PDA

Bekijk Volledige Versie : verbod op polygamie

lovingmore
20-10-08, 17:17
In Nederland is polygamie verboden. Maar dat is een hele oude wet (uit 1804). Het kwam uit een tijd dat monogamie de norm was. Monogamie werd beschouwd als beschaving, polygamie als iets barbaars. We leven nu in een samenleving waar de normen en waarden veranderd zijn op dit vlak. Ik pleit daarom voor legalisering van polygamie op basis van westerse normen en waarden, zoals vrije keus, gelijkheid van partners, geen minderjarige als partner en de mogelijkheid om te kiezen voor een polygynien (één man met meerdere partners) of een polyandrisch huwelijk (één vrouw met meerdere partners). Dat lijkt mij beter aansluiten bij de huidige voorkeuren die er leven in het multiculturele Nederland. Mijn oproep richting overheid luidt als volgt: decriminaliseer polygamie en legaliseer het, zodat mensen die zo'n huwelijk willen aangaan de mogelijkjeid daartoe hebben.

lovingmore
20-10-08, 18:02
Onder de hells angels bestaat het nog steeds.
Het lijkt me niet verkeerd hoor een harem om me heen.
Helaas leven we in een gristelijke omgeving.
Waar sex voor het huwelijk nog verboden is.
Hoezo kerk en staat gescheiden.

Ik weet niet of de Hells Angels in Nederland getrouwd zijn met meerdere partners. Want dat is strafbaar. Misschien dat ze meerdere relaties er op nahouden. En dat is weer niet strafbaar.

Ik ben het met je eens dat een polygaam mogelijk moet worden gemaakt. Ik denk niet zozeer dat we in een christelijke omgeving leven. De ontkerkelijking is vergeleken met andere Europese landen vrij hoog (ik geloof meer dan 50%). Maar we leven wel in een dominante monogame samenleving die inderdaad door het christendom sterk beïnvloed is.

Maar het huidig verbod op polygamie is gebaseerd op de Franse Code Civil / Napoléon van 1804 die weer gebaseerd was op het oude Romeinse recht dat monogamie als norm had.

Veel jongeren tegenwoordig hebben seks voor het huwelijk. We leven in een moderne samenleving. Maar het vreemde is dat er nog steeds een oud verbod op polygamie bestaat. Dus polygamie is nog steeds gecriminaliseerd. Vandaar dat ik een pleidooi hou voor legalisatie er van. Dan hebben de mensen die zo'n huwelijk graag willen aangaan de mogelijkheid om dat te doen.

lovingmore
21-10-08, 01:24
Met je eens dat we nu een een openlijker samenleving leven,waarin sex voor het huwelijk al normaal is geworden.
En dat de kerken leegloopt.
Maar toch zijn de wetten gebaseert op de gristelijke leiders,die deze wet erdoor hebben gedrukt en dat ook niet zomaar zullen goedkeuren.

De Franse liberale Code Civil / Napoléon werd opgelegd aan het Christelijk Nederland. Maar het huwelijk was bij de liberale Fransen óók monogaam... De Christelijke Nederlandse overheid had in dat opzicht geen problemen met de Code Civil. Zij waren ook monogaam ingesteld. We leven nu nog steeds in een dominante monogame samenleving. Er zal eerst een cultuuromslag moeten plaatsvinden op dit gebied. Polygamie is net zo gewoon als monogamie. Nu is polygamie in Nederland nog steeds gecriminaliseerd. Het werd in de tijd van de libarale Code Civil beschouwd als barbaars en monogamie als een teken van beschaving. Die oude anthropologische theorie is achterhaald. Monogamie en polygamie hebben altijd naast elkaar bestaan en zijn als zodanig gewoon goed.

Wat betreft de hells angels.
Ik zei niet dat ze getrouwd waren met meerdere vrouwen,maar bedoelde dat ze meerdere vrouwen om zich heen hebben lopen,dan hun eigen getrouwde vrouw.
Vroeger ging ik om met vrienden die in het clubje van de conferate's zaten.
Dat is een zijtak van de Hells angels.
Daar was het ook de normaalste zaak dat ze meerdere vrouwen om zich heen hadden lopen.
En de vrouwen waren niet jaloers op mekaar of zo.
Het was gewoon normaal.

Ja, duidelijk!

LiekevV
21-10-08, 09:02
Conferate? Die bestaan helemaal niet!

Wat betreft de volgende uitspraak van jou Tamso:
ik citeer:
"Maar toch zijn de wetten gebaseert op de gristelijke leiders,die deze wet erdoor hebben gedrukt en dat ook niet zomaar zullen goedkeuren."

Waaruit blijkt in de praktijk, dat hetgeen jij hier beweert ook echt zo is?
Wie zijn die christelijke leiuders dan?
Welke wetten bedoel jij hier? Noem er eens een paar?

Jij stelt:
"Waar sex voor het huwelijk nog verboden is.
Hoezo kerk en staat gescheiden."

Sinds wanneer, is hier in Nederland sex voor het huwelijk verboden?
Waar staat dat. En op straffe waarvan?
en wat heeft deze opmerking in godsnaam te maken. met de ontzuiling!
En wat heeft dit uberhaupt te makenm met de scheiding tussen kerk en staat?

Er klopts staatsinrichtelijk en wetstechnisch helemaal niets vanwat je hier beweerd!!

LiekevV
21-10-08, 09:12
Negeren Tamso!! Gewoon negeren!
Daar zou je een heleboel lezers een plezier mee doen!

LiekevV
21-10-08, 13:01
Negeren Tamso!! Gewoon negeren!
Daar zou je een heleboel lezers een plezier mee doen!