PDA

Bekijk Volledige Versie : merkava 5 (a video)



Siah
07-12-08, 22:05
merkava 5
http://www.youtube.com/watch?v=TNlCe_xpkWg

Eke
08-12-08, 16:25
Hey Siah, je bent weer boven water :blij: en je hebt een filmpje hier achtergelaten !
Hoe gaat het met je?
Dat filmpje heb ik verschillende keren bekeken. Waar is dat ongeveer, joh ? We hebben hier net op het forum een draadje gehad over de grootste aardappel in Libanon en toen ik me daarin verdiepte kwam ik op internet in de Sahel terecht, een woestijn, waar nu ..aardappels!!!...groeien...
Dit filmpje is in de Gazawoestijn ?
Alles stuk. Geen andere mensen. En de schaduwen zijn heel licht, nauwelijks te zien.
Alleen deze vrouw. In een kapotgeschoten buurtje. Achter een muurtje...soort schuttersputje ?
Waar zijn de anderen ?
Het is een woestijngevoel filmpje. Geen, geen, geen, geen.......Totale ontbering.

Wat betekent de titel van de opname?


Ik hoop dat je wat erover kunt vertellen, Eke

Eke
08-12-08, 21:28
http://farm1.static.flickr.com/118/256580713_9df6c1636c_o.png


Ik kan er niet zoveel tegenover stellen, Siah, tegenover jouw fimpje. Maar ik wens ...van harte.. vrede en gerechtigheid! Kwam dit plaatje tegen. Wat vind je ervan ?




Jij ook : Feliz Eid Al-Adha !

Met een beetje minder schaap....ik leg dat nog wel eens uit waarom :blij:

Siah
10-12-08, 09:06
met mij gaat goed, dank je.

Verzet!, is wat deze video film zegt.
De vrouw loopt rechtstreeks richting/naar de kapotte muur toe en vult met haar eigen lichaam de leegte van de muur in. En natuurlijk het geluid van de tank en de stenengooiende kinderen erbij, dat gedurende hele film te horen is. met andere belangrijke bijbehorend detail.

merkava is trouwens the main battle tank of the IOF (“Israel Defense Forces”)

Eke
31-12-08, 15:52
Siah, op deze laatste dag van het oude jaar wil ik toch reageren op jouw posting van 7 december

Realiseer jij je dat jij de enige was op dat moment die aandacht vroeg voor het lot van Palestina. Nu pas staat het forum bol van de diskussies.

Zelf had ik in m'n achterhoofd : ik moet eerst nadenken en dan een hoopvol stuk terugschrijven...
Dat is er nog niet van gekomen.En hoopvol...daar is even geen ruimte voor bij mij.

Het is wel heel erg en onverwachts, dit bloedbad. Maar eigenlijk ook niet onverwachts...want er is gewoon oorlog in het MO, ondanks dat er krachten zijn die dat helemaal niet willen.

We hebben zitten suffen op ons forum (rood hoofd van schaamte....er had ook vrede kunnen zijn nu !!!!)..Ja, jij dus niet.

Dag Siah.