PDA

Bekijk Volledige Versie : Tijdsgeest



Bofko
16-12-08, 12:06
Van 1 t/m 15 december kon gestemd worden op de tien genomineerde woorden voor hét Woord van het jaar 2008. Op internetsites, weblogs, nieuwsgroepen en in tv-programma's werd de afgelopen weken vaak en veel gediscussieerd over de genomineerde woorden. 55.000 mensen hebben deze site bezocht en ruim 16.000 mensen lieten hier hun stem achter.

1. swaffelen (57%) (van mannen) het geslachtsdeel laten slingeren en moedwillig tegen een object aantikken, o.a. met het oogmerk hierdoor een ander of zichzelf op te winden.
2. wiiën (12%) gamen met een Wii-spelcomputer.
3. bankendomino (6%) reeks faillissementen van onderling verweven financiële instellingen die stuk voor stuk insolvabel worden.
4. gastroseksueel (5%) man die zijn kookkunst aanwendt om een vrouw te verleiden of te behagen.
5. smirten (5%) flirten terwijl men met iemand staat te roken voor een gebouw waarin roken verboden is, bv. een café.
6. hufterindex (4%) lijst met mensen die zeer asociaal gedrag vertonen, m.n. in het verkeer.
7. duyvendakken (3%) iemand afrekenen op zijn of haar actieverleden.
8. horroropa (2%) oude man die een gruwelijk misdrijf heeft gepleegd.
9. slaaprijden (2%) een auto besturen terwijl men niet goed uitgerust is.
10. zweef-tv (2%) televisiegenre waarin aandacht wordt besteed aan het paranormale.

Dehya
16-12-08, 12:36
"Swaffelen is de manier om de vrouw (of man, zoals enkele dubieuze figuren verkiezen) van je dromen tot nieuwe ongekende hoogtes en fabuleuze genotsmomenten te stuwen. Alleen mannen kunnen deze erotische uiting beoefenen (vrouwen ook, mits in het bezit van hulpmiddelen)."

Het zal vast iets bij oefenen blijven.

En het is trouwens niet eens een mooi erotisch woord.

The_Grand_Wazoo
16-12-08, 12:54
Ik swaffel, jij swaffelt, wij hebben in het verleden veelvuldig geswaffeld.
Zal ik jou vanavond eens lekker swaffelen?

Nee, ik vind het een woord zonder enige uitstraling. De activiteit lijkt mij overigens ook bijzonder oninteressant, maar misschien moet je het eens gedaan hebben voordat je het weet te appricieren.

Charlus
16-12-08, 13:07
1. swaffelen (57%) (van mannen) het geslachtsdeel laten slingeren en moedwillig tegen een object aantikken, o.a. met het oogmerk hierdoor een ander of zichzelf op te winden.
<...>
4. gastroseksueel (5%) man die zijn kookkunst aanwendt om een vrouw te verleiden of te behagen.
Het initiatief ligt zoals gebruikelijk bij de mannetjes van de soort.
Een swaffelende gastroseksueel in de keuken.

Bofko
16-12-08, 13:14
Het initiatief ligt zoals gebruikelijk bij de mannetjes van de soort.
Een swaffelende gastroseksueel in de keuken.

:hihi: Erotisch koken.

mark61
16-12-08, 15:48
Ik vind dit maar een onsmakelijk topic :hihi:

SalmayaSale
17-12-08, 12:58
Ik vind dit maar een onsmakelijk topic :hihi:

Waarom? kan je niet swaffelen??? Of ben je liever gastbij:strik:roseksueel

Bofko
17-12-08, 13:26
UDEN – Hij moet toch wel een beetje lachen om hét nieuws over hét woord van het jaar 2008. Want het zwakke werkwoord swaffelen (swaffelde - geswaffeld) heeft in de vriendengroep van Udenaar Benny van der Vlies inmiddels al een redelijke baard.

„Ja, voor het betere swaffelwerk moet ik toch echt ver terug in de tijd: wij swaffelden zes jaar geleden al volop”, lacht de 21-jarige beroepsmilitair. „ Ach, je wordt allemaal ouder en dan is de humor toch ook wat subtieler. Desondanks heb ik er totaal geen spijt van dat ik, met name tijdens mijn middelbare schooltijd op de Osse Bongerd, regelmatig swaffelde.”

Waarna Benny van der Vlies met woorden in plaats van daden best nog een keer wil uitleggen dat zijn vreemde bezigheid meer te maken had met ‘ouwehoerderij en gekloot’ op school dan met het feno*meen ‘opwinding’. Want dat laatste stond en staat toch echt in de omschrijving van het winnende woord van 2008 zoals die op www.woordvanhetjaar.nl te lezen valt: swaffelen: het geslachtsdeel laten slingeren en moedwillig tegen een object aantikken, o.a. met het oogmerk hierdoor een ander of zichzelf op te winden’.

„Nee, dat opwindende doel heb ik in ieder geval nooit voor ogen gehad. Ik tikte met mijn leuter ooit een keer voor de grap tegen het schoolbord. Ik moest me bij de directeur melden, die kon er wel om lachen maar moest natuurlijk wel in zijn rol blijven. Ik moest beloven ‘het nóóit meer te doen’ en kon terug de les in.”

Waar de oorsprong van de swaffelkunst nou precies helemaal ligt, nee, dat weet-ie echt niet. „Het enige dat ik me herinner, is een kameraad die bij ons thuis een ander tegen z’n hoofd tikte terwijl die op de bank lag te slapen. Dat was echt lachen. Vervolgens was in ons huis eigenlijk niets of niemand meer veilig. Ik denk dat alles en iedereen wel een keertje geswaffeld is. Ons pap en ons mam vonden het wel grappig. Die lachten dan ook om het hardst toen ik tijdens eindexamencabaret als allerlaatste naar voren moest komen om aan een volle aula uit te leggen wat ik in mijn vrije tijd deed.

Omdat er kleine kinderen op de eerste rij zaten, heb ik het netjes gehouden. Toen na afloop het feest in volle gang was, heb ik nog wel met een paar maten de microfoon op het podium achter het gordijn geswaffeld. Die stond nog aan; ons moeder had het direct in de gaten. Die hoorde door de boxen zo’n dof kloppend geluid. Dat was m’n laatste schoolstreek.”

brabants dagblad

mark61
17-12-08, 19:23
Waarom? kan je niet swaffelen??? Of ben je liever gastbij:strik:roseksueel

Ik ben een passieve gastrosexueel :ego: Swaffelen is onhygiënisch.