PDA

Bekijk Volledige Versie : McCain: Obama Decent, no Arab



Wizdom
11-10-08, 23:35
McCain: Obama Decent, no Arab

John McCain quickly shed his last vestiges of decency when he allowed his campaign to try to smear Barack Obama for having been in the same room with Bill Ayers, who had been a Weatherman in the 1960s when Obama was a child. McCain knows very well that Obama is a centrist, not a radical, that Ayers had long since been rehabilitated and has ties to the Republican governor of South Carolina, and that Obama had very little to do with Ayers. The 'terrorist' charge is supposed to work subliminally, and to subconsciously suggest other smears. In contrast to Obama, McCain was closely associated with an extremist organization, the US Council for World Freedom of John Singlaub. I showed that he went on associating with it long after he claims to have resigned.

So having created this foaming-at-the-mouth mob, McCain finds himself booed by it when he offers some pro forma boilerplate about Obama being decent and a family man. But his campaign ads haven't been alleging decency, they've been alleging "terrorist ties." You can't wave raw meat dripping blood at Doberman Pinschers and then suddenly pull it away without producing snarling, baring of incisors, and straining at the leash.

The McCain attempt to connect race and terror on a subliminal level in his advertising, while projecting an image of taking the high road in his public appearances crashed and burned on Friday when he did not notice he was engaging in racist hate speech:


' Later, another supporter told McCain, "I don't trust Obama...He's an Arab."

McCain stood shaking his head as she spoke, then quickly took the microphone from her.

"No, ma'am," he said. "He's a decent, family man, a citizen that I just happen to have disagreements with." '


McCain should have said, "there would be nothing wrong with being an Arab, but Obama is not." The way he put it strongly implied that he had a low opinion of Arabs.

An Arab is a native speaker of the Arabic language, which is akin to Hebrew. The Arab civilization is one of the more glorious in world history, having bestowed on the world great scientific and cultural achievements. Arabic is spoken in North Africa and West Asia by approximately 250 million people, a group only somewhat smaller than the population of the United States.



Arabs began immigrating into the United States in the 1880s from Lebanon, and have been an important ethnic group during the past over a century. They provided everything from auto workers to physicians and comedians. There are probably three million self-identified Arab-Americans, and as a group they are slightly wealthier, younger and more educated than Americans in general. (If we counted everyone with at least an 8th Lebanese ancestry as Arab-American, they would be many millions, but most don't self-identify that way). Arab-Americans are more likely to own a business than the average American. Until very recently, they were slightly more likely to vote Republican than Democrat (they are now trending Democrat). They are potential swing voters in Michigan, Ohio, Pennsylvania, New Jersey and Florida.




That confused woman probably did not mean "Arab" but "Muslim." But Arab is a linguistic identity whereas Muslim is a religious one. Not all Arabs are Muslims. The Copts in Egypt (6% of the population) speak Arabic but are Christians. Likewise the Maronites in Lebanon and many Chaldeans and Assyrians in Iraq. About 7,000 Jews living in Morocco speak Arabic at home.

If not all Arabs are Muslims, only a minority of Muslims is Arab. Iranians (70 million strong) are not Arabs. Turks are not Arabs. Pakistanis are not Arabs. Malaysians and Indonesians are not Arabs. Nigerians and Senegalese are not Arabs. But all these national or ethnic groups are predominantly Muslim.

Worse than the lady's confusion between Arab and Muslim were her further obvious confusion between Muslim and dangerous.

Mr. McCain, Arab-Americans and Muslim-Americans are decent, family-oriented citizens. The only thing wrong with calling Obama by either of these modifiers is that it would be incorrect. He is not an Arab ethnically, but rather northern European and Luo (Nilotic). He is not a Muslim but a Christian.

McCain's insinuation that "Arabs" (whether he and his friend actually meant "Muslims" or not) are not decent and not family-oriented and not citizens is obscene.

Ralph Nader, one of McCain's rivals for the presidency, is an Arab-American, and McCain owes Mr. Nader and all Arab-Americans, indeed, all Americans, a huge apology.

As with his self-professed "hatred" of "gooks," McCain's suddenly revealed attitude toward Arab-Americans is extremely troubling.
posted by Juan Cole @ 10/11/2008 12:51:00 AM

Ansari
12-10-08, 02:56
Obama is het echte gevaar.

Aït Ayt
12-10-08, 13:32
ondertussen modderen de republikeinen verder :

Troopergate verhoogt druk op Palin en McCain

ANCHORAGE/JUNEAU - Palin heeft volgens de onderzoekers een ambtenaar onder druk gezet om een agent te ontslaan, die verwikkeld was in een bittere scheidingsstrijd met Palin’s zus. Toen de functionaris dit weigerde, werd hij zelf de laan uitgestuurd. Dit schandaal werd in de Amerikaanse media al snel ’Troopergate’ (trooper betekent agent) genoemd.

Volgens Palin functioneerde de ambtenaar niet langer, omdat hij een conflict met haar had over de begroting van de politie in Alaska. Volgens het vrijdag in Anchorage gepresenteerde rapport handelde Palin echter vanuit “een persoonlijke agenda.” Daarmee overtrad de vicepresidentskandidate de ethische regels van de staat, maar bleef ze binnen de grenzen van de wet, oordeelden de onderzoekers. Als gouverneur had Palin namelijk de wettelijke bevoegdheid om de topambtenaar te ontslaan.

Een woordvoerster van de Republikeinen greep deze bevinding aan om het gelijk van Palin te claimen. “Gouverneur Palin is vrijgesproken van de beschuldiging dat ze iemand onrechtmatig heeft ontslagen, waar dit onderzoek naar moest kijken”, aldus de zegsvrouw.

De advocaten van Palin openden direct na de publicatie van het rapport de aanval. Niet Palin heeft haar macht misbruikt, verklaarden zij, maar de politici die het onderzoek in gang hadden gezet: “Zij hebben belastinggeld gebruikt voor een persoonlijke vendetta tegen de gouverneur.”

Ondanks de harde woorden van Palin groeit binnen de Republikeinse partij de kritiek. De leider van de Republikeinen in het Huis van Afgevaardigden van Alaska, John Coghill, noemde het rapport “goed uitgevoerd”. Hoewel Palin volgens Coghill “tegen de grens van de ethische regels stootte”, gaf hij haar “voorlopig” het voordeel van de twijfel.

Voor McCain zijn de bevindingen slecht nieuws in een toch al moeilijke periode. Door de financiële malaise in de Verenigde Staten heeft McCain de afgelopen weken terrein verloren op zijn Democratische rivaal Barack Obama. Zelfs zeker lijkende overwinningen in Republikeinse bolwerken als Indiana en North Carolina zijn in het geding gekomen.

Een van de redenen dat zijn aanhangers McCain nog steunen, is zijn naar eigen zeggen niet aflatende strijd tegen vriendjespolitiek en machtsmisbruik in Washington. Door het rapport over Palin lijkt die claim echter aan waarde te verliezen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/amerikaanse_verkiezingen/2171461/__Troopergate_brengt_Palin_in_nauw__.html?p=11,1

Spoetnik
12-10-08, 13:38
Obama is het echte gevaar.

Ze zijn alle twee enorm gevaarlijk. Ralph Nader for president! :)

H.P.Pas
12-10-08, 16:23
Ze zijn alle twee enorm gevaarlijk. Ralph Nader for president! :)

Het politieke genie, dat in Bush in het Witte Huis gebracht heeft ?

Spoetnik
12-10-08, 16:38
Het politieke genie, dat in Bush in het Witte Huis gebracht heeft ?

Dat waren de rechters die door Bush's Pa aangesteld zijn en zijn broer, die de Florida verkiezingen heeft gemanipuleerd.

Anyway, Amerika kan een stuk erger doen dan een Ralph Nader geleid Witte Huis. De beste candidaat blijft natuurlijk Ron Paul, maar die is helaas niet meer in de race.

mark61
12-10-08, 18:17
Dat waren de rechters die door Bush's Pa aangesteld zijn en zijn broer, die de Florida verkiezingen heeft gemanipuleerd.

Anyway, Amerika kan een stuk erger doen dan een Ralph Nader geleid Witte Huis. De beste candidaat blijft natuurlijk Ron Paul, maar die is helaas niet meer in de race.

Huh? Ralph Nader trok een kleine 3 miljoen stemmen weg bij de Democraten; das nog wel wat anders dan onenigheid over tienduizend stemmen.

Spoetnik
12-10-08, 18:40
Huh? Ralph Nader trok een kleine 3 miljoen stemmen weg bij de Democraten; das nog wel wat anders dan onenigheid over tienduizend stemmen.

In Florida?

H.P.Pas
12-10-08, 18:49
In Florida?

Final certified vote for the state of Florida (25 electoral votes) Presidential Candidate Vote Total % Party
George W. Bush (W) 2,912,790 48.850 Republican
Al Gore 2,912,253 48.841 Democratic
Ralph Nader 97,421 1.633 Green
Patrick J. Buchanan 17,412 0.292 Reform
Harry Browne 16,102 0.270 Libertarian
John Hagelin 2,274 0.038 Natural Law/Reform
Howard Phillips 1,378 0.023 Constitution
Other 3,027 0.051 —
Total 5,962,657
Source: CBS News State Results for Election 2000

Gore kwam in Florida 538 stemmen te kort.
Nader kreeg er 97.421.

Spoetnik
12-10-08, 19:31
Final certified vote for the state of Florida (25 electoral votes) Presidential Candidate Vote Total % Party
George W. Bush (W) 2,912,790 48.850 Republican
Al Gore 2,912,253 48.841 Democratic
Ralph Nader 97,421 1.633 Green
Patrick J. Buchanan 17,412 0.292 Reform
Harry Browne 16,102 0.270 Libertarian
John Hagelin 2,274 0.038 Natural Law/Reform
Howard Phillips 1,378 0.023 Constitution
Other 3,027 0.051 —
Total 5,962,657
Source: CBS News State Results for Election 2000

Gore kwam in Florida 538 stemmen te kort.
Nader kreeg er 97.421.

Ok, maar er is fraude met tienduizenden stemmen gepleegd in Florida destijds. Dus ook als Ralph niet had meegedaan, dan had bush gewoon "gewonnen", ze hadden dan alleen wat meer fraude moeten plegen :)

Olive Yao
12-10-08, 20:07
Kandidaat-opvolgers Bush junta zaaien haat


'McCain en Palin zaaien haat'

12 oktober 2008

WASHINGTON - De Republikeinse presidentskandidaat John McCain en zijn running mate Sarah Palin wakkeren haat en verdeeldheid aan met hun opruiende retoriek tegen Democratisch tegenstander Barack Obama. Die beschuldiging uitte de Democratische politicus en bekende burgerrechtenactivist John Lewis zaterdag.

"Als publieke figuren met de macht om te beïnvloeden en te overtuigen, spelen senator McCain en gouverneur Palin met vuur, en als ze niet oppassen zal dat vuur ons allemaal verbranden", aldus Lewis, die lid is van het Huis van Afgevaardigden.

Verrader

Lewis doelde op Republikeinse partijmanifestaties van de afgelopen dagen. Keiharde aanvallen van McCain en Palin lijken invloed te hebben op hun aanhangers. Op verkiezingsbijeenkomsten van McCain en Palin komt het regelmatig voor dat 'verrader', 'terrorist' of zelfs 'dood hem' wordt geroepen als de naam van Obama valt.

Aanslag

Lewis zei dat de situatie hem doet terugdenken aan gouverneur George Wallace van Alabama begin jaren zestig. Wallace zou het klimaat hebben geschapen voor een aanslag op een 'zwarte' kerk in Birmingham door blanke racisten. "George Wallace gooide nooit een bom, vuurde nooit een kogel af, maar hij creëerde het klimaat en de voorwaarden ervoor.

McCain zei in een reactie "geschokt" te zijn door de uitspraken van Lewis. De Republikein sprak van een "schaamteloze en ongefundeerde aanval".


Publiek roert zich in aanvallen op Obama

9 oktober 2008

WASHINGTON - De lastercampagne die de Republikeinse presidentskandidaat John McCain en zijn running mate Sarah Palin hebben ingezet op de persoon van Barack Obama lijkt zijn weerslag te hebben op hun aanhangers.

De geheime dienst Secret Service is een onderzoek begonnen naar dreigementen die tijdens verkiezingsbijeenkomsten zouden zijn geuit, meldden Amerikaanse media donderdag.

Op een bijeenkomst in Florida eerder deze week zou een persoon in het publiek "doodt hem" hebben geschreeuwd toen Palin refereerde aan de vermeende vriendschap tussen Obama en de antioorlogsactivist Bill Ayers. Het was onduidelijk of de opmerking voor Obama, Ayers of beiden was bedoeld.

Verraad

Ook viel het woord "verraad" toen Palin uithaalde naar de presidentskandidaat omdat die kritiek zou hebben gehad op het optreden van Amerikaanse troepen in Afghanistan. Palin zou niets hebben gedaan om de verbale aanvallen te stoppen en zou hebben gezegd: "jullie snappen het!".

Tijdens een Republikeinse manifestatie in New Mexico schreeuwde een man "terrorist" toen McCain het publiek vroeg wie Obama nou eigenlijk is.

De presidentskandidaat onderbrak kort zijn speech, het publiek lachte en vervolgens ging McCain gewoon verder met praten alsof er niets gezegd was.

Biden

De Democratische vicepresidentskandidaat Joe Biden heeft de persoonlijke aanvallen op Obama scherp veroordeeld, omdat ze volgens hem "gevaarlijke woede aanwakkeren" onder de aanhangers van McCain en Palin.

Hun campagneteam heeft zich inmiddels gedistantieerd van de opmerkingen die zouden zijn gemaakt.

Anti-Imperialist
12-10-08, 20:30
Damn that right wing. What a bunch of racist hate- mongers.

TBB
12-10-08, 21:27
http://img93.imageshack.us/img93/8143/zioky7.png

mulan
12-10-08, 21:30
Huh? Ralph Nader trok een kleine 3 miljoen stemmen weg bij de Democraten; das nog wel wat anders dan onenigheid over tienduizend stemmen.

Of de democraten trekken iedere keer miljoenen stemmen weg van Ralph Nader omdat iedereen te schijterig is om die grote bedrijven die doorgaan als politieke partij eens flink op hun bek te laten gaan.

Ontopic : dus de republikeinse achterban lult over waarden en normen of small town America maar zijn ondertussen een stel ongemanierde xenofoben....niet echt nieuws.

H.P.Pas
12-10-08, 23:52
Ok, maar er is fraude met tienduizenden stemmen gepleegd in Florida destijds. Dus ook als Ralph niet had meegedaan, dan had bush gewoon "gewonnen", ze hadden dan alleen wat meer fraude moeten plegen :)

Uiteindelijk was het een perfide anti-kapitalistisch complot om de Dow Jones te halveren en de investment banken in de ondergang te drijven.
En ziedaar, een overdonderend succes. :bril:

1973Tanger
13-10-08, 01:03
Amerikaanse politici komen doorgaans niet zomaar uit de lucht vallen. Ze komen van Amerikaanse ouders, gezinnen, scholen, bedrijven, kerkgenootschappen, universiteiten etc. en uiteindelijk allemaal gekozen door Amerikaanse burgers. Dit is bijkbaar het beste wat Amerika heeft te bieden, wat het systeem daar produceert? Afval in, afval uit! Ik begin langzamerhand ernstig mijn twijfels te krijgen of het wel aan de politici ligt, maar meer aan het publiek dat niet deugt.

Olive Yao
13-10-08, 02:01
Uiteindelijk was het een perfide anti-kapitalistisch complot om de Dow Jones te halveren en de investment banken in de ondergang te drijven.
En ziedaar, een overdonderend succes. :bril:

Wie zat erachter? :gechoquee

Bofko
13-10-08, 05:31
Wie zat erachter? :gechoquee

De republikeinen :roker:. Uiteindelijk moeten die niets hebben van wat voor Washington-overheidsbemoeienis dan ook.

H.P.Pas
13-10-08, 09:54
Wie zat erachter? :gechoquee

De Tempeliers.



The conspiracy theory of society.. comes from abandoning God and then asking :"Who is in his place" --Popper

Charlus
13-10-08, 10:03
Zeg 1973Tanger, kun jij mij eens uitleggen waar Amerikaanse politici vandaan komen?

Amerikaanse politici komen doorgaans niet zomaar uit de lucht vallen. Ze komen van Amerikaanse ouders, gezinnen, scholen, bedrijven, kerkgenootschappen, universiteiten etc. en uiteindelijk allemaal gekozen door Amerikaanse burgers.<...>
Dankjewel.

Spoetnik
13-10-08, 14:10
Uiteindelijk was het een perfide anti-kapitalistisch complot om de Dow Jones te halveren en de investment banken in de ondergang te drijven.
En ziedaar, een overdonderend succes. :bril:

Euh, daar heb ik zo mijn gedachtes over, ik bedoel wat als Bush deze crisis gebruikt om de verkiezingen uit te stellen :) . Maar dat er in Florida fraude is gepleegd is wat mij betreft duidelijk. En de mensen die daarvoor gezorgd hebben hadden allemaal dichte connecties met de bushies.

H.P.Pas
13-10-08, 14:36
Maar dat er in Florida fraude is gepleegd is wat mij betreft duidelijk. En de mensen die daarvoor gezorgd hebben hadden allemaal dichte connecties met de bushies.

Ik spreek het niet tegen.
Dat Nader een narcistische idioot is en verantwoordelijk voor een politieke ramp, dat is wat mij betreft duidelijk.

mulan
13-10-08, 16:22
Ik spreek het niet tegen.
Dat Nader een narcistische idioot is en verantwoordelijk voor een politieke ramp, dat is wat mij betreft duidelijk.

Waarom is hij nu weer verantwoordelijk voor een politieke ramp? Wat is dit voor omgekeerde psychologie. Hij stelt zich verkiesbaar? Inderdaad idioot en narcistisch. Een a democratische monopolie door de republikeinen en democraten op verkiezingen is inderdaad stukken beter.

Spoetnik
13-10-08, 16:32
Ik spreek het niet tegen.
Dat Nader een narcistische idioot is en verantwoordelijk voor een politieke ramp, dat is wat mij betreft duidelijk.

Ik zou het toch allemaal niet op hem willen afschuiven :) Als ik mijn keuze kon maken, zou ik liever Bush vervolgen dan Nader. Ik denk dat zelfs Nader het in zijn ergste nachtmerries niet zou kunnen voorstellen hoe inept Bush presidentschap zou zijn (of heel succesvol, als de conspiracy theorien mag geloven).

H.P.Pas
13-10-08, 16:44
Waarom is hij nu weer verantwoordelijk voor een politieke ramp? Wat is dit voor omgekeerde psychologie. Hij stelt zich verkiesbaar? Inderdaad idioot en narcistisch. Een a democratische monopolie door de republikeinen en democraten op verkiezingen is inderdaad stukken beter.

Men ziet het streven slechts en telt de uitkomst niet.
Dat is nobel.
En overantwoordelijke politieke waanzin.
In een wereld waarin lieverkoekjes niet worden gebakken, was een regering Gore verre te verkiezen geweest boven Bush & Co. Ook (en vooral) voor de 'groene' Nader. Dat had hij in de hand.
Met zijn eigen kandidatuur heeft hij zichzelf in de wierook gezet en verder absoluut niets bereikt.

H.P.Pas
13-10-08, 18:05
Als ik mijn keuze kon maken, zou ik liever Bush vervolgen dan Nader.

Ook dat spreek ik niet tegen.