PDA

Bekijk Volledige Versie : Advocaat tegen woekerpolissen ontdekt dat hij zelf ook slachtoffer is...



Wizdom
08-11-08, 15:03
Advocaat blind voor eigen ’woekerpolis’


Woekerpolissen voor klanten bevechten, maar die van jezelf compleet missen. Advocaat Hendrik Jan Bos bestrijdt verzekeraar Reaal voor de rechter om wat de grootste woekerpolis zou zijn: 99,2% van de inleg ging op aan kosten.

Binnenkort staat Bos alsnog ook privé voor het hekje. „Tijdens de rechtszaak voor mijn cliënt ontdekte ik dat ik mogelijk ook een woekerpolis heb. Die late ontdekking klinkt inderdaad nogal dom. Ik voer wel rechtszaken en voel mij nu een beetje als de schoenmaker die zélf op slechte schoenen loopt. Ik heb mijn polis uit 2000 voor de dekking van mijn hypotheek niet diepgaand genoeg op de kosten nagekeken. Ik begrijp nu dat mensen zich schamen als ze zo’n polis niet snappen.”

Bij de verzekeraar vangt hij bot. „Reaal kan na twee maanden, talloze beloftes en zes faxen niet melden hoeveel kosten ik betaal. Dit wordt te gek.”

Reaal bevestigt te zijn gedaagd door Bos. „Maar het waardeoverzicht is aan iedereen verstuurd”, reageert de voorlichtster, die niet op Bos-kwestie in wil gaan.

Het kantoor van Bos eist half november namens de advocaat per kort geding dat de rechter Reaal een dwangsom oplegt voor elke dag dat die niet zijn kosten toont.

„Dieptepunt was hun ontkenning dat ik klant bij Reaal was. Ik betaal sinds 2000 wel fors premie per maand. Een foutje kan, maar dit wordt te gek.” Zijn klant kreeg bij Reaal na vijftien jaar ’sparen’, tot €8168, slechts €66. De rest ging op aan kosten voor verzekeraar en adviseurs, stelt Bos.