PDA

Bekijk Volledige Versie : Korpschef: Kamer zaait tweedracht



delirious
03-10-08, 07:02
LEIDERDORP - De Tweede Kamer heeft een volkomen verkeerd beeld gegeven van de problemen met de Marokkaanse jeugd in Gouda. Dit zegt korpschef Jan Stikvoort van de regiopolitie Hollands-Midden. Hij is verbijsterd hoe Kamerleden (‘van links tot rechts’) een betrekkelijk klein incident hebben opgeklopt.

In een interview met de Volkskrant zegt Stikvoort: ‘Politici hebben de mond vol van integratie van buitenlanders, maar scheuren zelf de samenleving uiteen.’

Gouda, dat behoort tot het gebied van Hollands-Midden, kwam landelijk in de belangstelling toen vervoersmaatschappij Connexxion half september besloot geen stadsbussen meer door de wijk Oosterwei te laten rijden. Chauffeurs hadden genoeg van de agressie van Marokkaanse jeugd.

Volgens Stikvoort heeft Connexxion bij de politie slechts twee aangiften gedaan voordat de bedreiging plaatsvond. Hij zegt dat Connexxion niet met hem over de maatregel heeft overlegd.

In de Kamer riep PVV-leider Geert Wilders de regering op om het leger uit Uruzgan terug te halen en te stationeren in Oosterwei. Stikvoort: ‘Kennelijk wilde in de Kamer niemand achterblijven. Ze wilden Wilders naar de kroon steken.’

De SP zei dat de buurt in de steek was gelaten. De VVD, die een ‘vliegende brigade’ tegen Marokkaanse probleemjongeren wil, vroeg of de vrede in Gouda was teruggekeerd. De PvdA meende dat de gemeente haar verantwoordelijkheid had moeten nemen. Stikvoort: ‘Niemand heeft bij mij om de feiten gevraagd. De Kamerleden gaven een ongenuanceerde voorstelling van zaken.’

De korpschef zegt dat in Oosterwei een kleine kern van ongeveer twintig jongeren de boel probeert te verzieken. ‘Die gasten pakken we keihard aan. Landelijk gezien is het niet echt bijzonder.’ Hij vindt dat de Kamer het imago van Gouda kapot heeft gemaakt. ‘De bewoners herkennen zich niet in het beeld dat de politici en de media schetsen. De mensen zijn niet angstig en voelen zich niet bedreigd.’

De korpschef denkt dat Kamerleden hebben gehandeld uit de drang om electoraal te scoren. ‘Ik ben klaar met politici die iets kleins heel groot maken en vervolgens zeggen dat de politie haar werk niet goed doet.’

Volkskrant.

delirious
03-10-08, 09:20
Off-topic Swa!! voor eens en voor altijd: Het is Racist, Racistisch, Racisme!!

Voor de rest redelijk eens.

Witte78
03-10-08, 09:36
Ik zou als eerste die hele meuk op straat gooien en het volk zelf laten raadplegen wat een wet word,door referendums.


En jij denkt dat het volk geen racistische en egoďstische beslissingen neemt? Ik denk zo maar dat we er dan nog erger aan toe zouden zijn.

Verder heb je alleen maar kritiek, geen oplossing. Schiet ook niet echt op.

Witte78
03-10-08, 11:17
Wat je voorstelt is een vorm van directe democratie. Voorheen was dit nagenoeg niet haalbaar, maar met nieuwe technieken als internet zie ik er wel mogelijkheid in. 's avonds na je werk even de politieke issues doorbladeren, en daar waar je een mening hebt even stemmen. Wellicht haalbaar, maar de vraag is of het wenselijk is. Hoe wil je bijvoorbeeld voorkomen dat het volk egoďstische beslissingen neemt, en daardoor minderheden achter stelt (denk aan verlagen van uitkering, asiel afschaffen), of algemeen belang (denk aan een verbindingsweg door een wijk, een gevangenis, etc)? Wat doet jou denken dat het volk überhaupt betere beslissingen maakt?

1973Tanger
03-10-08, 14:12
De politieorganisatie wordt hiermee duidelijk in diskrediet gebracht. Zal zeker positief bijdragen aan het tekort aan politiemensen.

Witte78
03-10-08, 14:50
Tamso, het lijkt er op dat wanneer de discussie de diepte in gaat je meteen afhaakt. Wat doet jou denken dat het volk een betere keus maakt dan die "stropdassen dragers"? Mensen met een drukke baan zullen min of meer van het politieke proces worden afgezonderd, ze hebben namelijk helemaal geen tijd om zich te verdiepen in elke zaak. Is dan ook niet te verwachten dat zaken als stemmingmakerij, populisme en egoďsme bepalend worden of een wet er doorkomt? Ik zeg niet dat de huidige situatie perfect is, maar je zal toch met argumenten moeten komen waarom jouw idee voor verbetering zal zorgen.

Witte78
03-10-08, 20:10
Met diepte bedoel ik dat je op mijn punten ingaat. Maar dat doet je niet. Hoe wil je het voor elkaar krijgen dat de bevolking nauwer betrokken raakt?

LiekevV
06-10-08, 12:54
Nogmaals tamso je kletst uit je nek. Je Kijkt, luistert en leest zeer selectief.
Je haalt waarheid en fictie door elkaar, en kan hier niet verklaren waarom je schrijft wat schrijft, anders dan "omdat ik het denk en zeg".
Dat is kleuterschool beargumentering. Je bokst feitenloos tegen de realiteit op.
M.a.w. een kansloze missie.
Jij redeneert alleen maar vanuit je recht op een mening, daarmee voorbijgaand aan het feit dat, ook jij op een open forum de plicht moet voelen om alles wat je zegt te kunnen onderbouwen met feiten.
Zonder feiten, blijven het sprookjes.
En zolang jij hier sprookjes als feiten blijft neerpennen, voel ik mij geroepen tegengas te bieden.
We zullen elkaar dus nog dagelijks en wat mij betreft tot in lengte van dagen hier tegenkomen.
Het kwartje gaat vanzelf een keer vallen. Tenminste dat hopen we dan maar!