PDA

Bekijk Volledige Versie : Egyptische rechtbank bevriest gaslevering aan Israel



VerbalSmaeel
22-11-08, 01:16
Egypt court freezes Israel gas deal


Egypt also pipes gas to Jordan, Lebanon, Syria, Turkey and on to Europe [File: EPA]



An Egyptian court has overruled a controversial 20-year deal on gas exports to Israel.

Judges ruled in favour of Ibrahim Yousri, a lawyer who says that Egypt is losing $9m for each day that Cairo upholds the fixed-price agreement with Tel Aviv.

Many Egyptians view the gas deal with their former enemy as a betrayal, although Tuesday's court ruling can be appealed against by the government.

"Ibrahim was supported by other political activists who think that exporting gas to Israel helps the Israeli army continue its occupation of Palestinian territories," Amr el-Kakhy, Al Jazeera's correspondent in Cairo, said.

Egypt began to pipe natural gas to Israel in May, in line with a 2005 agreement to deliver 1.7 billion cubic metres of gas per year.

mark61
22-11-08, 02:16
Hij gebruikt dus een oneigenlijk, want commercieel, argument. Terwijl ik had begrepen dat de klacht was ingegeven door politieke overwegingen. Protesten op straat ook.

Ik zie niet in hoe de overheid onder een contract uit kan. Ik denk intussen niet dat Moebarak onder de indruk is van een rechter, maar misschien wel van massaal protest.

Laten wij dat gas maar overnemen. Iedereen blij.

knuppeltje
22-11-08, 10:48
Laten wij dat gas maar overnemen. Iedereen blij.

En liefst voor een prikkie.
Oeps, das weer heel gemeen van me. :fpotver:

Willem van Buren
22-11-08, 11:16
En liefst voor een prikkie.
Oeps, das weer heel gemeen van me. :fpotver:

Of een oorlogje :stout:

knuppeltje
22-11-08, 11:36
Of een oorlogje :stout:

Met dat leger van ons? :maf2:

Willem van Buren
22-11-08, 11:43
Met dat leger van ons? :maf2:

Nee joh, we vertellen Amerika dat daar olie en gas zit, dat is tegenwoordig genoeg voor een fikse rel of oorlog. :)

knuppeltje
22-11-08, 11:49
Nee joh, we vertellen Amerika dat daar olie en gas zit, dat is tegenwoordig genoeg voor een fikse rel of oorlog. :)

Moet ik eerst eens Obama bellen of ie dat wel goed zal vinden, ik bedoel- hem moeten we nu al niet voor z'n kop stoten, door achter zijn rug om al te gaan kloten, nu hij nog niet eens in dienst is. :)

Willem van Buren
22-11-08, 12:12
Moet ik eerst eens Obama bellen of ie dat wel goed zal vinden, ik bedoel- hem moeten we nu al niet voor z'n kop stoten, door achter zijn rug om al te gaan kloten, nu hij nog niet eens in dienst is. :)

:aanwal:
Daar heb je natuurlijk wel weer gelijk in, al denk ik dat Amerika momenteel het geld ook goed kan gebruiken :hihi:

knuppeltje
22-11-08, 12:23
:aanwal:
Daar heb je natuurlijk wel weer gelijk in, al denk ik dat Amerika momenteel het geld ook goed kan gebruiken :hihi:

Sterker nog, ze kunnen het geld dat ze nu nog hebben ook veel beter gebruiken. a: Omdat ze dat lange tijd totaal verkeerd hebben gedaan.
b: Omdat ze zich een nieuwe oorlog op grote schaal nu niet kunnen veroorloven, financieel niet, en politiek niet. Je moet eens opletten hoe boos Jan Peter dan wordt, zeker als ze dat weer niet van tevoren aan hem vragen of het goed is. :)

Willem van Buren
22-11-08, 13:11
Sterker nog, ze kunnen het geld dat ze nu nog hebben ook veel beter gebruiken. a: Omdat ze dat lange tijd totaal verkeerd hebben gedaan.
b: Omdat ze zich een nieuwe oorlog op grote schaal nu niet kunnen veroorloven, financieel niet, en politiek niet. Je moet eens opletten hoe boos Jan Peter dan wordt, zeker als ze dat weer niet van tevoren aan hem vragen of het goed is. :)

A. Daar heb je gelijk in.

B. Ik had begrepen dat JP bij de paus was voor overleg om een kruistocht2 te organiseren en wel te paard i.v.m. de eventuele olie embargo.
Dus er is over nagedacht door JP.

knuppeltje
22-11-08, 14:02
A. Daar heb je gelijk in.

B. Ik had begrepen dat JP bij de paus was voor overleg om een kruistocht2 te organiseren en wel te paard i.v.m. de eventuele olie embargo.
Dus er is over nagedacht door JP.

Laat Jan Peter maar doen, die heeft met Rouvoet samen, zo een kruistocht in korte broek georganiseerd. Zullen ze aardig van opkijken denk. :)

Willem van Buren
22-11-08, 14:17
Laat Jan Peter maar doen, die heeft met Rouvoet samen, zo een kruistocht in korte broek georganiseerd. Zullen ze aardig van opkijken denk. :)

:aanwal:Kortebroek kunnen we vergeten schuurt te veel tussen de benen tijdens het paard rijden, je moet wel reeel blijven met zulke belangrijke zaken, het gaat immers om miljarden m3 aan gas.
Zat eigelijk eerst te denken om de duitsers te sturen, maar stel je voor dat ze deze oorlog wel winnen en dan Gas gaan leveren aan Israel....
Nee dit kunnen we niet maken, dat geeft gedonder met Israel en Amerika.:stout:

Je ziet politiek op wereldniveau is nog niet zo makkelijk :maf2:

:hihi:

knuppeltje
22-11-08, 14:59
:aanwal:Kortebroek kunnen we vergeten schuurt te veel tussen de benen tijdens het paard rijden, je moet wel reeel blijven met zulke belangrijke zaken, het gaat immers om miljarden m3 aan gas.
Zat eigelijk eerst te denken om de duitsers te sturen, maar stel je voor dat ze deze oorlog wel winnen en dan Gas gaan leveren aan Israel....
Nee dit kunnen we niet maken, dat geeft gedonder met Israel en Amerika.:stout:

Je ziet politiek op wereldniveau is nog niet zo makkelijk :maf2:

:hihi:

Deksels, voor dat je het weet heb je zo een derde wereldoorlog, als je niet goed nadenkt. :)

En gas leveren door Duitsers...... Ik geloof ook niet dat dat in goede aarde zal vallen. :fpotver:

Willem van Buren
22-11-08, 15:43
=knuppeltje;3784059]Deksels, voor dat je het weet heb je zo een derde wereldoorlog, als je niet goed nadenkt. :)
Dan zouden we de 7800 mensen die bij ABN/AMRO/Fortis worden ontslagen kunnen inzetten voor de wapen industrie, zou goede handel zijn zeggen ze?
Ok ik weet dat je daar je twijfel over hebt, maar dan toch?:aanwal:


En gas leveren door Duitsers...... Ik geloof ook niet dat dat in goede aarde zal vallen. :fpotver:
Hoeft niet direct een probeem te zijn, we trekken een pijpleidingtje naar Nederland en dan terug naar Israel, kopen het gas van de duitsers, doen er een paar cent bovenop en verkopen het weer aan de Joden.
Is goet voor de skatkist en de werkgelegenheid.:)
Hoe denk jij over een Duits/Israelisch/Palestijns/ (DIP) datingbureau zou daar handel inzitten?
Je moet bedenken dat het koud wordt in Israel zonder Gas!

knuppeltje
22-11-08, 18:43
=Willem van Buren;3784072]Dan zouden we de 7800 mensen die bij ABN/AMRO/Fortis worden ontslagen kunnen inzetten voor de wapen industrie, zou goede handel zijn zeggen ze?
Ok ik weet dat je daar je twijfel over hebt, maar dan toch?:aanwal:

Dat kan nooit meer kosten dan nu het geval is om de werklozen aan de gang te helpen.


Hoeft niet direct een probeem te zijn, we trekken een pijpleidingtje naar Nederland en dan terug naar Israel, kopen het gas van de duitsers, doen er een paar cent bovenop en verkopen het weer aan de Joden.
Is goet voor de skatkist en de werkgelegenheid.:)
Hoe denk jij over een Duits/Israelisch/Palestijns/ (DIP) datingbureau zou daar handel inzitten?
Je moet bedenken dat het koud wordt in Israel zonder Gas

Ik zie wel, de oerdegelijke Hollandse koopmansgeest overwint elk probleem. :)

Willem van Buren
22-11-08, 20:04
=knuppeltje;3784101]Dat kan nooit meer kosten dan nu het geval is om de werklozen aan de gang te helpen.
Stond toevallig vanmorgen in de krant over het itregatie traject waar het UWV uitgaat van 23% maar het eigelijk 3% moest zijn wat uitkwam op 500.000 per werknemer. Geef iedere werkloze een half miljoen en ze kunnen zich de rest van hun leven redden met een eigen bedrijf of zoiets.



Ik zie wel, de oerdegelijke Hollandse koopmansgeest overwint elk probleem. :)
Natuurlijk dat zijn de Ollanders, die vinden voor elke oplossing wel een probleem. :hihi:

knuppeltje
22-11-08, 23:51
=Willem van Buren;3784112]Stond toevallig vanmorgen in de krant over het itregatie traject waar het UWV uitgaat van 23% maar het eigelijk 3% moest zijn wat uitkwam op 500.000 per werknemer. Geef iedere werkloze een half miljoen en ze kunnen zich de rest van hun leven redden met een eigen bedrijf of zoiets.

Heb het ook gelezen. Ronduit schandalig. Met alle uitkeringen drastisch korten voor diegenen die niet wil werken bespaar je de hele pot, en die niet kunnen werken kun je dan een betere uitkering geven. Maja, al die mensen die bij die integratie bureaus werken die willen hun baan wel houden natuurlijk. En dus zorgen zij wel voor het ins tand houden van de bergen rompsloop en bureaucratie.


Natuurlijk dat zijn de Ollanders, die vinden voor elke oplossing wel een probleem. :hihi:

Wij kennen onze kwaliteiten. :)

Willem van Buren
23-11-08, 00:56
=knuppeltje;3784271]Heb het ook gelezen. Ronduit schandalig. Met alle uitkeringen drastisch korten voor diegenen die niet wil werken bespaar je de hele pot, en die niet kunnen werken kun je dan een betere uitkering geven. Maja, al die mensen die bij die integratie bureaus werken die willen hun baan wel houden natuurlijk. En dus zorgen zij wel voor het ins tand houden van de bergen rompsloop en bureaucratie.
Geef hun een ton per jaar dan houden we er nog aan over!!!



Wij kennen onze kwaliteiten. :)

Klere, je bent een Ollander, ik dach een Bels :hihi:

Ik ga plat en sloapen mien jong.

Houdoe en tot murge.

Of zoiets???:)