PDA

Bekijk Volledige Versie : de plichten van de vrouw

settoutia
14-11-08, 10:04
salaam alikoem.

Het is normaal dat er voor elk recht een overeenkomstige verantwoordelijkheid is. Daarom hebben vrouwen bepaalde verplichtingen tegenover hun mannen.

De Qor-aan vermeldt: “...En de oprechte vrouwen zijn de gehoorzame vrouwen en zij waken (over zichzelf en de eigendommen) in de afwezigheid (van haar man), zoals Allah ook waakt.” (Edele Qor-aan; 4:34)

De vrouw moet de geheimen van haar man bewaren en hun (materiële) privé-leven beschermen. Zaken van intimiteit of fouten die hem zouden kunnen onteren, mogen niet door de echtgenote met een derde partij worden gedeeld, net zoals van hem wordt verwacht dat hij haar eer ook beschermt.

Een vrouw moet ook over het bezit van haar man waken. Ze moet zijn huis en bezittingen beschermen, zo goed als in haar vermogen ligt, van diefstal of schade. Ze mag niemand in het huis laten, die haar man niet mag noch in enige uitgaven vervallen, die haar man afkeurt.

Een moslimvrouw moet samenwerken en coördineren met haar man. Er kan echter geen samenwerking zijn met een man die ongehoorzaam is aan Allah.

Ze zou zijn verzoeken niet moeten inwilligen als hij wilt dat ze iets onwettigs doet. Een man zou ook geen misbruik van zijn vrouw moeten maken, maar bezonnen zijn over haar behoeften en geluk.

De Qor-aan vermeldt: “En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijke dwaling.” (Edele Qor-aan; 33:36)

De moslimvrouw is 1400 jaar geleden een rol, rechten en plichten gegeven, die de meeste vrouwen vandaag de dag niet genieten, zelfs niet in het Westen. Deze zijn van Allah en zijn gemaakt om een evenwicht te behouden in de samenleving; wat onrechtvaardig of ontbrekend lijkt op een plaats, wordt gecompenseerd of uitgelegd op een andere plaats. Islaam is een volledige manier van leven.

Moslimvrouwen zouden daarom trots moeten zijn op hun geloof. Zij zouden moeten streven om de regels van Allah zoals behelsd in de Heilige Qor-aan en de Soennah van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) Zij zouden moeten streven om goede voorbeelden te zijn voor vrouwen van andere geloven.

Op dezelfde wijze spannen niet-moslimvrouwen zich in om de leer van de Islaam te begrijpen. Zij zullen zeker ontdekken dat wat zij als “vrijheid” koesteren niets anders is dan een samenzwering om hen van hun eer en waardigheid te beroven. De Islaam is de gegarandeerde weg voor het welslagen van vrouwen in deze wereld en in het hiernamaals.

Islamsite
23-11-08, 18:12
Hierbij een woordje uitleg over ons forum www.Ansaar.nl (http://www.ansaar.nl).

Waar komt Ansaar vandaan? Ansar, Ansaar of Helpers (Arabisch: ??????? (al-Anaar)) is een Arabisch woord dat binnen de islam gebruikt wordt voor zij die in Medina onderdak boden en bescherming aan de moslims die na de hidjra hun eigen stad Mekka hadden verlaten.

Wat biedt onze site van meerwaarde?
Ansaar is een forum dat informatie geeft over islam, maar is ook een site waar moslims en niet moslims kunnen discussiëren over verschillende topics over islam en de toepassing ervan in hun eigen leven.
De onderwerpen die op onze site behandeld worden zijn zeer divers het gaat van hadieths en koran tot het huwelijk binnen islam en de opvoeding van de kinderen.

In principe zijn alle aspecten bespreekbaar zolang er op een respectvolle en islamitisch correcte manier over gesproken wordt. Beweringen moeten natuurlijk altijd onderbouwd worden zo voorkomen we dat er foutieve informatie verspreid wordt. Verder zijn alle stromingen binnen islam welkom en kunnen op een correcte manier besproken worden. We moedigen onze leden dan ook aan om verdraagzaam om te gaan met andere meningen en stromingen. Dat maakt ons forum ook zo bijzonder : vaak zijn islamfora toegelegd op 1 bepaalde stroming of worden bepaalde stromingen uitgesloten of onbespreekbaar gemaakt.

Moderators Ansaar.nl:
Verder hebben we bewust gekozen voor een vrij groot aantal moderatoren wat de aanwezigheid van 1 of meerdere moderatoren op vrijwel elk uur van de dag garandeert waardoor ervoor gezorgd kan worden dat er geen ongepaste teksten of ongepast gedrag voorkomt.

http://forums.ansaar.nl/header/header_1_left.bmp

apos3
28-11-08, 17:46
EXCUSES VOOR DE HOOFDLETTERS MAAR HET MAAKT HET WAT DUIDELIJKER WIE WIE IS.

salaam alikoem.

Het is normaal dat er voor elk recht een overeenkomstige verantwoordelijkheid is. Daarom hebben vrouwen bepaalde verplichtingen tegenover hun mannen. DAT IS NIET NORMAAL. ZOALS IK DIT INTERPRETEER ZOU HET ER OP NEER KOMEN (WAT BIJ KINDEREN VAAK VOORKOMT OVERIGENS) DAT ALS JE IETS DOET VOOR EEN ANDER JE DAT DAN OOK MOET TERUG VERWACHTEN. WAT IS ZO GODDELIJK AAN GODDELIJK? ALTRUISME.
DAAR KOMT GEEN VERPLICHTING AAN TE PAS BEHALVE GEZOND VERSTAND DOORSPEEND MET RESPECT.

De Qor-aan vermeldt: “...En de oprechte vrouwen zijn de gehoorzame vrouwen en zij waken (over zichzelf en de eigendommen) in de afwezigheid (van haar man), zoals Allah ook waakt.” (Edele Qor-aan; 4:34)
OPRECHT BEN JE PAS ALS JE NIET BEZIG BENT MET TE DENKEN DAT JE GEHOORZAAM MOET ZIJN AAN IETS WAT VOLKOMEN DUIDELIJK IS.

De vrouw moet de geheimen van haar man bewaren en hun (materiële) privé-leven beschermen. Zaken van intimiteit of fouten die hem zouden kunnen onteren, mogen niet door de echtgenote met een derde partij worden gedeeld, net zoals van hem wordt verwacht dat hij haar eer ook beschermt.
IEMAND MET GEHEIMEN KAN NOOIT OPRECHT ZIJN.

Een vrouw moet ook over het bezit van haar man waken. Ze moet zijn huis en bezittingen beschermen, zo goed als in haar vermogen ligt, van diefstal of schade. Ze mag niemand in het huis laten, die haar man niet mag noch in enige uitgaven vervallen, die haar man afkeurt.
DAAR BEGINT DUS HEEL DUIDELIJK DE ONDERDRUKKING VAN DE VROUW.
TENSLOTTE IS HET HUIS OOK VAN DE VROUW TOCH? WAAROM ZOU EEN VROUW NIET IEMAND IN HAAR HUIS MOGEN LATEN ALLEEN OMDAT DE MAN DIE PERSOON NIET MAG? ZOU HET NIET IETS TE MAKEN HEBBEN MET HET VERMIJDEN VAN JALOUZIE AAN DE KANT VAN DE MAN? DAT IS DAN TOCH ECHT ZIJN PROBLEEM. JALOUZIE LEIDT TOT BOOSHEID EN ERGER EN HEEFT NIETS TE MAKEN MET RESPECT. HIER ZIT DUS ERG VEEL TEGENSTRIJDIGHEID IN.

Een moslimvrouw moet samenwerken en coördineren met haar man. Er kan echter geen samenwerking zijn met een man die ongehoorzaam is aan Allah.
WANNEER BEN JE EIGENLIJK "ECHT" ONGEHOORZAAM AAN ALLAH?

Ze zou zijn verzoeken niet moeten inwilligen als hij wilt dat ze iets onwettigs doet. Een man zou ook geen misbruik van zijn vrouw moeten maken, maar bezonnen zijn over haar behoeften en geluk.
MET ZULKE REGELS ALS HIERBOVEN IS DAT HAAST ONMOGELIJK.

De Qor-aan vermeldt: “En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijke dwaling.” (Edele Qor-aan; 33:36) DE BOODSCHAPPER IS DE IMAM NEEM IK AAN? DE IMAMS DIE IK HEB GEZIEN EN MEEGEMAAKT KWAMEN NOGAL WERELDVREEMD OVER. LAAT STAAN DAT DEZE MENSEN (WANT HET ZIJN TOCH ECHT DOODGEWONE MENSEN) DE JUISTE KEUZE KUNNEN MAKEN VOOR ANDEREN. DAAR KOMEN ALTIJD PROBLEMEN VAN.

De moslimvrouw is 1400 jaar geleden een rol, rechten en plichten gegeven, die de meeste vrouwen vandaag de dag niet genieten, zelfs niet in het Westen. Deze zijn van Allah en zijn gemaakt om een evenwicht te behouden in de samenleving; wat onrechtvaardig of ontbrekend lijkt op een plaats, wordt gecompenseerd of uitgelegd op een andere plaats. Islaam is een volledige manier van leven. CORRECTIE, ZOALS IK DIT INTERPRETEER IS HET EEN VOLLEDIGE MANIER VAN ONDERDRUKKING VAN DE VROUW. DE ISLAAM IS PUUR EEN MANNENWERELD WAARIN DE VROUW ONDERGESCHIKT IS AAN DE MAN. DIT KOMT OOK IN HET CHRISTENDOM EN ANDERE RELIGIES VOOR. ALS EEN VROUW ZICH DAAR THUIS IN VOELT IS DAT HAAR KEUZE MAAR HEB DAN WEL RESPECT VOOR DE VROUW DIE DAAR NIET VOOR KIEST. HET ENIGE WAT JE ZOU KUNNEN AANMERKEN OP DE WESTERSE STEREOTYPE VROUW IS DAT ZIJ HAAR VROUWELIJKHEID KWIJT IS GERAAKT DOOR HET FEMINISTISCHE TIJDPERK. DAAR BEDOEL IK NIET MEE DAT ZE GEEN SEXUELE UITSTRALING MEER HEEFT. DE ORIGINELE VROUW HEEFT VEEL MEER WARMTE EN KRACHT DAN DE MAN MAAR PROBEERT NU DE MAN TE IMMITEREN MET ALLE GEVOLGEN VAN DIEN. OM DAT TERUG TE KRIJGEN LIJKT ME DE ISLAM NIET DE JUISTE WEG MET ALLE RESPECT.

Moslimvrouwen zouden daarom trots moeten zijn op hun geloof. Zij zouden moeten streven om de regels van Allah zoals behelsd in de Heilige Qor-aan en de Soennah van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) Zij zouden moeten streven om goede voorbeelden te zijn voor vrouwen van andere geloven. VOORBEELDEN VOOR ANDERE VROUWEN? DOOR MET EEN HOOFDDOEKJE OF IN EEN ANDERSOORTIG DWANGBUIS TE LOPEN? HET WOORD DAAROM EN MOETEN ZEGT EIGENLIJK AL GENOEG.

Op dezelfde wijze spannen niet-moslimvrouwen zich in om de leer van de Islaam te begrijpen. Zij zullen zeker ontdekken dat wat zij als “vrijheid” koesteren niets anders is dan een samenzwering om hen van hun eer en waardigheid te beroven. De Islaam is de gegarandeerde weg voor het welslagen van vrouwen in deze wereld en in het hiernamaals. MIJN INTERPRETATIE IS PRECIES ANDERSOM. VROUWEN IN DE ISLAM WORDEN BEROOFD VAN HUN IDENTITEIT MET ZULKE REGELS. ALLE RELIGIES IN DE WERELD ZOUDEN ZICH EENS MOETEN GAAN REALISEREN DAT ZE VERDER WEG VAN GOD STAAN DAN ZE DENKEN. DE WAARHEID ZIT ALS EEN RIJSTEKORREL IN ELK RELIGIEUS BOEK. DAT GELDT VOOR DE BIJBEL MAAR OOK VOOR DE KORAN.

Misterlucky
02-12-08, 08:49
Hey apos3 je hebt helemaal gelijk maar dan ook helemaal gelijk 1000% hahahah dit wat hier wordt beweerd is klinkklare onzin gewoon fabeltjes krant verhaaltjes. dit heeft helemaal niks met de islam te maken. ik vindt het dan ook zo jammer dat mensen zoals jij er een hele verkeerde indruk van krijgen. ik vindt het dan ook 1000% logisch dat er zoveel mensen zijn die de islam belachelijk vinden. en ik als moslim zijnde ben het daar ook helemaal mee eens. want geloof het of niet jonge... de meeste mensen die zich moslims noemen zoals hier op deze site zijn het niet eens... maar het zijn volgelineg van duivel aanbidders... gestoorde mensen allemaal gatverdamme ik wordt er misselijk van. niks maar dan ook niks van wat ze beweren staat in de koran. by the way.... ik zag dat ze ook regels uit de koran liet zien die je in zijn gehele context moet lezen... maar nee men gebruikt alleen een zin of regel uit de koran om die kanker hadiths en weet ik veel wat voor onzin boekjes ze lezen te rechtvaardigen. geloof mij vriend. ik vraag jou en trouwens iedereen wie mij iets kan laten zien uit de KORAN wat aangeeft dat de vrouw minder is of wat dan ook iets dat belachelijk is nou dan bekeer ik mij meteen van de islam... maar jaah zoals ik weet zul je dat niet kunnen vinden... hahahaha

Marokiina
05-12-08, 18:53
dank je meid :kusje:

settoutia
09-12-08, 07:55
graag gedaan meid!!