PDA

Bekijk Volledige Versie : Belliraj: "Ik werd zwaar gefolterd in Marokko"



Marsipulami
14-11-08, 21:35
Belliraj: "Ik werd zwaar gefolterd in Marokko"


In een brief die hij schreef vanuit zijn Marokkaanse cel noemt de vermeende superterrorist Abdelkader Belliraj zich het slachtoffer van "machinaties van de geheime dienst. Sinds mijn arrestatie ben ik twee maanden aan een stuk onophoudelijk gemarteld."

Camera
"Ik werd op een dinsdagavond in januari van de straat geplukt in Marrakesj. Ik kreeg handboeien om en werd geblinddoekt. Daarna werd ik twee maanden lang gemarteld. In mijn cel hield een camera iedere beweging in het oog", schrijft Belliraj.

Onschuldig
Belliraj beweert dat hij niets te maken heeft met het complot om het Marokkaanse regime omver te werpen. "Mijn arrestatie is een machinatie van de Marokkaanse geheime diensten. Ze willen me straffen en definitief uit de weg ruimen omdat ik altijd geweigerd heb te spioneren voor de Marokkaanse geheime dienst. Sinds het begin van de jaren '80 vragen ze me om voor hen spion te zijn in de Marokkaanse gemeenschap in België."

Beschuldiging verzonnen
Volgens Belliraj hebben de Marokkaanse geheime diensten de beschuldiging van 'terrorisme' tegen hem verzonnen. Belliraj verschijnt vandaag opnieuw voor de rechtbank in Sale, Rabat. Vorige maand werd het proces tegen hem uitgesteld. (belga/tdb)
14/11/08 06u44