PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe moslims worden gediscrimineerd in de VS



tamso
28-10-08, 17:46
http://www.youtube.com/watch?v=g3jZjm8xMwg&eurl=http://www.nujij.nl/amerikaanse-muslima-gediscrimineerd.3906986.lynkx

1973Tanger
30-10-08, 00:08
Proud to be muslim in America?


YouTube - Proud to be muslims

super ick
30-10-08, 14:34
Moslims worden vreselijk gediscrimineerd. Gelukkig discrimineren zij zelf nooit!

1973Tanger
30-10-08, 17:13
Moslims worden vreselijk gediscrimineerd. Gelukkig discrimineren zij zelf nooit!


Hooguit discrimineren ze terug.

Victory
31-10-08, 09:33
Allochtonen (en vooral Moslims) zijn altijd al behoorlijk gediscrimineerd. Ze dachten ermee weg te kunnen komen door vooral kinderen op basisscholen en middelbare scholen slecht te behandelen. Als ze eens wisten wat dat met de psychische toestand van deze nu volwassenen heeft gedaan. Ze zijn klaar om geoogst te worden with lots of love. :love:

Freesaf2
31-10-08, 10:27
Nieuws van de dag categorie toch?

Waarom kom je dan met een filmpje van 2 april?

super ick
31-10-08, 10:32
Hooguit discrimineren ze terug.

Natuurlijk maar 'ze' beginnen uiteraard nooit. Zoals ik al zij. Altijd ligt het aan de ander of minimaal externe factoren. Zolnag het maar niet bij zichzelf gezocht hoeft te worden.

John2
31-10-08, 11:30
Nieuws van de dag categorie toch?

Waarom kom je dan met een filmpje van 2 april?

OMdat een filmpje op 1 april niemand serieus zou nemen!!!! :hihi:

LiekevV
31-10-08, 11:45
De slachtoffermentaliteit komt hier weer eens in alle hevigheid bovendrijven.

De moslim verdigd zich "natuurlijk" alleen maar. deze vrome mensen beginnen "natuurlijk"nooit zelf. De arme schaapjes!!

Door hetzelfde gezever als wat bijvoorbeeld een victory hier ten toon spreidt, kan het dus gebeuren dat er moslims zijn in Nederland die het voor elkaar hebben gekregen om in een tijd van enorme voorspoed, waarin hele volksstammen van een dubbeltje soms zelfs wel een gulden zijn geworden, om er als grote groep moslims er toch in te slagen om maatschappelijk van een dubbeltje in een stuiver te veranderen!

Mensen zoals Tanger en Victory zijn helaas behept met een veel te laag zelfbeeld, wat vervolgens weer geexternaliseerd wordt, waardoor iedereen schuldig is aan de hun, of de algemene situatie van moslims!

Men vergeet dat men gelinieerd is aan een zwaar, door een achterhaalde religie , gevormde cultuur. Een cultuur die die in vergelijking met het westen, toch een behoorlijke ontwikkelingsachterstand heeft opgelopen.
Het is hetzelfde principe als een kind met een ontwikkelingsachterstand. Deze kinderen begrijpen vaak de wereld om hen heen niet, en neigen er naar om zich terug te trekken in hun eigen kleine fantasie wereldje! Met als gevolg een enorm wantrouwen naar de buitenwereld toe. En even zo vaak een afwijzende maatschappelijke houding, die men met niet bij zichzelf houdt maar, uiteraard externaliseert.
Het ligt altijd aan de buitenwereld, want de moslim is de uitverkoorne dus moet het wel aan de buitenwereld liggen!
Zo hou je het lekker simpel en overzichtelijk voor jezelf, en hoeft men zich ook niet in te leven in de ander!! Dat is volgens velen hier ook de taak van de "ander"!!!

Freesaf2
31-10-08, 12:20
OMdat een filmpje op 1 april niemand serieus zou nemen!!!! :hihi:

:maf2::maf2::maf2::maf2::maf2:

Freesaf2
31-10-08, 12:22
Moeten we Lieke nu nog serieus nemen.
Dacht het echt niet.


Helemaal eens, maar dan omgekeerd

LiekevV
31-10-08, 13:12
He Tamsootje,

Still alive zo te zien. mooi man!!

Ja het is wat he met de moderators van tegenwoordig! Kreeg alleen jij op je falie, vanwege apart gedrag!
Dat heeft volgens mij niemand zien aankomen!!
Toch?

en wees niet bevreesd om mij Tamso. Het zieltje is niet gekwetst, geen deuken in het ego, en daar tegenover ontzettend intelligent, daarom gebruik ik ook hier en daar moeilijke woorden. dat staat zo leuk, weet verder ook niet wat deze betekenen, maar het komt wel heel stoer over vindt je niet?

Of is er een enorme discrepantie waarneembaar, invergelijking met mijn andere reply's?
Ik hoor het wel.

ik zou zeggen Tamso: 'Beati pauperes spiritu'.

Freesaf2
31-10-08, 22:31
Je valt in herhaling

Eke
31-10-08, 22:38
Allochtonen (en vooral Moslims) zijn altijd al behoorlijk gediscrimineerd. Ze dachten ermee weg te kunnen komen door vooral kinderen op basisscholen en middelbare scholen slecht te behandelen. Als ze eens wisten wat dat met de psychische toestand van deze nu volwassenen heeft gedaan. Ze zijn klaar om geoogst te worden with lots of love. :love:



Victory, je hebt het nu niet over moslims in de VS ? De Verenigde Staten staan pal voor Vrijheid van Religie.


Kun je jouw uitspraken wat meer onderbouwen ? Over welke gebieden heb je het ?Zo als je het nu formuleert lijkt het 1 bonk ellende te zijn geweest in Nederland..en nooit scheen de zon...

Maar misschien ken ik alleen maar moslims die soms (dat is dus eigenlijk al teveel)gediscrimineerd zijn geworden.
En heb ik te vaak gehoord over projekten die opgesteld werden om achterstanden op de lagere school weg te werken en integratie te bevorderen.En veel subsidies die o.a. naar buurtwerk gingen.

Ik vraag me trouwens af wanneer het begonnen is met de grote aantallen dropouts op de vmbo's e.d. Komt dat door het opdoeken van de lagere technische scholen ?
En hoe is het precies gegaan met het discrimineren van jongens bij het zoeken van werk. Waren er toen al kleine relletjes die alle Marokkaanse jongens in een slecht daglicht zetten ? Soort kip- en ei-vraag ?

tamso
31-10-08, 22:55
Victory, je hebt het nu niet over moslims in de VS ? De Verenigde Staten staan pal voor Vrijheid van Religie.

http://www.youtube.com/watch?v=g3jZjm8xMwg&eurl=http://www.nujij.nl/amerikaanse-muslima-gediscrimineerd.3906986.lynkx

Sorry Eke.
Het ging juist over amerika en de moslims.
Daar ging een undercover filmcrew in een dorp in het zuiden van de Vs kijken,wat en hoe ze zouden reageren op een Moslim die gediscrimineerd werd in een supermarkt.
Het waren 2 acteurs die net alsof deden.
De een was verkoper de andere een moslim vrouw.
10% was het eens met de verkoper.
Die deed dus alsof hij een moslim niet wilde bedienen.
30% ongeveer stond op voor de moslim vrouw.
Ca 70% wilde niet eens reageren en deden alsof ze het niet hoorden.
Zwijgen is toestemmen.

tamso
31-10-08, 22:56
ps.

Ik had de docu weggehaald omdat hier een paar trollen aanwezig zijn die topics aan het verknallen zijn.

super ick
31-10-08, 23:31
ps.

Ik had de docu weggehaald omdat hier een paar trollen aanwezig zijn die topics aan het verknallen zijn.


Trollen zijn andersdenkenden met voor Tamso dermate sterke argumenten dat inhoudelijk reageren te moeilijk is voor Tamso.

1973Tanger
31-10-08, 23:40
Victory, je hebt het nu niet over moslims in de VS ? De Verenigde Staten staan pal voor Vrijheid van Religie.

http://www.youtube.com/watch?v=g3jZjm8xMwg&eurl=http://www.nujij.nl/amerikaanse-muslima-gediscrimineerd.3906986.lynkx

Sorry Eke.
Het ging juist over amerika en de moslims.
Daar ging een undercover filmcrew bekijken in een dorp in het zuiden van de Vs kijken,wat en hoe ze zouden reageren op een Moslim die gediscrimineerd werd in een supermarkt.
Het waren 2 acteurs die net alsof deden.
De een was verkoper de andere een moslim vrouw.
10% was het eens met de verkoper.
Die deed dus alsof hij een moslim niet wilde bedienen.
30% ongeveer stond op voor de moslim vrouw.
Ca 70% wilde niet eens reageren en deden alsof ze het niet hoorden.
Zwijgen is toestemmen.


Goede docu. Maar helaas denken sommigen dat moslims een te laag zelfbeeld hebben? Misschien helpt eventueel gewapende bestelling tegen een te laag zelfbeeld in America today?

tamso
01-11-08, 00:41
1973Tanger

Het is de media die dit beeld geschapen heeft.
Net zo goed we dat hierzo kennen in nederland.
Men word zo gevormd,dat het allemaal denkt dat ze allemaal zo zijn.
Wat de media wel niet voor een krachtig wapen is.
Wat kennen we nu over de moslims vandaag de dag.
Terror,9-11,terror,9-11,terror,9-11,al-quida,9-11,terror,osama bin laden,9-11,terror.
Als je dat alleen maar hoort via de leiders wat word verspreid, de simpele zielen niks anders meer weten dan dat.
Alle moslims die toch nog houvast houden in hun geloof en zich niet laten lijden door de haat,de andersdenkende toch moet trachten positief over hen te laten denken.
Al is het moeilijk,wanneer men alsmaar in een hokje gestopt word.
Er is geen andere weg.
Het andere zal meer en meer haat brengen en ook de positieve mensen die altijd aan de zijde van de moslims stonden doen veranderen.
Aan alles komt een einde hopelijk.

Witte78
01-11-08, 06:47
1973Tanger

Het is de media die dit beeld geschapen heeft.
Net zo goed we dat hierzo kennen in nederland.
Men word zo gevormd,dat het allemaal denkt dat ze allemaal zo zijn.
Wat de media wel niet voor een krachtig wapen is.
Wat kennen we nu over de moslims vandaag de dag.
Terror,9-11,terror,9-11,terror,9-11,al-quida,9-11,terror,osama bin laden,9-11,terror.
Als je dat alleen maar hoort via de leiders wat word verspreid, de simpele zielen niks anders meer weten dan dat.
Alle moslims die toch nog houvast houden in hun geloof en zich niet laten lijden door de haat,de andersdenkende toch moet trachten positief over hen te laten denken.
Al is het moeilijk,wanneer men alsmaar in een hokje gestopt word.
Er is geen andere weg.
Het andere zal meer en meer haat brengen en ook de positieve mensen die altijd aan de zijde van de moslims stonden doen veranderen.
Aan alles komt een einde hopelijk.

Alsof er zonder media minder racisme/discriminatie zou zijn. Wat voor naïef mensbeeld heb je wel niet? Ik denk eerder dat het omgekeerde waar is.

Eke
01-11-08, 08:36
Victory, je hebt het nu niet over moslims in de VS ? De Verenigde Staten staan pal voor Vrijheid van Religie.

http://www.youtube.com/watch?v=g3jZjm8xMwg&eurl=http://www.nujij.nl/amerikaanse-muslima-gediscrimineerd.3906986.lynkx

Sorry Eke.
Het ging juist over amerika en de moslims.
Daar ging een undercover filmcrew bekijken in een dorp in het zuiden van de Vs kijken,wat en hoe ze zouden reageren op een Moslim die gediscrimineerd werd in een supermarkt.
Het waren 2 acteurs die net alsof deden.
De een was verkoper de andere een moslim vrouw.
10% was het eens met de verkoper.
Die deed dus alsof hij een moslim niet wilde bedienen.
30% ongeveer stond op voor de moslim vrouw.
Ca 70% wilde niet eens reageren en deden alsof ze het niet hoorden.
Zwijgen is toestemmen.

N>B> hier reageer ik alleen op de tekst die Tamso geplaatst heeft. IN m'n postscriptum reageer ik op het filmpje, wat Tamso ook erbij gezet heeft. Een duidelijk verschil !!!


"Wow,hey, wat een tokkies . Maar vergeet niet de werking van de media op deze mensen die zich zo afwenden van hun landgenoten. Amerika is zich de laatste decennia aan het verbeteren wat betreft hun zwarte land-genoten, maar door de oorlogen die de leiders begonnen zijn in moslimgebieden hebben ze een nieuwe vijand gecreeerd PLUS natuurlijk het grote 9/11-trauma.
Dat zal z'n uitstraling hebben op mensen die niet gewend zijn om doorte denken.
Ik vermoed dat een dorp in het Zuiden van de VS DE plek is waar dit soort taferelen plaats vinden.
Dus : ik wil dit onderzoekje ook plaats laten hebben op andere plekken in de VS !!!

Als grootste tegenhanger ...in gebieden waar veel moslims wonen en waar de kans groot is dat men elkaar kent. Dan zie je waarschijnlijk een ander beeld.

Het is nl weer het poppetjesdenken dat een rol speelt : de ontmenselijking van de mens. Er wordt gewoon een plaatje op je geplakt, wie je ook bent."

Eke
01-11-08, 08:53
Wow,hey, wat een tokkies . Maar vergeet niet de werking van de media op deze mensen die zich zo afwenden van hun landgenoten. Amerika is zich de laatste decennia aan het verbeteren wat betreft hun zwarte land-genoten, maar door de oorlogen die de leiders begonnen zijn in moslimgebieden hebben ze een nieuwe vijand gecreeerd PLUS natuurlijk het grote 9/11-trauma.
Dat zal z'n uitstraling hebben op mensen die niet gewend zijn om doorte denken.
Ik vermoed dat een dorp in het Zuiden van de VS DE plek is waar dit soort taferelen plaats vinden.
Dus : ik wil dit onderzoekje ook plaats laten hebben op andere plekken in de VS !!!

Als grootste tegenhanger ...in gebieden waar veel moslims wonen en waar de kans groot is dat men elkaar kent. Dan zie je waarschijnlijk een ander beeld.

Het is nl weer het poppetjesdenken dat een rol speelt : de ontmenselijking van de mens. Er wordt gewoon een plaatje op je geplakt, wie je ook bent.

POST SCRIPTUM. Sorry, Tamso en andere prikkers, pas na het plaatsen van m'n reaktie heb ik de video bekeken (ik was een beetje haastig)

Ik heb nu ook het tweede deel bekeken. Deze Amerikanen ken ik. !!!!! Opstaan voor de vrijheid in hun land ! Ik raakte zelf van binnen ook een beetje aangedaan op het einde van de uitzending. Het is echt schofterig als mensen zo behandeld worden.

John2
01-11-08, 09:50
POST SCRIPTUM. Sorry, Tamso en andere prikkers, pas na het plaatsen van m'n reaktie heb ik de video bekeken (ik was een beetje haastig)

Ik heb nu ook het tweede deel bekeken. Deze Amerikanen ken ik. !!!!! Opstaan voor de vrijheid in hun land ! Ik raakte zelf van binnen ook een beetje aangedaan op het einde van de uitzending. Het is echt schofterig als mensen zo behandeld worden.

Inderdaad deze filmpjes zijn schandalig, maar dat is met youtube, wat je in tikt krijg je, zoek je op Rascisme Amerika dan krijg je dit soort filmpjes, zou je voor amerika nederland in tikken krijg je de zelfde soort filmpjes te zien.
Zou je bijvoorbeeld intikken op your tube, blanke doden in Afrika of Christenen doden in Iran dan krijg je het zelfde negatief beeld over deze landen, met nog shockende beelden als hierboven.
Het is jammer dat altijd op een weblog het negative van een mens naar voren wordt gehaald omdat dit zo lekker scoort en te gekke stukjes opleveren bij voor en tegenstanders.
Het echte nieuws wordt hierbij uit het oog verloren en positief nieuws krijgt hier al helemaal geen aandacht.
Landen waar geloof en meningsuiting possitief benaderen worden dan ook vaak afgeschilderd als bron van het kwaad, omdat je in deze landen je mag uiten.
Neem je landen zoals Iran of een willekeurig moslim land heb je deze vrijheid niet, voor sommige van deze landen is zelfs iedere uiting van een geloof anders als de Islam in het openbaar verboden, al moet ik toegeven dat steeds meer Ialamitische landen de teugels laten vieren en de andere geloven meer vrijheid geven.

Tja en dan kennen we Tamso, waar de woorden Amerika, Israel, Zionistme, Joden, 9-11, Irak en afghanistan werken als een rode lap op een stier.

Eke
01-11-08, 10:28
1973Tanger

Het is de media die dit beeld geschapen heeft.
Net zo goed we dat hierzo kennen in nederland.
Men word zo gevormd,dat het allemaal denkt dat ze allemaal zo zijn.
Wat de media wel niet voor een krachtig wapen is.
Wat kennen we nu over de moslims vandaag de dag.
Terror,9-11,terror,9-11,terror,9-11,al-quida,9-11,terror,osama bin laden,9-11,terror.
Als je dat alleen maar hoort via de leiders wat word verspreid, de simpele zielen niks anders meer weten dan dat.
Alle moslims die toch nog houvast houden in hun geloof en zich niet laten lijden door de haat,de andersdenkende toch moet trachten positief over hen te laten denken.
Al is het moeilijk,wanneer men alsmaar in een hokje gestopt word.
Er is geen andere weg.
Het andere zal meer en meer haat brengen en ook de positieve mensen die altijd aan de zijde van de moslims stonden doen veranderen.
Aan alles komt een einde hopelijk.

@John, lees eens aandachtig dit stukje van Tamso. Er staan echt goeie dingen in. Ook voor hem kun je ervoor kiezen om je open te blijven opstellen. Leer de mensen op dit forum gewoon rustig kennen. Nou ja, ik wil niet preken,:turkije: maar dat probeer ik zelf tenminste. Dat is zoveel moeilijker dan in het gewone leven...

Verder ben ik het helemaal met je eens dat de richting waarin je kijkt bepaalt wat je zult waarnemen !!!

LiekevV
01-11-08, 11:12
En wat zegt Tamso dan precies voor zinnige dingen Eke?

En waar zijn de feiten met betrekking tot Tamso's uitspraken!
Denk dat het verstandig is om tamso's andere topics en reply's eens goed te lezen.
Denk dat je daarna je mening omtrent Tamso en zijn fantasietjes op zijn echte waarde kunt schatten!!

John2
01-11-08, 11:59
=Eke;3765594]@John, lees eens aandachtig dit stukje van Tamso. Er staan echt goeie dingen in.
O, ja er staan ook best goede dingen in dit stukje wat je als possitief op kunt vatten, maar zoals een goed lezer lees je ook tussen de regels wat een persoon schrijft en bedoeld, de achterliggende gronden.
In eerste instantie word alles weer afgegeven op de macht van de media, en inderdaad de media is zeer machtig als bron voor waarnemingen, aan de andere kant kun je de media ook zien als "klokkenluider" die misstanden in de wereld en Nederland aan de kaak moeten stellen, dit is simpel weg de oerbron van nieuws het brengen van nieuws op een objectieve manier.
En dan helpen de aanslagen die de laatste jaren zijn gepleegt niet mee aan het possitieve beeld van de Islam en de Moslims in het bijzonder.
Maar dan kun je de vraag stellen wie is er schuldig aan het beeld dat word geschapen, de media die het nieuws brengt of de daders die het uitvoeren?
Ik weet nog dan na de aanslagen op 9-11 mijn vrienden vroegen of ze nog wel welkom waren in mijn huis en dat ze bang waren voor de reactie van de nederlandse bevolking na aanleiding van deze aanslagen.
Het zelfde met de aanslag op Pim Fortuyn, word ik gebeld door Nabi een Imam van een Moskee hier in de buurt, die me vertelde te hopen en te bidden dat het geen Moslim zou zijn die dit gedaan zou hebben.
Tja en als hij dan ook nog eens schrijft de woorden "Wat kennen we nu over de moslims vandaag de dag.
Terror,9-11,terror,9-11,terror,9-11,al-quida,9-11,terror,osama bin laden,9-11,terror."
Dan is hij bevooroordeeld over de gedachtengang van de Nederlandse bevolking en vermoed ik door deze uitlatingen dat hij weinig of geen contact heeft met de bevolking en niet in de realiteit leeft.


Ook voor hem kun je ervoor kiezen om je open te blijven opstellen. Leer de mensen op dit forum gewoon rustig kennen. Nou ja, ik wil niet preken,:turkije: maar dat probeer ik zelf tenminste. Dat is zoveel moeilijker dan in het gewone leven...

Helemaal met je eens, maar geduld is een schone zaak maar er zit ook een maximum aan, tja en als hij dan een tegenwoord krijgt en mensen op een forum o.a troll gaat noemen en hierbij het respect uit het oog verliest dan heb ik zoiets, jongen, ik heb mijn best gedaan, maar je valt buiten mijn bereik en houd je op afstand.


Verder ben ik het helemaal met je eens dat de richting waarin je kijkt bepaalt wat je zult waarnemen !!!

Inderdaad en ik kijk graag om me heen met een heldere blik de wereld in.

LiekevV
01-11-08, 15:56
Wat een gezellige flauwekul allemaal!

Als je hier in Nederland een filmploeg optrommelt. Vervolgens met 2 homo's naar Staphorst of Urk vertrekt, en je laat de 2 mannen zich nog wat extravagant uitdossen, dan creëer je dus hetzelfde effect.

Omgekeerd precies hetzelfde stuur dezelfde 2 homo's naar Slotervaart of naar Gouda, en laat ze daar solliciteren bij de turkse Bakker of Islamitische slagerij!

Je kunt je van te voren al bedenken wat de uitkomst is. Klinkklare nonsens dus dat hele filmpje van Tamso!

De ultieme selffulling prophecy zullen we maar zeggen.

Eke
01-11-08, 17:20
1)Maar dan kun je de vraag stellen wie is er schuldig aan het beeld dat word geschapen, de media die het nieuws brengt of de daders die het uitvoeren?

2)Dan is hij bevooroordeeld over de gedachtengang van de Nederlandse bevolking en vermoed ik door deze uitlatingen dat hij weinig of geen contact heeft met de bevolking en niet in de realiteit leeft.



1)Er zijn goeie media, die zich goed orienteren, maar ook een stel sensatiebeluste commercieele snelverkopers !!!

En je haalt 2 dingen door elkaar. De moslims EN die kleine groep daders. John, dit weet je best wel :je kunt de moslims niet verantwoordelijk stellen voor die kleine groep daders !

2) welk deel van de bevolking bedoel je John ?

Eke
01-11-08, 17:27
Goede docu. Maar helaas denken sommigen dat moslims een te laag zelfbeeld hebben? Misschien helpt eventueel gewapende bestelling tegen een te laag zelfbeeld in America today?


Tanger, in dit draadje komt Lieke vV hiermee aanzetten.

Dit heeft niets te maken met de identiteitsontwikkeling bij de jeugd,he. Je weet wel, we hebben gepraat over een kleine groep die daar in de knoop mee zit. ;) Eke

1973Tanger
01-11-08, 17:35
Tanger, in dit draadje komt Lieke vV hiermee aanzetten.

Dit heeft niets te maken met de identiteitsontwikkeling bij de jeugd,he. Je weet wel, we hebben gepraat over een kleine groep die daar in de knoop mee zit. ;) Eke


Ik begrijp je, maar ik kan het moeilijk volgen als er mensen zijn die al het dragen van een hoofddoek (zoals in die reportage te zien was), als buitensporig gekleed gaan zien en een soorgelijke reactie daarop, aanvaardbaar vinden?

Eke
01-11-08, 17:50
De slachtoffermentaliteit komt hier weer eens in alle hevigheid bovendrijven.

De moslim verdigd zich "natuurlijk" alleen maar. deze vrome mensen beginnen "natuurlijk"nooit zelf. De arme schaapjes!! (1)

Door hetzelfde gezever als wat bijvoorbeeld een victory hier ten toon spreidt, kan het dus gebeuren dat er moslims zijn in Nederland die het voor elkaar hebben gekregen om in een tijd van enorme voorspoed, waarin hele volksstammen van een dubbeltje soms zelfs wel een gulden zijn geworden, om er als grote groep moslims er toch in te slagen om maatschappelijk van een dubbeltje in een stuiver te veranderen!(2)

Mensen zoals Tanger en Victory zijn helaas behept met een veel te laag zelfbeeld, wat vervolgens weer geexternaliseerd wordt, waardoor iedereen schuldig is aan de hun, of de algemene situatie van moslims! (3)

Men vergeet dat men gelinieerd is aan een zwaar, door een achterhaalde religie , gevormde cultuur. Een cultuur die die in vergelijking met het westen, toch een behoorlijke ontwikkelingsachterstand heeft opgelopen. (4)

Het is hetzelfde principe als een kind met een ontwikkelingsachterstand. Deze kinderen begrijpen vaak de wereld om hen heen niet, en neigen er naar om zich terug te trekken in hun eigen kleine fantasie wereldje! Met als gevolg een enorm wantrouwen naar de buitenwereld toe. En even zo vaak een afwijzende maatschappelijke houding, die men met niet bij zichzelf houdt maar, uiteraard externaliseert.(5)

Het ligt altijd aan de buitenwereld, want de moslim is de uitverkoorne dus moet het wel aan de buitenwereld liggen!(6)

Zo hou je het lekker simpel en overzichtelijk voor jezelf, en hoeft men zich ook niet in te leven in de ander!! Dat is volgens velen hier ook de taak van de "ander"!!!(7)

Lieke, ik kan veel van mensen hebben, maar ik raak echt geirriteerd door de hoeveelheid klop-klop die je hier neerzet. Dat had ik eigenlijk niet van mezelf verwacht. :turkije:
Wat een loze praatjes, joh. Ik dacht dat jij zo van "bronnen" was en "van je verstand gebruiken", van "kennis".

Jammergenoeg in deze post niet.

(1) zakt je broek niet af van schaamte..om zo over andere mensen te praten ????

(2) heb je niet meegekregen waarom grote groepen jongens buiten de boot zijn gevallen in Nederland. Ligt dat alleen aan deze jongens ? Wake up!

(3) wat is dit voor een flauw gepsychologiseer ! Ik lees meteen dat je er de ballen verstand van hebt. (5) (6) en (7).

Jammergenoeg heb ik weinig tijd momenteel, mss dat een ander de tijd heeft om jou het een en ander toe te lichten. groetjes, Eke

PS, (4) ben ik nog vergeten. Respekt voor een andermans Geloof graag. Er is hier op het forum veel ruimte om met anderen hierover in diskussie te gaan.

Eke
01-11-08, 18:00
Ik begrijp je, maar ik kan het moeilijk volgen als er mensen zijn die al het dragen van een hoofddoek (zoals in die reportage te zien was), als buitensporig gekleed gaan zien en een soorgelijke reactie daarop, aanvaardbaar vinden?

Tanger, zegt bekrompen geesten jou iets ? Ik begrijp dat je er soms doodmoe van wordt..... Fijne avond, ik moet nu koken !

1973Tanger
01-11-08, 18:07
Tanger, zegt bekrompen geesten jou iets ? Ik begrijp dat je er soms doodmoe van wordt..... Fijne avond, ik moet nu koken !


Nou doodmoe wordt ik er niet van hoor, maak me wel een beetje zorgen thats all. Voor nu en straks, kook ze en zet wat lekkers op tafel. :)

Freesaf2
01-11-08, 19:00
1973Tanger
Wat kennen we nu over de moslims vandaag de dag.
Terror,9-11,terror,9-11,terror,9-11,al-quida,9-11,terror,osama bin laden,9-11,terror.


Toch wel een tijdje geleden dat 9-11 op de voorpagina gestaand heeft.

tamso
01-11-08, 19:14
POST SCRIPTUM. Sorry, Tamso en andere prikkers, pas na het plaatsen van m'n reaktie heb ik de video bekeken (ik was een beetje haastig)

Ik heb nu ook het tweede deel bekeken. Deze Amerikanen ken ik. !!!!! Opstaan voor de vrijheid in hun land ! Ik raakte zelf van binnen ook een beetje aangedaan op het einde van de uitzending. Het is echt schofterig als mensen zo behandeld worden.

Beste Eke.

Wat vandaag de dag gebeurt,is eigenlijk geen wezenlijk verschil met toen.
Toen waren het de negers.
Ik denk dat je altijd een voor-oordeel zou houden.
Of men nu met een groepje cristenen woont,of islamieten.
Het zal denk ik wel het niet weten wat de anderen zijn,wat alles zo verdeeld onder ons allen.
Misschien is het ware geluk wel het ondervinden dat we een en dezelfde zijn.
Zonder vooroordeel,of iemand zwart,geel,bruin of blank is.
De echte hemel waar we allen,een en dezelfde zijn.

Wat betreft die docu.
Gelukkig dat ca 30% toch opstond voor die moslimvrouw.
Betekent dus dat de egoisten,die anderen haten nog altijd in een minderheid zijn.
Er is dus altijd nog hoop.

Victory
01-11-08, 20:22
Victory, je hebt het nu niet over moslims in de VS ? De Verenigde Staten staan pal voor Vrijheid van Religie.


Kun je jouw uitspraken wat meer onderbouwen ? Over welke gebieden heb je het ?Zo als je het nu formuleert lijkt het 1 bonk ellende te zijn geweest in Nederland..en nooit scheen de zon...

Maar misschien ken ik alleen maar moslims die soms (dat is dus eigenlijk al teveel)gediscrimineerd zijn geworden.
En heb ik te vaak gehoord over projekten die opgesteld werden om achterstanden op de lagere school weg te werken en integratie te bevorderen.En veel subsidies die o.a. naar buurtwerk gingen.

Ik vraag me trouwens af wanneer het begonnen is met de grote aantallen dropouts op de vmbo's e.d. Komt dat door het opdoeken van de lagere technische scholen ?
En hoe is het precies gegaan met het discrimineren van jongens bij het zoeken van werk. Waren er toen al kleine relletjes die alle Marokkaanse jongens in een slecht daglicht zetten ? Soort kip- en ei-vraag ?

Ik heb het over Nederland. Mensen die mij behandeld hebben zoals zij anderen behandelen zie ik als normale mensen. Als ik denk aan mensen die mij speciaal (goed) behandeld hebben, dan moet ik altijd aan één specifiek persoon (docent) denken tijdens mijn basisschool periode. Af en toe kom ik hem nog tegen op straat. Het enige wat ik altijd wilde is gewoon behandeld te worden voor wie ik ben (hoe ik mij gedraag), niet voor hoe ik eruit zie, waar ik vandaag komt, of dat waarin ik geloof.

"1 bonk ellende"

De negatieve (discriminatie/racisme) dingen die ik meegemaakt heb, zijn dingen die geen kind mee mag maken. Het is makkelijk om heel denigrerend naar iemands ervaringen te kijken en het te labelen als: 'slachtoffermentaliteit'. Het favoriete woord van neo-nazisten in Nederland. Ik spendeer mijn dag niet door steeds te denken over hoe moeilijk ik het wel niet gehad heb. Er zijn nou eenmaal heel pijnlijke dingen die ik meegemaakt heb in mijn jeugd (en af en toe nog steeds mee maak) die zijn littekens achtergelaten heeft op mijn hart. Dat verdwijnt nooit, het word onderdeel van je identiteit, het veranderd hoe jij de wereld om je heen ziet.

Van dingen die tegen mij geroepen zijn op straat, mensen die mij buitengewoon triest behandeld hebben omdat ik zwart haar heb of de pak met mayo die over mijn moeders hoofd heen gedropt is, heb ik geen last. Als ze maar niet over gaan op fysiek geweld denk ik dan, maar gek genoeg kan ik alle ervaringen tot in mijn kleine kinderjaren in gedachte oproepen. Dat betekent dat de ervaringen als traumatisch ervaren zijn (het heeft zich direct gevestigd in de langetermijn geheugen). Toch zou ik je vertellen dat ik van die ervaringen geen last heb, het doet mij verder ook niets (ik ben er niet bewust van). Misschien omdat het in het niets valt tegenover de andere dingen die ik ervaren heb.

Hoe zou jij het bijvoorbeeld vinden als je op school, door docenten die jij respecteert, als een inferieur kind behandeld wordt? Dat je krijgt te horen dat je niets zal bereiken in je leven? Dat als de klas gevraagd wordt wat ze willen worden en je geeft antwoord dat je abrupt onderbroken word en voor de klas voor spot gezet word en dat de docente je verteld dat je een kapper moet worden omdat je niets anders kan bereiken. Dat ze je vertellen dat je ouders dom zijn? Dat ze je vertellen dat je niet naar het vwo mag omdat je ouders uit de grot komen? Dat ze je ouders een rondleiding geven naar de school waar je zogenaamd een advies voor gekregen hebt (een uitstekende vwo school) en dat ze je ouders vervolgens ervan willen overtuigen een handtekening te zetten onder een andere school (wat nu vmbo heet). Ik bedoel, wat voor laag beeld kan je van iemand hebben als je denkt dat ze voor zoiets zouden vallen? Mijn moeder spreekt misschien niet goed Nederlands, maar ze is niet geestelijk achtergesteld. Ze vertelden mijn moeder dat ik naar de vwo school ging en dat ze daarvoor moet tekenen. Op het blaadje stond een advies voor de locale vmbo school, maar mijn moeder las het uiteraard eerst voordat ze het tekende. Misschien kan jij voorstellen hoe boos en beledigd ze was.

Dit zijn maar een aantal dingen die ik op mijn basisschool meegemaakt heb. Ik heb nog er nog veel mee (zowel op de basisschool als later op het vmbo en het mbo). Dit is het traject die ik gevolgd heb: Basisschool -> VBO (wat nu vmbo is) -> MBO -> HBO -> Universiteit. Ik was cum laude student (beta studies) en niemand kon het ooit geloven als ik ze vertelde dat ik ooit op een vmbo/mbo school heb gezeten. Mijn laagst opgeleide broer heeft een MSc.

Toen ik voor het eerst naar Nederland kwam werd ik onderzocht, daar kwam uit dat ik extreem hoogbegaafd en empathisch was. (interessante combinatie vind je niet?). Dit kwam ook uit een latere test toen ik 21 was.

Voel ik mij zielig? Nee, ik heb bereikt wat ik die docente vertelde dat ik zou bereiken. Ik dacht altijd dat ik terug zou om hen allemaal eens te laten zien waar ik nu was en wat ik nu deed. Maar wat zij denken doet mij niets meer.

De dingen die ik op mijn scholen meegemaakt heb zijn de dingen waar ik het meest last van heb omdat ik er enorme schade van heb opgelopen (lange studietraject). Hoe weet ik dat ik hier niet alleen in ben? Simpel, ik zit in een positie waar ik veel in contact kom met hoogopgeleide studenten. Vaak vertelden zij mij de dingen die zij meegemaakt hadden en het was alsof ik naar mijn eigen levensverhaal luisterde. Dit van zowel moslims and niet moslim allochtonen.
Je kan nu wel zeggen dat ik het allemaal moet vergeten, maar zelfs al zou ik dat kunnen, dan nog zou ik het niet willen. Het is nu onderdeel van mijn identiteit, het is bepalend geweest voor hoe ik nu de wereld om mij heen ervaar. Het vergeten van mijn ervaringen zou ik zelfs als een criminele daad tegenover mijn zoon zien.

De enige reden dat ik je dit allemaal vertel is dat ik bij jou het gevoel heb dat je het echt wil weten.

John2
01-11-08, 20:41
=Eke;3765735]1)Er zijn goeie media, die zich goed orienteren, maar ook een stel sensatiebeluste commercieele snelverkopers !!!
Natuurlijk heb je goede en slechte media, maar tot op heden ben ik nog geen dagblad of omroep tegengekomen die ook maar een waarschuwing heeft gehad van het antidiscriminatie bureau en zover ik weet zijn er ook niet veel klachten binnen gekomen.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zich voelen aangesproken bij bepaalde nieuws, maar als je er niets mee te maken hebt hoef jij je niet te verontschuldigen.


En je haalt 2 dingen door elkaar. De moslims EN die kleine groep daders. John, dit weet je best wel :je kunt de moslims niet verantwoordelijk stellen voor die kleine groep daders !
Beste Eke waar zeg ik dat ik de moslim gemeenschap verantwoordelijk houd voor die paar die rotzooi schoppen, verre van dat zelfs, je moet zelfs regelmatig de mens moed inpraten, zoals ik destijds heb gedaan en nog steeds doet, dus van beschuldigen van dat ik de moslims over één kam zou scheren raakt kant nog wal en dat kan een ieder hier ook bevestigen.
Maar aan de andere kant is die kleine groep wel verantwoordelijk voor het groeiende negatieve nieuws in de media en daar kun je de media niet op beschuldigen.



2) welk deel van de bevolking bedoel je John ?
De gehele Nederlandse bevolking zonder uitzondering, want de groep die zich afzonderen van de autochtoon doen dit ook van de alochtoon.

John2
01-11-08, 21:36
=Victory;3765866]Ik heb het over Nederland. Mensen die mij behandeld hebben zoals zij anderen behandelen zie ik als normale mensen. Als ik denk aan mensen die mij speciaal (goed) behandeld hebben, dan moet ik altijd aan één specifiek persoon (docent) denken tijdens mijn basisschool periode. Af en toe kom ik hem nog tegen op straat. Het enige wat ik altijd wilde is gewoon behandeld te worden voor wie ik ben (hoe ik mij gedraag), niet voor hoe ik eruit zie, waar ik vandaag komt, of dat waarin ik geloof.
Inderdaad Victory en zo hoort het ook te zijn, waarom sommigen zich daar niet aan kunnen houden is voor mij een raadsel, soms hoor ik ook in mijn werk dat ik met die en die persoon rekening moet houden omdat hij niet te vertrouwen is of dart deze agressief zou zijn, misschien dat kan, maar wie is deze persoon om mij een mening op te dringen over een ander persoon.


"1 bonk ellende"

De negatieve (discriminatie/racisme) dingen die ik meegemaakt heb, zijn dingen die geen kind mee mag maken. Het is makkelijk om heel denigrerend naar iemands ervaringen te kijken en het te labelen als: 'slachtoffermentaliteit'. Het favoriete woord van neo-nazisten in Nederland. Ik spendeer mijn dag niet door steeds te denken over hoe moeilijk ik het wel niet gehad heb. Er zijn nou eenmaal heel pijnlijke dingen die ik meegemaakt heb in mijn jeugd (en af en toe nog steeds mee maak) die zijn littekens achtergelaten heeft op mijn hart. Dat verdwijnt nooit, het word onderdeel van je identiteit, het veranderd hoe jij de wereld om je heen ziet.
Het is jammer dat mensen en zeker kinderen zo worden behandeld dat ze er jaren later nog worden aan herinderd en misschien is het een kleine troost voor je dat dit soms ook bij de nederlandse kinderen gebeurd, zoals destijds met mijn oudste zoon, die op school werd gepest door een groep kinderen en het school bestuur niet wilde ingrijpen en werden later door de inspectie op de vingers getikt.
En Victory ook al heeft het littekens achter gelaten op je hart en hoe pijnlijk het ook is, kijk vooruit naar je toekomst en laat de littekens geen wond worden die jou dag en nacht pijn doet!!!


Van dingen die tegen mij geroepen zijn op straat, mensen die mij buitengewoon triest behandeld hebben omdat ik zwart haar heb of de pak met mayo die over mijn moeders hoofd heen gedropt is, heb ik geen last. Als ze maar niet over gaan op fysiek geweld denk ik dan, maar gek genoeg kan ik alle ervaringen tot in mijn kleine kinderjaren in gedachte oproepen. Dat betekent dat de ervaringen als traumatisch ervaren zijn (het heeft zich direct gevestigd in de langetermijn geheugen). Toch zou ik je vertellen dat ik van die ervaringen geen last heb, het doet mij verder ook niets (ik ben er niet bewust van). Misschien omdat het in het niets valt tegenover de andere dingen die ik ervaren heb.
Als jij het een positieve plaats heb kunnen geven kun je er alleen maar van groeien en zo te zien heb jij dit ook gedaan, je bent in iedergeval niet met je handen in je haar gaan zitten, een pluspunt voor jou!!!
Maar ik snap nog steeds niet dat mensen andere mensen dit kunnen aandoen, het geeft me een kut gevoel.


Hoe zou jij het bijvoorbeeld vinden als je op school, door docenten die jij respecteert, als een inferieur kind behandeld wordt? Dat je krijgt te horen dat je niets zal bereiken in je leven? Dat als de klas gevraagd wordt wat ze willen worden en je geeft antwoord dat je abrupt onderbroken word en voor de klas voor spot gezet word en dat de docente je verteld dat je een kapper moet worden omdat je niets anders kan bereiken. Dat ze je vertellen dat je ouders dom zijn? Dat ze je vertellen dat je niet naar het vwo mag omdat je ouders uit de grot komen? Dat ze je ouders een rondleiding geven naar de school waar je zogenaamd een advies voor gekregen hebt (een uitstekende vwo school) en dat ze je ouders vervolgens ervan willen overtuigen een handtekening te zetten onder een andere school (wat nu vmbo heet). Ik bedoel, wat voor laag beeld kan je van iemand hebben als je denkt dat ze voor zoiets zouden vallen? Mijn moeder spreekt misschien niet goed Nederlands, maar ze is niet geestelijk achtergesteld. Ze vertelden mijn moeder dat ik naar de vwo school ging en dat ze daarvoor moet tekenen. Op het blaadje stond een advies voor de locale vmbo school, maar mijn moeder las het uiteraard eerst voordat ze het tekende. Misschien kan jij voorstellen hoe boos en beledigd ze was.
Kerel maak je niet druk, dit heb ik zowel op de lagere school als op de hogere school gehoord en dit terwijl mijn ouders uit Nederland komen en mijn vader directeur was er was één leraar die het volle vertrouwen in mij had en dat was meester Hannema die engels en wiskunde gaf, hij kwam uit indonesie en een pracht kerel.
Maar na een jaar of 10 heb ik giganties wraak genomen door met een ferrari testa rossa (mocht ik lenen van een vriend) op een reunie kwam, kun jij je voor stellen wat voor een gevoel dit gaf toen ik alle oud leraren zag kijken.
Ik raad je aan om het zelfde te doen al zal het alleen al de kick zijn die je ervan krijgt om in zo'n wagen te rijden.;)


Dit zijn maar een aantal dingen die ik op mijn basisschool meegemaakt heb. Ik heb nog er nog veel mee (zowel op de basisschool als later op het vmbo en het mbo). Dit is het traject die ik gevolgd heb: Basisschool -> VBO (wat nu vmbo is) -> MBO -> HBO -> Universiteit. Ik was cum laude student (beta studies) en niemand kon het ooit geloven als ik ze vertelde dat ik ooit op een vmbo/mbo school heb gezeten. Mijn laagst opgeleide broer heeft een MSc.

Toen ik voor het eerst naar Nederland kwam werd ik onderzocht, daar kwam uit dat ik extreem hoogbegaafd en empathisch was. (interessante combinatie vind je niet?). Dit kwam ook uit een latere test toen ik 21 was.

Shit dat heeft mijn zoon ook, maar jij hebt in iedergeval wat geleerd en jezelf ondanks alle problemen erdoor heen geslagen.
Van mij mag jij jezelf een schouderklopje geven en in de spiegel kijken en zeggen YES, I did't en niemand kan mij dit afnemen.


Voel ik mij zielig? Nee, ik heb bereikt wat ik die docente vertelde dat ik zou bereiken. Ik dacht altijd dat ik terug zou om hen allemaal eens te laten zien waar ik nu was en wat ik nu deed. Maar wat zij denken doet mij niets meer.
Toch tonen kerel, je hebt er recht op en misschien kun je een ander kind helpen om hun de ogen te openen.


De dingen die ik op mijn scholen meegemaakt heb zijn de dingen waar ik het meest last van heb omdat ik er enorme schade van heb opgelopen (lange studietraject). Hoe weet ik dat ik hier niet alleen in ben? Simpel, ik zit in een positie waar ik veel in contact kom met hoogopgeleide studenten. Vaak vertelden zij mij de dingen die zij meegemaakt hadden en het was alsof ik naar mijn eigen levensverhaal luisterde. Dit van zowel moslims and niet moslim allochtonen.
Je kan nu wel zeggen dat ik het allemaal moet vergeten, maar zelfs al zou ik dat kunnen, dan nog zou ik het niet willen. Het is nu onderdeel van mijn identiteit, het is bepalend geweest voor hoe ik nu de wereld om mij heen ervaar. Het vergeten van mijn ervaringen zou ik zelfs als een criminele daad tegenover mijn zoon zien.
Maak geen geheim van je afkomst en bescherm je kinderen tegen de problemen die jij bent tegen gekomen op de weg van je leven, maar maakt er alsjeblieft ook geen halszaak van zodat je kinderen misschien beschadigd.
Wees voorzichtig kerel!!!


De enige reden dat ik je dit allemaal vertel is dat ik bij jou het gevoel heb dat je het echt wil weten.

Ach Victory (zwarte schaap van vroeger meende ik), ik denk dat hierdoor velen hier je beter begrijpen, ondanks ik vele keren met jou in een heftige discussie ben geweest, begrijp ik nu ook dat ik jou misschien onrecht heb aangedaan doordat ik jou achtergrond niet begreep, mijn oprechte excusses hiervoor, dat heb je in iedergeval verdiend met jou open verhaal.

Eke
02-11-08, 09:37
Nou doodmoe wordt ik er niet van hoor, maak me wel een beetje zorgen thats all. Voor nu en straks, kook ze en zet wat lekkers op tafel. :)

Bedankt..eten was lekker ;)


Hopelijk gaan de zorgen zich niet vastzetten bij je, Tanger...Er gebeuren steeds weer dingen in het leven die toch verrassende perspektieven laten zien. Het leven verloopt anders dan je denkt.

Wie had verwacht dat er zo'n financieele crash zou komen en dat dit invloed gaat hebben op onze economie van alledag ? Dit beinvloedt ook weer de mensen zelf. Mss dat de sfeer in onze maatschappij zich weer zal gaan verbeteren. Een gezamenlijke uitdaging.

Het is niet zo dat ik zeg : ik kan alleen maar hopen. Ik doe er ook aktief wat aan. Ik knip vaak belangrijke krantenartikelen uit (m'n geheugen is een zeef), verdiep me in zaken en als ik kan doe ik een klein stapje naar voren en ga ik in gesprek. Het is belangrijk dat mensen zich dingen bewust worden, want op zich zijn mensen over het algemeen niet slecht, is mijn ervaring.
Maar er gebeuren wel slechte dingen..snap je.
Hoe kan dit gebeuren en hoe voorkom je dat ? Een vraag met een hele grote omvang.

Eke
02-11-08, 09:55
[

Ik denk dat je altijd een voor-oordeel zou houden.
Of men nu met een groepje cristenen woont,of islamieten.
Het zal denk ik wel het niet weten wat de anderen zijn,wat alles zo verdeeld onder ons allen.(1)

Misschien is het ware geluk wel het ondervinden dat we een en dezelfde zijn.
Zonder vooroordeel,of iemand zwart,geel,bruin of blank is.
De echte hemel waar we allen,een en dezelfde zijn.(2)

Wat betreft die docu.
Gelukkig dat ca 30% toch opstond voor die moslimvrouw.
Betekent dus dat de egoisten,die anderen haten nog altijd in een minderheid zijn.
Er is dus altijd nog hoop.(3)


Hoi Tamso, dit sluit naadloos aan bij het bericht van Tanger.
Ja, je bent realist:" Het zal altijd zo blijven".(maar dat kan in meer of mindere mate) Maar je schrijft ook op wat de oorzaak is : je kent die andere niet ! Er is een verschil te zien of te denken tussen de mensen en dat kan mensen een onveilig gevoel geven, zeker als ze in hun achterhoofd verhalen gaan koppelen die ze over anderen gehoord hebben, maar die ze koppelen aan dit mens.
Het onbekende kan veranderen in gekende. Daarvoor moet je open durven staan, vertrouwen hebben. Je schrijft bij (3) over die hoop. Dat vind ik ook !


(2) is een schitterend stukje ! Het gaat over verbondenheid.

Dit is essentieel voor het geluk van ons mensen :strik:

Eke
02-11-08, 10:32
Ik heb het over Nederland. Mensen die mij behandeld hebben zoals zij anderen behandelen zie ik als normale mensen. Als ik denk aan mensen die mij speciaal (goed) behandeld hebben, dan moet ik altijd aan één specifiek persoon (docent) denken tijdens mijn basisschool periode. Af en toe kom ik hem nog tegen op straat. Het enige wat ik altijd wilde is gewoon behandeld te worden voor wie ik ben (hoe ik mij gedraag), niet voor hoe ik eruit zie, waar ik vandaag komt, of dat waarin ik geloof.

"1 bonk ellende"

De negatieve (discriminatie/racisme) dingen die ik meegemaakt heb, zijn dingen die geen kind mee mag maken. Het is makkelijk om heel denigrerend naar iemands ervaringen te kijken en het te labelen als: 'slachtoffermentaliteit'. Het favoriete woord van neo-nazisten in Nederland. Ik spendeer mijn dag niet door steeds te denken over hoe moeilijk ik het wel niet gehad heb. Er zijn nou eenmaal heel pijnlijke dingen die ik meegemaakt heb in mijn jeugd (en af en toe nog steeds mee maak) die zijn littekens achtergelaten heeft op mijn hart. Dat verdwijnt nooit, het word onderdeel van je identiteit, het veranderd hoe jij de wereld om je heen ziet.

Van dingen die tegen mij geroepen zijn op straat, mensen die mij buitengewoon triest behandeld hebben omdat ik zwart haar heb of de pak met mayo die over mijn moeders hoofd heen gedropt is, heb ik geen last. Als ze maar niet over gaan op fysiek geweld denk ik dan, maar gek genoeg kan ik alle ervaringen tot in mijn kleine kinderjaren in gedachte oproepen. Dat betekent dat de ervaringen als traumatisch ervaren zijn (het heeft zich direct gevestigd in de langetermijn geheugen). Toch zou ik je vertellen dat ik van die ervaringen geen last heb, het doet mij verder ook niets (ik ben er niet bewust van). Misschien omdat het in het niets valt tegenover de andere dingen die ik ervaren heb.

Hoe zou jij het bijvoorbeeld vinden als je op school, door docenten die jij respecteert, als een inferieur kind behandeld wordt? Dat je krijgt te horen dat je niets zal bereiken in je leven? Dat als de klas gevraagd wordt wat ze willen worden en je geeft antwoord dat je abrupt onderbroken word en voor de klas voor spot gezet word en dat de docente je verteld dat je een kapper moet worden omdat je niets anders kan bereiken. Dat ze je vertellen dat je ouders dom zijn? Dat ze je vertellen dat je niet naar het vwo mag omdat je ouders uit de grot komen? Dat ze je ouders een rondleiding geven naar de school waar je zogenaamd een advies voor gekregen hebt (een uitstekende vwo school) en dat ze je ouders vervolgens ervan willen overtuigen een handtekening te zetten onder een andere school (wat nu vmbo heet). Ik bedoel, wat voor laag beeld kan je van iemand hebben als je denkt dat ze voor zoiets zouden vallen? Mijn moeder spreekt misschien niet goed Nederlands, maar ze is niet geestelijk achtergesteld. Ze vertelden mijn moeder dat ik naar de vwo school ging en dat ze daarvoor moet tekenen. Op het blaadje stond een advies voor de locale vmbo school, maar mijn moeder las het uiteraard eerst voordat ze het tekende. Misschien kan jij voorstellen hoe boos en beledigd ze was.

Dit zijn maar een aantal dingen die ik op mijn basisschool meegemaakt heb. Ik heb nog er nog veel mee (zowel op de basisschool als later op het vmbo en het mbo). Dit is het traject die ik gevolgd heb: Basisschool -> VBO (wat nu vmbo is) -> MBO -> HBO -> Universiteit. Ik was cum laude student (beta studies) en niemand kon het ooit geloven als ik ze vertelde dat ik ooit op een vmbo/mbo school heb gezeten. Mijn laagst opgeleide broer heeft een MSc.

Toen ik voor het eerst naar Nederland kwam werd ik onderzocht, daar kwam uit dat ik extreem hoogbegaafd en empathisch was. (interessante combinatie vind je niet?). Dit kwam ook uit een latere test toen ik 21 was.

Voel ik mij zielig? Nee, ik heb bereikt wat ik die docente vertelde dat ik zou bereiken. Ik dacht altijd dat ik terug zou om hen allemaal eens te laten zien waar ik nu was en wat ik nu deed. Maar wat zij denken doet mij niets meer.

De dingen die ik op mijn scholen meegemaakt heb zijn de dingen waar ik het meest last van heb omdat ik er enorme schade van heb opgelopen (lange studietraject). Hoe weet ik dat ik hier niet alleen in ben? Simpel, ik zit in een positie waar ik veel in contact kom met hoogopgeleide studenten. Vaak vertelden zij mij de dingen die zij meegemaakt hadden en het was alsof ik naar mijn eigen levensverhaal luisterde. Dit van zowel moslims and niet moslim allochtonen.
Je kan nu wel zeggen dat ik het allemaal moet vergeten, maar zelfs al zou ik dat kunnen, dan nog zou ik het niet willen. Het is nu onderdeel van mijn identiteit, het is bepalend geweest voor hoe ik nu de wereld om mij heen ervaar. Het vergeten van mijn ervaringen zou ik zelfs als een criminele daad tegenover mijn zoon zien.

De enige reden dat ik je dit allemaal vertel is dat ik bij jou het gevoel heb dat je het echt wil weten.

Een aangrijpende posting, Victory. Het is vele malen heftiger dan de krenkingen die de meeste kinderen allemaal wel oplopen in hun leven. Ik was er gisterenavond stil van.

"Het enige wat ik altijd wilde is gewoon behandeld te worden voor wie ik ben (hoe ik mij gedraag), niet voor hoe ik eruit zie, waar ik vandaag komt, of dat waarin ik geloof."

Wat me ook frappeert is dat er absoluut geen slachtoffermentaliteit uit je posting spreekt :
een slachtoffer is op momenten slachtoffer, maar blijft de macht over zijn/haar leven buiten zichzelf leggen: jij bent ijzersterk bezig geweest in je leven.Wat een enorme kracht in jou, Victory ...
Het is geen hoogmoed of zo dat je prikkernaam Victory is, je draagt je naam met ere !

Er zijn verhalen die niet mogen vervagen : jouw levensverhaal is daar 1 van.

Het moet gehoord worden.

Niet alleen voor je moeder, je kinderen, voor jou en diegenen die om je heen staan en je lief hebben , maar ook voor alle mensen.

Dit valt buiten de bestuurlijke verhalen van de Nederlandse politici, Miljoentje hier, miljoentje daar en we werken aan de problemen. DE problemen ?

De beschadiging van kinderen, van mensen in onze samenleving ???Shit,ey...

En toch zijn wij allemaal hier ook die samenleving. We moeten door....niet alleen de wonden bij elkaar balsemen, maar ook veranderen. Daar over nadenken en daar aanwerken. Victory, bedankt voor je vertrouwen.
Un abrazzo, prikker, ga door alsjeblieft met praten met die anderen
Ik las net vluchtig al het bericht van John. Daar ga ik nu even mee verder. Dat gaat ook over jouw ervaringen,he ? Eke

tamso
02-11-08, 10:42
Hoi Tamso, dit sluit naadloos aan bij het bericht van Tanger.
Ja, je bent realist:" Het zal altijd zo blijven".(maar dat kan in meer of mindere mate) Maar je schrijft ook op wat de oorzaak is : je kent die andere niet ! Er is een verschil te zien of te denken tussen de mensen en dat kan mensen een onveilig gevoel geven, zeker als ze in hun achterhoofd verhalen gaan koppelen die ze over anderen gehoord hebben, maar die ze koppelen aan dit mens.
Het onbekende kan veranderen in gekende. Daarvoor moet je open durven staan, vertrouwen hebben. Je schrijft bij (3) over die hoop. Dat vind ik ook !


(2) is een schitterend stukje ! Het gaat over verbondenheid.

Dit is essentieel voor het geluk van ons mensen

Het verschil denk ik met mij en iemand anders is,dat ik altijd geleeft heb in al die werelden om in te zien wat het was.
Mijn vader was een turk en een moslim.
Mijn moeder een nederlandse.
Zelf zie ik er nederlands uit.
Dus ik kon me in elke groepering voegen.
Of het nu turken,marokanen,negers,hollanders en etc waren.
Dus ik hoorde hoe de nederlanders dachten over een ander,en hoe de moslims dachten.

Wat je zegt over de verbondenheid.
Zelf ervaar ik dit pas enkele jaren.
Daarvoor leefde ik ook af en toe in tijden,waarin ik de anderen de schuld gaf.
Ook ik heb tijden gehad,dat vond dat het die ras was of die religie.
Of het nu een blanke was,of een moslim.
Men is dus bezig met haten.
En haten is de slechtste eigenschap in de mens.
Door gewoon dingen te bestuderen,wat ik ervoor nooit wist,kon ik de oorzaak van het haten uitvinden.
Want wat betekent haten nu werkelijk.
Dat je jezelf minderwaardig voelt,tov van een ander.
Of dat je jezelf juist meerderwaardig voelt tov anderen.
De lessen die ik eruit getrokken heb,is dat niemand en dan ook helemaal niemand meer is dan een ander,maar ook niet minder.
Alles is een en dezelfde.
Alleen de een begrijpt hun ego'tje wat meer,als de ander.
Het is dus constant een strijd met je ego'tje,tegen alle andere ego'tjes.
Dat ego moet je loslaten.
En dan pas zal je dus die ware hemel meemaken op deze aarde.
Dat dus mens en dier een en dezelfde zijn en waarmee je het moet doen.

Ik snap het nu.
Dat is mijn verlichting geworden,zonder ook maar iets waar te nemen uit reliboeken.
Ik denk dan ook dat reliboeken ervoor zorgen dat we zo verdeeld zijn.
Immers je bent pas een ware moslim als je in allah gelooft en de andere zijn de ongelovigen.
De bijbel zegt dat je een waar cristen bent,als je in Jezus gelooft.
En al het anderen zijn ongelovigen.

Terwijl bv Jezus datgene is wat ik dus ondervonden heb,om te snappen wat de hemel is.
En ik zie Jezus niet als een man in een materie.
Het is je levensvisie hoe je tegen de dingen aankijkt.
Onder elke steen,wat iets wegkruipt kan Jezus zijn.
Wettelijk betekent Jezus GOD red.
Omdat GOD nu eenmaal het alles is,wat het gecreeert heeft.
Wat dus ook weer in de koran staat.

Hoop is er dus altijd.
Door gewoon het alles in te zien,als jezelf.
Voor de een duurt het wat langer als de ander.
Als maar diegene in gaat zien,dat zijn cultuurtje met hun dogma,niet de enigste echte waarheid is.
Dus zijn vooroordelen zal daarmee verdwijnen.
We leven nu eenmaal in een rottende stinkende materialistische wereld,waar we opgegroeid worden als egoisten.
Ik zeg maar,we zijn onwetend gemaakt.

Eke
02-11-08, 10:57
Maar na een jaar of 10 heb ik giganties wraak genomen door met een ferrari testa rossa (mocht ik lenen van een vriend) op een reunie kwam, kun jij je voor stellen wat voor een gevoel dit gaf toen ik alle oud leraren zag kijken.
Ik raad je aan om het zelfde te doen al zal het alleen al de kick zijn die je ervan krijgt om in zo'n wagen te rijden..

John, je bent een ontwapenend, mooi mens, met je ferrari testa rossa :hihi:
Ik snap je gevoel heel goed !

Maar je bent het vast met me eens dat bij diepe wonden je maar 1 ding kunt doen : werken aan een heling ..de weg is m.i. vergeving. Ook al moet je er decennia over doen.
Wraak geeft jou dan geen voldoening, maar een bittere smaak.

John2
02-11-08, 12:47
John, je bent een ontwapenend, mooi mens, met je ferrari testa rossa :hihi:
Ik snap je gevoel heel goed !

Maar je bent het vast met me eens dat bij diepe wonden je maar 1 ding kunt doen : werken aan een heling ..de weg is m.i. vergeving. Ook al moet je er decennia over doen.
Wraak geeft jou dan geen voldoening, maar een bittere smaak.

Nee wraak geeft nooit voldoening, maar zoete wraak op een ludieke manier zoals ik met de school, was een goede opkikker waar ik goede herinderingen aan overhield.

Eke
02-11-08, 16:29
Het verschil denk ik met mij en iemand anders is,dat ik altijd geleeft heb in al die werelden om in te zien wat het was.
Mijn vader was een turk en een moslim.
Mijn moeder een nederlandse.
Zelf zie ik er nederlands uit.
Dus ik kon me in elke groepering voegen.
Of het nu turken,marokanen,negers,hollanders en etc waren.
Dus ik hoorde hoe de nederlanders dachten over een ander,en hoe de moslims dachten.(1)

Wat je zegt over de verbondenheid.
Zelf ervaar ik dit pas enkele jaren.
Daarvoor leefde ik ook af en toe in tijden,waarin ik de anderen de schuld gaf.
Ook ik heb tijden gehad,dat vond dat het die ras was of die religie.
Of het nu een blanke was,of een moslim.
Men is dus bezig met haten.
En haten is de slechtste eigenschap in de mens.
Door gewoon dingen te bestuderen,wat ik ervoor nooit wist,kon ik de oorzaak van het haten uitvinden.
Want wat betekent haten nu werkelijk.
Dat je jezelf minderwaardig voelt,tov van een ander.
Of dat je jezelf juist meerderwaardig voelt tov anderen.
De lessen die ik eruit getrokken heb,is dat niemand en dan ook helemaal niemand meer is dan een ander,maar ook niet minder.
Alles is een en dezelfde.
Alleen de een begrijpt hun ego'tje wat meer,als de ander.
Het is dus constant een strijd met je ego'tje,tegen alle andere ego'tjes.
Dat ego moet je loslaten.
En dan pas zal je dus die ware hemel meemaken op deze aarde.
Dat dus mens en dier een en dezelfde zijn en waarmee je het moet doen.(2)


Ik snap het nu.
Dat is mijn verlichting geworden,zonder ook maar iets waar te nemen uit reliboeken.
Ik denk dan ook dat reliboeken ervoor zorgen dat we zo verdeeld zijn.
Immers je bent pas een ware moslim als je in allah gelooft en de andere zijn de ongelovigen.
De bijbel zegt dat je een waar cristen bent,als je in Jezus gelooft.
En al het anderen zijn ongelovigen.

Terwijl bv Jezus datgene is wat ik dus ondervonden heb,om te snappen wat de hemel is.
En ik zie Jezus niet als een man in een materie.
Het is je levensvisie hoe je tegen de dingen aankijkt.
Onder elke steen,wat iets wegkruipt kan Jezus zijn.
Wettelijk betekent Jezus GOD red.
Omdat GOD nu eenmaal het alles is,wat het gecreeert heeft.
Wat dus ook weer in de koran staat. (3)



Hoop is er dus altijd.
Door gewoon het alles in te zien,als jezelf.
Voor de een duurt het wat langer als de ander.
Als maar diegene in gaat zien,dat zijn cultuurtje met hun dogma,niet de enigste echte waarheid is.
Dus zijn vooroordelen zal daarmee verdwijnen.
We leven nu eenmaal in een rottende stinkende materialistische wereld,waar we opgegroeid worden als egoisten.
Ik zeg maar,we zijn onwetend gemaakt (4)

Tamso, je bent een heel positief ingesteld mens geworden door alles wat je hebt moeten meemaken.

Je bent rijk, omdat je bij mensen uit veel culturen hebt mogen rondkijken en je dit aan het denken heeft gezet.(1)

(2) Je slaat de spijker op z'n kop wat betreft het haten : het is een verzengende eigenschap...
we zijn in feite een-en-dezelfde....

(3) zo heb ik het ook ervaren...los van de boeken die om me heen waren ...
dat was een indrukwekkend moment...een moment van overgave.

(4)naast die rottende stinkende wereld ervaar ik ook nog de schoonheid..ik wens jou dat ook toe, Tamso. Dan sta je buiten op een stille plek, je ademt rustig , laat alles om je heen op je inwerken en je voelt je verbonden met de schepping. Dat is schoonheid EN troost tegelijk.
En er zijn nog meer rijke momenten. die beschrijf jezelf al zo goed. Je Verlichting. En je hoop !!!!Die voel ik ook, altijd....heel zachtjes.

Met veel respekt voor jouw vermogen om omhoog te klimmen..dat is schitterend om dat te lezen..

Eke




PS.PS.PS. voor jullie prikkers :blij: :

Jammer aan de ene kant ,maar aan de andere kant verheug ik me er ook wel op : ik ben een korte tijd weg van het forum (als ik niet weggespoeld word door de regen ...vakantie-tje in de buitenlucht !)

tot gauw.wens jullie fijne dagen.

LiekevV
02-11-08, 16:47
Eke alles goed met je?

Tamso of Sander, wordt op iedere site geband vanwege zijn gedrag.
Het enige wat tot zijn mogelijkheden behoort is het beledigen van mensen, en ontzettend veel onzin uitkramen.
Feitelijke en aantoonbare onzin.

Het is vanuit existentialistisch oogpunt volkomen onzinnig om te stellen dat wij allemaal gelijk zijn.
Volgens mij zegt en leert onze geschiedenis ons iets heel anders!

tamso
02-11-08, 16:51
Dank je beste Eke.

Ik ben blij dat ik voor sommige mensen alsnog positief overkom,en dat men er wat uit herkend.
Voor anderen om er wat van te leren.

Jij ook een fijne dag gewenst.

LiekevV
04-11-08, 10:45
Je kunt alleen wat leren van de feiten Sandertje!!

Als ik wat wil leren dan vraag ik het antwoord op vragen wel aan aan mijn neefje van 2. Die brabbelt en boert net zoveel zinnigs als er uit jou strotje komt!!!

Have a nice day!!