PDA

Bekijk Volledige Versie : Volgens Katholieke kerk moeten homo’s in psychotherapie



Tinky
30-10-08, 21:48
Hilversum (Van onze redactie) - Homoseksuelen mogen niet gediscrimineerd worden, maar hebben wel psychotherapie nodig. Dat zegt aartsbisschop Elio Sgreccia, voorzitter van de Pauselijke Academie voor het Leven vandaag in de Italiaanse krant La Repubblica.

Wim Eijk
De Vaticaanse prelaat reageert in het artikel verheugd op de beslissing van het Romeinse gemeentebestuur om geen geregistreerd partnerschap in te voeren. In Italië staat dat in tegenstelling tot het huwelijk niet open voor partners van hetzelfde geslacht. De vorige week benoemde nieuwe aartsbisschop Wim Eijk van Utrecht is lid van het bestuur van de Pauselijke Academie die Sgreccia voorzit.

Seksuele neigingen
Aartsbisschop Sgreccia ziet geregistreerd partnerschap als een tijdelijke samenlevingsvorm. De partners “moeten geholpen worden om hun tijdelijke problemen op te lossen om hen richting het huwelijk te begeleiden”. Sgreccia: “Wie bepaalde seksuele neigingen heeft, zoals de homoseksuelen, moet niet gediscrimineerd worden, maar worden geholpen met psychologische ingrepen en geschikte therapieën.”


www.katholieknederland.nl

Eke
30-10-08, 23:56
Wat is de konsekwentie van zo'n uitspraak ? Heel veel ellende.

Geen enkele therapie geeft garantie en dit soort therapieen ? Zijn er succespercentages van bekend ? Er wordt geclaimd op de sites die ik bekeken heb dat er duizenden homosexuelen hetero geworden zijn, maar misschien zijn er tienduizenden afgevallen en in geestelijke nood geraakt.


Er wordt op deze sites voobijgegaan aan mogelijke werking van genen...de ene mens heeft mss een duidelijker aanleg dan de ander en het kan zo zijn dat er net zoals bij heterosexuelen een deel van hen bisexueel is. Dat draagt dan bij aan het 'succes' van de christelijke therapieen...

Verder vind ik dat het Vaticaan zich bewust mag zijn van haar macht over miljoenen mensen. Als zij aan kan tonen waar precies de oorzaken liggen van het ontwikkelen van homosexualiteit bij de mensen, dan pas kan zij verantwoord in gesprek met haar gelovigen.

Was het niet zo dat bij schizofrenen de oorzaak werd gelegd bij de"ijskastmoeder", nog maar enkele decennia geleden?
Was het niet zo dat maagpijn vaak werd verklaard als 'onderdrukte woede' e.d. ? Terwijl er een gegeven moment een bepaalde bacterie werd gevonden waar van de behandeling veel van de maagpijn als sneeuw voor de zon deed verdwijnen ?
Er zijn door hersenonderzoek kleine verschillen ontdekt tussen homosexuelen en heterosexuelen...wat is hun invloed en kun je dat straffeloos ongedaan maken door ingrepen van buitenaf ?

Dan de macht van de bijbel...Dat hangt samen met je geloof. Daar moet je zelf keuzes in maken en dat hoeft een ander niet voor jou te beslissen. Het is je eigen verantwoordelijkheid.

John2
31-10-08, 00:28
Ik heb niks tegen homo's, maar waarom moeten zij het zo uitbundig uitdragen?

Loop ik ook in een lerenbroek met mijn billen blood omdat ik hetro ben?

En het belangrijkste, waarom leggen zij een claim op het huwelijk?

The_Grand_Wazoo
31-10-08, 08:09
Ik heb niks tegen homo's, maar waarom moeten zij het zo uitbundig uitdragen?

Loop ik ook in een lerenbroek met mijn billen blood omdat ik hetro ben?

En het belangrijkste, waarom leggen zij een claim op het huwelijk?

Hou toch op met die dramatische onzin.

Hoeveel homo's lopen er in leren broeken met blote billen? Wat is het percentage? En in hoeverre wijkt dat percentage af van hetero's die zich seksueel uitdagend kleden.

Dan het huwelijk. Leg eens uit waarom zij niet zouden mogen trouwen? Waarom dient een relatief goedkope, emotioneel geladen procedure alleen toegankelijk te zijn voor hetero's.
In Europa wordt sinds de val van het Ancient Regime het negatieve vrijheidsbeginsel gehanteerd. Dat wil zeggen, alle mensen hebben gelijke vrijheden tenzij .... En achter dat tenzij dient dan een goed zkelijk argument te worden opgevoerd.
Ergernis aan mannen in lederen broeken met blote billen, het niet kunnen voortplanten, hekel aan homo seks hoort niet tot de categorie zakelijke argumenten, maar tot die van de onderbuik.

Witte78
31-10-08, 08:23
Ik heb niks tegen homo's, maar waarom moeten zij het zo uitbundig uitdragen?

Loop ik ook in een lerenbroek met mijn billen blood omdat ik hetro ben?

En het belangrijkste, waarom leggen zij een claim op het huwelijk?

Je kan net zo goed zeggen:

Ik heb niks tegen christenen, maar waarom moeten zij het zo uitbundig uitdragen?

Ik bouw toch ook niet op iedere straathoek een gebouw waar ik tegen godgeloof preek?

En het belangrijkste, waarom leggen zij een claim ethische normen?

knuppeltje
31-10-08, 12:54
Sgreccia: “Wie bepaalde seksuele neigingen heeft, zoals de homoseksuelen, moet niet gediscrimineerd worden, maar worden geholpen met psychologische ingrepen en geschikte therapieën.” [/url]

Tja- nog niet zo heel lang geleden zei een Nederlandse kardinaal betreffende een toen spelende questie: Het geweten van de gemiddelde katholieken is nog niet zover gevorderd.
Volgens mij is dat bij de gemiddelde katholoek wel verbeterd, alleen blijkbaar nog niet bij de kerkleiding, die hebben nog steeds een totaal onjuist beeld betreffende de betekenis van discriminatie.

knuppeltje
31-10-08, 13:03
Ik heb niks tegen homo's, maar waarom moeten zij het zo uitbundig uitdragen?

Loop ik ook in een lerenbroek met mijn billen blood omdat ik hetro ben?

En het belangrijkste, waarom leggen zij een claim op het huwelijk?

Niet zo huichelen, smerige leugenaar.

Moet jij eens kijken wat er zoal in disco's rondloopt bijvoorbeeld, en hoe het er in touristenplaatsen Spanje naar toe gaat in disco of op het strand.

Tja, gewoon gelijke rechten voor iedereen denk. Waarom ben je daar zo op tegen, bang dat de homo's dat van de hetero's afpakken, of dat dat mooie huwelijk van jullie dan totaal devalueerd- zodat jullie dan op dat gebied helaas gelijk zijn aan de homo's?