PDA

Bekijk Volledige Versie : Pak wegvloeien kinderbijslag naar Marokko aan



Freesaf2
31-10-08, 11:22
Uitgegeven: 31 oktober 2008 09:27
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2008 09:48

AMSTERDAM - De VVD in de Tweede Kamer wil dat er een einde komt aan de stroom kinderbijslag die wegvloeit naar Marokko. Dat zegt Kamerlid Stef Blok vrijdag in de krant Spits.

Volgens Blok moet Nederland de verdragen die het hierover heeft met het land eenzijdig opzeggen. Dat zou ook met Turkije moeten gebeuren, meent Blok.

De VVD'er vermoedt dat het geld wordt ontvangen voor kinderen uit een polygaam huwelijk. "En die huwelijken zijn in Nederland verboden", zegt Blok.

"Zeker in Marokko is het trouwens te eenvoudig om met de kinderbijslag te frauderen. Daar moet een einde aan komen."

Recht

De VVD wil dat kinderen die buiten de EU opgroeien nooit meer recht op kinderbijslag kunnen hebben. Blok gaat staatssecretaris van Vreemdelingenzaken Nebahat Albayrak (PvdA) opnieuw vragen stellen over het misbruik van de kinderbijslag.

Blok bevroeg de staatssecretaris hier eerder over, maar zij moest de Kamer toen het antwoord schuldig blijven. "Ik laat me niet weer met een kluitje in het riet sturen", aldus Blok.

(c) Novum

knuppeltje
31-10-08, 13:18
Uitgegeven: 31 oktober 2008 09:27
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2008 09:48

AMSTERDAM - De VVD in de Tweede Kamer wil dat er een einde komt aan de stroom kinderbijslag die wegvloeit naar Marokko. Dat zegt Kamerlid Stef Blok vrijdag in de krant Spits.


Heel de wereld zucht onder de alsmaar toenemende overbevolking. De geleerden hebben berekend dat indien het konsumptiepatroon zo doorgaat- dat er dan in 2035 al een tweede wereld nodig zal zijn om iedereen die er dan zal zijn van alle behoefte te voorzien.
Het is dan ook godsgeklaagd dat er nog kinderbijslag wordt gegeven- inplaats van dat er kinderhefing wordt geheven. :stout:

Eke
31-10-08, 15:01
De geleerden hebben berekend dat indien het konsumptiepatroon zo doorgaat- dat er dan in 2035 al een tweede wereld nodig zal zijn om iedereen die er dan zal zijn van alle behoefte te voorzien.
:

Knuppeltje, dit gaat niet over de groei van de mensheid, maar over de groei van het konsumptiepatroon . Ongelooflijk, dat dat al in 2035 gaat spelen !

Het model van de Mondiale Voetafdruk staat centraal op De Kleine Aarde. Met dit model wordt het ruimtebeslag op aarde van iemands leefstijl uitgedrukt in hectares. Hoeveel ruimte dat is, hangt onder meer af van het consumptiegedrag. Het model berekent bijvoorbeeld de oppervlakte die nodig is voor het gebruik van energie en grondstoffen, de productie van je voedsel, ons huis enzovoort. Per wereldburger is 1,8 ha beschikbaar, inclusief de nodige ruimte voor de natuur. In Nederland gebruiken we nu gemiddeld 4,4 ha. Hiervan heeft maar liefst 64% met energie en klimaatverandering te maken. BRON : De Kleine Aarde - Boxtel

http://www.dekleineaarde.nl/detail_page.phtml?&page=opening_4&kleur=4

Eke
31-10-08, 16:04
Uitgegeven: 31 oktober 2008 09:27
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2008 09:48

. Blok gaat staatssecretaris van Vreemdelingenzaken Nebahat Albayrak (PvdA) opnieuw vragen stellen over het misbruik van de kinderbijslag.



(c) Novum

Na hier een tijdje over nagedacht te hebben vind ik dat Blok meteen te grote woorden in zijn mond heeft genomen, want zoiets mag m.i. alleen op basis van feiten,maar het is goed dat er onderzoek wordt gedaan naar misbruik van gemeenschapsgelden. Des te beter als het dan niet zo is.

Kan de KB beter niet opgeheven worden in ons land en kan dit geld niet gestopt worden in zaken waar kinderen veel baat bij hebben ?
Scholing/sport/cultuur/gezondheidszorg ?

En wat betreft de kinderen die leven bij hun moeder in Marokko/Turkije. Kunnen deze kinderen dan niet betaald onderwijs, betaalde gezondheidszorg krijgen e.d. ipv geld waar niet duidelijk van is voor wie het nu gebruikt wordt ?

Freesaf2
31-10-08, 16:24
Gezien de vergrijzing die doorzet blijft kinderbijslag een goed idee. We hebben straks iemand nodig om die pensioenen te betalen.

Wat wel zo is, dat het naar mijn mening strikt voor in Nederland verblijvende kinderen moeten zijn, los van hun nationaliteit.

knuppeltje
31-10-08, 16:30
Knuppeltje, dit gaat niet over de groei van de mensheid, maar over de groei van het konsumptiepatroon . Ongelooflijk, dat dat al in 2035 gaat spelen !

Daarom moet niet alleen het consumptiepatroon maar ook de overbevolking drastisch worden aangepakt. Kinderbijslag na het eerste kind afschaffen lijkt mij dan ook een heel goede zaak.

delirious
31-10-08, 16:36
Van mij mogen ze die hele KB afschaffen. Onzin.

knuppeltje
31-10-08, 16:44
Gezien de vergrijzing die doorzet blijft kinderbijslag een goed idee. We hebben straks iemand nodig om die pensioenen te betalen.

Wat wel zo is, dat het naar mijn mening strikt voor in Nederland verblijvende kinderen moeten zijn, los van hun nationaliteit.

Zelfs als we de cultuuromslag maken dan zal het uitwerken daarvan nog jaren duren. Maar hoe dan ook- nu gaat het heel hard de verkeerde uit. Heel de financieering van de zogenaamde vergrijzing is niets anders dan een keuzeverhaal, willen we geld blijven vergooien aan allerlei prestigeprojecten die iedere keer miljarden kosten- of willen we dat weggegooid geld voor de koekomst gebruiken.
Als er straks minder bejaarden zijn te verzorgen dan hebben we daar ook minder mensen voor nodig. Als de vergrijzinskosten door de babyboom voorbij zijn is er alleen maar winst voor iedereen. Maar das allemaal nog niets met wat er mondiaal allemaal gaat gebeuren in de nabije toekomst, en daar zullen we echt mee te maken krijgen, diegene die dan nog leven dan.
Maja, zolang de banken en pensioenfondsen vrij zijn om in allerlij rommelhypotheken en gebakken lucht te handelen en te beleggen krijg je op een bepaald moment weer zo'n criesis als nu, dat schiet niet op dus.
Een puur kapitalistische systemen zijn dus net zo'n grote vloek als puur geleidde systemen.

Eke
31-10-08, 17:29
Gezien de vergrijzing die doorzet blijft kinderbijslag een goed idee. We hebben straks iemand nodig om die pensioenen te betalen.

Wat wel zo is, dat het naar mijn mening strikt voor in Nederland verblijvende kinderen moeten zijn, los van hun nationaliteit.

Je wilt een premie zetten op het krijgen van kinderen , Freesaf ?Om hen geld te laten verdienen voor de pensioenen /

Kunnen dat ook geen mensen van buitenaf zijn die hier funkties willen vervullen en zodoende meewerken aan sociale voorzieningen, pensioenen e.d.

Eke
31-10-08, 17:39
Van mij mogen ze die hele KB afschaffen. Onzin.

Ik las op internet ergens dat dit politiek heel moeilijk ligt ...angst voor stemmenverlies.
Maar het valt mss wel mee !

delirious
31-10-08, 18:01
Ik las op internet ergens dat dit politiek heel moeilijk ligt ...angst voor stemmenverlies.
Maar het valt mss wel mee !

Zullen wel angst ervaren voor de tokkie of de zaadgrage allochtonnie.

Freesaf2
31-10-08, 18:25
Je wilt een premie zetten op het krijgen van kinderen , Freesaf ?Om hen geld te laten verdienen voor de pensioenen /

Kunnen dat ook geen mensen van buitenaf zijn die hier funkties willen vervullen en zodoende meewerken aan sociale voorzieningen, pensioenen e.d.

KB is zoiets van 90 Eur per maand. Als ze vanaf hun 18de werken is dat in 2 jaartjes terugverdiend aan belasting.

Eke
31-10-08, 18:53
KB is zoiets van 90 Eur per maand. Als ze vanaf hun 18de werken is dat in 2 jaartjes terugverdiend aan belasting.

..uh..als ze die belasting alleen gebruiken om terug te betalen,he ?
nou ja, ik snap je punt.

Maar jij bent ervoor om alleen KB te geven aan kinderen die in Nederland verblijven.
Waarom zou je geen KB geven aan kinderen die bij hun moeder in Marokko leven en waarvan de vader hier gewoon werkt ?

1973Tanger
31-10-08, 19:01
Daarom moet niet alleen het consumptiepatroon maar ook de overbevolking drastisch worden aangepakt. Kinderbijslag na het eerste kind afschaffen lijkt mij dan ook een heel goede zaak.


Een oplossing de overbevolking tegen te gaan kan zijn oorlog, honger en genocide, naast natuurlijk alle spermabanken ter wereld opblazen en per direct alle adoptiekinderen bij Nederlandse adoptieouders wegnemen. Een andere is natuurlijk homofilie als staatsgodsdienst voor iedereen invoeren en de bron van kinderen (de vrouwen) per direct deporteren. Zo kom je één heel end met je drastische aanpak de overbevolking tegen te gaan.

knuppeltje
01-11-08, 08:08
Een oplossing de overbevolking tegen te gaan kan zijn oorlog, honger en genocide, naast natuurlijk alle spermabanken ter wereld opblazen en per direct alle adoptiekinderen bij Nederlandse adoptieouders wegnemen. Een andere is natuurlijk homofilie als staatsgodsdienst voor iedereen invoeren en de bron van kinderen (de vrouwen) per direct deporteren. Zo kom je één heel end met je drastische aanpak de overbevolking tegen te gaan.

Als je voor debiliteit de nobeprijs zou kunnen krijgen was jij de eerste.

Eke
01-11-08, 09:01
Als je voor debiliteit de nobeprijs zou kunnen krijgen was jij de eerste.

Ik vrees dat Tanger zich aanpast aan de sfeer op sommige momenten op dit forum. Dat is echt een rot sfeer. Rot opmerkingen.Harde opmerkingen.

knuppeltje
01-11-08, 13:56
Ik vrees dat Tanger zich aanpast aan de sfeer op sommige momenten op dit forum. Dat is echt een rot sfeer. Rot opmerkingen.Harde opmerkingen.


Wel dat is dan wel zo, maar een van de eerste die dat veroorzaakt is Tanger zelf. Moet je eens opletten hoe die de topics verstiert met z'n gescheld en getier als ie het ergens niet mee eens is of, als hij het niet meer snapt of blijkbaar niet wil snappen wat andere prikkers zeggen- wat nogal eens vaak voor komt. Standaard word je dan zo uitgemaakt voor dronkelap of nog erger. Graag doet Tanger ook liefst zoveel mogelijk op de meest gore manier over anders geaardden zich uitlaten. Als er een is die constant discussies verziekt met gescheld en getier dan is het onze Tanger wel, daarom ga ik meestal niet eens met hem in discussie.

1973Tanger
01-11-08, 16:12
Wel dat is dan wel zo, maar een van de eerste die dat veroorzaakt is Tanger zelf. Moet je eens opletten hoe die de topics verstiert met z'n gescheld en getier als ie het ergens niet mee eens is of, als hij het niet meer snapt of blijkbaar niet wil snappen wat andere prikkers zeggen- wat nogal eens vaak voor komt. Standaard word je dan zo uitgemaakt voor dronkelap of nog erger. Graag doet Tanger ook liefst zoveel mogelijk op de meest gore manier over anders geaardden zich uitlaten. Als er een is die constant discussies verziekt met gescheld en getier dan is het onze Tanger wel, daarom ga ik meestal niet eens met hem in discussie.

Ik snap het, harde opmerkingen zijn uitsluitend aan 'jullie' voorbehouden. De anderen moeten nederig toekijken en bovenal accepteren. Nou die 'integratie' is bij mij schromelijk mislukt. Anderzijds is die 'integratie' weer wel heel goed gelukt, doordat ik mij heb aangepast aan jullie 'dominante cultuur'.

knuppeltje
01-11-08, 17:17
Ik snap het, harde opmerkingen zijn uitsluitend aan 'jullie' voorbehouden. De anderen moeten nederig toekijken en bovenal accepteren. Nou die 'integratie' is bij mij schromelijk mislukt. Anderzijds is die 'integratie' weer wel heel goed gelukt, doordat ik mij heb aangepast aan jullie 'dominante cultuur'.

Het gaat niet om harde opmerkingen, maar om dat steeds maar volslagen ordinair gescheld en smerige niets ter zakendoende opmerkingen van je als de argumenten weer een op zijn bij je, en dat gebeurt nogal eens heel vaak. Als het te moeilijk voor je wordt kun je dat gewoon zeggen inplaats van dat idiote relnicht gedoe. Wat dat betreft ben je aardig dicht in hun buurt geintregeerd.

1973Tanger
01-11-08, 17:23
Het gaat niet om harde opmerkingen, maar om dat steeds maar volslagen ordinair gescheld en smerige niets ter zakendoende opmerkingen van je als de argumenten weer een op zijn bij je, en dat gebeurt nogal eens heel vaak. Als het te moeilijk voor je wordt kun je dat gewoon zeggen inplaats van dat idiote relnicht gedoe. Wat dat betreft ben je aardig dicht in hun buurt geintregeerd.


Aangezien jij onvermurwbaar bent ten aanzien van de overbevolking en niet van het halve werk bent, dacht ik je wat bruikbare tips mee te geven? Je moet het niet moeilijker maken dan het al is.

H.P.Pas
01-11-08, 17:54
Het gaat niet om harde opmerkingen, maar om dat steeds maar volslagen ordinair gescheld en smerige niets ter zakendoende opmerkingen van je als de argumenten weer een op zijn bij je, en dat gebeurt nogal eens heel vaak. Als het te moeilijk voor je wordt kun je dat gewoon zeggen inplaats van dat idiote relnicht gedoe..

Inderdaad.

1973Tanger
01-11-08, 18:02
Inderdaad.



Kom nou heer Pas, waar is deze reactie nou weer goed voor? Vergeten jullie vooral niet de aanleiding van al mijn harde opmerkingen niet. Die van eveneens gescheld, insinuaties en bovenal disrespect op anti-islamitische grondslagen. Daarmee vergeleken is mijn hele voorkomen hier strikt een bagatel.

H.P.Pas
01-11-08, 21:02
Kom nou heer Pas, waar is deze reactie nou weer goed voor?


Knuppel slaat de spijker op de kop:


Het gaat niet om harde opmerkingen, maar om dat steeds maar volslagen ordinair gescheld en smerige niets ter zakendoende opmerkingen van je als de argumenten weer een op zijn bij je, en dat gebeurt nogal eens heel vaak.

Take it or leave it.

ronald
01-11-08, 21:08
Kom nou heer Pas, waar is deze reactie nou weer goed voor? Vergeten jullie vooral niet de aanleiding van al mijn harde opmerkingen niet. Die van eveneens gescheld, insinuaties en bovenal disrespect op anti-islamitische grondslagen. Daarmee vergeleken is mijn hele voorkomen hier strikt een bagatel.

Ach ... dat zielige gedoe van ze opeens.

1973Tanger
01-11-08, 21:53
Ach ... dat zielige gedoe van ze opeens.

Ha mijn beste Ronald. Hartelijk welkom terug. Heb je het een beetje naar je zin gehad daar? Vast wel? Ik had je hier nogal gemist. ;)

1973Tanger
01-11-08, 21:54
Knuppel slaat de spijker op de kop:


Take it or leave it.


Integendeel. Daar waar hij volgens jou hamert, hak ik!

1973Tanger
01-11-08, 21:59
Knuppel slaat de spijker op de kop:


Take it or leave it.


Ga bovendien eens lekker navraag doen bij bijvoorbeeld Aït Ayt, Snowite, Ronald en een boel andere prikkers hier, voordat jullie je in onschuld gaan wassen?

ronald
01-11-08, 22:52
Ha mijn beste Ronald. Hartelijk welkom terug. Heb je het een beetje naar je zin gehad daar? Vast wel? Ik had je hier nogal gemist. ;)

Shalom Aleikum ;).
Was een druk bezoek, veel gereisd, gesproken, oude bekenden gezien en prachtig huwelijksfeest. Heb nu een Iraans familietak bij, en ken Jerusalem nu beter. Het paar is 18 en 21 en, even on-topic, we hopen dat ze met Gds wil veel kinderen zullen krijgen.

H.P.Pas
01-11-08, 22:58
Ach ... dat zielige gedoe van ze opeens.

Eindelijk. (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3740829&postcount=350) :)

H.P.Pas
01-11-08, 23:01
Knuppel slaat de spijker op de kop:


Take it or leave it.

@Tanger
Dat betekent dat ik erover uitgepraat ben. Rammel gerust nog een poosje door maar verwacht geen reactie.

John2
01-11-08, 23:01
Shalom Aleikum ;).
Was een druk bezoek, veel gereisd, gesproken, oude bekenden gezien en prachtig huwelijksfeest. Heb nu een Iraans familietak bij, en ken Jerusalem nu beter. Het paar is 18 en 21 en, even on-topic, we hopen dat ze met Gds wil veel kinderen zullen krijgen.

מזל טוב על הנישואים שלך עם הבן כלה, כי הם עשויים להיות הרבה ילדים

En welkom terug uit jeruzalem.

ronald
01-11-08, 23:09
מזל טוב על הנישואים שלך עם הבן כלה, כי הם עשויים להיות הרבה ילדים

En welkom terug uit jeruzalem.

Zo...heb je een cursus Hebreeuws gevolgd? Hartelijk bedankt.

1973Tanger
02-11-08, 00:46
@Tanger
Dat betekent dat ik erover uitgepraat ben. Rammel gerust nog een poosje door maar verwacht geen reactie.

Voor het geval je het nog niet wist. Jouw reactie kan me gestolen worden! Quote me in het vervolg a.u.b. niet meer. Op jouw soort reacties zit ik echt niet te wachten hoor. Ik verwacht dus niet meer in mijn winkel door jou gestoord te worden. Eindelijk is mijn doelstelling o.a. ten aanzien van jou gelukt.

knuppeltje
03-11-08, 09:11
Integendeel. Daar waar hij volgens jou hamert, hak ik!

Dan ook meestal met een heel botte bijl.