PDA

Bekijk Volledige Versie : En daar gaan we weer....



jang0201
21-10-08, 07:11
GOUDA - Een groep reljongeren van Marokkaanse komaf heeft in Gouda opnieuw een bus op stelten gezet.

De politie maakte gisteren bekend hoe het achttal vandalen afgelopen zaterdag met een hoop geschreeuw heen en weer rende. Vervolgens zetten ze de brandblusser open, waarna het bluspoeder zich verspreidde door het hele voertuig.

De Connexxion-chauffeur, die onderweg was van de wijk Plaswijck naar het Centraal Station, zette alle acht jongeren uit de bus op de Willem en Marialaan.

Volgens de politie zat de groep Marokkanen, in de leeftijd van vijftien tot en met zeventien jaar, alleen in de bus. De agenten hadden in eerste instantie alleen namen van vier jongeren genoteerd. Omdat op dat moment niet duidelijk was of zij ook daadwerkelijk iets met de vernielingen te maken hadden, lieten zij hen lopen. Zondagmorgen werd het viertal alsnog aangehouden. 's Middags konden nog eens vier mededaders in de kraag worden gevat. De acht verdachten zaten gisteren nog vast.

Het brandblusserincident is de zoveelste in de rij in de kaasstad. Begin september kreeg in de Goudse wijk Oosterwei een buschauffeur een mes op zijn keel waarna hij werd beroofd van zijn wisselgeld. Dit was voor het vervoersbedrijf een reden om de probleemwijk links te laten liggen.

1973Tanger
21-10-08, 09:34
Zitten er symptomen van schizofrenie bij?

Bofko
21-10-08, 10:00
Zitten er symptomen van schizofrenie bij?

Een achttal dat herrie maakte voor zestien ?

1973Tanger
21-10-08, 10:13
Een achttal dat herrie maakte voor zestien ?


Het zijn zo te zien jongeren in de leeftijd tussen de 15 en 17 jaar, waar volgens recent onderzoek een dergelijk medische oorzaak zich kan voordoen.

Bofko
21-10-08, 10:31
Het zijn zo te zien jongeren in de leeftijd tussen de 15 en 17 jaar, waar volgens recent onderzoek een dergelijk medische oorzaak zich kan voordoen.

Ik denk dat je met een paar flinke klappen die symptomen aardig kunt onderdrukken. Maar ja dat is nog een groot taboe in NL.

Marsipulami
21-10-08, 11:22
Zitten er symptomen van schizofrenie bij?

Misschien is er iets mis met de kaas die in Gouda geproduceerd wordt.

Marsipulami
21-10-08, 11:30
Ik denk dat je met een paar flinke klappen die symptomen aardig kunt onderdrukken. Maar ja dat is nog een groot taboe in NL.


Volgens mij zijn die buschauffeurs onbekwaam voor hun job. Een tactvolle en correcte bejegening van hun cliënteel zou een vereiste moeten zijn. Tenslotte heeft die chauffeur zijn job te danken aan ondermeer de Marokkaanse jeugd die hij dagelijks mag vervoeren. Een beetje dankbaarheid is dus wel op zijn plaats. Daarnaast zou ik pleiten voor een verplichte cursus conflictpreventie voor alle chauffeurs (heropvoeding van buschauffeurs).

John2
21-10-08, 11:48
Ik denk dat je met een paar flinke klappen die symptomen aardig kunt onderdrukken. Maar ja dat is nog een groot taboe in NL.

Nee hoor ik deel ze regelmatig uit en met veel plezier, dus...........

Tot donderdag ben ik vrij en hou mij aanbevolen :hihi:

John2
21-10-08, 11:50
Volgens mij zijn die buschauffeurs onbekwaam voor hun job. Een tactvolle en correcte bejegening van hun cliënteel zou een vereiste moeten zijn. Tenslotte heeft die chauffeur zijn job te danken aan ondermeer de Marokkaanse jeugd die hij dagelijks mag vervoeren. Een beetje dankbaarheid is dus wel op zijn plaats. Daarnaast zou ik pleiten voor een verplichte cursus conflictpreventie voor alle chauffeurs (heropvoeding van buschauffeurs).

Helemaal met je eens, gewoon alle chauffeurs verplichten een cursus conflict beheersing en een cursus Marokaans voor beginners, voordat zij weer mogen rijden op de bussen, met ingang per direct.

Marsipulami
21-10-08, 14:18
Helemaal met je eens, gewoon alle chauffeurs verplichten een cursus conflict beheersing en een cursus Marokaans voor beginners, voordat zij weer mogen rijden op de bussen, met ingang per direct.

Dat laatste lijkt me dan weer helemaal niet nodig. Die Marokkaanse pubers spreken over het algemeen beter Nederlands dan de gemiddelde buschauffeur. En oudere Marokkanen in djalaba met lange baard die slechts gebroken Nederlands spreken zorgen uiterst zelden voor tumult op de bus.

John2
21-10-08, 15:03
=Marsipulami;3757357]Dat laatste lijkt me dan weer helemaal niet nodig. Die Marokkaanse pubers spreken over het algemeen beter Nederlands dan de gemiddelde buschauffeur.
Awel dat komt door de belgse invloeden, daar kunt gij onze Ollandse stuurdraaiers nie aanrekenen.


En oudere Marokkanen in djalaba met lange baard die slechts gebroken Nederlands spreken zorgen uiterst zelden voor tumult op de bus.

Leeftijd discriminatie mijn beste en volgens mij is dit bij de wet verboden, dus wie weet wat er morgen in de krant staat?

Daarin tegen hebben wij vroeger nooit eens een keer een brandblussertje leeg gespoten of de sneltrein als stoptrein laten rijden door iedere keer aan de noodrem te trekken.
Ook wij hebben deze streken afgeleerd sommigen door verstand en sommigen omdat ze de rekening niet meer konden betalen.
Een geintje is niet erg, zolang het maar geen gevaar opleverd, daarom raad ik deze jongeren ook aan om op de kaasmarkt de kazen te jaten en deze aan te bieden aan gezinnen in Gouda die het iets minder hebben als anderen.
Een soort Marokaanse Voedselbank :hihi:

PS. Aan de bovenstaande tekst kan geen verantwoordelijkheid worden gelegd bij de schrijver van deze tekst en is alleen bedoeld als fictie/voorbeeld.
:maf2:

1973Tanger
21-10-08, 17:01
Ik denk dat je met een paar flinke klappen die symptomen aardig kunt onderdrukken. Maar ja dat is nog een groot taboe in NL.


Dat schoot insgelijks door mijn hoofd heen. :)

1973Tanger
21-10-08, 17:06
Misschien is er iets mis met de kaas die in Gouda geproduceerd wordt.


Dat zou kunnen (misschien een slechte lichting kazen dit jaar)? Maar het wordt wel verdacht als zich iets regelmatiger dan normaal steeds voordoet. Dan wordt het steeds moeilijker om alsmaar aan toeval te denken. Er moet dan mijns inziens wat meer aan ten grondslag liggen en dat vereist natuurlijk alle kaarten op tafel.

1973Tanger
21-10-08, 17:14
Misschien is er iets mis met de kaas die in Gouda geproduceerd wordt.


Dat zou kunnen (misschien een slechte lichting kazen dit jaar)? Maar het wordt wel verdacht als zich iets regelmatiger dan normaal steeds voordoet. Dan wordt het steeds moeilijker om alsmaar aan toeval te denken. Er moet dan mijns inziens wat meer aan ten grondslag liggen en dat vereist natuurlijk alle kaarten op tafel. Desnoods kaas.