PDA

Bekijk Volledige Versie : "What's wrong with having a muslim for a president ???"

Sallahddin
23-10-08, 20:48
"What's wrong with having a muslim for president ???

By Bryan Mukandi :

Bron: irishtimes.com , thursday 23 oct. 2008 :

http://www.irishtimes.com/newspaper/opinion/2008/1023/1224713293091.html

muslims are also American citizens , so theorically_hypothetically ,the American constitution & democracy allow them to run for president of the country :

so what's wrong 'bout that then ???

In other words :

are muslims discrminated against when it comes to high ranked governement sensitive jobs ???

if that's the case as it seems , how can we talk about a democracy then under those segregationnist circumstances :

What's wrong with having a muslim for president of the US , or even as Dutch prime minister , or a muslim man or woman as the King/Queen of Holland by marriage for example ????

R muslims second degree citizens then???

How fair_just_democratic is western so_called democracy ???

That's the question indeed ???

Why are muslims feared ???

What do u think 'bout that ???

Thanks !

:zwaai:

Witte78
23-10-08, 21:03
Democratie is geen medicijn tegen xenofobie. Dus hoe eerlijk is democratie? Eerlijker dan elke andere bekende bestuursvorm, maar nog steeds zo gebrekkig als de mensen die moeten kiezen.

broodjeaap
23-10-08, 21:37

:maf2:
Een 'moeslim' die uitmaakt wat nederlands is en wat niet.
Leipe shit, ouwe.

Olive Yao
23-10-08, 22:32

By Bryan Mukandi :

muslims are also American citizens , so theorically_hypothetically ,the American constitution & democracy allow them to run for president of the country :

In other words :

are muslims discrminated against when it comes to high ranked governement sensitive jobs ???

if that's the case as it seems , how can we talk about a democracy then under those segregationnist circumstances :

What's wrong with having a muslim for president of the US , or even as Dutch prime minister , or a muslim man or woman as the King/Queen of Holland by marriage for example ????

Thanks !

Je bent in goed gezelschap, Sallahddin. Ook een atheïst zou geen president van de USA worden.

mark61
23-10-08, 22:37

Niks, maar het is in de USA maar de vraag of een vrouw president kan worden. Een jood of atheïst alvast niet. En misschien nu een Afro-Amerikaan. Zal nog wel ff duren allemaal.

Maja, noem me een land waar een lid van een minderheid president kan worden. Peru, Japanse immigrant, bedenk ik.

Ik zit er niet mee als zo'n moppie van Alex en Max later met een Marokkaanse kroonprins trouwt. Lijkt me prima idee.

In een islamitisch land zie ik helemaaaal geen niet-moslim / immigrant / Afrikaan ooit president worden, jij wel?

John2
24-10-08, 08:53

By Bryan Mukandi :

In other words :

Thanks !

Calimero effect bedoel je?

Slinger
24-10-08, 09:49

By Bryan Mukandi :

In other words :

Thanks !

Als hij maar geen dubbel paspoort heeft! :)

Why are muslims feared?

Waarom zij mensen bang?

Kun je daar zelf misschien antwoord op geven?

knuppeltje
24-10-08, 15:19

Ken jij ene zogenaamde muslim president die ook maar een ietsie pietsie deugd dan?
Mwa- niet dat die anderen wel allemaal deugen, maar daar gaat het even niet om.

Sallahddin
24-10-08, 19:03
Niks, maar het is in de USA maar de vraag of een vrouw president kan worden. Een jood of atheïst alvast niet. En misschien nu een Afro-Amerikaan. Zal nog wel ff duren allemaal.

Maja, noem me een land waar een lid van een minderheid president kan worden. Peru, Japanse immigrant, bedenk ik.

Ik zit er niet mee als zo'n moppie van Alex en Max later met een Marokkaanse kroonprins trouwt. Lijkt me prima idee.

In een islamitisch land zie ik helemaaaal geen niet-moslim / immigrant / Afrikaan ooit president worden, jij wel?

Let's try some deeper_honnest thinking :

"It's all a question of loyalty , i guess !" , do not know for sure :

I love u, man , i really do :lol: ( not that i might be gay or something, hell no :kotsen2: :lol: ) :

u slaat de spijker op de kop :vandaar :

jouw verhaal bevat wel een kern van waarheid :

that's the reason why i've decided to choose this above mentionned subject of this topic :

look , deep down , i do believe that's not only a question of xenophoby as had Witte 78 put it ,

neither a question of main_stream US religious belief (Americans are very religious people, that's true !) : catholicisme , christiannity ...( while it's a fact that the US was mainly founded by religious fanatics , & that this religious lobby, together of that of jews = israel lobbys , are very strong indeed ; & do indeed determine much of the US policies ...) :

nor a question of sex either :

even though women are having a hard time to succed in reaching high level government jobs in the US indeed :

or even a colour thing :

the time that the great US democracy used to tolerate & condone slavery (big paradox : how could slavery exist under democracy , & even be legal ??? !) :

discrimination against people 'cause of the colour of their skin is not very "political correct " anymore :

modern time cannot live with that kind of discrimination 'cause of the new political, economical, social , psychological .... circumstances (according to the liberal interpretation of history at least !) that tend to favour neo_liberalism as the wave of the future := universal :

+ US blacks do believe in America in general :

loyalty here is almost guaranteed :

let's put all that aside :

it's more like this , i guess , that's my opinion :

in this times of Islamophobia , it's highly improbable that a muslim could be president, prime minister , King, Queen ...of any western country :

a muslim may become a mayor of some western city ... a driver of the Queen , a personnal cook of the US president (under close scrutiny_screening of course! :lol: ) :

ok, i think it has more to do than with just Islamophobia :

it has got more to do with Islam self , in the eyes of westerners at least :

in the sense that :

a true muslim w'd never be in position to reach a high level government job in the West :

question of loyalty :

a westernised "muslim" has got more chance to do just that in the far future at least, if ever :

'cause a westernised "muslim" w'd not only respect secularism, democracy, the constitution ... but he/she w'd believe in them as well :

& believing in something is abviously more important than just respecting it :

the west cannot scan or screen human conscience w'd u argue :

that's true , but u can observe & screen the life_behaviour of someone to know for almost sure what w'd drive that person : belief , personnal selfish-gain _interest , patriotism, nationalism,ideology, a political party ...

try to read this very enlightening article 'bout the motivations behind people's bahaviour despite their declarations -opinions _apparentely beliefs (beliefs = religious, nationalism , patriotism...) :

"Country first : Question of loyalty" :

by Ernest partridge !

Bron : mediamonitors.net , oct. 23, 2008 :

http://www.mediamonitors.net/content/view/full/56055

It's all 'bout loyalty in fact !

In other words : a muslim wanting to take part at the western political game gotta be a "highly" westernalised one : that's the basic & foremost condition :

a true muslim w'd have serious trouble to survive in the west , let alone dream 'bout a high leven governement job :

he/she might as well forget 'bout it all :

Let's talk now 'bout the situation of none_muslims under Islam as such (this Islam as a whole package does not exist actually , might return ,...anyways!) :

none _muslims w'd never have the chance to occupy high governement jobs under Islam as such , unless they do become muslims :

that's the basic & foremost condition :

a muslim in the West w'd never reach a governement job unless he/she become westernalised , unless this candidate do believe in secularism, democracy...(assuming that this muslim candidate had fullfilled all the other necessary skills, capacities , conditions ....)!

For Islam too , it's just a question of loyalty , it's not a discrmination against none_muslims !

Do u see any difference between the Islamic vision in relation to none_muslims & that of the west in relation to muslims ??? : let's say for the time being at least that there are none :

then u do have to stop bitching :lol: 'bout the fact that none_muslims are differently treated than muslims under Islam as such !

P.S. :

all religious beliefs , political & other beliefs would ultimately offer some loyalty guarantee to the US , except that of true muslims, i guess :

do not worry , a muslim w'd almost never be at the top of any western governement , not in the near future at least :

these powers w'd make sure of that fact :

media, political_economical_intellectual_elites ...., not the people :

de publiek opinie is geconditioneerd door deze machten : da's geen geheim !

let me know 'bout ur opinion then !

Thanks !

Sallahddin
24-10-08, 19:24
Als hij maar geen dubbel paspoort heeft! :)

Why are muslims feared?

Waarom zij mensen bang?

Kun je daar zelf misschien antwoord op geven?

Dit is typisch "zaken_verdraaien" _mentaliteit = denial :

Well, try to respond to this hypocrit misleiding denial question_slogan of the West instead , & then u w'd be able to respond to that "why are muslims feared ???" fabricated question urself :

"Why do they hate us ???" :lol:

Sallahddin
26-10-08, 19:46
Let's try some deeper_honnest thinking :

"It's all a question of loyalty , i guess !" , do not know for sure :

I love u, man , i really do :lol: ( not that i might be gay or something, hell no :kotsen2: :lol: ) :

u slaat de spijker op de kop :vandaar :

jouw verhaal bevat wel een kern van waarheid :

that's the reason why i've decided to choose this above mentionned subject of this topic :

look , deep down , i do believe that's not only a question of xenophoby as had Witte 78 put it ,

neither a question of main_stream US religious belief (Americans are very religious people, that's true !) : catholicisme , christiannity ...( while it's a fact that the US was mainly founded by religious fanatics , & that this religious lobby, together of that of jews = israel lobbys , are very strong indeed ; & do indeed determine much of the US policies ...) :

nor a question of sex either :

even though women are having a hard time to succed in reaching high level government jobs in the US indeed :

or even a colour thing :

the time that the great US democracy used to tolerate & condone slavery (big paradox : how could slavery exist under democracy , & even be legal ??? !) :

discrimination against people 'cause of the colour of their skin is not very "political correct " anymore :

modern time cannot live with that kind of discrimination 'cause of the new political, economical, social , psychological .... circumstances (according to the liberal interpretation of history at least !) that tend to favour neo_liberalism as the wave of the future := universal :

+ US blacks do believe in America in general :

loyalty here is almost guaranteed :

let's put all that aside :

it's more like this , i guess , that's my opinion :

in this times of Islamophobia , it's highly improbable that a muslim could be president, prime minister , King, Queen ...of any western country :

a muslim may become a mayor of some western city ... a driver of the Queen , a personnal cook of the US president (under close scrutiny_screening of course! :lol: ) :

ok, i think it has more to do than with just Islamophobia :

it has got more to do with Islam self , in the eyes of westerners at least :

in the sense that :

a true muslim w'd never be in position to reach a high level government job in the West :

question of loyalty :

a westernised "muslim" has got more chance to do just that in the far future at least, if ever :

'cause a westernised "muslim" w'd not only respect secularism, democracy, the constitution ... but he/she w'd believe in them as well :

& believing in something is abviously more important than just respecting it :

the west cannot scan or screen human conscience w'd u argue :

that's true , but u can observe & screen the life_behaviour of someone to know for almost sure what w'd drive that person : belief , personnal selfish-gain _interest , patriotism, nationalism,ideology, a political party ...

try to read this very enlightening article 'bout the motivations behind people's bahaviour despite their declarations -opinions _apparentely beliefs (beliefs = religious, nationalism , patriotism...) :

"Country first : Question of loyalty" :

by Ernest partridge !

Bron : mediamonitors.net , oct. 23, 2008 :

http://www.mediamonitors.net/content/view/full/56055

It's all 'bout loyalty in fact !

In other words : a muslim wanting to take part at the western political game gotta be a "highly" westernalised one : that's the basic & foremost condition :

a true muslim w'd have serious trouble to survive in the west , let alone dream 'bout a high leven governement job :

he/she might as well forget 'bout it all :

Let's talk now 'bout the situation of none_muslims under Islam as such (this Islam as a whole package does not exist actually , might return ,...anyways!) :

none _muslims w'd never have the chance to occupy high governement jobs under Islam as such , unless they do become muslims :

that's the basic & foremost condition :

a muslim in the West w'd never reach a governement job unless he/she become westernalised , unless this candidate do believe in secularism, democracy...(assuming that this muslim candidate had fullfilled all the other necessary skills, capacities , conditions ....)!

For Islam too , it's just a question of loyalty , it's not a discrmination against none_muslims !

Do u see any difference between the Islamic vision in relation to none_muslims & that of the west in relation to muslims ??? : let's say for the time being at least that there are none :

then u do have to stop bitching :lol: 'bout the fact that none_muslims are differently treated than muslims under Islam as such !

P.S. :

all religious beliefs , political & other beliefs would ultimately offer some loyalty guarantee to the US , except that of true muslims, i guess :

do not worry , a muslim w'd almost never be at the top of any western governement , not in the near future at least :

these powers w'd make sure of that fact :

media, political_economical_intellectual_elites ...., not the people :

de publiek opinie is geconditioneerd door deze machten : da's geen geheim !

let me know 'bout ur opinion then !

Thanks !

Do not misunderstand me , folks :

i'm no saying that muslims cannot be loyal or cannot be trusted :

it's just that according to me , at least , & that's my own opinion of course, a

true muslim cannot serve a system he/she does not believe in :

a true muslim can & must respect that system of course, according to the teachings of Islam self , but cannot believe in it : that w'd be in conflict with Islam self indeed !

only a completely westernalised muslim w'd probabely serve that system loyally : 'cause he/she w'd then believe in it , not just respect it :

that's why ,under Islam as such , only a muslim or a become muslim w'd be able to reach the top of the Islamic governement level :

question of loyalety , no more ! :

geldt ook voor het Islamitisch leger dan !

tHE main difference with the west is that this last is driven _motivated by its historical & other hate of true Islam_muslims !

Islam is driven_motivated by the truth , not hate !

Thanks !

Slinger
28-10-08, 09:49
Dit is typisch "zaken_verdraaien" _mentaliteit = denial :

Well, try to respond to this hypocrit misleiding denial question_slogan of the West instead , & then u w'd be able to respond to that "why are muslims feared ???" fabricated question urself :

"Why do they hate us ???" :lol:

Je hebt vast ook wel nagedacht over mijn vraag. Ik nodig je uit om je overwegingen met ons te delen...

Slinger
28-10-08, 09:52

it's just that according to me , at least , & that's my own opinion of course, a

a true muslim can & must respect that system of course, according to the teachings of Islam self , but cannot believe in it : that w'd be in conflict with Islam self indeed !

only a completely westernalised muslim w'd probabely serve that system loyally : 'cause he/she w'd then believe in it , not just respect it :

that's why ,under Islam as such , only a muslim or a become muslim w'd be able to reach the top of the Islamic governement level :

question of loyalety , no more ! :

geldt ook voor het Islamitisch leger dan !

tHE main difference with the west is that this last is driven _motivated by its historical & other hate of true Islam_muslims !

Islam is driven_motivated by the truth , not hate !

Thanks !

Ik begrijp dat je hiermee wilt zeggen dat een goed moslim alleen maar loyaal kan zijn aan een islamitische dictatuur. Noem eens wat voorbeelden van de regeringen van landen waaraan een moslim loyaal kan zijn?

H.P.Pas
28-10-08, 10:14

I see, alleen echte moslims zijn onbetrouwbaar.
Ok, daar valt goed mee te leven.

Witte78
28-10-08, 11:02

Sja, de enige echte moslim die ooit heeft bestaan is al zon 13-14 eeuwen dood.

Sallahddin
28-10-08, 17:50

Dit is slechts een principieel _theoretisch discussie , meer niet

moet ik weer alles gaan herhalen ??? :

doe ik voor jouw '"blauwe ogen " dan : :lol:

Nee , "echte moslims zijn onbetrouwbaar " is juist een verkeerd uitgangspunt :

hear me out first :

ik had deze soort reacties geanticipeerd :

i knew then i was gonna be misunderstood :

there's no "perfect" way to put it :

U do know what i'm talking 'bout in fact :

i'm aware of the fact that i had put it badly : wrong formulation :

what i do mean is as follows :

true muslims cannot serve a system they do not believe in

(even though they gotta respect that system : respect for a system & believing in it are 2 different things : to serve a system , u gotta believe in it, not just respect it !)

at a high level such as president of a none_muslim country : that's all , 'cause it w'd be in conflict with Islam itself :

u , as a westerner , u w'd not accept to serve an Islamic country at a high level of governement ,or even less , don't u think ??? :

'cause u w'd not believe in Islam : unless u do become a muslim of course!

true muslims should not do that :

that w'd be serving an atheistisc secular system :

that hypothetical muslim president of a western country for example gotta put its new country first : question of loyalty : basic-elementary fact :

including the fact that he/she might at some point decide to wage a war against other muslims ........

i do also think it's not really a good idea for a muslim to enlist in a none_muslim army for the same above mentionned reasons ...

but.... that's just my own opinion , i'm not speaking on behalf of Islam , or muslims for that matter ...

Only a fully westernalised "muslim" might see no reason not to join a western army or not to become president of some none_muslim country for that matter ...

'cause this westernalised muslim might believe in the system he /she intends to serve !:

the West or any other for that matter w'd not expect of someone at a high level of a western or other none_muslim governement less than believing in it : logical : question of loyalty again :

That's why a none _muslim w'd not be allowed to do the same ( meaning : to reach the top of a muslim governement !) under Islam as such (that do not exist actually : will come back!) unless he/she bewomes a muslim :

same thing goes for a none_muslim wanting to join a muslim country :

question of loyalty again :

tevreden???

P.S.: Islam as such does not exist actually :

so, those so_called "muslim" countries_ disgusting_repulsing_criminal_dictatorships that gotta disappear some day thanks to the return of Islam (& that are actually actively supported by the west : just to be able to stand in the way of the return of Islam as such for the selfish interests of the west : for further western domination !) :

those "muslim" dictatorhips cannot be considered as an argument against Islam : 'cause they are completely in conflict with it :

at the other hand :

it goes without saying that the current political ,economoical ,social , cultural.... situations under those "muslim" dictatorhips are in no way Islamic :

that's why :

for example : see Morocco under _absolute monarchy :

the adviser of the king is jew , the minister of tourism in the 1990's was a jew :

jews in Morocco have got powerful positions thanks to the deceased king of Morocco : Hassan II :

Hassan had privileged relationships with jews,mossad & israel :

so privileged & close that he declared in the Moroccan constitution (written under supervision of the French imperialist power !) in a separate article :

that jews' safety_security _well being are guaranteed by the person of the king himself :

but he did not care much 'bout the native Moroccans (he used to send them to terrible prisons or send the army against them... :lol: ) .....

Hassan II used to be proud 'bout the fact that he had his own political party in the israeli knesset as he used to put it :

in the persons of Moroccan jews that had emigrated to israel :

Hassan II when he was a crown prince said this famous _daring _amazing quote :

Arabs should make israel a member of the .....Arab league !!! :lol:

Moroccan & other jews used to love the Moroccan monarchy & still :

for obvious reasons :

who can blame them indeed ??? :lol:

but it was also a fact that his father Mohammed V was famous 'bout the fact that he refused to deliver Moroccan jews to the nazi's even though Morocco was then under French occupation (that was a good thing indeed in principle at least !) , despite the fact that i do not believe in such a story simply 'cause Morocco was under French occupation then , while the nazi's were occuping France !!!

Another thing :

do u really think the death of lady Di : princess of wales was an accident ??? :

she was 'bout to marry an Egyptian British muslim :

even his rich Egyptian British father had serious doubts 'bout that accident ...

Sallahddin
28-10-08, 17:50

Dit is slechts een principieel _theoretisch discussie , meer niet

moet ik weer alles gaan herhalen ??? :

doe ik voor jouw '"blauwe ogen " dan : :lol:

Nee , "echte moslims zijn onbetrouwbaar " is juist een verkeerd uitgangspunt :

hear me out first :

ik had deze soort reacties geanticipeerd :

i knew then i was gonna be misunderstood :

there's no "perfect" way to put it :

U do know what i'm talking 'bout in fact :

i'm aware of the fact that i had put it badly : wrong formulation :

what i do mean is as follows :

true muslims cannot serve a system they do not believe in

(even though they gotta respect that system : respect for a system & believing in it are 2 different things : to serve a system , u gotta believe in it, not just respect it !)

at a high level such as president of a none_muslim country : that's all , 'cause it w'd be in conflict with Islam itself :

u , as a westerner , u w'd not accept to serve an Islamic country at a high level of governement ,or even less , don't u think ??? :

'cause u w'd not believe in Islam : unless u do become a muslim of course!

true muslims should not do that :

that w'd be serving an atheistisc secular system :

that hypothetical muslim president of a western country for example gotta put its new country first : question of loyalty : basic-elementary fact :

including the fact that he/she might at some point decide to wage a war against other muslims ........

i do also think it's not really a good idea for a muslim to enlist in a none_muslim army for the same above mentionned reasons ...

but.... that's just my own opinion , i'm not speaking on behalf of Islam , or muslims for that matter ...

Only a fully westernalised "muslim" might see no reason not to join a western army or not to become president of some none_muslim country for that matter ...

'cause this westernalised muslim might believe in the system he /she intends to serve !:

the West or any other for that matter w'd not expect of someone at a high level of a western or other none_muslim governement less than believing in it : logical : question of loyalty again :

That's why a none _muslim w'd not be allowed to do the same ( meaning : to reach the top of a muslim governement !) under Islam as such (that do not exist actually : will come back!) unless he/she bewomes a muslim :

same thing goes for a none_muslim wanting to join a muslim country :

question of loyalty again :

tevreden???

P.S.: Islam as such does not exist actually :

so, those so_called "muslim" countries_ disgusting_repulsing_criminal_dictatorships that gotta disappear some day thanks to the return of Islam (& that are actually actively supported by the west : just to be able to stand in the way of the return of Islam as such for the selfish interests of the west : for further western domination !) :

those "muslim" dictatorhips cannot be considered as an argument against Islam : 'cause they are completely in conflict with it :

at the other hand :

it goes without saying that the current political ,economoical ,social , cultural.... situations under those "muslim" dictatorhips are in no way Islamic :

that's why :

for example : see Morocco under _absolute monarchy :

the adviser of the king is jew , the minister of tourism in the 1990's was a jew :

jews in Morocco have got powerful positions thanks to the deceased king of Morocco : Hassan II :

Hassan had privileged relationships with jews,mossad & israel :

so privileged & close that he declared in the Moroccan constitution (written under supervision of the French imperialist power !) in a separate article :

that jews' safety_security _well being are guaranteed by the person of the king himself :

but he did not care much 'bout the native Moroccans (he used to send them to terrible prisons or send the army against them... :lol: ) .....

Hassan II used to be proud 'bout the fact that he had his own political party in the israeli knesset as he used to put it :

in the persons of Moroccan jews that had emigrated to israel :

Hassan II when he was a crown prince said this famous _daring _amazing quote :

Arabs should make israel a member of the .....Arab league !!! :lol:

Moroccan & other jews used to love the Moroccan monarchy & still :

for obvious reasons :

who can blame them indeed ??? :lol:

but it was also a fact that his father Mohammed V was famous 'bout the fact that he refused to deliver Moroccan jews to the nazi's even though Morocco was then under French occupation (that was a good thing indeed in principle at least !) , despite the fact that i do not believe in such a story simply 'cause Morocco was under French occupation then , while the nazi's were occuping France !!!

Another thing :

do u really think the death of lady Di : princess of wales was an accident ??? :

she was 'bout to marry an Egyptian British muslim :

even his rich Egyptian British father had serious doubts 'bout that accident ...

Sallahddin
30-10-08, 18:27
Je hebt vast ook wel nagedacht over mijn vraag. Ik nodig je uit om je overwegingen met ons te delen...

:lol:

Slinger
30-10-08, 20:37

Ik had wel gedacht dat je daartoe niet de morel moed bezit.

Freesaf2
31-10-08, 10:42
In this times of Islamophobia , it's highly improbable that a muslim could be president, prime minister , King, Queen ...of any western country :

Big bunch of belony.

I would say the chances of having a mulsim president here is far greater then having a Catholic one in Iran. you are just trying to stirr stuff up for no reason.

Furthermore you are comparing the position of Major with a driver and a Cook. Theres a differenence there.

Bofko
31-10-08, 11:25
Big bunch of belony.

I would say the chances of having a mulsim president here is far greater then having a Catholic one in Iran. you are just trying to stirr stuff up for no reason.

Furthermore you are comparing the position of Major with a driver and a Cook. Theres a differenence there.

Je moet wel de Salahdiaanse ironie en sarcasme herkennen.
Salah komt met een confronterende vraag. Daar wordt door veel ongelovigen op gereageerd...
En dan komt hij vervolgens schaterlachend en triomfantelijk vertellen dat een echte moslim nooit president zou WILLEN worden. Heeft-ie de ongelovigen toch mooi even tuk gehad:fplet:

Freesaf2
31-10-08, 12:23
Salah komt met een confronterende vraag. Daar wordt door veel ongelovigen op gereageerd...
En dan komt hij vervolgens schaterlachend en triomfantelijk vertellen dat een echte moslim nooit president zou WILLEN worden. Heeft-ie de ongelovigen toch mooi even tuk gehad:fplet:

Oh, na ja iedereen happie toch?

Sallahddin
31-10-08, 18:11

Beste Bofko : : u really do make my day : thanks !:cola:

u vertolkt precies mijn eigen schok_therapy confronterend gedachte die ik als een soort challenge hier wilde presenteren :

i can't thank u enough! :fpetaf:

mijn voornamelijk motivatie was: proberen door te dringen tot de psychisch_mentaal ...mechanismen die discriminatie in het algemeen tot stand brengen :

deze hardnekkig "menselijk" fenomeen die maar niet wil verdwijnen : die komt elk keer terug via het een of ander raam (want deuren zijn tegenwoordig meestaal helemaal dichtgetimmerd tegen deze verwerpelijk mensonwaardig achterlijk achterhaald versleten fenomeen : WWI & WWII waren blijkbaar niet helemaal voor niets geweest !!!) !!!!!!!!

& ik wilde deze zgn democratieen toetsen aan de realiteit ,meer niet !!!

"What's wrong with being a muslim??? " i might add ! :lol: :

waaroom gaan deze westerse democratieen met moslims juist anders om dan met anderen ???? :

u w'd argue : 'cause of "muslim_terrorism" .........

well: first of all : muslims haven't invented terrorism ... superpowers & less powers or others are/were guilty of terrorism ,state terrorism, & other...

second : generalisatie is DE onwetenschappelijk irrationeel denk_fout van alle racisten, xenofoben, islamofoben, fascisten, nazi's...KKK :lol: : Ku Klux Klan ... van skin_heads (zie die mislukt aanslag op Obama tenminste !!! ) :

deze laatste legetiem generalisatie is wel op zijn plaats !

moslims anders behandelen dan de rest :

is dat geen anti_democratisch paradox soms ???

zou deze feit_moslims_Islam _test westerse democratisch idealen_gelijkheid beginselen helemaal ongeloofwaardig laten blijken, fundamenteel om zeep helpen & in het water laten vallen ???

descriminatie tegen moslims zou dan in feite de val van democratie betekenen ???

democratie zou moeten gelden voor iedereen toch ???

daar ging het om in feite hier in deze topic : impliciet of expliciet :

"...een echt moslim zou nooit president WILLEN worden..."

dat klopt ook : meestaal dan !!! :lol:

ach.... slim Bofko !! wicked wicked Bofko !! :lol:

: dat "willen" heeft ook andere invalshoeken _perspectieven _inzichten_insinuaties ...die ik achterwege zou moeten laten ...

bijv. een "echt gelovig" zou geen macht willen hebben ,vooraal geen groot macht !!! :lol: = scheiding tussen kerk & staat ... :lol:

ik bewonder jouw gevoel voor humour & .... BELEEFDHEID_subtiliteit :classe !!! :fpetaf: :

i can't say the same 'bout most people here : :lol:

deze laatste kwaliteiten zijn niet voor iedereen weggelegd natuurlijk :

maar goed :

eindelijk iemand die precies begrijpt wat ik al deze tijd aan het doen was met deze kilometers lang posts op deze topic althans :

waaroom moeten mensen altijd alles letterlijk nemen toch ??? : paradox:

why can't they read between the lines ???

maar goed :

zelfs een zgn "echt moslim" zou wel hebberig _machtzuchtig kunnen worden door de nodige [B]temptations : een zgn echt moslim is maar een mens ook :

power corrupts , even that one under democracy :

not to mention that absolute power corrupts ...absolutely !

wat is "een echt moslim" & wat niet ???

wie bepaalt dat dan ???

het waren allemaal confronterend [COLOR="red"] uitgangspunten die ik ter discussie wilde stellen , maar niemand die wilde er op ingaan of dat begreep tenminste !!! :

wilde ik ook doordringen tot de mindset ,motivaties ...van al die Islamofobia, moslim_haat , discriminatie van moslims ....

[COLOR="red"]Ik sta er nog altijd verseld van : van het feit dat mensen nog steeds worden gediscrimineerd onder deze democratieen ook nog :

op basis van hun geloof, huidskleur, ethnisch afkomst, nationaliteit, ras ...

dat allemaal & ander ,dacht ik er aan toen ik deze topic wilde plaatsen :

om de democratisch idealen van onze westerse vrienden hier op de waarheid_spiegel te laten reflecteren_projecteren om te zien hoe "waar_al dan niet mooi : beauty & truth _test " die democratisch _gelijkheid_gelijkwaardifgheid_gelijkbehandeling beginselen al dan niet waren , & die te toetsen aan de realiteit met betrekking tot moslims _Islam althans :

tja: fysiek slavernij van zwarte mensen bestond ook onder de groot VS democratie :

sterker nog : het werd gewettigd & getolereerd ook nog :

hoe kan dat gecombineerd worden met die democratisch beginselen is maar DE vraag :

paradox & historisch, moreel & ander schande voor de VS democratie !!!

thanks ,man : het zit 'm juist in die "WILLEN" :

a westernalised muslim w'd eventually do everything to reach a high governement level ,even if that w'd mean that he/she must lose his/her religion :

REM :"losing my religion" : i like the song , by the way !

het is wel vreemd onder deze zgn westerse democratieen dat moslim mensen (ethnisch groepen, Marokkanen ...nationaliteiten ......) als groepen worden gezien & NIET als individueen : weer een ander paradox die de fundamenteel grondvesten van democratie doet schudden_destabiliseren _testen :

sterker nog: wordt verondersteld dat moslims , marokkanen ...marsmannetjes ...allemaal van die homogeen groepen zouden zijn : wat een idioot uitganspunt zou zijn !!!!

P.S.: meer dan 1400 jr geleden had Islam deze gelijkheid_gelijkwaardigheid beginselen tussen alle mensen als menszijnde afgekondigd !

Sallahddin
31-10-08, 19:00
Ik had wel gedacht dat je daartoe niet de morel moed bezit.

Ik had wel gedacht & geanticipeerd dat je zulke aantwoorden zou geven :

typisch Slinger's denial projecties :

answer my question first, please :

that's not a "who asked first???" thing_tactic :

that's more the easiest way to get an answer :

some questions are better answered by other questions !

Sallahddin
31-10-08, 19:16
Oh, na ja iedereen happie toch?

Don't u ask urself why that makes u happy ????

don't u think there's something wrong 'bout the fact that u're happy 'cause of something like that ???

what's happiness then for u ???

i guess, u do not have a clue 'bout what happiness is or what it should be at least :

all i know is that personnal happiness should not be at the expense of others :

that's the essence of happiness ; i guess :

u should be happy 'bout helping others for example : not by excluding them or letting them exclude themselves ....

i'm not happy 'bout the fact that u 're happy just 'cause of the above ,'cause of the exclusion of muslims !!!! : :lol:

but.... u should not be happy at the expense of others ,shall i say :

don't u think ???

that's un_ethical_immoral :

don't u think that muslims should be treated the same as everybody else ???

don't u think that this happiness of yours has got also moral un_democratic repercussions for others : muslims in this case!!!??? :lol:

don't u think that excluding muslims from western high level political life _games is un_democratic ???? :

despite the fact that muslims w'd or w'd not want to take part at that political game ????

i'm talking 'bout abstractions, principles...... here & reality !

don't u think that such things should not exist under a democracy ,despite the fact that even "greater democracies" such as that of the US had tolerated the existence of slavery ?????

muslims are also people like u & me :

why should they have less rights than others ???

don't u think u're excluding_hurting _harming urself when excluding_hurting_harming others & discriminating against them :

don't u think that discrimination is contrary to the lementary foundations of democracy & to the elementary sense of humanity :????

Slinger
31-10-08, 19:45
Ik had wel gedacht & geanticipeerd dat je zulke aantwoorden zou geven :

typisch Slinger's denial projecties :

answer my question first, please :

that's not a "who asked first???" thing_tactic :

that's more the easiest way to get an answer :

some questions are better answered by other questions !

Nou Sallahaddin, volgens mij heb jij het antwoord op je eigen vraag zelf al gegeven. Je hebt namelijk gezegd dat een echte moslims nooit 100% loyaal kan zijn aan een land met een westers systeem. Ik ben geneigd het met je eens te zijn, want als jij dat al zegt, wie ben ik dan om jet te ontkennen? Daar heb je dus het antwoord van mij op jouw vraag. Geef jij nu ook antwoord op de mijne?

Bofko
31-10-08, 20:53

Beste Bofko : : u really do make my day : thanks !:cola:
:fpetaf:

mijn voornamelijk motivatie was: proberen door te dringen tot de psychisch_mentaal ...mechanismen die discriminatie in het algemeen tot stand brengen :
Ik denk dat de schok bij de lezers minder groot was dan je misschien bedoeld had. Er zijn maar weinig individuen die van zichzelf vinden dat ze discrimineren dus niemand voelt zich aangesproken over deze uitspraak

[COLOR="red"]het is wel vreemd onder deze zgn westerse democratieen dat moslim mensen (ethnisch groepen, Marokkanen ...nationaliteiten ......) als groepen worden gezien & NIET als individueen : weer een ander paradox die de fundamenteel grondvesten van democratie doet schudden_destabiliseren _testen :

sterker nog: wordt verondersteld dat moslims , marokkanen ...marsmannetjes ...allemaal van die homogeen groepen zouden zijn : wat een idioot uitganspunt zou zijn !!!!

Paradox
Die paradox noem je vaker.Die is er niet. Je moet eens onderscheid leren maken tussen theorie en praktijk.
Democratieen discrimineren niet en zetten ook niet aan tot dicriminatie. Sterker nog,iedereen is vrij en gelijk in rechten en plichten. Dus discrimineren mag niet in een democratie.

Maaaar..... Democratie zonder mensen bestaat eigenlijk niet.
Ennne...Mensen discrimineren wel.Dat is al ontstaan ergens in de oertijd toen stam 1 in contact kwam met stam 2. En dat is van alle tijden en alle culturen en zit dus diep in de mens verankerd. Ook in andere systemen dan in democratieen wordt gediscrimineerd. Dus democratie en discriminatie hebben niets met elkaar te maken.Discriminatie is voor 100% een 'mensen-ding' .

Vergelijk islam en democratie.
Islam zonder mensen is ook een theoretisch concept. Niet op het gebied van de inrichting van de maatschappij, maar op het gebied van de religie. Islam betekent 'overgave'. En alleen mensen kunnen zich overgeven aan God. Dieren doen dat niet en God doet dat niet. En voor wie is de Koran bedoeld ? Zonder mensen heeft Islam geen inhoud net zoals de democratie geen inhoud heeft zonder mensen.( Niet gelijk kwaad worden omdat je nu de assocatie 'islam' en 'geen inhoud' legt want die staan in 1 zin. Maar probeer door die woorden heen te kijken en de betekenis te begrijpen)

Jouw verhalen over de islam gaan eigenlijk alleen over de theorie.
En daar ga je dus de mist in. Je vergelijkt voortdurend de theoretische islam met de praktische democratie en het praktische christendom.Da's geen eerlijke vergelijking en daarom wordt je door de meesten niet helemaal serieus genomen hier.

Het is verder ook niet zo dat Marokkanen een homogene groep zouden zijn, dat is de 'eye of the beholder' . Het ontstaat blijkbaar omdat de term zo vaak in het nieuws komt.
De gemiddelde Hollander kan best wel het onderscheid maken tussen 'goede' en 'slechte' Marokkanen. Maar ja ze maken een rekensom en dan kunnen inderdaad de goeden onder de slechten lijden in sommige gevallen.

Ik denk dat veel Marokkanen het gevoel dat ze gediscrimineerd worden met de paplepel krijgen ingegoten. En voor velen kan dat vervolgens als dankbaar excuus gebruikt worden om niet te hoeven werken of leren en komen ze zo vervolgens in een vicieuze cirkel van criminaliteit en negatieve bejegening.
Aan discriminatie zit dus een heel subjectieve kant. Ik heb een moslima-vriendin , en die wordt helemaal niet gediscrimineerd.Want dat zegt ze zelf. Ik denk ook niet dat Aboutaleb daar veel last van heeft.En veel andere allochtonen ook niet.

Sallahddin
02-11-08, 20:21
Nou Sallahaddin, volgens mij heb jij het antwoord op je eigen vraag zelf al gegeven. Je hebt namelijk gezegd dat een echte moslims nooit 100% loyaal kan zijn aan een land met een westers systeem. Ik ben geneigd het met je eens te zijn, want als jij dat al zegt, wie ben ik dan om jet te ontkennen? Daar heb je dus het antwoord van mij op jouw vraag. Geef jij nu ook antwoord op de mijne?

Dishonnest twisting of the facts again :

gotta repeat al what i've said : or almost :

RU a sadistic guy or what ??? :lol: : making me repeat the same things :

i did no say that muslims cannot be loyal to a western system ....

or cannot be trusted :

i said :

true muslims would not seek that high level political honour 'cause the w'd simply not believe in that system : thay cannot serve a system they w'dn't believe in :

westernalised muslims might serve that kindda system 'cause they w'd eventually believe in it :

the west knows these facts : that's why it's so difficult for a muslim to reach high levels of governement in the west unless is this muslim fully westernalised : question of loyalty they pretend ,implicitely of course :

especially nowadays with all this irrational fabricated Islamophobia ....

i talked 'bout this to make u understand the following :

why under Islam as such (does not exist nowadays!) none_muslims cannot reach high or top levels of muslim governement unless they do become muslims :

question of loyalty !

the difference in the above mentionned between this west & Islam is as follows :

Islam is driven by the truth , the west by its own temporary secular or atheistic exclusive ideologies :

exclusive in the sense that they do not fully accept a none_westerner as an equal human unless she/he gets fully westernalised :

Islam accepteert niet_moslims als mens_zijnde zonder voorwaarden :

ook in de zin van :" jij jouw geloof & ik de mijne " inderdaad " er is geen dwang in het geloof "

well:

Sallahddin
02-11-08, 20:22

Paradox
Die paradox noem je vaker.Die is er niet. Je moet eens onderscheid leren maken tussen theorie en praktijk.
Democratieen discrimineren niet en zetten ook niet aan tot dicriminatie. Sterker nog,iedereen is vrij en gelijk in rechten en plichten. Dus discrimineren mag niet in een democratie.

Ennne...Mensen discrimineren wel.Dat is al ontstaan ergens in de oertijd toen stam 1 in contact kwam met stam 2. En dat is van alle tijden en alle culturen en zit dus diep in de mens verankerd. Ook in andere systemen dan in democratieen wordt gediscrimineerd. Dus democratie en discriminatie hebben niets met elkaar te maken.Discriminatie is voor 100% een 'mensen-ding' .

Islam zonder mensen is ook een theoretisch concept. Niet op het gebied van de inrichting van de maatschappij, maar op het gebied van de religie. Islam betekent 'overgave'. En alleen mensen kunnen zich overgeven aan God. Dieren doen dat niet en God doet dat niet. En voor wie is de Koran bedoeld ? Zonder mensen heeft Islam geen inhoud net zoals de democratie geen inhoud heeft zonder mensen.( Niet gelijk kwaad worden omdat je nu de assocatie 'islam' en 'geen inhoud' legt want die staan in 1 zin. Maar probeer door die woorden heen te kijken en de betekenis te begrijpen)

En daar ga je dus de mist in. Je vergelijkt voortdurend de theoretische islam met de praktische democratie en het praktische christendom.Da's geen eerlijke vergelijking en daarom wordt je door de meesten niet helemaal serieus genomen hier.

Het is verder ook niet zo dat Marokkanen een homogene groep zouden zijn, dat is de 'eye of the beholder' . Het ontstaat blijkbaar omdat de term zo vaak in het nieuws komt.
De gemiddelde Hollander kan best wel het onderscheid maken tussen 'goede' en 'slechte' Marokkanen. Maar ja ze maken een rekensom en dan kunnen inderdaad de goeden onder de slechten lijden in sommige gevallen.

Ik denk dat veel Marokkanen het gevoel dat ze gediscrimineerd worden met de paplepel krijgen ingegoten. En voor velen kan dat vervolgens als dankbaar excuus gebruikt worden om niet te hoeven werken of leren en komen ze zo vervolgens in een vicieuze cirkel van criminaliteit en negatieve bejegening.
Aan discriminatie zit dus een heel subjectieve kant. Ik heb een moslima-vriendin , en die wordt helemaal niet gediscrimineerd.Want dat zegt ze zelf. Ik denk ook niet dat Aboutaleb daar veel last van heeft.En veel andere allochtonen ook niet.

Kom ik op terug , geen tijd meer : echt !!!

Slinger
02-11-08, 22:16
i said :

true muslims would not seek that high level political honour 'cause the w'd simply not believe in that system : thay cannot serve a system they w'dn't believe in :

the west knows these facts : that's why it's so difficult for a muslim to reach high levels of governement in the west

question of loyalty !

well:

Volgens mij zijn we het eens!

Sallahddin
03-11-08, 12:45
Volgens mij zijn we het eens!

nee ,helemaal niet :

in other words :

a muslim can be treated & considered as an equal human by the west only when he/she is fully westernalised :

a muslim can be accepted by the west only if he/she adopts the western conception of religion & Islam in particular & only if he/she adopts the western way of life ,thinking ...

a true muslim w'd not try to seek to serve the west at high levels of governement 'cause he/she w'd not believe in that system :

so, he/she w'd not seek that honour :

therefore the question of loyalty is irrelevent _inexistent :

but a true muslim gotta respect the constitutions, laws of the west & not violate them & even do his/her fair_share to make the west prosper & progress in return of the service & benefits he/she w'd get incase he/she was living in the west ....

difficult for u to understand these facts _nuances that seem contradictory to u ! : it's ur own problem !

Stel nou ,dat je morgen zou ergens onder Islam als zodanig leven , zou je deze Islam waarin je absoluut niet in gelooft willen dienen ???

right !

let's assume , u end up living under a communist regime , w'd u be prepared to serve communism ???

Sallahddin
03-11-08, 13:13

Paradox

wat een naief -simplistisch_populistisch belachelijk verhaal allemaal van je ,zeg :

do u think i'm some kind of a moron or what ??? :lol:

wie houd je voor de gek dan ??? :cola:

"...democratie discrimineert niet " ???? :

zie die fysiek slavernij van zwarte mensen onder de groot VS democratie :

die slavernij die werd zelf gewettigd_getolereerd onder die zgn democratie :

zie wat al die westerse democratieen_imperialisten wereld wijd hadden geperesteerd : ik hoef je de geschiedenis niet te herhalen ...

ik denk dat democratie zelf is maar een soort uiterst geraffineerd overlevings_evolutie _strategie , meer niet : voor beter overlevingskansen van de "betere ras" : blank ras !

vandaar dat al die democratie , tolerantie, mensen rechten ...westerse waarden slechts van die materialistisch utilitair pragmatisch ...concepten zijn ,die snel als sneeuw onder de zon zouden verdwijnen wanneer de socio_economisch,politiek, geo_politiek omstandigheden zouden veranderen :

dat zijn geen echte onvoorwaardelijk menselijke waarden voor het westen :

zie de imperialistisch & ander geschiedenis van het modern westen !

elk systeem is natuurlijk niks zonder mensen ,inclusief democratie (Islam is de boodschap van God die deze universum regeert , dus zelfs in geval van het niet bestaan van geen moslims , zou Islam toch verder bestaan ,want het is de essentie van elk leven & ander in het heel universum : ...) :

vandaar de moslims_ondergang bijv. toen moslims afweken van Islam :maar da's een ander bijzonder_apart verhaal :

in geval van democratie :

deze laatste wordt juist ge_misbruikt voor de strategisch belangen van 1 enkel ras ,ondanks al die mooie loze kreten :

de blank ras !: oftewel : de moreel,ideologisch ...supreamatie van de blank ras over de rest : op een subtiel impliciet uiterst geraffineerd manier :

moreel,ideologisch slavernij : in de zin van : democratie & westerse modellen zijn zgn universeel & iedereen moet die ontwikkeling accepteren of opgelegd krijgen ...

westerse maatstaffen ,democratie ...waarden zijn niet universeel, niet voor ons althans ,niet in de absoluut zin althans ! :

da's weer een ander verhaal!

Praktisch christendom ???? :lol: : laat me niet lachen :

het christendom had historisch nooit voet op de grond kunnen zetten zoals werd bedoeld door de groot profeet _mens Jezus : da's historisch bewezen :

de oorspronkelijke origineel boodschap van Jezus was te verheven _te spiritueel _te ideaal geweest als voorlopig fase in de geschiedenis van de mens , als reactie op de buitensporig materialisme,decadentie , losbandigheid ...toen van joden & Romeinen ......... = local_space_time bound = not universal !

de kerk had het later tot een soort getravestiet onbenullige belachelijk rituelen & idealen gemaakt die bijna niets met de realiteit zouden hebben :

Islam integendeel is al ruime tijd een feit geweest : zie de moslim geschiedenis althans !

ach....voor de rest : te onbenullig om daarop te kunne reageren ,sorry !

Bofko
03-11-08, 14:02
"...democratie discrimineert niet " ???? :

zie die fysiek slavernij van zwarte mensen onder de groot VS democratie :

die slavernij die werd zelf gewettigd_getolereerd onder die zgn democratie :

zie wat al die westerse democratieen_imperialisten wereld wijd hadden geperesteerd : ik hoef je de geschiedenis niet te herhalen ...

Ik heb het over het hier en nu.Slavernij is allang afgeschaft in de VS. In deze tijd zie je juist in niet-democratieen veel meer slavernij.
Morele oordelen over het verleden vanuit huidige maatstaven geven is nogal kortzichtig en hebben verder weinig zin. Laten we het over het HIER en NU hebben.
En die westerse democratieen-imperialisten (om jouw woorden te gebruiken)zijn ontzettend aantrekkelijk voor niet-westerlingen. Kijk eens wat ze doen on hier of in de US te komen wonen ! En ja ook moslims willen dat ! Kennelijk zijn de voordelen groter als de nadelen. En op basis daarvan beoordeel je systemen Salahddin. Alleen de nadelen opnoemen is niet realistisch.

Dus Salah jouw verhaaltje speelt zich alleen af in je hoofd en heeft geen enkele relatie met de realiteit.

Sallahddin
03-11-08, 18:56
Ik heb het over het hier en nu.Slavernij is allang afgeschaft in de VS. In deze tijd zie je juist in niet-democratieen veel meer slavernij.
Morele oordelen over het verleden vanuit huidige maatstaven geven is nogal kortzichtig en hebben verder weinig zin. Laten we het over het HIER en NU hebben.
En die westerse democratieen-imperialisten (om jouw woorden te gebruiken)zijn ontzettend aantrekkelijk voor niet-westerlingen. Kijk eens wat ze doen on hier of in de US te komen wonen ! En ja ook moslims willen dat ! Kennelijk zijn de voordelen groter als de nadelen. En op basis daarvan beoordeel je systemen Salahddin. Alleen de nadelen opnoemen is niet realistisch.

Dus Salah jouw verhaaltje speelt zich alleen af in je hoofd en heeft geen enkele relatie met de realiteit.

laten wij maar zakelijk gaan praten !:

U're insulting my intelligence : u really are :

dus ,kortom : voortaan is democratie volmaakt (het verleden doet er niet toe : je zou een talentvol criminiloog of jurist ,rechtsfilosoof...kunnen worden, zeg !) ,zie ik he : :lol: : wat een ongeloofelijk ontkenings-mechanisme ² slappe_zwak excuus _"argument" :

deze westerse democratieen die aan de lopend band "democratisch_idealen" verkrachten ,inclusief mensen rechten ,tolerantie ....

& een heel geloofsgemeenschap minachten_uitsluiten (in de moreel _ideologisch zin !) = da's trouwens DE essentie van fascisme , wist je dat niet soms ??? :

nieuwe inquisities ,heksen jachten modern stijl met betrekking tot Islam_moslims :

ja ,dat allemal had ik maar uit mijn eigen duim gezogen & heeft vervolgens helemaal niks met de realiteit te maken :

deze tolerant ,democratisch....vredeliefhebbend westen die maar diens eigen kijk op de dingen , visies van het leven, de mens, de wereld....aan andersdenkenden met alle macht wil opleggen & universeel maken ...juist als dekmantels voor macht & dominatie ! :

in de zin van :

my way or the higway !

deze zgn liberaal democratie, secularisme ,neo_liberalisme ... die maar van die atheistisch seculaire "heilig huisjes_religies_dogmas " zijn geworden :

wie die fundamenteel betwist of aanvecht is per definitie barbaars ,achterlijk ...

i see no difference between the new Roman empire & the old one :

the first will eventually fall & collapse & almost for the same reasons as the old one did:

the west enslaves the rest of the planet morally, ideologically, culturally... except some die_hards communist nations (communism is fundamentally defeated indeed !) & Islam :

this last one will be the one that w'd break the neck of this arrogant_denial west eventually : no doubt 'bout that !

history repeats itself :

wake up ,buddy : i do not believe u're that naive & blind_deaf !

niemand had de val van communisme geprofetiseerd , dat van kapitalisme ook niet ....

deze economisch crisis zal nogmaals leiden tot politiek extremisme ,populisme ...& zou vervolgens zelfs het bestaan van deze democratie fundamenteel bedreigen .....

onvermijdelijk ondergang van het westen : slechts een kwestie van tijd :

om maar te zwijgen over al die oorlogsmisdaden, misdaden tegen de mensheid ...van het democratisch westen in Irak, Afghanistan .........

how can u live with or deny all those facts :

Realpolitiek zegt je blijkbaar niets !

u're the one that do live in a fairy tale, wonderland type world !

Sweet dreams !

Bofko
03-11-08, 19:40
voortaan is democratie volmaakt (het verleden doet er niet toe :

De democratie is niet volmaakt. Het is qua staatsvorm wel het beste wat we hebben.
En nogmaals : democratie discrimineert niet. Mensen en/of groepen discrimineren. Zolang jij dat verschil niet kunt zien heeft het weinig zin om verder te discussieren.Ik blijf niet bezig met je.
Leer eerst maar eens het verschil te maken tussen theorie, realiteit en fantasie, meneer de fantast ! Je haalt alles door elkaar en plakt er zware etiketjes van cultuur, moraal, westen, verkrachting,ideologie en zo op.En omdat je niks te vertellen hebt, blijft je jezelf maar tot in den treure herhalen.

Slinger
03-11-08, 19:51
nee ,helemaal niet :

in other words :

a muslim can be treated & considered as an equal human by the west only when he/she is fully westernalised :

a muslim can be accepted by the west only if he/she adopts the western conception of religion & Islam in particular & only if he/she adopts the western way of life ,thinking ...

a true muslim w'd not try to seek to serve the west at high levels of governement 'cause he/she w'd not believe in that system :

so, he/she w'd not seek that honour :

therefore the question of loyalty is irrelevent _inexistent :

but a true muslim gotta respect the constitutions, laws of the west & not violate them & even do his/her fair_share to make the west prosper & progress in return of the service & benefits he/she w'd get incase he/she was living in the west ....

difficult for u to understand these facts _nuances that seem contradictory to u ! : it's ur own problem !

Stel nou ,dat je morgen zou ergens onder Islam als zodanig leven , zou je deze Islam waarin je absoluut niet in gelooft willen dienen ???

right !

let's assume , u end up living under a communist regime , w'd u be prepared to serve communism ???

Ik zou in alle gevallen mijn geweten volgen, net zoals ik nu doe. Ook in een democratische regering kunnen misstanden voorkomen. Een communistisch regime zou ik, denk ik, niet kunnen dienen, omdat ik niet verantwoordelijk wil zijn voor beknotting van de vrijheid van anderen. Ik denk dat hetzelfde geldt voor een islamitisch regime. Hoewel, ik zou me nog wel kunnen voorstellen dat ik als lid van een christelijke minderheidsgroep verantwoordelijkheid zou willen dragen in een islamitische regering.

Sallahddin
03-11-08, 19:53
De democratie is niet volmaakt. Het is qua staatsvorm wel het beste wat we hebben.
En nogmaals : democratie discrimineert niet. Mensen en/of groepen discrimineren. Zolang jij dat verschil niet kunt zien heeft het weinig zin om verder te discussieren.Ik blijf niet bezig met je.
Leer eerst maar eens het verschil te maken tussen theorie, realiteit en fantasie, meneer de fantast ! Je haalt alles door elkaar en plakt er zware etiketjes van cultuur, moraal, westen, verkrachting,ideologie en zo op.En omdat je niks te vertellen hebt, blijft je jezelf maar tot in den treure herhalen.

dan houdt het maar lekker op ::cola: waar maak je je druk om ???

ik heb ook niks aan politiek_correct geklets, smear tactics.... no offense :

Denial is a very powerful thing indeed!

have fun with it !

sweet dreams !

H.P.Pas
03-11-08, 20:54
U're insulting my intelligence : u really are :

Did it ever occur to you, angry young man, that you just might be overestimating your own brightness ? Believe it or not, this kind of thing happens.

Slinger
03-11-08, 22:06

dan houdt het maar lekker op ::cola: waar maak je je druk om ???

ik heb ook niks aan politiek_correct geklets, smear tactics.... no offense :

Denial is a very powerful thing indeed!

have fun with it !

sweet dreams !

Grappige standaardreactie. Iedereen een andere mening heeft dan jij is een ontkenner.

Al Sawt
04-11-08, 15:40

In een islamitisch land zie ik helemaaaal geen niet-moslim / immigrant / Afrikaan ooit president worden, jij wel?Libanon!

mark61
04-11-08, 16:57
Libanon!

:) Die is flauw. Libanon is geen islamitisch land, maar een land met 4 godsdienstgemeenschappen, grofweg. In any case geen land waar 90% van de bevolking één godsdienst aanhangt.

Of bedoel je dat een immigrant danwel zwartkleurige burger ooit president werd? Ik zou het niet weten.

Sallahddin
04-11-08, 19:24
Did it ever occur to you, angry young man, that you just might be overestimating your own brightness ? Believe it or not, this kind of thing happens.

Did it ever occur to u that u just might be overestimating ur sense of judgement ,especially when all what u seem to be doing is to focuss on others instead of focussing on urself & the issues put on the disussion table :

i have never said i was bright :

everything has got a context of its own : something that u do seem to overlook everytime :

read the silly reaction of Bofko that had made me mad & then u w'd understand why i 've said what i've said !

Sallahddin
04-11-08, 19:30
Grappige standaardreactie. Iedereen een andere mening heeft dan jij is een ontkenner.

Well, when people deny obvious facts : u're obviously one of them ! :lol: no offense :

how do u call that kindda silly behaviour then ???

not to mention the fact that smear tactics, political_correct bitchy talk ,hypocrisy ....are used to further deny that obvious by twisting the facts .... :

is that not an insult to the intelligence of ur discussion partner ??? :lol:

who cares !

that was just for the record then ! : i like to call things by their own names :

that's all folks !

Slinger
05-11-08, 08:36
Well, when people deny obvious facts : u're obviously one of them ! :lol: no offense :

how do u call that kindda silly behaviour then ???

not to mention the fact that smear tactics, political_correct bitchy talk ,hypocrisy ....are used to further deny that obvious by twisting the facts .... :

is that not an insult to the intelligence of ur discussion partner ??? :lol:

who cares !

that was just for the record then ! : i like to call things by their own names :

that's all folks !

Eén van de problemen met jou is dat je feiten en meningen niet kunt scheiden. In jouw bovenkamer loopt alles door elkaar heen.

H.P.Pas
05-11-08, 09:29
Libanon!

USA. :)

H.P.Pas
05-11-08, 09:45
Did it ever occur to u that u just might be overestimating ur sense of judgement

It does, of course, regularly:

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

i have never said i was bright :

Correct. You just keep telling the others they're sooo stupid. :)

then u w'd understand why i 've said what i've said !

How come you think I don't ?

Sallahddin
05-11-08, 13:07
It does, of course, regularly:

Correct. You just keep telling the others they're sooo stupid. :)

How come you think I don't ?

Who told u i was so sure ??? : what makes u so sure 'bout it ??? :

if i was , i w'd not be here in the first place to begin with :

concerning:

"the trouble with the world is that stupid people ..." jouw eigen quote :

again : it's ur perception , sense of judgement .... :

maak me niet veraantwoordelijk voor jouw eigen tekortkomingnen_vooroordelen graag :

om maar te zwijgen over die context Kwestie : that u do seem to overlook must of the time then :

i can't stand people who w'd deny the obvious with their political_correct bitchy talk, rhetorics, hypocrisy ::: i admire those who dare to call things by their own names indeed !

i 'm mostly puzzeld by some issues ; i try to share my thoughts_ideas 'bout them with the people here : in order to get some insights_inspirations_perspective ...

Sallahddin
05-11-08, 13:13
Eén van de problemen met jou is dat je feiten en meningen niet kunt scheiden. In jouw bovenkamer loopt alles door elkaar heen.

what makes u so sure 'bout that ??? how can u tell ??? :

i cannot make the difference between facts & opinions???? :

that's what deserves to be called : insult of the intelligence of others :

not that i might be intelligent !!! :lol: :

but i do like to think of myself as above average : right or wrong , who cares :

anyway : facts & opinions differences are elementary things : shame on u ! :lol:

u're fooled again by ur own pereceptions,speculations, assumptions, opinions, ....psychoanalysis amateurism .......:cola::huil:

Slinger
06-11-08, 06:58
what makes u so sure 'bout that ??? how can u tell ??? :

i cannot make the difference between facts & opinions???? :

that's what deserves to be called : insult of the intelligence of others :

not that i might be intelligent !!! :lol: :

but i do like to think of myself as above average : right or wrong , who cares :

anyway : facts & opinions differences are elementary things : shame on u ! :lol:

u're fooled again by ur own pereceptions,speculations, assumptions, opinions, ....psychoanalysis amateurism .......:cola::huil:

Ik kan niet in je schedel kijken, maar ik heb wel gezien wat er geproduceerd wordt...

Sallahddin
06-11-08, 12:42
Ik kan niet in je schedel kijken, maar ik heb wel gezien wat er geproduceerd wordt...