PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaticaan roept wereldwijd op tot afschaffing doodstraf



Marsipulami
02-10-08, 22:54
Vaticaan roept wereldwijd op tot afschaffing doodstraf




VATICAANSTAD - Het Vaticaan roept regeringen wereldwijd op tot de volledige afschaffing van de doodstraf. De oproep komt aan de vooravond van een mogelijke stemming over een nieuw moratorium op de doodstraf tijdens de algemene vergadering van de Verenigde Naties in New York.

Het Vaticaan sprak zich begin deze week uit tijdens een internationaal congres van ministers van Justitie in Rome dat werd georganiseerd door de rooms-katholieke lekenorganisatie Sint-Egidius. „De doodstraf gaat niet alleen hoe langer hoe meer in tegen de grote christelijke waarden, die ten grondslag liggen aan de universele mensenrechten, maar geeft ook blijk van zijn totale nutteloosheid,” zei kardinaal Renato Martino, hoofd van de pauselijke raad voor justitie en vrede, de hoogste kerkelijk ambtenaar op dit gebied.

Aartsbisschop Agostino Marchetto, tweede man van de pauselijke raad voor migranten en reizigers, lichtte maandag het Vaticaanse standpunt toe. „Het Vaticaan volgt met grote hoop en tevredenheid de internationale strijd voor de afschaffing van de doodstraf. De heiligheid van het menselijk leven, van de bevruchting tot aan de natuurlijke dood, is een universeel recht.”

Marchetto, die rapporteert aan Martino, zei verder dat „het Vaticaan met grote hoop en tevredenheid de internationale strijd volgt.” Hij onderstreepte dat iedere mens recht heeft op een nieuw begin, welke misdaad hij ook beging, en hij noemde het internationaal VN-moratorium op de doodstraf een belangrijke stap in de goede richting. Tegelijk beseft de Rooms-Katholieke Kerk volgens hem dat de strijd voor de afschaffing van de doodstraf een niet-aflatende strijd is, vooral in landen waar de doodstraf als gebruikelijk wordt beschouwd.

De oproep kwam niet onverwacht. Niet alleen omdat het Sint-Egidiuscongres als thema had ”Van moratorium tot afschaffing van de doodstraf”, maar vooral omdat de Rooms-Katholieke Kerk al sinds jaren actief pleit voor afschaffing van de doodstraf, die zij even zwaar aanrekent als abortus. Paus Johannes Paulus veroordeelde in zijn encycliek ”Evangelium vitae” uit 1995 de doodstraf zonder omwegen.


Als reactie gaf Franco Frattini, de Italiaanse minister van Buitenlandse Zaken, te kennen dat „Italië klaar is om op de vergadering van de Verenigde Naties een nieuwe resolutie over de doodstraf te ondersteunen.”

Joesoef
03-10-08, 07:15
Laat ze meteen voorbehoedsmiddelen toestaan.

StevieK
03-10-08, 17:30
Nu pas.

De Koran zegt dat de mens een vloek is.


maar de mens is wel door de Almachtige geschapen, en ik heb geleerd dat je niet mag vloeken. Dus dit kan ik effe niet volgen



Dus het gaat erom dat er steeds meer en meer zieltjes gecreerd moeten worden,om de mensheid te vermenigvuldigen.


Daarom worden de homos ook als slecht afgeschilderd, immers kunnen ze geen zieltjes verwekken waardoor de mensheid vermenigvuldigd





Door dit te vermenigvuldigen zal het dierenrijk en natuur en alles erom in een rap tempo verdwijnen.
Wij nemen dus de plaats in van de schepper zijn creatie.


Dus Homos behoren toch de oplossing



En die ijstijd is geen verzinsel of zo.
Dat word dus voorspeld over een paar eeuwen.


Da's waar, misschien nog wel sneller dan we denken



Deze zogenaamde co2 hoax is alleen maar bedoeld om te plukken van de bevolking.
Het graaicultuurtje.
Ze hebben niet voor niks ondergrondse tunnels gebouwd.
Hele complexen waar je kan wonen.
Die occulte gasten weten iets wat wij niet mogen weten.
Occultisme betekent geheime leer.
Daarom is het ook geheim,wat ze doen.


Ik zou er niet aan moeten denken om onder de gond te moeten leven



Gelukkig geloven we nog in de koran en de bijbel.

Ik kan me de kinderbijbel alleen nog herrinneren, een makkelijk geschreven boek met mooie illustraties.

super ick
03-10-08, 18:36
Vaticaan roept wereldwijd op tot afschaffing doodstraf




VATICAANSTAD - Het Vaticaan roept regeringen wereldwijd op tot de volledige afschaffing van de doodstraf. De oproep komt aan de vooravond van een mogelijke stemming over een nieuw moratorium op de doodstraf tijdens de algemene vergadering van de Verenigde Naties in New York.

Het Vaticaan sprak zich begin deze week uit tijdens een internationaal congres van ministers van Justitie in Rome dat werd georganiseerd door de rooms-katholieke lekenorganisatie Sint-Egidius. „De doodstraf gaat niet alleen hoe langer hoe meer in tegen de grote christelijke waarden, die ten grondslag liggen aan de universele mensenrechten, maar geeft ook blijk van zijn totale nutteloosheid,” zei kardinaal Renato Martino, hoofd van de pauselijke raad voor justitie en vrede, de hoogste kerkelijk ambtenaar op dit gebied.

Aartsbisschop Agostino Marchetto, tweede man van de pauselijke raad voor migranten en reizigers, lichtte maandag het Vaticaanse standpunt toe. „Het Vaticaan volgt met grote hoop en tevredenheid de internationale strijd voor de afschaffing van de doodstraf. De heiligheid van het menselijk leven, van de bevruchting tot aan de natuurlijke dood, is een universeel recht.”

Marchetto, die rapporteert aan Martino, zei verder dat „het Vaticaan met grote hoop en tevredenheid de internationale strijd volgt.” Hij onderstreepte dat iedere mens recht heeft op een nieuw begin, welke misdaad hij ook beging, en hij noemde het internationaal VN-moratorium op de doodstraf een belangrijke stap in de goede richting. Tegelijk beseft de Rooms-Katholieke Kerk volgens hem dat de strijd voor de afschaffing van de doodstraf een niet-aflatende strijd is, vooral in landen waar de doodstraf als gebruikelijk wordt beschouwd.

De oproep kwam niet onverwacht. Niet alleen omdat het Sint-Egidiuscongres als thema had ”Van moratorium tot afschaffing van de doodstraf”, maar vooral omdat de Rooms-Katholieke Kerk al sinds jaren actief pleit voor afschaffing van de doodstraf, die zij even zwaar aanrekent als abortus. Paus Johannes Paulus veroordeelde in zijn encycliek ”Evangelium vitae” uit 1995 de doodstraf zonder omwegen.


Als reactie gaf Franco Frattini, de Italiaanse minister van Buitenlandse Zaken, te kennen dat „Italië klaar is om op de vergadering van de Verenigde Naties een nieuwe resolutie over de doodstraf te ondersteunen.”

Betere kop: Katholieke scheinheiligen lopen achter de feiten aan!

Marsipulami
03-10-08, 20:40
Betere kop: Katholieke scheinheiligen lopen achter de feiten aan!


Volgens mij hou jij helemaal niet van katholieken.

super ick
04-10-08, 15:06
Volgens mij hou jij helemaal niet van katholieken.

Schijnheiligen, dus je hebt gelijk.

H.P.Pas
04-10-08, 16:40
Betere kop: Katholieke scheinheiligen lopen achter de feiten aan!

Wim Kan formuleerde het aardig:

Mensen, als het zo doorgaat hebben we over 50 jaar nog maar twee echte katholieken in dit land: Monseigneur Gijsen en zijn vrouw.

super ick
05-10-08, 10:44
Wim Kan formuleerde het aardig:

Mensen, als het zo doorgaat hebben we over 50 jaar nog maar twee echte katholieken in dit land: Monseigneur Gijsen en zijn vrouw.

Zat hij er niet ver naast.

LiekevV
06-10-08, 12:52
Nogmaals tamso je kletst uit je nek. Je Kijkt, luistert en leest zeer selectief.
Je haalt waarheid en fictie door elkaar, en kan hier niet verklaren waarom je schrijft wat schrijft, anders dan "omdat ik het denk en zeg".
Dat is kleuterschool beargumentering. Je bokst feitenloos tegen de realiteit op.
M.a.w. een kansloze missie.
Jij redeneert alleen maar vanuit je recht op een mening, daarmee voorbijgaand aan het feit dat, ook jij op een open forum de plicht moet voelen om alles wat je zegt te kunnen onderbouwen met feiten.
Zonder feiten, blijven het sprookjes.
En zolang jij hier sprookjes als feiten blijft neerpennen, voel ik mij geroepen tegengas te bieden.
We zullen elkaar dus nog dagelijks en wat mij betreft tot in lengte van dagen hier tegenkomen.
Het kwartje gaat vanzelf een keer vallen. Tenminste dat hopen we dan maar!