PDA

Bekijk Volledige Versie : Ethiopische christenen willen verbod op homoseksualiteit ingeschreven zien in grondwe



Marsipulami
23-12-08, 10:31
Ethiopische christenen willen verbod op homoseksualiteit ingeschreven zien in grondwet


ADDIS ABEBA (RKnieuws.net) - Verscheidene verantwoordelijken van christelijke Kerken in Ethiopië hebben maandag het parlement opgeroepen het verbod op homoseksualiteit in te schrijven in de grondwet en strenger tegen homo’s op te treden.

De orthodoxe, katholieke en protestantse leiders hebben een resolutie tegen de homoseksualiteit aangenomen die ze bestempelen als een toppunt van immoraliteit. (tb)

Bar
23-12-08, 12:00
Immorele christelijke bende daaro....

Marsipulami
23-12-08, 12:47
Immorele christelijke bende daaro....

In Nederland vergeet men wel eens dat er buiten de eigen dorpskom ook nog andere visies circuleren op de aardbol.

knuppeltje
23-12-08, 12:48
Ethiopische christenen willen verbod op homoseksualiteit ingeschreven zien in grondwet


Christendom leidt hier en daar blijkbaar duidelijk tot aderverkalking.

Tomas
23-12-08, 12:53
In Nederland vergeet men wel eens dat er buiten de eigen dorpskom ook nog andere visies circuleren op de aardbol.

In NL kunnen ze zoiets ten minste nog vergeten. In de meeste landen kan dat niet eens. Daarvoor moet je het namelijk wel eerst weten.

Marsipulami
23-12-08, 12:57
In NL kunnen ze zoiets ten minste nog vergeten. In de meeste landen kan dat niet eens. Daarvoor moet je het namelijk wel eerst weten.

Neerkijken op en neerbuigend spreken over andere landen volkeren en culturen doet men ook wel eens in Nederland.

Tomas
23-12-08, 12:58
Neerkijken op andere landen volkeren en culturen doet men ook wel eens in Nederland.

Da's geen neerkijken, da's een trieste constatering. Meer niet.

Marsipulami
23-12-08, 13:02
Da's geen neerkijken, da's een trieste constatering. Meer niet.


Waarvoor is dan alle ontwikkelingsgeld gebruikt ?

Tomas
23-12-08, 13:10
Waarvoor is dan alle ontwikkelingsgeld gebruikt ?

Voor vanalles. In ieder geval om te zorgen dat er iemand beter van werd. Heel soms een hele regio. Meestal wat kleinschaliger en lastiger te bepalen.

Maar hoezo? Jij verwacht dat met ontwikkelingshulp kennis over andere culturen werd verpsreid?

tanger'73
23-12-08, 13:11
Waarvoor is dan alle ontwikkelingsgeld gebruikt ?


Het stimuleren van een seksuele revolutie?

Tomas
23-12-08, 13:13
Het stimuleren van een seksuele revolutie?

Dankzij het vraagteken kan je de debielste dingen beweren. We zouden er eigenlijk een ode aan moeten brengen? Of minstens een gedicht aanwijden?

tanger'73
23-12-08, 13:15
Dankzij het vraagteken kan je de debielste dingen beweren. We zouden er eigenlijk een ode aan moeten brengen? Of minstens een gedicht aanwijden?

Ik zag dat Mars op en gegeven moment vastliep, door te speculeren met ontwikkelingsgeld.

Bar
23-12-08, 14:31
In Nederland vergeet men wel eens dat er buiten de eigen dorpskom ook nog andere visies circuleren op de aardbol.

Ja, bij de oosterburen circuleerden een tijdje terug ook ietwat afwijkende ideetjes.

Slinger
23-12-08, 22:02
In Nederland vergeet men wel eens dat er buiten de eigen dorpskom ook nog andere visies circuleren op de aardbol.

Nou, daar heb je wel gelijk in. We denken dat alles wat wij menen en zeggen superieur is. Het is in feite een neo-koloniale houding...

Onno26
24-12-08, 17:38
Nou, daar heb je wel gelijk in. We denken dat alles wat wij menen en zeggen superieur is. Het is in feite een neo-koloniale houding...

Als een "verbod op homoseksualiteit" , door een paar überreligieuze zwartjes die zich beter met de echte problemen van hun land bezig houden, volslagen debiel vinden neo-koloniaal is, dan maar neo-koloniaal.
Ze moeten nog een hoop leren daar in Afrika.

Slinger
24-12-08, 18:06
Als een "verbod op homoseksualiteit" , door een paar überreligieuze zwartjes die zich beter met de echte problemen van hun land bezig houden, volslagen debiel vinden neo-koloniaal is, dan maar neo-koloniaal.
Ze moeten nog een hoop leren daar in Afrika.

Ja hoor, jij vindt het normaal dat wij van uit Nederland aan Afrikanen in hun eigen land zullen dicteren welke wetten zij mogen uitvaardigen?

Onno26
24-12-08, 18:16
Ja hoor, jij vindt het normaal dat wij van uit Nederland aan Afrikanen in hun eigen land zullen dicteren welke wetten zij mogen uitvaardigen?

Ze doen maar, maar wij mogen daar natuurlijk wel over oordelen. Sterker nog, de landen van de EU, die homorechten hoog in het vaandel zeggen te hebben staan, zouden per direct de 280 miljoen ontwikkelingssamenwerking die we per jaar naar deze mensen sturen stop moeten zetten. Ze zullen daar immers wel geen geld willen ontvangen wat voor een bepaald gedeelte betaald is door homoseksuelen. De EU zou dit alvast aan ze kunnen melden voor ze de wet er door duwen. Vervolgens doen ze maar wat hun extremistische hartje hen ingeeft.

Joesoef
24-12-08, 18:24
Vast bekeerde moslims :moe:

Slinger
24-12-08, 18:25
Ze doen maar, maar wij mogen daar natuurlijk wel over oordelen. Sterker nog, de landen van de EU, die homorechten hoog in het vaandel zeggen te hebben staan, zouden per direct de 280 miljoen ontwikkelingssamenwerking die we per jaar naar deze mensen sturen stop moeten zetten. Ze zullen daar immers wel geen geld willen ontvangen wat voor een bepaald gedeelte betaald is door homoseksuelen. De EU zou dit alvast aan ze kunnen melden voor ze de wet er door duwen. Vervolgens doen ze maar wat hun extremistische hartje hen ingeeft.

Wat heeft die ontwikkelingshulp met homosexualiteit te maken? Jij wilt morele chantage toepassen, dat is veel erger dan een verbod op homosexualiteit. Je hebt best kans dat ze zeggen: stop die ontwikkelingshulp maar in je ....

Onno26
24-12-08, 18:45
Wat heeft die ontwikkelingshulp met homosexualiteit te maken? Jij wilt morele chantage toepassen, dat is veel erger dan een verbod op homosexualiteit. Je hebt best kans dat ze zeggen: stop die ontwikkelingshulp maar in je ....

1) De regering in Ethiopie wil een discriminerende wet aannemen.
2) De EU is tegen discriminatie
3) De EU ondersteunt de Ethiopische regering financieel
4) De EU zegt de steun te stoppen als er een discriminerende wet wordt aangenomen.
5) Ethiopie kiest naar eer en geweten wat ze willen.

Om het voor jou makkelijker te maken:
1) De regering in Ethiopie wil een wet aannemen die het Judaisme/joden verbiedt.
2) Israel is tegen anti-semitisme
3) Israel ondersteunt de Ethiopische regering financieel
4) Israel dreigt die hulp stop te zetten

Vraagjes aan u: is dat "morele chantage" en erger dan het aannemen van een discriminerende wet? Moeten we Afrikanen de vrijheid laten hun wetten te maken?

Slinger
24-12-08, 18:50
1) De regering in Ethiopie wil een discriminerende wet aannemen.
2) De EU is tegen discriminatie
3) De EU ondersteunt de Ethiopische regering financieel
4) De EU zegt de steun te stoppen als er een discriminerende wet wordt aangenomen.
5) Ethiopie kiest naar eer en geweten wat ze willen.

Om het voor jou makkelijker te maken:
1) De regering in Ethiopie wil een wet aannemen die het Judaisme/joden verbiedt.
2) Israel is tegen anti-semitisme
3) Israel ondersteunt de Ethiopische regering financieel
4) Israel dreigt die hulp stop te zetten

Vraagjes aan u: is dat "morele chantage" en erger dan het aannemen van een discriminerende wet? Moeten we Afrikanen de vrijheid laten hun wetten te maken?

Alleen de vraag stellen is al immoreel, chantage, neo-koloniaal en volkomen abject.

Onno26
24-12-08, 19:05
Alleen de vraag stellen is al immoreel, chantage, neo-koloniaal en volkomen abject.

Dus als Duitsland gerund was door zwarte arme mensen, dan waren de Neurenberger wetten WEL ok geweest? Jouw cultuur-relativisme is misselijkmakend en erg ouderwets.

Je bent van het type "u mag homo's discrimineren-want ik ben geen homo" Gefeliciteerd, en dit uit angst voor racist/neo-koloniaal te worden aangezien.

Ik neem aan dat ik weer van jou hoor als jouw groep wordt gediscrimineerd, wel heel hard gillen dat dat discriminatie is hoor, en hopen dat de mensen die jouw groep discrimineren niet tot een historisch slecht behandelde groep behoren. Dan zou het, vermits jij niet alleen bent, wel eens erg stil kunnnen blijven.

Slinger
24-12-08, 19:16
Dus als Duitsland gerund was door zwarte arme mensen, dan waren de Neurenberger wetten WEL ok geweest? Jouw cultuur-relativisme is misselijkmakend en erg ouderwets.

Je bent van het type "u mag homo's discrimineren-want ik ben geen homo" Gefeliciteerd, en dit uit angst voor racist/neo-koloniaal te worden aangezien.

Ik neem aan dat ik weer van jou hoor als jouw groep wordt gediscrimineerd, wel heel hard gillen dat dat discriminatie is hoor, en hopen dat de mensen die jouw groep discrimineren niet tot een historisch slecht behandelde groep behoren. Dan zou het, vermits jij niet alleen bent, wel eens erg stil kunnnen blijven.

Ik heb het niet over het land waar ik woon, ik heb het over een land op 10.000 kilometer afstand. Daar wil ik me niet met de wetten bemoeien.

Onno26
24-12-08, 19:23
Ik heb het niet over het land waar ik woon, ik heb het over een land op 10.000 kilometer afstand. Daar wil ik me niet met de wetten bemoeien.

Joden discrimeren mag dus als het niet is in een land waar jij woont, en het tenminste op 10.000 KM afstand is? U houdt er vreemde regels op na.
Ik ben er altijd tegen, voel me verbonden met iedere jood waar ook ter wereld. Net als met homo's overigens. En alle andere minderheden die het slachtoffer worden van meerderheidsregime's op zoek naar een zondebok.