PDA

Bekijk Volledige Versie : Heilige maagd Maria zoekt kontakt met Ahmed , die kerk uit de 4e. eeuw ontdekt



Eke
26-10-08, 20:39
Ethiopia: Dreamer helps unearth ancient church
AfricaNews
--------------------------------------------------------------------------------

Tedla Desta, AfricaNews reporter in Addis Ababa, photo: Karel Kieckens

http://www.africanews.com/documents/99/8d/998d5312667d44cc6368b321b8096c93.article.jpg

Almost a year ago, a buried church was unearthed in Ethiopia.The church has invaluable historical and cultural value. Striking is that the unearthing is initiated by a man with a dream, as Africanews reporter Tedla Desta found out.

However, he had to persue his mission and walk from the upper to the lower official’s chest of drawers but to no avail until finally he went to journalists (the 4th estate). It was then that he realized that media has actually the power to bring about change.

From this time onwards the ears and eyes of the executives, congregates and the society at large started to open very widely.

Following his insistent claim that he is being haunted by a recurrent dream, that the Virgin Mary was speaking to him about a buried temple, Kasim Alemu Ahmed, with the assistance of the government, interested people and residents of Bole Sub City, Kebele 19, finally unearthed a year ago a buried church, human remains and artefacts.

Kasim, a Muslim in his mid forties, said he has been having the same dream for the past seven years.

“I have had to go to all government offices which I thought are responsible and accountable to the matter”, Kassim said during the inauguration of the church rebuilt in a modern way, some eight months ago.

Upon reaching the area this reporter was able to see land full of trees and no sign showing there could be remains in that area.

With the help of some residents living near by, after a few days of the announcement on the media, they dug out features of a well-constructed semi-circular fence made of stones and recovered by human skeletons, giving some clue that there actually is something in that area.

These were evidences of the existence of a ‘Tsilat’ and a church at the same site, he said.

After these few sightings residents of the area however, have not taken the matter lightly on the people who made the unearthing and on him. According to Kasim, his statements were not welcomed then.

“Most residents have been adamant to believe what I have been saying. They fear the discovery of the church and whatever is in it would lead to their eviction from the area. It was not to lose their possession, and also with some secular beliefs that they were opposing us,” he asserts.

On the other hand there were many guys who stood by his side. Some gave him moral encouragement while there were others who went on paying the money he was asked by the Government in order to excavate.

“Every night in my dream, I was being directed by the Virgin Mary to uncover this house of God,” says Kassim, reminiscing about those times.

Some residents have dismissed the man’s claim of “divine guidance,” and state whatever has been uncovered could have been something left at the time of the Italian occupation.

“Community elders had accepted that I was telling the truth. I have brought the issue to the attention of the city administration, police and the Tourism Commission but none of them were willing to consider my words. The only ones to respond were journalists.”

Kasim had taken the initiative to collect the signature of willing residents for the excavation and reconstruction of the church.

“I am willing to risk my neck, that what I say is the truth and that whatever is buried here is not Italian era. Buried here, and revealed to me by the Virgin Mary is a Holy tablet (Tsilat). I may be a Muslim, but the Virgin Mary has revealed this to me,” Kasim said two years ago.

“This dream has haunted me enough. I am now asking all that are in a position to do something about this, to act and help me put this to rest,” Kasim pleaded.

Another resident of the same neighborhood, Birhanu Belachew (a Christian) also claimed that he had also dreamt similar dreams.

He bizarrely claims that certain people living closely to the area suffer from physical and mental disorders.

Long time residents of the area that Capital spoke to say that the ground over the uncovered structure was fully covered with grass and there was no clue that something else existed below it.

Church people who had come to dig out the Tsilat had reportedly gotten into disagreement about how to go on with the process.

Kasim also spoke of “inscriptions written in a foreign language” on the sword that he says was found during the excavation.

After a year and tiresome activities the said church first built in the 4th century during the time of Abreha WeAtsebeha, was dug out and officially consecrated on January 13, 2007 in the presence of high church officials, and named Dagmawi Eyerusalem Yerer Sellasie Gedam.

Now that the church is fully reestablished, tourists visit it every day in large numbers.

The church holds a number of historical and spiritual articles that are invaluable to the country.

History has it that Ethiopia was christianized in the 4th century AD by two brothers from Tyre—St. Frumentius, later consecrated the first Ethiopian bishop, and Aedesius. They won the confidence of King Ezana at Aksum. It was this church that was built during this century which lasted hidden till today and came out phenomenally.

In addition to Ethiopia being one of the earliest civilizations, it is also one of the oldest Christian nations in the world. The Ethiopian court (governing officials) was first introduced to Christianity in approximately the year 42.

“Then the angels of the Lord said to Philip, start out and go south to the road that leads down from Jerusalem to Gaza. So he set out and was on his way when he caught sight of an Ethiopian. This man was a eunuch, a high official of the Kandake (Candace) Queen of Ethiopia in charge of all her treasure.”

A visitor who first went to the place said that he was really astonished by the man’s (Kassim) gift from the Lord and the things that were found in the place.

Like this monastery many others are found all over the country, the miracles that were revealed in this location are puzzling to all. The courageous man’s attempts finally bestowed fruit.

“I have a great belief that this place has a blessing for the whole Ethiopia and even to the world. All of us have to come to this historic and fascinating place and visit it. For this to come true around 800,000 birr was invested, including labor, material and cash contributions,” he told Capital.

There are other miracles that remain to be revealed yet. But Kassim is still facing problems and discrimination from the residents of the area (farmers) who fear eviction.

The entire event has been filmed and recorded, and endeavors to make it public are underway.

Eke
26-10-08, 22:23
Het is op zich heel fascinerend hoe je via je dromen boodschappen krijgt van de heilige Maagd, maar Ethiopie is op zich ook heel boeiend !Qua geschiedenis, qua bevolkingssamenstelling, qua kunst maar ook nu speelt er heel wat.



Niet alleen is daar de oudst gevonden mens ter wereld gevonden (Lucy), maar het schijnt ook het land te zijn met niet alleen de oudste christelijke kerk, maar...en dat vind ik interessanter..een uitgebreidener bijbel dan die wij kennen.
Wat zou er allemaal instaan ?



citaat:" In een aparte kapel op het terrein van de oude Maryam Tsyon kathedraal in Aksum wordt de Ark des Verbonds bewaard, de kist met de wet van de twaalf tafelen die Mozes op de berg Sinai ontving. De Ark mag alleen gezien worden door zijn sabanja (oppasser), een monnik die daartoe aangewezen wordt door zijn voorganger en voor zijn leven benoemd wordt. Hij mag vanaf dat moment de kapel niet meer verlaten. Volgens de legende worden de tafelen onzichtbaar als ze door meer mensen gezien worden". :cheefbek: bron :http://ethiopieweblog.web-log.nl/ethiopie/godsdiensten_en_kerken/index.html

Welterusten ! Lekker dromen...misschien wel van Maria :blij:

Marsipulami
26-10-08, 22:48
maar...en dat vind ik interessanter..een uitgebreidener bijbel dan die wij kennen.
Wat zou er allemaal instaan ?




Blijkbaar ben je niet erg op de hoogte van de ontstaansgeschiedenis van de bijbel. De bijbel is geen boek, maar een hele bibliotheek aan geschriften. Men heeft er eeuwen over gediscussieerd welke geschriften tot -wat men noemt-de canon van de bijbel behoort. De discussie over welke geschriften nu wel tot de bijbel moeten behoren (als geïnspireerd dienen beschouwd) en welke niet werd min of meer beslecht in de vierde eeuw na Christus, maar loopt in feite nog altijd door tot op onze dagen want heel wat protestantse bijbels nemen een aantal bijbelse geschriften die in katholieke bijbels opgenomen werden niet op.

Eke
26-10-08, 23:07
"In 451 vindt het Concilie van Chalcedon plaats, waar het alwéér gaat over de natuur van Jezus Christus. Was hij god? Of mens? God én mens? Of eerst mens en toen god? Het eindoordeel, dat Jezus twee naturen heeft en zowel god als mens tegelijk is, heeft een eerste schisma tot gevolg.

Egypte en Syrië scheiden zich af als belijders van het monofysitisme. De monofysieten houden vast aan hun overtuiging, dat Jezus Christus één goddelijke natuur heeft, waarin zijn mensheid volledig is geïntegreerd.

Aangezien de aboena van Ethiopië door de Koptische patriarch van Alexandrië werd benoemd, heeft deze opvatting van de Koptische kerk ook invloed op die van Ethiopië. De kerk drijft weg van de kerk van Rome en Constantinopel."*





Mars, er zijn meer bijbels. :ego:




*bron : nl.wikipedia.org/wiki/Koninkrijk_Aksum

Marsipulami
26-10-08, 23:41
Mars, er zijn meer bijbels. :ego:


Ja, dat is wat ikzelf ook al zei.

Charlus
27-10-08, 00:03
Het is op zich heel fascinerend hoe je via je dromen boodschappen krijgt van de heilige Maagd, maar Ethiopie is op zich ook heel boeiend !
Zeker weten!:zozo:

Eke
27-10-08, 07:31
Ja, dat is wat ikzelf ook al zei.

moment, graag :)

dit gaat niet over de Roomsche Bijbel en de Protestantse kindertjes daarvan. want ik lees in je postings dat je die bedoelt.


citaat Mars :" maar loopt in feite nog altijd door tot op onze dagen want heel wat protestantse bijbels nemen een aantal bijbelse geschriften die in katholieke bijbels opgenomen werden niet op. "

Soldim
27-10-08, 08:27
Blijkbaar ben je niet erg op de hoogte van de ontstaansgeschiedenis van de bijbel. De bijbel is geen boek, maar een hele bibliotheek aan geschriften.

Een samengeraapt zooitje is een betere beschrijving dan bibliotheek.

H.P.Pas
27-10-08, 09:29
Men heeft er eeuwen over gediscussieerd welke geschriften tot -wat men noemt-de canon van de bijbel behoort. .

Discussiëren is in dit verband een eufemisme voor moord en doodslag.

Eke
27-10-08, 09:36
Blijkbaar ben je niet erg op de hoogte van de ontstaansgeschiedenis van de bijbel. De bijbel is geen boek, maar een hele bibliotheek aan geschriften. Men heeft er eeuwen over gediscussieerd welke geschriften tot -wat men noemt-de canon van de bijbel behoort. De discussie over welke geschriften nu wel tot de bijbel moeten behoren (als geïnspireerd dienen beschouwd) en welke niet werd min of meer beslecht in de vierde eeuw na Christus, maar loopt in feite nog altijd door tot op onze dagen want heel wat protestantse bijbels nemen een aantal bijbelse geschriften die in katholieke bijbels opgenomen werden niet op.


Gisterenavond heb ik een schat aan materiaal onder m'n ogen gekregen. Ik ben het nu weer aan het opvissen.

Ik heb hier al neergezet dat in het jaar 451 Egypte en Syrie zich afscheiden
van Rome en Constantinopel vanwege het monofysitisme.
En dat vanuit Alexandrie de benoeming van de amoeba van Ethiopie plaatsvond, die dus ook meeging met de Kopten.
Ze behoren tot de 5 non-Chalcedonian Eastern Churches, door Roomschen vroeger ook wel "the lesser eastern churches" genoemd.Wat een genante periode in de geschiedenis.Superioriteit in je godsdienst !

Nou, in ieder geval lees ik dat in alle kerken Henoch apocrief is, maar alleen in de Ethiopische kerk canoniek.

Nou geloof ik dat nog niet helemaal , gezien de boeken die worden genoemd. Volgens mij herken ik die .Doet me denken aan de leer van een christelijke protestantse splintergemeenschap, gesticht in de 19e. eeuw..Dat voert te ver allemaal.
Maar goed, Henoch is de profeet Idris (zie ook Koran)

Die geschriften van Henoch waren in de 4e. eeuw verdwenen, maar werden in 1773 teruggevonden in Abessinie (Ethiopie) geschreven in de Ethiopische taal ! Wie wat bewaard die heeft wat :)

Wat ik wil beweren is dat we af moeten van de christelijke dominantiegevoelens van veel leden van de RK-kerk ("wij zijn de moederkerk") .Vind je ook niet, Marsipulami ?


Het is nooit te laat om bij te sturen !
Ik wil gehoor geven aan m'n plicht die roept en ben hier weg....Fijne dag, mensen !

John2
27-10-08, 23:00
Een samengeraapt zooitje is een betere beschrijving dan bibliotheek.

Waar later dan weer de koran op werd gebasseerd en zo is het verhaaltje weer rond.

John2
27-10-08, 23:08
Het is op zich heel fascinerend hoe je via je dromen boodschappen krijgt van de heilige Maagd, maar Ethiopie is op zich ook heel boeiend !Qua geschiedenis, qua bevolkingssamenstelling, qua kunst maar ook nu speelt er heel wat.



Niet alleen is daar de oudst gevonden mens ter wereld gevonden (Lucy), maar het schijnt ook het land te zijn met niet alleen de oudste christelijke kerk, maar...en dat vind ik interessanter..een uitgebreidener bijbel dan die wij kennen.
Wat zou er allemaal instaan ?



citaat:" In een aparte kapel op het terrein van de oude Maryam Tsyon kathedraal in Aksum wordt de Ark des Verbonds bewaard, de kist met de wet van de twaalf tafelen die Mozes op de berg Sinai ontving. De Ark mag alleen gezien worden door zijn sabanja (oppasser), een monnik die daartoe aangewezen wordt door zijn voorganger en voor zijn leven benoemd wordt. Hij mag vanaf dat moment de kapel niet meer verlaten. Volgens de legende worden de tafelen onzichtbaar als ze door meer mensen gezien worden". :cheefbek: bron :http://ethiopieweblog.web-log.nl/ethiopie/godsdiensten_en_kerken/index.html

Welterusten ! Lekker dromen...misschien wel van Maria :blij:

Ok maar wat als je een foto maakt van je kast en daarin onverklaarbare beelden ziet, iets wat lijkt op een engel, twee figuren en nog iets?

Zal het proberen om het morgen op mijn hyves te zetten zodat ik het hier kan plaatsen!

Zit nu op mijn laptop.

Maar de afbeelding verscheen na de doop van mijn dochtertje 4 maand geleden en is alleen zichtbaar bij kunst licht?????

Zal het plaatsen en geef dan zelf je mening!

John2
28-10-08, 12:26
De foto's zoals beloofd,

http://94.100.113.32/394150001-394200000/394158001-394158100/394158072_6_fRcP.jpeg

http://94.100.113.74/394150001-394200000/394158001-394158100/394158071_6_F4qR.jpeg

Eke
28-10-08, 12:35
John, ik zie niks !!! Ik bedoel de plaatjes, he, die zijn er niet :blij:

H.P.Pas
28-10-08, 12:43
John, ik zie niks !!! Ik bedoel de plaatjes, he, die zijn er niet :blij:

Kleingelovige...

mark61
28-10-08, 13:11
Laat ik nou krek zo'n kast hebben. Alleen heb ik geen last van psychedelische effecten.

Eke
28-10-08, 13:11
Kleingelovige...



lekker, joh, nieuwsgierigheid .....:blij:

Eke
28-10-08, 13:58
.

Maar de afbeelding verscheen na de doop van mijn dochtertje 4 maand geleden en is alleen zichtbaar bij kunst licht?????

Zal het plaatsen en geef dan zelf je mening!


John, zou je het graag willen : een teken dat er over je dochtertje gewaakt gaat worden ? Het is zoiets liefs, zo'n kleintje...en zo kwetsbaar nog, vind je niet ?

Eerlijk gezegd zie ik geen engel, maar je kunt er veel veel beelden uithalen als je makkelijk fantaseert....

Bedankt voor de plaatsing. Ik ben geinteresseerd in parapsychologie :blij:

John2
28-10-08, 14:54
John, zou je het graag willen : een teken dat er over je dochtertje gewaakt gaat worden ? Het is zoiets liefs, zo'n kleintje...en zo kwetsbaar nog, vind je niet ?

Eerlijk gezegd zie ik geen engel, maar je kunt er veel veel beelden uithalen als je makkelijk fantaseert....

Bedankt voor de plaatsing. Ik ben geinteresseerd in parapsychologie :blij:

Dank je!!!

Hier nog even de foto met beschrijving, maar misschien moet je hem downloaden om hem te vergroten?

http://94.100.113.24/394300001-394350000/394315501-394315600/394315556_5_xHSK.jpeg

Eke
29-10-08, 08:33
John, ik heb nog een foto nodig !

Eentje die de situatie laat zien, onder dezelfde omstandigheden (kunstlicht), voordat de doop van je dochtertje plaats had.. Dus toen je nog geen engel zag op de deur.

Want dan kunnen we geginnen met vergelijken..Wat komt uit het brein van de waarnemer(s) en wat is objektief vast te stellen.

Je bent niet de enige, hoor, die geprojekteerde afbeeldingen ziet. Er is een beroemde 'afbeelding van Jezus'..uit Turijn, een lijkwade. maar die is uit de 12e. eeuw....Ondanks dat zijn er veel mensen die er Jezus in blijven zien. Maar wie weet hoe ie er uit heeft gezien. niemand. Dat is een bepaalde image, die je in je hoofd hebt.
http://www.atp.nl/os2006/turijn/musea/image-01.jpg

John2
29-10-08, 10:17
John, ik heb nog een foto nodig !

Eentje die de situatie laat zien, onder dezelfde omstandigheden (kunstlicht), voordat de doop van je dochtertje plaats had.. Dus toen je nog geen engel zag op de deur.

Want dan kunnen we geginnen met vergelijken..Wat komt uit het brein van de waarnemer(s) en wat is objektief vast te stellen.

Je bent niet de enige, hoor, die geprojekteerde afbeeldingen ziet. Er is een beroemde 'afbeelding van Jezus'..uit Turijn, een lijkwade. maar die is uit de 12e. eeuw....Ondanks dat zijn er veel mensen die er Jezus in blijven zien. Maar wie weet hoe ie er uit heeft gezien. niemand. Dat is een bepaalde image, die je in je hoofd hebt.
http://www.atp.nl/os2006/turijn/musea/image-01.jpg

Heb even gekeken maar die heb ik helaas niet, kan natuurlijk en fake fototje maken maar daar ben ik en jij niet mee geholpen.

De lijkwade van Turyn is mij bekend, net zoals er in de Kathedraal in St. Petersburg diverse atributen zijn die verwijzen naar Maria (riem stukje stof) die ze zou hebben gedragen tijdens de kruizeging en natuurlijk het vingerkootje, een spijker en een stukje van het kruis waaraan jezus hing.

Maar ik zal als ik de volgende keer weer ga nog enkele foto's maken van deze kast.

Eke
29-10-08, 10:57
Maar ik zal als ik de volgende keer weer ga nog enkele foto's maken van deze kast.

Je bent enthousiast,he. Maar John, het kan niet.

Je kunt nu achteraf geen foto maken van de situatie vooraf !

Of zijn de schimmen op je kast nu verdwenen ? Bij hetzelfde kunstlicht, uit de zelfde hoek ? Bedoel je dat ?

John2
29-10-08, 15:32
Je bent enthousiast,he. Maar John, het kan niet.

Je kunt nu achteraf geen foto maken van de situatie vooraf !

Of zijn de schimmen op je kast nu verdwenen ? Bij hetzelfde kunstlicht, uit de zelfde hoek ? Bedoel je dat ?

Inderdaad, de zelfde afbeeldingen zijn nu niet meer zichtbaar, althans als je van afbeeldingen kunt spreken?

Maar als je kijkt op beide foto's zie je verschil van licht inval, omdat ik eerst ook dacht dat het misschien kwam door het kunst licht, maar dat bleek dus niet het geval.
De enigste verklaring die ik heb is dat het een kast is in ons buitenhuis, die wordt gestookt met een openhaard en in de weken daarvoor is er niet gestookt omdat er niemand was.
Dus een technische verklaring zou kunnen zijn vocht tussen het hout en de laklaag?
Maar de spiturele verklaring en zeker zoals jij hem gaf spreek me meer aan.
Het plaatsje waar het huis ligt Novozhilovo is nogal berucht om zijn legendes, dus hebben wij er misschien weer een legende erbij.
Enkele verhalen die daar rond gaan zoals de helende werking van het water uit de diverse bronnen, blijken een hoog zilver gehalte te hebben die ontgiftigd.
Verder is er een bekend verhaal van het jongetje dat word groot gebracht door de wolven, wat weer verwijst naar de Finse naam Suvenmaki (Wolfs heuvel).
Maar ook verhalen over Sirenen (zeemeerminnen) komen hier vaak voor.
En volgens de legende, moet het Fins-Christelijk geloof hier ontstaan zijn ongeveer 1500 jaar geleden.
Maar voor mij is het een prachtig dorp midden in de natuur waar je dagen kunt lopen zonder een mens tegen te komen.;)

Eke
30-10-08, 15:34
Inderdaad, de zelfde afbeeldingen zijn nu niet meer zichtbaar, althans als je van afbeeldingen kunt spreken?

Maar als je kijkt op beide foto's zie je verschil van licht inval, omdat ik eerst ook dacht dat het misschien kwam door het kunst licht, maar dat bleek dus niet het geval.
De enigste verklaring die ik heb is dat het een kast is in ons buitenhuis, die wordt gestookt met een openhaard en in de weken daarvoor is er niet gestookt omdat er niemand was.
Dus een technische verklaring zou kunnen zijn vocht tussen het hout en de laklaag?
Maar de spiturele verklaring en zeker zoals jij hem gaf spreek me meer aan.
Het plaatsje waar het huis ligt Novozhilovo is nogal berucht om zijn legendes, dus hebben wij er misschien weer een legende erbij.
Enkele verhalen die daar rond gaan zoals de helende werking van het water uit de diverse bronnen, blijken een hoog zilver gehalte te hebben die ontgiftigd.
Verder is er een bekend verhaal van het jongetje dat word groot gebracht door de wolven, wat weer verwijst naar de Finse naam Suvenmaki (Wolfs heuvel).
Maar ook verhalen over Sirenen (zeemeerminnen) komen hier vaak voor.
En volgens de legende, moet het Fins-Christelijk geloof hier ontstaan zijn ongeveer 1500 jaar geleden.
Maar voor mij is het een prachtig dorp midden in de natuur waar je dagen kunt lopen zonder een mens tegen te komen.;)

Nog een bofkont op het forum ! :blij: (Bofko had zich al gemeld)

Ik kom hier nog een keer op terug, John. De site begint weer trager te lopen.... Dag !

Witte78
30-10-08, 16:00
Jezus verschijnt op de meest onverwachte plaatsen: http://getbehindjesus.net/SeeHim.html

John2
31-10-08, 14:28
Jezus verschijnt op de meest onverwachte plaatsen: http://getbehindjesus.net/SeeHim.html

waarmee het bewijs dat honden naar de hemel gaan is bewezen, bedoelde je dat te zeggen Witte?