PDA

Bekijk Volledige Versie : 9 februari 2009: De Duistere Zijde van de Maan



Bart.NL
19-12-08, 14:20
Wordt Nederland getroffen door een superstorm?


Auteur: Bart klein Ikink


Inleiding

Het doel van dit document is om het risico in te schatten dat op 9 februari 2009 een grote superstorm Nederland gaat treffen, waarbij aanzienlijke delen van Nederland onder water gaan lopen. Wanneer dit risico aanwezig is, moeten voorbereidingen worden getroffen voor evacuatie. Daarom ga ik een aantal gevonden aanwijzingen beschrijven. Ik heb een wetenschappelijk / analytische achtergrond, dus heb ik weinig affiniteit met UFO's, holle aarde, eindtijdvoorspellingen en hallucinaties. Mijn streven is om bizar ogende combinaties van feiten te gebruiken om waar mogelijk mensenlevens te redden.


Reuzen, holle aarde en Nederland

In bepaalde eindtijdvoorspellingen wordt gesproken over de reuzen van de holle aarde. Een geoefende cryptogramliefhebber (waartoe ik niet eens behoor) zal hierbij aan Nederlanders en Nederland denken. De Nederlanders zijn het langste volk in de wereld. Nederland ligt onder zeeniveau en dus ligt Nederland in een hol in de aarde. Wetenschappelijk is er geen enkel bewijs voor de holheid van de aarde, en de foto's die hiervan gemaakt zijn, kunnen trucage zijn.

Sommige mensen beweren in de holle aarde te zijn geweest. Sommige mensen beweren UFO's te hebben gezien of zelfs te zijn meegenomen door buitenaardse wezens. Het is bekend dat mensen hallucinaties kunnen krijgen die buitengewoon realistisch overkomen. Zelf heb ik daar ook last van gehad. Als je daar aan toegeeft, kun je ten prooi vallen aan waanbeelden die irrationeel gedrag tot gevolg kunnen hebben. Het leidt bovendien tot ziekteverzuim en lagere productiviteit op het werk.

Als de eindtijd echt nabij is, neem ik daarom aan dat de reuzen van de holle aarde de Nederlanders zijn. Dat ligt het meest voor de hand en is rationeel te onderbouwen. Als Nederland een belangrijke rol zou spelen in de eindtijd, is het ook aannemelijk dat er vreemde dingen in Nederland kunnen gaan gebeuren. Daarom moet de voorspelling over de ramp op 9 februari 2009 serieus genomen worden. Zelfs al geloof je niet in de eindtijd, dan nog is er geen reden om jezelf bloot te stellen aan onnodige risico's.


De verzonken kerktoren van Drienerlo

http://www.typicalmedia.com/details.php?pid=11654
Zelf heb ik 20 jaar geleden aan de Universiteit Twente gestudeerd. Vandaar dat ik dit torentje ken. Zo op het eerste gezicht is dit een onschuldig kunstwerk.

Afgelopen zaterdag 13 december ben ik met mijn zoon van 9 naar de film "The Day the Earth Stood Still" gegaan. Hij wilde deze film graag zien, en omdat we deze dag in Nijverdal waren, gingen we in Enschede naar de bioscoop. Ik was jaren niet in Enschede geweest en het bleek dat deze bioscoop tegenover de campus van de Universiteit Twente stond. We hadden nog tijd over. Daarom heb ik mijn zoon, behalve de studentenhuisvesting, ook dit kerktorentje laten zien. Er lag ijs in het water. Plotseling zag mijn zoon een kaart van Nederland in het ijs bij het torentje. Ik kon deze kaart niet zien. Maar nadat hij me er meerdere malen op had gewezen, zag ik het ook. Al met al is dit een subjectieve ervaring die door slechts twee personen werd gedeeld, zodat hieraan weinig waarde moet worden gehecht, als dit feit op zichzelf zou staan.


Het lied "Lage Landen" van Boudewijn de Groot

http://www.boudewijndegroot.nl/bdgll07.htm#ll
In het lied "Lage Landen" wordt een dreigende zware storm voorspeld op een maandag. Aangezien Boudewijn de Groot in zijn laatste cd's nogal religieus geïnspireerd werd, wijst dit mogelijk op een goddelijke interventie. 9 februari 2009 valt op een maandag.

Opvallend is dat het lied "Lage Landen" het elfde nummer is op de cd. Opvallend is ook dat de duur van het lied 5:55 is. 555 x 2 = 1111. Waarom dit opvallend is, leg ik verderop in dit document nog uit.


De web bot voorspelling

http://www.niburu.nl/index.php?articleID=19136
"Globale kust gebeurtenis waarschijnlijk begin tot medio 2009: Het Web Bot ziet globaal een permanent verlies van laaggelegen grondgebied en voorziet dat één continent in het bijzonder een flinke klap zal krijgen, maar het zegt niet welke. Te vermijden plaatsen: alles dat op zeeniveau ligt." Wanneer sprake is van een permanent verlies aan laaggelegen gebied, moet dat gebied onder zeeniveau liggen. Het kan dus niet Bangladesh of Florida zijn, maar het moet Nederland zijn. Kennelijk is deze voorspelling zo geformuleerd, dat het mogelijk de bedoeling was dat iemand dat zou ontdekken.

De problemen met deze voorspelling zijn:
1. Web bot voorspellingen zijn niet betrouwbaar gebleken. In een aantal gevallen kwamen ze wel uit, maar in aantal gevallen ook niet.
2. Er wordt gesproken van een "permanent" verlies aan kustgebied. Dit veronderstelt de afwezigheid van de vrije wil van de Nederlanders om de schade te herstellen.


Overstromingsscenario al beschreven

Het concrete scenario voor de ramp op 9 februari 2009 is al beschreven op de site sargasso.nl:
http://sargasso.nl/archief/tag/overstroming

De schrijver van het voorgaande stuk lijkt nogal onder de invloed te staan van de maan:
http://sargasso.nl/archief/2008/12/13/de-vetste-volle-maan-in-jaren/

Ter informatie: het Engelse woord voor gek is lunatic (luna = maan).


Nog een vage kunstuiting

Ik werk bij een overheidsorganisatie in Leeuwarden. Onlangs heeft mijn manager een kunstwerk opgehangen in de vorm van een landkaart waarbij Leeuwarden aan zee lag.


Maansverduistering

Buitengewoon opmerkelijk is dat er in Nederland op 9 februari 2009 rond het middaguur een gedeeltelijke maansverduistering plaats zal vinden, terwijl op sargasso.nl ook voorspeld is dat de storm rond het middaguur zal beginnen. Misschien was de schrijver van het scenario op de hoogte van de maansverduistering. Ik heb de schrijver hiernaar gevraagd. Tot op heden heb ik nog geen antwoord gekregen.
http://www.astronova.nl/09-02-09-ple.html
http://hemel.waarnemen.com/moon/lunareclipses_2000-2049.html
http://www.astro.oma.be/GENERAL/INFO/neclips/ec_2009.html#2


Rol van de maan

De rol van de maan is erg nadrukkelijk (maandag, maansverduistering, invloed van de maan op het getij). Ter informatie: we kennen in Nederland nog de uitdrukking "naar de maan gaan" die wijst op dood en vernietiging.


Bizarre grappen met getallen

11 is het getal van de maan.

9 februari 2009 kan geschreven worden als 9-2-2009. 9 + 2 = 11. 11 is het gekkengetal. 9-2-2009 kan daarom door optelling worden herschreven als 11-11. Nu wordt op 11-11 de raad van 11 gekozen terwijl carnaval in februari is. Dit is niet mijn gevoel voor humor. Misschien dat ze hier in Lampegat om kunnen lachen, maar ik vind het walgelijk om hier grappen over te maken. Het is echter wel een mogelijke aanwijzing.


Verband met 9-11

Een collega wees me nog op het volgende: 9 februari 2009 kan worden herschreven als 09-02-09. Voegen we de maand en het jaar samen en tellen we deze op, dan krijgen we 9-11. Mogelijk is de bron van de planning van 9 februari 2009 dezelfde als de aanslagen van 11 september 2001. De getallogica rond 11 september 2001 is buitengewoon verontrustend:
http://www.martinrai.com/11_september_2001.htm


Invloed van de voorspelling op het resultaat

Wanneer een voorspelling wordt gedaan, kan deze voorspelling de uitkomst beïnvloeden. Wanneer de achterliggende oorzaak een bewustzijn heeft, kan deze door de voorspelling worden beïnvloed. Zo kan het bewustzijn ervoor kiezen de voorspelling uit te laten komen of juist niet uit te laten komen. Het bekend maken van een voorspelling, maakt een zekere voorspelling daardoor onzeker. Dit is als volgt voor te stellen: je bent van plan rechts af te slaan, en iemand in de auto zegt dat hij voorspelt dat je rechts af zult slaan. Op dat moment word je jezelf bewust van deze keuze. Zo kan het mogelijk zijn geweest dat de web bot 11 september 2001 correct kon voorspellen, omdat de voorspellende kracht van de web bot toen nog niet bekend was.


Conclusie

De vraag is of er een serieus gevaar is dat op 9 februari 2009 Nederland wordt getroffen door een superstorm waarbij een belangrijk deel van het kustgebied verloren kan gaan. Het is moeilijk te zeggen of er op 9 februari 2009 iets gaat gebeuren. De aanwijzingen zijn op zich niet erg bevredigend, maar er bestaat een zeker risico dat deze ramp gaat plaatsvinden. Deze ramp kan tot tienduizenden doden leiden. Daarom moet het risico wel serieus genomen worden.

Eigenlijk zou het volgende moeten gebeuren:
1. Er moet meer informatie worden vergaard (liefst met meer overtuigingskracht). Misschien dat mensen op dit forum aanvullende aanwijzingen kunnen vinden die dit verhaal bevestigen of ontkrachten. Paranormaal begaafde mensen hebben een speciale opdracht om deze informatie te achterhalen.
2. De vergaarde informatie zal onafhankelijk getoetst moeten worden. Ik denk daarbij aan een commissie van wijzen (geen vergaderclubje met leuteraars maar mensen met inzicht en doortastendheid).

Wanneer zich nieuwe ontwikkelingen voordoen, zal ik zeker proberen hier iets mee te doen.

Tomas
19-12-08, 14:31
Maansverduisteringen zijn nooit overdag.

Bofko
19-12-08, 14:49
Maansverduisteringen zijn nooit overdag.

Scherp opgemerkt.
Bij een maansverduistering staat de aarde tussen zon en maan.De schaduw van de aarde verduistert de maan. Kan alleen s nachts.

Tomas
19-12-08, 14:56
Scherp opgemerkt.
Bij een maansverduistering staat de aarde tussen zon en maan.De schaduw van de aarde verduistert de maan. Kan alleen s nachts.

Er kan echter rond die tijd wel aan de andere kant van de aardbol een maansverduistering zijn. In Australie bv. Magoed, het artikel bewijst verders alleen dat wetenschappelijke opleidingen tegenwoordig wel erg makkelijk te verkrijgen zijn via internet.

Bofko
19-12-08, 15:10
het artikel bewijst verders alleen dat wetenschappelijke opleidingen tegenwoordig wel erg makkelijk te verkrijgen zijn via internet.

Ik hou het mbt het artikel voorlopig maar op persiflage.

Tomas
19-12-08, 15:12
Ik hou het mbt het artikel voorlopig maar op persiflage.

Volgens mij is deze bart niet zo'n humorist. Kan me heel goed vergissen hoor.

Witte78
19-12-08, 17:22
Een ding is zeker, god zal ons redden. Waarom? 9 februari 2009 kan worden herschreven als 09-02-09. Voegen we de maand en het jaar samen en tellen we deze op, dan krijgen we 9-11.

Genesis 9:11
Deze belofte doe ik jullie: nooit weer zal alles wat leeft door het water van een vloed worden uitgeroeid, nooit weer zal er een zondvloed komen om de aarde te vernietigen.

John2
19-12-08, 17:46
Er zit wel een hoop 9-11 gehalte in dit verhaal, ik maak me meer zorgen over het torentje en de mensa op de ThT.
En als Bart helemaal van uit Friesland naar Enschede rijdt moet er toch een kern van waarheid inzitten.
Dus als er iemand uit het westen een kamertje wilt huren, kan nu nog tegen een schappelijk prijs :hihi:

Bart.NL
28-01-09, 07:14
Bedankt voor jullie humoristische bijdragen. Ik kan me voorstellen dat jullie dit een volledig idote tekst vinden. Als je er om lachen wilt, ga gerust je gang. Dat zou ik ook doen als ik jullie was.

Ik heb het ook zodanig opgeschreven dat mensen niet in paniek zouden raken want de vraag is:
1. Komt er überhaupt wel een storm?
2. Als die storm komt, zal die sterk genoeg zijn om dijken door te breken?
3. Mocht dat toch het geval zijn, hoever zal het water dan komen?

Ik heb sterke aanwijzingen dat de dreiging serieus is, maar dat wil nog niet zeggen dat het gebeurt. Wat betreft Genesis 9:11 (ahum!) staat er slechts dat er geen zondvloed komt die de gehele aarde zal vernietigen. Er zijn daarna nog veel overstromingen en tsunami's geweest. Zeeland is in 1953 nog ondergelopen.

H.P.Pas
28-01-09, 07:49
Ik heb sterke aanwijzingen dat de dreiging serieus is, maar dat wil nog niet zeggen dat het gebeurt. Wat betreft Genesis 9:11 (ahum!) staat er slechts dat er geen zondvloed komt die de gehele aarde zal vernietigen. Er zijn daarna nog veel overstromingen en tsunami's geweest. Zeeland is in 1953 nog ondergelopen.

Lezertjes, die zich wat diepgaander met deze materie vertrouwd willen maken zij het standaardwerkje 'Tom Poes en de tijwisselaar' (http://nl.wikipedia.org/wiki/De_tijwisselaar) warm aanbevolen.

tr_imparator
28-01-09, 13:19
Eergister was het Chinees nieuw jaar. Chinees nieuwjaar wordt 15 dagen gevierd. De laatste dag van het nieuwe jaar komt op 9 februari. Tijdens het Chinese niewjaar vind de grootste menselijke migratie plaats. Het laatste kan betekenen dat er grote migratiegolf in Nederland zal plaatsvinden.

Chinees Nieuwjaar 2009 - Chinese Kalender 4706

De Chinese Kalender is anders dan de Westerse en stamt uit de periode rond het jaar 2600 voor Christus. De Chinese mythologische overlevering verhaalt dat vanaf de eerste Gele Keizer in 2697 v.Chr -het jaar 0 voor Chinezen- de Chinese jaartelling begon. De Chinese kalender is gebaseerd op maanjaren en doorloopt een cyclus van 12 jaar. Het Chinese jaar begint meestal op de 2e nieuwe maan na de zomerwende van 21 december (wintersolstitium), niet voor 21 januari en niet na 20 februari. Het Chinese Nieuwjaar vindt meestal plaats tussen eind januari en midden februari en geeft het begin aan van een Maanjaar, dat dit jaar -in 2009- op 26 januari valt.

Overigens valt niet echt iedere Chinese Nieuwjaarsdag op de tweede nieuwe maan. Het Chinese Nieuwjaar valt op de derde nieuwe maan, wanneer er een elfde of twaalfde maand voor het nieuwe jaar valt. De eerstvolgende keer dat hier sprake van is, zal in 2033 zijn.

De Chinese Nieuwjaarsperiode eindigt op de vijftiende dag van het nieuwe jaar met het zogenaamde Lantaarnfestival (zie onder). De Chinese Nieuwjaarsfeesten kunnen 3 tot 5 dagen of een kleine week duren. Vroeger duurde het Chinese Nieuwjaarsfeest (Lentefestival) de volle 15 dagen. Er zijn verschillende belangrijke verjaardagen tijdens het Nieuwjaarsfeest.



Chinese Maankalender - Lunisolaire Kalender Tijdsberekening
Lunisolaire kalender - Maancyclus 60 jaar. Het wezenlijke verschil is dus dat onze Westerse kalender gebaseerd is op de Zon, terwijl de Chinese kalender gebaseerd is op de Maan. De maankalender loopt elk jaar een achterstand van ongeveer elf dagen op ten opzichte van het zonnejaar, hetgeen in 3 jaar tijd dus ruim 30 dagen (een maand) betreft.



De lantaarnfestival valt deze jaar op 9 februari.


De volle maan op de 15e dag van het Lentefestival. Afsluiting van het Lentefestival. Men hangt lantaarns buiten. Dit is ook het Feest van het Opperste Principe, de Nacht van de Drie Principes of Klein Nieuwjaar. De viering van dit feest is begonnen tijdens de Han-dynastie (206 v. Chr. - 220 n. Chr.). Het is een dag waarop geofferd wordt aan de voorouders. Dit feest wordt gevierd door vrijwel geheel Oost-Azië, en is een vrije dag in Korea (Tae Borum).

Op de 15e dag van de eerste maand vindt dit feest plaats, het is min of meer de afsluiting van de nieuwjaarsperiode. Het geloof is dat op de eerste volle maan van het nieuwe jaar de mens de geesten kan zien vliegen door de lucht. Daarom gaat men 's nachts naar buiten om de geesten op te zoeken. Tegenwoordig zijn het vooral kinderen die 's avonds met lantarentjes de straten "onveilig"maken. De datum kan 1 dag verschillen ten opzichte van China.


Laatste zin kan betekenen dat tijdens de volle maan in china, hier middag is!!


Ohhw..creepy

mark61
28-01-09, 13:51
Tijdens het Chinese niewjaar vind de grootste menselijke migratie plaats. Het laatste kan betekenen dat er grote migratiegolf in Nederland zal plaatsvinden.

Ja, alle Chinese gastarbeiders in de stad trekken naar hun dorp. Zo ken ik ook voorspelle :hihi:

Joesoef
28-01-09, 14:52
Bedankt voor jullie humoristische bijdragen. Ik kan me voorstellen dat jullie dit een volledig idote tekst vinden. Als je er om lachen wilt, ga gerust je gang. Dat zou ik ook doen als ik jullie was.

Ik heb het ook zodanig opgeschreven dat mensen niet in paniek zouden raken want de vraag is:
1. Komt er überhaupt wel een storm?
2. Als die storm komt, zal die sterk genoeg zijn om dijken door te breken?
3. Mocht dat toch het geval zijn, hoever zal het water dan komen?

Ik heb sterke aanwijzingen dat de dreiging serieus is, maar dat wil nog niet zeggen dat het gebeurt. Wat betreft Genesis 9:11 (ahum!) staat er slechts dat er geen zondvloed komt die de gehele aarde zal vernietigen. Er zijn daarna nog veel overstromingen en tsunami's geweest. Zeeland is in 1953 nog ondergelopen.


Zou wel goed uitkomen zo een superstorm, beetje mazzel hoeft mn auto geen grote beurt en -auwauw- een nieuwe distributie riem.

Oja, ken niet zwemmen, voorkeur als ik lig te pitten op 4 hoog.

mark61
28-01-09, 20:58
Zou wel goed uitkomen zo een superstorm, beetje mazzel hoeft mn auto geen grote beurt en -auwauw- een nieuwe distributie riem.

Oja, ken niet zwemmen, voorkeur als ik lig te pitten op 4 hoog.

Krijg je dan ook die 2500 ballen premie?

Bart.NL
29-01-09, 07:55
Een ding is zeker, god zal ons redden. Waarom? 9 februari 2009 kan worden herschreven als 09-02-09. Voegen we de maand en het jaar samen en tellen we deze op, dan krijgen we 9-11.

Genesis 9:11
Deze belofte doe ik jullie: nooit weer zal alles wat leeft door het water van een vloed worden uitgeroeid, nooit weer zal er een zondvloed komen om de aarde te vernietigen.

Laten we maar hopen dat het goed komt.

In ieder geval is er wel een vreemd verband met 9 februari 2009, 9-11, Genesis en overstromingen.

Voor wie niet in toeval gelooft, moet dit duidelijk genoeg zijn, lijkt me.

H.P.Pas
29-01-09, 09:54
Laten we maar hopen dat het goed komt.

In ieder geval is er wel een vreemd verband met 9 februari 2009, 9-11, Genesis en overstromingen.

Voor wie niet in toeval gelooft, moet dit duidelijk genoeg zijn, lijkt me.

Mensen zijn verhalenmakers die graag verbanden en betekenissen creëren waar die niet zijn: alles moet immers een zin of een doel hebben.

knuppeltje
29-01-09, 10:09
Mensen zijn verhalenmakers die graag verbanden en betekenissen creëren waar die niet zijn: alles moet immers een zin of een doel hebben.

Ter lering en vermaak van het volk.
Wist Homerus ook al volgens mij.

Joesoef
29-01-09, 11:03
Krijg je dan ook die 2500 ballen premie?


Afhankelijk van de uitslag eerder lifejacket of een straightjacket.

Bart.NL
09-02-09, 15:56
Gelukkig is alles meegevallen, maar toch is er stormachtig weer op komst (ongeveer 24 uur later dan destijds voorzien). Er komt wel een zware storm/orkaan in Frankrijk (windstoten tot windkracht 12+) vandaag 9 februari. Ik kan alleen zeggen dat ik destijds gegronde redenen had voor deze waarschuwing en dat blijkt nu ook wel. Dat het meevalt is alleen maar gunstig.

Binnenlands nieuws
Geschreven door Henk
maandag, 09 februari 2009 15:35

Morgenochtend moet het verkeer in de ochtendspits met name in het oosten en noorden van het land rekening houden met mogelijk sneeuw die voor flinke overlast kan zorgen. In de rest van het land komt de neerslag vooral in de vorm van hevige regen naar beneden.

Morgen trekt de kern van een depressie over Zuid-Nederland. De luchtdruk komt daarbij zelfs even onder 980 mb te liggen. Dit gaat gepaard met veel regen overdag en temperaturen van 3 graden in het noorden tot 7 graden in het zuiden. Ook is er veel wind. In de ochtend is de wind nog erg variabel.

Later op de dag wordt de wind noordwestelijk. Aan zee is de wind dan hard tot stormachtig (7-8 Bft.) Hierbij zijn windstoten mogelijk tot ongeveer 90 km/u.

In de avond en nacht wordt het droger en komen er alleen nog een paar losse (winterse) buien voor. Wel blijft de noordoostenwind nog even doorblazen, waardoor het niet kouder wordt dan 4 graden vlak aan zee tot 0 graden in het oosten en zuidoosten.

Naar verwachting zien we Woensdag geregeld de zon. Af en toe valt er dan nog een winterse bui die vanaf de Noordzee het land op trekt. De meeste buien zullen dan ook in de kustprovincies vallen. De noordwestenwind neemt geleidelijk wat in kracht af en de middagtemperatuur komt uit tussen 6 graden in Haarlem en 3 graden in Maastricht.

Ook donderdag hebben we een mix van zon en winterse buien. Daarbij doet dan de temperatuur een stapje terug; het wordt maximaal 2-4 graden.

Daarna is het vrij rustig winterweer met een enkele sneeuwbui, maar vooral droge perioden. Met een noordenwind is de temperatuur overdag maximaal een graad of 3, in de nachten vriest het op uitgebreide schaal.

De echte storm zal zich iets zuidelijker ten opzichte van ons land voordoen. Zo waarschuwt het Koninklijk Meteorologisch Instituut in Ukkel voor een stormdepressie die met "vrij veel wind" over België zal trekken. Ook een groot deel van het noorden van Frankrijk krijgt tegen het einde van de dag te maken met een krachtige storm. Météo France raadt aan verplaatsingen te beperken, op te passen voor omvallende bomen en zich in geen geval op een overstroomde weg of nabij een waterloop te begeven.

De Franse weerdienst verwacht vanaf 18.00 uur krachtige wind voor Basse-Normandie, Bretagne, Haute-Normandie, Ile-de-France, Pays-de-la-Loire, Poitou-Charentes, de Gironde, in de Landes en in de Oise. Aan de Atlantische kusten zullen er windstoten van 100 tot 140 km zijn, in het binnenland 100 tot 120 km per uur.

© Telegraaf

Bart.NL
10-02-09, 20:19
9 februari 2009 is erg meegevallen.

De storm heeft met name Frankrijk getroffen en Nederland is grotendeels ongemoeid gebleven. Het was wel een zware storm... in Frankrijk althans.

Wat ook nog vaag is... dat overkomt mij nou weer:

Ik zag enkele weken het getal 53 op een bord staan. Toen dacht ik nog: "Dat getal heeft niets te betekenen. Het is immers geen veelvoud van 11." Het was al raar dat ik dat dacht. Daarna was het eerste nummerbord dat ik zag met een getal 53 erin. Dat was "toevallig". Daarna heb ik hier een tijd niet meer aan gedacht.

Een paar weken later las mijn vrouw de overlijdensadvertenties in de krant en het viel haar op dat er opvallend veel mensen geboren in 1953 waren overleden. Tot mijn verbazing zag ik dezelfde dag in de boekhandel een boek over de watersnoodramp in 1953 liggen. Vlak daarna zag ik op een bord nog een advertentie voor vrijwilligers die overstromingen willen voorkomen (in Bangladesh dat wel).

Nu blijf ik ik met het volgende zitten:
- de meerdere hints die ik kreeg over overstromingen, 53 en 1953;
- de web bot voorspellingen;
- het lied Lage Landen van Boudewijn de Groot.

Eigenlijk heb ik nu geen sterke aanwijzingen meer dat het een bepaalde datum zal zijn, behalve een zwakke aanwijzing dat het wel eens 19 februari 2009 zou kunnen worden. Rond 19 februari is geen springtij en daarom lijkt het onwaarschijnlijk dat de dijken in Nederland zullen breken. Ook is 19 februari geen maandag, zoals in het lied van Boudewijn de Groot.

Daarom hecht ik er vooralsnog niet teveel waarde aan maar aan de andere kant vermoed ik dat de Grote Grappenmaker (11-11) deze signalen afgeeft. Het kan dus een grap zijn. Ik nu minder zeker van 19 februari dan 9 februari destijds. Het lijkt me niet dat deze voorspelling mensenlevens zou kunnen sparen maar toch speel ik het spelletje mee want dat is kennelijk de bedoeling.