PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe fase in strijd rookverbod cafe's



Expat
19-11-08, 17:43
Tilburgse kroegbazen gaan controleurs fotograferen
TILBURG - Tilburgse kroegbazen aangesloten bij het actiecomité Buigen of Barsten gaan controleurs van de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) fotograferen om elkaar te kunnen laten weten met wie ze te maken hebben.
Ze hebben dat woensdag besloten tijdens een gezamenlijk overleg naar aanleiding van strengere handhaving die minister Ab Klink (Volksgezondheid) heeft aangekondigd. Bij het actiecomité hebben zich de afgelopen maanden in totaal ongeveer 1400 kleine kroegen uit 32 steden aangesloten. Kroegeigenaren in de rest van het land worden woensdagavond op de hoogte gebracht van het Tilburgse initiatief.
Volgens woordvoerder Wichard Taks komen controleurs nu langs en krijgen de kroegeigenaren pas een dag later telefonisch te horen dat ze worden beboet voor overtreding van het rookverbod. In Tilburg lijken de controleurs eenvoudig herkenbaar omdat ze onder politiebegeleiding hun werk doen, stelt Taks.
Het actiecomité overweegt portretten van de VWA'ers op zijn internetpagina te publiceren. ,,Het is echt niet de bedoeling om die mensen aan de schandpaal te nagelen maar we willen weten wie we in onze zaak hebben.''

(ANP)

Waar mijn stadje groot in is :hihi:

Expat
19-11-08, 18:01
Waarom heb ik nou het gevoel dat dit wel eens uit de hand kan lopen met grote rellen tot gevolg?!!!

Tomas
19-11-08, 18:26
Omdat je in Tilburg woont.

Expat
19-11-08, 18:35
Omdat je in Tilburg woont.

Puh we hebben wel de grootste kermis van Nederland en het grootste homo feest.
Al zal het laatste niet zoveel punten scoren hier denk ik :ego:

Joesoef
19-11-08, 18:38
Is de bevrijding aan Tilburg voorbij gegaan?

Expat
19-11-08, 18:45
Is de bevrijding aan Tilburg voorbij gegaan?

Euh ja, hoezo?
Moest dit dan en wie bevrijde ons dan de Belgen?