PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse jeugd plundert filiaal AH



123Twister
02-10-08, 13:08
AMSTERDAM - Een groep van ongeveer vijftien Marokkaanse jongeren heeft een Albert Heijn-supermarkt in Amsterdam geplunderd en kort daarna het personeel bedreigd, omdat er melding van was gemaakt bij de politie.

Vijf van de jonge criminelen zijn opgepakt. Drie van hen zitten nog vast op verdenking van bedreiging, diefstal in vereniging en openlijke geweldpleging. Het incident, dat door de politie niet naar buiten is gebracht, vond anderhalve week geleden plaats bij de AH-vestiging in de Kleine Wittenburgerstraat in het centrum.

De jongens in de leeftijd van veertien tot en met zeventien jaar kwamen op een zaterdag de zaak binnen en pakten wat ze wilden uit de schappen. Als groep verdwenen ze ook weer snel zonder een cent te betalen. Ze sprongen daarbij zelfs over de kassa's heen.

"Enkele personeelsleden spraken de gasten aan op hun gedrag, maar werden bedreigd", zegt de filiaalmanager. "Toen ze op scooters wegreden werd er wel vanuit de supermarkt een foto gemaakt", vertelt politiewoordvoerder Ebe van der Land.

De plunderaars van het AH-filiaal in Amsterdam kwamen drie dagen later terug en vroegen waarom er een foto was gemaakt en waarom de politie was ingelicht.

"Vervolgens werd er gezegd dat ze het personeel na sluitingstijd zouden opwachten. Dat was reden om de politie in te schakelen die in burger kwam posten. Toen de AH dicht ging, stond een groep van vijftien jongeren voor de deur. De belagers gingen op het personeel af dat de winkel wilde verlaten. Op dat moment kwamen agenten in actie en vijf jongens konden worden opgepakt", aldus Van der Land.

Eke
02-10-08, 13:24
Dit is heel naar, he, om te lezen.

De jongens gaan zich steeds meer gedragen zoals er van hen 'verwacht' wordt. Ben ik een hufter volgens jou ? Okay, dan zal ik me zo gedragen dat ik een hufter ben !!!!

Zo zonde voor hun toekomst. Zo erg voor hun familie. Zo slecht voor de Marokkaanse Nederlanders (image/ andere jongeren worden minder vertrouwd bij het solliciteren)
Zo slecht voor ons allemaal, want er komen frustraties los en woede-uitbarstingen in Nederland waarbij de rede zoek is.Dan krijg je voormannen in ons land erbij die niets te zoeken zouden moeten hebben in ons landsbestuur, omdat ze manipulerend bezig zijn..

Tof van AH en de Politie dat ze het niet rondbazuint hebben.
Tof dat er meer mensen zich over buigen om het weer recht te trekken, dit onacceptabele gedrag van onze nieuwe lichting nozems/nozempjes.
Zo triest en jammer als die knullen afglijden.......


toegevoegd :We gaan slordig om met de toekomstige volwassenen in ons land.En de jongens gaan slordig om met hun eigen ontwikkeling, met hun gaven. Ze hebben al van jongsaf aan een soort veilige basis nodig . Positieve Aandacht met Grenzen. Ook als ze op straat spelen. Hun scheefgroeien is een vorm van talentvernietiging ! Hun talent...

Max Stirner
02-10-08, 14:05
Dit is heel naar, he, om te lezen.

De jongens gaan zich steeds meer gedragen zoals er van hen 'verwacht' wordt. Ben ik een hufter volgens jou ? Okay, dan zal ik me zo gedragen dat ik een hufter ben !!!!

Zo zonde voor hun toekomst. Zo erg voor hun familie....


Misschien zouden we ze wat meer moeten knuffelen ...

Eke
02-10-08, 14:39
Misschien zouden we ze wat meer moeten knuffelen ...

Max, wat flauw, zo'n opmerking...

Ik keek laatst naar een videootje : een Marokkaans-Nederlands knulletje (8, 9 jaar)riep tegen een mevrouw : wij zijn de nieuwe generatie !
Kijk, die mevrouw had even een aardig praatje met dat jochie kunnen maken en kunnen vragen wat ie dan wel wilde worden als ie groot was 'als nieuwe generatie'.
Maar nee hoor, ze riep iets terug als : 'nou, dat's helemaal niet goed van jou' en ze stapte snel door.
Als kinderen vaak horen dat ze niet deugen worden ze aan de buitenkant 'immuun'.

Mannen van 14 tot 17 hebben nog kansen om weer recht te groeien. En echt niet door stokslagen hoor !
Maar crimineel gedrag vraagt om straf. Jatten en geweld e.d. is een NO-NO-gebied.

Dat's 1. Maar daarnaast mag er wel aandacht zijn voor die jonge mens zelf.
Hoe kan dezejonge man weer normaal gaan doen. Wat is daar voor nodig.


"Beoordeel niet de dader, maar wel de daad" is een oud Indiaas gezegde.

StevieK
02-10-08, 14:42
Misschien zouden we ze wat meer moeten knuffelen ...

Ja, en vertroetelen, want het komt wel door de media dat ze zwaar depressief geraakt zijn dat ze geen uitweg meer vonden door proletarisch te gaan winkelen.
En winkelpersoneel bedreigen, kom nou man, dat is gewoon een grapje man, dat zie je helemaal verkeerd, weet je, bedreigen, spugen enzo is gewoon cool, b*ls*t. Maar nu worden we mischien ook beroemd man, misschien komen morgen ook alle cameraploegen naar ons toe, man, weetje dat is gewoon vet cool. Waarom zullen we luisteren, wij staan boven de wet, want die k*t mongolen van de politie durft ons toch niet aan tepakken, ach man, en als ze ons pakken, weetje, dan krijg ik taakstraf, f*ck de taakstraf, ik doe toch niet. In Maroc, nee daar pas ik wel op man, daar heb ik respect voor politie, want als ik niet doe wat hij zegt dan krijg ik letterlijk op me donder. Maar in Nederland, man, wat stelt die politie voor, en als ze me slaan, man, weetje dan heb ik zo advocaat en kan hem aanklagen. Weetje man, de wet is voor en niet tegen ons gemaakt. Ja, die k*t hollanders,sofies. O ja, denken aan mijn broeders en zusters, vaders en moeders, man, maakt niet uit, ik liegen en mijn vader en moeder gelooft mij. Want ik ben lieve brave zoon, ik hele dag op straat, moeder niet weet wat ik doe op straat, Mijn vader hard werken voor mij. Waarom ik zou werken, wij krijgen kinderbijslag van Staat. Haha stomme hollanders, daarom ik niet werken. Waarom ik werken, ik niet willen doen wat baas zegt. Ik lang uitslapen op bed en smiddags lekker rotzooien, cool, fetcool man,
Nu alle mensen denken dat allen Marokanen slecht zijn, f*ck man, ik niet intereseren in mijn broeders en zusters, ik niet intereseren dat alle Marokanen als slecht aangezien wordt. Brave Marokanen durven mij niet aan te pakken, brave marokaan bang voor mij, ik niet bang voor hem want ik veel vrienden die mij helpen, die met mee meelopen. Ja, ik niets alleen doen,want ik dan pak slaag krijgen. F*ck mijn broeders en zusters.

delirious
02-10-08, 14:46
Ja, en vertroetelen, want het komt wel door de media dat ze zwaar depressief geraakt zijn dat ze geen uitweg meer vonden door proletarisch te gaan winkelen.
En winkelpersoneel bedreigen, kom nou man, dat is gewoon een grapje man, dat zie je helemaal verkeerd, weet je, bedreigen, spugen enzo is gewoon cool, b*ls*t. Maar nu worden we mischien ook beroemd man, misschien komen morgen ook alle cameraploegen naar ons toe, man, weetje dat is gewoon vet cool. Waarom zullen we luisteren, wij staan boven de wet, want die k*t mongolen van de politie durft ons toch niet aan tepakken, ach man, en als ze ons pakken, weetje, dan krijg ik taakstraf, f*ck de taakstraf, ik doe toch niet. In Maroc, nee daar pas ik wel op man, daar heb ik respect voor politie, want als ik niet doe wat hij zegt dan krijg ik letterlijk op me donder. Maar in Nederland, man, wat stelt die politie voor, en als ze me slaan, man, weetje dan heb ik zo advocaat en kan hem aanklagen. Weetje man, de wet is voor en niet tegen ons gemaakt. Ja, die k*t hollanders,sofies. O ja, denken aan mijn broeders en zusters, vaders en moeders, man, maakt niet uit, ik liegen en mijn vader en moeder gelooft mij. Want ik ben lieve brave zoon, ik hele dag op straat, moeder niet weet wat ik doe op straat, Mijn vader hard werken voor mij. Waarom ik zou werken, wij krijgen kinderbijslag van Staat. Haha stomme hollanders, daarom ik niet werken. Waarom ik werken, ik niet willen doen wat baas zegt. Ik lang uitslapen op bed en smiddags lekker rotzooien, cool, fetcool man,
Nu alle mensen denken dat allen Marokanen slecht zijn, f*ck man, ik niet intereseren in mijn broeders en zusters, ik niet intereseren dat alle Marokanen als slecht aangezien wordt. Brave Marokanen durven mij niet aan te pakken, brave marokaan bang voor mij, ik niet bang voor hem want ik veel vrienden die mij helpen, die met mee meelopen. Ja, ik niets alleen doen,want ik dan pak slaag krijgen. F*ck mijn broeders en zusters.

:verward:

Eke
02-10-08, 14:54
Ja, en vertroetelen, want het komt wel door de media dat ze zwaar depressief geraakt zijn dat ze geen uitweg meer vonden door proletarisch te gaan winkelen.


Stevie van 50 jaar : stemming maken...jij denkt dat dat een oplossing is ?

Kom met gewone kritiek, man, op een concrete situatie en een voorstel om het te verbeteren in het vervolg.
Hoe 'grappig' je het ook bedoelt, het is wel een afzeiken, dat na-apen. Waarbij je elke betrokkene dezelfde foute gedachtengang aansmeert. "jouw" gedachtengang. Jouw beeld dat je hebt. Terwijl de problematiek veel genuanceerder door jou te benaderen valt. Toch ?

John2
02-10-08, 15:00
Ja, en vertroetelen, want het komt wel door de media dat ze zwaar depressief geraakt zijn dat ze geen uitweg meer vonden door proletarisch te gaan winkelen.
En winkelpersoneel bedreigen, kom nou man, dat is gewoon een grapje man, dat zie je helemaal verkeerd, weet je, bedreigen, spugen enzo is gewoon cool, b*ls*t. Maar nu worden we mischien ook beroemd man, misschien komen morgen ook alle cameraploegen naar ons toe, man, weetje dat is gewoon vet cool. Waarom zullen we luisteren, wij staan boven de wet, want die k*t mongolen van de politie durft ons toch niet aan tepakken, ach man, en als ze ons pakken, weetje, dan krijg ik taakstraf, f*ck de taakstraf, ik doe toch niet. In Maroc, nee daar pas ik wel op man, daar heb ik respect voor politie, want als ik niet doe wat hij zegt dan krijg ik letterlijk op me donder. Maar in Nederland, man, wat stelt die politie voor, en als ze me slaan, man, weetje dan heb ik zo advocaat en kan hem aanklagen. Weetje man, de wet is voor en niet tegen ons gemaakt. Ja, die k*t hollanders,sofies. O ja, denken aan mijn broeders en zusters, vaders en moeders, man, maakt niet uit, ik liegen en mijn vader en moeder gelooft mij. Want ik ben lieve brave zoon, ik hele dag op straat, moeder niet weet wat ik doe op straat, Mijn vader hard werken voor mij. Waarom ik zou werken, wij krijgen kinderbijslag van Staat. Haha stomme hollanders, daarom ik niet werken. Waarom ik werken, ik niet willen doen wat baas zegt. Ik lang uitslapen op bed en smiddags lekker rotzooien, cool, fetcool man,
Nu alle mensen denken dat allen Marokanen slecht zijn, f*ck man, ik niet intereseren in mijn broeders en zusters, ik niet intereseren dat alle Marokanen als slecht aangezien wordt. Brave Marokanen durven mij niet aan te pakken, brave marokaan bang voor mij, ik niet bang voor hem want ik veel vrienden die mij helpen, die met mee meelopen. Ja, ik niets alleen doen,want ik dan pak slaag krijgen. F*ck mijn broeders en zusters.

Tja straat taal, maar wat kun je ook anders verwachten als je de gehele dag deze woorden om je heen hoort.
Mijn zoon kwam 1x thuis met deze taal in zijn mond (gelukkig voordat de corrigerende tik verboden was:D) heb hem even alle hoeken van het huis laten zien (tja het moest corrigerend blijven) waarna hij de eerste weken geen woord meer zei.
Na twee weken sonde-voeding kwam zijn spraak terug en was weer beschaaft.
Dus gewoon de jeugd een twee weken aan deze voeding en het probleem is opgelost.:D

Werkt dit niet kunnen we altijd nog overgaan tot het verwijderen van A. de stembanden en B. de beide middelvingers.

Eke
02-10-08, 15:06
) heb hem even alle hoeken van het huis laten zien

Heb je 'm meteen even een stofdoek in z'n knuisten gestopt om ff z'n moeder* te helpen. dan heeft het zin, he, om je op de hoeken te richten :hihi:

* misschien is het jouw taak in het huishouden ? ik ga er weer te snel vanuit dat je misschien te weinig doet thuis. :hihi: excuseer.

John2
02-10-08, 15:08
Stevie van 50 jaar : stemming maken...jij denkt dat dat een oplossing is ?

Kom met gewone kritiek, man, op een concrete situatie en een voorstel om het te verbeteren in het vervolg.
Hoe 'grappig' je het ook bedoelt, het is wel een afzeiken, dat na-apen. Waarbij je elke betrokkene dezelfde foute gedachtengang aansmeert. "jouw" gedachtengang. Jouw beeld dat je hebt. Terwijl de problematiek veel genuanceerder door jou te benaderen valt. Toch ?

Dat dit een problematiek is zijn we ons denk ik allemaal van bewust mijn beste Eke, maar om nou direct de schuld te schuiven op de maatschappij is ook een zwakte gebod, want dan zouden alle kinderen die opgroeien in oorlogsgebieden verschrikkelijk moeten ontsporen en dat gebeurd nou juist niet.
Er zijn al vrachtwagens vol met experts losgelaten op dit fenomeen en niemand die een antwoord of oplossing weet.
Ik zie het als groeps gedrag in een groep waar stoerdoenderij en jalouzie de boventoon voort en dat dit vanzelf weer verdwijnt net als destijds de Punks, The Rockers, etc etc, this een tijdsgeest die ronddwaald tussen de jeugd.

John2
02-10-08, 15:10
Heb je 'm meteen even een stofdoek in z'n knuisten gestopt om ff z'n moeder te helpen. dan heeft het zin, he, om je op de hoeken te richten :hihi:

En daar kom je nu pas mee!!!

Je ziet ook ik heb mijn gebreken :schrik:

:hihi:

Eke
02-10-08, 15:26
1)maar om nou direct de schuld te schuiven op de maatschappij is ook een zwakte gebod,

2)Ik zie het als groeps gedrag in een groep waar stoerdoenderij en jalouzie de boventoon voort en dat dit vanzelf weer verdwijnt net als destijds de Punks, The Rockers, etc etc, this een tijdsgeest die ronddwaald tussen de jeugd.

1) ik kan de schuld niet schuiven, John. Daarvoor is het te ingewikkeld. Het is een EN-EN-probleem, zoals altijd als mensen erbij betrokken zijn. Er spelen een reeks van oorzaken mee . Maar de grenzen dienen in de eerste plaats door de ouders/opvoeders* en vervolgens door anderen aangeleerd moeten worden. Dat doe je van jongsaf aan...

2) groepsgedrag speelt zeker mee. maar het is echt een ramp voor deze mannen dat als ze volwassen zijn ze met de gebakken peren zitten. Geen afgemaakte opleiding, geen werkervaring, gevangenis-stempel,ouders/familie met chronisch verdriet, ect. Niet zo hoopvol. Dat wens je toch niemand toe.

* op het consultatieburo voor zuigelingen kun je tijdens een praatje aftasten wat voor een beeld ouders daar van hebben. hoe leren ze de grenzen aan in hun huis en daar om heen ? Voelen ouders zich onzeker/hebben ze vragen kun je daar alvast opvoedingsvoorbeelden aan geven
Komen de ouders niet naar het consultatieburo dan moet je als arts (meestal vrouwelijk tegenwoordig) zoveel vrijheid en tijd krijgen om op huisbezoek te gaan. Met vertaalhulp (met opvoedkundige achtergrond), indien nodig.Deze laatste is dan geintroduceerd en kan in de enkele gevallen waar ouders wat meer informatie willen terugkomen. Desnoods als het kindje al 2/3 jaar is. Zij kan verbonden zijn aan zo'n buurtcentrum, waar plannen voor zijn.

naranja
02-10-08, 15:30
Volgens mij komt het doordat deze raddraaiers tot de onderklasse behoren.
Per persoon zal er niets mis zijn.
Maar zijn ze tezamen in een groep, dan ontwaakt het groepsbewustzijn.
Samen sterk en samen lekker de boel terroriseren.
Dan bedenk ik me, dat men geen eigen persoonlijkheid heeft.

Alleen, is men niemand zelfs geen nummer.

Zoals je vogels in een grote vlucht door de sky ziet vliegen....... en als het kan op je kop schijten.

Welke vogel durft alleen te vliegen, een eigen richting te bepalen?

Eke
02-10-08, 15:48
*1)Dan bedenk ik me, dat men geen eigen persoonlijkheid heeft.

Alleen, is men niemand zelfs geen nummer.



*Welke vogel durft alleen te vliegen, een eigen richting te bepalen?

1)Hoe bedoel je dat, Naranja ?

2) ik vind dit een mooie zin ! maar ik weet bv. dat postduiven heeeeel ver kunnen vliegen. alleen. maar ze hebben wel een richtingwijzer* in hun koppie :hihi:

* en dat is het natuurlijk, he. Het gevoel dat iets goed is. het gevoel dat iets echt niet kan.het gevoel van kunnen vertrouwen op je eigen wijzer !!!

Bar
02-10-08, 15:52
Komen de ouders niet naar het consultatieburo dan moet je als arts (meestal vrouwelijk tegenwoordig) zoveel vrijheid en tijd krijgen om op huisbezoek te gaan. Met vertaalhulp (met opvoedkundige achtergrond), indien nodig.Deze laatste is dan geintroduceerd en kan in de enkele gevallen waar ouders wat meer informatie willen terugkomen. Desnoods als het kindje al 2/3 jaar is. Zij kan verbonden zijn aan zo'n buurtcentrum, waar plannen voor zijn.

Ja hoor, ze zijn er nog steeds.
De onbeleerbare multikultiknuffelberen.

Terwijl het zo simpel is......iedere diender een fikse knuppel met license to hit.

Eke
02-10-08, 15:58
Ja hoor, ze zijn er nog steeds.
De onbeleerbare multikultiknuffelberen.

Terwijl het zo simpel is......iedere diender een fikse knuppel met license to hit.

O, je wilt er op los meppen. Je wilt er haat inslaan, onderhuidse agressie vermeerderen en laten zien hoe je zaken oplost..met geweld !

Luister 'ns, Bar, ik ben voor een duidelijke en snelle straf voor criminele daden, maar ik ben tegen geweld.alleen in hoge uitzondering,kort en gericht, om groter geweld/doodslag te voorkomen.

En voorkomen is altijd nog beter dan genezen.

Eke
02-10-08, 16:23
Per persoon zal er niets mis zijn.


Dat hopen we !!!!. Maar de realiteit laat zien dat er binnen groepen jongeren iemand af kan wijken. Die heeft bv. een gebrekkig geweten ontwikkeld of een of andere andere kwaal, zoals een agressieve persoonlijkheidsstoornis."Gewone jongens" kunnen daarmee optrekken en ook in de fout raken.

1973Tanger
02-10-08, 16:25
Ik hoef zeker niet te raden uit welke nieuwsbak dit bericht weer afkomstig is?

naranja
02-10-08, 16:31
Een geweten hebben, ja maar dat moet je niet verwarren met een het hebben van een persoonlijkheid.

Dan volgt een persoonlijkheid functioneert pas in zelfstandigheid als het ook een geweten heeft.

Dan pas neemt men verantwoording voor de eigen daden.

Dan nog moet met willen existeren en niet in meerdere realiteiten leven.

Max Stirner
02-10-08, 16:42
Dat's 1. Maar daarnaast mag er wel aandacht zijn voor die jonge mens zelf.
Hoe kan dezejonge man weer normaal gaan doen. Wat is daar voor nodig.



Een nekschot ?

:zegniets:

tribia
02-10-08, 16:51
binnenkort kristalnachtje. to spicen up the activity

1973Tanger
02-10-08, 16:54
binnenkort kristalnachtje. to spicen up the activity


Die kant gaat het ongeveer op ja. :hihi:

tribia
02-10-08, 17:05
kan niet wachten

John2
02-10-08, 17:09
O, je wilt er op los meppen. Je wilt er haat inslaan, onderhuidse agressie vermeerderen en laten zien hoe je zaken oplost..met geweld !

Luister 'ns, Bar, ik ben voor een duidelijke en snelle straf voor criminele daden, maar ik ben tegen geweld.alleen in hoge uitzondering,kort en gericht, om groter geweld/doodslag te voorkomen.

En voorkomen is altijd nog beter dan genezen.

Ik denk dat geweld hier niets oplost en het afzetten van deze jeugd tegen de maatschappij alleen maar erger word, dus hierin moet ik je gelijk geven.
Maar ook de controle van consultatie bureau en huisarts zal weinig uithalen al een controle op kinderen wel wensbaar is om vroegtijdige afwijkingen in gedrag te kunnen bemerken.
Als ik eerlijk ben denk ik dat de jeugd tegenwoordig te veel mist, Vader en moeder zijn beiden aan het werk of gescheiden en de kinderen worden al zeer snel in een creche gestopt voor enkele dagen per week.
Volgens sommigen is dit goed voor de ontwikkeling want ze zouden dan op jonge leeftijd al leren omgaan met andere kinderen en daardoor sneller en beter kunnen omgaan met andere kinderen.
Theoretisch is dit ook zo en zit dit verhaal wel goed in elkaar, maar in de praktijk ligt het iets anders denk ik, kinderen moeten tegenwoordig snel volwassen worden eigelijk te snel, vanaf hun 4e jaar moeten zij al naar school en MOETEN zij verplicht leren omgaan met andere kinderen en leren delen, zonder dat er word gedacht over een eventueel trauma die deze kinderen kunnen oplopen.
Denk maar eens aan de stressmeter die wij hanteren in de psychologie, betrek je deze bij de handelingen die een kind moet ondergaan zitten deze kinderen eigelijk vanaf het eerste moment met een probleem die te vergelijken is met overspannenheid/vluchtangst en wat op lange termijn kan leiden tot een trauma immers de kinderen worden uit hun bekende beschermde omgeving weggehaald (score 70) en geplaatst in een voor hen nieuwe werk/speel omgeving (score 60) tevens moeten zij leren omgaan met nieuwe gezichten (score 55) en nieuwe regels (score 80).
Totaal kom je dan tot 265 op een schaal van 100 terwijl 30-50 een aanvaardbare score is.
Misschien dat hier eens naar moet worden gekeken ?


Een geweten hebben, ja maar dat moet je niet verwarren met een het hebben van een persoonlijkheid.

Dan volgt een persoonlijkheid functioneert pas in zelfstandigheid als het ook een geweten heeft.

Dan pas neemt men verantwoording voor de eigen daden.

Dan nog moet met willen existeren en niet in meerdere realiteiten leven.

Inderdaad geweten en persoonlijkheid zijn twee totaal verschillende zaken alhoewel je geweten wel een gedeelte van je persoonlijkheid kunnen beinvloeden is dit andersom niet mogelijk.
Regelmatig zie je dan ook bij sterke persoonlijkheden een gebrek aan verantwoordelijkheid en geweten.
Het zijn vaak einzelgangers die proberen door een overwicht op andere personen hun gelijk te halen of hun gewin.
Zeker bij kinderen zou dit een goed punt kunnen zijn voor speciale aandacht.

(ofline; Welkom op deze site)
:D

StevieK
02-10-08, 17:18
Stevie van 50 jaar : stemming maken...jij denkt dat dat een oplossing is ?

Kom met gewone kritiek, man, op een concrete situatie en een voorstel om het te verbeteren in het vervolg.
Hoe 'grappig' je het ook bedoelt, het is wel een afzeiken, dat na-apen. Waarbij je elke betrokkene dezelfde foute gedachtengang aansmeert. "jouw" gedachtengang. Jouw beeld dat je hebt. Terwijl de problematiek veel genuanceerder door jou te benaderen valt. Toch ?

Ja Eke , ik weet mijn kritiek is niet gewoon,

Nou Eke , kom met de oplossing , wat is jouw oplossing , ik ben een en al oor.

Maar Eke, hou zou je dit probleem kunnen oplossen.

Ja ik ben 50, vroeger keek ik wel goed uit dat ik niets verkeerd deed want ik kreeg een korrigerende tik. Ik heb rondom 1964 thuis ook armoede meegmaakt, 1 keer per week vlees, geen auto,geen stereo.Kleren van het leger des heils gedragen. Ik heb keihard gewerkt, ben nooit geen meeloper geweest op school. Ik heb ook maar 4 klassen Mavo, heb ook vakantiegewerkt gedaan voor een paar gulden. Ik heb in mijn leven nooit gestolen, nooit personen bedreigt, nooit geweld tegen personen aangewend. Ik heb mezelf omhoog gevochten, nooit heb ik om hulp gevraagd. Ik ben nu 50, kan rustig aan doen, heb een baan 2 maanden werken, 6 weken vrij.

StevieK
02-10-08, 17:23
Tja straat taal, maar wat kun je ook anders verwachten als je de gehele dag deze woorden om je heen hoort.
Mijn zoon kwam 1x thuis met deze taal in zijn mond (gelukkig voordat de corrigerende tik verboden was:D) heb hem even alle hoeken van het huis laten zien (tja het moest corrigerend blijven) waarna hij de eerste weken geen woord meer zei.
Na twee weken sonde-voeding kwam zijn spraak terug en was weer beschaaft.
Dus gewoon de jeugd een twee weken aan deze voeding en het probleem is opgelost.:D

Werkt dit niet kunnen we altijd nog overgaan tot het verwijderen van A. de stembanden en B. de beide middelvingers.

Vote for John2

Eke
02-10-08, 17:28
Een nekschot ?

:zegniets:

Wake up, man. Heb je zelf kinderen ?



Neem nou die burgemeester van Gouda, die kreeg dit jaar een ridderorde van de koningin omdat hij z'n werk zo goed deed (Veiligheid en Openbare Orde)

en een X aantal maanden later brullen lieden dat ie een incompetente burgemeester is......

en dat ie moet vertrekken zelfs !!!!http://www.elsevier.nl/web/Artikel.htm?contentid=204893

hoe zorgvuldig hebben die bepaalde journalisten hun onderzoeks- werk gedaan ?

Of speelt mee: hoe groter en smeriger de rel, hoe groter de verkoop ?:bril:

En Max, dan kom jij nog eens met een nekschot. Drama. drama. Nog groter drama. Is dat wat je wilt ?
Geweld brengt toch geweld voort....

John2
02-10-08, 17:31
Die kant gaat het ongeveer op ja. :hihi:

Je lacht maar je bent niet blij.
Moeten we eerst naar leerdam om bij de glasfabriek kristal te stelen.
Ben meer voor een bakstenen-nacht.:hihi:

Hopenlijk kun jij hiermee akkoord gaan?

naranja
02-10-08, 17:34
@ John, dank je wel

John2
02-10-08, 17:38
Vote for John2

:lole: Dank u :lole:

Heeft u enig idee hoe ik mijn partij zou kunnen noemen?
Zat zelf te denken iets in de trant van;
A. Dik Trom, B. De Kameleon, namen zoals de zweep of de knuppel zijn te provocerend voor de maatschappij en voor we het weten sta ik dan in de hoek van Verdonk of Wilders en dat moeten we zien te vermijden :D

Max Stirner
02-10-08, 17:47
Geweld brengt toch geweld voort....


Vooralsnog brengt het slechts geknuffel, geouwehoer, doofpotterij en subsidieclubjes voort ........

En het resultaat is nihil, face it.

1973Tanger
02-10-08, 17:49
Je lacht maar je bent niet blij.
Moeten we eerst naar leerdam om bij de glasfabriek kristal te stelen.
Ben meer voor een bakstenen-nacht.:hihi:

Hopenlijk kun jij hiermee akkoord gaan?


Ik kan hier anders flink om lachen hoor, iemand die een snoepje steelt is niet synoniem aan plunderen.

1973Tanger
02-10-08, 17:51
@ John, dank je wel


Ben je slachtoffer dan?

John2
02-10-08, 17:55
Ik kan hier anders flink om lachen hoor, iemand die een snoepje steelt is niet synoniem aan plunderen.

Zie plunderen dan ook gewoon als platonisch.

Pak je 1 koekje ach niemand klaagt, pak je alle koekjes dan plunder je de koekjes trommel en er is paniek alom, maar pak je alle koekjes inclusief de trommel dan noemen ze het vaak gebrek aan opvoeding.
:schrik:

John2
02-10-08, 17:58
Ben je slachtoffer dan?
:zweep:
Heb joe enne slachtoffer syndroom?

Ik hete haar gewoon welkom op deze site.:D

Wel ff leze Tangertje. :hihi:

1973Tanger
02-10-08, 18:00
Zie plunderen dan ook gewoon als platonisch.

Pak je 1 koekje ach niemand klaagt, pak je alle koekjes dan plunder je de koekjes trommel en er is paniek alom, maar pak je alle koekjes inclusief de trommel dan noemen ze het vaak gebrek aan opvoeding.
:schrik:


Dat weet ik wel mijn beste, maar dat plunderen is afkomstig uit de graaibak van de redactie achter dit bericht als weergave van het nieuws.

Koala64
02-10-08, 18:04
Ik kan hier anders flink om lachen hoor, iemand die een snoepje steelt is niet synoniem aan plunderen.

Jij bent de Telegraaf in het negatief. Wat de Telegraaf massaal uitvergroot verklein jij tot een muizekeutel. Ik weet nog niet wat de waarheid meer geweld aandoet.

Eke
02-10-08, 18:31
Ja Eke , ik weet mijn kritiek is niet gewoon,

Nou Eke , kom met de oplossing , wat is jouw oplossing , ik ben een en al oor.

Maar Eke, hou zou je dit probleem kunnen oplossen.

Ja ik ben 50, vroeger keek ik wel goed uit dat ik niets verkeerd deed want ik kreeg een korrigerende tik. Ik heb rondom 1964 thuis ook armoede meegmaakt, 1 keer per week vlees, geen auto,geen stereo.Kleren van het leger des heils gedragen. Ik heb keihard gewerkt, ben nooit geen meeloper geweest op school. Ik heb ook maar 4 klassen Mavo, heb ook vakantiegewerkt gedaan voor een paar gulden. Ik heb in mijn leven nooit gestolen, nooit personen bedreigt, nooit geweld tegen personen aangewend. Ik heb mezelf omhoog gevochten, nooit heb ik om hulp gevraagd. Ik ben nu 50, kan rustig aan doen, heb een baan 2 maanden werken, 6 weken vrij.


Petje af, voor jou, Stevie K.

Nu terug naar onze kinderen/mannen van 2008. Opgegroeid bij ouders die vaak nog zelf in Marokko zijn opgegroeid en ook daar het opvoeden hebben geleerd---zoiets doe je vaak onbewust, je neemt het over van je familie meestal.
Misschien zijn er moeders die het moeilijk vinden om Nederlands te spreken. Hun kind krijgt dan een grote rol : is vertaler tussen Nederlandse buitenwereld en het Marokkaanse leven thuis.
Moeders die gewend zijn vanuit Marokko om hun turven buiten te laten spelen in het vertrouwen dat de buren en de familie ook ingrijpen als hun kind stout is en zelf binnen bezig zijn met de baby/peuter/kleuter, het bakken van brood ect.. Kinderen die hier in Nederland in vergelijk met andere Nederlandse kinderen laat naar bed gaan en zo de hele avond buiten rondhangen.

Nou zo kan ik wel even doorgaan. Kort samengevat : er is een groot verschil tussen toen en NU. De jongens krijgen tegenstrijdige boodschappen. Ogen neerslaan als teken van respekt (boodschap van thuis) Kijk me aan als ik tegen je spreek (boodschap van Nederland).
Ze pikken zowel op dat moslims beter leven dan niet moslims als wel dat ze 'Marokkaanse kutjongens zijn'. Allemaal tegenstrijdige dingen.

Allemaal moeilijk om een sterke eigen identiteit te ontwikkelen! (zie ook Naranja)
Wil je geen crimineel worden dan moet je niet alleen weten wat goed en fout is (wat nou precies de normen en de waarden zijn), maar ook invoelingsvermogen in de ander hebben..niet 'gehard' zijn, ongevoelig zijn geworden voor een andermans ellende...

wordt vervolgd. het eten is klaar, Stevie K. :zwaai:

1973Tanger
02-10-08, 18:32
Jij bent de Telegraaf in het negatief. Wat de Telegraaf massaal uitvergroot verklein jij tot een muizekeutel. Ik weet nog niet wat de waarheid meer geweld aandoet.


Ontken jij dat er sprake is van kwaliteitsmedia en baggermedia? Zelfs de Donald Duck weerspiegeld volgens jou de juiste weergave. Bovendien werp ik in: wat vindt jij van Arabische media? Dat antwoord ken ik al.

Naast het feit dat ik geen enkel partij ben tegenover dergelijk mediageweld!

Max Stirner
02-10-08, 18:37
Jij bent de Telegraaf in het negatief. Wat de Telegraaf massaal uitvergroot verklein jij tot een muizekeutel. Ik weet nog niet wat de waarheid meer geweld aandoet.


Staat ook in Het Parool en is op het NOS Journaal ....

1973Tanger
02-10-08, 18:41
Staat ook in Het Parool en is op het NOS Journaal ....


Met als kanttekening genanceerd en feitelijke weergave.

Koala64
02-10-08, 18:50
Ontken jij dat er sprake is van kwaliteitsmedia en baggermedia? Zelfs de Donald Duck weerspiegeld volgens jou de juiste weergave. Bovendien werp ik in: wat vindt jij van Arabische media? Dat antwoord ken ik al.

Naast het feit dat ik geen enkel partij ben tegenover dergelijk mediageweld!

Wie is hier meer schuldig? De media of degenen die al deze ellende veroorzaken?

naranja
02-10-08, 19:29
Tanger, wees alert op de boodschapper en/ of de boodschap.

Wat mij opvalt is: als ik een Marokkaan tegen kom die alleen is, is er meestal niets aan de hand. Zou hij ook geen mobieltje hebben, zou hij me zelfs nog vriendelijker groeten.

Dus wat maakt een dit soort rakkertjes nu zo wereldvreemd?

Het is het gemis aan persoonlijkheid,
eigenwaarde,
overgewaardeerde geldingsdrang,
minderwaardigheidscomplex,
gemis aan zelf - vertrouwen,
gemis aan introspectie,
zich verongelijkt voelen,
waarschijnlijk ook nog een chronisch geldgebrek.

Eke
02-10-08, 19:57
Vooralsnog brengt het slechts geknuffel, geouwehoer, doofpotterij en subsidieclubjes voort ........

En het resultaat is nihil, face it.



Max, Hoe kan het dan dat uit onderzoekscijfers blijkt dat de veiligheid in Gouda toe is genomen ?


Andere steden weet ik gewoon niet


Ik ben het met je eens dat gemeenschapsgeld zorg-vuldig moet worden besteed. Daar heeft de politiek een rol in.

Ik hou niet van ouwehoeren tijdens het vergaderen. Wel van gericht overleg met mensen die goed voorbereid zijn... Jij denk ik ook.

En ja, er is wel het een en ander onderzocht (als je googlet kun je dat terugvinden) maar het verbeteren duurt errug lang. Daar heeft niemand baat bij, behalve de populistische partijen.

Maar om daar maar uit ongeduld terug te grijpen op oerneigingen die slechts zeer kortstondig effektief zijn....

Ik ben benieuwd of onze minister van jeugdzorg en de samenwerkende burgemeesters doortastend te werk gaan.Kennis is er. Ik hoop dat ze het gebruiken.

Eke
02-10-08, 20:14
Wie is hier meer schuldig? De media of degenen die al deze ellende veroorzaken?

Dat kun je zo niet stellen, Koalabeer.

De media bestaat voor een deel uit integere verslaggevers, die de lezer neutraal en goed willen informeren.

Maar ja, dat andere deel,he. Het is heel slecht voor een samenlevingen waar de betreffende jongens bijhoren -slecht voor hen ook- als de onruststokers uitvergroot in het landelijk nieuws komen.
Als zaken licht vertekend worden weergegeven. Dan komt er al gauw meer 'ruis' in de boodschap te zitten...En nog meer vertekening..


Je krijgt dan partijen die tegenover elkaar komen te staan.Extra spanningen.

En het gedrag dat aandacht krijgt in de pers kan makkelijker toenemen.
Daarom publiceren ze bv. ook niet wekelijks de zelfmoorden. Dan zou dit toe gaan nemen...

StevieK
02-10-08, 20:22
Petje af, voor jou, Stevie K.

Nu terug naar onze kinderen/mannen van 2008. Opgegroeid bij ouders die vaak nog zelf in Marokko zijn opgegroeid en ook daar het opvoeden hebben geleerd---zoiets doe je vaak onbewust, je neemt het over van je familie meestal.
Misschien zijn er moeders die het moeilijk vinden om Nederlands te spreken. Hun kind krijgt dan een grote rol : is vertaler tussen Nederlandse buitenwereld en het Marokkaanse leven thuis.
Moeders die gewend zijn vanuit Marokko om hun turven buiten te laten spelen in het vertrouwen dat de buren en de familie ook ingrijpen als hun kind stout is en zelf binnen bezig zijn met de baby/peuter/kleuter, het bakken van brood ect.. Kinderen die hier in Nederland in vergelijk met andere Nederlandse kinderen laat naar bed gaan en zo de hele avond buiten rondhangen.

Ja,dat is precies wat je zegt, er is daar sammengevat meer sociale kontrole, en omdat daar ook een totaal ander klimaat/temperatuur heerst zijn de kinderen op juist meer later op straat. Het is daar ook eerder donker buiten. Ik ben veel op vakantie in Aziatisch landen, daar spelen op sommige plaatsen de kids nog lang buiten.




Nou zo kan ik wel even doorgaan. Kort samengevat : er is een groot verschil tussen toen en NU. De jongens krijgen tegenstrijdige boodschappen. Ogen neerslaan als teken van respekt (boodschap van thuis) Kijk me aan als ik tegen je spreek (boodschap van Nederland).
Ze pikken zowel op dat moslims beter leven dan niet moslims als wel dat ze 'Marokkaanse kutjongens zijn'. Allemaal tegenstrijdige dingen.

Allemaal moeilijk om een sterke eigen identiteit te ontwikkelen! (zie ook Naranja)
Wil je geen crimineel worden dan moet je niet alleen weten wat goed en fout is (wat nou precies de normen en de waarden zijn), maar ook invoelingsvermogen in de ander hebben..niet 'gehard' zijn, ongevoelig zijn geworden voor een andermans ellende...

wordt vervolgd. het eten is klaar, Stevie K. :zwaai:

Zoals je aangeeft de normen en waarden en de opvoeding, maar dat moeten de ouders ook nog eerst leren. Ik weet ook wel dat het maar een zeer kleine groep is die de meelopers met zich meetrekken. Dat bedoelde ik ook in mijn reactie te plaatsen, zoals die ene raddraaier dat zegt en de rest meetrekt. Maar zou hier geen taak kunnen liggen voor de goed willemde imans die na ouders na een moskee bezoek de normen en waarden kunnen vertellen die de gemidelde inwoner van dit land graag ziet. Ik zie dat voor de welwillende imans hier een hele belangrijke take is weggelegd. Laat de sterke arm dan de keiharde kern aanpakken en ik denk dat de rust dan gauw gaat terug keren, Immers de geestelijken hadden vroeger/nu niet meer maar een hele grote invloed op het gezinsleven.

Eke
02-10-08, 20:54
Ik zie dat voor de welwillende imans hier een hele belangrijke take is weggelegd. Laat de sterke arm dan de keiharde kern aanpakken en ik denk dat de rust dan gauw gaat terug keren, Immers de geestelijken hadden vroeger/nu niet meer maar een hele grote invloed op het gezinsleven.


Tanger ( of Ait)had hier eens geschreven dat als deze jongens Gelovigen zouden zijn dat ze dan dit gedrag niet zouden vertonen....

Ik las op Wie-schrijft-die-blijft dat een deel van de jongens thuiskomt en weggaat , soms met smoes (ach, ff helpen met de scooter)maar vaak ook :Doing, deur dicht, ('mijn' zaken) zomaar, zonder te zeggen waar ze heen gaan en hoe laat ze weer terug zijn.

Mss dat een ervaren Imam die achter de ouders gaat staan hen wel kan coachen tijdens de puberjaren, indien nodig.. Het idee is aantrekkelijk.Maar er zijn weinig Nederlandse Imams. Of is dit inmiddels veranderd ? En hij moet wel van Nederlandse pubers opvoeden afweten natuurlijk.


Ik weet nog van mijn eigen opvoeding dat ik niet naar de bioscoop mocht (te werelds) en als jong pubertje toch ging ...er speelde toen 'The longest day' waar iedereen op school over sprak..Terwijl ik wel als Gelovige werd opgevoed.

1973Tanger
02-10-08, 20:57
Wie is hier meer schuldig? De media of degenen die al deze ellende veroorzaken?


Een heuse hetze van een hele bevolkingsgroep tengevolge van handel door bepaalde media is helaas door niemand te ontkennen.

StevieK
03-10-08, 05:32
:lole: Dank u :lole:

Heeft u enig idee hoe ik mijn partij zou kunnen noemen?
Zat zelf te denken iets in de trant van;
A. Dik Trom, B. De Kameleon, namen zoals de zweep of de knuppel zijn te provocerend voor de maatschappij en voor we het weten sta ik dan in de hoek van Verdonk of Wilders en dat moeten we zien te vermijden :D

Effe jeugd sentiment ophalen, Dik Trom, De Kameleon, ja, ik al deze boeken gelezen, had daarom ook geen tijd om op straat te vervelen. Tijd de jeugd weer aan deze boeken te zetten, dus DTK partij , (Dik Trom Kameleon). Vroeger waren de tijden ook anders, de deed meer met de familie, 's zondags was vaste prik ( ik was toen 8 jaar) vaak samen me de ouders op fietstocht. Daar er maar 1 TV vaak per huishouden betaalbaar was, tesamen naar de TV kijken, ( de Willem Ruisschow). Oeps effe naast de Topic, of waren deze jongens misschien opzoek naar deze Boeken bij AH.

http://www.drawtheline.nl/brand%20new/afbeeldingen%20brand%20new/dik%20trom.gif
http://afbeeldingen.apriana.nl/Bibliotheca/AfbeeldingenD/Kameleon64.JPG

naam
03-10-08, 08:37
Een heuse hetze van een hele bevolkingsgroep tengevolge van handel door bepaalde media is helaas door niemand te ontkennen.

Tja, als er met een vergootglas naar je wordt gekeken, moet je stil blijven zitten. Mensen kunnen overigens niet denken in individuen, maar alleen in groepen. Zoals jij alle atheisten als groep moreel gezien lager vindt dan de gelovigen.
Datzelfde denkproces heb je ook bij Marokkanen. Twee groepen marokkanen, zij die door de vrees van Allah, zich kunnen inhouden en niet stelen en roven en zij die te weinig vrees voelen en zich te buiten gaan aan hun eigen hedonistische gevoel van de westerse atheist.

broodjeaap
03-10-08, 10:31
Ja, en vertroetelen, want het komt wel door de media dat ze zwaar depressief geraakt zijn dat ze geen uitweg meer vonden door proletarisch te gaan winkelen.
En winkelpersoneel bedreigen, kom nou man, dat is gewoon een grapje man, dat zie je helemaal verkeerd, weet je, bedreigen, spugen enzo is gewoon cool, b*ls*t. Maar nu worden we mischien ook beroemd man, misschien komen morgen ook alle cameraploegen naar ons toe, man, weetje dat is gewoon vet cool. Waarom zullen we luisteren, wij staan boven de wet, want die k*t mongolen van de politie durft ons toch niet aan tepakken, ach man, en als ze ons pakken, weetje, dan krijg ik taakstraf, f*ck de taakstraf, ik doe toch niet. In Maroc, nee daar pas ik wel op man, daar heb ik respect voor politie, want als ik niet doe wat hij zegt dan krijg ik letterlijk op me donder. Maar in Nederland, man, wat stelt die politie voor, en als ze me slaan, man, weetje dan heb ik zo advocaat en kan hem aanklagen. Weetje man, de wet is voor en niet tegen ons gemaakt. Ja, die k*t hollanders,sofies. O ja, denken aan mijn broeders en zusters, vaders en moeders, man, maakt niet uit, ik liegen en mijn vader en moeder gelooft mij. Want ik ben lieve brave zoon, ik hele dag op straat, moeder niet weet wat ik doe op straat, Mijn vader hard werken voor mij. Waarom ik zou werken, wij krijgen kinderbijslag van Staat. Haha stomme hollanders, daarom ik niet werken. Waarom ik werken, ik niet willen doen wat baas zegt. Ik lang uitslapen op bed en smiddags lekker rotzooien, cool, fetcool man,
Nu alle mensen denken dat allen Marokanen slecht zijn, f*ck man, ik niet intereseren in mijn broeders en zusters, ik niet intereseren dat alle Marokanen als slecht aangezien wordt. Brave Marokanen durven mij niet aan te pakken, brave marokaan bang voor mij, ik niet bang voor hem want ik veel vrienden die mij helpen, die met mee meelopen. Ja, ik niets alleen doen,want ik dan pak slaag krijgen. F*ck mijn broeders en zusters.

:D -Wat mij opvalt is dat je door admin Ibn Rushd nog niet voor neo-nazi uitgemaakt bent.
-In dit soort draden is hij ook zelden tot nooit aan te treffen.
-Tactisch zwijgen, en wanneer de gelegenheid zich weer voordoet om Wilders cs. als fassisten, rassisten en 'lager opgeleiden' neer te zetten, wier stemrecht daarom afgeschaft zou moeten worden, dan issie er weer. Ja hoor.
-Want ze weten het allemaal zelf veel beter he, in de zog. marokkaanse intellectuele kringen.

StevieK
03-10-08, 11:06
:D -Wat mij opvalt is dat je door admin Ibn Rushd nog niet voor neo-nazi uitgemaakt bent.
-In dit soort draden is hij ook zelden tot nooit aan te treffen.
-Tactisch zwijgen, en wanneer de gelegenheid zich weer voordoet om Wilders cs. als fassisten, rassisten en 'lager opgeleiden' neer te zetten, wier stemrecht daarom afgeschaft zou moeten worden, dan issie er weer. Ja hoor.
-Want ze weten het allemaal zelf veel beter he, in de zog. marokkaanse intellectuele kringen.

Ik NeoNazi , mijn vader heeft heeft vroeger in het verzet gezeten.
Ibn Rushd heeft in het verleden veel van mijn schrijven gelezen. Hij heeft daarin best wel een beeld kunnen vormen. Ja ik heb ooit een keer een waarschuwing gekregen door het plaatsen van een zeer pikante foto van een vrouw in een Burka. Achteraf ook gezien terecht

Misschien was mijn schrijven wel een gedachtegang van een van de harde kern uit de raddraaiers die het voor de gehele groep verpest. Het klopt dat het allemaal een beetje onduidelijk overkomt, dat doe ik af en doe dat leid tot lekkere discussies.

Weet je wat nu jammer is, dat we elkander nooit in levende lijve gezien hebben en wat woorden met elkander wisselen, dan zou men al direkt een heel andere mening over de persoon in kwestie zijn. Zouden wij ooit eens een kopje koffie op een terras drinken dan zijn we na 5 minuten onze vooroordelen over elkander kwijt en kunnen we best een gezellig gesprek hebben.

1973Tanger
03-10-08, 14:05
Tja, als er met een vergootglas naar je wordt gekeken, moet je stil blijven zitten. Mensen kunnen overigens niet denken in individuen, maar alleen in groepen. Zoals jij alle atheisten als groep moreel gezien lager vindt dan de gelovigen.
Datzelfde denkproces heb je ook bij Marokkanen. Twee groepen marokkanen, zij die door de vrees van Allah, zich kunnen inhouden en niet stelen en roven en zij die te weinig vrees voelen en zich te buiten gaan aan hun eigen hedonistische gevoel van de westerse atheist.


Je vergist je deerlijk vriend, een hele bevolkingsgroep is geen religieuze overtuiging. Door voor het eerste te kiezen ben je overduidelijk bezig met rassentheorie.

Koala64
03-10-08, 14:25
Een heuse hetze van een hele bevolkingsgroep tengevolge van handel door bepaalde media is helaas door niemand te ontkennen.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

1973Tanger
03-10-08, 14:28
Dat is geen antwoord op mijn vraag.


Ontken je de macht van de media of denk je dat media geen grote rol speelt in beeldvorming tegenwoordig?

Koala64
03-10-08, 14:41
Ontken je de macht van de media of denk je dat media geen grote rol speelt in beeldvorming tegenwoordig?

Media kleurt altijd de werkelijkheid, heeft dat altijd gedaan en zal dat altijd doen. Dat is niets nieuws.

Net zoals anderen uit een soort tegenreactie zaken bagatelliseren. Dit was geen 'snoepje stelen' maar roof, intimidatie en bedreiging op klaarlichte dag.

John2
03-10-08, 14:44
=StevieK;3744174]Ik NeoNazi , mijn vader heeft heeft vroeger in het verzet gezeten.
Ibn Rushd heeft in het verleden veel van mijn schrijven gelezen. Hij heeft daarin best wel een beeld kunnen vormen. Ja ik heb ooit een keer een waarschuwing gekregen door het plaatsen van een zeer pikante foto van een vrouw in een Burka. Achteraf ook gezien terecht
Ik zie dat ook jij je provo tijd hebt overleeft en kunt shockeren :D



Misschien was mijn schrijven wel een gedachtegang van een van de harde kern uit de raddraaiers die het voor de gehele groep verpest. Het klopt dat het allemaal een beetje onduidelijk overkomt, dat doe ik af en doe dat leid tot lekkere discussies.
:hihi:


Weet je wat nu jammer is, dat we elkander nooit in levende lijve gezien hebben en wat woorden met elkander wisselen, dan zou men al direkt een heel andere mening over de persoon in kwestie zijn. Zouden wij ooit eens een kopje koffie op een terras drinken dan zijn we na 5 minuten onze vooroordelen over elkander kwijt en kunnen we best een gezellig gesprek hebben.
Helemaal met je eens, immers een ieder die hier komt heeft de wens om mee te werken aan een gezond klimaat in Nederland.

John2
03-10-08, 14:50
Ontken je de macht van de media of denk je dat media geen grote rol speelt in beeldvorming tegenwoordig?

Inderdaad heeft de media een zeer grote invloed op de beeldvorming hier in Nederland maar ook in de wereld.
Maar zolang de media eerlijk blijft en objectief, kun je hun niet verwijten schuldig te zijn dat er een negative beeldvorming ontstaat naar bepaalde groepen in de bevolking.
Wel is het vervelend dat sommige mensen dit nieuws aangrijpen om een hele bevolkings groep te veroordelen, terwijl het slecht een paar raddraaiers zijn die dit veroorzaken.
We moeten dan ook niet de media veroordelen voor het brengen van het nieuws, maar de personen die er voor zorgen dat de media dit nieuws kan brengen.

John2
03-10-08, 14:54
Effe jeugd sentiment ophalen, Dik Trom, De Kameleon, ja, ik al deze boeken gelezen, had daarom ook geen tijd om op straat te vervelen. Tijd de jeugd weer aan deze boeken te zetten, dus DTK partij , (Dik Trom Kameleon). Vroeger waren de tijden ook anders, de deed meer met de familie, 's zondags was vaste prik ( ik was toen 8 jaar) vaak samen me de ouders op fietstocht. Daar er maar 1 TV vaak per huishouden betaalbaar was, tesamen naar de TV kijken, ( de Willem Ruisschow). Oeps effe naast de Topic, of waren deze jongens misschien opzoek naar deze Boeken bij AH.

http://www.drawtheline.nl/brand%20new/afbeeldingen%20brand%20new/dik%20trom.gif
http://afbeeldingen.apriana.nl/Bibliotheca/AfbeeldingenD/Kameleon64.JPG

Ja, ondanks de armoede waren dat mooie tijden.
En vermoedelijk waren deze jongens op zoek naar deze boeken en hebben ze uit wraak, omdat AH deze boeken niet had de winkel maar geplunderd.
Dus eigelijk is het AH zijn eigen schuld. :hihi:

1973Tanger
03-10-08, 14:57
Media kleurt altijd de werkelijkheid, heeft dat altijd gedaan en zal dat altijd doen. Dat is niets nieuws.

Net zoals anderen uit een soort tegenreactie zaken bagatelliseren. Dit was geen 'snoepje stelen' maar roof, intimidatie en bedreiging op klaarlichte dag.

Dit is geen kleuren meer, dit is je reinste kliederen en kladeren, wat bepaalde media doen.

1973Tanger
03-10-08, 14:58
Inderdaad heeft de media een zeer grote invloed op de beeldvorming hier in Nederland maar ook in de wereld.
Maar zolang de media eerlijk blijft en objectief, kun je hun niet verwijten schuldig te zijn dat er een negative beeldvorming ontstaat naar bepaalde groepen in de bevolking.
Wel is het vervelend dat sommige mensen dit nieuws aangrijpen om een hele bevolkings groep te veroordelen, terwijl het slecht een paar raddraaiers zijn die dit veroorzaken.
We moeten dan ook niet de media veroordelen voor het brengen van het nieuws, maar de personen die er voor zorgen dat de media dit nieuws kan brengen.


Eerlijk en objectief geniet zonder twijfel mijn voorkeur in plaats van propaganda.

Koala64
03-10-08, 17:51
Dit is geen kleuren meer, dit is je reinste kliederen en kladeren, wat bepaalde media doen.

Je ziet steeds maar 1 kant van het verhaal merk ik. Ja de media speelt soms een bedenkelijke rol. Maar het is net zo afkeurenswaardig om dit soort verschijnselen af te doen als een incidentje.
Beide houdingen zullen een figuur als Wilders sterker maken.

1973Tanger
03-10-08, 18:09
Je ziet steeds maar 1 kant van het verhaal merk ik. Ja de media speelt soms een bedenkelijke rol. Maar het is net zo afkeurenswaardig om dit soort verschijnselen af te doen als een incidentje.
Beide houdingen zullen een figuur als Wilders sterker maken.

Media die zich klakkeloos opwerpen als spreekbuis voor Wilders zijn vooral daar aanleiding toe.

1973Tanger
04-10-08, 03:19
Bovendien is de media tegenwoordig niet al te serieus meer te nemen. Helemaal in geval van bepaalde media die bewust als public relations voor sommige populisten functioneren. Je moet in staat wezen je eigen opinie te vormen en niet je zomaar om te wentelen in wat je klakkeloos te vreten krijgt. Helaas zijn te veel mensen daartoe niet in staat.

John2
04-10-08, 10:39
=1973Tanger;3745054]Bovendien is de media tegenwoordig niet al te serieus meer te nemen. Helemaal in geval van bepaalde media die bewust als public relations voor sommige populisten functioneren. Je moet in staat wezen je eigen opinie te vormen en niet je zomaar om te wentelen in wat je klakkeloos te vreten krijgt. Helaas zijn te veel mensen daartoe niet in staat.

Ben het niet helemaal met je eens, Tanger.
Tegenwoordig heeft de mens de keuze de media-bron te kiezen die bij hem of haar het beste past.
Zo zie je zakenmensen bijna allemaal lopen met de Telegraaf, omdat deze veel informatie geeft waar de zakenmens iets aan heeft.
En zo kun je diverse dagbladen maar ook tv-kanalen koppelen aan bepaalde groepen van mensen.
Helaas zijn er maar weinig mensen die het nieuws scannen en tussen de regeltjes wenst door te lezen, omdat deze het nieuws voorgeschotelt krijgen zoals zij het wensen en het ook in hun gedachten hadden.
Een serieus lezer zou nadenken en fouten zoeken in het nieuws.
Laten wij als voorbeeld nemen deze topic, het nieuws is "Marokkaanse jeugd plundert filiaal AH" dan heb ik al zoiets van hebben ze van deze jeugd vooraf de paspoorten gecontroleerd, of zijn ze op een andere manier achter hun indentiteit gekomen, of is er maar gewoon vanuit gegaan bruine kleur krulletjes dus het zal wel een marokaan wezen?
En dan nog kun je dan de vraag stellen of het inderdaad alleen jongeren waren van Marokaanse afkomst en of er niet toevallig ook jeugd uit Nederlandse ouders erbij betrokken waren.
Het verhaal in de krant was compleet geweest indien er had gestaan dat door vergelijking van beeldopnames in de computer van de CRI is gebleken dat de jongeren eerder met justitie in aanraking is geweest en Marokaanse achtergronden hadden.
Dan was het verhaal compleet geweest en het nieuws overtuigend, nu is het slechts stemming makerij waarbij niemand gebaad is.

knuppeltje
04-10-08, 10:53
Helaas zijn te veel mensen daartoe niet in staat.

Das helaas maar al te duidelijk. :wijs:

1973Tanger
04-10-08, 12:37
Das helaas maar al te duidelijk. :wijs:

Gezien het heersende klimaat in het land, buiten alle twijfel.

1973Tanger
04-10-08, 12:44
Ben het niet helemaal met je eens, Tanger.
Tegenwoordig heeft de mens de keuze de media-bron te kiezen die bij hem of haar het beste past.
Zo zie je zakenmensen bijna allemaal lopen met de Telegraaf, omdat deze veel informatie geeft waar de zakenmens iets aan heeft.
En zo kun je diverse dagbladen maar ook tv-kanalen koppelen aan bepaalde groepen van mensen.
Helaas zijn er maar weinig mensen die het nieuws scannen en tussen de regeltjes wenst door te lezen, omdat deze het nieuws voorgeschotelt krijgen zoals zij het wensen en het ook in hun gedachten hadden.
Een serieus lezer zou nadenken en fouten zoeken in het nieuws.
Laten wij als voorbeeld nemen deze topic, het nieuws is "Marokkaanse jeugd plundert filiaal AH" dan heb ik al zoiets van hebben ze van deze jeugd vooraf de paspoorten gecontroleerd, of zijn ze op een andere manier achter hun indentiteit gekomen, of is er maar gewoon vanuit gegaan bruine kleur krulletjes dus het zal wel een marokaan wezen?
En dan nog kun je dan de vraag stellen of het inderdaad alleen jongeren waren van Marokaanse afkomst en of er niet toevallig ook jeugd uit Nederlandse ouders erbij betrokken waren.
Het verhaal in de krant was compleet geweest indien er had gestaan dat door vergelijking van beeldopnames in de computer van de CRI is gebleken dat de jongeren eerder met justitie in aanraking is geweest en Marokaanse achtergronden hadden.
Dan was het verhaal compleet geweest en het nieuws overtuigend, nu is het slechts stemming makerij waarbij niemand gebaad is.


Da's dan heel fijn voor je, maar ik heb 2 lijfspreuken: 1) Ik geloof nooit wat de overheid mij verteld. 2) nieuwsmedia neem ik met en korreltje zout, inbijzonder die media die zich aantoonbaar als kritiekloze public relations voor bepaalde volksmenners functioneren.

John2
04-10-08, 13:23
Da's dan heel fijn voor je, maar ik heb 2 lijfspreuken: 1) Ik geloof nooit wat de overheid mij verteld. 2) nieuwsmedia neem ik met en korreltje zout, inbijzonder die media die zich aantoonbaar als kritiekloze public relations voor bepaalde volksmenners functioneren.

1. De overheid/staat dat zijn wij zelf, dus gedeeltelijk ben jij verplicht om jezelf te geloven. :D

2. Dat doen we allemaal (althans dit zeggen we), maar toch zijn de gratis kranten niet aan te slepen?

knuppeltje
04-10-08, 17:01
Gezien het heersende klimaat in het land, buiten alle twijfel.

Ik zie dat je het weer helemaal begrijpt. :denk:

jang0201
05-10-08, 08:27
Politie Gouda komt pas uur na de overval door Marokkanen

--------------------------------------------------------------------------------

GOUDA - Pas na een uur is de politie in Gouda afgelopen donderdag een kijkje komen nemen bij een overvallen supermarkt. Een groep van twintig Marokkanen plunderde de winkel en bedreigde het personeel. Volgens de korpschef is er niets bijzonders aan de hand in Gouda.

De politie Hollands-Midden geeft toe pas ruim een uur na de melding bij de MCD-supermarkt aan het Driewegplein te zijn aangekomen. "Deze zaak had niet de hoogste prioriteit, omdat de groep toch al weg was. In de tussentijd waren er bovendien nog twee andere incidenten waarbij directe inzet vereist was", aldus een woordvoerster.

De MCD-filiaalmanager zegt dat direct de politie is gewaarschuwd, maar de agenten kwamen volgens hem pas vijf kwartier later poolshoogte nemen. "Het is ongelooflijk als je hoort dat de korpschef van de politie Hollands-Midden schaamteloos durft te beweren dat het in Gouda allemaal wel meevalt en dat relschoppers in de stad keihard worden aangepakt. Dat was echt een klap in ons gezicht. Ik nodig hem uit om samen naar de beelden van de bewakingscamera's te kijken."

Ruim twintig jongeren drongen donderdag joelend de winkel binnen, duwden personeelsleden en klanten opzij om hun zakken te vullen. Na een paar minuten verlieten ze de zaak zonder een artikel af te rekenen.

Een medewerkster van de overvallen MCD-supermarkt in Gouda sprak een van de rel-Marokkaantjes aan op zijn gedrag, waarop zij van dichtbij werd bekogeld met gestolen rollen Dextro-druivensuiker.

Zij hield daar een grote blauwe plek op haar arm aan over. Het geraakte personeelslid gaat aangifte doen van mishandeling.

Tot ontsteltenis van de MCD is aangifte van diefstal niet mogelijk, omdat volgens de politie 'de rollen Dextro toch weer terug zijn'. "Op deze manier is het natuurlijk niet zo moeilijk om het aantal aangiften omlaag te krijgen", zegt een van de medewerksters, die uit angst voor represailles anoniem wil blijven.

De gebeurtenissen hebben diepe indruk op de supermarktmedewerkers van de MCD in Gouda gemaakt. "Ons personeel was volledig overdonderd en stond volkomen machteloos tegen deze overmacht. Je moet natuurlijk wel altijd aan je eigen veiligheid denken. Dit was voor ons onbegonnen werk", vertelde de geschrokken bedrijfsleider Dick Pruissen gisteren.

Op de haarscherpe beelden is te zien dat de uitsluitend uit Marokkanen bestaande losgeslagen puberbende zonder het verplichte winkelwagentje of mandje plotseling dreigend de supermarkt binnenstormt om daarna buiten het zicht van de camera's de meegebrachte rugzakken vol te laden met snoep en blikjes drank.

"Hoewel de meesten nog nooit binnen waren geweest, wisten ze precies waar de camera's hangen. Er moet dus wel sprake zijn geweest van een gecoördineerde actie", aldus de onthutste filiaalchef van de Goudse supermarkt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...overval__.html

Julien
05-10-08, 13:06
Volgens mij komt het doordat deze raddraaiers tot de onderklasse behoren.
Per persoon zal er niets mis zijn.
Maar zijn ze tezamen in een groep, dan ontwaakt het groepsbewustzijn.
Samen sterk en samen lekker de boel terroriseren.
Dan bedenk ik me, dat men geen eigen persoonlijkheid heeft.

Alleen, is men niemand zelfs geen nummer.

Zoals je vogels in een grote vlucht door de sky ziet vliegen....... en als het kan op je kop schijten.

Welke vogel durft alleen te vliegen, een eigen richting te bepalen?

Zal vast wel beetje generaliserend zijn, maar dat groepsgedrag is wel iets typisch marokkaans. Dat in grote groepen the man zijn, maar in je eentje heel iemand anders zijn, dat zie je ook bij meisjes 'versieren', zie je veel minder bij autochtonen, anti's, turken, suri's en indo's

1973Tanger
05-10-08, 14:06
Zal vast wel beetje generaliserend zijn, maar dat groepsgedrag is wel iets typisch marokkaans. Dat in grote groepen the man zijn, maar in je eentje heel iemand anders zijn, dat zie je ook bij meisjes 'versieren', zie je veel minder bij autochtonen, anti's, turken, suri's en indo's


Groepsgedrag en conformise zijn op alle groepen van toepassing, dat groepsdenken is zelfs de basis van de sociale psychologie. Heeft niet inbijzonder met culturele afkomst te maken.

Max Stirner
05-10-08, 15:24
Politie Gouda komt pas uur na de overval door Marokkanen

--------------------------------------------------------------------------------

GOUDA - Pas na een uur is de politie in Gouda afgelopen donderdag een kijkje komen nemen bij een overvallen supermarkt. Een groep van twintig Marokkanen plunderde de winkel en bedreigde het personeel. Volgens de korpschef is er niets bijzonders aan de hand in Gouda.

De politie Hollands-Midden geeft toe pas ruim een uur na de melding bij de MCD-supermarkt aan het Driewegplein te zijn aangekomen. "Deze zaak had niet de hoogste prioriteit, omdat de groep toch al weg was. In de tussentijd waren er bovendien nog twee andere incidenten waarbij directe inzet vereist was", aldus een woordvoerster.

De MCD-filiaalmanager zegt dat direct de politie is gewaarschuwd, maar de agenten kwamen volgens hem pas vijf kwartier later poolshoogte nemen. "Het is ongelooflijk als je hoort dat de korpschef van de politie Hollands-Midden schaamteloos durft te beweren dat het in Gouda allemaal wel meevalt en dat relschoppers in de stad keihard worden aangepakt. Dat was echt een klap in ons gezicht. Ik nodig hem uit om samen naar de beelden van de bewakingscamera's te kijken."

Ruim twintig jongeren drongen donderdag joelend de winkel binnen, duwden personeelsleden en klanten opzij om hun zakken te vullen. Na een paar minuten verlieten ze de zaak zonder een artikel af te rekenen.

Een medewerkster van de overvallen MCD-supermarkt in Gouda sprak een van de rel-Marokkaantjes aan op zijn gedrag, waarop zij van dichtbij werd bekogeld met gestolen rollen Dextro-druivensuiker.

Zij hield daar een grote blauwe plek op haar arm aan over. Het geraakte personeelslid gaat aangifte doen van mishandeling.

Tot ontsteltenis van de MCD is aangifte van diefstal niet mogelijk, omdat volgens de politie 'de rollen Dextro toch weer terug zijn'. "Op deze manier is het natuurlijk niet zo moeilijk om het aantal aangiften omlaag te krijgen", zegt een van de medewerksters, die uit angst voor represailles anoniem wil blijven.

De gebeurtenissen hebben diepe indruk op de supermarktmedewerkers van de MCD in Gouda gemaakt. "Ons personeel was volledig overdonderd en stond volkomen machteloos tegen deze overmacht. Je moet natuurlijk wel altijd aan je eigen veiligheid denken. Dit was voor ons onbegonnen werk", vertelde de geschrokken bedrijfsleider Dick Pruissen gisteren.

Op de haarscherpe beelden is te zien dat de uitsluitend uit Marokkanen bestaande losgeslagen puberbende zonder het verplichte winkelwagentje of mandje plotseling dreigend de supermarkt binnenstormt om daarna buiten het zicht van de camera's de meegebrachte rugzakken vol te laden met snoep en blikjes drank.

"Hoewel de meesten nog nooit binnen waren geweest, wisten ze precies waar de camera's hangen. Er moet dus wel sprake zijn geweest van een gecoördineerde actie", aldus de onthutste filiaalchef van de Goudse supermarkt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...overval__.html



Op zich wel weer erg leuk hoe deze onopgevoede barbaartjes hun naïeve beschermengelen (burgemeester en korpschef) voor paal zetten .....

Julien
05-10-08, 15:25
Groepsgedrag en conformise zijn op alle groepen van toepassing, dat groepsdenken is zelfs de basis van de sociale psychologie. Heeft niet inbijzonder met culturele afkomst te maken.

Maar ik heb het over de praktijk van de straat. En daar staan toch de Marokkanen bekend om hun groepsgedrag. Dat zeggen niet alleen autochtonen, maar ook antilianen, surinamers en turken.

Max Stirner
05-10-08, 15:29
Groepsgedrag en conformise zijn op alle groepen van toepassing, dat groepsdenken is zelfs de basis van de sociale psychologie. Heeft niet inbijzonder met culturele afkomst te maken.


Nee, het heeft te maken met een domme kuddedieren-mentaliteit en met lafheid.

1973Tanger
05-10-08, 15:33
Nee, het heeft te maken met een domme kuddedieren-mentaliteit en met lafheid.

Duidelijk, leden die zich aansluiten bij de PVV en zich daarmee conformeren aan de partijleiding zijn dom en vertonen kuddedieren-mentaliteit en lafheid.

John2
05-10-08, 16:05
Duidelijk, leden die zich aansluiten bij de PVV en zich daarmee conformeren aan de partijleiding zijn dom en vertonen kuddedieren-mentaliteit en lafheid.

Ok ik begrijp niet wat de PVV te maken heeft met de bestorming van een winkel.
Maar dat groepsgedrag grootse vormen en mentaliteits veranderingen terweeg brengt is maar al te duidelijk, het lijkt me niet logisch dat één persoon de winkel in rent om deze te plunderen.
Plundering is altijd al een groeps gedrag geweest en heeft niets te maken met afkomst cq groepen van de bevolking.
Wel is het duidelijk dat bevolkings-groepen in het buitenland zich makelijker aansluiten bij een groep uit eigen land, dit is niet alleen voor behouden aan morokanen hier in Nederland maar wij Ollanders doen hier ook aan mee in het buitenland.:D

1973Tanger
05-10-08, 16:42
Ok ik begrijp niet wat de PVV te maken heeft met de bestorming van een winkel.
Maar dat groepsgedrag grootse vormen en mentaliteits veranderingen terweeg brengt is maar al te duidelijk, het lijkt me niet logisch dat één persoon de winkel in rent om deze te plunderen.
Plundering is altijd al een groeps gedrag geweest en heeft niets te maken met afkomst cq groepen van de bevolking.
Wel is het duidelijk dat bevolkings-groepen in het buitenland zich makelijker aansluiten bij een groep uit eigen land, dit is niet alleen voor behouden aan morokanen hier in Nederland maar wij Ollanders doen hier ook aan mee in het buitenland.:D


Jij begrijpt het tenminste dat dergelijke bezigheden niet uitsluitend voorbehouden zijn aan een bepaald specifiek ras of groep.

1973Tanger
05-10-08, 22:38
Het frappante daarbij is dat juist bij de Albert Heijn allemaal Marokkaanse kassameisjes als bijverdienste na schooltijd (hoop ik) aan de slag zijn en dat Albert Heijn zelfs een Marokkaanse jongen in zijn reclamecampagnes gebruikt. Ik ben reuze benieuwd of die Marokkaanse jongen nog in een reclame zal schitteren?

naam
06-10-08, 08:29
Je vergist je deerlijk vriend, een hele bevolkingsgroep is geen religieuze overtuiging. Door voor het eerste te kiezen ben je overduidelijk bezig met rassentheorie.

Nee, hoor, ik zeg toch twee groepen marokkanen. Een die door Allah in toom wordt gehouden en één die die zich net als de westerse atheist te buiten gaat aan stelen en roven.

Klopt precies met jouw perceptie over de westere atheist die moreel op een lager niveau zit.

John2
06-10-08, 09:12
Het frappante daarbij is dat juist bij de Albert Heijn allemaal Marokkaanse kassameisjes als bijverdienste na schooltijd (hoop ik) aan de slag zijn en dat Albert Heijn zelfs een Marokkaanse jongen in zijn reclamecampagnes gebruikt. Ik ben reuze benieuwd of die Marokkaanse jongen nog in een reclame zal schitteren?

Denk niet dat AH maatregelen neemt in die vorm, ik zou juist deze jongen gebruiken om deze groep te bedanken voor hun inzet en goede naam van de Marokaanse bevolking en dit inclusief de camerabeelden uitzenden. :D

Eke
06-10-08, 09:23
Nee, het heeft te maken met een domme kuddedieren-mentaliteit en met lafheid.

http://blogs.rnw.nl/wereldkids/files/2007/12/050726_zomerkamp_snoep.jpg

Blijkbaar zijn de jongens in Amsterdam niet de enige pubers die met hun rugzakjes en met elkaar een winkel binnen stuiven. :blij:

Vraag.
Krijgen Marokkaans-Nederlandse kinderen van jongs af aan...wanneer ze kunnen tellen met geld...wekelijks een beetje zakgeld ?
Hoe komen ze aan geld ? Krantenwijk ? Of toch zakgeld ? Of ...?

Zou dit misschien ook een rol erbij kunnen spelen ?

Dat ze gewoon zin in lol en snoep hadden en beiden niet voorhanden waren om het op een fatsoenlijke manier te 'regelen' ?

Hierbij wil ik onacceptabel gedrag niet goed praten !!! maar het treft me dat ze snoep en blikjes drinken 'insloegen'. Snoep pikken is zo kinderlijk.

Tomas
06-10-08, 09:36
Het frappante daarbij is dat juist bij de Albert Heijn allemaal Marokkaanse kassameisjes als bijverdienste na schooltijd (hoop ik) aan de slag zijn en dat Albert Heijn zelfs een Marokkaanse jongen in zijn reclamecampagnes gebruikt. Ik ben reuze benieuwd of die Marokkaanse jongen nog in een reclame zal schitteren?

AH is wat dat betreft goed bezig. Vind ik. De AH bij ons in de wijk werd bv ook regelmatig lastig gevallen door marokkaanse jongeren opzoek naar zingeving. Aangezien er volgens de politie in Gouda nooit wat aan de hand is moest deze AH zelf een oplossing zoeken. Ze hebben er een paar aangesproken op een gegeven momentm, en een baantje aangeboden. Natuurlijk zijn het geen fabeltastische medewerkers, maar het gevolg is wel dat de groep opzoek naar zingeving, of uit elkaar is gevallen, of elders gaan zoeken. Het bestaande personeel morde wat. Begrijpelijk, opeens samenwerken met je "terroristen". Enzo. Maar AH verdient hierin lijkt mij wel enig respect.

mark61
06-10-08, 09:40
De AH bij ons in de wijk werd bv ook regelmatig lastig gevallen door marokkaanse jongeren opzoek naar zingeving.

:haha:

Eke
06-10-08, 09:45
. Ze hebben er een paar aangesproken op een gegeven momentm, en een baantje aangeboden. Natuurlijk zijn het geen fabeltastische medewerkers, maar het gevolg is wel dat de groep opzoek naar zingeving, of uit elkaar is gevallen, of elders gaan zoeken. Het bestaande personeel morde wat. Begrijpelijk, opeens samenwerken met je "terroristen". Enzo. Maar AH verdient hierin lijkt mij wel enig respect.


Jazeker . Opvoeden doe je niet alleen, maar in bepaalde situaties zeker met elkaar. Soms zijn pubergedragingen zo buiten het bereik van ouders geraakt, dat je gelukkig bent als anderen ook meehelpen je kind weer op het goede spoor te plaatsen :blij:

1973Tanger
06-10-08, 14:02
AH is wat dat betreft goed bezig. Vind ik. De AH bij ons in de wijk werd bv ook regelmatig lastig gevallen door marokkaanse jongeren opzoek naar zingeving. Aangezien er volgens de politie in Gouda nooit wat aan de hand is moest deze AH zelf een oplossing zoeken. Ze hebben er een paar aangesproken op een gegeven momentm, en een baantje aangeboden. Natuurlijk zijn het geen fabeltastische medewerkers, maar het gevolg is wel dat de groep opzoek naar zingeving, of uit elkaar is gevallen, of elders gaan zoeken. Het bestaande personeel morde wat. Begrijpelijk, opeens samenwerken met je "terroristen". Enzo. Maar AH verdient hierin lijkt mij wel enig respect.


Dat zeker want aan personeel in supermarkten is doorgaans moeilijk te komen en de selectie aan personeel is meestal gebonden aan een bepaalde leeftijdscategorie, doordat ouderen domweg te duur zijn. Eigenlijk ligt haar personeel lukraak op straat en is een dergelijke PR actie geen slecht idee.

Tomas
06-10-08, 14:14
Dat zeker want aan personeel in supermarkten is doorgaans moeilijk te komen en de selectie aan personeel is meestal gebonden aan een bepaalde leeftijdscategorie, doordat ouderen domweg te duur zijn. Eigenlijk ligt haar personeel lukraak op straat en is een dergelijke PR actie geen slecht idee.

ja, ja, alsof het hun nijpende personeelsprobleem was dat ze hebben opgelost.

Scholieren zat die wat bij willen verdienen bij de AH. Ze betalen goed. Dat was dus niet het probleem. Magoed. Laat maar. 't heeft toch geen zin.

Julien
06-10-08, 18:24
Vraag.
Krijgen Marokkaans-Nederlandse kinderen van jongs af aan...wanneer ze kunnen tellen met geld...wekelijks een beetje zakgeld ?
Hoe komen ze aan geld ? Krantenwijk ? Of toch zakgeld ? Of ...?

Zou dit misschien ook een rol erbij kunnen spelen ?

Dat ze gewoon zin in lol en snoep hadden en beiden niet voorhanden waren om het op een fatsoenlijke manier te 'regelen' ?

Hierbij wil ik onacceptabel gedrag niet goed praten !!! maar het treft me dat ze snoep en blikjes drinken 'insloegen'. Snoep pikken is zo kinderlijk.

Ik kreeg nooit zakgeld, wel honderd euro (gulden) ofzo op bijzondere dagen en als ik iets wou kreeg ik gewoon het geld wat ik daarvoor nodig had. Naar ik weet van marokkaanse vriendjes van vroeger is dat er bij hun thuis ook niet echt aan zakgeld werd gedaan.
Maar dit als oorzaak, lijkt me een beetje vergezocht :D maar ik snap je redenatie wel..

Eke
06-10-08, 22:27
Ik kreeg nooit zakgeld, wel honderd euro (gulden) ofzo op bijzondere dagen
.
Maar dit als oorzaak, lijkt me een beetje vergezocht :D maar ik snap je redenatie wel..

Julien, honderd euro in 1 keer ? Dat's vorstelijk !
Als ik denk aan zakgeld dan denk ik voor een twaalfjarige aan een klein geldbedragje per week, wat ie vrij mag besteden of mag sparen.

Ik zie snoeplust ook niet als oorzaak :hihi:, maar iemand moet toch zoiets spontaan geroepen hebben : ga mee naar AH, ...uh...neuh...waarom ? gaan we snoep jatten ! Jaaaaaahhh !!!!

Die foto die ik plaatste ging ook over een spontane aktie van een groep pubertjes : Ga mee naar De K-Winkel, gaan we snoep kopen ! Jaaaaaaahhh !Die kinderen hadden geld bij zich.

Nou ja, daarnaast hadden ze ook 'zinvolle' dagbesteding , ze waren op schoolkamp. ;)


Zakgeld kan meewerken, naast een zinnige dagbesteding, om je zelfstandig te laten worden.Zelf je keuzes te laten maken. Eigen verantwoordelijkheid te dragen.

John2
07-10-08, 10:03
Julien, honderd euro in 1 keer ? Dat's vorstelijk !
Als ik denk aan zakgeld dan denk ik voor een twaalfjarige aan een klein geldbedragje per week, wat ie vrij mag besteden of mag sparen.

Ik zie snoeplust ook niet als oorzaak :hihi:, maar iemand moet toch zoiets spontaan geroepen hebben : ga mee naar AH, ...uh...neuh...waarom ? gaan we snoep jatten ! Jaaaaaahhh !!!!

Die foto die ik plaatste ging ook over een spontane aktie van een groep pubertjes : Ga mee naar De K-Winkel, gaan we snoep kopen ! Jaaaaaaahhh !Die kinderen hadden geld bij zich.

Nou ja, daarnaast hadden ze ook 'zinvolle' dagbesteding , ze waren op schoolkamp. ;)


Zakgeld kan meewerken, naast een zinnige dagbesteding, om je zelfstandig te laten worden.Zelf je keuzes te laten maken. Eigen verantwoordelijkheid te dragen.

Ben ik met je eens al lijkt mij het geven van zakgeld niet het enigste voor de oorzaak dat deze jongeren snoep gingen stelen.
Ik denk zelfs dat het niets te maken heeft met opvoeding van de ouders, maar meer met de omstandigheden waarin het kind/jeugdige zich bevind.
Hoe goed je ook als ouder je best doet om een kind op te voeden, buiten de deur zijn ze uit het zicht en zijn ze aangewezen op hun eigen vermogen en dat van hun vrienden kring.
Tja, zullen vele ouders dan zeggen dat hun kinderen niet omgaan met verkeerde vriendjes/vriendinnetjes, want (is dan hun antwoord) dit heb ik hun verboden.
Een totaal foute gedachten want een kind op onderzoek laat zich niets verbieden en zal het hooguit stiekum doen.
Het is dan ook fout dat je kinderen weigerd om te gaan met bepaalde kinderen, het beste kun je hen er mee laten omgaan en er een oogje op houden en soms kunnen ze dan in de fout gaan, maar als ze jong zijn kunnen ze alleen maar leren van deze fouten en hoe hun ouders deze voor hun oplossen.
Als enige wijze les kan ik de ouders de raad geven altijd te weten waar hun kinderen zijn.

Eke
07-10-08, 11:50
1)Het is dan ook fout dat je kinderen weigerd om te gaan met bepaalde kinderen, het beste kun je hen er mee laten omgaan en er een oogje op houden


2)Als enige wijze les kan ik de ouders de raad geven altijd te weten waar hun kinderen zijn.

Ik ben het met je eens.

Ik zelf heb het opvoeden helemaal niet zo makkelijk gevonden. Mijn man was heel vaak afwezig, met andere zaken bezig. En hij dacht heel anders over opvoeden dan ik, als ik aan z'n jasje trok.

Wat ik hiermee wil zeggen : hoewel ik theoretisch goed weet hoe opvoeden moet , de praktijk kan door allerlei omstandigheden heel zwaar zijn. En het is dan slim om er eens met iemand over te praten die goed op de hoogte is van opvoeden in jouw situatie.

Het lijkt me goed dat er een paar medewerksters van De Opvoedtelefoon (landelijk) ook Arabisch beheersen en de achtergrond van de ouders kennen. Want opvoeden is een emotioneel gebeuren bij tijd en wijle en dan is het makkelijker praten in je eerste taal....



later toegevoegd :PERSBERICHT

Utrecht, 21 december 2005

Allerlaatste week voor landelijke opvoedtelefoon

De Landelijke Opvoedtelefoon is de laatste week ingegaan. Ruim dertien jaar hebben medewerkers van de Landelijke Opvoedtelefoon ouders met opvoedingsvragen telefonisch ondersteund. Op vrijdag 23 december om 11.30 uur eindigt de laatste telefoondienst en zal het landelijk servicenummer 0900 - 821 22 05 definitief niet meer operationeel zijn. Hiermee komt een einde aan een landelijke preventieve voorziening voor opvoedingsondersteuning.



Tsssssssssssssssss. Nou ja, ik zie ook Opvoedkundige Praktijken die zelf een opvoedtelefoon zijn gestart maar dan betaal je bv. 80 eurocent per minuut. Dat praat niet echt ontspannen voor een vrouw die zelf geen inkomen heeft en moet uitkomen met haar huishoudgeld ;)

John2
07-10-08, 13:23
Ik ben het met je eens.

Ik zelf heb het opvoeden helemaal niet zo makkelijk gevonden. Mijn man was heel vaak afwezig, met andere zaken bezig. En hij dacht heel anders over opvoeden dan ik, als ik aan z'n jasje trok.

Wat ik hiermee wil zeggen : hoewel ik theoretisch goed weet hoe opvoeden moet , de praktijk kan door allerlei omstandigheden heel zwaar zijn. En het is dan slim om er eens met iemand over te praten die goed op de hoogte is van opvoeden in jouw situatie.

Het lijkt me goed dat er een paar medewerksters van De Opvoedtelefoon (landelijk) ook Arabisch beheersen en de achtergrond van de ouders kennen. Want opvoeden is een emotioneel gebeuren bij tijd en wijle en dan is het makkelijker praten in je eerste taal....



later toegevoegd :PERSBERICHT

Utrecht, 21 december 2005

Allerlaatste week voor landelijke opvoedtelefoon

De Landelijke Opvoedtelefoon is de laatste week ingegaan. Ruim dertien jaar hebben medewerkers van de Landelijke Opvoedtelefoon ouders met opvoedingsvragen telefonisch ondersteund. Op vrijdag 23 december om 11.30 uur eindigt de laatste telefoondienst en zal het landelijk servicenummer 0900 - 821 22 05 definitief niet meer operationeel zijn. Hiermee komt een einde aan een landelijke preventieve voorziening voor opvoedingsondersteuning.



Tsssssssssssssssss. Nou ja, ik zie ook Opvoedkundige Praktijken die zelf een opvoedtelefoon zijn gestart maar dan betaal je bv. 80 eurocent per minuut. Dat praat niet echt ontspannen voor een vrouw die zelf geen inkomen heeft en moet uitkomen met haar huishoudgeld ;)

Ik kan met je meeleven, ben zelf ook een man die regelmatig de wereld overvlieg en dan weken van huis is, maar nu mijn dochtertje geboren is het toch wel rustiger aan wilt gaan doen.

Tja en dan kom je op deze hulp organisaties, op zich niets mis mee zou je denken?!
Maar daar is alles mis mee;
Lange wachttijden, dreigementen naar ouders toe, qualitatief onbekwaam personeel door groot verloop, etc. etc. etc.
Tel je daarbij de kosten die de ouders financieel moeten dragen word al snel de handdoek in de ring gegooit.

Jaren terug zijn we al ooit eens begonnen met het relativeren of de "jeugdzorg" zoals hij nu is nog wel een bestaansrecht heeft en of deze na een reorganisatie niet in zijn geheel onder de overheid moet vallen (kinderbescherming), maar het is een dikke onoverzichtlijke brei van "top" functionarissen die elkaar de hand boven het hoofd houden en niet naar buiten wensten te komen met de misstanden in deze zorg.
Nog steeds worden kinderen in een crises situatie soms geplaatst in een gesloten jeugd inrichting tussen criminelen.
Nog steeds is de begeleiding tussen diverse voogden en kinderen ver beneden pijl, omdat deze zich niet kunnen inleven en niet naar de wensen van de kinderen luisteren, vaak met het gevolg dat het kind zich nog meer verzet tegen ouder en instelling.
Een kwalijke zaak die nog steeds mijn aandacht heeft en mijn nekharen nog steeds recht overeind doen staan.
Maar er is hoop aan de horizon, sinds de kinderrechter in Almelo een jaar terug een voogd van jeugd en gezin uit haar vak zette tijdens een rechtszitting, omdat hij haar onbekwaam vond voor die zaak.
Ook kinderartsen zijn de laatste jaren duidelijker in hun mening dat de stichting Jeugd en gezin niet altijd bij het recht eind hebben en kijken nu ook meer naar andere oplossingen in de familie sfeer.

Dus er is nog hoop voor onze toekomst.

Eke
07-10-08, 15:22
Ik kan met je meeleven,

maar nu mijn dochtertje geboren is het toch wel rustiger aan wilt gaan doen.

Tja en dan kom je op deze hulp organisatie

Voor de duidelijkheid, John : mijn kinderen zijn al volwassen !

En jij , heb je pas een dochtertje gekregen ? Ik ken wel je zoon uit je verhalen ! Leuk joh, dat je ook nog zo'n kleintje hebt !:blij:

Tja, de kinderbescherming kreeg 30 jaar geleden al veel kritiek...
Maar ik bedoel iets heel praktisch :

De Opvoedtelefoon. Zo'n soort steun zou wel weer terug kunnen komen.. Het is zoiets laagdrempeligs als De Kindertelefoon.

Je pleegt een telefoontje als je behoefte hebt om iets door te praten met iemand die verstand heeft van de zaken waarover diegene praat.

John2
07-10-08, 16:28
Voor de duidelijkheid, John : mijn kinderen zijn al volwassen !

En jij , heb je pas een dochtertje gekregen ? Ik ken wel je zoon uit je verhalen ! Leuk joh, dat je ook nog zo'n kleintje hebt !:blij:

Tja, de kinderbescherming kreeg 30 jaar geleden al veel kritiek...
Maar ik bedoel iets heel praktisch :

De Opvoedtelefoon. Zo'n soort steun zou wel weer terug kunnen komen.. Het is zoiets laagdrempeligs als De Kindertelefoon.

Je pleegt een telefoontje als je behoefte hebt om iets door te praten met iemand die verstand heeft van de zaken waarover diegene praat.

Misschien heb je gelijk, maar iets wat simpel lijkt kan in de praktijk wel eens moeilijk liggen.
Ten eerste moeten deze telefoons bemand worden door vakmensen, die tegenwoordig moeilijk te krijgen zijn.
Ten tweede en ik denk het grootste probleem wie financiert deze en wie voert de controle uit?

Zover ik weet, is er nog een telefoon waar ouders kunnen bellen, maar die word bekostigd door justitie.
En Child-care Nederland heeft geloof ik nog een nummer die zowel de ouders als de kinderen kunnen bellen.
Verder is er in Deventer een stichting die problemen met jeugdzorg aankaart bij de overheid en die ook zelf een hulpdienst hebben voor ouders met directe opvoedproblemen.

Maar inderdaad een landelijknummer zou welkom zijn.

Zal het eens aankaarten bij ons locaal bestuur van de :schrik:SP:schrik:

:D