PDA

Bekijk Volledige Versie : Chief of Staff Obama is een... Je raadt het al...



Wizdom
06-11-08, 22:39
Rahm Emanuel accepts offer to serve as Obama's chief of staff

By Haaretz Staff and News Agencies

Tags: Israel news, Rahm Emanuel

U.S. President-elect Barack Obama said on Thursday that Rep. Rahm Emanuel, a former key official in the Clinton administration, had accepted his offer to become White House chief of staff.

"I announce this appointment first because the Chief of Staff is central to the ability of a President and Administration to accomplish an agenda," said Obama, who was elected on Tuesday. "And no one I know is better at getting things done than Rahm Emanuel."

Choosing Emanuel was one of Obama's first decisions after becoming president-elect in Tuesday's election.
Advertisement

The hard-charging fellow Chicagoan accepted the job after struggling over family and political considerations. By moving into a top White House job for a second time, Emanuel will have to put aside hopes of becoming speaker of the lower chamber.

He is the son of a Jerusalem-born pediatrician who was a member of the Irgun (Etzel or IZL), a militant Zionist group that operated in Palestine between 1931 and 1948.

Emanuel was a key figure in the administration of former President Bill Clinton, where he was known for his blunt management style. His selection is a shift in tone for Obama, who chose more low-key leadership for his presidential campaign.

Emanuel's quick rise to a party leadership position in the House underlines his political acumen, and his choice by Obama points to the president-elect's preparations to move quickly on getting his legislative agenda through Congress. Emanuel will carry a major role in facilitating and selling Obama's plans.

Obama was working in Chicago on Thursday where he received his first presidential-style intelligence briefing before moving into the White House in
10 weeks.

He planned his first public appearance since his presidential victory for Friday - a meeting with economic advisers to discuss the nation's financial troubles, which Americans listed as their top concern on election day. Obama plans to talk to the news media Friday afternoon after the meeting, aides said.

He and his wife, Michelle, will visit the White House on Monday at the invitation of President George W. Bush, aides said.

His new government faces massive challenges both at home and abroad, as evidence made clear on the first days after his historic victory over Republican John McCain on Tuesday.

The U.S. stock market greeted his elevation to the pinnacle of American power by plunging nearly 500 points Wednesday on more dire news about an economy in the throes of its worst crisis since the 1930s Great Depression. It fell further on Thursday.

Meanwhile, the Kremlin sounded off as well, with President Dmitry Medvedev declaring: Mechanisms must be created to block mistaken, egoistical and sometimes simply dangerous decisions of certain members of the international community - an apparent reference to the United States under Bush.

Medvedev issued the stark challenge even as he threatened to erect missiles along the Polish border if the Obama administration were to go forward with plans laid out by the Bush administration to create a missile shield in the Eastern Europe.

The Associated Press, meanwhile, declared Obama the winner in North Carolina on Thursday, a symbolic triumph in a state that hadn't voted for a Democrat in more than a generation.

North Carolina's 15 electoral votes brings Obama's total to 364 - nearly 100 more than necessary to win the White House. Missouri is the only state that remains too close to call.

Obama's win in North Carolina was the first for a Democratic presidential
candidate since Jimmy Carter won the state in 1976.

Before accepting the chief of staff job, Emanuel had told a Chicago television station he was honored but needed to consider the impact on his family.

"I have a lot to weigh: the basis of public service, which I've given my life to, a career choice. And most importantly, what I want to do as a parent," Emanuel said in an interview aired Wednesday.

Emanuel was a political and policy aide to Clinton before he turned to investment banking. He then won a Chicago-area House seat six years ago. In Congress, he moved quickly into the leadership. As chairman of the Democratic campaign committee in 2006, he played an instrumental role in restoring his party to power after 12 years in the minority.

Emanuel maintained neutrality during the long primary battle between Obama and Sen. Hillary Rodham Clinton, not surprising given his long-standing ties to the former first lady and his Illinois connections with Obama.

Other White House officials were being lined up, including Robert Gibbs as the likely pick for press secretary, said several Obama aides. Gibbs has been
Obama's longtime spokesman and confidant and was at Obama's side from his 2004 Senate campaign through the long days on the presidential campaign trail.

Obama planned to stay home through the weekend, with a blackout on news announcements so that he and his staff can get some rest after a grueling campaign and the emotional rush of their win Tuesday night. He is planning a trip to Hawaii in December to get away with his family before their move to the White House - and to honor his grandmother, who died Sunday at her home there.

Slinger
06-11-08, 22:54
:duim: Obama

1973Tanger
06-11-08, 23:04
Het zou mooi wezen als Hussein eindelijk eens werk ging maken om de Israëlisch echt daarop te wijzen dat ze het zo niet langer door kan gaan.

Slinger
06-11-08, 23:08
Het zou mooi wezen als Hussein eindelijk eens werk ging maken om de Israëlisch echt daarop te wijzen dat ze het zo niet langer door kan gaan.

En Hamas natuurlijk...

1973Tanger
06-11-08, 23:11
En Hamas natuurlijk...


Ik schat in dat Hamas best wel wil meewerken als Israël zich wil terugtrekken?

Wizdom
06-11-08, 23:21
Het zou mooi wezen als Hussein eindelijk eens werk ging maken om de Israëlisch echt daarop te wijzen dat ze het zo niet langer door kan gaan.

We zullen zien of Hoessein zijn naam waardig is ...

Slinger
06-11-08, 23:30
Ik schat in dat Hamas best wel wil meewerken als Israël zich wil terugtrekken?

Dan zullen ze toch voor vrede en veiligheid voor de Israëlische bevolking moeten zorgen.

1973Tanger
06-11-08, 23:34
We zullen zien of Hoessein zijn naam waardig is ...


Het zou mooi wezen als hij samen met betrokkenen nog in zijn termijn een einde zal maken aan de beroerde situatie daar. Maar dat is denk ik ook te hoog voor hem gegrepen. Maar alle beetjes en aanwijzingen op basis van oprechte intenties van deze Hussein zullen daarbij helpen. Uiteindelijk blijft het een kwestie tussen Israeliërs en Palestijnen. Het zou mooi wezen als hij deze keer geen partij zou kiezen, maar strikt betrokkenen bij elkaar brengen, uiteraard met ietsje meer voordeel voor de Palestijnen.

1973Tanger
06-11-08, 23:35
Dan zullen ze toch voor vrede en veiligheid voor de Israëlische bevolking moeten zorgen.


Hoezo, heeft Israël dan geen defensiemacht die dat voor zichzelf kan doen?

Slinger
06-11-08, 23:50
Hoezo, heeft Israël dan geen defensiemacht die dat voor zichzelf kan doen?

Dat is een gewapende vrede en dus geen oplossing, er moet een gegarandeerde vrede komen, zoals tussen Nederland en België. Alleen dan zal Israël zich terugtrekken uit de bezette gebieden.

tamso
07-11-08, 00:01
Er is maar 1 oplossing voor Israel.
Terugtrekken uit alle bezette gebieden voor 1967 en er een VN vredesmacht instaleren.
Maar Israel owns europa en de VS.
Israel vraagt de VS niet,maar eist iets.
Daarom zijn alle resolutie's waardeloos,die de VN destijds opriep.
Andere landen worden gelijk afgedwongen om zich te houden aan een VN resolutie.
Maar Israel heeft er totaal schijt aan.

Dus de vrede kan alleen tot stand komen als de VS en europa niet meer naar de pijpen danst van Israel.
En israel weigert dat.
Het is niet de Hamas de schuld,want zij hebben alle recht om zichzelf te verdedigen in een bezettingstijd.
Laat israel zich maar eerst eens terug trekken.
Ik ben nu nog mild,want Israel heeft dat land gestolen van de palastijnen na 1947.
Feitelijk hebben ze nergens recht op.

1973Tanger
07-11-08, 00:08
Dat is een gewapende vrede en dus geen oplossing, er moet een gegarandeerde vrede komen, zoals tussen Nederland en België. Alleen dan zal Israël zich terugtrekken uit de bezette gebieden.

Het voornemen zich uit de bezette gebieden terug te trekken is een teken van vrede. Verder kan je gerust zijn over de voortgang nadien van de vrede daar, doordat geen enkel land durft Israël te benadelen. Israël moet zich in de laatste plaats zorgen maken over gegarandeerde vrede in tegenoverstaan van de Palestijnen. Palestijnen vormen geen enkele serieuze bedreiging voor Israël. Terugtrekken zal juist een garantie vormen voor vrede, niet alleen met de Palestijnen.

StevieK
07-11-08, 10:41
Er is maar 1 oplossing voor Israel.
Terugtrekken uit alle bezette gebieden voor 1967 en er een VN vredesmacht instaleren.
Maar Israel owns europa en de VS.
Israel vraagt de VS niet,maar eist iets.
Daarom zijn alle resolutie's waardeloos,die de VN destijds opriep.
Andere landen worden gelijk afgedwongen om zich te houden aan een VN resolutie.
Maar Israel heeft er totaal schijt aan.

Dus de vrede kan alleen tot stand komen als de VS en europa niet meer naar de pijpen danst van Israel.
En israel weigert dat.
Het is niet de Hamas de schuld,want zij hebben alle recht om zichzelf te verdedigen in een bezettingstijd.
Laat israel zich maar eerst eens terug trekken.
Ik ben nu nog mild,want Israel heeft dat land gestolen van de palastijnen na 1947.
Feitelijk hebben ze nergens recht op.

He Tamso , ik ben het niet altijd met je eens, maar hier deel ik volkomen je mening.
Ik geloof dat er in de bijbel stond dat ze altijd zwerven zouden moeten. Immer toen Mozes te lang op de berg was, hebben ze hun eigen God verloochend door Baal, het Gouden Kalf te creeren en aanbidden.
Mozes zou ze naar het nieuwe land leiden, maar helaas door deze aktie hadden ze gelijk alle rechten verloren.

tamso
07-11-08, 13:48
He Tamso , ik ben het niet altijd met je eens, maar hier deel ik volkomen je mening.
Ik geloof dat er in de bijbel stond dat ze altijd zwerven zouden moeten. Immer toen Mozes te lang op de berg was, hebben ze hun eigen God verloochend door Baal, het Gouden Kalf te creeren en aanbidden.
Mozes zou ze naar het nieuwe land leiden, maar helaas door deze aktie hadden ze gelijk alle rechten verloren.

Joo StevieK.
Gelukkig dan dat ik niet zo een boeman ben dan.
Dat verhaal wat je vertelt over Baal ken ik ook.
Dat is hun heer.
Het betekent ook de heer.
Baal betekent God van de oorlog,de donder en de vruchtbaarheid.
Zij vonden dat ze het recht hadden om 1 groot israel te creeeren in die tijd.
Terwijl het andere deel van het jodendom dat helemaal niet vonden.
Ook toen ontstond een noord en zuid israel.
Ik meen het noorden waar david en Solomon later hun rijk wilde uitbreiden over het MO.
Ook het verhaal dat de joden de uitverkorenen zijn is lariekolder.
Nergens staat in de bijbel dat de joden het uitverkorene volk is.
De ware uitverkorene waren de Judeeers.
En die waren helemaal niet uit om te heersen.
Laat staan dat zij vonden dat zij het alleenrecht hadden.
Zij werden de uitverkorene genoemd om de mensen wijsheid te brengen.

En het zionisme heeft daar geen bal mee te maken,wat het israel heeft gecreeerd na 1917.
Definitief werd de staat israel na de balfour declaratie.
Als men eens wist wat hun ware geschiedenis was en hoe alle oorlogen tot stand is gekomen,zich wel 2 keer achter hun oren krabben wat voor recht zij hebben op de staat israel.
Zionisten willen enkel wereldwijd heersen.
Dat zijn zowel de cristenen,als de nep-joden de askhernazi-joden.
Wat eigenlijk afstammelingen zijn van mongolen uit azie.

Julien
07-11-08, 15:31
een jood.. en een super goed persoon!

Joesoef
07-11-08, 18:48
Niet te geloven, topic over de nieuwe Chief of Staff Obama en in 3 reply's gaat het over Israel.

Hebben jullie nu echt niets beters te doen?

LiekevV
08-11-08, 09:52
Tamso je kunt helemaal niet feitelijk bewijzen dat wat jij hier allemaal stelt, met je coplottheorietjes, waar is!!!

Je bent niet eens in staat, om ook maar een millimeter aan empirisch bewijs te leveren voor al die maffe stellingen die jij hier inneemt!!!

tamso
08-11-08, 10:28
Heb je ook nog inhoud,wat het tegenover gestelde zegt.
Of is je grammofoonplaat weer blijven hangen.

LiekevV
08-11-08, 10:53
Tamsootje,

Je bent een oen! Je beweet hier van alles, wat je helemaal niet hard kunt maken(zoals je waarschhijnlijk wel meer niet hard kan maken).
Je klets dus wederom volledig uit je nek!!

Wizdom
08-11-08, 15:55
Obama's choice draws anti-Arab taunt
Sat, 08 Nov 2008 09:39:05 GMT


Obama's choice of White House chief of staff, Rahm Emanuel
In strikingly racist remarks, the father of Rahm Emanuel has said Israel will benefit from Obama's choice of White House chief of staff.

"Obviously he will influence the president to be pro-Israel. Why wouldn't he be? What is he, an Arab? He's not going to clean the floors of the White House," Benjamin Emanuel, father of Rahm Emanuel, told the Israeli Ma'ariv daily.

In a Thursday statement, US president-elect Barack Obama announced that Rahm Emanuel had accepted his offer to serve as the next White House chief of staff, the highest-ranking member of the Executive Office of the President of the United States.

News of Benjamin Emanuel's comments came as Israeli newspapers rejoiced over Obama's choice of the Illinois Congressman to become 'the second-most powerful man in Washington'.

According to the Israeli Ha'aretz paper, Benjamin Emanuel 'is a Jerusalem-born pediatrician who was a member of the Irgun (Etzel or IZL), a militant Zionist group that operated in Palestine between 1931 and 1948.'

Rahm Emanuel, who is named after a Zionist combatant, also served for the Israeli military during the 1991 Persian Gulf War.

The appointment of Emanuel has not been welcomed in the Muslim world, where many feel that rather than reflecting Obama's campaign cry of 'Change', the move demonstrates the president-elect will continue to play the same old Washington foreign policy tune.

"There could not be a more provocative appointment than Rahm Emanuel, if he wanted to send a signal that he is going to stick by a quite hard-line pro-Israel policy," Ali Abunimah of the Electronic Intifadah said on Democracy Now.

“[Emanuel's father] was a gun runner for the Irgun, the Zionist, pre-Israel Zionist, militia that carried out numerous terrorist attacks on Palestinian civilians, including the bombing of the King David Hotel," said Abunimah.

He added that although Rahm Israel Emanuel himself was not responsible for those activities, his record is “far to the right of President [George] Bush when it comes to supporting Israel.”

mark61
09-11-08, 15:52
Niet te geloven, topic over de nieuwe Chief of Staff Obama en in 3 reply's gaat het over Israel.

Hebben jullie nu echt niets beters te doen?

Nee, het topic is geopend om een zeker iets 'aan de kaak te stellen'. Wat dat iets is wil ik graag nog even duidelijk hebben.

Vieze Wiz durft het niet hardop te zeggen.

tamso
09-11-08, 16:03
Nee, het topic is geopend om een zeker iets 'aan de kaak te stellen'. Wat dat iets is wil ik graag nog even duidelijk hebben.

Vieze Wiz durft het niet hardop te zeggen.

Ik denk dat Wizdom ons duidelijk wil maken,dat Obama een zionisten-aanhanger is.
Anders was hij nooit president geworden,als je het zionistenzooitje niet verdedigde.
Wist je dat nog niet mark.
Ach,heb je weer wat nieuws geleerd.
Lees of luister eens aipac en Obama.
Of Apiac en alle presidentskandidaten.
En luister goed wat ze hen te vertellen hebben.

En denk je dat ik uit mijn nek klets.
Bekijk eens bv krantenknipsels van Sharon in de israelische krant,over wie wie ownt.
Sharon zegt duidelijk dat israel de VS niet vraagt,maar iets eist.
Dat kleine smurfenlandje,wat zoveel invloed heeft.
En wat eist.
Om dit te snappen,moet je terug in de tijd.
Al voor wo1 is en was de macht al duidelijk.
Weet je ook wie israel heeft gecreeerd.

ronald
09-11-08, 17:07
Nee, het topic is geopend om een zeker iets 'aan de kaak te stellen'. Wat dat iets is wil ik graag nog even duidelijk hebben.

Vieze Wiz durft het niet hardop te zeggen.

Oh...ik zag het meteen. Rahm Emanuel is joods en als je zo dicht bij de president staat dan ben je natuurlijk de zionistische duifel die de president constant "iets" in zijn oren fluistert. En dat "iets" is natuurlijk pro-joods, pro-Israel, anti-Amerikaans, anti-Arabisch en anti-Islam. Die Obama heeft met die "Hoessein" de andere helft van de kiezers gewoon in de maling genomen. Uiteindelijk is hij ook gewoon een Zionist. Ik had alleen gedacht dat ze dit geheime complot op een later tijdstip zouden ontdekken. Toch wel slim van die Wiz.

John2
09-11-08, 17:30
Niet te geloven, topic over de nieuwe Chief of Staff Obama en in 3 reply's gaat het over Israel.

Hebben jullie nu echt niets beters te doen?

This wel een nieuw record! :hihi:

Spoetnik
09-11-08, 18:25
Oh...ik zag het meteen. Rahm Emanuel is joods en als je zo dicht bij de president staat dan ben je natuurlijk de zionistische duifel die de president constant "iets" in zijn oren fluistert. En dat "iets" is natuurlijk pro-joods, pro-Israel, anti-Amerikaans, anti-Arabisch en anti-Islam.

De vader van Ram schijnt dat in elk geval te denken :)

lucas3850
09-11-08, 19:35
'Dr. Benjamin Emanuel, once a member of the Irgun militia that fought for Israel's statehood, was asked in an interview with the Hebrew daily Maariv if his son's appointment would be good for Israel.
"Obviously, he will influence the President to be pro-Israel," said the elder Emanuel, who immigrated to the U.S. from Israel in the 1950s.
"Why shouldn't he do it? What is he, an Arab? He's not going to clean the floor of the White House."'

Ook uit de laatste opmerking van dr. Benjamin Emanuel, de vader van de straks op 1 na machtigste man in het Witte Huis, blijkt in wat voor een racistisch milieu Rahm Emanuel is opgegroeid. Arabieren zijn in de ogen van dit soort zionisten lui die het vuile werk moeten opknappen, en joden zijn er om presidenten van het machtigste land op aarde te beinvloeden. Dr. Benjamin Emanuel was lid van de zionistische terreurgroep Irgun die aanslagen pleegden op Palestijnse burgers en Britse militairen waarbij honderden doden vielen, onder wie bijna alle inwoners van het dorp Deir Yassin. Het opmerkelijke is dat dr. Benjamin Emanuel nadat hij via terreur meegewerkt had aan de etnische zuivering van Palestina, naar de VS verhuisde. Dat wat betreft zijn zionistisch geloof.
http://stanvanhoucke.blogspot.com/

1973Tanger
09-11-08, 19:45
De vader van Ram schijnt dat in elk geval te denken :)


Zijn familie heeft min of meer een zionistisch verleden. De een omgekomen tijdens schermutelingen in Jeruzalem, de ander leider van een militante joodse beweging. Daarin is hij toch grootgebracht, dat wellicht van enige invloed kan wezen. Hij is wel Husseins directe rechterhand. Ik zie wel of Hussein daartegen bestand is en ten aanzien van het Midden Oosten onpartijdig en rechtvaardig zal handelen.

tamso
09-11-08, 19:55
Ik zag een speech van Obama,waarin hij zowel een palastijnse staat steunde,als een israelische staat.
Zij aan zij dus.
Hopelijk dat hij de man is,die dat voor elkaar krijgt.
Hij kan zoveel willen,maar als zijn zionistische vriendjes het niet willen,het ook niet zal gebeuren.
Mocht hij het toch voor elkaar krijgen,daar een hoop vrede mee bereikt kan worden.
Dan zal Obama de eerste president zijn,die ik daadwerkelijk zal mogen.
Eerst zien en dan geloven.
Al denk ik eerder dat er een oorlog gestart zal worden in Iran,om de spanningen op de spits te drijven.
Waardoor dus de palastijnse staat,niet tot stand zal komen.

Spoetnik
09-11-08, 20:00
Zijn familie heeft min of meer een zionistisch verleden. De een omgekomen tijdens schermutelingen in Jeruzalem, de ander leider van een militante joodse beweging. Daarin is hij toch grootgebracht, dat wellicht van enige invloed kan wezen. Hij is wel Husseins directe rechterhand. Ik zie wel of Hussein daartegen bestand is en ten aanzien van het Midden Oosten onpartijdig en rechtvaardig zal handelen.

Opzich is de chief of staff er niet om buitenlands beleid te bepalen.

1973Tanger
09-11-08, 20:28
Opzich is de chief of staff er niet om buitenlands beleid te bepalen.



Hij beheert wel de agenda van de president en is meestal zijn steun en toeverlaat.

Wizdom
09-11-08, 20:30
Hij beheert wel de agenda van de president en is meestal zijn steun en toeverlaat.

M.a.w. hij kan bepalen dat ZIONISTISCHE LOBBY wel een gesprek krijgt met OBAMA en andere LOBBY niet. Een President zonder informatie is geen President. Hij is nu een LAME DUCK.

Eke
09-11-08, 23:12
M.a.w. hij kan bepalen dat ZIONISTISCHE LOBBY wel een gesprek krijgt met OBAMA en andere LOBBY niet. Een President zonder informatie is geen President. Hij is nu een LAME DUCK.

Heb je dan al zo'n helder beeld van Rahm Emanuel, Wizz ? Het gaat om hemzelf, he. Niet om z'n vader. Of z'n oom, of z'n neef, of z'n broer, of z'n zusje :)


BRON :http://www.house.gov/apps/list/speech/il05_emanuel/arableague.html

Emanuel Statement on Arab League Meeting with Israel



WASHINGTON, D.C.—Today, U.S. Representative Rahm Emanuel (IL-5) released the following statement praising the Arab League for holding joint meetings with Israeli leaders in Jerusalem.

“Today marks an important day for the people of Israel, for the Egyptians, the Jordanians and all people throughout the region. Lasting peace can only be achieved with true partners, and starting this dialogue is the right step on the path towards enduring peace and prosperity in the Middle East. The region deserves a chance to live in peace, and diplomacy will usher in a new era in the Middle East where Israelis and Arabs can live side by side"





PS.Okay, dit geeft ook nog niet zo'n helder beeld, maar doet ook niet alle deuren dicht !

Orandajin
10-11-08, 00:01
Ik schat in dat Hamas best wel wil meewerken als Israël zich wil terugtrekken?

Alweer drie jaar geleden heeft Israel zich uit die Gazaghetto teruggetrokken. En wat heeft Israel daarvoor teruggekregen? Tunnels voor ontvoeringen en moorden? Raketten? Hamas zal alleen met de ene mond mooie bedelbedes naar het vrije Westen versturen voor de camera en de microfoon en ons om de tuin heen leiden; De andere mond spreekt voor eigen parochie onverminderd de taal van haat en agressie. Afspraken maken met Hamas is zinloos, want Hamas zal zich niet aan afspraken houden. Afspraken met Hamas hebben de waarde gelijk aan die van letters in het zand. En iedere keer weer zien we ons gelijk bevestigd. De Pallies zijn de vetst gesubsidieerde bewoners op aarde en de beschavingsgraad in die Gazaghetto is er nul. Hoe kan dat? Wanbeleid? Geld dat verdwijnt in bewapening en oorlog? Of naar geheime bankrekeningen? Het volk ziet er niets van. Moge de Palestijnen leiders met meer gezond verstand krijgen.

1973Tanger
10-11-08, 00:13
Alweer drie jaar geleden heeft Israel zich uit die Gazaghetto teruggetrokken. En wat heeft Israel daarvoor teruggekregen? Tunnels voor ontvoeringen en moorden? Raketten? Hamas zal alleen met de ene mond mooie bedelbedes naar het vrije Westen versturen voor de camera en de microfoon en ons om de tuin heen leiden; De andere mond spreekt voor eigen parochie onverminderd de taal van haat en agressie. Afspraken maken met Hamas is zinloos, want Hamas zal zich niet aan afspraken houden. Afspraken met Hamas hebben de waarde gelijk aan die van letters in het zand. En iedere keer weer zien we ons gelijk bevestigd. De Pallies zijn de vetst gesubsidieerde bewoners op aarde en de beschavingsgraad in die Gazaghetto is er nul. Hoe kan dat? Wanbeleid? Geld dat verdwijnt in bewapening en oorlog? Of naar geheime bankrekeningen? Het volk ziet er niets van. Moge de Palestijnen leiders met meer gezond verstand krijgen.

Met of zonder Hamas is Israël opgedragen alle bezette gebieden aan het palestijnse volk terug te geven. Het geld uit het vrije westen mogen ze daarlaten.

Spoetnik
10-11-08, 00:49
Heb je dan al zo'n helder beeld van Rahm Emanuel, Wizz ? Het gaat om hemzelf, he. Niet om z'n vader. Of z'n oom, of z'n neef, of z'n broer, of z'n zusje :)


BRON :http://www.house.gov/apps/list/speech/il05_emanuel/arableague.html

Emanuel Statement on Arab League Meeting with Israel



WASHINGTON, D.C.—Today, U.S. Representative Rahm Emanuel (IL-5) released the following statement praising the Arab League for holding joint meetings with Israeli leaders in Jerusalem.

“Today marks an important day for the people of Israel, for the Egyptians, the Jordanians and all people throughout the region. Lasting peace can only be achieved with true partners, and starting this dialogue is the right step on the path towards enduring peace and prosperity in the Middle East. The region deserves a chance to live in peace, and diplomacy will usher in a new era in the Middle East where Israelis and Arabs can live side by side"





PS.Okay, dit geeft ook nog niet zo'n helder beeld, maar doet ook niet alle deuren dicht !



Jij bent lief maar een beetje naief :)

Spoetnik
10-11-08, 00:51
Obama 'to use executive orders'
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/us_elections_2008/7718949.stm

Executive powers = dictator.

Spoetnik
10-11-08, 00:54
Alweer drie jaar geleden heeft Israel zich uit die Gazaghetto teruggetrokken. En wat heeft Israel daarvoor teruggekregen? Tunnels voor ontvoeringen en moorden? Raketten? Hamas zal alleen met de ene mond mooie bedelbedes naar het vrije Westen versturen voor de camera en de microfoon en ons om de tuin heen leiden; De andere mond spreekt voor eigen parochie onverminderd de taal van haat en agressie. Afspraken maken met Hamas is zinloos, want Hamas zal zich niet aan afspraken houden. Afspraken met Hamas hebben de waarde gelijk aan die van letters in het zand. En iedere keer weer zien we ons gelijk bevestigd. De Pallies zijn de vetst gesubsidieerde bewoners op aarde en de beschavingsgraad in die Gazaghetto is er nul. Hoe kan dat? Wanbeleid? Geld dat verdwijnt in bewapening en oorlog? Of naar geheime bankrekeningen? Het volk ziet er niets van. Moge de Palestijnen leiders met meer gezond verstand krijgen.

Emm, Amerika heeft Barack Obama (zwarte president) gekozen, misschien een hoop voor de toekomst. Ik weet dat jij geen hoop hebt. Maar misschien?

ronald
10-11-08, 01:22
M.a.w. hij kan bepalen dat ZIONISTISCHE LOBBY wel een gesprek krijgt met OBAMA en andere LOBBY niet. Een President zonder informatie is geen President. Hij is nu een LAME DUCK.

De afspraak met zionistische lobby zet hij natuurlijk op 31 januari en met "die andere" op 32 januari. En Obama kwaakt naar niks... yeah right.

lucas3850
10-11-08, 07:04
Gisteravond vertelde de Amerikaanse wetenschappelijke medewerkster van onder andere The Transnational Institute, Phyllis Bennis, een zaal geinteresseerden in Amsterdam dat de toekomstige chefstaf van het Witte Huis, Rahm Emanuel, na de Congresverkiezing van 2006 zeven pas gekozen democratische Congresleden bedreigde. Zij waren door de kiezers gesteund vanwege hun felle oppositie tegen de illegale Amerikaanse bezetting van Irak. Het dreigement van Emanuel hield in dat als de volksvertegenwoordigers zouden volharden in hun anti-oorlogshouding hij zou zorgen dat ze niet meer herkozen zouden worden, een dreigement die buitengewoon effectief was omdat bekend is dat Congresleden die niet onvoorwaardelijk de belangen van Israel steunen ogenblikkelijk gedwarsboomd worden door de machtige joodse- en christelijke zionisische lobby. Die zorgen er dan voor dat de campagnefondsen van de tegenstanders van de dwarsliggers zo rijkelijk gevuld worden dat ze geen enkele mogelijkheid meer hebben om te worden herkozen. Ook in dit geval kozen de Amerikaanse volksvertegenwoordigers eieren voor hun geld en staakten hun uitgesproken verzet tegen de Amerikaanse bezetting. Overigens onstaat er ook onder de elite een groeiend onbehagen over het feit dat de belangen van Israel in de Amerikaanse politiek voor de nationale belangen gaan.
Stan van Houcke

tamso
10-11-08, 07:07
Alweer drie jaar geleden heeft Israel zich uit die Gazaghetto teruggetrokken. En wat heeft Israel daarvoor teruggekregen? Tunnels voor ontvoeringen en moorden? Raketten? Hamas zal alleen met de ene mond mooie bedelbedes naar het vrije Westen versturen voor de camera en de microfoon en ons om de tuin heen leiden; De andere mond spreekt voor eigen parochie onverminderd de taal van haat en agressie. Afspraken maken met Hamas is zinloos, want Hamas zal zich niet aan afspraken houden. Afspraken met Hamas hebben de waarde gelijk aan die van letters in het zand. En iedere keer weer zien we ons gelijk bevestigd. De Pallies zijn de vetst gesubsidieerde bewoners op aarde en de beschavingsgraad in die Gazaghetto is er nul. Hoe kan dat? Wanbeleid? Geld dat verdwijnt in bewapening en oorlog? Of naar geheime bankrekeningen? Het volk ziet er niets van. Moge de Palestijnen leiders met meer gezond verstand krijgen.

Lachwekkend te noemen,wat je opnoemt.
En nog diep treurig ook wat je erover zegt.
Israel is juist diegene wat het best gesponsorde apartheidsregime is ter wereld.
Al vanaf 1917 werd het gesponsord door de steenrijkste elite en later door europa en de VS.
Van onze belastingcenten houden wij dat fascitische systeem in stand.
En je moet niet de hamas vergelijken met de fatah.
Dat de fatahbeweging zo corrupt als de neten is,ben ik met je eens.
Daarom ook dat Hamas gekozen werd.

.

tamso
10-11-08, 07:11
De afspraak met zionistische lobby zet hij natuurlijk op 31 januari en met "die andere" op 32 januari. En Obama kwaakt naar niks... yeah right.

Op 33 januari 2009 zetten ze een handtekening onder de overeenkomst,dat palastina een eigen staat krijgt en dat israel zich volledig terug trekt.

Beukertje
10-11-08, 12:20
Ook hamas is zo "corrupt als de nete"!!

Fatah krijgt veel steun uit het westen, terwijl hamas weer wordt gesteund door de russen en Iran.
Ik zie niet echt veel verschil. Dit conflict heeft ook helemaal niets van doen met de zwart wit situatie zoals deze door dhr Tamso wordt geschetst.

De werkelijkheid is vele malen ingewikkelder.

Beukertje
10-11-08, 12:45
Iran heeft beloofd Hamas van financiële steun te zullen blijven voorzien als compensatie voor de sancties die het Westen de Palestijnse regering heeft opgelegd. Dat heeft Hamas-leider Khaled Mashaal, die een bezoek brengt aan Iran, gezegd na een onderhoud met de Iraanse minister van buitenlandse zaken Manouchehr Mottaki. Mottaki zei dat Iran Hamas inderdaad zal blijven steunen, maar hij noemde geen bedrag.

Iran schonk vorig jaar al een bedrag van omgerekend 90 miljoen euro aan Hamas. Het Westen zette de financiële hulp aan de Palestijnen stop nadat Hamas vorig jaar maart aan de macht was gekomen omdat de beweging weigert het geweld af te zweren en Israël te erkennen.

LONDEN (ANP) - De Iraanse regering heeft de Palestijnse beweging Hamas 250 miljoen dollar toegezegd. Dat berichtte de pan-Arabische krant Al Hayat dinsdag. Volgens Palestijnse bronnen in Damascus deden de Iraniërs de toezegging vorige week tijdens het bezoek van Khaled Meshaal, de politiek leider van Hamas, aan Teheran.

(Novum/AP) - In de islamitische wereld gaan steeds meer stemmen op om de Hamas, die een Palestijnse regering moet vormen, van geld te voorzien. Iran, de Arabische Liga, de Moslimbroederschap en de Organisatie van de Islamitische Conferentie zouden bereid zijn bij te springen. Dat is nodig omdat Israël heeft besloten het voor de Palestijnse Autoriteit geïnde belastinggeld in te houden (omgerekend zo'n veertig miljoen euro per maand) en Europese landen en de Verenigde Staten te kennen hebben gegeven een Palestijnse regering die door de fundamentalistische Hamas geleid wordt, niet financieel te zullen helpen.

Zaterdag is het nieuwe Palestijnse parlement geïnstalleerd. Hamas-aanhangers hebben daarin 74 van de 132 zetels. Maandag is de Hamas begonnen aan de coalitiebesprekingen. De Palestijnse leider Mahmoud Abbas zal naar verwachting maandagavond kandidaat-premier Ismail Haniyeh formeel aanstellen als kabinetsformateur. De verwachting is dat Haniyeh coalitiepartners als de Fatah-partij van Abbas zal proberen te strikken om het internationale aanzien van de nieuwe Palestijnse regering te verhogen. Dankzij de grote verkiezingsoverwinning zou de Hamas ook alleen kunnen gaan regeren.

De hoogste Iraanse geestelijk leider ayatollah Ali Khamenei heeft alle moslimlanden maandag opgeroepen een door de Hamas geleide regering te steunen. Ook zei Khamenei achter het standpunt van de beweging te staan om Israël niet te erkennen, ondanks vele verzoeken daartoe vanuit de Westerse en Arabische wereld. De politiek leider van de Hamas, Khaled Mashaal, was maandag in Iran op bezoek.

De Arabische Liga zegt deze week met een plan te zullen komen om de Palestijnse Autoriteit financieel bij te staan. Het is bedoeling dat maandag in Algiers het principebesluit genomen wordt om de Palestijnse Autoriteit maandelijks omgerekend 42 miljoen euro te schenken. Het uiteindelijke besluit daarover moet volgende maand genomen worden, zei secretaris-generaal Amr Moussa van de liga zondag.

Veel Palestijnen hebben overigens geen hoge verwachtingen van toezeggingen uit Arabische landen. Volgens Samir Ghattas, het hoofd van het Palestijnse onderzoekscentrum Al-Kuds, is van de op de Arabische top in Beirut in 2002 gedane toezegging van ruim vijfhonderd miljoen euro per jaar nooit iets terechtgekomen. 'Als de Arabieren Arafat niet betaalden, waarom zouden ze nu de Hamas betalen?' zei Ghattas, doelend op de inmiddels overleden Palestijnse leider Yasser Arafat. Volgens Ghattas zijn Arabische landen niet bereid de Hamas te steunen, omdat deze beweging haar oorsprong kent in de radicale Moslimbroederschap, die in veel Arabische landen de overheid naar de kroon steekt.

Ook de Organisatie van de Islamitische Conferentie zal een Hamas-regering te hulp schieten, heeft de Maleisische premier Abdullah Ahmad Badawi maandag gezegd in een interview met het persbureau Associated Press. Badawi zei met enkele OIC-leiders te hebben gesproken en te willen helpen. Badawi noemde het ironisch dat de VS zo hebben aangedrongen op democratisering, maar nu weigeren de uitkomst van de Palestijnse verkiezingen te accepteren en de geldkraan willen dichtdraaien. Volgens Badawi kan de Hamas op een verantwoordelijke manier regeren en is de beweging geïnteresseerd in vrede.

De leider van de Moslimbroederschap, Mohammed Mahdi Akef, zei maandag dat een wereldwijde campagne wordt opgezet om geld in te zamelen voor de Hamas. Volgens Akef is het onrechtvaardig dat de grootste geldschieters van de Palestijnen, de VS en Europese landen, hun hulp dreigen stop te zetten. Een andere leider van de broederschap, Mohammed Hilal, zei in een interview met de Egyptische krant Al-Masry Al-Yawm dat zijn organisatie haar aanhangers zal vragen een kwart van hun inkomen aan de Palestijnse Autoriteit ter beschikking te stellen.


bovenstaande beweerd precies het tegenovergestelde!
misschien raar hoor, maar die berichten vertrouw ik net even wat meer dan wat jij hier zonder welk bewijs dan ook, achter laat!