PDA

Bekijk Volledige Versie : Arme Basken.



knuppeltje
27-11-08, 13:34
Edit: suspected copyright infringement

Bofko
27-11-08, 14:48
Valt me nog mee dat ze geen munten hebben gevonden met het opdruk 300 v. C.

Klinkt onschuldig, allemaal maar eigenlijk zit er gewoon een Blut-und-Boden-ideologie achter.

Verder vind ik de Basken heel aardig maar als er één volk onterecht een afscheidsbeweging heeft, dan zijn zij het wel. Ze genieten politiek en cultureel een grote vrijheid in Spanje. Laat ze een voorbeeld aan onze Friezen nemen.

knuppeltje
27-11-08, 16:37
Valt me nog mee dat ze geen munten hebben gevonden met het opdruk 300 v. C.

Klinkt onschuldig, allemaal maar eigenlijk zit er gewoon een Blut-und-Boden-ideologie achter.

Verder vind ik de Basken heel aardig maar als er één volk onterecht een afscheidsbeweging heeft, dan zijn zij het wel. Ze genieten politiek en cultureel een grote vrijheid in Spanje. Laat ze een voorbeeld aan onze Friezen nemen.

Dat zou helemaal mooi zij geweest natuurlijk als ze er ook nog munten hadden gevonden.
De reden dat ik dit plaatste is gelegen in mij interesse in de geschiedenis van Spanje vanaf de inval van de Moslims, en waarom dit zo gemakkelijk kon gebeuren. Al vooraf die inval in 711, begon dit conflict, en het is eigenlijk onbegrijpelijk dat dat nu nog steeds verder gaat op deze bloedige manier. Zeker nu we in Europa proberen om tot steeds verdere internationale samenwerking te komen, mede om de ellende van dergelijke onzinnige versnipperingen te voorkomen.
Laat ze inderdaad wat dat betreft maar een voorbeeld aan de Friezen nemen.
Rare gasten die heethoofden.

mark61
27-11-08, 17:28
Valt me nog mee dat ze geen munten hebben gevonden met het opdruk 300 v. C.

Klinkt onschuldig, allemaal maar eigenlijk zit er gewoon een Blut-und-Boden-ideologie achter.

Verder vind ik de Basken heel aardig maar als er één volk onterecht een afscheidsbeweging heeft, dan zijn zij het wel. Ze genieten politiek en cultureel een grote vrijheid in Spanje. Laat ze een voorbeeld aan onze Friezen nemen.

Ze hebben geen zin om voor de arme sloebers in Spanje te betalen. Hoewel, dat gevoel leeft vooral sterk onder de Catalanen.

De huidige ETA bestaat uit een nieuwe, jonge generatie begrijp ik. Ik weet niet wat hen drijft. Met onafhankelijkheid voor een onderdrukte minderheid heeft het alvast niets te maken. Tis gewoon romantisch, vrees ik, en traditie.