PDA

Bekijk Volledige Versie : We zijn toch op het verkeerde been gezet. Obama's vader is Keniaan maar Obama is Wit



Wizdom
06-12-08, 22:51
Ook Obama stamt af van 'Pilgrims'Geplaatst: 06 december 2008 06:00, laatste wijziging: 05 december 2008 21:38

van onze redactie binnenland

Barack Obama |foto EPA/Kevin Dietsch
http://www.nd.nl/images/library/pictures/5d/89/ee/8e/3_3c5f651d51868092239c24b9a540d4d09f8f2d5e.jpg

LEIDEN - De komende Amerikaanse president Barack Obama heeft Leidse voorouders. Via zijn moeder Stanley Ann Dunham loopt de genealogische lijn twaalf generaties terug naar Thomas Blossom en Anne Eldson, een uit Engeland gevluchte Pilgrimfamilie die tussen 1609 en 1629 aan het Pieterskerkhof in Leiden woonde.



Die ontdekking, bevestigd door de New England Historic Genealogical Society, maakte wethouder Jan-Jaap de Haan (Cultuur) gisteren bekend in het American Pilgrim Museum in Leiden. Pikant detail: dezelfde Thomas Blossom is ook een verre voorvader van de presidenten Bush.

De Haan bedoelde het eigenlijk als grap toen hij afgelopen zomer Jeremy Bangs van het Pilgrim Museum uitdaagde om een link te vinden tussen Obama en Leiden. ,,Tot mijn verbazing reageerde hij serieus.'' Een paar maanden later mailde Bangs de wethouder een stamboom, waaruit bleek dat de link inderdaad bestaat. De moeder van Obama stamt af van Blossoms dochter Elisabeth. Van Blossoms zoon Peter loopt de lijn naar de Bushen. ,,We zijn er heel erg zeker van dat dit klopt'', zegt De Haan. ,,Er is zelfs DNA aan te pas gekomen.''

Het verhaal over Obama's afstamming staat ook in de nieuwste uitgave van het boek The Ancestors of American Presidents van Gary Boyd Roberts, die in januari volgend jaar uitkomt.

Obama is na Grant, Coolidge, Taylor, Roosevelt en de Bushen al de zevende Amerikaanse president van wie is aangetoond dat hij afstamt van de Pilgrims, een groep protestanten die vanwege geloofsvervolging Engeland ontvluchtte. Zij woonden en werkten in Leiden tot zij in 1620 naar Amerika vertrokken. Thomas Blossom en zijn gezin reisden de andere Pilgrims pas negen jaar later achterna.

In het Regionaal Archief in Leiden ligt een door Blossom ondertekende acte van een proces tussen een Leidse wever en diens Engelse gezel; Blossom trad in dat proces op als tolk en getuige. De Haan is bijzonder verguld met de ontdekking. ,,Misschien is dit bij een eventueel komend staatsbezoek van president Obama aan Nederland wel aanleiding voor hem om onze stad te bezoeken. Dat zou een grote eer zijn.'' George Bush sr., die trots was op zijn Pilgrim-roots, bezocht Leiden in 1989.

Slinger
07-12-08, 09:51
Voor de kenners is het duidelijk dat hij eigenlijk een Hollander is...

mark61
07-12-08, 12:48
Wie is door wie op welke manier op het verkeerde been gezet?

Jij omdat je een racist bent? Ja, dat wisten we al.

Eke
07-12-08, 15:03
Wizz !!!! :haha: leuk nieuwtje !
Althans, ik moet het nog even verifieeren !Dus niet te snel geloven,he.
ze zullen mss niet veel met elkaar gepraat hebben...hoewel ? die van mij spraken Frans maar waren ook gevluchte protestanten en woonden volgens mij ook op het Pieterskerkhof in die tijd. In Leiden.
Dat was dus een gezellig gemengd buurtje :haha:
En wat maakt de kleur nou uit, jongen ....als het hartje maar goed klopt !Heeft je moeder je dat niet geleerd ?;)

tanger'73
07-12-08, 15:44
Nou de 8ste president van de Verenigde Staten was ook een Hollander van oorsprong namelijk: Martin van Buren.

Slinger
07-12-08, 16:02
Nou de 8ste president van de Verenigde Staten was ook een Hollander van oorsprong namelijk: Martin van Buren.


En natuurlijk Ted Roosevelt en zijn achterneef Franklin Delano, de grootste van allemaal.

tanger'73
07-12-08, 17:01
En natuurlijk Ted Roosevelt en zijn achterneef Franklin Delano, de grootste van allemaal.

Dat klopt, Maar Martin van Buren erfde wel een national debt vrije regering en dat is voor het tegenwoordige Amerika nogal bijzonder en al jaren een uitgestorven situatie helaas.

Slinger
07-12-08, 17:05
Dat klopt, Maar Martin van Buren erfde wel een national debt vrije regering en dat is voor het tegenwoordige Amerika nogal bijzonder en al jaren een uitgestorven situatie helaas.

Geen enkel land heeft geen staatsschuld, daar is niets mis mee. Ik zou bijna zeggen gelukkig maar, want nu kunnen we tenminste staatsobligaties uitzoeken inplaats van aandelen. Ze koersen echt lekker nu, kan ik je vertellen, vooral Duitse. Ik begrijp overigens dat de huidige Amerikaanse staatsschuld ook nog wel meevalt, afgezet tegen het BNP. Maar dit is een zijpaadje in de discussie.

tanger'73
07-12-08, 17:14
Geen enkel land heeft geen staatsschuld, daar is niets mis mee. Ik zou bijna zeggen gelukkig maar, want nu kunnen we tenminste staatsobligaties uitzoeken inplaats van aandelen. Ze koersen echt lekker nu, kan ik je vertellen, vooral Duitse. Ik begrijp overigens dat de huidige Amerikaanse staatsschuld ook nog wel meevalt, afgezet tegen het BNP. Maar dit is een zijpaadje in de discussie.


Nou het tegenwoordige Amerika kan een dergelijke situatie waarmee Martin van Buren zich gezegend voelde goed gebruiken. Het doel van een staatsschuld is immers die drastisch terug te brengen.

Wizdom
07-12-08, 17:19
Wie is door wie op welke manier op het verkeerde been gezet?

Jij omdat je een racist bent? Ja, dat wisten we al.

De titel was enigzins cynisch bedoeld... Iedereen kan zien dat Obama van Afrikaanse afkomst is... Toch schijnt er de behoefte te zijn om hem een witte afkomst te geven... Een Moslim en Racist zijn is tegenstrijdig... Je bent of Moslim of een Racist maar niet allebei...

Slinger
07-12-08, 17:20
Nou het tegenwoordige Amerika kan een dergelijke situatie waarmee Martin van Buren zich gezegend voelde goed gebruiken. Het doel van een staatsschuld is immers die drastisch terug te brengen.

Met een staatsschuld neem je een voorschotje op hetgeen je in de toekomst denkt te gaan verdienen. Nederland doet het ook, zo wordt bijvoorbeeld de steun door Bos aan de Nederlandse banken op deze manier gefinancierd. Het nadeel is natuurlijk dat je rente moet betalen. Dat nadeel is echter beperkt omdat de renteuitkeringen ook weer ten goede komen aan de eigen burgers, zeg maar de kopers van de staatsobligaties.

tanger'73
07-12-08, 17:37
Met een staatsschuld neem je een voorschotje op hetgeen je in de toekomst denkt te gaan verdienen. Nederland doet het ook, zo wordt bijvoorbeeld de steun door Bos aan de Nederlandse banken op deze manier gefinancierd. Het nadeel is natuurlijk dat je rente moet betalen. Dat nadeel is echter beperkt omdat de renteuitkeringen ook weer ten goede komen aan de eigen burgers, zeg maar de kopers van de staatsobligaties.

Ik heb het over het tegenwoordige Amerika waar het vaststaat dat de ellende niet meer terug te verdienen is. Er gaan zelfs stemmen op om de dollar af te schaffen en net als Europa een nieuwe muntstelsel in te voeren (the Ameros). De periode van economische beheersing van de voorganger van Martin van Buren, Andrew Jackson is aangezien zijn tijdsgeest een droom voor nu.

Slinger
07-12-08, 17:42
Ik heb het over het tegenwoordige Amerika waar het vaststaat dat de ellende niet meer terug te verdienen is. Er gaan zelfs stemmen op om de dollar af te schaffen en net als Europa een nieuwe muntstelsel in te voeren (the Ameros). De periode van economische beheersing van de voorganger van Martin van Buren, Andrew Jackson is aangezien zijn tijdsgeest een droom voor nu.

Nee, is niet waar. Het BNP van Amerika is zo groot dat de huidige staatsschuld niet te hoog is. De rente is gemakkelijk op te brengen in de toekomst.

tanger'73
07-12-08, 17:48
Nee, is niet waar. Het BNP van Amerika is zo groot dat de huidge staatsschuld niet te hoog is. Gemakkelijk terug te betalen in de toekomst.

Ik waardeer je positivisme, maar de bare werkelijkheid laat totaal anders zien. De VS zit in een recessie als nooit te voren, kan niet meer aan haar betalingsverplichtingen voldoen, de hele autoindustrie staat op instorten en sleept daarbij de rest van de wereld in mee. Die theoretische cijfers van je zullen haar daarbij niet helpen. Zelfs Nederland heeft intussen haar prognoses voor volgend jaar moeten aanpassen. Voor het geval je het nog niet wist: Amerika is bankroet!

Slinger
07-12-08, 18:00
Ik waardeer je positivisme, maar de bare werkelijkheid laat totaal anders zien. De VS zit in een recessie als nooit te voren, kan niet meer aan haar betalingsverplichtingen voldoen, de hele autoindustrie staat op instorten en sleept daarbij de rest van de wereld in mee. Die theoretische cijfers van je zullen haar daarbij niet helpen. Zelfs Nederland heeft intussen haar prognoses voor volgend jaar moeten aanpassen. Voor het geval je het nog niet wist: Amerika is bankroet!

Ik begrijp dat je dat graag wilt, maar kom maar eens met cijfers die dat aantonen. Het zal je niet lukken.

tanger'73
07-12-08, 18:07
Ik begrijp dat je dat graag wilt, maar kom maar eens met cijfers die dat aantonen. Het zal je niet lukken.

Ik denk dat jij op Pluto leeft met je obligaties? Ga maar weer gauw de dwaze zionist uithangen, want de economische omstandigheden waarbij banken en financiele instellingen (en niet de minste) bij bosjes failliet gaan, is jou zonder twijfel voorbij gegaan. Maar dat is totaal geen punt voor zionisten, want die beheersen immers de financiele wereld. Dat hoeft mij niet te lukken, want dat weet iedereen!

Slinger
07-12-08, 18:11
Ik denk dat jij op Pluto leeft met je obligaties? Ga maar weer gauw de dwaze zionist uithangen, want de economische omstandigheden waarbij banken en financiele instellingen (en niet de minste) bij bosjes failliet gaan, is jou zonder twijfel voorbij gegaan. Maar dat is totaal geen punt voor zionisten, want die beheersen immers de financiele wereld. Dat hoeft mij niet te lukken, want dat weet iedereen!


Jij praat nu over banken en zionisme. Net hadden we het nog over de hoogte van de Amerikaanse staatsschuld. Wat iedereen weet is overigens meestal een slechte leidraad gebleken...

tanger'73
07-12-08, 18:14
Jij praat nu over banken en zionisme. Net hadden we het nog over de hoogte van de Amerikaanse staatsschuld. Wat iedereen weet is overigens meestal een slechte leidraad gebleken...


Jij bent een blanke die zich verbonden voelt met zionisten, zo'n combinatie is hoogst uitzonderlijk. Kortom een lakei voor zionisten terwijl je hetzelf niet bent.

Slinger
07-12-08, 18:17
Jij bent een blanke die zich verbonden voelt met zionisten, zo'n combinatie is hoogst uitzonderlijk. Kortom een lakei voor zionisten terwijl je hetzelf niet bent.

Hoe weet je dat ik blank ben?

tanger'73
07-12-08, 18:17
Hoe weet je dat ik blank ben?


Dat zeg je nu zelf toch?

Slinger
07-12-08, 18:18
Dat zeg je nu zelf toch?

Nee hoor...

tanger'73
07-12-08, 18:20
Nee hoor...

Een zionist ben je zowiezo niet. Dan ben je een zwarte zionisten lakei. Dat is een primeur.

Slinger
07-12-08, 18:25
Een zionist ben je zowiezo niet. Dan ben je een zwarte zionisten lakei. Dat is een primeur.


Ik begrijp dat jij me graag wilt indelen. Blijf het rustig proberen, zou ik zeggen.

tanger'73
07-12-08, 18:27
Ik begrijp dat jij me graag wilt indelen. Blijf het rustig proberen, zou ik zeggen.

Ok dan nu voor eens en altijd: Wat ben je een NEDERLANDER of een ISRAELIËR?

Slinger
07-12-08, 18:28
Ok dan nu voor eens en altijd: Wat ben je een NEDERLANDER of een ISRAELIËR?

Ik ben een mens...

tanger'73
07-12-08, 18:29
Ik ben een mens...




:haha::haha::haha::haha::haha::haha::haha::haha::h aha::haha::haha::haha::haha::haha::haha::haha::hah a::haha::haha:

Spoetnik
07-12-08, 20:00
Ik begrijp dat je dat graag wilt, maar kom maar eens met cijfers die dat aantonen. Het zal je niet lukken.

Mijn aanmerkingen in rood:

A T-Bond Bubble Waiting to Burst
By Alexei Bayer

Remember when the Dow Jones industrial average touched 14,000 a year ago? When gold reached $1,000 per troy ounce in May, and Moscow’s RTS market index was trading above 2,500? Or when a barrel of oil cost $147 in July?

When the bubble in the U.S. housing market deflated in mid-2007, a massive wave of money began sloshing around the world, quickly inflating and then bursting a series of speculative bubbles in various markets.

Now it is up to the final bubble — the U.S. government debt bubble. Treasury bond yields have been falling steadily over the past year and a half as investors looked for safety amid collapsing markets and economic uncertainty — the yield on the 10-year Treasury bond fell from more than 5 percent to 3 percent. Falling yields mean that bond prices have skyrocketed; the price of the 30-year T-bond is at a record high.

But T-bonds may no longer offer the traditional safety on which investors have usually counted. On the contrary, bond prices may plunge just as spectacularly as house prices, commodity prices and stock prices have in recent months. What’s remarkable is that Russia may end up playing a key role in the deflation of the U.S. government debt market.

True, Russia has a small economy, accounting for no more than 3 percent of global gross domestic product, and its financial markets are no match for the world’s financial hubs. It is a major player in only two areas — commodities and natural resources. Nevertheless, Russia nearly dragged down the global financial system when it suffered a debt default in 1998 and it may do so again now.

Although the Central Bank’s gold and foreign currency reserves have decreased from their August high of $600 billion, they are still the world’s third-largest at $484 billion. Over the past decade, the Russian government has been one of the world’s most important buyers of dollar-denominated securities. According to U.S. Treasury Department data, Russia bought about $65 billion worth of T-bonds since the start of 2007, but sold about $5 billion in September alone.

Overall, Central Bank reserves shrank by $122 billion by early November — mainly to fund the bailout programs and to support the ruble. This suggests that the government sold even more Treasury securities over the past six weeks to come up with the cash.

Moreover, the holdings — and sales — of T-bonds by Russian official entities and private investors have been underestimated, because many Russian companies and wealthy individuals hold their assets in Luxembourg, the Caribbean and other offshore centers. Russia has been hit by the current financial crisis harder than most other emerging economies, which means that the liquidation of its U.S. Treasury holdings will continue and may even accelerate in coming months.

This may be the start of a global avalanche, since other central banks have been drawing down their reserves as well, albeit by smaller amounts. Further down the road looms China’s $586 billion fiscal stimulus package, which will be financed by the liquidation of U.S. Treasury securities held by the country’s government and central bank.

Even as world central banks stop buying U.S. T-bonds and start selling them, demand for funds in Washington is escalating. The federal budget deficit reached a record $237 billion in October alone. At the end of fiscal year 2008, which began Oct. 1, it will have widened to at least $1 trillion. Washington will need to raise $1.5 trillion in the current year, according to U.S. Treasury Secretary Henry Paulson. It is safe to assume that Paulson’s estimate is a conservative one.

Driven by rising supply and falling demand, yields on U.S. government bonds may spike. This will cause interest payments, which currently measure some $450 billion per year, to skyrocket. The worst-case scenario would be if the United States finds that it can’t borrow what it needs at any price — the same situation many consumers and companies already face in the current credit crunch.

Unlike private borrowers, however, the government has a solution. It can simply print money to meet its financial obligations.

This is an old trick. The printing press is the last resort of any government that discovers it can no longer raise money from lenders or taxpayers. It was used by the German government after World War I and, more recently, by such debtor nations as Argentina and Brazil. Printing vast quantities of money inevitably produces higher inflation. But, on the other hand, inflation has the advantage of reducing the real value of debt and, in countries with a progressive taxation system, of boosting government revenues because it pushes more taxpayers into higher income brackets.

Since the dollar is a reserve currency, the problem with printing dollars is that the subsequent inflation will be instantly transmitted abroad. For example, at the start of this decade no nation could escape a liquidity bubble once the U.S. Federal Reserve began pumping dollars into the world financial system. If Washington starts printing extra dollars, foreign central banks will either be forced to revalue their currencies sharply against the greenback — and thus worsen the already nasty recession at home — or issue more domestic currency to match the depreciating dollar.

For now, most economic forecasters around the world still expect falling prices next year. Consumer prices in the United States fell by a dramatic 1 percent in October. But this will change quickly if the Treasury bubble bursts and the U.S. government is forced to start up the dollar printing presses.

Russia, as usual, has the most to fear from this turn of events. Russia has not been able to defeat inflation this decade, when inflationary pressures elsewhere in the world were benign. Its consumer prices continued to rise at double-digit rates for most of the period. The World Bank sees inflation increasing to as high as 14 percent next year.

The current crisis has shown that the negative developments in the world financial market affect Russia sooner — and harder — than most other emerging economies. If the United States suffers a bout of high inflation, Russia — and its long-suffering savers — may face something similar to the hyperinflation the country experienced in the early 1990s.

Alexei Bayer, a native Muscovite, is a New York-based economist.
http://www.sptimes.ru/index.php?story_id=27704&action_id=2

mark61
07-12-08, 20:41
De titel was enigzins cynisch bedoeld... Iedereen kan zien dat Obama van Afrikaanse afkomst is...

Ja, dat is het domme. Mensen op hun uiterlijk indelen.


Toch schijnt er de behoefte te zijn om hem een witte afkomst te geven...

De kans is zeer groot dat hij als persoon volkomen wit is.


Een Moslim en Racist zijn is tegenstrijdig... Je bent of Moslim of een Racist maar niet allebei...

Je liegt. Je bent er zelf een voorbeeld van. Jij bent van mening dat God zwarte Amerikanen straft voor wat witte hebben gedaan. Verder weet je donders goed dat (ook) in islamitische landen racisme rampant is.

Wizdom
07-12-08, 20:55
Ja, dat is het domme. Mensen op hun uiterlijk indelen.



De kans is zeer groot dat hij als persoon volkomen wit is.



Je liegt. Je bent er zelf een voorbeeld van. Jij bent van mening dat God zwarte Amerikanen straft voor wat witte hebben gedaan. Verder weet je donders goed dat (ook) in islamitische landen racisme rampant is.

Je draaft weer effe goed door?

1 - Ik heb Obama niet ingedeeld maar dat heeft het artikel gedaan. Ik heb het artikel alleen gepubliceerd met de opmerking dat er blijkbaar behoefte is om Obama die een Afrikaanse vader heeft toch te associeren met een soort van (witte) elite.

2 - Wat bedoel je nou met als persoon "wit" is? Obama heeft een negroide uiterlijk net als Rice.

3 - Ik ben helemaal niet van mening dat God zwarte Amerikanen straft voor wat witte hebben gedaan. Ik constateer dat Amerika geconfronteerd wordt met veel rampen en dat geeft mij wel te denken ja!!! Amerika heeft veel op haar kerfstok "these days" en dan komt "loontje om zijn boontje". Dat is niet specifiek zwart...

mark61
07-12-08, 21:51
Je draaft weer effe goed door?

1 - Ik heb Obama niet ingedeeld maar dat heeft het artikel gedaan. Ik heb het artikel alleen gepubliceerd met de opmerking dat er blijkbaar behoefte is om Obama die een Afrikaanse vader heeft toch te associeren met een soort van (witte) elite.

Niet je verschuilen achter een artikel. Ik spreek je aan op jouw woorden. Draaikont. Obama heeft een vader en een moeder. Wat is je probleem?


2 - Wat bedoel je nou met als persoon "wit" is? Obama heeft een negroide uiterlijk net als Rice.

Achterlijke racist. Zo stompzinnig racistisch als jij heb ik ze nog nooit meegemaakt.


3 - Ik ben helemaal niet van mening dat God zwarte Amerikanen straft voor wat witte hebben gedaan. Ik constateer dat Amerika geconfronteerd wordt met veel rampen en dat geeft mij wel te denken ja!!! Amerika heeft veel op haar kerfstok "these days" en dan komt "loontje om zijn boontje". Dat is niet specifiek zwart...

Jawel, jij zegt dat God 1000 arme negers heeft gedood. Dat maakt God een racist, en jou, omdat je het fantastisch vindt, ook.

super ick
08-12-08, 09:27
Een Moslim en Racist zijn is tegenstrijdig... Je bent of Moslim of een Racist maar niet allebei...

Als je op deze wijze moslims wilt beoordelen op hun moslim zijn dan hou je dus alleen de foutlozen over.

Conclusie: De moslim bestaat niet!

Zij die zonder zonden zijt..........

Caballo
08-12-08, 09:45
De titel was enigzins cynisch bedoeld... Iedereen kan zien dat Obama van Afrikaanse afkomst is... Toch schijnt er de behoefte te zijn om hem een witte afkomst te geven... Een Moslim en Racist zijn is tegenstrijdig... Je bent of Moslim of een Racist maar niet allebei...

Ik ben nog niet zolang lid van dit forum maar tot nu heb ik veel racisten hier gezien die pretenderen moslim te zijn :tranen:

Wizdom
08-12-08, 10:30
Niet je verschuilen achter een artikel. Ik spreek je aan op jouw woorden. Draaikont. Obama heeft een vader en een moeder. Wat is je probleem?



Achterlijke racist. Zo stompzinnig racistisch als jij heb ik ze nog nooit meegemaakt.



Jawel, jij zegt dat God 1000 arme negers heeft gedood. Dat maakt God een racist, en jou, omdat je het fantastisch vindt, ook.


Verder alles goed met je?

Tomas
08-12-08, 10:51
Verder alles goed met je?

Rede is een vloek. Ik benijd jou wel eens.

H.P.Pas
08-12-08, 12:03
Rede is een vloek.


Dat zei Luther ook. :)

Tomas
08-12-08, 12:12
Dat zei Luther ook. :)

Ik had echt niet de illusie dat ik origineel zou zijn hoor.

mark61
08-12-08, 12:54
Verder alles goed met je?

Reageer jij nou maar eens, racist die niet tegelijk moslim kan zijn volgens zichzelf. Je takfiert jezelf dus? Boeiend. Uniek verschijnsel ook. Een zichzelf takfierende moslim, komt dat zien!

mark61
08-12-08, 12:59
Dat zei Luther ook. :)

Jullie zijn grappig :strik: