PDA

Bekijk Volledige Versie : Waterdieren 30 miljoen jaar eerder aan land dan gedacht



Marsipulami
05-10-08, 16:40
Waterdieren 30 miljoen jaar eerder aan land dan gedacht


In Nevada zijn de oudste pootafdrukken ooit gevonden. Ze tonen aan dat er op onze planeet al zeker 30 miljoen jaar eerder dan gedacht waterdieren met poten aan wal kwamen, zegt professor Loren Babcock van de Ohio State University. Zijn onderzoek werd dit weekend voorgesteld op een conferentie van de Geological Society of America in Houston. De gefossiliseerde pootafdrukken zijn 570 miljoen jaar oud, en werden achtergelaten door een waterdier op een sedimentair gesteente in Nevada (westen van VS).

Stippen
De gefossiliseerde sporen bestaan uit twee parallelle rijen van kleine stippen met elk een diameter van 2 millimeter. Ze zijn ongeveer 570 miljoen jaar oud en dateren uit het Ediacarium (630 tot 542 miljoen jaar geleden), de periode net voor het Cambrium. In het Cambrium wordt het ontstaan van de meeste grote dierengroepen gesitueerd.

Bewijs
Wetenschappers dachten tot dusver dat de organismen die in het Ediacarium op aarde leefde vooral microben of eenvoudige multicellulaire dieren waren, zegt Babcock. "We blijven maar praten over de mogelijkheid dat er in het Ediacarium meer complexe diersoorten bestonden, zoals zachte koralen, geleedpotigen of platte wormen, maar het bewijs is niet echt overtuigend", zegt Babcock. "Als je dan bewijs vindt, zoals deze sporen, van een dier met poten, wordt die mogelijkheid plots veel waarschijnlijker". (afp/sam)
05/10/08 16u49

knuppeltje
05-10-08, 17:53
Waterdieren 30 miljoen jaar eerder aan land dan gedacht


Alweer een leugenachtige aanval door een stelletje smerige atheïsten op de gelovigen Mars. Die gasten weten echt niet van ophouden zie je maar weer. :wijs:

Witte78
05-10-08, 18:01
Alweer een leugenachtige aanval door een stelletje smerige atheïsten op de gelovigen Mars. Die gasten weten echt niet van ophouden zie je maar weer. :wijs:

Die smiechten veranderen ook steeds de theorie wanneer er weer een vondst wordt gedaan die niet thuis te brengen is.

knuppeltje
05-10-08, 18:13
Die smiechten veranderen ook steeds de theorie wanneer er weer een vondst wordt gedaan die niet thuis te brengen is.

Inderdaad, en dan kunnen de arme gelovigen maar weer alles op alles zetten om de heilige waarheid in ere te herstellen. Echt een hels karwei iedere keer.
Arme drommels.

Marsipulami
05-10-08, 18:25
Alweer een leugenachtige aanval door een stelletje smerige atheïsten op de gelovigen Mars. Die gasten weten echt niet van ophouden zie je maar weer. :wijs:

Katholieken hebben geen probleem met evolutietheorie. Dat is meer iets voor Wortel zijn kliek of de moslims om moeilijk te doen over evolutietheorie.

super ick
05-10-08, 21:42
Waterdieren 30 miljoen jaar eerder aan land dan gedacht


In Nevada zijn de oudste pootafdrukken ooit gevonden. Ze tonen aan dat er op onze planeet al zeker 30 miljoen jaar eerder dan gedacht waterdieren met poten aan wal kwamen, zegt professor Loren Babcock van de Ohio State University. Zijn onderzoek werd dit weekend voorgesteld op een conferentie van de Geological Society of America in Houston. De gefossiliseerde pootafdrukken zijn 570 miljoen jaar oud, en werden achtergelaten door een waterdier op een sedimentair gesteente in Nevada (westen van VS).

Stippen
De gefossiliseerde sporen bestaan uit twee parallelle rijen van kleine stippen met elk een diameter van 2 millimeter. Ze zijn ongeveer 570 miljoen jaar oud en dateren uit het Ediacarium (630 tot 542 miljoen jaar geleden), de periode net voor het Cambrium. In het Cambrium wordt het ontstaan van de meeste grote dierengroepen gesitueerd.

Bewijs
Wetenschappers dachten tot dusver dat de organismen die in het Ediacarium op aarde leefde vooral microben of eenvoudige multicellulaire dieren waren, zegt Babcock. "We blijven maar praten over de mogelijkheid dat er in het Ediacarium meer complexe diersoorten bestonden, zoals zachte koralen, geleedpotigen of platte wormen, maar het bewijs is niet echt overtuigend", zegt Babcock. "Als je dan bewijs vindt, zoals deze sporen, van een dier met poten, wordt die mogelijkheid plots veel waarschijnlijker". (afp/sam)
05/10/08 16u49


Betere kop:

Katholieken rechtstreekse afstammelingen van kwallen! :hihi:

naam
06-10-08, 08:48
Volgens Ronald zijn dat geen echte wetenschappers en zijn ze aan het fantiseren over de herkomst van de afdrukken.

Charlus
06-10-08, 09:32
Volgens Ronald zijn dat geen echte wetenschappers en zijn ze aan het fantiseren over de herkomst van de afdrukken.
Jammer dat Ronald pertinent weigert om aan te geven welk doel gediend wordt met al dat gefantaseer. Praktisch en wetenschappelijk nut kan die ET-onzin niet hebben. Zal wel staatsgeheim zijn.

LiekevV
06-10-08, 12:50
Nogmaals tamso je kletst uit je nek. Je Kijkt, luistert en leest zeer selectief.
Je haalt waarheid en fictie door elkaar, en kan hier niet verklaren waarom je schrijft wat schrijft, anders dan "omdat ik het denk en zeg".
Dat is kleuterschool beargumentering. Je bokst feitenloos tegen de realiteit op.
M.a.w. een kansloze missie.
Jij redeneert alleen maar vanuit je recht op een mening, daarmee voorbijgaand aan het feit dat, ook jij op een open forum de plicht moet voelen om alles wat je zegt te kunnen onderbouwen met feiten.
Zonder feiten, blijven het sprookjes.
En zolang jij hier sprookjes als feiten blijft neerpennen, voel ik mij geroepen tegengas te bieden.
We zullen elkaar dus nog dagelijks en wat mij betreft tot in lengte van dagen hier tegenkomen.
Het kwartje gaat vanzelf een keer vallen. Tenminste dat hopen we dan maar!

knuppeltje
06-10-08, 13:09
Katholieken hebben geen probleem met evolutietheorie. Dat is meer iets voor Wortel zijn kliek of de moslims om moeilijk te doen over evolutietheorie.

Mwa, der zullen er niet meer zoveel bij zijn misschien. Maar jij maakt mij niet wijs dat de evolutietheorie niet lijnrecht staat tegenover wat volgens de katholieke kerk het scheppingsverhaal is. Je lult dus weer een aardig eind weg ouwe.

Marsipulami
06-10-08, 13:39
Mwa, der zullen er niet meer zoveel bij zijn misschien. Maar jij maakt mij niet wijs dat de evolutietheorie niet lijnrecht staat tegenover wat volgens de katholieke kerk het scheppingsverhaal is. Je lult dus weer een aardig eind weg ouwe.



Pope John Paul II

"...new findings lead us toward the recognition of evolution as more than an hypothesis."

— John Paul II, 1996 [8]In an October 22, 1996, address to the Pontifical Academy of Sciences, Pope John Paul II updated the Church's position to accept evolution of the human body:

"In his encyclical Humani Generis (1950), my predecessor Pius XII has already affirmed that there is no conflict between evolution and the doctrine of the faith regarding man and his vocation, provided that we do not lose sight of certain fixed points....Today, more than a half-century after the appearance of that encyclical, some new findings lead us toward the recognition of evolution as more than an hypothesis. In fact it is remarkable that this theory has had progressively greater influence on the spirit of researchers, following a series of discoveries in different scholarly disciplines. The convergence in the results of these independent studies -- which was neither planned nor sought -- constitutes in itself a significant argument in favor of the theory."[9]

http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_and_the_Roman_Catholic_Church

Eke
06-10-08, 13:46
Betere kop:

Katholieken rechtstreekse afstammelingen van kwallen! :hihi:


:hihi: is wel geestig, he ;)

knuppeltje
06-10-08, 13:47
Pope John Paul II

In 1950 leerden ze de kinderen nog steeds dat de mens van Adam en Eva afstamt, das wel iets anders dan wat de evolutietheorie zegt volgens mij.
Magoe, de kerk heeft dat scheppingsverhaal dus allang naar de prullebak verwezen toch?

Marsipulami
06-10-08, 15:29
Magoe, de kerk heeft dat scheppingsverhaal dus allang naar de prullebak verwezen toch?


Gelet op je voorgaande tussenkomsten veronderstel ik dat het antwoord op die vraag jouw bevattingsvermogen overstijgt.

knuppeltje
06-10-08, 17:24
Gelet op je voorgaande tussenkomsten veronderstel ik dat het antwoord op die vraag jouw bevattingsvermogen overstijgt.

Al weer zo'n antwoord van iemand die geen argumenten meer heeft.

Slinger
06-10-08, 17:44
Gelet op je voorgaande tussenkomsten veronderstel ik dat het antwoord op die vraag jouw bevattingsvermogen overstijgt.

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Velen kunnen alleen denken in absolute waarheden. Dat er meer is tussen hemel en aarde dan waar hun 'wijsheid' van dromen kan, dat ontgaat ze.

knuppeltje
07-10-08, 18:51
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Velen kunnen alleen denken in absolute waarheden. Dat er meer is tussen hemel en aarde dan waar hun 'wijsheid' van dromen kan, dat ontgaat ze.

Sow, echt waar, meen je dat nu?