PDA

Bekijk Volledige Versie : Who Brought The African Slaves To America

tamso
01-12-08, 18:49
YouTube - Who Brought The African Slaves To America (1/4)

bouchta
06-12-08, 17:13
wie verkocht die slaven aan die vervoerders?????????

tamso
06-12-08, 17:36
wie verkocht die slaven aan die vervoerders?????????

Als ik het goed heb,stroopte ze dus gewoon die landen af,en haalde er gewoon mensen vandaan.
Wat ik meen dat er ook gebeurde was dat zij Rum en andere dingen ruilde tegen gevangen genomen negers die in een strijd verwikkeld waren.
Omdat ze er dus rum en andere dingen voor kregen.

Als je het antwoord wilt horen over de nederlanders destijds.
Zij deden pas een eeuw later mee met de slavenhandel.
Heel europa zat in die tijd te handelen in slaven en vertrokken allemaal naar het nieuwe land de VS.
Los van het juk het vaticaan.
nederland deed dus later mee in die handel.
Ook hun WIC en VOC waren handelsschepen wat uit azie goederen haalde en verhandelde,en erna kwam de slavenhandel van pas.
Nederlands als ze geld ruiken,gelijk toeslaan.
Eerst waren het de spanjaarden en portugezen die er in handelde,en later volgde de nederlanders.
Nadat dus de joden die handel hadden opgezet.

DalidA7
06-12-08, 20:41
Hmmm jah ik ging er in feite ook vanuit dat alle slaven geplukt werden uit het Noord Afrikaans continent. Dat zij die er bleven zich voordeden als dieren (tribalisme) om niet mee te moeten. Dat de rede van zoveel arabieren in dat gebied niet is vanwege hun agressieviteit en verspreiding van religie. Eerder men in de waan is gelaten over hun reputatie om vreemden met slechte bedoelingen weg te houden.Geschiedenis kan iedereen schrijven niet zo stigmatiseren!

tamso
06-12-08, 21:18
Hmmm jah ik ging er in feite ook vanuit dat alle slaven geplukt werden uit het Noord Afrikaans continent. Dat zij die er bleven zich voordeden als dieren (tribalisme) om niet mee te moeten. Dat de rede van zoveel arabieren in dat gebied niet is vanwege hun agressieviteit en verspreiding van religie. Eerder men in de waan is gelaten over hun reputatie om vreemden met slechte bedoelingen weg te houden.Geschiedenis kan iedereen schrijven niet zo stigmatiseren!

Destijds waren de arabieren daar naar toe getrokken,met het ottomanse rijk.
Ik meen dat zij in die enclave's zaten van spanje.
De moren werden zij genoemd.
En zo ook gevestigd waren in het noorden van afrika.

Het echte slavengedoe kwam niet uit die geboeden.

DalidA7
06-12-08, 21:24
Ik was niet te letterlijk een verhaal word snel voor waarheid aangezien. Vooral als het vaak genoeg herhaald word. Het is naar mijn mening de bdoeling haat in stand te houden.
Oftwel vooroordelen een andere dimensie te geven omdat het je verblind voor de realiteit dat het in feite om niet meer gaat als.... Wat valt er te halen!!..Alles is reduceerbaar tot een probleem van geld en niet zo zeer hoe men aanbidt!! Ach jah het loopje van het hoofdje syndroom als je me snapt. Welke verhalen wil jij geloven en krijgen men je zover.

tamso
06-12-08, 21:32
Ik was niet te letterlijk een verhaal word snel voor waarheid aangezien. Vooral als het vaak genoeg herhaald word. Het is naar mijn mening de bdoeling haat in stand te houden.
Oftwel vooroordelen een andere dimensie te geven omdat het je verblind voor de realiteit dat het in feite om niet meer gaat als.... Wat valt er te halen!!..Alles is reduceerbaar tot een probleem van geld en niet zo zeer hoe men aanbidt!! Ach jah het loopje van het hoofdje syndroom als je me snapt. Welke verhalen wil jij geloven en krijgen men je zover.

Ze kunnen ons alles wijsmaken,en we geloven het nog ook.
Zoveel voorbeelden te noemen.
Dan heb ik het alleen al wat de media vertelt en hun hollywood films.
Deze docu geeft enkel aan wat er destijds gebeurde sinds columbus daar naar toe vertrok.

DalidA7
06-12-08, 21:48
Hmmm dat is waar ik heen wilde. Wat is dan daadwerkelijk de grondgedachte van deze docu. Wat willen de makers ze stellen jouw blijkbaar gerust of bevestigen een vermoedde. Inspelen op onderbuikgevoelens en je afleiden van je eigen doelen. Werkelijk is dit ook daadwerkelijk toegevoegde kennis of doet het af. Kan je daadwerkelijk de autenticiteit van zo een docu op hoge waarde schatten? Het is wel sterk in ideevorming namelijke het idee vooroordeel door mensen niet te benoemen als de mensen die ze zijn en de zielenroerselen en eventuele tijdgebonden motieven de er destijds waren. Het zet alleen een xtra stempel daar heb je het weer de afvalige slechte joden. Het eigenschap van religie is praktiseren waarbij het meestal zo werkt dat je juist uit het maatschappelijke domein houdt van populaire en vaak door de tijdgeest bepaald stigma's die heersen te versterken. hmmm ach jah in iedergeval als je mij vraagt het is crap.

tamso
06-12-08, 22:03
Hmmm dat is waar ik heen wilde. Wat is dan daadwerkelijk de grondgedachte van deze docu. Wat willen de makers ze stellen jouw blijkbaar gerust of bevestigen een vermoedde. Inspelen op onderbuikgevoelens en je afleiden van je eigen doelen. Werkelijk is dit ook daadwerkelijk toegevoegde kennis of doet het af. Kan je daadwerkelijk de autenticiteit van zo een docu op hoge waarde schatten? Het is wel sterk in ideevorming namelijke het idee vooroordeel door mensen niet te benoemen als de mensen die ze zijn en de zielenroerselen en eventuele tijdgebonden motieven de er destijds waren. Het zet alleen een xtra stempel daar heb je het weer de afvalige slechte joden. Het eigenschap van religie is praktiseren waarbij het meestal zo werkt dat je juist uit het maatschappelijke domein houdt van populaire en vaak door de tijdgeest bepaald stigma's die heersen te versterken. hmmm ach jah in iedergeval als je mij vraagt het is crap.

Weet je wat crap is.
Dat ze zelf jood worden genoemd,terwijl ze het niet eens zijn.
Ook zij die zogenaamd vinden dat het een jood is,zijn dat niet eens.
Een ander voorbeeld is,diegene die in israel wonen doen alsof zij een jood zijn,maar het dus ook niet zijn.
Enkel een ideologie aangenomen,waarin zij vinden dat het superieur is.
Het zogenaamde uitverkorene volk.
Een echte jood,die gewoon volgens zijn leer zijn ideologie volgt woont niet eens in israel.
Nepperds die hebben de staat Israel gecreeerd.
Dezelfde nepperds die hebben ook de Vs overgenomen.
En europa.
En destijds het communisme ingevoerd in Rusland.
En het ottomaanse rijk ten val gebracht.

Het enigste dus is wat we horen crap.

Heel simpel.
De joden die hier niks mee van doen hebben,zul je niet horen.
waarom niet.
Omdat ze niet gehoord mogen worden.
De media is van askhernazi-joden.
De nepjoden uit het oude Khazaria wat na de 12 de eeuw zich verspreide over europa heen.
En wat later vertrok naar de VS toe,
Dat word er dus bedoeld met die joden.
Inderdaad is het jammer dat vele docu;s dat niet uitleggen,en de verkeerde mensen aanwijst of over 1 kam heen scheert.
Terwijl ze dus niks te maken hebben met datgene wat de nepjoden flikken.
Het word gewoon tijd dat dat eens op tafel komt,wat het werkelijke probleem is.
Zodat alle problemen opgelost kunnen worden.

DalidA7
06-12-08, 22:17
Tjah het maakt niet echt uit als je mij vraagt kun je het beter als de ware Jood gewoon negeren.
Dat is de verwarring die ontstaat als je communicatie misbruikt als ultieme waarheid. Daarbij vergeet te melden dat we niet alwetend zijn en juist beperkt zijn in hoe we met elkaar communiceren. Het is al heel makkelijk je buurman niet te begrijpen in zijn verwoording van hoe die de wereld beleeft en begrijpt laat staan iemand die niet zichtbaar is en je maar wat aanpraat. Dat is toch de uitdaging in het leven je beter uitdrukken en verwoorden op wijze dat anderen elkaar juist begrijpen. Misschien gaat het niet om de kleine ideeen maar om de grove lijnen. Kijk slavernij is slecht maakt niet uit welk jasje of in welke verpakking. Dingen zijn vaak anders dan dat wat ze blijken. Dus misschien ligt de oplossing daar niet in te gaan op prikkels die anderen op je loslaten. Deze juist te reduceren tot een vraag waarom diegene je dat aanpraat. In feite het graag ziet dat je zo denkt. Als je weet hoe een ander denkt kun je em beter besturen?. "DON'T BE A TOOL!" Bevestig een ander niet in zijn vooroordeel en laat je niet als instrument voor andermans haat misbruiken.

tamso
06-12-08, 22:48
Tjah het maakt niet echt uit als je mij vraagt kun je het beter als de ware Jood gewoon negeren.
Dat is de verwarring die ontstaat als je communicatie misbruikt als ultieme waarheid. Daarbij vergeet te melden dat we niet alwetend zijn en juist beperkt zijn in hoe we met elkaar communiceren. Het is al heel makkelijk je buurman niet te begrijpen in zijn verwoording van hoe die de wereld beleeft en begrijpt laat staan iemand die niet zichtbaar is en je maar wat aanpraat. Dat is toch de uitdaging in het leven je beter uitdrukken en verwoorden op wijze dat anderen elkaar juist begrijpen. Misschien gaat het niet om de kleine ideeen maar om de grove lijnen. Kijk slavernij is slecht maakt niet uit welk jasje of in welke verpakking. Dingen zijn vaak anders dan dat wat ze blijken. Dus misschien ligt de oplossing daar niet in te gaan op prikkels die anderen op je loslaten. Deze juist te reduceren tot een vraag waarom diegene je dat aanpraat. In feite het graag ziet dat je zo denkt. Als je weet hoe een ander denkt kun je em beter besturen?. "DON'T BE A TOOL!" Bevestig een ander niet in zijn vooroordeel en laat je niet als instrument voor andermans haat misbruiken.

Ik begrijp je punt.
Ik heb hier destijds al verschillende topics gezet op het forum om duidelijk te maken wat bv een zionist is en een jood.
Om dus niet alles over 1 kam heen te scheren.
Het probleem is dat diegene die zich jood noemen,hen misbruiken door zichzelf een jood te noemen.
Diegene moeten de kans krijgen om belicht te worden wat hun zijn en wie de anderen zijn.
Ook dus dat bv dit topic wel kan hebben over de slavernij,wat destijds door nederlanders werd gedaan en hier word verspreid door de media enkel maar een druppel was op de gloeiende plaat.
Dat dus de nederlanders pas een eeuw later meededen.

Wat is haat.
Dat is dus de truc van het zionisme.
Iets dus wat ze destijds zelf gecreeerd hebben op andere afschuiven en elke keer dat je kritiek levert zij met het anti-semitisme komen.
Een zionist is geen semiet.
Enkel een politiek idee.
Ze zijn slimmer dan wat wij denken.
Alles is ruim van te voren bedacht hoe ze het gaan aanpakken.
Dat moet gewoon aangekaart worden.

DalidA7
06-12-08, 23:09
YouTube - Asch's Conformity Experiment

tamso
06-12-08, 23:13
YouTube - Asch's Conformity Experiment (http://nl.youtube.com/watch?v=R6LH10-3H8k)

Ik ken dat experiment.

Ik hoor niet bij die kudde.
Ik ben juist dat zwarte schaap wat niet meehuppeld met de meuke.
Men kan een ellelang iets uitleggen,maar als het eenmaal anders is wat ik uitgezocht heb dat het ook zo blijft.
Ik vorm mijn eigen mening.
En laat mij niet door anderen leiden.

DalidA7
06-12-08, 23:27
Jammer dan snap je de impact niet.
Wees blij dat het niet je feestje is!
Kijk alleen uit dat je niet het feestvarken wordt.

tamso
06-12-08, 23:39
Jammer dan snap je de impact niet.
Wees blij dat het niet je feestje is!
Kijk alleen uit dat je niet het feestvarken wordt.

Wat je bedoelde met die link,is dat iemand bv een nepverhaal zou kunnen vertellen en anderen automatisch meepraten.
Terwijl het verhaal anders is dan het oorspronkelijk is.

Het enigste aan dit verhaal is wat inderdaad wat juist een groepering aanwijst,terwijl het niet eens de groeping is waar het echt om gaat.
Ik zie dat wel in en leg dat ook duidelijk uit.
Dat feestvarken word ik niet.

DalidA7
06-12-08, 23:50
Als men zo in groepsbasis om gaat met een paar stomme lijnen.
Slaat in feite mijn fantasie los op het feit hoe we als groep omgaan met waarheden en verhalen. Uiteraard ook de lijn waarin deze zich ontwikkelen.
Niemand is onschuldig en alleen schuldig aan het geloven van andermans onzin.
Ieder gaat er in feite op zijn eigen manier mee om.
Jah je stelde me teleur omdat je het te persoonlijk maakte door in je reactie dat IK te dik er op te leggen.

Als je andermans spel speelt is het verstandig de regels eerst te bestuderen anders ben je niet meer als een pion als je je in diens terrein begeeft. Helaas is men er niet zo eerlijk over hoe en wat die regels zijn en hoe je die info op een betrouwbare wijze ook kan krijgen.

Tjah en dat ander onderzoek over de uiteenzetting hoe je stikkers moet plakken schrijf een boek.
Die wil ik dan wel lezen!

tamso
07-12-08, 00:14
Als men zo in groepsbasis om gaat met een paar stomme lijnen.
Slaat in feite mijn fantasie los op het feit hoe we als groep omgaan met waarheden en verhalen. Uiteraard ook de lijn waarin deze zich ontwikkelen.
Niemand is onschuldig en alleen schuldig aan het geloven van andermans onzin.
Ieder gaat er in feite op zijn eigen manier mee om.
Jah je stelde me teleur omdat je het te persoonlijk maakte door in je reactie dat IK te dik er op te leggen.

Als je andermans spel speelt is het verstandig de regels eerst te bestuderen anders ben je niet meer als een pion als je je in diens terrein begeeft. Helaas is men er niet zo eerlijk over hoe en wat die regels zijn en hoe je die info op een betrouwbare wijze ook kan krijgen.

Tjah en dat ander onderzoek over de uiteenzetting hoe je stikkers moet plakken schrijf een boek.
Die wil ik dan wel lezen!

Als die namen staan in feiten op die docu.
Het zijn namen van ca 400 jaar oud.
En andere linken die je eraan kan toevoegen.
Bv de carnegiegroep.
De Rothshilds.
Om alles hier nu neer te planten maakt,alles te langdradig.
Op het forum staan verwijzingen erna.

Het enigste wat gewoon helder moet zijn,is dat het jodendom wat vandaag de dag zo gebracht word niet dat jodendom is wat destijds van de stam abraham afstamt.
Men moet zelf op onderzoek uitgaan.

tamso
07-12-08, 09:20
1492.

http://nl.wikipedia.org/wiki/1492

Colombus ontdekt amerika.

Luis de Torres
The only known Jew on Columbus' voyage was Luis de Torres, though he had to be baptized shortly before sailing. Torres knew Hebrew, Aramaic and some Arabic. Simon Wiesenthal speculates (in Sails of Hope) that "after the landfall in America, the first words addressed to the natives were Hebrew." What is known for sure is that Torres was the first European settler in the New World. He set up his own small empire in Cuba, after leading an expedition into its interior and winning the friendship of the Indian ruler. As an independent ruler of Spanish territory, Torres received an annual allowance from the Spanish royal family.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_the_Dominican_Republic

Dit zijn de 5 joden die mee reisde met Columbus.
Columbus zelf was een jood die zich bekeerde tot het katholieke geloof.

Columbus werd geflest door deze 5 joden,die meereisde met hem.
Ze namen 500 slaven mee uit het spaanse enclave.
Ze gaven columbus niks.

Dit was het begin van de slavernij in de VS.

De joden werden verbannen uit spanje en portugal rond 1497.

Vele vertrokken naar nederland.
En richte de WIC op.
West indisch compangie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/West-Indische_Compagnie

Met de WIC zette zij hun eerste handeltje op.
Het zijn dus niet de nederlands,maar de joden zelf die ermee starte.
Of nederland heet geen nederland,maar jodenland.
Het waren niet de nederlands zelf die ermee handelde,maar uitsluitend de joden.
De nederlanders zelf mochten niet handelen in slaven en het was in nederland verboden om slaven te houden.

http://jewwishes.wordpress.com/2007/11/10/jew-wishes-on-first-jewish-settler-in-new-amsterdam/

Jacob Barsimsom was de eerste jood die vertrok naar new amsterdam,wat later new york werd.
En was de eerste joodse kolonist.
Vele volgde hem erna toe.
Zij waren diegene die goedkope materialen uit holland ruilde met pelzen van de indianen.
Ook zette zij de eerste alcohol brouwerijen op.
Het vuurwater wat de indianen het noemde.
En daarmee de indiaanse bevolking ontwrichte.

http://www.uk180.org/14/uk180-slave-trade-facts-current-existence-nwo-world-order/

Zij richte met de The Jewish Newport” - World Centre of Slave Commerce de slavenhandel op.

SLAVE TRADE (A few facts)

This material was sourced from Walter White Jr

As is policy with UK180 and USA180 this article is for information only. It is not “finger pointing” any group in history. You can take the names and dates and check things for yourself. The Slave Trade has never gone away as I hope the last chapter will show.

The Slave Trade generally is accepted in its deeds and accuracy by a poor education system and, or Hollywood. Or more often than not, hearsay and Chinese whispers. It is commonly thought that Queen Isabella of Spain funded Christopher Columbus to make his way to the New World America. She didn’t. He was funded by one Louis De Santiago. Who advanced Columbus 17,000 Dukets for the trip. About Ł5,000 today. Then it would be the region of $50,000. August 3rd 1492 Columbus set sail with a Luis De Torres (interpreter) Marco ( surgeon) Bemal (physician) Allonzo De La Calle and one Gabriel Sanchez. The amount of crew is not relevant. But check out the names of theses men if you wish to know of their origins.

Columbus was sold on the idea of capturing 500 Native American Indians to be sold in to the Slave Trade. These were to be sold in Seville, Spain. Which they eventually were. This was the beginning of slavery in America. Columbus never received any money for this first deal as he was double crossed and cheated by the very men who sent him on his task. He did end up in jail for a period also. So the evil behind all this isn’t new.

A lucrative business was to be had. Enter one Hayman Levy. He was the first man to trade with the Indians. He imported cheap glass beads and textiles amongst other trinkets and worthless metal toys and gifts from Holland. He traded this for expensive pelts and other useful items. He was soon joined by a Nicholas Lowe and Simon Joseph. It was Lowe who came up with the idea of trading Rum and Whiskey to the Indians and set up their first distillery in Rhode Island, Newport.

In a very short time 22 distilleries were built in Newport. Newport became known as “The Jewish Newport” - World Centre of Slave Commerce. At this time there were six Jewish communities, Newport, New York, Philadelphia, Richmond,Charleston, Savannah. Newport became the main centre of slave dealings. It was from here that all ships left to collect black slave cargo. As many as 120 slave ships would unload in Charleston from many trips. A Portuguese named Aaron Lopez played an important part. from 1726 to 1774 he had 50% of all dealings for over 50 years.

In 1749 the first Masonic Lodge was established with all that that entailed. 20 years later the second was established. The King David Lodge. These Lodges can be researched by anyone wishing to know more detail and membership than this short article can allow.

By 1760 one fifth of New York were Negroid. In May 1752 a Lopez ship, Abigail, took 9,000 gallons of rum, a great amount of foot and hand restraints, ( check out FEMA camps and train carriages which now seem to be prevalent in the US today), under one Captain Freedman, what an ironic surname. He sailed off to Africa with two Mates and six sailors. Meanwhile an African Slavery agency was established who had already corralled many Africans destined to be slaves. These Africans capture had been abetted by many tribe and group leaders of the day. Similar to that, that slavers had with various American Indian tribe and group leaders. The details can be verified by your own research. Of the captures and shipped this trip alone netted many thousand dollars. Each Negro was worth 100 gallons of rum, 100 pounds of powder or $18 cash. Some were worth from between $20 to $40 each to the trader. This is the amounts paid varying on the condition of each captured slave. Tremendous fortunes were made as each slave sold from between $1000 to $2000 each. The Captains were ordered to water down the rum to as much as they could get away with. Such evil avarice is in just as much thriving to this day. There fore the Negro chiefs were cheated twice, not only in money but by the barter system as well. If barter be the right term.

As I pointed out above the Slave Trade has never really gone away ( check out Jordan Maxwell and Maritime Law for excellent details) it has merely gone from overt to covert. As has many things throughout history. The fact is, every Human being on this planet is still a slave whether they realize it or not. And I sometimes think whether they care or not. If you do and want to start putting an end to all this………..THEN WAKE UP !!!! HR 1959 is almost law.

De rest van de docu puzzelen diegene zelf maar uit.
Zat bewijzen dus of het verhaal dat de joden de slavernij brachten naar de VS.
Ca 99 miljoenen slaven kwamen om in 1 eeuw tijd.
Dus wat is een holocaust echt.
The tellings us only bull shit.

bouchta
10-12-08, 17:34
Tamso,je bent een heel selectief lezer en aan de hand van het gelezene kun je mooie verhalen reproduceren.
Doe je oogkleppen af en kijk eens wat verder .

tamso
10-12-08, 17:39
Tamso,je bent een heel selectief lezer en aan de hand van het gelezene kun je mooie verhalen reproduceren.
Doe je oogkleppen af en kijk eens wat verder .

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF.
Heb je niks beters te doen vandaag.

DalidA7
10-12-08, 17:39
Ja he! denk je dat ie zich de tijd neemt het terug te lezen.
Veels te veel ego!
Verwacht dat het jeugdige arrogantie is.
Komt wel met de tijd.
Ff aangeleerde starheid afschudden meneertje!

tamso
10-12-08, 17:43
Ja he! denk je dat ie zich de tijd neemt het terug te lezen.
Veels te veel ego!
Verwacht dat het jeugdige arrogantie is.
Komt wel met de tijd.
Ff aangeleerde starheid verliezen meneertje!

Gaat het nu om mij,of om de inhoud van het topic.

DalidA7
10-12-08, 17:45
Je bent wat je schrijft ga er vanuit dat je ook zo denkt...
Brrr krijg het koud zeg!

tamso
10-12-08, 17:47
Geen inhoud dus.

DalidA7
10-12-08, 17:54
Hoe vind je het zelf overkomen als je een ander zo hoort praten!

Misschien moet je voor de term JOOD voor de lol iets anders plaatsen.
Het blijft dan nog geloofwaardig want zo werken verhalen!

Welke gek loopt ermee weg.
Of erger voelt zich geroepen.
JIJ DUS!!!!

tamso
10-12-08, 18:05
Hoe vind je het zelf overkomen als je een ander zo hoort praten!

Misschien moet je voor de term JOOD voor de lol iets anders plaatsen.
Het blijft dan nog geloofwaardig want zo werken verhalen!

Welke gek loopt ermee weg.
Of erger voelt zich geroepen.
JIJ DUS!!!!

Ga nu niet de zielepiet uithangen.
Als inderdaad 85% van het huidige jodendom daarvan afstamt het de joden genoemd kan worden.
Mochten zij zich daar niet achter scharen,ze ook eens op moeten staan daarvoor.
Moeten de moslims toch ook,als er een terreuraanslag is gepleegd.
Een ander voorbeeld is Israel.
Waar zijn die goeie joden dan,die het afkeuren.
Je hoort ze amper.
komt natuurlijk ook door de media,die hen niet aan het woord laten.
Feit blijft staan,dat zij zich onder het jodendom scharen die deze gruweldaden geflikt hebben.

Je moet eens weten wat onder het zionisme geflikt is.
Wat dus kennerlijk goedgekeurd word door een meerderheid van het jodendom,of wat zich jood noemt.
Wat zichzelf het uitverkorene volkje noemt.

Inderdaad zijn het nep-joden die daarachter zitten.
Laat ze eens opstaan dan,die het afkeuren.

En geen zin om weer de hele term jood en niet jood uit te gaan leggen.
Ik ben geen papagaai.

DalidA7
10-12-08, 18:15
Hmmm ben het niet met je eens.
Je bent ook nog eens een luie papagaai die blijkbaar universitair is opgeleid.
Handig plak en stik werk. (wilde een BOEK niet jatwerk of andermans zooi horen)
Vertel me liever wat het met je doet dan deze droge bulk info!

Mensen spannen altijd samen er bestaat een land dat nederland word genoemd.
Waar anderen niet in mogen als ze niet een papiertje hebben enzo.
Genoeg dingen om je heen om je te irriteren ik snap je op zich.
Je weet het doorgevoerde "verschil moet er zijn" echt .
Niet iedereen houd net zo van peren als bananen zeker niet als het ook nog verplicht word. Misschien juist dan niet.
Het is alleen wat je eerder melde zeer inhoudsloos.

tamso
10-12-08, 18:43
Hmmm ben het niet met je eens.
Je bent ook nog eens een luie papagaai die blijkbaar universitair is opgeleid.
Handig plak en stik werk. (wilde een BOEK niet jatwerk of andermans zooi horen)
Vertel me liever wat het met je doet dan deze droge bulk info!

Mensen spannen altijd samen er bestaat een land dat nederland word genoemd.
Waar anderen niet in mogen als ze niet een papiertje hebben enzo.
Genoeg dingen om je heen om je te irriteren ik snap je op zich.
Je weet het doorgevoerde "verschil moet er zijn" echt .
Niet iedereen houd net zo van peren als bananen zeker niet als het ook nog verplicht word. Misschien juist dan niet.
Het is alleen wat je eerder melde zeer inhoudsloos.

Wil ik het hele verhaal over israel,het jodendom,zionisme,kazharia,etc gaan uitleggen ik geen plak of knipwerk nodig heb.
Ik pen het hier zo neer uit mijn eigen woorden.
En je kan het controleren of het klopt of niet.
Dan moet je natuurlijk niet die zion praatjes aan gaan horen,want die zeggen het tegenover gestelde om ons dom en onnozel te houden.
Alleen geen zin om dat nu weer uitgebreid hier neer te zetten.
Heb ik al eens gedaan op dit forum.
En nog vele andere verhalen.
Zelf dan gewist,om een reden die ik ook niet nu wil uitleggen.
Dit topic gaat enkel over wie de slavernij naar amerika bracht.
Niet wie of wat de joden zijn.
Zij zeggen zelf dat ze het zijn.
Hoe moet ik ze dan noemen.
Askhernazi's.
Is ook wel het passende woord ervoor.
Het volkje uit het oude kazharia.
wat eerst mongoolse nomaden waren in de 7 de eeuw.
Net zo goed turken daar van afstammen.

En wat vandaag de dag afspeelt is hetzelfde als destijds.
We zijn onderdeel van die corperatie's.
Die dus destijds de industrie opzette,en het europa vormde en de Vs.
Ook daar heb ik topics over geschreven.
Nogmals dit topic gaat enkel over wie de slavernij naar de VS bracht.
Als je dit betwist,kom met argumenten.
Zodat ik het kan aanpassen.
Desnoods verwijder ik het weer,als dit gelogen is.
Al betwijfel ik het,omdat het is vastgelegd.

DalidA7
10-12-08, 18:51
Ewa je moet denk ik toch maar eens werken aan zelfspot!
Neem je eigen niet zo serieus manneke.
Je mist de humor en de woordspeling totaal...maar goed.
Sommige dingen hebben tijd nodig denk ik dan maar weer...

Als het zo zou werken dat jij het allemaal maar weet zou je het ook zo
kunnen brengen dat andere er in mee gaan zonder te eindigen in persoonlijke
verwijten naar jouw toe.

Een vriend van mij is ook zo streng voor zich zelf als je mij vraagt is zijn paranoia
te wijten aan wietmisbruik dan ga je ook overal vijanden vinden en verhaaltjes
die je bevestigen in je eigen angsten.
Mij heb je nooit horen zeggen dat slavenhandel alleen opgezet kan zijn door
hollanders en dat is in feite bijzaak!

tamso
10-12-08, 19:04
Ewa je moet denk ik toch maar eens werken aan zelfspot!
Neem je eigen niet zo serieus manneke.
Je mist de humor en de woordspeling totaal...maar goed.
Sommige dingen hebben tijd nodig denk ik dan maar weer...

Als het zo zou werken dat jij het allemaal maar weet zou je het ook zo
kunnen brengen dat andere er in mee gaan zonder te eindigen in persoonlijke
verwijten naar jouw toe.

Een vriend van mij is ook zo streng voor zich zelf als je mij vraagt is zijn paranoia
te wijten aan wietmisbruik dan ga je ook overal vijanden vinden en verhaaltjes
die je bevestigen in je eignen angsten.
Mij heb je nooit horen zeggen dat slavenhandel alleen opgezet kan zijn door
hollanders en dat is in feite bijzaak!

Je komt nu weer met een of ander warig verhaaltje aanzetten,om dit verhaal af te doen als nonsens,paranoia,hersenspoeling,en weet ik veel nog meer.
Dit verhaal gaat enkel over de eerste slavernij hoe dat tot stand kwam.
Dat de nederlanders een eeuw later eraan meededen,weet ik ook wel.
Kom nu niet aanzetten met je vriendje die veel blowt,of dat docu'tje over die streepjes.

En ik zeg niet dat ik het allemaal weet,maar laat enkel een docu zien waarin word vastgelegd hoe dat tot stand kwam.
kan je het weerleggen,ik het graag hoor.
Niet jouw gezever over je blowende vriend die paranoia is.
Zal me reet roesten of ie coke,speed,wiet,xtc gebruikt.

Dit leid verder tot niets.
Maak zelf een eigen topic en ga je zelf daar eens vervelen.
Of misschien kom ik jouw wel even vervelen.

DalidA7
10-12-08, 19:08
Neeh joh vier jij je eigen feestje dan maar.
Ik bedank je ook voor jouw verhelderend verhaal uiteraard!

tamso
10-12-08, 19:10
Neeh joh vier jij je eigen feestje dan maar.
Ik bedank je ook voor jouw verhelderend verhaal uiteraard!

Nou graag gedaan dan.
:zwaai:

bouchta
16-12-08, 19:07
Probeer voor mij het hele verhaal eens op een rijtje tekrijgen zonder al die vreemde oversprongen.
Misschien snap ik dat in m'n jeugdige overmoed het dan ook :):):)

fahmi
17-12-08, 10:12
[QUOTE Destijds waren de arabieren daar naar toe getrokken,met het ottomanse rijk.
Ik meen dat zij in die enclave's zaten van spanje.
De moren werden zij genoemd.
En zo ook gevestigd waren in het noorden van afrika.

Het echte slavengedoe kwam niet uit die geboeden.

Tamso je haalt twee dingen door elkaar, enerzijnds het ottmanse rijk (exclusief Maroc=het ottmanse rijk heeft Maroc niet geraakt) en de souveiniteit van Moroc= bestaat uit arabieren en berbers.

Tarik Ben Ziyad en samen met duizenden moslims waren in Spanje en daar waren al 8 eeuwen lang geparkeerd....

Moro oftewel " Mooren" is een spaans verwoording en dat staat vooor belediging voor moslims arabieren in die tijd. Want Spanje is 8 eeuwen lang geheerst door Moslims van arabisch afkomst.

Overigens De Islam verbod het slavernij..

Papillon2
16-01-09, 15:52
Dag allemaal,

Lees het boekje 'Who Brought the Slaves to America?' By Walter White Jr., 1968 op http://www.iamthewitness.com/books/index.php?dir=Walter.White%2F alwaar men ontzettend veel literatuur, intervieuws en informatie vindt
http://www.iamthewitness.com

Gr. Papillon2.

Sallahddin
14-02-09, 15:56
YouTube - Who Brought The African Slaves To America (1/4) (http://nl.youtube.com/watch?v=5h-0XTc2w9Q&feature=related)

waaroom ben je hier verhuisd , tamso????

u couldn't handle the heat ??

oh, je bent nog steeds verbannen !!! :lol: naar ....wonderland zeker !

Hawa
18-02-09, 14:25
Ik ken dat experiment.

Ik hoor niet bij die kudde.
Ik ben juist dat zwarte schaap wat niet meehuppeld met de meuke.
Men kan een ellelang iets uitleggen,maar als het eenmaal anders is wat ik uitgezocht heb dat het ook zo blijft.
Ik vorm mijn eigen mening.
En laat mij niet door anderen leiden.

Hey Tamso je bent er weer, welkom in de troep aan wanorde en zelfbevinden.

Weetje ooit een vriend van mij ging naar sociale akademie.
Ze gingen een weekendje brainstormen.
Iedereen zat in de groep, en moest zijn geld op de grond gaan leggen.
Men moest gaan redeneren, wat ze met dat geld moesten gaan doen.
Ik weet niet precies meer, wat de bedoeling hiervan was.
Die vriend van mij, bedacht zich niet, pakte al het geld van de grond,en zei: Op naar de kroeg...
Nouja, hij kon die sociale akademie niet meer afmaken, hij werd accuut verbannen.

Sociaal zijn in een groep, ik kan hier ook niet tegen.
Het opleggen van sociaal zijn in een groep.
Ik heb hier gruwelijk de pest aan,het zijn opgedrongen regels.

De kudde! Ik heb de schurft aan de kudde, die roept wat een mooie film, en iedereen die zegt, wat een mooie film.
Ik ben van te voren al uit die bioscoop gestapt, en doe mijn eigen ding wel.
Al dat gelul.

Maar ja. Al die slaven die werden verhandeld in west-africa. Zoals Ghana.
Mali. Burkina Faso. Nigeria, en al die landen erom heen.
Het waren in die tijden grote culturen,in fetisj,gri-gri, en noem maar op geloven in voorouders, die nu nog leven...
Ik lees net een boek over Kongo-Brazaville.
Men doet aan gri-gri. Voodoe! Of hoe het maar wilt noemen.
Geen enkel geloof, heeft dit uit kunnen bannnen.
Gelukkig maar.
Men denkt aan de geesten van al die voorouders, en gelooft niet in een Jezus. Of een Moahmmed. Of in een God/Allah.
Het belachelijk is wel dat wij westerlingen of midden-oosten kenners, niet weten, dat het geloof in een God/Allah zo bizar is voor die volkeren.
Het opdringen van geloven, waarvan volkeren, die leven op de kennis van hun voorouders, het belachelijk vinden, dat wij met kruizen mogen lopen,en dat wij hun, onze wil opleggen.
Hoe kan een Jezus bloedend en al onze zonden wegwassen, en ook nog de zoon van die vader kan zijn, en dat zijn moeder onbevlekt ontvangen is.
Daar kunnen die volkeren geen weg mee. (sommigen dan).
De meeste Afrikanen zijn al gepromoveerd, als islam en christen heilige en die elkaar de koppen inslaan, in Kenia(waar Hussein Obama zijn roots wel liggen),

De slavenhandel, is met name in onze kolonieen geschiedt, Suriame,Indonesie, en vooral naar de Carabieeen.

En hoe en hoe is onze christelijke naaastenliefde wel niet omgesprongen met andere gelovigen, en nu nog steeds.
Met bloed, met haat, met ontmenselijking, uitroeien van cultuur en land goederen.....
Maarja, de zwarte heersers deden er zelf ook aan mee. In hun macht status van cultuur, en vooral het manipuleren, van de blanke overheersers.
Mensen zijn overal hetzelfde,
Laat elkaar met rust...In respect....Cultuur....Leven en laten leven.....
Het opdringen leidt nergens toe.....
Als je weet waar slaveneilanden liggen, is dat al een pre.
Dat houdt in dat mensen uit Afrika getransporteerd zijn naar gebiedsdelen, voor blanken, om daar het werk te gaan doen.
Zoals Suriname...
Liberia
Sierra Leone
Amerika

In Suriname waren de plantages in handen van joden...
Maar joden zijn ook de blanken.....

Hawa
18-02-09, 14:44
In Suriname zijn er ook die zwarte mens die gekloond is met joods bloed, blank bloed.....
Trots zijn op je bloed.
Opkomen voor je bloed, en trots worden op Israel.
Ik vind vermeniging van bloedsoorten niet erg, ik vind juist erg goed, maar als die mens zich dan ook nog uitroept als joods zijn, en voor die staat aan Israel, zijn ze wel erg afgedwaald.
Die uitroeing van al die Palestijnen in voormalig Israel, is ook koloniaal gewin, hetzelfde wat de blanken dus deden.
Alles in kaart brengen. Het land Palestina in kaart brengen. Vruchtbare gebieden innemen, en de onvruchtbare gebiedsdelen, links laten liggen.
Zie naar Gaza.
Vrouwen van de mannen gaan scheiden.
Angst zaaien ipv vrede.
Zie naar Bethlehem, waar ze de bezetters van de geboortekerk, hebben verbannen, angst zaaiden, en huizen gingen bombarderen,kindern gingen doodschieten, en al die mensen die hun gezicht gingen tonen, buiten hun eigen deur.
Mensen binnen hun eigen huizen houden, en de Israeliers, onder Sharon, die de Palestijnen knechten als slaven in hun eigen land.
Wat in Gaza is gebeurd, pas geleden,is het zelfde aan onderdrukking, alleen geven ze Hamas nu de schuld, die hun eigen mensen als doelpaal neerzet als schietschijf.
De Palestijnen zijn allang gek geworden, getraumatiseerd......

Slaven...zijn al die mensen......die onderdrukt worden door het blank zijn, joods zijn, en ook het arabisch zijn.....
Blank heult met Israel
Arabisch heult met het westen
En de joodse kliek in Israel, is rascistisch en vooral fascistisch......Het doel heiligt de middelen in onderdrukking, en vooral hersenspoeling....
SCHAAMTELOOS BEDROG!!!