PDA

Bekijk Volledige Versie : Cat Stevens mag Israel niet in



IbnRushd
27-10-08, 18:41
Cat Stevens mag Israel niet in

zaterdag 25 oktober 2008

Het is maar een klein berichtje: de popzanger die eens beroemd was als Cat Stevens, en zich Yusuf Islam noemt sinds hij dertig jaar geleden moslim werd mag Israël niet in. Het opmerkelijke is dat hij aanvankelijk zelf door Israël werd uitgenodigd. Hij zou zijn bekende lied “Peace train” komen zingen op de prestigieuze tiende verjaardag van het Peres Center for Peace, een organisatie die door president Shimon Peres werd opgericht, met doel ‘de Israelisch-Palestijnse betrekkingen te verbeteren.”

Wat er gebeurde is dat zijn aanvraag om toegelaten te worden als routine werd doorgestuurd naar de Shin Beth, de veiligheidssdienst. En die zei nee: Cat Stevens is een ‘veiligheidsrisico’. Het ministerie van Buitenlandse Zaken, ongewoon, want motivaties worden zelden gegeven, liet weten dat de zanger in het verleden geld over had gemaakt aan ‘organisaties die vijandig staan tegenover Israel’, lees: islamitische liefdadigheid, en daarom in 2000 al een keer werd geweigerd, en standaard is dat je er dan tien jaar lang niet meer inkomt. En dat is genoeg reden om iemand geen liedje te laten komen zingen, mogen we aannemen, want officiële redenen om hem de toegang te weigeren worden er verder niet gegeven, en beroep is daarom ook niet mogelijk. Het kan ook zijn dat de Shin Beth het gewoon geen goed idee vindt dat een moslim een liedje komt zingen waarin hij pleit voor vrede tussen Palestijnen en Israeli’s. Past niet in het gecultiveerde vijandbeeld.

Ik heb hier al vaker betoogd dat het nogal tegenvalt met de democratie in Israel. Daar zijn veel argumenten voor: de overheersende rol van het leger, en de beslissingen die het militaire apparaat neemt in naam van de ‘veiligheid’, waar het parlement geen enkele invloed meer op heeft, de rol van het religieuze establishment, die zoveel politieke macht hebben veroverd dat ze het kan maken om allerlei voorrechten op te eisen in ruil voor, bijvoorbeeld, hun instemming met de ontruiming van de nederzettingen in Gaza - waarmee de ’scheiding kerk en staat’ een lachertje wordt. De hoogste rechterlijke macht, die ‘veiligheid’ hoger laat gelden dan de rechten van burgers - ik schreef daar pas over, hier. Maar dat is allemaal nog tamelijk openlijk.

Nog ondemocratischer is de rol van de geheime interne veiligheidsdienst, de Shin Beth, die geheel zonder daar verantwoording over af te hoeven leggen mag beslissen, onder andere, wie er Israel in en uit mogen. Wij mochten daar, Stichting Kifaia, onlangs ook kennis mee maken. Zelfs het leger dat de toegang tot Gaza bewaakt moet voor elk persoon toestemming hebben van de Shin Beth, de majoor van Erez die we spraken kan wel doen alsof hij de baas is, feitelijk heeft hij niets te zeggen. Ook de man van het ministerie van Buitenlandse Zaken die we spraken moest toegeven: zolang een zaak ‘under procedure’ is bij de veiligheidsdienst kan hij niets doen. Beslissingen van de veiligheidsdienst kan hij niet aanvechten.

Tot voor kort bestond de Shin Beth wettelijk niet, in geen enkele wet werden de bevoegdheden vastgelegd, noch de manier waarop mensen daarin werden aangesteld, of wie hen controleerde.(Lees Neve Gordon, Israel’s Occupation) Wat betekent dat een staatsorgaan waar noch het parlement, noch de regering en zelfs het Hooggerechtshof niets over te zeggen heeft wel belangrijke beslissingen kan nemen. Het is maar een klein geval, maar tekenend voor de situatie, dat het kan gebeuren dat een gerenommeerd instituut als het Peres Center iemand uit kan nodigen, en daarin gedwarsboomd wordt door een organisatie die zich aan elke democratische controle onttrekt.

Bron hier (http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/israel-invites-cat-stevens-then-tells-him-stay-away-971498.html).

Bron: anjameulenbelt.sp.nl (http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2008/10/25/cat-stevens-mag-israel-niet-in/)

tribia
27-10-08, 18:53
dat israel een carcinoom is weten we nu inmiddels wel vandaar die nul reacties

1973Tanger
27-10-08, 21:48
Wat dacht je van deze smerige pedofiel Gary Glitter alias "the seksbeast", die inmiddels nergens meer welkom is inclusief Groot Brittanië. Dat krijg je als je niet met je gore tengels van minderjarigen kan afblijven.


YouTube - Vietnam Releases Gary Glitter From Prison

John2
27-10-08, 22:00
Wat dacht je van deze smerige pedofiel Gary Glitter alias "the seksbeast", die inmiddels nergens meer welkom is inclusief Groot Brittanië. Dat krijg je als je niet met je gore tengels van minderjarigen kan afblijven.


YouTube - Vietnam Releases Gary Glitter From Prison (http://www.youtube.com/watch?v=1qnZThqFpxQ)

Ik zou wel eens alle touristen willen onderzoeken die naar tailand gaan voor een vakantie de viezerikken.
Ophangen moeten ze deze gasten en dan zou ik graag als beul willen werken.
Gatver!!!

1973Tanger
27-10-08, 22:04
Ik zou wel eens alle touristen willen onderzoeken die naar tailand gaan voor een vakantie de viezerikken.
Ophangen moeten ze deze gasten en dan zou ik graag als beul willen werken.
Gatver!!!


Het zou me eerlijk gezegd niet verbazen dat er hier een paar rondprikken?

1973Tanger
27-10-08, 22:11
Die Indonesische 'moslim' die met dat kind van 12 jaar is gehuwd inbegrepen, de smerige hond. Hij moet het niet wagen haar zogezegd te 'consumeren'.

John2
27-10-08, 22:18
Het zou me eerlijk gezegd niet verbazen dat er hier een paar rondprikken?

Doe ff normaal wil je!!!
Moet er niet aan denken dat ik hier omgaat met een smerige pedofiel!!!
Kan een hoop hebben, maar dit zou voor mij een blamage zijn voor mijn instelling, mijn normen en waarden zijn niet hoog, maar vriendschap of omgang met een pedo is voor mij een brug te ver.

Maar misschien heb jij gelijk maat, gezien de reacties op de andere topic!!!

PS; ff of topic hoe is het met de soep?
Zit volgende week weer in de buurt van Amsterdam, Amersfoort en "Tilburg.
En nee opsturen is geen optie!
:hihi:

1973Tanger
27-10-08, 22:22
Doe ff normaal wil je!!!
Moet er niet aan denken dat ik hier omgaat met een smerige pedofiel!!!
Kan een hoop hebben, maar dit zou voor mij een blamage zijn voor mijn instelling, mijn normen en waarden zijn niet hoog, maar vriendschap of omgang met een pedo is voor mij een brug te ver.

Maar misschien heb jij gelijk maat, gezien de reacties op de andere topic!!!

PS; ff of topic hoe is het met de soep?
Zit volgende week weer in de buurt van Amsterdam, Amersfoort en "Tilburg.
En nee opsturen is geen optie!
:hihi:


Een kwestie van een beetje bevragen en aftasten en je komt één end hoor. Stuur maar een pm als je in de buurt komt, dan kunnen we wat afspreken. Weet nog een leuk soepententje te vinden.

John2
27-10-08, 22:35
Een kwestie van een beetje bevragen en aftasten en je komt één end hoor. Stuur maar een pm als je in de buurt komt, dan kunnen we wat afspreken. Weet nog een leuk soepententje te vinden.

Daar hou ik je natuurlijk aan :hihi:

Nee als ik in de buurt van Amsterdam kom stuur ik je een PM, ik ga morgen avond mijn volgende week plannen (mam ligt in het ziekenhuis dus ff afwachten) en denk dat Schiphol erbij zit en die mag alleen gebeuren als ik erbij ben.
Maar pm je wel even.

John2
27-10-08, 22:39
Die Indonesische 'moslim' die met dat kind van 12 jaar is gehuwd inbegrepen, de smerige hond. Hij moet het niet wagen haar zogezegd te 'consumeren'.

Volgens mij zijn dat niet de echte Moslims, net zoals die pastoors die de klauwen niet kunnen thuis houden echte Christenen zijn.

Gelukkig is 99,9999% anders.

1973Tanger
27-10-08, 22:42
Volgens mij zijn dat niet de echte Moslims, net zoals die pastoors die de klauwen niet kunnen thuis houden echte Christenen zijn.

Gelukkig is 99,9999% anders.


Daarom heb ik het ook tussen aanhalingstekens, want ik zie daar ook totaal niks islamitisch in.

John2
27-10-08, 23:14
Daarom heb ik het ook tussen aanhalingstekens, want ik zie daar ook totaal niks islamitisch in.

Daar zijn we dan gelukkig beiden van overtuigt!!!

En dat hij zich zal moeten verantwoorden voor Allah/God net als ieder mens voor zijn misdaden voor de mensheid en het geloof.

Al blijft het voor mij onvatbaar dat mensen/mannen zich kunnen vergrijpen aan kinderen!!!

1973Tanger
27-10-08, 23:18
Daar zijn we dan gelukkig beiden van overtuigt!!!

En dat hij zich zal moeten verantwoorden voor Allah/God net als ieder mens voor zijn misdaden voor de mensheid en het geloof.

Al blijft het voor mij onvatbaar dat mensen/mannen zich kunnen vergrijpen aan kinderen!!!


Het Pieterbaancentrum heeft het anders druk met smerig volk onder invloed van dergelijke dwangneuroses. Onmiddelijk stoppen dat vertroetelen en verbannen naar Antarctica.

John2
27-10-08, 23:30
Het Pieterbaancentrum heeft het anders druk met smerig volk onder invloed van dergelijke dwangneuroses. Onmiddelijk stoppen dat vertroetelen en verbannen naar Antarctica.

Waarom zou je het laatse stukje ongerepte natuur verkrachten met deze mensen/beesten, stuur ze dan naar Urk dan kunnen de vissers zich nog even uitleven zodat ze de dope laten staan.
Slaan we twee vliegen in één klap.
Maar zou het een dwangneurose wezen denk jij?

Ik denk dat het gewoon zielige figuren zijn die bij een normale gewone vrouw niet aan de bak komen en daarom hun lust maar botvieren op een onschuldig kind.

Er zijn trouwens wetenschappers die ervan overtuigd zijn dat het een ziekte is, ze hebben kunnen aantonen dat bij pedo en homo het zelfde gen beschadigd is en het ongenezelijk is.
Misschien moeten we eens gaan denken dat bij dieren die ongenezelijk ziek zijn wij die verlossen uit hun lijden door een injectie, misschien kunnen we dit op beesten ook toepassen.
Dan zijn onze dochters in iedergeval weer een beetje meer beschermt.

John, hier spreek je geweten, je bent tegen de doodstraf weet je wel

Shit mijn geweten speelt op!!!

1973Tanger
27-10-08, 23:35
Waarom zou je het laatse stukje ongerepte natuur verkrachten met deze mensen/beesten, stuur ze dan naar Urk dan kunnen de vissers zich nog even uitleven zodat ze de dope laten staan.
Slaan we twee vliegen in één klap.
Maar zou het een dwangneurose wezen denk jij?

Ik denk dat het gewoon zielige figuren zijn die bij een normale gewone vrouw niet aan de bak komen en daarom hun lust maar botvieren op een onschuldig kind.

Er zijn trouwens wetenschappers die ervan overtuigd zijn dat het een ziekte is, ze hebben kunnen aantonen dat bij pedo en homo het zelfde gen beschadigd is en het ongenezelijk is.
Misschien moeten we eens gaan denken dat bij dieren die ongenezelijk ziek zijn wij die verlossen uit hun lijden door een injectie, misschien kunnen we dit op beesten ook toepassen.
Dan zijn onze dochters in iedergeval weer een beetje meer beschermt.

John, hier spreek je geweten, je bent tegen de doodstraf weet je wel

Shit mijn geweten speelt op!!!

Yeah, now you talking. ;)

John2
27-10-08, 23:39
Yeah, now you talking. ;)

Yep en ik ga plat morgen weer een drukke dag voor de boeg!!!

See you later!!!

Aďt Ayt
28-10-08, 14:33
Cat Stevens is een ‘veiligheidsrisico’.

mischien heeft hij een bom verstopt in zijn gitaar? :argwaan:

http://www.smh.com.au/ffximage/2008/01/30/Cat_080129094647968_wideweb__300x375,1.jpg