PDA

Bekijk Volledige Versie : Rusland wil 56 religieuze groepen verbieden



John2
16-10-08, 16:08
Rusland wil 56 religieuze groepen verbieden
Geplaatst: 16 oktober 2008 11:35


MOSKOU - Het Russische ministerie van Justitie wil 56 religieuze organisaties opheffen. Dat heeft de Russische nieuwsite Gazeta donderdag bericht.



Op de website van het ministerie staat een lijst met de organisaties die de regering wil sluiten. Justitie noemt geen redenen voor het besluit. Volgens de Gazeta beschuldigen de autoriteiten de organisaties ervan geen jaarrapporten in te dienen.

Dat is vereist volgens omstreden wetgeving voor non-gouvernementele organisaties (ngo's). Onder de ngo's zijn ook een tak van de katholieke organisatie Caritas International in de Siberische stad Novosibirsk en enkele evangelische en islamitische groepen. Van de Russische Orthodoxe Kerk, de meest dominante kerk in Rusland, staat geen organisatie op de lijst.

Eke
16-10-08, 18:11
Justitie noemt geen redenen voor het besluit. Volgens de Gazeta beschuldigen de autoriteiten de organisaties ervan geen jaarrapporten in te dienen.

Dat is vereist volgens omstreden wetgeving voor non-gouvernementele organisaties (ngo's). .



Beste John,

С 6 по 16 октября

Нобелевский комитет называл людей, которые «внесли наибольший вклад» в развитие физики, химии, физиологии и медицины, экономики, литературы, в дело мира во всем мире.
Об ученых-лауреатах и о значении их работ рассказывают эксперты «Свободного пространства».
<…> «Шнобелевские премии: Названы дуралеи мирового уровня» – этот заголовок статьи в массовой газете характеризует распространенное, но не совсем верное представление о характере премии, выдаваемой знаменитым научно-юмористическим журналом Annals of Improbable Research («Анналы невероятных исследований»). Второго октября в Гарварде состоялась очередная церемония вручения, как и каждый год – накануне объявления лауреатов Нобелевской премии. Дело в том, что в отличие от многих других юмористических премий, таких как премия Дарвина или премия Пигасуса, Шнобелевская премия нередко, хоть и не всегда, выдается за вполне научные работы, выполненные с соблюдением всех научных стандартов.<…>

Eke

Zo, en nu tijd voor een wodkaatje :cola:

John2
16-10-08, 18:29
=Eke;3753643]Beste John,

С 6 по 16 октября

Нобелевский комитет называл людей, которые «внесли наибольший вклад» в развитие физики, химии, физиологии и медицины, экономики, литературы, в дело мира во всем мире.
Об ученых-лауреатах и о значении их работ рассказывают эксперты «Свободного пространства».
<…> «Шнобелевские премии: Названы дуралеи мирового уровня» – этот заголовок статьи в массовой газете характеризует распространенное, но не совсем верное представление о характере премии, выдаваемой знаменитым научно-юмористическим журналом Annals of Improbable Research («Анналы невероятных исследований»). Второго октября в Гарварде состоялась очередная церемония вручения, как и каждый год – накануне объявления лауреатов Нобелевской премии. Дело в том, что в отличие от многих других юмористических премий, таких как премия Дарвина или премия Пигасуса, Шнобелевская премия нередко, хоть и не всегда, выдается за вполне научные работы, выполненные с соблюдением всех научных стандартов.<…>

Tja vrij vertaalt staat er;
"Vanaf Oktober riepen 6 tot
16 Nobelcommissie mensen op, die tot „de grootste bijdrage“ in de ontwikkeling van fysica, chemie, fysiologie en geneeskunde, economie, literatuur, over de hele wereld aan de kwestie vrede werkte.
Over de wetenschapper zeggen de laureaten de waarde van hun werken de deskundigen „van vrije ruimte“.
<… > De „[Shnobelevskie] beloningen: Worden genoemd nitwits van wereldniveau“ - deze titel van artikel in de massakrant kenmerkt het uitgebreide, maar niet volledig nauwkeurige idee over de aard van de beloning, die door het beroemde wetenschappelijk humoristische tijdschrift van annalen van van onwaarschijnlijk van onderzoek wordt uitgegeven („de annalen van onwaarschijnlijke studies“). Seco Oktober in Harvard vond de opeenvolgende ceremonie van presentatie plaats als elk jaar - op de vooravond van de verklaring van de prijswinnaars van Nobel. Het feit is dat in tegenstelling tot veel andere humoristische beloningen, zoals de beloning van Darwin of de beloning van [pigasusa], [Shnobelevskaya] beloning vaak, hoewel niet altijd, voor de volledig wetenschappelijke werkzaamheden openbaart, uitgevoerd met de naleving van wetenschappelijk alletijden [standartov].


Eke

Zo, en nu tijd voor een wodkaatje :cola:

Kwis nie dat joe ook roesies sprak :hihi:

Nastovja (proost);)

John2
16-10-08, 18:39
Ik heb trouwens informatie ingewonnen bij mijn familie over dit artikel omdat ik niets terug kon vinden op de russische sites.

Het blijkt dat het gaat om illegale mensen en criminelen die kerken hebben opgericht om van hieruit criminele activiteiten uit te oefenen.

Er zijn nog geen lijsten bekend maar volgens de tv gaat het zeker om één moskee in Beslan, één katholiekekerk en enkele orthodoxe kerken die zich herhaallijk schuldig zou hebben gemaakt aan diverse criminele activiteiten.

Marsipulami
16-10-08, 19:37
Rusland wil 56 religieuze groepen verbieden
Geplaatst: 16 oktober 2008 11:35


MOSKOU - Het Russische ministerie van Justitie wil 56 religieuze organisaties opheffen. Dat heeft de Russische nieuwsite Gazeta donderdag bericht.



Op de website van het ministerie staat een lijst met de organisaties die de regering wil sluiten. Justitie noemt geen redenen voor het besluit. Volgens de Gazeta beschuldigen de autoriteiten de organisaties ervan geen jaarrapporten in te dienen.

Dat is vereist volgens omstreden wetgeving voor non-gouvernementele organisaties (ngo's). Onder de ngo's zijn ook een tak van de katholieke organisatie Caritas International in de Siberische stad Novosibirsk en enkele evangelische en islamitische groepen. Van de Russische Orthodoxe Kerk, de meest dominante kerk in Rusland, staat geen organisatie op de lijst.

Die Russen hebben groot gelijk dat ze komaf willen maken met al die obscure sektarische groepjes (veelal protestants evangelisch). Het is maar beter dat alleen serieuze godsdiensten worden toegelaten.

H.P.Pas
16-10-08, 21:01
Die Russen hebben groot gelijk dat ze komaf willen maken met al die obscure sektarische groepjes (veelal protestants evangelisch). Het is maar beter dat alleen serieuze godsdiensten worden toegelaten.

Wat je zegt.
Der Herrgott ist immer mit den grössten Bataillonen.

John2
17-10-08, 00:44
Die Russen hebben groot gelijk dat ze komaf willen maken met al die obscure sektarische groepjes (veelal protestants evangelisch). Het is maar beter dat alleen serieuze godsdiensten worden toegelaten.

Nu de laatste berichten doorsijpelen heb jij gelijk alleen betreft het niet de Normale geloven op een uitzondering, maar meer de satanistische kerken.
Het is alleen jammer dat een land als Rusland die tijdens het communistme alle geloven verbood behalve het communistme, nu weer het voortouw neemt om een stroming te verbieden.

mark61
17-10-08, 13:31
Die Russen hebben groot gelijk dat ze komaf willen maken met al die obscure sektarische groepjes (veelal protestants evangelisch). Het is maar beter dat alleen serieuze godsdiensten worden toegelaten.

...de katholieke organisatie Caritas International ...

Obscuur sectarisistisch protestants groepje idd http://www.caritas.org/

mark61
17-10-08, 13:36
Ik heb trouwens informatie ingewonnen bij mijn familie over dit artikel omdat ik niets terug kon vinden op de russische sites.

Het blijkt dat het gaat om illegale mensen en criminelen die kerken hebben opgericht om van hieruit criminele activiteiten uit te oefenen.

...de katholieke organisatie Caritas International...

Criminele organisatie idd.

Jij spreekt echt geen woord Russisch hè? Al doe je dat voorkomen.

Het is: Na zdorov'e.

John2
17-10-08, 14:04
...de katholieke organisatie Caritas International...

Criminele organisatie idd.

Jij spreekt echt geen woord Russisch hè? Al doe je dat voorkomen.

Het is: Na zdorov'e.

Oke misschien heb joe gelijk, maar in het russische is het toch echt "здравица" en letter voor letter vertaald sdrovicha alleen laat het Russisch zich niet zo makkelijk vertalen en spreken ze in Rusland diverse dialecten, zo word er in Moscow anders gesproken dan bijvoorbeeld in St. Petersburg.
Verder kun je bijvoorbeeld de "в" gebruiken voor V of W en word mijn voornaam bijvoorbeeld вillem ipv Willem ;)
Ook is er een groot verschil tussen formeel en informeel.
Maar je hebt gelijk ik spreek geen woord russisch en neem voor mijn boodschappen die ik doe in de magazine of producta altijd een tolk of mijn vrouw mee.
Kak?

Marsipulami
17-10-08, 15:13
...de katholieke organisatie Caritas International ...

Obscuur sectarisistisch protestants groepje idd http://www.caritas.org/


Ja, Caritas Internationaal is een heel verdienstelijke katholieke organisatie die ontwikkelingshulp organiseert in heel wat landen. Maar je kan van die Russen nu ook niet meteen verwachten dat ze al die organisaties op hun deugdelijkheid kunnen beoordelen. De levensbeschouwelijke vrijheid is daar nog maar piepjong. De orthodoxe kerk is bovendien bevreesd voor katholieke infiltratie in Rusland, daarom zal er wel wat gelobbyd zijn om de katholieken er ook uit te wippen.

Maar dat geeft niet de ingezette mensen en middelen kunnen elders op de wereld ook heel goed gebruikt worden.

John2
19-10-08, 11:01
Maar dat geeft niet de ingezette mensen en middelen kunnen elders op de wereld ook heel goed gebruikt worden.

Inderdaad die kunnen we dan sturen naar landen zoals Iran, Irak, Afghanistan, Somalie, etc. etc. etc.

mark61
19-10-08, 13:08
Oke misschien heb joe gelijk, maar in het russische is het toch echt "здравица" en letter voor letter vertaald sdrovicha alleen laat het Russisch zich niet zo makkelijk vertalen en spreken ze in Rusland diverse dialecten, zo word er in Moscow anders gesproken dan bijvoorbeeld in St. Petersburg.

:hihi: Allemaal kletspraat.

1) Je hebt het over 'vertalen' waar je 'transcriberen' of 'translitereren' bedoelt.

Het verschil tussen de twee: Sjtsjaranski is de (Nederlandse) transliteratie; Ssjaranski de correcte transcriptie van de achternaam van de welbekende Anatolij S. (= Anatoly Borisovich Shcharansky (Russian: Анатолий Борисович Щаранский))

2) Het woord dat je hier noemt (dat betekent trouwens 'toost' of 'vrolijk feestje' en niet 'gezondheid') is in transcriptie 'zdravitsa' en niet 'sdrovicha'. Je presteert het dus om in een woord van 8 letters er 3 fout te transcriberen :duim:

3) Het woord 'gezondheidheid' is in het Russisch 'zdorov'e' waarbij de apostrof staat voor het zachtheidsteken.

4) Het Russisch heeft, net zoals elke andere taal, een officiële spelling. Één, niet meer.

Het Russisch laat zich eenvoudig transcriberen, alleen moet je kiezen tussen transcriberen (= de uitspraak weergeven) en translitereren (= de letters één op één overzetten), en bedenken of je dat in het Engelse, Franse, Duitse of Nederlandse, of nog een ander alfabet wilt doen.

John2
19-10-08, 13:53
:hihi: Allemaal kletspraat.

1) Je hebt het over 'vertalen' waar je 'transcriberen' of 'translitereren' bedoelt.

Het verschil tussen de twee: Sjtsjaranski is de (Nederlandse) transliteratie; Ssjaranski de correcte transcriptie van de achternaam van de welbekende Anatolij S. (= Anatoly Borisovich Shcharansky (Russian: Анатолий Борисович Щаранский))

2) Het woord dat je hier noemt (dat betekent trouwens 'toost' of 'vrolijk feestje' en niet 'gezondheid') is in transcriptie 'zdravitsa' en niet 'sdrovicha'. Je presteert het dus om in een woord van 8 letters er 3 fout te transcriberen :duim:

3) Het woord 'gezondheidheid' is in het Russisch 'zdorov'e' waarbij de apostrof staat voor het zachtheidsteken.

4) Het Russisch heeft, net zoals elke andere taal, een officiële spelling. Één, niet meer.

Het Russisch laat zich eenvoudig transcriberen, alleen moet je kiezen tussen transcriberen (= de uitspraak weergeven) en translitereren (= de letters één op één overzetten), en bedenken of je dat in het Engelse, Franse, Duitse of Nederlandse, of nog een ander alfabet wilt doen.

Geachte beste Meester Mark61,

Ik weet dat ik als afgekeurde rus mijn russische taal niet beheerst en dat er in Nederland mensen zijn die de taal beter beheersen als ieder gemiddelde rus, ik bied u dan ook mijn excusses aan namens mij en de Russische bevolking dat wij de taal niet machtig zijn.
Je hebt gelijk door te stellen dat onze taal slechts één officiele spelling kent maar ik hoop dat u met ons rekening houdt dat wij ongeveer 360 dialecten kennen en ik en mijn medeburgers in alle bescheidenheid ons soms elkaar niet kunnen verstaan en soms elkaar de hersenen inslaan om onze woorden kracht bij te zetten.
Gelukkig heeft u mij gewezen op het ' die u gebruikt als zachte klinker anders had ik u misschien een goeja gevonden.
Maar waarom bent u de Russische taal machtig?