PDA

Bekijk Volledige Versie : Congreslid gelooft niet dat Obama haar belt



Marsipulami
04-12-08, 10:06
Congreslid gelooft niet dat Obama haar belt

Een Amerikaans Congreslid heeft toekomstig president Barack Obama gisteren een bijzondere ervaring bezorgd. Toen hij haar belde om haar te feliciteren met haar zetel voor de Republikeinen in het Huis van Afgevaardigden hing ze op omdat ze dacht dat ze in de maling werd genomen en met een goede imitator van doen had.

"Mij zullen ze niet hebben"
"Ik dacht dat een van de radiostations in Zuid-Florida een geweldige grap met me uithaalde", aldus Ileana Ros-Lehtinen, lid van de commissie voor Buitenlandse Zaken van het Huis van Afgevaardigden. "Ze hebben Fidel Castro al eens bij de neus genomen en Hugo Chavez en anderen. Dus ik dacht 'mij zullen ze niet hebben'."

Opgehangen
Obama wilde haar feliciteren met haar verkiezing en begon te zeggen dat hij zich erop verheugde met haar samen te werken. Toen onderbrak ze de toekomstige president, zei dat ze er niet in trapte en vertelde hem dat hij een betere imitator was dan de komiek van de TV-show 'Saturday Night Live'. Daarna hing ze op.

Ook stafchef afgepoeierd
Vervolgens belde Rahm Emanuel, Obama's toekomstige stafchef van het Witte Huis, maar ook hij werd afgepoeierd. Pas toen de voorzitter van haar commissie belde, liet ze zich overtuigen dat het echt Obama was die haar wilde spreken. Volgens Ros-Lehtinen werd het nog een goed gesprek en kon Obama haar scepsis wel waarderen. (novum/svm)
04/12/08 10u22