PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht: Marokkaanse man (nee ben geen homo geworden)



John2
14-11-08, 16:54
Gezocht: Marokkaanse man


Een personeelsadvertentie van een hulporganisatie in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart heeft voor een relletje gezorgd. Voor de functie van bewonersadviseur wordt specifiek gezocht naar 'een Marokkaanse man'.

De VVD reageert geschokt en eist opheldering van burgemeester Cohen. Volgens de partij kan het zijn dat de functie vereist dat de kandidaat Marokkaans spreekt, maar betekent dat nog niet dat er louter naar Marokkanen gezocht mag worden.

De bewonersadviseurs werken voor het zogenoemde Sociaal Investeringsprogramma (SIP) en leggen huisbezoeken af bij bewoners van Overtoomse Veld, één van de moeilijkste wijken van de stad. De bedoeling van het SIP is om de "sociaaleconomische positie van alle bewoners van Overtoomse Veld te verbeteren door onder andere hun zelfredzaamheid te vergroten".

Het SIP, zo meldt het persbericht van het stadsdeel, zoekt "een stevige gepassioneerde teamgenoot" en "het team geeft de voorkeur aan een Marokkaanse man, omdat zij zelf allen Marokkaanse, Turkse en Nederlandse vrouwen zijn".

Medewerker Samia el Affari van het SIP bevestigt de voorkeur voor een Marokkaanse man 'omdat de enige mannelijke Marokkaanse collega binnenkort vertrekt en er dan alleen nog vrouwen overblijven'.

Bron: Telegraaf

Die arme vrouwen in SIP :hihi:

knuppeltje
14-11-08, 17:24
Gezocht: Marokkaanse man
Bron: Telegraaf :hihi:

Lees jij dergelijke rioolrattenkranten?

Je moet er maar mee durven lachen. :fpotver:

John2
14-11-08, 17:33
Lees jij dergelijke rioolrattenkranten?

Je moet er maar mee durven lachen. :fpotver:

Ja op internet en eigelijk schaam ik me ook wel een beetje :aanwal: en had beter de bron kunnen weglaten :fpotver: maar tja, ook ik maak fouten.
Nobody is perfect....................................

My name is nobody :turkije:

knuppeltje
14-11-08, 17:50
Ja op internet en eigelijk schaam ik me ook wel een beetje :aanwal: en had beter de bron kunnen weglaten :fpotver: maar tja, ook ik maak fouten.
Nobody is perfect....................................

My name is nobody :turkije:

Gaat heen en zondig niet meer.

John2
14-11-08, 18:26
Gaat heen en zondig niet meer.

Puh :ego: duidelijk geen gevoel voor humor!



:hihi:

Waar is mijn vermenigvuldig U???

knuppeltje
15-11-08, 08:56
Puh :ego: duidelijk geen gevoel voor humor!

:hihi:

Waar is mijn vermenigvuldig U???

Als je dat soort kranten niet meer leest misschien, maar met de huidige wereldwijde overbevolking, zou ik daar niet op rekenen. :)

mark61
15-11-08, 09:52
maar betekent dat nog niet dat er louter naar Marokkanen gezocht mag worden.

De enige anderen in NL die 'Marokkaans' spreken (ik vraag me af wat ze bedoelen) zijn NL wetenschappers die vast geen trek hebben in die baan :)


en "het team geeft de voorkeur aan een Marokkaanse man, omdat zij zelf allen Marokkaanse, Turkse en Nederlandse vrouwen zijn".

"We zijn een stel racisten en willen geen Pakistaan, Chinees of Chileen."

Joesoef
15-11-08, 10:23
Kleine aanvulling, de VVD heeft vragen gesteld en de Telegraaf hoopt door tendentieuze berichtgeving er een rel van te maken. Kennelijk stuurt de Telegraaf aan op een 2e kristalnacht.

mark61
15-11-08, 11:46
Kleine aanvulling, de VVD heeft vragen gesteld en de Telegraaf hoopt door tendentieuze berichtgeving er een rel van te maken. Kennelijk stuurt de Telegraaf aan op een 2e kristalnacht.

De VVD zoekt wanhopig naar bestaansrecht. Economisch (de val van het überliberalisme) en internationaal politiek (het fiasco van blindelings de VS volgen) hebben ze even een heel smal bekje, en ze worden intussen binnenlands-politiek rechts ingehaald en zien hun aanhang afkalven, dus op immigrantenjacht dan maar. De Telegraaf is de spreekbuis; nothing new.