PDA

Bekijk Volledige Versie : Ongelovigen weigeren dakloze vluchtelingen op te vangen



Marsipulami
20-11-08, 22:52
Bemiddelaars vzw zoeken oplossing voor sans-papiers

Twee bemiddelaars van de vzw Bruxelles-Laïque proberen een oplossing te vinden voor de ongeveer 200 mensen zonder papieren die sinds dinsdagavond in Brussel de sporthal van de Franstalige universiteit ULB bezetten. De illegalen werden dinsdagmorgen uit een leegstaand gebouw van Electrabel in Elsene gezet en zochten daarna hun toevlucht tot de campus van de ULB.

Het bestuur van de universiteit is tegen de bezetting en hoopt dat de mensen zonder papieren uit eigen beweging zullen weggaan. De sans-papiers willen enkele dagen blijven, totdat ze een ander onderkomen hebben gevonden. De bemiddelaars van Bruxelles-Laïque zoeken een oplossing waarmee zowel de universiteit als de bezetters van de campus kunnen instemmen.

De vertegenwoordiging van de studenten van de ULB is tegen een optreden van de politie op de universiteitscampus. "We kunnen niet aanvaarden dat de bezetters zonder papieren van de ene naar de andere uitzetting dwalen, van bezetting naar bezetting. Deze mensen zijn trouwens daklozen die we niet in de kou van de Brusselse straten kunnen laten staan", stelt de studentenraad BEA (Bureau des Etudiants Administrateurs) in een mededeling. (belga/adv)
20/11/08 14u30

Charlus
20-11-08, 22:56
Ongelovigen weigeren dakloze vluchtelingen op te vangen
Een grof schandaal! Dat doet maar. Zal wel aan hun atheïsme liggen.

crapsite'69
20-11-08, 22:58
De oplossing is gewoon de wet navolgen door illegalen zonder pardon de grens overzetten. Men moet zoeken naar oplossingen hoe de dwangmiddelen die er zijn beter in praktijk te brengen.

Marsipulami
20-11-08, 22:59
Een grof schandaal! Dat doet maar. Zal wel aan hun atheïsme liggen.

Goeie analyse.

Marsipulami
20-11-08, 23:01
De oplossing is gewoon de wet navolgen door illegalen zonder pardon de grens overzetten. Men moet zoeken naar oplossingen hoe de dwangmiddelen die er zijn beter in praktijk te brengen.

OK, de grens overzetten, we laten ze dumpen in Maastricht.

crapsite'69
20-11-08, 23:05
OK, de grens overzetten, we laten ze dumpen in Maastricht.



Daar heeft niemand wat aan als je begrijpt wat ik bedoel.

Marsipulami
20-11-08, 23:08
Daar heeft niemand wat aan als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

crapsite'69
20-11-08, 23:10
Ik begrijp niet wat je bedoelt.


hé jammer nou, maar dat is niet verwonderlijk voor een belg.

Marsipulami
20-11-08, 23:12
hé jammer nou, maar dat is niet verwonderlijk voor een belg.

Racist !

crapsite'69
20-11-08, 23:14
Racist !


In België hebben ze daar kennelijk niet genoeg van. Ze kunnen ze ook vlak over de grens met Walonië deponeren hoor?

ronald
21-11-08, 00:15
De oplossing is gewoon de wet navolgen door illegalen zonder pardon de grens overzetten. Men moet zoeken naar oplossingen hoe de dwangmiddelen die er zijn beter in praktijk te brengen.

Ik zou in eerste instantie toetsen of die wet en hun navolgers wel in orde zijn. Er is zoveel gedonder daarmee.

crapsite'69
21-11-08, 00:52
Ik zou in eerste instantie toetsen of die wet en hun navolgers wel in orde zijn. Er is zoveel gedonder daarmee.


Niet nodig, heb zowiezo een hekel aan illegalen (wie niet), als ze ze maar integraal daar dumpen waar ze thuishoren.

ronald
21-11-08, 01:42
Niet nodig, heb zowiezo een hekel aan illegalen (wie niet), als ze ze maar integraal daar dumpen waar ze thuishoren.

Daar gaat het nu om: hoe en waarom wordt iemand tot illegaal bestempeld?
Trouwens, dumpen klinkt niet erg beschaafd als je het over mensen hebt. Illegaal volgens welke kijk dan ook of niet.

crapsite'69
21-11-08, 01:45
Daar gaat het nu om: hoe en waarom wordt iemand tot illegaal bestempeld?
Trouwens, dumpen klinkt niet erg beschaafd als je het over mensen hebt. Illegaal volgens welke kijk dan ook of niet.


Simpel, iemand zonder geldige verblijfsstatus meteen bij het grofvuil.

ronald
21-11-08, 01:53
Simpel, iemand zonder geldige verblijfsstatus meteen bij het grofvuil.

Het gaat er natuurlijk om hoe "geldig" men iets vindt. Vindt men zijn verhaal "geldig", dan is ook zijn verblijfsstatus geldig. Ik heb daar grote twijfels over inhoeverre dit integer wordt uitgezocht en afgewogen. Daarnaast zet ik het ook af tegenover de Europese wetgeving en Nederland is herhaaldelijk door Brussel hierover op haar vingers getikt.
"Grofvuil"? Toe maar.

crapsite'69
21-11-08, 02:02
Het gaat er natuurlijk om hoe "geldig" men iets vindt. Vindt men zijn verhaal "geldig", dan is ook zijn verblijfsstatus geldig. Ik heb daar grote twijfels over inhoeverre dit integer wordt uitgezocht en afgewogen. Daarnaast zet ik het ook af tegenover de Europese wetgeving en Nederland is herhaaldelijk door Brussel hierover op haar vingers getikt.
"Grofvuil"? Toe maar.


Het is anders overal een simpele procedure. Je vraagt gewoon de persoon in kwestie naar zijn verplichte identiteit (waaruit zijn rechtmatigheid moet blijken) en bij het ontbreken daarvan meteen uitflikkeren. Waarom moet men daar zo moeilijk en ingewikkeld over doen? Het is gewoon uitvoering van de wet dat illegalen aanduid als ongewenst.

ronald
21-11-08, 02:48
Het is anders overal een simpele procedure. Je vraagt gewoon de persoon in kwestie naar zijn verplichte identiteit (waaruit zijn rechtmatigheid moet blijken) en bij het ontbreken daarvan meteen uitflikkeren. Waarom moet men daar zo moeilijk en ingewikkeld over doen? Het is gewoon uitvoering van de wet dat illegalen aanduid als ongewenst.

Ik merk dat je van de procedures en het begrip "illegaal" niet helemaal op de hoogte bent. Als het zo simpel was. Iemand met zijn eigen identiteit, eigen reisdocumenten en een goed verhaal over zijn benauwde situatie in zijn thuisland kan hier heel gemakkelijk tot "illegaal" bestempeld worden hoor.
De situatie die jij voor ogen hebt druist in tegen internationale afspraken. Iemand zonder papieren kun je niet elders "dumpen".

Marsipulami
21-11-08, 09:51
Er bestaan geen onwettelijke mensen alleen onmenselijke wetten.

crapsite'69
21-11-08, 13:24
Ik merk dat je van de procedures en het begrip "illegaal" niet helemaal op de hoogte bent. Als het zo simpel was. Iemand met zijn eigen identiteit, eigen reisdocumenten en een goed verhaal over zijn benauwde situatie in zijn thuisland kan hier heel gemakkelijk tot "illegaal" bestempeld worden hoor.
De situatie die jij voor ogen hebt druist in tegen internationale afspraken. Iemand zonder papieren kun je niet elders "dumpen".


Wat niet op de hoogte, wat is jouw definitie van illegaal zijn dan? Jij zit er een beetje gedogen en goedpraterig er omheen te doen. Als je illegaal bent heb je gewoon nergens recht op dus heb je daar waar je illegaal bent niks te zoeken en ben je maar een blok aan het been van de legale samenleving. Blijkbaar ben jij in de war met politieke vluchtelingen of iets dergelijks.

knuppeltje
21-11-08, 16:15
Er bestaan geen onwettelijke mensen alleen onmenselijke wetten.

Als die ongelovigen het vertikken om die mensen op te vangen, dan doen die brave gelovigen dat toch.
Mwa, jij doet liever een potje afgeven op de ongelovigen natuurlijk, daner zelf een in huis nemen.
Mag hangen als het iets met gelovigen te doen heeft.