PDA

Bekijk Volledige Versie : Islam in het openbaar inperken



John2
08-10-08, 10:42
VVD wil invloed islam in het openbaar inperken
Uitgegeven: 8 oktober 2008 08:21
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2008 10:08

AMSTERDAM - De VVD wil de integratie van moslims in Nederland bevorderen door de invloed van de islam in het openbare leven in te perken. Dat schrijft Tweede Kamerlid Henk Kamp in een notitie die woensdag is verschenen.

Kamp wil gezichtsbedekkende bekleding in het openbaar verbieden. Verder is hij er voorstander van om werknemers die weigeren handen te schudden te ontslaan. Ook wil Kamp een verbod op het oproepen tot gebed vanaf de minaret van de moskee.




Het liberale Kamerlid is bang dat Nederland anders verwordt tot een islamitisch land terwijl 'de overgrote meerderheid van de bevolking daar niets voor voelt'. Volgens Kamp is de roep om terug te keren naar de ware islam niet te verenigen met democratie en mensenrechten.

Vrijheid van meningsuiting

Wel wil de VVD'er dat de godsdienst een normale plaats binnen de samenleving krijgt. "De islam is een wereldgodsdienst; dat moet erkend worden. Zoals voor andere culturen is er ook ruimte voor de islamitische cultuur in Nederland", schrijft Kamp. Hij benadrukt dat de vrijheid van meningsuiting onverkort geldt ten aanzien van uitlatingen over wat voor moslims heilig is.

De oud-minister van Defensie heeft de notitie geschreven omdat volgens hem de integratieproblematiek in Nederland 'ernstig' is. Ook denkt Kamp dat veel Nederlanders bang zijn voor de radicalisering van een deel van de islamieten die in ons land wonen.


Bron: Nu.nl

Witte78
08-10-08, 11:14
AMSTERDAM - De VVD wil de integratie van moslims in Nederland bevorderen door de invloed van de islam in het openbare leven in te perken.


Snappen ze nou nog steeds niet dat dit juist een tegengesteld effect heeft?



"De islam is een wereldgodsdienst; dat moet erkend worden. Zoals voor andere culturen is er ook ruimte voor de islamitische cultuur in Nederland", schrijft Kamp. Hij benadrukt dat de vrijheid van meningsuiting onverkort geldt ten aanzien van uitlatingen over wat voor moslims heilig is.


Of het nu een wereldgodsdienst is, of het geloof van een enkel persoon, erkenning, ruimte en vrijheid van meningsuiting behoren gelijk te zijn.

Orakel
08-10-08, 20:02
De aristocratie van de moraal, dat vat wel een beetje de teloorgang van een gewezen volkspartij samen.

1973Tanger
08-10-08, 20:04
De aristocratie van de moraal, dat vat wel een beetje de teloorgang van een gewezen volkspartij samen.


En niet vergeten bezeten paternalisme en dat noemt zich liberaal.

Sallahddin
08-10-08, 20:15
VVD wil invloed islam in het openbaar inperken
Uitgegeven: 8 oktober 2008 08:21
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2008 10:08

AMSTERDAM - De VVD wil de integratie van moslims in Nederland bevorderen door de invloed van de islam in het openbare leven in te perken. Dat schrijft Tweede Kamerlid Henk Kamp in een notitie die woensdag is verschenen.

Kamp wil gezichtsbedekkende bekleding in het openbaar verbieden. Verder is hij er voorstander van om werknemers die weigeren handen te schudden te ontslaan. Ook wil Kamp een verbod op het oproepen tot gebed vanaf de minaret van de moskee.




Het liberale Kamerlid is bang dat Nederland anders verwordt tot een islamitisch land terwijl 'de overgrote meerderheid van de bevolking daar niets voor voelt'. Volgens Kamp is de roep om terug te keren naar de ware islam niet te verenigen met democratie en mensenrechten.

Vrijheid van meningsuiting

Wel wil de VVD'er dat de godsdienst een normale plaats binnen de samenleving krijgt. "De islam is een wereldgodsdienst; dat moet erkend worden. Zoals voor andere culturen is er ook ruimte voor de islamitische cultuur in Nederland", schrijft Kamp. Hij benadrukt dat de vrijheid van meningsuiting onverkort geldt ten aanzien van uitlatingen over wat voor moslims heilig is.

De oud-minister van Defensie heeft de notitie geschreven omdat volgens hem de integratieproblematiek in Nederland 'ernstig' is. Ook denkt Kamp dat veel Nederlanders bang zijn voor de radicalisering van een deel van de islamieten die in ons land wonen.


Bron: Nu.nl

het wordt maar gekker :

Inquisities modern stijl : stelletje anti_religie fascisten _secularisme _fanatici allemaal :

als NL een soort democratie was , waaroom wordt niet idereen op dezelfde manier behandeld dan ??? :

dan moet bijv. ook die kerst feest verboden worden, & al die atheistisch & seculaire kenmerken op het publiek domein ook :

als hoofddoeken op het publiek domein verboden moeten worden, dan moeten ook bikini's :lol: , bijna blote vrouwen op straat .... verboden worden !!! :lol:

wat een gek_pretentieus_intolerant_ordinair_geest armoedig _dwaas_kortzichtig ...land is NL geworden :

i guess i did right when i had left this tiny Goddamned country : no regrets whatsoever indeed !:lole:

:zwaai:

Sallahddin
08-10-08, 20:24
En niet vergeten bezeten paternalisme en dat noemt zich liberaal.

Ja, precies, dictaat, paternalisme, arrogantie, minachting_ anti_religie kortzichtig verder uitsluiting : DE essentie van fascisme :

die hysterisch kortzichtig zogenaamd liberalen laten de ware leijlijk intolerant gezicht van neo_liberalisme zien, in al diens benauwd "glorie" !!! :kotsen2:

Gestapo-achtig & Spaans inquisitie , heksen_jachten taferelen !

VVD = anti-religie SS dat de taak zou hebben hoofddoeken van de straat te verwijderen !!! :lol: nobel verheven interessant glorieus zaak inderdaad :

hebben die achterlijk zgn liberalen niets te doen dan geilen op hoofddoeken & ander religieuze kenmerken :

kunnen die beter op bikini's & blote vrouwen geilen : zou meer "normaal_begrijpelijk " zijn !!! :lole:

Hoe intoleranter men wordt , hoe meer dat zou betekenen dat die de eigen vallen, tekortkomingnen , moreel & ander fiascos ...beter daardoor wil verbergen !

:zwaai:

:zwaai:

bougeluk
08-10-08, 20:24
het wordt maar gekker :

Inquisities modern stijl : stelletje anti_religie fascisten _secularisme _fanatici allemaal :
als NL een soort democratie was , waaroom wordt niet idereen op dezelfde manier behandeld dan ??? :

dan moet bijv. ook die kerst feest verboden worden, & al die atheistisch & seculaire kenmerken op het publiek domein ook :

als hoofddoeken op het publiek domein verboden moeten worden, dan moeten ook bikini's :lol: , bijna blote vrouwen op straat .... verboden worden !!! :lol:

wat een gek_pretentieus_intolerant_ordinair_geest armoedig _dwaas_kortzichtig ...land is NL geworden :

i guess i did right when i had left this tiny Goddamned country : no regrets whatsoever indeed !:lole:

:zwaai:

uit je posting is duidelijk op te maken dat jij ook een aardige duitje in het zakje kan doen! ou wat zeg ik: een grote duit in een heel grooooooooooooote zakkkkkkk

Sallahddin
08-10-08, 20:30
uit je posting is duidelijk op te maken dat jij ook een aardige duitje in het zakje kan doen! ou wat zeg ik: een grote duit in een heel grooooooooooooote zakkkkkkk

Rot op , zeg :

zeer verheven inspirerend ...landje inderdaad :

die zou het best uit de mensen kunnen halen :

u make me wanna puke with ur sissy_bitchy_pussy_hypocrit morality ! :kotsen2:

:zwaai:

bougeluk
08-10-08, 20:31
Het is al een tijdje dat de reactionaire krachten de VVD hebben overgenomen. Het is wel jammer voor de liberalen. De liberalen in NL hebben heel veel goede dingen tot stand gebracht en nu is een stelletje oerconservatieve figuren de zaak aan het afbreken

bougeluk
08-10-08, 20:40
Rot op , zeg :

zeer verheven inspirerend ...landje inderdaad :

die zou het best uit de mensen kunnen halen :

u make me wanna puke with ur sissy_bitchy_pussy_hypocrit morality ! :kotsen2:

:zwaai:

Kijk: een dingen hebben de liberalen goed geregeld in dit land, namelijk de vrijheid. je bent dus geheel vrij om dit rotte land van hypocrieten & hypocrisie te verlaten. Wacht aub niet tot dat deze hypocrieten tegen jou ROT OP gaan zeggen. Ou :auw2: sorie, dat zeggen ze al, hebje ze gehoord of nog niet

Tomas
08-10-08, 20:41
De meest schizo partij die ik ken.

bougeluk
08-10-08, 20:50
De meest schizo partij die ik ken.

nou ja logisch eigenlijk, men is bezig zijn-rita-wilders-wonden te likken

H.P.Pas
08-10-08, 21:07
nou ja logisch eigenlijk, men is bezig zijn-rita-wilders-wonden te likken

Die moet je uitbranden.
Zachte heelmeesters..

Eke
08-10-08, 21:13
VVD wil invloed islam in het openbaar inperken
Uitgegeven: 8 oktober 2008 08:21
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2008 10:08

1*. Volgens Kamp is de roep om terug te keren naar de ware islam niet te verenigen met democratie en mensenrechten.


2*Wel wil de VVD'er dat de godsdienst een normale plaats binnen de samenleving krijgt.




Bron: Nu.nl

Jammer, ik kan 2 niet met 1 rijmen. En heeft de Islam dan geen normale plaats in de samenleving volgens Kamp ?

En wat bedoelt ie precies met de ware Islam ? Er zijn toch verschillende stromingen binnen de Islam ? Mag dan bv. Salafisme niet--of wel ?

Wat betreft het oproepen tot gebed..Ik ben een voorstander om het geluid in onze samenleving niet toe te laten nemen. Het kan toch prima door een seintje via je horloge als het tijd is om weer te bidden. Dit is toch niet haram ?

Handen schudden...wat maakt het uit in Godsnaam of je een buiging maakt of je hand op je hart legt of....!!!!!

Gezichtsbedekkende kleding. Dan wordt kleding bekleding. Voel ik me niet prettig bij.

bougeluk
08-10-08, 21:22
Die moet je uitbranden.
Zachte heelmeesters..

Hiermee kun je 2 kanten op en vóór ik de verkeerde afslag neem, zou ik graag willen weten of je ....wonden van moslims of die van VVD bedoelt. Ou en volgens mij denkt kamp/vvd met deze nota (http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=8992/) beide te kunnen branden :terrorist

H.P.Pas
08-10-08, 21:37
Hiermee kun je 2 kanten op en vóór ik de verkeerde afslag neem, zou ik graag willen weten of je ....wonden van moslims of die van VVD bedoelt. Ou en volgens mij denkt kamp/vvd met deze nota (http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=8992/) beide te kunnen branden :terrorist

Die van de VVD.
Uiteraard.

bougeluk
08-10-08, 21:39
Die van de VVD.
Uiteraard.

ik dacht het, maar wilde het zeker weten

Eke
08-10-08, 22:14
deze nota (http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=8992/)



Goed dat je een link naar de nota plaatst. Je kunt daarna ook nog doorklikken naar concrete maatregelen die Van de Kamp voorstelt. Handig.



'k ga slapen !:gaap:

mark61
08-10-08, 23:15
De aristocratie van de moraal, dat vat wel een beetje de teloorgang van een gewezen volkspartij samen.

Het is nooit een volkspartij geweest, dat was altijd al een leugen. Voor moraal moet je al helemaal niet bij de VVD zijn.

John2
08-10-08, 23:33
Het is nooit een volkspartij geweest, dat was altijd al een leugen. Voor moraal moet je al helemaal niet bij de VVD zijn.

Nee inderdaad de VVD staat meer voor;
Vreemdeling
Vlieg
Door

Maar al met al is het wel altijd een partij geweest die opkwam voor vrijheid.

Hoe kunnen zij dan nu bepaalde groepen dwingen om hun vrijheden te beperken?
Nou!!!!
Nou kom!!!!
Nou vertel op???

Wortel
09-10-08, 12:23
Het mag nu allemaal.
Niemand die de kerkgeluiden bekritiseert,waardoor elke zondag van die gehersenspoelde zieltjes worden gebrainwasht door hun dogma's.
De kerk en staat bestaat hier nog overduidelijk.
Graag zie ik eens een debat tussen deze 2 religie's.
Laten we er ook het zionistische gedachtegoedje erbij halen.

Verklaar je nader? Het bovenstaande klinkt nogal verward.

Sallahddin
09-10-08, 13:10
Well, Moskeen, synagogen , kerken ... bevinden zich ook in het publiek domein :

laten wij die ook maar allemaal gaan verbieden, verwijderen of ondergrondszetten or whatever : dan is iedereen happy !!!!!:lole:


P.S.: hoofddoek dragen valt niet alleen onder de vrijheid van Godsdienst maar ook onder de individuele vrijheden & is dus ook onder de vrijheid van meninsuiting !

:zwaai:

Sallahddin
09-10-08, 13:25
Kijk: een dingen hebben de liberalen goed geregeld in dit land, namelijk de vrijheid. je bent dus geheel vrij om dit rotte land van hypocrieten & hypocrisie te verlaten. Wacht aub niet tot dat deze hypocrieten tegen jou ROT OP gaan zeggen. Ou :auw2: sorie, dat zeggen ze al, hebje ze gehoord of nog niet

Listen , moron:

RU still learning to read ???

geen dank voor het "feit" dat je mijn belangen in acht zou nemen & "hart" voor zou hebben :

ik had gelukkig deze kortzichtig _intolerant landje al een tijdje verlaten als je goed gelezen had : nor regrets whatsoever :

maar ik heb nog emotioneel & ander banden met NL : dat hoef je niet te weten maar dat was just 4 the record :

NL was toen nog mijn NLS: nu niet meer helaas :


P.S.: de liberalen representeren niet heel NL :

& moslims zijn ook NLse burgers of je het nou wilt of niet :

die moeten knocken voor hun rechten :



reken er maar op dat die niet gaan oprotten zo gauw & zo makkelijk :

zou je het goed vinden als die zgn liberalen : Rot op , tegen mij zouden zeggen ???

dan zou ik het ook goed vinden als je morgen of vandaag van je rechten wordt beroofd door de 1 of ander weet ik veel wat of wie ! :

Rot op, zeg: met je debiiel emotioneel chantage manipulatie logica _mentaliteit !


P.S.: fascisme _kwalificatie was maar in de moreel _metaforisch zin bedoeld , idioot : in case u haven't noticed !

:zwaai:

Eke
09-10-08, 13:30
Well, [B]


P.S.: hoofddoek dragen valt niet alleen onder de vrijheid van Godsdienst maar ook onder de individuele vrijheden & is dus ook onder de vrijheid van meninsuiting !




He, een goed argument n.a.l.v. van de voorstellen van Kamp. Vrijheid van meningsuiting !

Sallahdin, Kamp is ook niet tegen hoofddoeken, maar wel tegen gezichtsdoeken.

H.P.Pas
09-10-08, 13:34
Goed dat je een link naar de nota plaatst. Je kunt daarna ook nog doorklikken naar concrete maatregelen die Van de Kamp voorstelt. Handig.
'k ga slapen !:gaap:


De nota klinkt redelijk.
De 'maatregelen' hebben een hoog Rita-gehalte.
Tomas zei het al, schizo.

Sallahddin
09-10-08, 13:58
Sallahdin, Kamp is ook niet tegen hoofddoeken, maar wel tegen gezichtsdoeken.

Ik ook trouwens : dan hebben wij wat met elkaar gemeen : ik & die Kamp (whoever that guy might be : who cares :lol: !)

P.S.: Hi, schat, hoe gaat ie??? :

i did not have the chance to thank u for ur condolences !

Thanks again!

take care , lady!

:zwaai:

Eke
09-10-08, 15:19
Pumpkin, it still hurts...doesn't it. Ik geloof dat we allemaal hier op het forum nog met jullie meeleven...Het blijft niet te bevatten en je wordt er steeds weer mee geconfronteerd..terwijl de dagen vanzelf komen en voorbij gaan, zonder antwoord te geven op jullie vraag 'waarom juist hij ?'. Dan kom je bij overgave terecht, he. Acceptatie.eerst een beetje.Blijf maar lekker in gedachten praten met je zwager !

Geen dank nodig, Salahddin. Met liefs, Eke

bougeluk
09-10-08, 18:02
Nee inderdaad de VVD staat meer voor;
Vreemdeling
Vlieg
Door

Maar al met al is het wel altijd een partij geweest die opkwam voor vrijheid.

Hoe kunnen zij dan nu bepaalde groepen dwingen om hun vrijheden te beperken?
Nou!!!!
Nou kom!!!!
Nou vertel op???

Correctie: niet-Vreemdeling-Vlieg-Door, maar Vereniging Van Dieven. ten minste dat is wat Van Dale te melden heeft

bougeluk
09-10-08, 18:16
Listen , moron:

Zie je, uiteindelijk benje een heel aardig gozer!!:kusgrijs:


RU still learning to read ???
ja idd, ik ben nog bezig met een cursus in het kader van `Ongeletterdheid'. dit zegt jou natuurlijk nix, het gaat dus om een cursus voor mensen die moeten leren lezen:tranen:

bougeluk
09-10-08, 18:18
De nota klinkt redelijk.
De 'maatregelen' hebben een hoog Rita-gehalte.
Tomas zei het al, schizo.

Nota hoog wiki/Google-gehalte, maatregelen hoog rita-gehalte en nu maar hopen dat er ooit iets uitkomt dat een VVD gehalte heeft

Julien
11-10-08, 10:09
Ja, precies, dictaat, paternalisme, arrogantie, minachting_ anti_religie kortzichtig verder uitsluiting : DE essentie van fascisme :

die hysterisch kortzichtig zogenaamd liberalen laten de ware leijlijk intolerant gezicht van neo_liberalisme zien, in al diens benauwd "glorie" !!! :kotsen2:

Gestapo-achtig & Spaans inquisitie , heksen_jachten taferelen ! Hoe intoleranter men wordt , hoe meer dat zou betekenen dat die de eigen vallen, tekortkomingnen , moreel & ander fiascos ...beter daardoor wil verbergen !

:zwaai:

:zwaai:

Je hebt het hier over Iran, Soudan en Saoedie Arabië neem ik aan?