PDA

Bekijk Volledige Versie : Scheppingsbrochure in zes miljoen huizen



IbnRushd
08-11-08, 17:02
Scheppingsbrochure in zes miljoen huizen

Geplaatst: 07 november 2008 09:10, laatste wijziging: 07 november 2008 15:30

van onze redactie kerk

URK - In bijna heel Nederland wordt in februari de brochure Evolutie of schepping - wat geloof jij? huis aan huis verspreid. Dat is althans het plan van de mensen achter de website www.creatie.info.

De brochure moet kort voor de tweehonderdste geboortedag van Darwin - 12 februari - verschijnen.

Het jaar 2009 is uitgeroepen tot Darwinjaar, waarin veel aandacht gegeven zal worden aan zijn evolutieleer.

,,Veel Nederlanders zullen op allerlei manieren met de evolutietheorie in aanraking worden gebracht, gewild of ongewild'', schrijft Kees van Helden namens de website in een brief aan ruim 7500 predikanten.

Het is om die reden dat creatie.info de brochure van acht pagina's breed bij zes miljoen huishoudens in de brievenbus wil laten bezorgen.

,,Deze uitgave geeft aan, dat het technisch niet te bewijzen is of de mens op aarde door evolutie of door schepping gekomen is. Het is beide een geloof'', aldus de brief. Het project kost volgens de initiatiefnemers naar schatting 400.000 euro. Dat geld is er nog niet - in de brief vraagt Van Helden om gebed, maar ook om ,,in de komende maanden een collecte voor deze actie te bestemmen. U zult begrijpen dat een gift van harte welkom is''.

De initiatiefnemers sluiten de brief af met een sommetje. ,,Deze brief wordt aan ruim 7500 adressen gestuurd en als de helft honderd euro overmaakt, is het benodigde bedrag al bijna binnen.''

Steun

Volgens de website heeft het project de steun van 31 organisaties, waaronder de Vereniging Bijbel en Onderwijs, Stichting Ark van Noach, Stichting Hulp Vervolgde Christenen en Schreeuw om Leven.

Het comité van aanbeveling bestaat uit 42 mensen uit een breed kerkelijk palet. Op de lijst staan vertegenwoordigers van de Gereformeerde Gemeenten, Hersteld Hervormde Kerk, Protestantse Kerk, Christelijke Gereformeerde Kerken, Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt) en evangelische gemeenten.

nd.nl

Bofko
08-11-08, 19:16
,,Deze uitgave geeft aan, dat het technisch niet te bewijzen is of de mens op aarde door evolutie of door schepping gekomen is. Het is beide een geloof'', aldus de brief. Het project kost volgens de initiatiefnemers naar schatting 400.000 euro.

:zozo: Da's een hoop geld om afzwakking van het eigen geloof te promoten.

H.P.Pas
08-11-08, 21:04
[B] de website www.creatie.info.



:aanwal: Ze zijn de oceaan overgestoken. Net als indertijd de Coloradokever.
Boeiende website wel.

Wizdom
08-11-08, 22:31
:zozo: Da's een hoop geld om afzwakking van het eigen geloof te promoten.

Ik zeg altijd tegen mijn zoon: Nee jongen jij stamt niet af van "Apen" maar de juffrouw die met dat verhaal komt wel... :hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:

H.P.Pas
08-11-08, 22:55
Ik zeg altijd tegen mijn zoon: Nee jongen jij stamt niet af van "Apen" maar de juffrouw die met dat verhaal komt wel... :hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:


Voor mijn ouders is het album met de plaatjes
Die zo vals getuigen van een blijde jeugd
Maar ze tonen niet de zouteloze praatjes
Die een kind opvoeden in eer en deugd

Ik heb altijd vermeden laffe grapjes aan mijn kinderen te vertellen.
Heb ik later wel voordeel van gehad; ze nemen me nog steed min of meer serieus.

John2
09-11-08, 01:09
Ik heb altijd vermeden laffe grapjes aan mijn kinderen te vertellen.
Heb ik later wel voordeel van gehad; ze nemen me nog steed min of meer serieus.

Met de nadruk op min of meer............:hihi:

mark61
09-11-08, 14:23
Ik zeg altijd tegen mijn zoon: Nee jongen jij stamt niet af van "Apen" maar de juffrouw die met dat verhaal komt wel... :hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:

Goh wat grappig. Daar heeft je zoon wat aan in zijn verdere leven. Denigrerend doen over andere mensen en wetenschap ontkennen wanneer het je uitkomt, maar in 99,9% van de overige gevallen dankbaar omarmen. Leg je zoon meteen even uit dat internet niet bestaat, aangezien dezelfde wetenschap ten grondslag ligt aan alles wat je in je dagelijks leven gebruikt.

Ik hoop dat hij niet net zo geschift wordt als jij.

Vertel je hem ook dat Allah tegen arme negers is? Die vermoordt hij het liefst wholesale immers.

Aït Ayt
10-11-08, 16:52
Ik zeg altijd tegen mijn zoon: Nee jongen jij stamt niet af van "Apen" maar de juffrouw die met dat verhaal komt wel... :hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:

:hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:

tamso
10-11-08, 18:05
Op zich geen slecht idee om wat meer te verspreiden dan alleen 1 religie.
Ik had liever gezien dat ze bv de Islam erbij verspreide onder de cristenen.
Al is het alleen maar om begrip te krijgen onderling.
Zou ook mooi wezen als moslims meer kennis zouden opdoen over het cristendom.

mark61
10-11-08, 18:18
:hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:

Moslims en gevoel voor humor, Allah sta hen bij.

reallife
10-11-08, 19:01
Op zich geen slecht idee om wat meer te verspreiden dan alleen 1 religie.
Ik had liever gezien dat ze bv de Islam erbij verspreide onder de cristenen.
Al is het alleen maar om begrip te krijgen onderling.
Zou ook mooi wezen als moslims meer kennis zouden opdoen over het cristendom.

Ik vraag me altijd af waar dit soort dualisme vandaan komt vanuit de gelovige gezien. Het is alsof we denken dat de wereld grofweg verdeeld is in twee stukken. De religieuze, mystieke wereld. En de wetenschappelijke feitelijke wereld. Waarom eigenlijk?

Ik ben persoonlijk erg blij dat ik weet waar veel natuurgeweld vandaan komt. Dat ik niet bang weg hoef te kruipen voor onweer en bliksem omdat het vroeger als de wrekende hand van God werd gezien. Dat we weten hoe bepaalde ziekten ontstaan en noem maar op.

Wat vroeger de mensheid belemmerde en voor enorm veel angst en bijgeloof zorgde. Waar vroeger de leidende geestelijke klasse de mensen klein en kinderlijk konden houden is dat nu met de vrije toegang tot informatie op allerlei gebied niet meer mogelijk.
Heerlijk toch. Alsof allerlei rommel en overbodige balast van het geloof afgeworpen is en je meer tot het wezenlijke kan doordringen. Dat daardoor meer kritiek komt is ook alleen maar goed. Daar groei je alleen maar van.

tamso
10-11-08, 19:15
Ik vraag me altijd af waar dit soort dualisme vandaan komt vanuit de gelovige gezien. Het is alsof we denken dat de wereld grofweg verdeeld is in twee stukken. De religieuze, mystieke wereld. En de wetenschappelijke feitelijke wereld. Waarom eigenlijk?

Ik ben persoonlijk erg blij dat ik weet waar veel natuurgeweld vandaan komt. Dat ik niet bang weg hoef te kruipen voor onweer en bliksem omdat het vroeger als de wrekende hand van God werd gezien. Dat we weten hoe bepaalde ziekten ontstaan en noem maar op.

Wat vroeger de mensheid belemmerde en voor enorm veel angst en bijgeloof zorgde. Waar vroeger de leidende geestelijke klasse de mensen klein en kinderlijk konden houden is dat nu met de vrije toegang tot informatie op allerlei gebied niet meer mogelijk.
Heerlijk toch. Alsof allerlei rommel en overbodige balast van het geloof afgeworpen is en je meer tot het wezenlijke kan doordringen. Dat daardoor meer kritiek komt is ook alleen maar goed. Daar groei je alleen maar van.

Vorig jaar of zo of iets langer terug aan de levende lijve meegemaakt hoe een reli-oorlog zich ontwikkeld.
Op een of andere gristenlog was een topic wat ging over allah en hoe het dichter bij het cristendom kon worden gebracht.
Een paar moslims waren aan het discusren met elaar met cristenen.
wat eers vriendelijk begon werd uiteindelijk een scheld partijtje en elkaar verwijten geven.
Ik was neutraal daarin.
In die zin dat ik atheist was.
Ik zei ook als ik op dat moment een pistool of wapen in het midden leg,en zij in een kamer zaten bij elkaar ze elkaar hadden vermoord om het geloof.
Ik zei ook wat ze eigenlijk echt geloofde.
Is het een god of een duivel.
Omdat ze elkaar niet respecteerde en hun geloof als iets beters zagen dan de ander.

Van Kooten en de Bie hadden vroeger een progamma.
Daar hadden ze ook een afl gemaakt over de crislam.
Om alle problemen uit de wereld te helpen moesten deze 2 boeken de bijbel en koran samen gevoegd worden en wat de crislam werd.
En alle problemen zijn de wereld uit.

Eke
10-11-08, 22:16
Mijn eerste reaktie is : zonde van het geld. $ ton, daar kun je toch een aardig stukje land voor kopen en fantaseer eens wat je daarmee kunt doen....

Maar terwijl ik Tamso lees realiseer ik me dat het nogal ouderwets is om alleen met een stelletje christenen zo'n folderaktie te gaan voeren.
Zijn er niet veel meer scheppingsgelovigen in Nederland ? Doe het dan in 1 keer goed en vraag aan elke creationist twee euro. Doe daar iets leuks mee :hihi:



Maar ja, ik weet niet of je God zichtbaar moet willen maken....dat lijkt toch wel indirekt de bedoeling van die mensen.
Waar ben je dan mee bezig :maf2:

tamso
11-11-08, 09:55
Mijn eerste reaktie is : zonde van het geld. $ ton, daar kun je toch een aardig stukje land voor kopen en fantaseer eens wat je daarmee kunt doen....

Maar terwijl ik Tamso lees realiseer ik me dat het nogal ouderwets is om alleen met een stelletje christenen zo'n folderaktie te gaan voeren.
Zijn er niet veel meer scheppingsgelovigen in Nederland ? Doe het dan in 1 keer goed en vraag aan elke creationist twee euro. Doe daar iets leuks mee :hihi:



Maar ja, ik weet niet of je God zichtbaar moet willen maken....dat lijkt toch wel indirekt de bedoeling van die mensen.
Waar ben je dan mee bezig :maf2:

Ik wist nog hoe Fitna die dag uitkwam en dat Paul en Witteman als eerste daar een debat over maakte.
Ik vond de marrokanen die dat debat vertegenwoordigde maar een stelletje slapjannussen.
Die arabist jansen had het over de dictators in het MO.
Ik had dan gezegd wie heeft deze dictators daar neer gezet en wie steunt hen.

Wat ik toen op hun site zei,toen daar een felle discussie bezig was om de islam te beledigen om eens een paar echte reli-gelovige tegen over mekaar te zetten.
Dus een dominee of zo en een immam.
En een atheist of een spiritueel iemand.
En ook een zionist erbij.
Dan kunnen wij allen precies zien,wat de ware oorzaak is van alle problemen sinds de bijbel en koran is onstaan.
Maar dat is iets wat ze niet durven.
Iedereen die daarbuiten staat,zal inzien wat het ware probleem is in deze.
En dat lieden als Wilders alleen maar onderbuik gevoelens creeert,en de islam in een hoekje plaats.
Wilders is zelf een fanatieke zionist.
En de cristenpartijen laten hem juist aan het woord,om de islam te beschadigen.
Het zijn gewoon hypocrieten.

Wij wij dus echt moeten leren op school,is alle religie's.
Een verplichte taak voor elke leerling.
Hopelijk dat de jeugd minder eenzijdig tegen dingen aan gaat kijken.
Geld voor de nederlanders,maar ook voor de marrokanen en turken.
Begrip voor elkaar is het sleutelwoord.
Ook al hoef je er niet mee eens te zijn.
Maar er over kan debateren,zonder moord en doodslag.

Max Stirner
11-11-08, 10:11
[,,Deze uitgave geeft aan, dat het technisch niet te bewijzen is of de mens op aarde door evolutie of door schepping gekomen is. Het is beide een geloof'', aldus de brief.


:)


Schattig, ze bieden remise aan ..... (terwijl ze al bijna 200 jaar schaakmat staan).

Bofko
11-11-08, 14:15
:)


Schattig, ze bieden remise aan ..... (terwijl ze al bijna 200 jaar schaakmat staan).

:haha: