PDA

Bekijk Volledige Versie : Leidster vrouwenbond onthoofd in Irak



Marsipulami
18-12-08, 21:41
Leidster vrouwenbond onthoofd in Irak

De leidster van de vrouwenbond van de Koerdische Communistische Partij in Irak is onthoofd. Dat heeft de Iraakse politie vandaag bekendgemaakt.

Volgens de politie werd vandaag het huis van Nahla Hussein al-Shaly in Kirkoek bestormd door gewapende mannen die haar vervolgens neerschoten en onthoofden.

De moord heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de 37-jarige Al-Shaly een voorvechtster was van vrouwenrechten. De gehuwde Al-Shaly, die twee kinderen had, was alleen thuis toen ze werd aangevallen. (novum/ap/ka)

tanger'73
18-12-08, 21:44
Iraakse Koerden genieten natuurlijk van hun nieuw verworven vrijheden uit handen van hun 'bevrijder'.

Max Stirner
18-12-08, 22:10
Iraakse Koerden genieten natuurlijk van hun nieuw verworven vrijheden uit handen van hun 'bevrijder'.



Dat veel Irakezen hun vrijheid wensen te benutten om elkaar - d.w.z. met name intellectuelen, vrijgevochten vrouwen en anders zondaars - massaal af te slachten, was al eerder duidelijk geworden.

We hadden het kunnen weten, das waar.

tanger'73
18-12-08, 22:34
Dat veel Irakezen hun vrijheid wensen te benutten om elkaar - d.w.z. met name intellectuelen, vrijgevochten vrouwen en anders zondaars - massaal af te slachten, was al eerder duidelijk geworden.

We hadden het kunnen weten, das waar.


En nu zijn ze nog medeplichtig ook.

Eke
18-12-08, 22:41
vrijgevochten vrouwen .

Vrijgevochten vrouwen...dat valt wel mee. Ik heb enkele jaren geleden een docu gezien waarin ook een leidster van een vrouwenbond of i.d. het woord deed. Een leuke,vriendelijke, intelligente en gelovige vrouw. Ze droeg een hoofddoek.

De vrouw waar het nu omgaat is getrouwd en heeft een gezin. Ze moet wel heeeeeel slecht zijn geweest in de ogen van die mannen, want je geneert je als gewapende man als je een ongewapende neer moet schieten vermoed ik.

Zou ze steun uitgesproken hebben aan de vrouw van 1 van die mannen omdat ie z'n vrouw slecht behandelde ?

Hoe 'vrijgevochten' zou deze vrouw zijn geweest.......Wat een ramp,he. Ook voor haar man, kinderen en familie.

tanger'73
18-12-08, 22:49
Vrijgevochten vrouwen...dat valt wel mee. Ik heb enkele jaren geleden een docu gezien waarin ook een leidster van een vrouwenbond of i.d. het woord deed. Een leuke,vriendelijke, intelligente en gelovige vrouw. Ze droeg een hoofddoek.

De vrouw waar het nu omgaat is getrouwd en heeft een gezin. Ze moet wel heeeeeel slecht zijn geweest in de ogen van die mannen, want je geneert je als gewapende man als je een ongewapende neer moet schieten vermoed ik.

Zou ze steun uitgesproken hebben aan de vrouw van 1 van die mannen omdat ie z'n vrouw slecht behandelde ?

Hoe 'vrijgevochten' zou deze vrouw zijn geweest.......Wat een ramp,he. Ook voor haar man, kinderen en familie.

Koppie kleiner maken is in het huidige Irak letterlijk een trend geworden. Het is nu nog wachten op de bijpassende merchandise. Uiteraard bij Mattel.

Tomas
18-12-08, 22:52
En nu zijn ze nog medeplichtig ook.

Medeplichtig? Hoofdschuldige bedoel je. Ik heb ondertussen wel geleerd dat moslims of anders wel arabieren niet toerekningsvatbaar zijn. Zwakbegaafd zogezegd. Dus westerlingen, en zeker amerikanen zijn hoofdschuldig. Zo zit dat. Medeplichtig... Man, je doet alsof arabieren net zulke mensen zijn als blanke. Gek.

tanger'73
18-12-08, 22:58
Medeplichtig? Hoofdschuldige bedoel je. Ik heb ondertussen wel geleerd dat moslims of anders wel arabieren niet toerekningsvatbaar zijn. Zwakbegaafd zogezegd. Dus westerlingen, en zeker amerikanen zijn hoofdschuldig. Zo zit dat. Medeplichtig... Man, je doet alsof arabieren net zulke mensen zijn als blanke. Gek.


Blanken stelen en moorden er net zo goed op los als Arabieren hoor. Bovendien hebben blanken een reputatie die ze voortdurend hoog moeten houden. Blanke veiligheidsdiensten hebben zo een reputatie van aanstichters.

Eke
18-12-08, 23:03
Koppie kleiner maken is in het huidige Irak letterlijk een trend geworden. .


Wat is volgens jou een goede weg om te bewandelen zodat die trend zo snel mogelijk gestopt kan worden.
VN-soldaten uit buurlanden die de taal begrijpen en de mensen zelf ?
Tijdelijk. Zoiets ????

ik zie trouwens morgen pas verdere berichtje(s) want ik ga slapen :zwaai:

Eke
18-12-08, 23:11
Blanken stelen en moorden er net zo goed op los als Arabieren hoor. Bovendien hebben blanken een reputatie die ze voortdurend hoog moeten houden. Blanke veiligheidsdiensten hebben zo een reputatie van aanstichters.

Met je eerste zin stem ik in.
Ik verwacht niet dat een blanke Veiligheidsdienst mannen opstookt om bv.een weerloze moeder van 2 kinderen in haar huis neer te maaien.
Ik verwacht het trouwens ook niet van Arabieren.

Maar het is wel gebeurd. Heel triest.

super ick
19-12-08, 13:47
Iraakse Koerden genieten natuurlijk van hun nieuw verworven vrijheden uit handen van hun 'bevrijder'.

Die vinger van jou kan alleen maar van je af wijzen?
Natuurlijk is alles altijd de schuld van een ander.
Liefst van het westen.

reason
19-12-08, 14:53
En nu zijn ze nog medeplichtig ook.

Medeplichtig? Wat is dit voor een waanzin?
De daders zijn de enige schuldigen aan deze gruwelijke moord.
De Amerikanen hebben al die slachtpartijen echt niet gewild.

Dat is iets anders dan de vraag of de inval van de VS in Irak gerechtvaardigd was (nee, althans toen nog niet, en dus nee), en het gegeven dat de keten van geweld daarmee werd begonnen (hoewel dat geweld al eerder onder Saddam was begonnen, en alleen door hem in toom werd gehouden door grove onderdrukking). Maar het is de keuze van die gewelddadige groeperingen. Als het aan gematigde Iraki's had gelegen (zoals de groep achter ayatolla Al Sistani) dan was het nooit zover gekomen. En zou Irak zonder die enorme aantallen slachtoffers een veel betere herstart hebben kunnen maken. De kans die de inval van de amerikanen bood, is door de groepen die geweld gebruikten flink verknald...

tanger'73
19-12-08, 15:09
Medeplichtig? Wat is dit voor een waanzin?
De daders zijn de enige schuldigen aan deze gruwelijke moord.
De Amerikanen hebben al die slachtpartijen echt niet gewild.

Dat is iets anders dan de vraag of de inval van de VS in Irak gerechtvaardigd was (nee, althans toen nog niet, en dus nee), en het gegeven dat de keten van geweld daarmee werd begonnen (hoewel dat geweld al eerder onder Saddam was begonnen, en alleen door hem in toom werd gehouden door grove onderdrukking). Maar het is de keuze van die gewelddadige groeperingen. Als het aan gematigde Iraki's had gelegen (zoals de groep achter ayatolla Al Sistani) dan was het nooit zover gekomen. En zou Irak zonder die enorme aantallen slachtoffers een veel betere herstart hebben kunnen maken. De kans die de inval van de amerikanen bood, is door de groepen die geweld gebruikten flink verknald...


Nee de Amerikanen hadden het echt niet gewild. Het was hen alleen om de olie te doen en het volk kan kreperen wat ze ook dagelijks doen.