PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlaag voor ’zittende’moslimadvocaat



John2
17-12-08, 12:01
Nederlaag voor ’zittende’moslimadvocaat
DEN HAAG - De vraag of de Rotterdamse moslimadvocaat Mohammed Enait moet opstaan voor rechters mag gewoon worden beantwoord door de tuchtrechters die hij eerder voor zijn neus zag.

Mohammed Enait . VIDEOSTILL
Enait meent dat zij niet onbevooroordeeld zijn en pleitte daarom voor een andere samenstelling van het tuchtcollege. Dat verzoek is gisteren voor de Haagse rechtbank afgewezen .

Enait wordt ook wel de zittende advocaat genoemd. De Rotterdamse deken, zeg maar de waakhond over advocaten in Rotterdam, diende een klacht tegen hem in bij het tuchtcollege van de advocatuur, omdat hij uit geloofsovertuiging weigert op te staan voor de rechters als deze de rechtszaal binnenkomen. Het is gebruikelijk dat op dat moment alle aanwezigen in de zaal gaan staan.

Enait raakte eind vorige maand in de clinch met de het tuchtcollege voor advocaten toen hij na een kwartier werd afgepakt. Hij startte daarop een wrakingsprocedure, wat inhield dat hij andere rechters voor zijn neus wilde zien. Nu hij die heeft verloren, kan de zaak door dezelfde tuchtrechters worden voortgezet.

John2
17-12-08, 12:03
Nou ja?

Tomas
17-12-08, 12:09
Enait raakte eind vorige maand in de clinch met de het tuchtcollege voor advocaten toen hij na een kwartier werd afgepakt.

Kut man.

Bofko
17-12-08, 12:11
Kut man.

Yep. En daarna hebben ze 'm ook nog eens ingewikkeld.

John2
17-12-08, 12:14
Inderdaad kut, want wat heeft de Islam te maken met respect voor een rechter?

Bofko
17-12-08, 12:20
Inderdaad kut, want wat heeft de Islam te maken met respect voor een rechter?

Omdat er maar Een is voor wie deze Knurft opstaat, en dat is niet een ongelovig rechtertje.

H.P.Pas
17-12-08, 12:50
Omdat er maar Een is voor wie deze Knurft opstaat, en dat is niet een ongelovig rechtertje.

Als het zover is kan hij niet meer, zijn knieën blijken verkalkt. Hij wordt afgevoerd in de hel.
Stof voor een kort verhaal ?

Wortel
17-12-08, 13:01
Stof voor een kort verhaal ?

Wel stof voor een ander authentiek en echt gebeurd verhaal.
Dit persoon werd tien jaar geleden aangetroffen in een gerenommeerde boekhandel op de Lijnbaan in Rotterdam. Zoals wellicht bekend staan daar de boeken op alfabetische volgorde in de kast. Op de theologische afdeling aldaar was hij echter op eigen houtje bezig de Bijbels, beginnend met een B, lager op de planken te zetten dan de Qur'ans en Korans die vanzelfsprekend op de hoogste plank moesten staan. De medewerkers van de boekhandel hebben hem een paar minuten zijn gang laten gaan om zo goed te kunnen observeren wat dit heerschap aan het doen was. Daarna grepen ze in en hebben hem vriendelijk maar beslist op zijn zeer ongewenste gedrag gewezen. Het bleek een voorspel voor wat zich later zou herhalen in de rechtszaal.

Echt gebeurd!

Bofko
17-12-08, 13:03
Wel stof voor een ander authentiek en echt gebeurd verhaal.
Dit persoon werd tien jaar geleden aangetroffen in een gerenommeerde boekhandel op de Lijnbaan in Rotterdam. Zoals wellicht bekend staan daar de boeken op alfabetische volgorde in de kast. Op de theologische afdeling aldaar was hij echter op eigen houtje bezig de Bijbels, beginnend met een B, lager op de planken te zetten dan de Qur'ans en Korans die vanzelfsprekend op de hoogste plank moesten staan. De medewerkers van de boekhandel hebben hem een paar minuten zijn gang laten gaan om zo goed te kunnen observeren wat dit heerschap aan het doen was. Daarna grepen ze in en hebben hem vriendelijk maar beslist op zijn zeer ongewenste gedrag gewezen. Het bleek een voorspel voor wat zich later zou herhalen in de rechtszaal.
Echt gebeurd!
:hihi: Mooi verhaal.

Bofko
17-12-08, 13:09
Als het zover is kan hij niet meer, zijn knieën blijken verkalkt. Hij wordt afgevoerd in de hel.
Stof voor een kort verhaal ?

Ik kom maar gelijk tot de moraal van dat verhaal.
Afgevoerd vanwege het moedwillig bezoedelen van god met godsdienstwaan.

Aït Ayt
17-12-08, 13:16
Nederlaag voor ’zittende’moslimadvocaat
DEN HAAG - De vraag of de Rotterdamse moslimadvocaat Mohammed Enait moet opstaan voor rechters mag gewoon worden beantwoord door de tuchtrechters die hij eerder voor zijn neus zag.

Mohammed Enait . VIDEOSTILL
Enait meent dat zij niet onbevooroordeeld zijn en pleitte daarom voor een andere samenstelling van het tuchtcollege. Dat verzoek is gisteren voor de Haagse rechtbank afgewezen .

Enait wordt ook wel de zittende advocaat genoemd. De Rotterdamse deken, zeg maar de waakhond over advocaten in Rotterdam, diende een klacht tegen hem in bij het tuchtcollege van de advocatuur, omdat hij uit geloofsovertuiging weigert op te staan voor de rechters als deze de rechtszaal binnenkomen. Het is gebruikelijk dat op dat moment alle aanwezigen in de zaal gaan staan.

Enait raakte eind vorige maand in de clinch met de het tuchtcollege voor advocaten toen hij na een kwartier werd afgepakt. Hij startte daarop een wrakingsprocedure, wat inhield dat hij andere rechters voor zijn neus wilde zien. Nu hij die heeft verloren, kan de zaak door dezelfde tuchtrechters worden voortgezet.


wat een reuze interessant nieuwsfeit dat een advocaat dezelfde tuchtrechters krijgt..
dit haalt natuurlijk het 8 uur journaal vanavond..

John2
17-12-08, 14:44
Omdat er maar Een is voor wie deze Knurft opstaat, en dat is niet een ongelovig rechtertje.
Hij studeerde nederlandsrecht om advocaat te worden en wens niet mee te werken aan de ethiek die erbij hoort?
Hij is gestoort en rijp voor een inrichting.


Als het zover is kan hij niet meer, zijn knieën blijken verkalkt. Hij wordt afgevoerd in de hel.
Stof voor een kort verhaal ?
Doe mij maar één boek :ego:


:hihi: Mooi verhaal.
Het was nog niet af het was slechts stof voor een verhaal :zweep:


Ik kom maar gelijk tot de moraal van dat verhaal.
Afgevoerd vanwege het moedwillig bezoedelen van god met godsdienstwaan.
Gewoon waanzin heeft niets met geloof te maken denk ik.


wat een reuze interessant nieuwsfeit dat een advocaat dezelfde tuchtrechters krijgt..
dit haalt natuurlijk het 8 uur journaal vanavond..
Nee, het nieuwsfeit is dat hij na het behalen en het beedigen hij akkoord ging met de ethiek die hoort in een rechtzaal, maar achteraf het recht die hij wilt verdedigen niet eert en geen respect geeft die het verdiend.
Dus eigelijk is het gewoon een boer die zijn eigen toekomst verlochent en verkracht door gebrek aan enig respect voor het Nederlands recht en Rechtstaat.

Misschien een idee om de schandpaal weer in ere te herstellen.

Aït Ayt
17-12-08, 15:02
Nee, het nieuwsfeit is dat hij na het behalen en het beedigen hij akkoord ging met de ethiek die hoort in een rechtzaal, maar achteraf het recht die hij wilt verdedigen niet eert en geen respect geeft die het verdiend.
Dus eigelijk is het gewoon een boer die zijn eigen toekomst verlochent en verkracht door gebrek aan enig respect voor het Nederlands recht en Rechtstaat.



dat heeft geen nieuwswaarde.. dat een advocaat zich niet aan een ritueel houdt is niet interessant..
het heeft ook geen nieuwswaarde dat een advocaat opnieuw dezelfde tuchtrechters krijgt toegewezen..
de nieuwswaarde is de moslim..
moslims en islaam zijn nu eenmaal breakingnieuws voor christenlieden en de koeffaar..
moet je opletten wanneer meneer enait vertelt dat hij niet staande wilt urineren dat het dan gelijk groot nieuws wordt..

John2
17-12-08, 17:06
dat heeft geen nieuwswaarde.. dat een advocaat zich niet aan een ritueel houdt is niet interessant..
het heeft ook geen nieuwswaarde dat een advocaat opnieuw dezelfde tuchtrechters krijgt toegewezen..
de nieuwswaarde is de moslim..
moslims en islaam zijn nu eenmaal breakingnieuws voor christenlieden en de koeffaar..
moet je opletten wanneer meneer enait vertelt dat hij niet staande wilt urineren dat het dan gelijk groot nieuws wordt..

Fout fout fout Aít Ayt, een advocaat die zich niet aan de regels houd hoort niet thuis en zeker geen mensen te verdedigen voor de zelfde rechtbank.

Mag ik als ik in een Moskee komt mijn schoenen aanhouden om dat ik in iets anders gelooft of moet ik respect tonen en mij houden aan de gewoontes en gebruiken in een Moskee?

Joesoef
17-12-08, 17:14
Wel stof voor een ander authentiek en echt gebeurd verhaal.
.................

:tik:

Aït Ayt
17-12-08, 18:27
Fout fout fout Aít Ayt, een advocaat die zich niet aan de regels houd hoort niet thuis en zeker geen mensen te verdedigen voor de zelfde rechtbank.

Mag ik als ik in een Moskee komt mijn schoenen aanhouden om dat ik in iets anders gelooft of moet ik respect tonen en mij houden aan de gewoontes en gebruiken in een Moskee?

het is een beleefdheidsritueel om op te staan.. of een advocaat dat wel of niet doet heeft geen nieuwswaarde net zoals het geen nieuwswaarde heeft wanneer een werknemer op een kantoor de baas een lul noemt tijdens het groeten..

als niet-moslim heb je niets te zoeken in de gebedsruimte van een moskee.. in de ontvangsthal en kantoor mag je gewoon je schoenen aanhouden..

knuppeltje
17-12-08, 18:56
het is een beleefdheidsritueel om op te staan..


En wat is het schoenen aanhouden in de moskee anders dan een beleeftheidsritueel?

John2
17-12-08, 20:54
het is een beleefdheidsritueel om op te staan.. of een advocaat dat wel of niet doet heeft geen nieuwswaarde net zoals het geen nieuwswaarde heeft wanneer een werknemer op een kantoor de baas een lul noemt tijdens het groeten..

als niet-moslim heb je niets te zoeken in de gebedsruimte van een moskee.. in de ontvangsthal en kantoor mag je gewoon je schoenen aanhouden..
Dank je voor jou inlichtingen, ik zal hier rekening mee houden als ik de volgende keer wordt uitgenodigd door mijn vrienden of de Imam van de Moskee in mijn buurt.
Ik zal hem dan ook jou berichtje laten lezen, gij ongelovige die zich plaatst boven GOD.
Wie ben jij die uitmaakt wie de Moskee bezoekt?


En wat is het schoenen aanhouden in de moskee anders dan een beleeftheidsritueel?

Inderdaad beiden is onbeschoft, maar vermoedelijk heeft Ait Ayt nooit gehoord van fatsoen.

Aït Ayt
18-12-08, 11:12
Dank je voor jou inlichtingen, ik zal hier rekening mee houden als ik de volgende keer wordt uitgenodigd door mijn vrienden of de Imam van de Moskee in mijn buurt.
Ik zal hem dan ook jou berichtje laten lezen, gij ongelovige die zich plaatst boven GOD.
Wie ben jij die uitmaakt wie de Moskee bezoekt?


verder gaat het nog een beetje met je ?
haal eerst eens rustig adem voordat je reageert..

de gebedsruimte in de moskee is voor moslims bestemd om zich over te geven aan allaah.. daar is de ruimte specifiek voor bedoeld.. het is niet bedoeld als hangplek waar niet-moslims hun tijd kunnen doorbrengen.. dan ga je maar naar de kroeg.. je hebt niks te zoeken in de gebedsruimte van de moskee als je er niet komt om te bidden..

Aït Ayt
18-12-08, 11:15
En wat is het schoenen aanhouden in de moskee anders dan een beleeftheidsritueel?

dat is vanwege reinheid en om het schoon te houden.. net zoals je thuis niet met je schoenen op het tapijt of kleed gaat staan omdat het smerig is..
dat is wat anders dan geen hand willen schudden of niet willen opstaan..

The_Grand_Wazoo
18-12-08, 11:32
dat is vanwege reinheid en om het schoon te houden.. net zoals je thuis niet met je schoenen op het tapijt of kleed gaat staan omdat het smerig is..
dat is wat anders dan geen hand willen schudden of niet willen opstaan..

Deze hele kwestie was een behoorlijk non-item, in de trant van 'rare advocaat doet rare dingen en legitimeert dat met zijn geloof', totdat jij je er mee begon te bemoeien.

Overigens heb ik thuis mijn schoenen aan. Dat heb ik geleerd van mijn moeder, evenals het voeten vegen bij binnenkomst. Op sokken lopen maakt namelijk je sokken kapot.

knuppeltje
18-12-08, 11:53
dat is vanwege reinheid en om het schoon te houden.. net zoals je thuis niet met je schoenen op het tapijt of kleed gaat staan omdat het smerig is..
dat is wat anders dan geen hand willen schudden of niet willen opstaan..

Ik vind het ook heel wat anders, gelijk heb je. Tig menen willen dat je je schoenen uitdoet als je bij hen binnen stapt, heb ik nog nooit veel moeite mee gehad. Maar uit respect voor de rechterlijke macht is nu eenmaal hier afgesproken dat men opstaat voor de rechter. Het kan best zijn dat die pias meent dat hij alleen maar respect hoeft te hebben voor zijn hogere macht, maar daar gaat het helemaal niet om. Bovendien zondigt hij dan tegen zijn eigen geloof. Immers, elke moslim dient zich aan te passen aan de gebruiken in een land waar hij woont, en waar de moslims niet de meerderheid vormen toch? Die pias heeft gewoon niet door dat ie met het betonen van dat soort respect naar de rechter toe, deze helemaal niet boven god stelt, bovendien- is god nergens in het geding in dat proces, kan ook niet.
Indien hij daarmee wel de rechter boven god zou stellen, dan is om te beginnen zijn profeet al gods-gruwelijk in de fout gegaan, door zelf mensen te laten berechten, en ter dood te laten veroordelen, en daarnaast ook nog eens om het af te maken, zelf de massa-executie te leiden, terwijl duidelijk is gesteld dat aan Allah het recht is gesteld om te oordelen. Ik denk niet dat je hem daarover een kwaad woord zal horen zeggen, terwijl dat toch duidelijk lijnrecht tegen dat geloofsartikel indruist.
In dat licht gezien, hebben alle cadi's altijd al gods-gruwelijk gezondigd, en zouden in de eeuwige vuur moeten liggen branden.
Die pias had hier beter geen advocaat geworden denk.

StevieK
18-12-08, 15:10
Jammer dat zo'n mongool van een advocaat de moslims in een verkeerd daglicht zet, jammer gewoon. 99,99% van de moslims zullen ten alle tijde opstaan in de rechtbank als de rechter binnekomt. Maar ja die mongool behoort tot die 0,01%. Als ie het respect voor de rechterlijke mach minacht, dan kan ie beter zij koffer pakken en bijv naar SA gaan.
Zullen er zo meer als dit soort figuren volgen dan verdwijnen langzaam de rotte appelen uit de moslim kist en blijven de goede over. Wilders heeft dan niets meer te mopperen en langzaam komt de vrede dichterbij.

naam
18-12-08, 23:28
je hebt niks te zoeken in de gebedsruimte van de moskee als je er niet komt om te bidden..

Gelukkig heb jij daar geen flikker over te vertellen.

mark61
19-12-08, 07:53
Als ie het respect voor de rechterlijke mach minacht, dan kan ie beter zij koffer pakken en bijv naar SA gaan.

Je dacht dat ie dat daar moest proberen? Dan werd ie gelijk aan zijn ballen opgehangen.

mark61
19-12-08, 07:54
je hebt niks te zoeken in de gebedsruimte van de moskee als je er niet komt om te bidden..

Da'wah is aan jou niet besteed hè?

John2
19-12-08, 09:12
verder gaat het nog een beetje met je ?
haal eerst eens rustig adem voordat je reageert..

de gebedsruimte in de moskee is voor moslims bestemd om zich over te geven aan allaah.. daar is de ruimte specifiek voor bedoeld.. het is niet bedoeld als hangplek waar niet-moslims hun tijd kunnen doorbrengen.. dan ga je maar naar de kroeg.. je hebt niks te zoeken in de gebedsruimte van de moskee als je er niet komt om te bidden..
Als jij een beetje meer respect toonde voor mensen die de Moskee of een ander gebedshuis bezoekt, zouden deze mensen misschien eerst even adem kunnen halen voor ze reageren.
Wat jij nu eigelijk tegen mij zegt is dat ik geen vriendschap en medeleven mag tonen met Moslims of vrienden die Moslims zijn, ik mag dus tijdens een bruilof, een sterven of gewoon als iemand mij vraagt om met hem mee te gaan naar de moskee de gebedsruimte niet betreden en bidden tot God, omdat deze toevallig Allah heet in het Arabisch.
Hiermee sluit jij dus iemand die zegt dat een ieder gelijk is, ik denk dat jij hiermee alle grenzen overschreidt.


dat is vanwege reinheid en om het schoon te houden.. net zoals je thuis niet met je schoenen op het tapijt of kleed gaat staan omdat het smerig is..
dat is wat anders dan geen hand willen schudden of niet willen opstaan..
Waarom denk jij dat iedereen opstaat in een rechtzaal als de weledele Rechter binnenkomt?


Gelukkig heb jij daar geen flikker over te vertellen.
Ik vind de woordkeuze van flikker nou niet direct een goede keuze in dit verband. :hihi:

naam
19-12-08, 11:39
Als jij een beetje meer respect toonde voor mensen die de Moskee of een ander gebedshuis bezoekt, zouden deze mensen misschien eerst even adem kunnen halen voor ze reageren.
Wat jij nu eigelijk tegen mij zegt is dat ik geen vriendschap en medeleven mag tonen met Moslims of vrienden die Moslims zijn, ik mag dus tijdens een bruilof, een sterven of gewoon als iemand mij vraagt om met hem mee te gaan naar de moskee de gebedsruimte niet betreden en bidden tot God, omdat deze toevallig Allah heet in het Arabisch.
Hiermee sluit jij dus iemand die zegt dat een ieder gelijk is, ik denk dat jij hiermee alle grenzen overschreidt.


Waarom denk jij dat iedereen opstaat in een rechtzaal als de weledele Rechter binnenkomt?


Ik vind de woordkeuze van flikker nou niet direct een goede keuze in dit verband. :hihi:

Had het ff gehad met meneer de supermoslim die zichzelf neerzet als een profeet en vertelt wat anderen wel en niet moeten doen.

John2
19-12-08, 13:57
Had het ff gehad met meneer de supermoslim die zichzelf neerzet als een profeet en vertelt wat anderen wel en niet moeten doen.

Ik kan me daar iets bij voorstellen.
Miljarden zetten zich in voor verdraagzaamheid en één supermoslim trapt het de grond in.

Aït Ayt
19-12-08, 14:11
Gelukkig heb jij daar geen flikker over te vertellen.

Had het ff gehad met meneer de supermoslim die zichzelf neerzet als een profeet en vertelt wat anderen wel en niet moeten doen.

;) het fiqh heeft er wel wat over te vertellen en de maalikie school, die de meeste marokkanen volgen, heeft het standpunt dat niet-moslims niet een moskee mogen betreden.. daarom is er ook bijna geen moskee in marokko waar je als niet-moslim naar binnen kunt komen..

StevieK
19-12-08, 17:07
Je dacht dat ie dat daar moest proberen? Dan werd ie gelijk aan zijn ballen opgehangen.

Kijk, die weten het goed op te lossen.

John2
19-12-08, 18:19
;) het fiqh heeft er wel wat over te vertellen en de maalikie school, die de meeste marokkanen volgen, heeft het standpunt dat niet-moslims niet een moskee mogen betreden.. daarom is er ook bijna geen moskee in marokko waar je als niet-moslim naar binnen kunt komen..

Wil jij nu wel geloven dat ik nu alle Imams in Marokko anders bekijkt.

Ik heb nu een voorstelling in mijn gedachten dat de imams in Marokko iedere bezoeker onder de rok kijkt of deze besneden is of niet?!?!

Aït Ayt
19-12-08, 19:52
Wat jij nu eigelijk tegen mij zegt is dat ik geen vriendschap en medeleven mag tonen met Moslims of vrienden die Moslims zijn,

nee dat heb ik totaal niet gezegd..
lees het anders nog eens opnieuw en blijf vooral rustig ademhalen ;)


ik mag dus tijdens een bruilof, een sterven of gewoon als iemand mij vraagt om met hem mee te gaan naar de moskee de gebedsruimte niet betreden en bidden tot God, omdat deze toevallig Allah heet in het Arabisch.

waarom zou je tijdens een bruiloft opeens naar de moskee willen gaan om er te bidden ? ? ? ? ? ? ? ?


Waarom denk jij dat iedereen opstaat in een rechtzaal als de weledele Rechter binnenkomt?

:hihi: weledele rechter

het is een raar gebruik om op te staan wanneer de rechter binnenkomt en dan weer te gaan zitten..

Aït Ayt
19-12-08, 19:58
Wil jij nu wel geloven dat ik nu alle Imams in Marokko anders bekijkt.

die zijn in jouw ogen nu ook allemaal onbeschofte ongelovigen die zich boven god plaatsen omdat ze geen fatsoen kennen ? :rolleyes:

Aït Ayt
19-12-08, 20:29
Bovendien zondigt hij dan tegen zijn eigen geloof. Immers, elke moslim dient zich aan te passen aan de gebruiken in een land waar hij woont, en waar de moslims niet de meerderheid vormen toch? Die pias heeft gewoon niet door dat ie met het betonen van dat soort respect naar de rechter toe, deze helemaal niet boven god stelt, bovendien- is god nergens in het geding in dat proces, kan ook niet.

Die pias had hier beter geen advocaat geworden denk.

of hij conform de islaam handelt is inderdaad twijfelachtig..

John2
19-12-08, 21:30
=Aït Ayt;3816345]nee dat heb ik totaal niet gezegd..
lees het anders nog eens opnieuw en blijf vooral rustig ademhalen ;)
Ik hoef niet rustig adem te halen, want je herhaalt het nog eens en zegt dat het zelfs in Marokko overal zo is.



waarom zou je tijdens een bruiloft opeens naar de moskee willen gaan om er te bidden ? ? ? ? ? ? ? ?
Vragen, Moslims niet om Gods getuignis of bestaan Marokkaanse Moslims uit een appart onderdeel binnen de Islam?



:hihi: weledele rechter

het is een raar gebruik om op te staan wanneer de rechter binnenkomt en dan weer te gaan zitten..
Nee jongen, respect en kennis van ethiek, maar daarin zal dan ook wel het verschil schuilen dat sommige mensen wat bereiken in de wereld en sommigen 40 jaar het zelfde werk doen.



die zijn in jouw ogen nu ook allemaal onbeschofte ongelovigen die zich boven god plaatsen omdat ze geen fatsoen kennen ? :rolleyes:
Inderdaad, omdat het in de Heilige boeken staat dat je niemand mag weigeren in zijn huis!!!


of hij conform de islaam handelt is inderdaad twijfelachtig..

Hij is dom omdat hij niet ging staan en jij nog dommer door zo'n antwoord.

John2
20-12-08, 11:10
het is een beleefdheidsritueel om op te staan.. of een advocaat dat wel of niet doet heeft geen nieuwswaarde net zoals het geen nieuwswaarde heeft wanneer een werknemer op een kantoor de baas een lul noemt tijdens het groeten..

als niet-moslim heb je niets te zoeken in de gebedsruimte van een moskee.. in de ontvangsthal en kantoor mag je gewoon je schoenen aanhouden..


verder gaat het nog een beetje met je ?
haal eerst eens rustig adem voordat je reageert..

de gebedsruimte in de moskee is voor moslims bestemd om zich over te geven aan allaah.. daar is de ruimte specifiek voor bedoeld.. het is niet bedoeld als hangplek waar niet-moslims hun tijd kunnen doorbrengen.. dan ga je maar naar de kroeg.. je hebt niks te zoeken in de gebedsruimte van de moskee als je er niet komt om te bidden..


;) het fiqh heeft er wel wat over te vertellen en de maalikie school, die de meeste marokkanen volgen, heeft het standpunt dat niet-moslims niet een moskee mogen betreden.. daarom is er ook bijna geen moskee in marokko waar je als niet-moslim naar binnen kunt komen..

Ik heb lang moeten zoeken in de Koran voor ik de tekst gevonden had.

217. Zij vragen u omtrent het vechten in de heilige maand. Zeg: "Het vechten hierin is een grote overtreding, maar de mensen van de weg van Allah af te houden en Hem ondankbaar te zijn en (de toegang tot) de Heilige Moskee (te verhinderen) en haar mensen er van te verdrijven, is bij Allah een grotere zonde; en vervolging is erger dan doden." En zij zullen niet ophouden, u te bevechten, totdat zij u van uw geloof hebben afgebracht, als zij kunnen. Maar wie onder u zich van zijn geloof afkeert en sterft als een ongelovige - diens werken zullen tevergeefs zijn in deze wereld en in de toekomende. Dezulken zijn de bewoners van het Vuur en zij zullen daarin verblijven.

Ik hoop dan ook dat jij je mede broeders deze tekst eens onder de neus wrijft.

Aït Ayt
21-12-08, 14:07
Ik hoef niet rustig adem te halen, want je herhaalt het nog eens en zegt dat het zelfs in Marokko overal zo is.

nee dat zeg ik niet en dat staat er ook helemaal niet !
lees eerst eens rustig wat er staat voordat je reageert..


Vragen, Moslims niet om Gods getuignis of bestaan Marokkaanse Moslims uit een appart onderdeel binnen de Islam?

dat is geen antwoord op mijn vraag..
hier nogmaals de vraag : waarom zou jij tijdens een bruiloft opeens naar de moskee willen gaan om er te bidden ? ?


Nee jongen, respect en kennis van ethiek, maar daarin zal dan ook wel het verschil schuilen dat sommige mensen wat bereiken in de wereld en sommigen 40 jaar het zelfde werk doen.

wat is er mis met 40 jaar hetzelfde werk doen ?
je kunt wel kwekken over respect en kennis van ethiek maar als jij hier neerbuigend gaat doen tegen mensen die 40 jaar hetzelfde werk doen dan heb je weinig begrepen van respect..


Inderdaad, omdat het in de Heilige boeken staat dat je niemand mag weigeren in zijn huis!!!

je staat hier duizenden moslims uit te maken voor onbeschofte ongelovigen..
en ondertussen sta je een grote bek op te zetten dat de ander geen respect en fatsoen kent..
erg vreemd..

en hoezo mag niemand geweigerd worden in 'zijn huis' ?
jij kunt als christen naar de kerk om er te bidden.. alleen al in amsterdam kun je kiezen uit tientallen kerken waar je bidden kunt..
onbegrijpelijk dat je hier staat te drammen dat je naar de moskee wilt gaan om er te bidden terwijl je christen bent en je terecht kunt in de kerk..
respecteer eerst eens de huisregels van een moskee voordat je eisen gaat stellen..
enerzijds wil je dat enait zich houdt aan de gedragdregels binnen de advocatuur maar anderzijds sta je moslims uit te maken voor ongelovigen omdat jij schijt hebt aan hun regels..


Hij is dom omdat hij niet ging staan en jij nog dommer door zo'n antwoord.

nee hij is niet dom.. inplaats dat hij als een schaap achter de rest aanloopt door zonder na te denken op te staan voor de rechter is hij erover gaan nadenken en is hij zich eerst gaan afvragen of het strookt met zijn geloofsovertuiging om op te staan voor de rechter.. hij gebruikt z'n hersens en doet niet zomaar iets zonder na te denken.. hij is actief bezig om zijn geloofsovertuing in de praktijk uit te dragen en doet dat welbewust..

naam
22-12-08, 07:56
nee hij is niet dom.. inplaats dat hij als een schaap achter de rest aanloopt door zonder na te denken op te staan voor de rechter is hij erover gaan nadenken en is hij zich eerst gaan afvragen of het strookt met zijn geloofsovertuiging om op te staan voor de rechter.. hij gebruikt z'n hersens en doet niet zomaar iets zonder na te denken.. hij is actief bezig om zijn geloofsovertuing in de praktijk uit te dragen en doet dat welbewust..

Dat wordt ie toch lekker ergens ander advocaat. In een land waar je niet hoeft op te staan. Zijn die er?