PDA

Bekijk Volledige Versie : Islam eindelijk aangepast aan de moderne tijd.



Charlus
29-10-08, 09:56
CAIRO (ANP/AFP) – Als een vrouw geslagen wordt door haar man mag ze terugslaan. Dat heeft de hoogste soennitische autoriteit in Egypte bepaald, berichtte de krant al–Youm maandag.

„Iedereen heeft het recht zichzelf te verdedigen, of het nu een man of een vrouw is, want alle mensen zijn gelijk voor God", aldus Sheikh Hamid al–Atrash, de voorzitter van de instantie die fatwa’s en islamitische regels uitvaardigt in Egypte. Volgens mensenrechtenorganisatie Amnesty International komt 35 procent van de vermoorde Egyptische vrouwen in Egypte om door huiselijk geweld.

Een Saoedische religieuze leider bepaalde onlangs dat vrouwen hetzelfde geweld tegen hun echtgenoot mogen gebruiken als tegen hen gebruikt wordt. Een Turkse religieuze leider deed daar nog een schepje bovenop: „Ze moet twee klappen uitdelen voor iedere ontvangen klap".

http://www.refdag.nl/artikel/1369687...man+slaan.html

(Ch.: geldt dit ook voor de Educatieve Tik?)

H.P.Pas
29-10-08, 11:32
Met een éénogige burka lijken me de kansen wat ongelijk verdeeld.

Charlus
29-10-08, 12:06
Met een éénogige burka lijken me de kansen wat ongelijk verdeeld.
Binnenshuis hoeft een vrouw geen burka te dragen, maar ook dan zijn de kansen meestentijds ongelijk verdeeld.

H.P.Pas
29-10-08, 12:10
Binnenshuis hoeft een vrouw geen burka te dragen, maar ook dan zijn de kansen meestentijds ongelijk verdeeld.

Karate voor moslima's.
Gat in de markt ?

naam
30-10-08, 21:01
Verder niet zo veel interesse van moslimmannen voor dit topic natuurlijk.

mulan
30-10-08, 21:27
Verder niet zo veel interesse van moslimmannen voor dit topic natuurlijk.

Nou eigenlijk helemaal geen interesse in dit topic behalve dan van drie autochone niet moslims. Dus dan is de rest inderdaad niet geinteresseerd. Ik in ieder geval niet. Maar jij zal ongetwijfeld een bedoeling hebben gehad met die snuggere opmerking dus geniet ervan.

H.P.Pas
31-10-08, 08:39
Maar jij zal ongetwijfeld een bedoeling hebben gehad met die snuggere opmerking dus geniet ervan.


Wat wil je daarmee zeggen ? :bril:

knuppeltje
31-10-08, 12:42
Karate voor moslima's.
Gat in de markt ?

Yep, moeten ze al in het basisonderwijs invoeren inplaats van zwemles, hoeft er met die karatepakken ook niet mer gezeeken te worden over die te blote zwemkleding voor die grieten.

Wortel
31-10-08, 13:19
Met een éénogige burka lijken me de kansen wat ongelijk verdeeld.

Mwah, volgens mij kent de Islam ook de midden-oosterse versie van de klassieke westerse deegrol. Vanouds hét instrument voor vrouwen om al te bazige mannen in het gareel te houden.

H.P.Pas
31-10-08, 13:51
Mwah, volgens mij kent de Islam ook de midden-oosterse versie van de klassieke westerse deegrol. Vanouds hét instrument voor vrouwen om al te bazige mannen in het gareel te houden.

:zozo:
Structurele gewelddadigheid.
Intercultureel en seculier