PDA

Bekijk Volledige Versie : Flaiming

tamso
05-11-08, 10:26
Flaming is het plaatsen van berichten op een discussieforum die met opzet aanvallend of beledigend zijn. Deze berichten worden flames genoemd en worden vaak geplaatst als antwoord op een zogenaamde flamebait.

Hoewel van persoon tot persoon flaming zo oud is als de mens zelf, begon het flaming op internet in de hiŽrarchieŽn van Usenet. Een flame kan elementen van een normaal bericht bevatten, maar kan door zijn bedoeling onderscheiden worden van een normaal bericht. Een flame is nooit bedoeld om constructief bezig te zijn, een standpunt te verduidelijken of andere mensen te overreden. Het motief van flaming is nooit logisch te verklaren, maar ze zijn eerder sociaal of psychologisch van aard. Flamers proberen hun autoriteit te bewijzen of een positie van superioriteit te verkrijgen. Af en toe proberen flamers alleen de andere mensen die deelnemen aan het forum te ontstemmen of te beledigen. In dit geval zijn ze trolls.

Daarentegen kunnen sommige gewone berichten flaming elementen bevatten, bijvoorbeeld wanneer ze aanvallend zijn. Het is echter geen flame wanneer het bericht serieus bedoeld was om de discussie verder te brengen.

Het langere tijd over en weer posten van flame-berichten wordt een flamewar genoemd. Soms worden hele nieuwsgroepen een tijd geheel gevuld met dergelijke wars.

LiekevV
05-11-08, 11:52
Beste Tamso,

Ik denk dat hetgeen jij hier eigenlijk bedoeld perfect verwoord wordt in je laatste alinea.

Een discussie voer je op standpunten. Standpunten die je normaliter baseert op feiten. Baseer jij jezelf of anderen zich niet op feiten in een discussie dan is het geen discussie, maar de ene mening tegen de andere. Dat heeft in de praktijk zoals je de afgelopen weken hebt kunnen merken, helemaal geen zin gehad!

Daar komt dan nog bij dat wat je hier stelt klinkklare onzin is:
Jij zegt hier letterlijk:"Ik neem aan dat een discussie ertoe leid,dat mensen wat openminded worden en wat van elkaar op kunnen steken,of desnoods een andere wereldvisie krijgen wat ze hiervoor altijd gehad hebben."

Je moet op een gegeven moment snappen dat hetgeen jij hier doet, helemaal niets te maken heeft met openminded zijn! Jij bent wel de laatste die zich aan zijn eigen credo's houdt!
Zodra iemand het op de INHOUDT en FEITELIJK met je oneens is, dan ontsteek jij hier en overal op het net, in een hysterische razernij, waarbij je iedereen stijf vloekt en beledigd!

Dus je krokodillentranen zijn hier niet echt gepast!! Je gehuil om hulp van wie dan ook vindt nergens weerklank. Je ondervindt alleen maar oppositie, en je bent absoluut niet in staat om ook maar 1 inhoudelijke vraag, feitelijk te beantwoorden.

Daarom is deze gestolen brainfart over flaming totaal misplaatst. Dat wil zeggen misplaatst omdat jij, sander Tamso, met dit onderwerp op de proppen komt!

Ik probeer hier niemand te beledigen of dwars te zitten. Maar ik voel me wel geroepen om jou onzinnigheid en dito gedrag, aan te kaarten!
En we kunnen hier toch wel stellen, met succes!!

Er moet zo onderhand toch wel een lichtje bij jou gaan branden Sander!
Het feit dat men mij laat reageren op jou, moet toch als veelzeggend worden beschouwd. Of Niet dan?

LiekevV
05-11-08, 12:44
Ik onderbouw mijn verhaal Sander.
Tot op heden heb ik niets anders gemeld hier dan het feit dat, jij Sander hier verkondigt wel de WAARHEID in pacht te hebben!
Iedereen die daar inhoudelijk en feitelijk op heeft gereageerd, wordt door jou afgeblaft uitgescholden, en voor alles uitgemaakt wat mooi en lief is!! Kijk je eigen reply's er maar eens goed op na.
Je hebt hier tegen alles en iedereen die het inhoudelijk niet met jou eens is een verschrikkelijk grote bek!! Jij weerlegt helemaal niets.
Als een ander een inhoudelijke vraag aan jou stelt. Dan probeer jij er alles aan te doen om maar niet inhoudelijk te reageren. In plaats daarvan wordt je hysterisch en maak je mensen uit voor trol, leugenaar, dom, eikel, mongool etc etc etc etc etc etc

En jij, speciaal jij verwacht van mij een normale reactie?? Ben je in de war of zo??
Waarom zou ik? Met wat voor speciale reden dan Sander?
Waarom ga je nu in 1 keer dit jankgedrag vertonen?
Ik behandel jou zoals jij anderen behandeld!!! Moet toch niet al te moeilijk zijn om dat te begrijpen!!

Dus nogmaals ik geef mijn visie en eigen mening over bepaalde zaken, als jij in staat bent voor 1 keer, al is maar 1 keer, een normaal inhoudelijk en feitelijk antwoord te geven op het relaas van 1 van de respondenten die het niet met jou wereldbeeld eens is!!
Tot die tijd zie ik er geen heil in om inhoudelijk met jou te discussiŽren, aangezien jij al alng en breed hier hebt laten zien daar, of niet toe in staat te zijn, of hier gewoon de boel probeert te frustreren, met je merkwaardige gedrag en dito uitspraken!!

tamso
05-11-08, 14:52
Ik sta gewoon tegen een muur aan te schrijven.

Hawa
05-11-08, 15:00
Eventjes. Stilte in de keel. Stop de hoest. De brij hoest. De kriebel hoest. De kachel aan de hoest. (stilte in de storm, liedje van Jantje Smit).

Lieve mensen. Lieke en Tamso.

Het leven is leven, zoals je zelf ervaart.
Maar de politiek, en de wereldgebeurtenissen,zijn niet zomaar iets. Je leest de krant, leest boeken, kijkt naar de t.v., op internet kan je alles wel wegpleuren. Maar de feiten!!

Als je iets onderzoekt. En je wilt de feiten neerleggen,zoals Tamso dus wel doet, die zit zich oeverloos rot(zit) te zoeken naar die feiten, en toch, moet hij bakzeil halen.(dit is geen wereldnieuws,hoe vaak moeten politici wel niet inpakken en wegwezen,over een verborgen prive leven). Onderzoekswerk wordt alom geleverd,alom! Maar.......de ware toedrachten bij schandalige praktijken worden soms nooit aangeleverd, terwijl een kind de was kan doen.
Of! Zoals Tamso dus wel zegt, deze onderzoeken worden in de doofpot gestopt. Vooral 9-11-01. Het boek wat ik nog maar een keer door neem: Een onderzoek naar de feiten van die elfde september, zijn nooit aangekaart.
Ze hebben wel onderzoek gedaaan, maar het halve werk.
Dit kan volgens mij in Nederland nooit gebeuren. Als je naar de Bijlmermeerramp terugdenkt. Hoeveel doemcenarioos waren er wel niet.Mannen in witte pakken(heb ik ook gezien). Het ElAl toestel die invloog in die flats in de Bijlmer. (onderzoek naaar het geheel, is ook in de doofpot gestopt). We moeten hier mee leren leven, zoals ook die zogenaamde elfde september dus ook weer.
We leven in onzekerheden, vooral, omdat er nooit een echt serieus onderzoek komt. De feiten van de mensen in de Bijlmer liegen er niet om. De feiten aan wat gebeurd is op de elfde september liegen er helemaal niet om, die willen die antwoorden, en die worden nooit gegeven.
Lees het boek dan van David Ray Griffin: Een onderzoek naar de feiten.
Alles wat Tamso heeft opgedreund staat ook wel in dit boek, en er zit ook nog een cd-rom bij, die ik echter nog nooit heb gezien.(zit nog steeds vastgeplakt in mijn boek).
Het boek dat ik lees over de familie Bin Ladens daar staat ook genoeg informatie in over de feiten en meningen omtrent Osama bin Laden.geschreven door Steve Coll.Ook over de elfde september,over Khalid Shaik Mohammed, en zijn oom , die in 1993, zijn eerste aanslag deed op het world trate centrum(zes doden, en honderden gewonden).
De een procent doctrine van Ron Suskind.
In deze boeken staat genoeg onderzoek. Bronnen! Genoeg aan bronnen dus,verwijzingen,uitspraken van politici,handelingen van de CIA en de FBI.
Tamso doet zelf het onderzoek, ik dus ook, maar ik gooi een kaart naar binnen,zonder enige informatie naar de lezers dus toe.
Bij deze mijn informatie....

tamso
05-11-08, 15:52
Beste Hawa.

Je zegt het al.
De feiten die je zelf waarneemt door het te onderzoeken.
Het staat overal beschreven,als je er maar naar zoekt.
Je heb 2 kanten van het verhaal.
A de propaganda materie.
B de verborgen materie wat wel bewijs is,maar nooit is openbaard.

Datgene wat dus nooit is openbaard geef ik aan.
Die propagandabagger weerleg ik dus.

Maar het gaat lieke niet om die feiten.
Ze weet kennerlijk niet eens waar ik het over heb.
Of waar het om gaat.

Tegen haar sta ik dus tegen een muur aan te praten,en dat weet ze ook.
Daarom dit topic dat ze trolt en loopt te flaimingen.
Om dus iedereen tegen mij op te zetten.
Wat dus al aardig lukt,gezien de vele reactie's van onbenullen hierzo die het niet eens snappen.
Diep treurig is het dat de moderators,dit gewoon uit de hand laten lopen.

Lieke's plan is kennerlijk gelukt.

LiekevV
08-11-08, 08:37
Lieke's plannen lukken wel vaker.

Hawa
08-11-08, 15:19
Lieke's plannen lukken wel vaker. (zegt LiekevV). Gefiliciteerd trollenmeid.
Je hebt je ware gezicht laten zien. Vooral in het flaimen,ben je zeer goed, en je Nederlandse taal in perfect te noemen. (tien voor taal).

Ik hoop voor jou dat je nooit verneukt wordt. Of! Misschien is er een onverlaat die je indentiteit misbruikt. Je geld verdonkeremaand. En dat je dan met je handen in je trollenhaar zit te wroeten. Van! >>Waarom, moet mij dit overkomen?...
Hierover komt op de VPRO een documantaire in tegenlicht, morgen avond...
Als je het nu geloven wilt of niet...Het is pure werkelijkheid!!
Succes met je trollenbestaan.
Dus morgenavond, zondag a.s.