PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse Pieten als lijfwacht Sinterklaas



Marsipulami
04-12-08, 10:51
Marokkaanse Pieten als lijfwacht Sinterklaas

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/7/0/3/large_565998.jpg

Sinterklaas laat zich in Amsterdam uit veiligheidsoverwegingen bijstaan door Zwarte Pieten van Marokkaanse afkomst. Op deze manier moeten pesterijen zien worden te voorkomen, meldt het Algemeen Dagblad.

Slechte ervaringen
De afgelopen jaren heeft de sint slechte ervaringen met Marokkaanse jongeren opgedaan. Ze trekken aan de mijter, spugen, schreeuwen en trappen deuken in de auto van Sinterklaas. Maar als Piet in het Marokkaans roept dat de jongeren moeten wegwezen is het vaak snel afgelopen zo blijkt.

Naast de inzet van de Marokkaanse Pieten seint de Sinterklaascentrale altijd vooraf de politie in als er een bezoek in een lastige buurt moet worden afgelegd. (mvl)
04/12/08 09u21

Max Stirner
04-12-08, 11:02
Ofwel: het zijn niet alleen vervelende k*tjochies, maar ook volbloed racistjes - en daar wordt nu weer ns aan toegegeven.

Bofko
04-12-08, 11:40
"We zijn net bekogeld door een paar allochtonen!"

"Neuh, dat waren zwarte pieten die met pepernoten aan het strooien waren"

Willem van Buren
04-12-08, 11:57
Doet mij met weemoed denken aan een oud liedje op de lagere school.

"Marokaantje zo zwart als roet,
ging uit wandelen zonder hoed.
En de zon scheen op haar Bolletje,
Daarom droeg zij een parasolletje."

http://fpmedia.insidegamer.nl/avatars/35836.jpg

The_Grand_Wazoo
04-12-08, 12:56
Doet mij met weemoed denken aan een oud liedje op de lagere school.

"Marokaantje zo zwart als roet,
ging uit wandelen zonder hoed.
En de zon scheen op haar Bolletje,
Daarom droeg zij een parasolletje."

http://fpmedia.insidegamer.nl/avatars/35836.jpg

Beroerd onderwijs .... het is 'moriaantje zo zwart als roet'.

Willem van Buren
04-12-08, 13:20
Beroerd onderwijs .... het is 'moriaantje zo zwart als roet'.

Verrek je hebt gelijk, maar ja waar het hart vol van is stroomt de mond van over. :hihi:

Het was ik heb een tante in marokko en die komt hiep hoi.
Kweet hem weer.

Willem van Buren
04-12-08, 13:22
Marokkaanse Pieten als lijfwacht Sinterklaas

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/7/0/3/large_565998.jpg



Bekijk die foto nog eens goed, die persoon rechts achter het paard komt me heel bekend voor!!!

:hihi:

Eke
04-12-08, 13:36
Ofwel: het zijn niet alleen vervelende k*tjochies, maar ook volbloed racistjes - en daar wordt nu weer ns aan toegegeven.


Max, ik snap je niet. Waar gaat het nou om ?
Zetten een stel Amsterdammers zich in om gezamenlijk het Sinterklaasfeest tot een voor iedereen gezellig feest te maken, blijf jij je fixeren op de relschoppertjes.
De bedoeling is juist dat de relschoppers geen kans krijgen om wangedrag te vertonen..niet alleen fijn voor de feestvierders, maar ook voor de jongens zelf , want.........
beter ten halve gekeerd, dan ten hele gewaald .

Wees blij dat je niet in een cultuur woont waar honderd jochies vastgezet worden op het politieburo's in de stad en de regio op het moment dat de gemeenschap iets viert/herdenkt, waarvan de helft van de jochies nou net niet van plan was om keet/rotzooi te trappen..
Dus dan heb je er preventief 50 in hun kraag en 50 druk je het stempel op..kijk, jij hoort bij deze groep !!!!

Dus Max, wees blij !!! Het sneeuwt en binnenkort komt Sinterklaas !!!!
En Amsterdam is druk doende voor een leuk kinderfeest :)

super ick
04-12-08, 13:49
Mijn dochter van 16 heeft gisteren Zwarte Piet gespeeld.
Die komt met een verhaal thuis. Is belaagd en getreiterd door een groepje Marokaanse mannetjes van een jaar of 10 12. Door haar uitgedeelde pepernoten kreeg zij terug in haar gezicht, doodleuk weer komen om pepernoten en bij weigering schelden en spugen!
Is het nu toeval of is het werkelijk schering en inslag.
Denken deze kereltjes nu echt dat ze alles kunnen maken? Waar komt die brutaliteit en respectloosheid toch vandaan?
Om helemaal pislink van te worden is dat e.e.a. passief gedegeslagen is door diverse volwassenen!
Leve de individualisering in Nederland.
Stelletje schijtluizen!

Eke
04-12-08, 14:25
Om helemaal pislink van te worden is dat e.e.a. passief gedegeslagen is door diverse volwassenen!
Leve de individualisering in Nederland.
Stelletje schijtluizen!

Je woont in Amsterdam, he ? Had het uitgemaakt als er potige Pieten bij waren geweest (en als ze Marokkaanse wortels hebben, dus de effektiefst corrigerende woorden kennen..prima !!!) ?

Niemand ontkent hier het probleem. Maar het moet wel ter plekke opgelost worden !

Mijn zoon werd elke dag uitgemaakt door zo'n groepje jonge knulletjes als " zemmer " (homo) als hij langs hen naar de supermarkt liep. Hij werd er niet warm of koud van. Het raakte hem niet...
Jouw dochter hebben ze zomaar losgelaten als Piet en geen instructies meegegeven ? In de grote stad zijn er toch nog onopgeloste problemen ? Hoe l*llig je het kan vinden, S.I.. Vervelend voor je dochter dat ze die harde noten in haar gezicht kreeg gegooid!
Maar heeft ze ook al die stralende ogen gezien en die blije snuitjes ?

Marsipulami
04-12-08, 14:32
Zwarte Piet van oorsprong Marokkaan

woensdag 21 november 2007

De relatie tussen Holland en Turkije of Marokko is ouder dan meningeen denkt. Turken en Marokkanen worden in Nederland met elkaar verbonden in wat wel de meest Nationale van alle Hollandse Heiligen mag worden genoemd, Sinterklaas. In onze conmtreien geintroduceert door Keizerin Theophanu (956-991). De goedheiligman wordt in zijn werk bijgestaan door zijn Marokkanse hulpje Zwarte Piet.

Keizerin Theophanu Sklerina, Byzantijnse echtgenote van Keizer Otto II, speelt een belangrijke rol in de wordingsgeschiedenis van Holland, maar nog meer bij de introductie van Neerlands 'Nationale' heilige. Deze uit het Turkse Demre afkomstige bisschop zou in de Nederlanden alle stormen van de reformatie glansrijk weten te doorstaan

De vooravond van de jaarlijkse feestdag van deze heilige is 'pakjesavond'. Dan brengt de Heilige geschenken rond. Zonder het zingen van speciale liedjes voor deze Sint is het geen echt Sint Nicolaasfeest. In de loop der eeuwen zijn er honderden van deze liedjes geschreven ter ere van de Goedheiligman, en de lijst groeit nog elk jaar. In de tijd van de reformatie hebben de protestanten van alles geprobeerd om het zingen van Sinterklaasliedjes en de feestdag van deze heilige te onderdrukken. Zonder succes. In de loop der eeuwen kreeg de Turkse heilige er zelf een hulpje bij in de vorm van Zwarte Piet, een Moor.

Moren, die kwamen uit Marokko. De alleroudste officiële contracten sloten de Hollanders met de Marokkanen als verbond tegen de Spanjaarden! Logisch dat de helper van de Goedheiligman een Marokkaan werd. Zijn belangrijkste attribuut was de roede, een bos takken, waarmee hij ongehoorzame kinderen mee afstrafte.

Nicolaas werd in de 4de eeuw geboren te Patara in het huidige Turkije. Hij was bisschop van Myra, tegenwoordig Demre geheten en was een van de 318 deelnemers aan het Concilie van Nikaia in het jaar 325. De ontelbare overleveringen over Nicolaas zijn historisch zeer omstreden. Nicolaas zou de kinderen van Demre van geschenken hebben voorzien, en arme bruidjes van een bruidsschat. Wegens zijn onvermoeide prediking zou Nicolaas in het gevang zijn geworpen, waaruit hij door keizer Constantinus zou worden bevrijd. Zijn cultus verbreidde zich in de 6de eeuw in het oosten. In 565 nam keizer Justinianus deel aan een Sint Nicolaas-processie in Constantinopel (Istanbul).

Geen enkele heilige genoot de populariteit van Sint Nicolaas in Nederland. Alleen Sint Maarten kon enigzins in zijn schaduw staan. Wat Nicolaas betreft, men vereerde deze heilige hier dankzij keizerin Theophanu eerder bij dan de rest van Europa. Daar werd zijn cultus pas verbreid na de bewoners van de Italiaanse stad Bari in 1087 zijn botten uit de crypte van Demre roven. In Bari bouwden ze een nieuw heiligdom boven zijn graf. Van daar uit begon zijn Victorie voor de rest van Europa. Sint Nicolaas wordt schutspatroon van de zeevarende en van de kinderen. De eerste kerk die in Amsterdam werd gebouwd, was de Sinterklaaskerk en de Turkse bisschop wordt de patroonheilige van de stad. Maar hij is ook de beschermheilige van Rusland.

Via Nederlandse emigranten in Amerika ondergaat Sint Nicolaas in de nieuwe wereld een transformatie. In Amerika verbasterde Sinterklaas tot Santa Claus, zijn zwarte hulpje afgeschaft en de priesterlijke gewaden vervangen door een knalrode broek en sneeuwlaarsen. Toen ze toch bezig waren, werd ook de feestdag verplaatst naar 25 december, zodat Santa Claus als Father Christmas net als Wodan voor hem deed, met een door rendieren getrokken slee door de sneeuwstormen raasde met zijn geschenken. In het Turkse Demre is inmiddels een standbeeld van de Amerikaanse Father Christmas alias Santa Claus verrezen.

In Nederland maakt men duidelijk onderscheid tussen 'de kerstman', de Amerikaanse Santa Claus en Sinterklaas. Dat zijn twee verschillende zaken. De Kerstman is meer Disney. Een fantasiefiguur die nooit heeft bestaan. Dat ligt anders met Sinterklaas. De kleinste kinderen geloven dat hij echt bestaat en hen door Zwarte Piet laat bespieden of ze wel braaf zijn. Voor velen is de ontdekking dat Sinterklaas niet echt bestaat een teleurstellende ervaring. Waarbij het een schrale troost is dat hij vroeger wel echt heeft bestaan.

In Holland draagt de heilige nog steeds de eeuwenoude kerkelijke gewaden. Met rode koorkap en mijter. Beide rood, de kleur van de martelaren. De kerk hanteerde al eeuwen voor Amerikanen de zogenaamde 'hanky-code' invoerde, de vijf kerkelijke kleuren. De gewaden die op 6 december aan het altaar werden gedragen waren dus rood.

Hoe de Calvinisten ook probeerde dit Roomse feest van de katholieke heilige Nicolaas af te schaffen, tot op heden komt de Turkse goedheiligman samen met zijn Marokkaanse medewerker op de Hollandse daken spoken, waarbij zijn Noordafrikaanse hulpje via de schoorsteen de Hollandse woning moet binnendringen om de kinderen cadeautjes te brengen.

Bron: nieuwsfeit.nl (http://www.mokumtv.nl/holland3.html)

Marsipulami
04-12-08, 14:33
Mijn dochter van 16 heeft gisteren Zwarte Piet gespeeld.
Die komt met een verhaal thuis. Is belaagd en getreiterd door een groepje Marokaanse mannetjes van een jaar of 10 12. Door haar uitgedeelde pepernoten kreeg zij terug in haar gezicht, doodleuk weer komen om pepernoten en bij weigering schelden en spugen!
Is het nu toeval of is het werkelijk schering en inslag.
Denken deze kereltjes nu echt dat ze alles kunnen maken? Waar komt die brutaliteit en respectloosheid toch vandaan?
Om helemaal pislink van te worden is dat e.e.a. passief gedegeslagen is door diverse volwassenen!
Leve de individualisering in Nederland.
Stelletje schijtluizen!

Misschien is jouw dochter begonnen met pepernoten gooien en was het een kwestie van zelfverdediging van die jochies.

knuppeltje
04-12-08, 14:42
Mijn zoon werd elke dag uitgemaakt door zo'n groepje jonge knulletjes als " zemmer " (homo) als hij langs hen naar de supermarkt liep. Hij werd er niet warm of koud van. Het raakte hem niet...

Jaja, we geloven het wel.
Maar als ie door een groepje wat potige eikels nogal eens werd lastig gevallen die hem steeds weer nogal dreigend voor vuile vieze klere homo- en nog veel meer, zouden hebben uitgemaakt, zou ie dan nog zo rustig blijven denk je?
Of is ie bijna 2 meter lang met heel brede schouders. Maar zelfs dan is het niet te geloven dat het hem dan niet zou raken.
Ik zou het hem nog eens vragen hoe hij zich echt voelde als ze met een flinke groep waren toen ze zich zo gedroegen.

H.P.Pas
04-12-08, 14:43
Misschien is jouw dochter begonnen met pepernoten gooien en was het een kwestie van zelfverdediging van die jochies.


:moe: Big joke.

Echt voorspelbaar zijn jouw reacties niet, dat moet ik je nageven.
Het blijkt altijd nòg stompzinniger te kunnen.

Eke
04-12-08, 14:58
Maar als ie door een groepje wat potige eikels nogal eens werd lastig gevallen die hem steeds weer nogal dreigend voor vuile vieze klere homo- en nog veel meer, zouden hebben uitgemaakt, zou ie dan nog zo rustig blijven denk je?
.

Knuppeltje, dat moet afschuwelijk zijn...



Dat moet stoppen. Ik denk dat iedereen hier het daarover eens is.

mark61
04-12-08, 15:01
Misschien is jouw dochter begonnen met pepernoten gooien en was het een kwestie van zelfverdediging van die jochies.

Jij bent grappig.

knuppeltje
04-12-08, 15:05
Knuppeltje, dat moet afschuwelijk zijn...
Dat moet stoppen. Ik denk dat iedereen hier het daarover eens is.

Dat had nooit moeten beginnen dus, niet dat het mij al eens is overkomen, gelukkig niet.
Maar heb je hem al gevraagd of het hem al eens is overkomen hoe hij zich voelde, of eventueel zou voelen als het zou gebeuren?
En gezien het feit dat dat nog dagelijks doorgaat, is het dus lang niet iedereens er mee eens, en stopt het dus niet, ook hier niet. Ook niet door sommige zogenaamde heel brave moslims. Of liever gezegd- juist door hen.

Max Stirner
04-12-08, 15:54
Max, ik snap je niet. Waar gaat het nou om ?
Zetten een stel Amsterdammers zich in om gezamenlijk het Sinterklaasfeest tot een voor iedereen gezellig feest te maken, blijf jij je fixeren op de relschoppertjes.
De bedoeling is juist dat de relschoppers geen kans krijgen om wangedrag te vertonen..niet alleen fijn voor de feestvierders, maar ook voor de jongens zelf , want.........
beter ten halve gekeerd, dan ten hele gewaald .

Wees blij dat je niet in een cultuur woont waar honderd jochies vastgezet worden op het politieburo's in de stad en de regio op het moment dat de gemeenschap iets viert/herdenkt, waarvan de helft van de jochies nou net niet van plan was om keet/rotzooi te trappen..
Dus dan heb je er preventief 50 in hun kraag en 50 druk je het stempel op..kijk, jij hoort bij deze groep !!!!

Dus Max, wees blij !!! Het sneeuwt en binnenkort komt Sinterklaas !!!!
En Amsterdam is druk doende voor een leuk kinderfeest :)



Het fundamentele probleem ligt in het feit dat we ons neerleggen bij de idiote situatie dat deze apies zich slechts laten corrigeren door hun 'soortgenoten'.

Ook al los je daarmee op korte termijn wellicht een probleem op (Sinterklaas wordt niet gestenigd dit jaar) je geeft daarmee een totaal verkeerd signaal af.

Het is namelijk toegeven aan racisme.

Willem van Buren
04-12-08, 16:13
Je woont in Amsterdam, he ? Had het uitgemaakt als er potige Pieten bij waren geweest (en als ze Marokkaanse wortels hebben, dus de effektiefst corrigerende woorden kennen..prima !!!) ?

Niemand ontkent hier het probleem. Maar het moet wel ter plekke opgelost worden !

Mijn zoon werd elke dag uitgemaakt door zo'n groepje jonge knulletjes als " zemmer " (homo) als hij langs hen naar de supermarkt liep. Hij werd er niet warm of koud van. Het raakte hem niet...
Jouw dochter hebben ze zomaar losgelaten als Piet en geen instructies meegegeven ? In de grote stad zijn er toch nog onopgeloste problemen ? Hoe l*llig je het kan vinden, S.I.. Vervelend voor je dochter dat ze die harde noten in haar gezicht kreeg gegooid!
Maar heeft ze ook al die stralende ogen gezien en die blije snuitjes ?

Ik dach dat we daar de sterke hand voor hadden om dit probleem op te lossen.
Maar het is bij deze pubbertjes vaak dat ze alleen in groeps verband iets durven en dan nog vaak tegen iemand die zwak is.
Mijn leedvermaak was dan ook zeer groot toen een groep van 12 personen een van mijn medewerkers uitdaagde (Deze man is enkele keren Ned. Europees en wereld kampioen kickboxen) hem belaagden om daarna het politie bureau binnen te vluchten op het Marconiplein.
Nee daar kun je dan geen St. Klaas of kleine kindertjes bij hebben.


Zwarte Piet van oorsprong Marokkaan

woensdag 21 november 2007

De relatie tussen Holland en Turkije of Marokko is ouder dan meningeen denkt. Turken en Marokkanen worden in Nederland met elkaar verbonden in wat wel de meest Nationale van alle Hollandse Heiligen mag worden genoemd, Sinterklaas. In onze conmtreien geintroduceert door Keizerin Theophanu (956-991). De goedheiligman wordt in zijn werk bijgestaan door zijn Marokkanse hulpje Zwarte Piet.

Bron: nieuwsfeit.nl (http://www.mokumtv.nl/holland3.html)

Wat is dit nu weer voor een onzin verhaal, Sinterklaas was behalve beschermheiliger ook iemand die het opnam voor de zwakkeren zoals de arme kindertjes die het dak werden opgestuurt om schoorstenen te vegen.
Daar komt de zwarte piet vandaan.
Waar de oorsprong van St. Nicolaas vandaan komt zoals wij deze vieren zal je het veen-museum moeten bezoeken in Vrieseveen, waar de beschrijving ligt en vele verhalen van de Ruslui.


Misschien is jouw dochter begonnen met pepernoten gooien en was het een kwestie van zelfverdediging van die jochies.

:zweep:


Knuppeltje, dat moet afschuwelijk zijn...



Dat moet stoppen. Ik denk dat iedereen hier het daarover eens is.

Inderdaad.

Aït Ayt
04-12-08, 16:15
Mijn dochter van 16 heeft gisteren Zwarte Piet gespeeld.
Die komt met een verhaal thuis. Is belaagd en getreiterd door een groepje Marokaanse mannetjes van een jaar of 10 12. Door haar uitgedeelde pepernoten kreeg zij terug in haar gezicht, doodleuk weer komen om pepernoten en bij weigering schelden en sp

knap dat een kind van 16 in staat is om te achterhalen wat de afkomst is van 10/12 jarige kinderen die haar pepernoten toeworpen..

verder moet je niet zeuren..
wanneer je andere mensen gaat bekogelen dan kun je het terug verwachten..

mark61
04-12-08, 16:16
knap dat een kind van 16 in staat is om te achterhalen wat de afkomst is van 10/12 jarige kinderen die haar pepernoten toeworpen..

verder moet je niet zeuren..
wanneer je andere mensen gaat bekogelen dan kun je het terug verwachten..

Nog zo'n humorist.

Willem van Buren
04-12-08, 16:19
knap dat een kind van 16 in staat is om te achterhalen wat de afkomst is van 10/12 jarige kinderen die haar pepernoten toeworpen..

verder moet je niet zeuren..
wanneer je andere mensen gaat bekogelen dan kun je het terug verwachten..

Schiet op jij pakje aan smienken en de straat op met je zak pepernoten:stout:


Nog zo'n humorist.
Ja de humor ligt op straat.

super ick
04-12-08, 17:27
Misschien is jouw dochter begonnen met pepernoten gooien en was het een kwestie van zelfverdediging van die jochies.

Ik zit niet te wachten op sick jokes van een aanhanger van de nazikerk.

super ick
04-12-08, 17:39
knap dat een kind van 16 in staat is om te achterhalen wat de afkomst is van 10/12 jarige kinderen die haar pepernoten toeworpen..

verder moet je niet zeuren..
wanneer je andere mensen gaat bekogelen dan kun je het terug verwachten..

De kneusjes waren bij diverse toeschouwers bekend uit de buurt. Kneus.

1 van de ouders heb ik inmiddels persoonlijk aangesproken. Keurig rustig zoals het hoort. Binnen een halve minuut liep hij weg. Inmiddels ben ik erachter dat hij mij een ezel genoemd heeft.
Nu blijkt een oudere broer, dus zoon van de ezelnoemer, bij mij te lessen op de sportschool.
Die spreek ik er vanavond op aan. Dit krijgt nog een staartje. Ik denk dat ik met die jongen direct maar mee naar zijn huis ga.

Eke
04-12-08, 18:48
En gezien het feit dat dat nog dagelijks doorgaat, is het dus lang niet iedereens er mee eens, en stopt het dus niet, ook hier niet. Ook niet door sommige zogenaamde heel brave moslims. Of liever gezegd- juist door hen.

Knuppeltje,deze zoon is verhuisd naar een studentenbuurt , want het pand waarin ie zat kreeg andere bestemming.
Het gevaar van dit soort ervaringen is dat ze op de grote hoop gegooid worden en alle Marokkaans-Nederlanders er voor verantwoordelijk worden gehouden. Dat is uitermate oneerlijk.Maar het gebeurt wel...

Ik zie me al in Nieuw-Zeeland geemigreerd en een stel Nederlandse onaangepaste relschoppers zijn daar bezig. Hoe zou ik reageren ? Mss toch wel contact zoeken met de ouders van die luitjes. Ik ga de kids trouwens zelf alleen aanspreken als ze bij me in de buurt zijn.. Waarom ? Omdat ze de goodwill verpesten voor de Nederlandse emigranten in die regio.En ze verpesten het voor anderen en voor een deel hun eigen leven...

Maar...ik ben zo opgevoed.Om ergens op af te stappen. En m'n punt duidelijk te maken. Dat zit in m'n Protestantencultuur , denk ik.
Ik loop trouwens niet meer zo hard....pfffffff. Let it be..!

Jij hebt het erover dat er nog niets veranderd is. :bril:

In ieder geval vind ik het slim om een relschopper in z'n moerstaal aan te spreken tijdens het wangedrag, al spreekt ie ook goed Nederlands. Komt duidelijker door bij zo'n opgewonden pre-puber.
Dus dat is al wel een verbetering, Knuppeltje.

Willem van Buren
04-12-08, 20:31
Knuppeltje,deze zoon is verhuisd naar een studentenbuurt , want het pand waarin ie zat kreeg andere bestemming.
Het gevaar van dit soort ervaringen is dat ze op de grote hoop gegooid worden en alle Marokkaans-Nederlanders er voor verantwoordelijk worden gehouden. Dat is uitermate oneerlijk.Maar het gebeurt wel...

Ik zie me al in Nieuw-Zeeland geemigreerd en een stel Nederlandse onaangepaste relschoppers zijn daar bezig. Hoe zou ik reageren ? Mss toch wel contact zoeken met de ouders van die luitjes. Ik ga de kids trouwens zelf alleen aanspreken als ze bij me in de buurt zijn.. Waarom ? Omdat ze de goodwill verpesten voor de Nederlandse emigranten in die regio.En ze verpesten het voor anderen en voor een deel hun eigen leven...

Maar...ik ben zo opgevoed.Om ergens op af te stappen. En m'n punt duidelijk te maken. Dat zit in m'n Protestantencultuur , denk ik.
Ik loop trouwens niet meer zo hard....pfffffff. Let it be..!

Jij hebt het erover dat er nog niets veranderd is. :bril:

In ieder geval vind ik het slim om een relschopper in z'n moerstaal aan te spreken tijdens het wangedrag, al spreekt ie ook goed Nederlands. Komt duidelijker door bij zo'n opgewonden pre-puber.
Dus dat is al wel een verbetering, Knuppeltje.

Dat is denk ik het probleem, ik moet regelmatig Nederlanders aanspreken op hun gedrag in Rusland.
Dit tuig komt naar St. Petersburg, lopen luidschreeuwend door onze kerk foto's te maken, komen stront bezopen in een bar meisjes lastig vallen, fluiten meisjes na op straat, lopen te kotsen in de metro en denken dat ze de baas zijn in Rusland omdat ze uit Europa komen.
Hebben een grote bek, pesten oude vrouwtjes die bloemen verkopen of groente uit hun eigen tuin.
En ja ik spreek ze erop aan en ik geef ze als het moet een gigantische stoot voor hun kop, want zij maken de Nederlanders die wonen en werken in Rusland te schande en ik vind als ze daar zijn zich moeten aanpassen aan de normen en waarden in het land.
Naar Russische vrouwen fluit je niet, die val je niet lastig in een bar of cafe die behandel je met net zoveel respect als de vrouwen in Nederland en misschien met nog een beetje meer respect, omdat meestal bij een russische vrouw als deze uitgaat een familie lid is die haar begeleid.
Dus wat dit betreft lijkt het nederlandse tuig die rotzooi schopt verdomde veel op het tuig dat hier rotzooi schopt.
En dan kun je zeggen dat je als Marokkaan niet wordt aangekeken als Marokkaantje rotzooi schoppen, maar je voelt het wel zo.

Shit ik zou hier niet meer schrijven voorlopig.

Aït Ayt
04-12-08, 21:48
De kneusjes waren bij diverse toeschouwers bekend uit de buurt. Kneus.

en op basis van de toeschouwers baseerde dat kind van jou dat de kinderen van 10/12 jaar marokkanen zijn.. het is blijkbaar erg belangrijk wanneer je bekogeld wordt met pepernoten om dan na te gaan wat de tweede nationaliteit is bij kinderen van 10/12 jaar..


1 van de ouders heb ik inmiddels persoonlijk aangesproken. Keurig rustig zoals het hoort. Binnen een halve minuut liep hij weg. Inmiddels ben ik erachter dat hij mij een ezel genoemd heeft.

ja vindt je het gek.. dat kind van je gooit met pepernoten naar z'n zoontje en als klap op de vuurpijl wordt dat jongetje op z'n tweede nationaliteit aangesproken door zowel vader en dochter..
ik zou ook weglopen..

mark61
04-12-08, 22:47
ja vindt je het gek.. dat kind van je gooit met pepernoten naar z'n zoontje en als klap op de vuurpijl wordt dat jongetje op z'n tweede nationaliteit aangesproken door zowel vader en dochter..
ik zou ook weglopen..

Vind je jezelf grappig of ben je echt achterlijk?

Marsipulami
04-12-08, 23:15
Ik zit niet te wachten op sick jokes van een aanhanger van de nazikerk.

Jij bent via je dochter betrokken partij in dit conflict dus daarvan moet je geen objectief verslag verwachten, bovendien was je niet eens zelf getuige van het gebeuren. De versie van de jongeren die je beschuldigt is net zo relevant als die van jouw dochter en relevanter dan de jouwe.

Willem van Buren
04-12-08, 23:40
knap dat een kind van 16 in staat is om te achterhalen wat de afkomst is van 10/12 jarige kinderen die haar pepernoten toeworpen..

verder moet je niet zeuren..
wanneer je andere mensen gaat bekogelen dan kun je het terug verwachten..


en op basis van de toeschouwers baseerde dat kind van jou dat de kinderen van 10/12 jaar marokkanen zijn.. het is blijkbaar erg belangrijk wanneer je bekogeld wordt met pepernoten om dan na te gaan wat de tweede nationaliteit is bij kinderen van 10/12 jaar..



ja vindt je het gek.. dat kind van je gooit met pepernoten naar z'n zoontje en als klap op de vuurpijl wordt dat jongetje op z'n tweede nationaliteit aangesproken door zowel vader en dochter..
ik zou ook weglopen..

Vaak zijn de groepjes goed bekend in de buurt, zo ook in onze buurt lopen op straat met een gekleurde zakdoek in hun achterzak van de drollenvanger, hangend rondom een winkelcentrum joelend en jouwend naar meisjes.
En dan kun jij het ontkennen en het gaan verdedigen, maar het is wel gebeurd.
En maak je niet druk de kut hollanders doen het zelfde in het buitenland, dus het is geen vreemd gedrag alleen ongewenst.

H.P.Pas
04-12-08, 23:43
Vind je jezelf grappig of ben je echt achterlijk?


Ik denk, dat hij gewoon de waarheid spreekt: hij zou ook weglopen.

H.P.Pas
04-12-08, 23:48
Jij bent via je dochter betrokken partij in dit conflict dus daarvan moet je geen objectief verslag verwachten, bovendien was je niet eens zelf getuige van het gebeuren. De versie van de jongeren die je beschuldigt is net zo relevant als die van jouw dochter en relevanter dan de jouwe.

Dit lijkt me ook wel relevant:



1 van de ouders heb ik inmiddels persoonlijk aangesproken. Keurig rustig zoals het hoort. Binnen een halve minuut liep hij weg. Inmiddels ben ik erachter dat hij mij een ezel genoemd heeft.

Marsipulami
05-12-08, 00:26
Dit lijkt me ook wel relevant:


Oorspronkelijk geplaatst door super ick
Inmiddels ben ik erachter dat hij mij een ezel genoemd heeft.



Ja, inderdaad.

H.P.Pas
05-12-08, 09:47
Ja, inderdaad.


:moe: Big joke.

Echt voorspelbaar zijn jouw reacties niet, dat moet ik je nageven.
Het blijkt altijd nòg stompzinniger te kunnen.

:huil:

mark61
05-12-08, 13:23
Ik denk, dat hij gewoon de waarheid spreekt: hij zou ook weglopen.

Dat wel. Maar dat 'aanspreken op iemand's tweede nationaliteit' (bizarre formulering overigens) verzint hij er zelf bij.

H.P.Pas
05-12-08, 13:50
Dat wel. Maar dat 'aanspreken op iemand's tweede nationaliteit' (bizarre formulering overigens) verzint hij er zelf bij.

Het is net zoiets als bèsjen. Een legitieme reden om kwaad te worden en dus geen antwoord meer te hoeven geven.

'Schutzbehauptung' heet zoiets in het oosten.

mark61
05-12-08, 14:03
Het is net zoiets als bèsjen. Een legitieme reden om kwaad te worden en dus geen antwoord meer te hoeven geven.

'Schutzbehauptung' heet zoiets in het oosten.

Mooie woordenschat hebben ze daar. En tis niet eens zo ver weg, dat oosten.

Willem van Buren
05-12-08, 14:16
Dat wel. Maar dat 'aanspreken op iemand's tweede nationaliteit' (bizarre formulering overigens) verzint hij er zelf bij.

Formulering kan net door de beugel. :)

Maar wat is er mis met iemand aanspreken met zijn "tweede" Nationaliteit?

Als ik mijn vrienden hoort zeggen ook allemaal dat zij zich in de eerste plaats Marokkaan voelen, omdat daar hun roots liggen dit gevoel is zelfs zo groot dat ze als zij de keuze moeten maken om één van de paspoorten te moeten inleveren het de Nederlandse zou zijn.
Oude traditie's zijn zo in hun leven verweven dat zij zichzelf vaak vreemden voelen als ze even terug zijn in Marokko.

Ben eigelijk wel benieuwd of dit algemeen zo is bij onze marokaanse vrienden hier en waar dit gevoel vandaan komt, want vaak hoor ik dat zij zich een tweede rangs burger voelen in nederland, maar niet direct kunnen zeggen waar dit gevoel vandaan komt alleen Rachit verteld me dat hij het gevoel heeft zich steeds weer te moeten bewijzen.
Dit lijkt mij zeer pijnlijk en zeer schadelijk.

Charlus
05-12-08, 14:26
<...>Een legitieme reden om kwaad te worden fabriceren en dus geen antwoord meer te hoeven geven.<...>
Ziet mijn toevoeging.
Bij Arnon Grunberg heb ik eens een (zijns insziens) misvatting tav. de cartoonrellen als volgt geformuleerd gezien: "ze zijn zo kwaad dat ze wel gelijk zullen hebben".

Bofko
05-12-08, 15:00
Ziet mijn toevoeging.
Bij Arnon Grunberg heb ik eens een (zijns insziens) misvatting tav. de cartoonrellen als volgt geformuleerd gezien: "ze zijn zo kwaad dat ze wel gelijk zullen hebben".

En al helemaal als ze met heel velen zijn

mark61
05-12-08, 15:01
Formulering kan net door de beugel. :)

Maar wat is er mis met iemand aanspreken met zijn "tweede" Nationaliteit?

Jij denkt dat Superick bij zijn euh verhaal halen begon over 'jullie Marokkanen'? Dat lijkt me sterk. Ik neem aan dat hij zei: 'die zoon / broer van jou...'. Jij niet?


Ben eigelijk wel benieuwd of dit algemeen zo is bij onze marokaanse vrienden hier en waar dit gevoel vandaan komt, want vaak hoor ik dat zij zich een tweede rangs burger voelen in nederland, maar niet direct kunnen zeggen waar dit gevoel vandaan komt alleen Rachit verteld me dat hij het gevoel heeft zich steeds weer te moeten bewijzen.
Dit lijkt mij zeer pijnlijk en zeer schadelijk.

Een geheel ander onderwerp, maar niet minder waar. Ik denk dat migratie altijd hetzelfde proces laat zien. Tweede generatie is ontworteld en is grofweg half half. Ik denk wel dat er factoren zijn die de :cheefbek: integratie kunnen versnellen of vertragen. Ik denk dat de NL-combinatie van desinteresse, gevolgd door zachte heelmeesters, gevolgd door keihard hakken 3x fout was.

Als je vergelijkt met de VS: immigranten werden met rust gelaten wat betreft hun cultuur, maar ze moesten zich evengoed keihard aanpassen op economisch gebied. Niemand die pampert en handje vasthoudt als je geen zin hebt om je school af te maken, om het even simpel te zeggen. Dat levert dus geslaagde mensen op, en een zekere hoeveelheid trash: mislukte zwervers, armoede, asociale niet-gezinsvorming, en misdadigers. Dan heb ik het even over Latino's, niet over Afro-Amerikanen. Dat is niet helemaal hetzelfde, wegens 'gedwongen migratie'.

Amerikaanse moslimimmigranten behoren over het algemeen tot de middenklasse. Maar dat deden ze in de landen van herkomst ook al. Dit itt. de NLse situatie.

mark61
05-12-08, 15:05
Ziet mijn toevoeging.
Bij Arnon Grunberg heb ik eens een (zijns insziens) misvatting tav. de cartoonrellen als volgt geformuleerd gezien: "ze zijn zo kwaad dat ze wel gelijk zullen hebben".

Goed punt. Maar niet eenduidig te beoordelen. Ingewikkeld psychologisch verhaal van 'gebrek aan respect voor je godsdienst' voelen als 'minachting voor jou als persoon, als lid van groep immigranten'. Hmm dat vind jij zeker way too soft? :hihi:

Ze hebben in zoverre gelijk dat er veel minachting van immigranten is. Hoe je daarop reageert is een tweede. Toevallig is er een godsdienst als kapstok. Afro-Surinamers kunnen de slavernij als kapstok voor huidig ongenoegen hebben. Hindoestanen en Javanen en de rest moeten maar zien. Die hoor je dan ook niet. Ik associeer maar even, weet niet of dit ergens heen gaat.

super ick
05-12-08, 15:06
Jij bent via je dochter betrokken partij in dit conflict dus daarvan moet je geen objectief verslag verwachten, bovendien was je niet eens zelf getuige van het gebeuren. De versie van de jongeren die je beschuldigt is net zo relevant als die van jouw dochter en relevanter dan de jouwe.

Zoals je hebt kunnen lezen waren er diverse volwassenen aanwezig. Niet je eigen verhaaltje maken maar graag reageren op wat er staat.

mark61
05-12-08, 15:09
En al helemaal als ze met heel velen zijn

Ja, anders houd je je klep wel. Al is dat niet het hele verhaal. Als ik maroc.nl vergelijk met Turkse fora zijn ze daar ook wel kwaad geweest, maar toch veel minder. Turken moet je dan weer niet kietelen aangaande 'nationale' zaken, daar komen ze wel de leunstoel voor uit.

Dus 'moslim' is niet voldoende verklaring. Als iemand dat bedoelde :hihi:

super ick
05-12-08, 15:20
en op basis van de toeschouwers baseerde dat kind van jou dat de kinderen van 10/12 jaar marokkanen zijn.. het is blijkbaar erg belangrijk wanneer je bekogeld wordt met pepernoten om dan na te gaan wat de tweede nationaliteit is bij kinderen van 10/12 jaar..


Dit stuk gaat over wangedrag van Mrokkaanse jochies. Ik heb daar een voorbeeld van. Verder stel ik hier niets, dat doe jij wel.



ja vindt je het gek.. dat kind van je gooit met pepernoten naar z'n zoontje en als klap op de vuurpijl wordt dat jongetje op z'n tweede nationaliteit aangesproken door zowel vader en dochter..
ik zou ook weglopen..

'dat kind van mij' speelt Zwarte Piet. Een kinderfeestje. Zwarte Piet geeft pepernoten aan kinderen of strooit ermee. Dat is wat anders dan ze van een meter afstand keihard in je smoel gegooid te krijgen.
Zolang er draaikonten als jij hun rookgordijnen op blijven werpen komt het nooit goed.

Volkomen uit de lucht gegrepen stel jij even dat ik vader en zoon aangesproken heb op de dubbele nationaliteit. Jij stelt zaken die absoluut niet waar zijn.
Ik heb deze man keurig aangesproken met mijnheer en hem de situatie uitgelegd. Er waren ook veel kinderen aanwezig die dachten een kinderfeestje mee te maken. Dit feestje werd dus volkomen verstierd door zijn zoon en zijn stoere matties. Bijkomend aspect was de betrokkenheid van mijn dochter. Ik ben vredelievend maar die belagen of intimideren ze niet, op geen enkele wijze.

Inmiddels heeft er een gesprek plaats gevonden en heeft mijnheer zijn excuses aangeboden.
Ik heb hem op het hart gedrukt mij geen ezel meer te noemen.

Willem van Buren
05-12-08, 18:05
Jij denkt dat Superick bij zijn euh verhaal halen begon over 'jullie Marokkanen'? Dat lijkt me sterk. Ik neem aan dat hij zei: 'die zoon / broer van jou...'. Jij niet?
Denk ik ook niet, zou wel heel vreemd zijn, vind het ook niet klinken als je zegt die marokkaan van jou....



Een geheel ander onderwerp, maar niet minder waar. Ik denk dat migratie altijd hetzelfde proces laat zien. Tweede generatie is ontworteld en is grofweg half half. Ik denk wel dat er factoren zijn die de :cheefbek: integratie kunnen versnellen of vertragen. Ik denk dat de NL-combinatie van desinteresse, gevolgd door zachte heelmeesters, gevolgd door keihard hakken 3x fout was.

Als je vergelijkt met de VS: immigranten werden met rust gelaten wat betreft hun cultuur, maar ze moesten zich evengoed keihard aanpassen op economisch gebied. Niemand die pampert en handje vasthoudt als je geen zin hebt om je school af te maken, om het even simpel te zeggen. Dat levert dus geslaagde mensen op, en een zekere hoeveelheid trash: mislukte zwervers, armoede, asociale niet-gezinsvorming, en misdadigers. Dan heb ik het even over Latino's, niet over Afro-Amerikanen. Dat is niet helemaal hetzelfde, wegens 'gedwongen migratie'.

Amerikaanse moslimimmigranten behoren over het algemeen tot de middenklasse. Maar dat deden ze in de landen van herkomst ook al. Dit itt. de NLse situatie.
Ok ok, van de eerste generatie zou dit begrijpelijk wezen, maar aan de andere kant is het inderdaad een zorgelijk iets en als elke aanpak niet blijkt te werken wat moet je dan als overheid, je kunt immers deze groep mensen niet laten gaar koken in hun eigen sop.


Dit stuk gaat over wangedrag van Mrokkaanse jochies. Ik heb daar een voorbeeld van. Verder stel ik hier niets, dat doe jij wel.



'dat kind van mij' speelt Zwarte Piet. Een kinderfeestje. Zwarte Piet geeft pepernoten aan kinderen of strooit ermee. Dat is wat anders dan ze van een meter afstand keihard in je smoel gegooid te krijgen.
Zolang er draaikonten als jij hun rookgordijnen op blijven werpen komt het nooit goed.

Volkomen uit de lucht gegrepen stel jij even dat ik vader en zoon aangesproken heb op de dubbele nationaliteit. Jij stelt zaken die absoluut niet waar zijn.
Ik heb deze man keurig aangesproken met mijnheer en hem de situatie uitgelegd. Er waren ook veel kinderen aanwezig die dachten een kinderfeestje mee te maken. Dit feestje werd dus volkomen verstierd door zijn zoon en zijn stoere matties. Bijkomend aspect was de betrokkenheid van mijn dochter. Ik ben vredelievend maar die belagen of intimideren ze niet, op geen enkele wijze.

Inmiddels heeft er een gesprek plaats gevonden en heeft mijnheer zijn excuses aangeboden.
Ik heb hem op het hart gedrukt mij geen ezel meer te noemen.

Toch nog eind goed al goed.

Aït Ayt
05-12-08, 22:11
Dit stuk gaat over wangedrag van Mrokkaanse jochies. Ik heb daar een voorbeeld van. Verder stel ik hier niets, dat doe jij wel.

het gaat helemaal niet over de tweede nationaliteit van geboren en getogen nederlandse kinderen..


Dat is wat anders dan ze van een meter afstand keihard in je smoel gegooid te krijgen.

het is niet respectvol om het gezicht van je dochter te omschrijven als een "smoel"..



Volkomen uit de lucht gegrepen stel jij even dat ik vader en zoon aangesproken heb op de dubbele nationaliteit. Jij stelt zaken die absoluut niet waar zijn.
Ik heb deze man keurig aangesproken met mijnheer en hem de situatie uitgelegd.

achterbaks van je om hem in z'n gezicht aan te spreken met mijnheer en dan hier op dit forum over zijn zoontje te roddelen dat het een 'kneusje' is..



Ik heb hem op het hart gedrukt mij geen ezel meer te noemen.

noem jij zijn zoontje dan voortaan geen kneusje meer ?
en loop jij voortaan dan niet meer onnodig de tweede nationaliteit erbij te betrekken terwijl het om geboren en getogen nederlandse kinderen gaat ?
overigens inderdaad beledigend voor een ezel om dit dier te vergelijken met super ick..

H.P.Pas
06-12-08, 14:18
overigens inderdaad beledigend voor een ezel om dit dier te vergelijken met super ick..

:moe: Big joke.

Aït Ayt
08-12-08, 12:08
:moe: Big joke.

:moe: het was geen grap

Caballo
08-12-08, 16:37
Misschien is jouw dochter begonnen met pepernoten gooien en was het een kwestie van zelfverdediging van die jochies.


De bal weer terug kaatsen, het zijn de nederlanders die weer begonnen zijn bla bla bla.

Dit gaat ook op in Belgie, Frankrijk en Spanje zover ik weet.