PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Terreurdreiging groter dan ooit'



super ick
04-12-08, 10:02
'Terreurdreiging groter dan ooit'
Uitgegeven: 4 december 2008 07:25
Laatst gewijzigd: 4 december 2008 09:22

AMSTERDAM - Nederland moet meer rekening houden met een terreuraanval dan ooit tevoren. Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Tjibbe Joustra luidt de noodklok donderdag in de Volkskrant.

Joustra noemt de na-effecten van de film Fitna van Geert Wilders als belangrijkste reden voor de verhoogde dreiging. "Internationaal gewelddadige jihadisten hebben Nederland op de korrel."

Het huidige dreigingsniveau (substantieel) is gelijk aan dat van de periode dat Samir A. gearresteerd werd, zo'n drie jaar geleden.

Joustra: "Als ik het vergelijk met het substantiële dreigingsniveau van drie jaar geleden, dan zijn de zaken die er nu aan ten grondslag liggen eigenlijk steviger."

De coördinator refereert aan de situatie in Denemarken. "Ook bij de Deense cartoons kwam de reactie pas na vele maanden, dit jaar zelfs voor een tweede keer. Op internet kunnen die dingen zo weer de kop op steken. Dat zijn lange termijn processen."

tamso
04-12-08, 10:28
The fearfactory word weer gestart.
Kunnen er zo weer een paar wetgevingen door gevoerd worden.

knuppeltje
04-12-08, 10:49
'Terreurdreiging groter dan ooit'
Uitgegeven: 4 december 2008 07:25
Laatst gewijzigd: 4 december 2008 09:22

Allemaal goed en wel, en het is misschien wel waar ook, maar de moeilijkheid met zulke berichten is altijd dat er daarbij geen bewijzen voor worden aangevoerd. Die moeten natuurlijk weer in het landsbelang geheim worden gehouden, maar ondertussen weet niemand die die geheimen niet kent wat er nu echt van waar is.

Witte78
04-12-08, 10:58
En met deze kennis wordt de kans minder? Simplistische bangakerij.

mark61
04-12-08, 11:31
:haha: Tjibbe ziet zijn baan op de tocht staan.

Willem van Buren
04-12-08, 12:08
Allemaal goed en wel, en het is misschien wel waar ook, maar de moeilijkheid met zulke berichten is altijd dat er daarbij geen bewijzen voor worden aangevoerd. Die moeten natuurlijk weer in het landsbelang geheim worden gehouden, maar ondertussen weet niemand die die geheimen niet kent wat er nu echt van waar is.

Loop langs een militaire basis en kijk welke kleur deze voert, dan weet je ook hoever het is.
Ik vind dan ook pure stennis schopperij om nu al melding te gaan maken van een grotere kans op een aanslag.
Maak je melding hiervan, vertel dan ook de achtergrond informatie en zeker welke plekken gevoelig zijn.
Tot zover ik weet zijn er geen directe dreigingen ook @minbzk.nl heeft bedrijven nog geen informatie gezonden waar wij op moeten letten.
Dus wederom de bekende storm in een glas water.

knuppeltje
04-12-08, 12:47
=Willem van Buren;3796718]Loop langs een militaire basis en kijk welke kleur deze voert, dan weet je ook hoever het is.

Wat heb die kleur daar nu weer mee te maken?
Ik wil best eens gaan kijken hoor, ik woon maar een km van de dichtstbijzijnde vandaan, en op mijn leeftijd is dat geen enkel probleem om er even naar toe te lopen. Bovendien staat er op eentje- ook al niet veel verder weg en midden in het centrum, een jet opgesteld die je vanaf de brede en zeer drukke weg over het water heen al jaren duidelijk ziet staan te pronken in zijn luchtmachttintje. Dus daar is niks geheims aan. :vreemd:

Willem van Buren
04-12-08, 13:34
Wat heb die kleur daar nu weer mee te maken?
Ik wil best eens gaan kijken hoor, ik woon maar een km van de dichtstbijzijnde vandaan, en op mijn leeftijd is dat geen enkel probleem om er even naar toe te lopen. Bovendien staat er op eentje- ook al niet veel verder weg en midden in het centrum, een jet opgesteld die je vanaf de brede en zeer drukke weg over het water heen al jaren duidelijk ziet staan te pronken in zijn luchtmachttintje. Dus daar is niks geheims aan. :vreemd:

Kleur groen veilig tot Rood (oorlogsdreiging).

Pas je wel op voor de camera's, wil die kop van je niet tegenkomen als er iets mis gaat.

super ick
04-12-08, 13:52
:haha: Tjibbe ziet zijn baan op de tocht staan.

Marokkanen zullen het niet zijn want die zijn momenteel allemaal voor zwarte piet ah spelen. :maf2:

knuppeltje
04-12-08, 14:57
Kleur groen veilig tot Rood (oorlogsdreiging).

Pas je wel op voor de camera's, wil die kop van je niet tegenkomen als er iets mis gaat.

Haha. Jaren geleden- al heel ver voor de val van de muur, toen een muziekclub uit Most (Bohemen) hier op uitwisselingsbasis op bezoek was, en langs het meest bekende militaire opleidingscentrum in Nederland in de bus er aan voorbij reed, vroeg een van die Tjechen of hij dat- met die straaljager en al, mocht fotograferen.
De goeie man was hooglijk verbaasd dat hem hem verteld werd dat hij dat gerust kon doen als hij er zin in had.
Kun je na gaan, de goeie man kon zomaar ongestraft het opleidingscentrum waar al onze officieren vandaan komen fotograferen.
Zoiets moest ik destijds daar niet proberen denk, had ik hier nooit geprikt.

knuppeltje
04-12-08, 14:59
Marokkanen zullen het niet zijn want die zijn momenteel allemaal voor zwarte piet ah spelen. :maf2:

Krijgen ze daarvoor dadelijk nog de zwarte piet toe gespeeld ook denk. :wijs:

mark61
04-12-08, 15:02
Marokkanen zullen het niet zijn want die zijn momenteel allemaal voor zwarte piet ah spelen. :maf2:

Dat is juist een dekmantel. Vandaar de hoogste staat van paraatheid.

Willem van Buren
04-12-08, 15:51
Haha. Jaren geleden- al heel ver voor de val van de muur, toen een muziekclub uit Most (Bohemen) hier op uitwisselingsbasis op bezoek was, en langs het meest bekende militaire opleidingscentrum in Nederland in de bus er aan voorbij reed, vroeg een van die Tjechen of hij dat- met die straaljager en al, mocht fotograferen.
De goeie man was hooglijk verbaasd dat hem hem verteld werd dat hij dat gerust kon doen als hij er zin in had.
Kun je na gaan, de goeie man kon zomaar ongestraft het opleidingscentrum waar al onze officieren vandaan komen fotograferen.
Zoiets moest ik destijds daar niet proberen denk, had ik hier nooit geprikt.
Ja dan slaan ze van verbasing achterover, net als de Russen die enkele jaren hier kwamen voor een uitwisseling raar op hun neus keken dat ze werden onder gebracht op de vliegbasis en daar gewoon foto's mochten maken.
Destijds had het nog wel gekund, maar nu heb ik daar mijn twijvel over, je wordt minimaal meegenomen door MP denk ik.
Ach zolang ze je niet uitleveren aan big brother blijft er hoop :hihi:


Krijgen ze daarvoor dadelijk nog de zwarte piet toe gespeeld ook denk. :wijs:
:zweep:Racist


Dat is juist een dekmantel. Vandaar de hoogste staat van paraatheid.
:eek: en ik maar denken dat Amsterdam daarom ineens zo positief was over allochtonen?

knuppeltje
04-12-08, 16:55
J:zweep:Racist

:eek: en ik maar denken dat Amsterdam daarom ineens zo positief was over allochtonen?

Laat ik nou toch altijd al gedacht hebben dat jij helemaal niets begrijpt van racisme of Amsterdammers. :blowen:

Willem van Buren
04-12-08, 17:16
Laat ik nou toch altijd al gedacht hebben dat jij helemaal niets begrijpt van racisme of Amsterdammers. :blowen:

Klopt Racisme en blowen is me vreemd dus weet ook weinig van Amsterdam, het enigste wat ik weet dat ze denken met een schoonmaakmiddel te kunnen voetballen en hun stadion word gesponsord door Grolsh, dat daarom ook de uitspraak is "Bierkenners vragen om heinikken maar drinken Grolsh"

knuppeltje
04-12-08, 17:18
Klopt Racisme en blowen is me vreemd dus weet ook weinig van Amsterdam, het enigste wat ik weet dat ze denken met een schoonmaakmiddel te kunnen voetballen en hun stadion word gesponsord door Grolsh, dat daarom ook de uitspraak is "Bierkenners vragen om heinikken maar drinken Grolsh"

Hahahahaha.