PDA

Bekijk Volledige Versie : Libanese boer vindt aardappel van 11 kilo



Marsipulami
06-12-08, 14:28
Libanese boer vindt aardappel van 11 kilo

(Belga)


za 06/12/08 15:22 - In het zuiden van Libanon heeft een landbouwer een gigantische aardappel op zijn veld gevonden. De veldvrucht weegt maar liefst 11,3 kilogram.
De landbouwer kon zijn ogen niet geloven toen hij de reuzenaardappel aantrof. "Ik werk al van kindsbeen af op het veld en het is de eerste keer dat ik zoiets zie!" De man benadrukt dat hij geen chemische producten heeft gebruikt.

De aardappel woog zoveel dat de landbouwer een vriend om hulp moest vragen om de aardappel te verplaatsen. Of het de grootste aardappel ter wereld is, is niet duidelijk, maar de landbouwer is alvast van plan om een aanvraag in te dienen om zijn vondst in het Guinness Book of Records te laten opnemen.

De landbouwer is naar eigen zeggen "zeer fier" op zijn reuzenaardappel. Zijn stuk grond, waar hij aardappelen en bananen kweekt, werd in 2006 nog vernield bij Israëlische bombardementen tijdens de oorlog tussen Israël en de Hezbollah.

Misschien dan toch maar eerst eens grondig onderzoeken, voor hij er zijn tanden inzet...

mark61
06-12-08, 14:33
De aardappel woog zoveel dat de landbouwer een vriend om hulp moest vragen om de aardappel te verplaatsen.

Heeft ie het aan zijn rug ofzo? Das wel de slapste boer waar ik ooit van gehoord heb. Overigens ontbreekt de melding dat er 'Allah' op of in de aardappel staat. Maar misschien komt dat nog.

Eke
06-12-08, 16:45
Libanese boer vindt aardappel van 11 kilo

(Belga)


za 06/12/08 15:22 - *De man benadrukt dat hij geen chemische producten heeft gebruikt.

*Of het de grootste aardappel ter wereld is, is niet duidelijk,

.* Zijn stuk grond, waar hij aardappelen en bananen kweekt, werd in 2006 nog vernield bij Israëlische bombardementen tijdens de oorlog tussen Israël en de Hezbollah.

*Misschien dan toch maar eerst eens grondig onderzoeken, voor hij er zijn tanden inzet...

Wil een aardappel lekker groeien dan heeft ie kalium en stikstof nodig in de bodem. "Van kalium krijg je grove bollen".

Kaliumnitraat(kno3) wordt zowel gebruikt bij het samenstellen van meststoffen als bij buskruit ...
Na een bombardement is er veel vernield en veel onbruikbare restanten gooi je bij elkaar op een grote hoop en de fik erin !...Mocht het al niet door de bomdardementen in brand zijn gezet..
Stikstofoxiden (NOx) ontstaan door de verbranding van (fossiele) brandstoffen. NOx is in staat om neer te slaan...
En de boer ? Hij ploegde voort...


En dan ......... de grootste aardappel ? Ach..helaas voor de Libanees..
In Belgie is al een patatteke van meer dan 2 kilo uitgegraven !!!!

Joesoef
06-12-08, 18:49
Nu nog een reuze mossel en een giga triple en we kunnen schaften.

allard
06-12-08, 22:27
Nu nog een reuze mossel en een giga triple en we kunnen schaften.Altius etc

Marsipulami
06-12-08, 23:34
Nu nog een reuze mossel en een giga triple en we kunnen schaften.


Wat een combinatie zeg. Wie eet er nu mosselen met aardappelen. Die triple bij de mosselen is wel oke.

H.P.Pas
07-12-08, 00:33
Wat een combinatie zeg. Wie eet er nu mosselen met aardappelen. Die triple bij de mosselen is wel oke.


Puis on ira manger
Des moules et puis des frites
Des frites et puis des moules
Et du vin de Moselle

Charlus
07-12-08, 01:13
Wat een combinatie zeg. Wie eet er nu mosselen met aardappelen. Die triple bij de mosselen is wel oke.
Tripel.

Charlus
07-12-08, 01:14
Puis on ira manger
Des moules et puis des frites
Des frites et puis des moules
Et du vin de Moselle

Mosselwijn? Maar ik zal wel ergens intuinen.

H.P.Pas
07-12-08, 01:16
Mosselwijn? Maar ik zal wel ergens intuinen.

Moezel.
Lekker bij mosselen.
Oktoberbock is overigens ook niet slecht.

Joesoef
07-12-08, 11:58
Wat een combinatie zeg. Wie eet er nu mosselen met aardappelen. Die triple bij de mosselen is wel oke.


Natuurlijk maak je frieten van die joekel.

mark61
07-12-08, 12:04
Natuurlijk maak je frieten van die joekel.

Geval van geassimileerde Belg. Denkt bij aardappels aan gekookte meuk.

Marsipulami
07-12-08, 15:32
http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.429910!image/2156430265.jpg_gen/derivatives/large/2156430265.jpg

Hier is ie dan. Lijkt me moeilijk om te schillen met een klein aardappelmesje.

knuppeltje
07-12-08, 15:40
Geval van geassimileerde Belg. Denkt bij aardappels aan gekookte meuk.

Zit duidelijk nog in de ontkennigsfase. :fpotver:

Eke
07-12-08, 15:57
http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.429910!image/2156430265.jpg_gen/derivatives/large/2156430265.jpg



Het lijkt toch meer op een nieuw hoedje voor Prinsjesdag..kijk maar goed : hij draagt 'm op z'n hoofd :haha: