PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoera, de PvdA is extreemrechts geworden



Slinger
26-12-08, 13:13
Hoera, de PvdA is extreemrechts geworden
woensdag 24 december 2008 10:01

Het jaar van Fitna wordt afgesloten met de radicale, maar nog steeds, theoretische omzwaai van de PvdA. Laten we ze welkom heten bij de club van de extreemrechtse bewegingen! Waarom eigenlijk? Volgens de Anne Frank Stichting was de discussie over de dubbele nationaliteit een indicatie van het extreemrechtse aspect van de PVV. En dan te bedenken dat er mensen zijn, die Geert Wilders willen vervolgen.

Het duurde nog geen jaar totdat zelfs de sociaaldemocraten een aantal opvattingen van Wilders hebben moeten overnemen. Het strafrecht mag nooit en te nimmer worden ingezet voor het vervolgen van opinies. Want wat vandaag in de ogen van sommigen abject lijkt, is morgen misschien het regeringsbeleid. De grens is en blijft het prediken van geweld.

PvdA-voorzitter Lilianne Ploumen toont met haar notitie over integratie de intentie van de PvdA om een nieuwe koers te gaan varen. Ik benadruk de intentie. Omdat er soms tussen een intentie en realisatie ervan nog een onoverbrugbare kloof kan bestaan. Eerst zien dan geloven.

Streng
Na de uitstekende afzetting van Ella Vogelaar koos de PvdA- top voor een streng beleid. Ploumen zei tegen de Volkskrant: ‘Integratie vraagt van nieuwe Nederlanders de grootste inspanning. Loslaten waar je vandaan komt, onvoorwaardelijk kiezen voor Nederland’.

Volgens de PvdA-voorzitter is haar partij te lang te tolerant geweest voor migranten. ‘De fout die we nooit meer mogen maken, is het inslikken van kritiek op culturen of religies omwille van de tolerantie’. Ik kan dit alleen maar onderschrijven.

Deze gevoelige zaken werden lang geleden tevergeefs op de politieke agenda gezet. Wie waren de personen die het aan de orde hadden gesteld? Frits Bolkestein, Pim Fortuyn en Geert Wilders. De andersdenkenden werden binnen de PvdA geridiculiseerd en gemarginaliseerd.

Ehsan Jami werd uit de PvdA gezet vanwege zijn opvattingen die nu de officiële lijn van de partij vormen. En de intellectuelen, zoals ondergetekende, werden door huurlingen van de PvdA in de media uitgemaakt voor van alles en nog wat.

Ronald Plasterk, de toenmalige PvdA-columnist van de Volkskrant, maakte mij voor ultra rechts uit. U leest het niet verkeerd. Hij schreef dat echt. Bedoelde Plasterk extreemrechts? Ik werd aangevallen, omdat ik het een keer in NRC Handelsblad voor toenmalig minister Rita Verdonk had opgenomen.

Verwerpelijk
En de internationale charlatan Ian Buruma nam kritiekloos de beoordeling van Plasterk over in zijn boek. Deze verwerpelijke daad maakte Buruma nog rijk ook. De door PvdA en zijn geestverwanten gedomineerde prijzen- en feestcommissies kenden hem voor dit prutswerk tienduizenden euro’s (Erasmusprijs) toe. Helaas is onze kroonprins de voorzitter van de Erasmusprijs. Het Koningshuis moet ook lessen trekken uit deze omzwaai. Het zou verstandig zijn voor het voortbestaan van het Koningshuis dat zij zich niet gaan mengen met actuele politieke vraagstukken.

Maar wat zijn de gevolgen van deze omzwaai voor andere partijen? Het CDA presenteert zich als een zielloze partij die achter de PvdA aanloopt. Als voorbeeld noem ik hier de discussies rond de dubbele nationaliteit en de dienstplicht in Turkije. In beide zaken liep het CDA klakkeloos achter Voeglaar aan. Zij had namelijk geen problemen met beide zaken. Nu Vogelaar is afgezet en de PvdA voor een andere lijn heeft gekozen, zou het CDA ook voor een andere lijn moeten kiezen. Premier Jan Peter Balkenende maakt van het CDA een PvdA- knecht.

De VVD heeft zich de afgelopen jaren niet kunnen profileren op het thema integratie. Dit gebeurde op grond van een simpele menselijke reden: sommige VVD’ers hebben een enorme hekel aan de afvallige VVD’er te weten Geert Wilders.

Als het de VVD dit jaar niet lukt om de vraagstukken rond de islam, integratie en immigratie op een geloofwaardige wijze eigen te maken, dan zal de VVD in grote problemen komen. Maar ook de PVV moet uitkijken. Ze kunnen ten ondergaan aan hun eigen succes. De verleiding is immers groot om in de debatten nog scherpere retoriek aan te gaan slaan. Wie zichzelf overschreeuwt, wordt niet meer serieus genomen.

Marcouch en Cohen
Maar is de PvdA in staat om daadwerkelijk gestalte te geven aan dit nieuwe Wildersachtige voornemens? Ze moeten eerst de strijd aangaan met burgemeester Job Cohen en de bedenkelijke islamiseringsplannen van Ahmed Marcouch.

Ploumen nam wel afstand van Cohen: ‘Dat valt niet uit te leggen als je tegen nieuwe Nederlanders beweert dat homo’s en hetero’s gelijk zijn. Net als de straatcoaches van Job Cohen: in overheidsdienst geef je vrouwen een hand. Ook over de vrijheid van meningsuiting valt niet te onderhandelen. Krenken mag, geloof bekritiseren ook.’ Nu nog Marcouch met zijn verplichte koranles aan de openbare scholen.

De recente omwenteling in de PvdA is goed voor het land en algemeen belang. Omdat wij in een coalitieland wonen. De integratievraagstukken kunnen niet worden opgelost wanneer er geen consensus bestaat over de problemen en de aanpak ervan. De PvdA als een linkse emancipatoire partij hoort eerder in het kamp van Wilders en de VVD thuis dan bij de politieke correcte ontkenners in de ChristenUnie en D66. En het CDA? Dat is een identiteitsloze partij geworden, die overal thuishoort.

Maandag ben ik weer terug.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/Afshin-Ellian/Hoera,-De-PvdA-is-extreemrechts-geworden.htm

tanger'73
26-12-08, 13:39
Dat jij in je nopjes bent en dit nieuws als muziek in de oren klinkt moge duidelijk wezen.

knuppeltje
26-12-08, 17:05
Hoera, de PvdA is extreemrechts geworden
woensdag 24 december 2008 10:01


De recente omwenteling in de PvdA is goed voor het land en algemeen belang. Omdat wij in een coalitieland wonen. De integratievraagstukken kunnen niet worden opgelost wanneer er geen consensus bestaat over de problemen en de aanpak ervan. De PvdA als een linkse emancipatoire partij hoort eerder in het kamp van Wilders en de VVD thuis dan bij de politieke correcte ontkenners in de ChristenUnie en D66. En het CDA? Dat is een identiteitsloze partij geworden, die overal thuishoort.



Een dergelijke topic-titel kan dus alleen maar door een randdebiel worden verzonnen. Elke partij die de consensus zoekt, kan nooit extremistisch liks of rechts worden, dus ook de PvdA niet.
Extreem recht is uiterst verwerpelijk voor een land, en tegelijk zeggen dat de PvdA goed voor het land, omdat wij in een coalitie-land wonen (waar dus altijd naar consensus wordt gestreefd) is dan ook een gotspe.

Slinger
26-12-08, 17:08
Een dergelijke topic-titel kan dus alleen maar door een randdebiel worden verzonnen. Elke partij die de consensus zoekt, kan nooit extremistisch liks of rechts worden, dus ook de PvdA niet.
Extreem recht is uiterst verwerpelijk voor een land, en tegelijk zeggen dat de PvdA goed voor het land, omdat wij in een coalitie-land wonen (waar dus altijd naar consensus wordt gestreefd) is dan ook een gotspe.

De topictitel is niet verzonnen, ik heb gewoon de kop van het artikel overgenomen. Is het ook bij je opgekomen dat deze ironisch bedoeld was?

knuppeltje
26-12-08, 17:11
De topictitel is niet verzonnen, ik heb gewoon de kop van het artikel overgenomen. Is het ook bij je opgekomen dat deze ironisch bedoeld was?

Lees het nog een keertje over.

Slinger
26-12-08, 17:12
Lees het nog een keertje over.


Waarom?

knuppeltje
26-12-08, 17:13
Waarom?

Omdat het volgens mij niet zo ironisch bedoeld is als dat jij mogelijk denkt.

Slinger
26-12-08, 17:17
Omdat het volgens mij niet zo ironisch bedoeld is als dat jij mogelijk denkt.

Je snapt toch wel dat de schrijver met de topictitel probeert te zeggen dat de PvdA met dit standpunt over het dubbele paspoort nu een positie verdedigt die ze vorig jaar nog met alle kracht verwierp als extreemrechts, toen Wilders hetzelfde zei?

knuppeltje
26-12-08, 17:22
Je snapt toch wel dat de schrijver met de topictitel probeert te zeggen dat de PvdA met dit standpunt over het dubbele paspoort nu een positie verdedigt die ze vorig jaar nog met alle kracht verwierp als extreemrechts, toen Wilders hetzelfde zei?

En daarmee is dan meteen extreem rechts?

Slinger
26-12-08, 17:23
En daarmee is dan meteen extreem rechts?

Nou geef ik het op...

knuppeltje
26-12-08, 17:25
Nou geef ik het op...

Wat zou je anders?

Slinger
26-12-08, 17:28
Wat zou je anders?


Inderdaad.
Er zijn twee mogelijkheden: of je kunt het niet snappen of je wilt het niet snappen. Beide gevallen zijn ernstig, en voor allebei geldt dat ik niets meer kan doen...

tanger'73
26-12-08, 17:28
Nou geef ik het op...


Moet je doen, want je bent al voortijdig afgedroogt.

knuppeltje
26-12-08, 17:30
Inderdaad.
Er zijn twee mogelijkheden: of je kunt het niet snappen of je wilt het niet snappen. Beide gevallen zijn ernstig, en voor allebei geldt dat ik niets meer kan doen...

Leer eens lezen.

Slinger
26-12-08, 17:30
Moet je doen, want je bent al voortijdig afgedroogt.

afgedroogd

tanger'73
26-12-08, 17:31
afgedroogd

What ever, als het alleen maar bleef bij djes bij jou, was de wereld beter af.

Orakel
26-12-08, 22:20
Hoera, de PvdA is extreemrechts geworden
woensdag 24 december 2008 10:01

Maandag ben ik weer terug.

Afshin Ellian



Terug in Iran? Er is nog hoop....

De recente uitspraken en standpunten van de PvdA roepen overigens steevast het beeld op van Mo uit de serie Het Schnitzelparadijs, die telkenmale manhaftig roept: "Fok jou, gast".
Dat is de meest gepaste reactie op een partij van poseurs die hun opgelapte integratievisie op een potsierlijke praalwagen door de blanke en centrumrechtse straten van de zwevende kiezers trekken.
Een minister van integratie die het heeft over hulp, desnoods verplicht, en dan te laf is om gewoon het word dwang te gebruiken.
Niet met zulke hulp....

tanger'73
26-12-08, 23:42
Terug in Iran? Er is nog hoop....

De recente uitspraken en standpunten van de PvdA roepen overigens steevast het beeld op van Mo uit de serie Het Schnitzelparadijs, die telkenmale manhaftig roept: "Fok jou, gast".
Dat is de meest gepaste reactie op een partij van poseurs die hun opgelapte integratievisie op een potsierlijke praalwagen door de blanke en centrumrechtse straten van de zwevende kiezers trekken.
Een minister van integratie die het heeft over hulp, desnoods verplicht, en dan te laf is om gewoon het word dwang te gebruiken.
Niet met zulke hulp....


Mooi omschreven.

super ick
27-12-08, 09:51
Een dergelijke topic-titel kan dus alleen maar door een randdebiel worden verzonnen. Elke partij die de consensus zoekt, kan nooit extremistisch liks of rechts worden, dus ook de PvdA niet.
Extreem recht is uiterst verwerpelijk voor een land, en tegelijk zeggen dat de PvdA goed voor het land, omdat wij in een coalitie-land wonen (waar dus altijd naar consensus wordt gestreefd) is dan ook een gotspe.


Er is geen extreem rechtse partij in Nederland.

John2
27-12-08, 10:54
Er is geen extreem rechtse partij in Nederland.

Wat is in jou ogen dan extreem rechts of uberhoud rechts?

Ik weet nog dat er voor de LPF er werd gesproken over linkse partijen en rechtse partijen en we links zagen als Arbeiders en rechts als kapitalistische inslag.