PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitspraken PVV strafbaar



Wizdom
10-12-08, 19:02
'Uitspraken PVV strafbaar'


Een procedure van de Stichting Nederland Bekent Kleur moet een strafrechtelijk onderzoek naar de PVV via het Openbare Ministerie afdwingen. Volgens de stichting maken Geert Wilders en zijn partijgenoten zich schuldig aan discriminatie van minderheden.

'Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt' en 'de Antillen zijn een boevennest', uitspraken van de PVV en strafbaar volgens René Danen van Nederland Bekent Kleur. Danen beroept zich hierbij op een Europees verdrag over discriminatie die Nederland ook heeft ondertekend. Volgens Danen wordt iedere week wel een andere minderheidsgroep door Wilders en zijn partijgenoten aangepakt.

Danen: "Wilders verzet zich tegen alle minderheden in Nederland. De vrijheid van meningsuiting kent wel degelijk grenzen. Die zijn in de wet vastgelegd. In artikel 137 staat dat je geen bevolkingsgroepen mag, beledigen, discrimineren en niet mag haatzaaien en dat zijn drie dingen die de PVV wel degelijk doet."

De stichting heeft het afgelopen jaar 96 discriminerende uitspraken van de PVV opgetekend naar aanleiding van mediaoptreden en publicaties op de website van de partij. Danen verwacht dat het OM binnen zes weken een uitspraak zal doen.

Joesoef
10-12-08, 19:04
Ik mis een vraagtekentje in de header.

mark61
10-12-08, 21:21
Volgens de stichting maken Geert Wilders en zijn partijgenoten zich schuldig aan discriminatie van minderheden.

Discriminatie is een handeling. Wilders is niet aan de macht en kan dus bitter weinig handelen. Jah, Marokkanen weigeren als lid van de partij. Enfin die partij heeft niet eens leden. Ik vrees ook dat er niet veel kandidaten zijn :hihi:


'Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt'

Tsja, dat is een mening. Waarom zou je dat niet mogen vinden?


en 'de Antillen zijn een boevennest',

Dat is ook weer niet vreselijk naast de waarheid, alleen erg onbeschoft voor de keurige inwoners.

tanger'73
11-12-08, 00:04
Uitspraken van de PVV zijn de moeite niet waard om strafrechtelijk te vervolgen. Het Openbaar Ministerie onwaardig, zoals de PVV de Kamer onwaardig is.

super ick
12-12-08, 10:05
Uitspraken van de PVV zijn de moeite niet waard om strafrechtelijk te vervolgen. Het Openbaar Ministerie onwaardig, zoals de PVV de Kamer onwaardig is.

Belangrijke problemen mogen op het scherpst van de snede bediscussieerd worden. Ook Wilders mag zijn mening geven.

Ik zie geen enkele vorm van discriminatie, hoogstens grievende uitlatingen. Stel je eens voor dat er ergens een rechter te vinden is die vind dat er sprake is van een discriminerende opmerking? So what voor Wilders. Weer gratis in het nieuws.

mark61
12-12-08, 15:01
Belangrijke problemen mogen op het scherpst van de snede bediscussieerd worden. Ook Wilders mag zijn mening geven.

Wat kuifje pruttelt kan met de beste wil van de wereld niet als 'mening' worden gekenschetst. Een mening is een met feiten onderbouwde stellingname.


Ik zie geen enkele vorm van discriminatie, hoogstens grievende uitlatingen.

Dat ben ik met je eens.


Stel je eens voor dat er ergens een rechter te vinden is die vind dat er sprake is van een discriminerende opmerking? So what voor Wilders. Weer gratis in het nieuws.

Underdog, martelaar >> 20 zetels erbij.

super ick
13-12-08, 15:32
Wat kuifje pruttelt kan met de beste wil van de wereld niet als 'mening' worden gekenschetst. Een mening is een met feiten onderbouwde stellingname.


Hij heeft wel een punt alleen hij dwaalt ontzettend af. Hij roept wat hij denkt dat zijn kiezers willen horen. Dan zijn feiten ineens niet relevant meer.

tanger'73
13-12-08, 16:42
Belangrijke problemen mogen op het scherpst van de snede bediscussieerd worden. Ook Wilders mag zijn mening geven.

Ik zie geen enkele vorm van discriminatie, hoogstens grievende uitlatingen. Stel je eens voor dat er ergens een rechter te vinden is die vind dat er sprake is van een discriminerende opmerking? So what voor Wilders. Weer gratis in het nieuws.


Uiteraard op het scherpst van de snede, maar niet door en namens partijen met een discriminerende achtergrond en haatzaaiende motieven als die van Wilders.

Wizdom
13-12-08, 20:58
Belangrijke problemen mogen op het scherpst van de snede bediscussieerd worden. Ook Wilders mag zijn mening geven.

Ik zie geen enkele vorm van discriminatie, hoogstens grievende uitlatingen. Stel je eens voor dat er ergens een rechter te vinden is die vind dat er sprake is van een discriminerende opmerking? So what voor Wilders. Weer gratis in het nieuws.


Dan begrijp ik niet waarom je wel opmerkingen mag maken over Moslims of Marokkanen maar niet over Joden, HOMO's, Zigeuners of andere groeperingen... Wat is dat nou voor discriminatie....

Elke vorm van discriminatoire uiting is een haatzaaiende uiting van "vrijheid van meningsuiting"... Het maakt 'm niet minder opruiend...

Of Wilders wordt opgeheven of we krijgen een terugkeer van VOLKSRAZERNIJ...

knuppeltje
13-12-08, 21:02
Dan begrijp ik niet waarom je wel opmerkingen mag maken over Moslims of Marokkanen maar niet over Joden, HOMO's, Zigeuners of andere groeperingen... Wat is dat nou voor discriminatie....


Hoeveel processen hek jij de laatste tijd gezien over opmerkingen over joden en homo's?

Wizdom
14-12-08, 12:43
Hoeveel processen hek jij de laatste tijd gezien over opmerkingen over joden en homo's?

Die zijn er wel gedaan maar die zijn door justitie en de media hard aangepakt... Zo hard zelfs dat niemand het meer durft...

mark61
14-12-08, 12:56
Die zijn er wel gedaan maar die zijn door justitie en de media hard aangepakt... Zo hard zelfs dat niemand het meer durft...

Wat brabbel je hier nou weer? Wat betekent 'processen die door justitie hard zijn aangepakt zodat niemand het meer durft'?

Dit is gewauwel.

De mensen in kwestie zijn vrijgesproken.

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn eerste post.

Een cruciaal vraagteken weglaten is liegen.

knuppeltje
14-12-08, 17:51
Die zijn er wel gedaan maar die zijn door justitie en de media hard aangepakt... Zo hard zelfs dat niemand het meer durft...

Je snapt blijkbaar niet welke totale onzin je weer uitkraamt.

Julien
14-12-08, 18:49
Dan begrijp ik niet waarom je wel opmerkingen mag maken over Moslims of Marokkanen maar niet over Joden, HOMO's, Zigeuners of andere groeperingen... Wat is dat nou voor discriminatie.....

Hoe kom je daar nou bij? Op bijv. Marokko.nl worden de ergste dingen over joden en homo's gezegd, en dat mag blijkbaar ook.

super ick
15-12-08, 14:35
Dan begrijp ik niet waarom je wel opmerkingen mag maken over Moslims of Marokkanen maar niet over Joden, HOMO's, Zigeuners of andere groeperingen... Wat is dat nou voor discriminatie....

Elke vorm van discriminatoire uiting is een haatzaaiende uiting van "vrijheid van meningsuiting"... Het maakt 'm niet minder opruiend...

Of Wilders wordt opgeheven of we krijgen een terugkeer van VOLKSRAZERNIJ...

Diverse uitlatingen zijn bij de rechter getoetst. Ook uitlatingen over Joden en homo's. Ook daar zijn geen imams veroordeeld.

Of het discriminatie is bepaal jij dus niet.
Jij voelt je duidelijk beledigd. Tja in een samenleving waar vrijheid van meningsuiting is worden ook mensen gegrieft.
Wen er maar aan.