PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël bombardeert moskee in Gazastrook



Slinger
28-12-08, 10:05
[/URL]Israël bombardeert moskee in Gazastrook

Gaza-Stad - De Israëlische luchtmacht heeft een moskee in Gaza-stad gebombardeerd. De moskee werd volgens Israël gebruikt voor terroristische activiteiten.

Palestijnse hulpverleners zeggen dat er bij de aanval twee doden zijn gevallen. Daarmee is het dodental van de Israëlische bombardementen op de Gazastrook volgens de Palestijnen opgelopen tot 230. Er zouden 700 mensen gewond zijn geraakt. Het zijn de zwaarste Israëlische luchtaanvallen in tientallen jaren.

De Israëlische premier Ehud Olmert heeft gezegd dat de aanval op de Gazastrook nog enige tijd kan duren. Israël sluit niet uit dat ook grondtroepen worden ingezet. Ook de Palestijnen lijken zich op te maken voor een langere strijd. Hamas-ideoloog Khaled Meshaal heeft opgeroepen tot een derde Palestijnse intifida en ook Ismail Haniyeh, de leider van de Hamasregering in de Gazastrook, toonde zich strijdlustig.

De VN-Veilligheidsraad heeft opgeroepen tot een onmiddellijke stopzetting van al het geweld in de Gazastrook. In een verklaring na een besloten zitting wordt aangedrongen op een politieke oplossing van het conflict. De Arabische Liga vergadert vandaag over de situatie. De Europese Unie roept beide kanten op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren. De Verenigde Staten houden Hamas verantwoordelijk omdat de organisatie een nieuw vredesbestand zou hebben gedwarsboomd.

http://www.wereldomroep.nl/news/international/6112986/Isral-bombardeert-moskee-in-Gazastrook

Joesoef
28-12-08, 10:15
Best wel lief van Israel dat ze niet op vrijdag middag een raket op die moskee hebben gegooid.

mulan
28-12-08, 11:14
De titel van het topic alleen al. Maakt dat het nu wat beter dat die honderden mensen afgeslacht zijn?

Sallahddin
28-12-08, 12:28
Best wel lief van Israel dat ze niet op vrijdag middag een raket op die moskee hebben gegooid.


:lol:

tragi_hilarisch :

wat een soort mens ben je , sissy ???

Wat een walgelijk mafkees ben je ,zeg !

ben je echt moslim ??? :

dat betwijfel ik sterk , amazing freak : je bent het typisch soort collaborateur :

je hebt het juist profiel ervoor ! :kotsen2:

Sallahddin
28-12-08, 12:34
[/URL]Israël bombardeert moskee in Gazastrook

Gaza-Stad - De Israëlische luchtmacht heeft een moskee in Gaza-stad gebombardeerd. De moskee werd volgens Israël gebruikt voor terroristische activiteiten.

Palestijnse hulpverleners zeggen dat er bij de aanval twee doden zijn gevallen. Daarmee is het dodental van de Israëlische bombardementen op de Gazastrook volgens de Palestijnen opgelopen tot 230. Er zouden 700 mensen gewond zijn geraakt. Het zijn de zwaarste Israëlische luchtaanvallen in tientallen jaren.

De Israëlische premier Ehud Olmert heeft gezegd dat de aanval op de Gazastrook nog enige tijd kan duren. Israël sluit niet uit dat ook grondtroepen worden ingezet. Ook de Palestijnen lijken zich op te maken voor een langere strijd. Hamas-ideoloog Khaled Meshaal heeft opgeroepen tot een derde Palestijnse intifida en ook Ismail Haniyeh, de leider van de Hamasregering in de Gazastrook, toonde zich strijdlustig.

De VN-Veilligheidsraad heeft opgeroepen tot een onmiddellijke stopzetting van al het geweld in de Gazastrook. In een verklaring na een besloten zitting wordt aangedrongen op een politieke oplossing van het conflict. De Arabische Liga vergadert vandaag over de situatie. De Europese Unie roept beide kanten op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren. De Verenigde Staten houden Hamas verantwoordelijk omdat de organisatie een nieuw vredesbestand zou hebben gedwarsboomd.

http://www.wereldomroep.nl/news/international/6112986/Isral-bombardeert-moskee-in-Gazastrook

U're trying to justify the unjustifiable & defend the undefendable with those lowest of the lowest lies ??? , devil's advocate ??? :

u can also justify German nazis crimes too this way :

congratulations !

I just hope for u someday that u will be personnaly confronted with this israeli nazi madness consequences , & then i w'd like to hear from u,if u do survive it at least , denial disgusting freak :

shame on u, bastard :

how can u justify the assassination of more than 282 people this way ???:

how can u tell such lies ???

How can u live with urself, piece of dirt :

well, my apologies for ...dirt :

u're lower than that indeed !

IbnRushd
28-12-08, 12:39
:lol:

tragi_hilarisch :

wat een soort mens ben je , sissy ???

Wat een walgelijk mafkees ben je ,zeg !

ben je echt moslim ??? :

dat betwijfel ik sterk , amazing freak : je bent het typisch soort collaborateur :

je hebt het juist profiel ervoor ! :kotsen2:

Volgens mij was zijn reactie sarcastisch bedoeld hoor. Ik geloof niet dat Joesoef pro-Israël is.

Slinger
28-12-08, 12:41
Scheiding van kerk en staat, dat kent Hmas duidelijk niet...

IbnRushd
28-12-08, 12:44
Scheiding van kerk en staat, dat kent Hmas duidelijk niet...

Jij gelooft ook alles wat Israel beweert he? Of had je niet in de gaten dat geloven in de kerk hoort?

Joesoef
28-12-08, 13:06
:lol:




Gelukkig zat de kerst in de weg, ze zouden het zeker gedaan hebben.

Joesoef
28-12-08, 13:06
Scheiding van kerk en staat, dat kent Hmas duidelijk niet...


Pardon?

Sallahddin
28-12-08, 13:26
Volgens mij was zijn reactie sarcastisch bedoeld hoor. Ik geloof niet dat Joesoef pro-Israël is.

Nee, maar ik word geirriteerd door die impotent steriel cynisch onverschillig smakeloos sarcastisch ironisch houding van die man :

het is alsof die loser geen gevoel heeft ! + die kont_likkerij & wanna belong _cry for attention _flirts die hij 1zijdig voelt met betrekking tot deze westerse selectief hypocriet moraal denial freaks !


+
there's nothing funny 'bout these new nazis' war crimes, crimes against humanity ...


& nobody can justify them or defend them 'cause they 're undefendable & unjustifiable !

:zwaai:
:zwaai:

Sallahddin
28-12-08, 13:31
Scheiding van kerk en staat, dat kent Hmas duidelijk niet...

Ik zou graag jouw ongenuanceerd onbeschaamd hypocriet kop willen zien als in de plaats van palestijnen 282 joden zouden zijn omgekomen :

lowest of the lowest denial freak, devil's advocate :

u're the type of zionist shit_human disgrace _shame ....that i w'd rather put a bloody bullet into his zionist skull & with a huge pleasure , than talk to ! :kotsen2:

nazi denial freak ! :

u make me wanna puke indeed ! :kotsen2:

Tfffoouuuuuuuuuu! :fuckit2:

:fuckit2:

tanger'73
28-12-08, 13:39
:lol:

tragi_hilarisch :

wat een soort mens ben je , sissy ???

Wat een walgelijk mafkees ben je ,zeg !

ben je echt moslim ??? :

dat betwijfel ik sterk , amazing freak : je bent het typisch soort collaborateur :

je hebt het juist profiel ervoor ! :kotsen2:

Joesoef heeft het hart op de juiste plek en is evenals de meeste oprechte mensen er ook tamelijk ziek van.

Sallahddin
28-12-08, 14:09
Joesoef heeft het hart op de juiste plek en is evenals de meeste oprechte mensen er ook tamelijk ziek van.

Nou, sorry dan :

maar ik had er niks van gemerkt van die "ziekgevolens" van de man :

ik vraag me juist af of die wel gevoelens heeft !

Thanks!

:zwaai:

tanger'73
28-12-08, 14:16
Nou, sorry dan :

maar ik had er niks van gemerkt van die "ziekgevolens" van de man :

ik vraag me juist af of die wel gevoelens heeft !

Thanks!

:zwaai:

Diep van binnen ondanks onze achtergronden delen we gemeenschappelijke aanstotelijkheden, die we collectief moeten uiten.

Slinger
28-12-08, 16:39
Jij gelooft ook alles wat Israel beweert he? Of had je niet in de gaten dat geloven in de kerk hoort?

Geloven hoort in de kerk, maar horen wapens in de moskee?

Slinger
28-12-08, 16:42
.that i w'd rather put a bloody bullet into his zionist skull & with a huge pleasure , than talk to


Jij bent dus de echte nazi!

mulan
28-12-08, 18:38
Geloven hoort in de kerk, maar horen wapens in de moskee?

Israel zegt dat dus dat neem ik met een paar kilo's zout. Maar zelfs als ze een arsenaal aan wapens daar hadden is dat een leuke zijweg voor je maar doet dit uiteraard helemaal NIETS af aan het onrecht dat de Palestijnen aangedaan wordt.

Slinger
28-12-08, 19:12
Israel zegt dat dus dat neem ik met een paar kilo's zout. Maar zelfs als ze een arsenaal aan wapens daar hadden is dat een leuke zijweg voor je maar doet dit uiteraard helemaal NIETS af aan het onrecht dat de Palestijnen aangedaan wordt.

Nou, daar gaat dit topic toevallig wel over. Maar vind jij het juist om een godshuis als wapenopslag te gebruiken?

Orakel
28-12-08, 19:48
Scheiding van kerk en staat, dat kent Hmas duidelijk niet...

Ach jawel...dat is ook de reden dat zij zich proberen af te scheiden van Israel, dat land wier bestaan ontleend wordt aan de heilige schrift.....

Repentance
28-12-08, 20:28
Scheiding van kerk en staat, dat kent Hmas duidelijk niet...

En laat het nu net zo zijn dat er juist in Israel zelf geen scheiding van kerk en staat bestaat.

izrinou
28-12-08, 20:48
arabieren zijn hersensdood.
een kleine kut land tussen die arbaische landen beheert de hele wereld.
tfoeeeeeeeeeeeee kh arabische en moslims leiders..

mulan
28-12-08, 21:02
Nou, daar gaat dit topic toevallig wel over. Maar vind jij het juist om een godshuis als wapenopslag te gebruiken?

"Israel zegt dat dus dat neem ik met een paar kilo's zout."

Slinger
28-12-08, 21:48
Ach jawel...dat is ook de reden dat zij zich proberen af te scheiden van Israel, dat land wier bestaan ontleend wordt aan de heilige schrift.....

En hoe zit het met de strijd van Hamas? Leunt die niet op een bepaalde godsdienstige ideologie?

knuppeltje
29-12-08, 08:52
En hoe zit het met de strijd van Hamas? Leunt die niet op een bepaalde godsdienstige ideologie?

Je geeft dus toe dat Israël leunt op een godsdienstige ideologie.
Een verkapte theocratie dus.

Slinger
29-12-08, 09:36
Je geeft dus toe dat Israël leunt op een godsdienstige ideologie.
Een verkapte theocratie dus.

Altijd als jij het woordje dus gebruikt volgt er een denkfout.

knuppeltje
29-12-08, 10:44
Altijd als jij het woordje dus gebruikt volgt er een denkfout.

Inderdaad, nu ook weer zie ik. :giechel:

Slinger
29-12-08, 10:45
Inderdaad, nu ook weer zie ik. :giechel:

Maar zeg eens, wat vind je van het gebruiken van een moskee als wapenopslagplaats?

knuppeltje
29-12-08, 10:47
Maar zeg eens, wat vind je van het gebruiken van een moskee als wapenopslagplaats?

Tja, als er dadelijk geen huis meer overeind blijft moeten ze misschien wel.

Slinger
29-12-08, 10:52
Tja, als er dadelijk geen huis meer overeind blijft moeten ze misschien wel.

Inderdaad, daar is Hamas goed in: militaire installaties in gewone huizen, tussen gewone burgers. En maar janken over burgerslachtoffers.

knuppeltje
29-12-08, 10:53
Inderdaad, daar is Hamas goed in: militaire installaties in gewone huizen, tussen gewone burgers. En maar janken over burgerslachtoffers.

En wie schoot dit weekend daar dan de boel aan flarden, Hamas?

Slinger
29-12-08, 10:56
En wie schoot dit weekend daar dan de boel aan flarden, Hamas?

Wie heeft het bestand gebruikt om Gaza vol met wapen te stouwen?

Wie heeft het bestand opgezegd?

Wie heeft honderden raketten afgevuurd op Israël, waarbij twee meisjes zijn omgekomen?

super ick
29-12-08, 11:04
En wie schoot dit weekend daar dan de boel aan flarden, Hamas?

Langzaam worden de raketten van Hamas beter. Maar het blijft schroot. Honderden schieten ze er af en 2 doden.
Israel 2 en honderden doden. (als ze erop zouden zijn zoveel mogelijk slachtoffers te maken)

Enkele zaken vind ik toch frappant.

Kennelijk hebben ook de bondgenoten er baat bij de betere raketten NIET aan Hamas te leveren.
Aan wapens en munitie geen gebrek maar wel aan voeding en medicatie.

HEt is een vuil politiek spel waar diversen garen bij spinnen. Jammer dat het over de ruggen gaat van de man in de straat van Gaza.
Geloof is een mooi ding (misschien) Maar je moet het lekker thuis houden.

knuppeltje
29-12-08, 11:20
=Slinger;3826790]Wie heeft het bestand gebruikt om Gaza vol met wapen te stouwen?

Vol met wapens?, Ondanks datgene wat ze hebben, richt dat maar heel weinig schade aan vergeleken met wat doet.


Wie heeft het bestand opgezegd?

En om welke reden onder anderen was dat ook weer? Wie is er ondanks dat bestand gewoon door gegaan met Hamasleiders uit te schakelen?


Wie heeft honderden raketten afgevuurd op Israël, waarbij twee meisjes zijn omgekomen?

En dus schoot Israel er maar zo'n kleine 300 Palestijnen overhoop.
Tis stom van ze, maar als ratten in een door Israël geschapen rattenval kunnen ze niet veel anders. Maar zelfs zonder die plofdingen zal Israël gewoon doorgaan om de Gaza uit te roken. Ooit moet er volgens de zionisten dat Erets Israel komen, en dan wel het liefst alleen voor joden.

knuppeltje
29-12-08, 11:33
=super ick;3826805]Israel 2 en honderden doden. (als ze erop zouden zijn zoveel mogelijk slachtoffers te maken)

Hun manier van afschrikking, tevens met de hoop dat die Palestijnen dan wel zullen oprotten


Enkele zaken vind ik toch frappant.

Kennelijk hebben ook de bondgenoten er baat bij de betere raketten NIET aan Hamas te leveren.
Aan wapens en munitie geen gebrek maar wel aan voeding en medicatie.

Nee, ook de buren hebben daar geen baat bij vinden ze.

Die wapens zijn niet zo groot, die krijg je wel door de tunnels, en daar gaat ook voedsel door, laatst honderden kalveren voor een islamitische feestdag, alleen hele vrachtauto's voedsel elke dag is iets moeilijker blijkbaar. Die krengen vallen aan de Egyptische kant ook op, en de Egyptenaren willen geen gesodemieter met Israël.


HEt is een vuil politiek spel waar diversen garen bij spinnen. Jammer dat het over de ruggen gaat van de man in de straat van Gaza.

Yep.


Geloof is een mooi ding (misschien) Maar je moet het lekker thuis houden.

Tja, peuter dat die zionisten maar eens aan hun knars.

Slinger
29-12-08, 11:33
Vol met wapens?, Ondanks datgene wat ze hebben, richt dat maar heel weinig schade aan vergeleken met wat doet.

Gaza is op dit moment één groot wapenarsenaal. Aan alles is gebrek, maar wapens en raktten zijn er genoeg. Voorafgaande aan de inval zijn er werkelijk honderden afgevuurd.


En om welke reden onder anderen was dat ook weer? Wie is er ondanks dat bestand gewoon door gegaan met Hamasleiders uit te schakelen?

Je bent naïef als je denkt dat alles wat er nu gebeurt niet door Hamas was gepland.


En dus schoot Israel er maar zo'n kleine 300 Palestijnen overhoop.
Tis stom van ze, maar als ratten in een door Israël geschapen rattenval kunnen ze niet veel anders. Maar zelfs zonder die plofdingen zal Israël gewoon doorgaan om de Gaza uit te roken. Ooit moet er volgens de zionisten dat Erets Israel komen, en dan wel het liefst alleen voor joden.

Kijk jij maar eens naar het uiteindelijke doel van Hamas.

knuppeltje
29-12-08, 11:53
=Slinger;3826855]Gaza is op dit moment één groot wapenarsenaal. Aan alles is gebrek, maar wapens en raktten zijn er genoeg. Voorafgaande aan de inval zijn er werkelijk honderden afgevuurd.

Volgens mij waren er daarbij die niet eens ver genoeg kwamen om de Gaza te kunnen komen. De rest richtte beperkte schade aan.


Je bent naïef als je denkt dat alles wat er nu gebeurt niet door Hamas was gepland.

De uitschakeling van hun leiders door Israël, ondanks dat bestand?


Kijk jij maar eens naar het uiteindelijke doel van Hamas.

Als dat is wat jij veronderstelt dat het is, dan is dat niet erger dan het omgekeerde van wat de zionisten willen, eerder minder. De palestijnen willen gewoon terug wat van hen was. Als het aan de zionisten ligt, dan komt er een Erets Israel, maar alleen voor de joden.

Sallahddin
29-12-08, 11:55
Jij bent dus de echte nazi!

voor ongenuanceerd hypocriet denial_freaks _laffe zionisten typen zoals jij , die alleen de language of force zouden verstaan , tja:

dan zou je alleen maar oogsten wat je kweekt : violence breeds violence :

see this enlightening article : dummy :

"Language of force" by israeli Uri Avnery :

http://www.antiwar.com/avnery/?articleid=11525

Ur zionists' lovers are digging their own graves : they just don't know it yet !

Slinger
29-12-08, 12:16
voor ongenuanceerd hypocriet denial_freaks _laffe zionisten typen zoals jij , die alleen de language of force zouden verstaan , tja:

[/B]


Ik heb het idee dat dat nogal vaak voorkomt, dat mensen volgens jou alleen maar de taal van het geweld kunnen begrijpen...

knuppeltje
29-12-08, 12:21
Ik heb het idee dat dat nogal vaak voorkomt, dat mensen volgens jou alleen maar de taal van het geweld kunnen begrijpen...

Heb die pief af en toe nog gelijk in ook.

Slinger
29-12-08, 12:28
Heb die pief af en toe nog gelijk in ook.

En hij is dus niet de enige. Niet verwonderlijk dat er zo veel oorlog op de wereld is...

knuppeltje
29-12-08, 12:31
En hij is dus niet de enige. Niet verwonderlijk dat er zo veel oorlog op de wereld is...

Neu, ik denk niet dat Sala de enigste is die dat ziet. Van jou ziet hij het ook heel goed.

Slinger
29-12-08, 12:33
Neu, ik denk niet dat Sala de enigste is die dat ziet. Van jou ziet hij het ook heel goed.

Ja, hij vindt inderdaad dat geweld tegen mensen als ik gebruikt moet worden. Terwijl ik toch de vrede in persona ben...

Al Sawt
29-12-08, 13:28
Scheiding van kerk en staat, dat kent Hmas duidelijk niet...

Uiteraard kent jouw gelieve Israel wel scheiding van kerk en staat. Wel met vliegverbod voor EL Al tijdens Sabbat.

Al Sawt
29-12-08, 13:43
Langzaam worden de raketten van Hamas beter. Maar het blijft schroot. Honderden schieten ze er af en 2 doden.
Israel 2 en honderden doden. (als ze erop zouden zijn zoveel mogelijk slachtoffers te maken)

Enkele zaken vind ik toch frappant.

Kennelijk hebben ook de bondgenoten er baat bij de betere raketten NIET aan Hamas te leveren.
Aan wapens en munitie geen gebrek maar wel aan voeding en medicatie.

HEt is een vuil politiek spel waar diversen garen bij spinnen. Jammer dat het over de ruggen gaat van de man in de straat van Gaza.
Geloof is een mooi ding (misschien) Maar je moet het lekker thuis houden.
Wat een ongelooflijk stuk vuil.


Het is frappant dat er lieden zijn die hun meningen over bepaalde zaken uiten en dat op grond van totale onwetendheid.

Een geschiedenisles voor Superdick.


Hamas beheert naast een bevrijdingsleger ook ziekenhuizen. Hamas dankt de steun van de Palestijnen aan de sociale voorzieningen als ziekenhuizen en scholen. Dat er geen medicatie of voedsel leverbaar is in Gaza, komt door de Israelische boycot.

Hamas maakt raketten en die worden dus niet aan Hamas geleverd. En het is te danken aan Israel. Want Hamas gebruikt explosieven en onderdelen van niet ontplofte Israelische raketten, bommen en granaten.

Het is inderdaad een vuil politiek stuk. Dat een stuk gestoorde reli fanaten een volk op basis van 2000 jr. oude fabel kunnen onderdrukken en halfgare idioten als Superdick kunnen laten geloven dat gelijk aan hun kant staat.

knuppeltje
29-12-08, 13:48
Ja, hij vindt inderdaad dat geweld tegen mensen als ik gebruikt moet worden. Terwijl ik toch de vrede in persona ben...

Lees het nog eens een keer over, en probeer het dan eens tee begrijpen ja.

Joesoef
29-12-08, 14:03
Wie heeft het bestand gebruikt om Gaza vol met wapen te stouwen?

Wie heeft het bestand opgezegd?

Wie heeft honderden raketten afgevuurd op Israël, waarbij twee meisjes zijn omgekomen?


Honderden raketten en twee doden. Hoeveel doden zijn er dit weekend gemaakt?

Gaza is een van de overbevolkste/ krottenstad die er is. Makkelijk mikken.

John2
29-12-08, 14:26
Honderden raketten en twee doden. Hoeveel doden zijn er dit weekend gemaakt?

Gaza is een van de overbevolkste/ krottenstad die er is. Makkelijk mikken.

Ondertussen zijn er al duizenden afgeschoten tijdens de gevechten die nog steeds gaande zijn.
Ik denk dan ook niet dat de vraag belangrijk is waarom deze worden afgeschoten, maar hoe zij aan deze wapens komen en aan het geld om deze wapens te kunnen betalen.
Immers legaal kost een raket al snel 4500 euro, illegaal moet je al snel rekenen op 4-6 keer het bedrag.
Daar had je heel veel mensen mee kunnen voeden en heel veel medische zorg voor kunnen bieden.

super ick
29-12-08, 15:51
Wat een ongelooflijk stuk vuil.


Het is frappant dat er lieden zijn die hun meningen over bepaalde zaken uiten en dat op grond van totale onwetendheid.

Een geschiedenisles voor Superdick.


Hamas beheert naast een bevrijdingsleger ook ziekenhuizen. Hamas dankt de steun van de Palestijnen aan de sociale voorzieningen als ziekenhuizen en scholen. Dat er geen medicatie of voedsel leverbaar is in Gaza, komt door de Israelische boycot.

Hamas maakt raketten en die worden dus niet aan Hamas geleverd. En het is te danken aan Israel. Want Hamas gebruikt explosieven en onderdelen van niet ontplofte Israelische raketten, bommen en granaten.

Het is inderdaad een vuil politiek stuk. Dat een stuk gestoorde reli fanaten een volk op basis van 2000 jr. oude fabel kunnen onderdrukken en halfgare idioten als Superdick kunnen laten geloven dat gelijk aan hun kant staat.

Hamas wil de gewonden anders niet door Egypte laten behandelen. Relifanaten is een mooi woord dat tevens opgaat voor Hamas.
Die smokkel door die tunnels daar weet ik van.

Beantwoord voor mij nu eens 1 vraag:

Waarom schiet je raketten af terwijl je weet wat je bevolking staat te wachten?

Al Sawt
29-12-08, 16:02
Hamas wil de gewonden anders niet door Egypte laten behandelen. Die smokkel door die tunnels daar weet ik van. Tuurlijk. Je weet van alles van. Alleen jammer dat je het nooit en te nimmer kan vertalen naar jouw reacties. Want nuance en objectiviteit is ver te zoeken. Wat zal het zijn: Onkunde om het te vertalen of ben je te gekleurd om een objectief stuk neer te zetten?

Wat betreft Hamas en Egypte, moet het nog worden bevestigd door bronnen en motivatie door Hamas. Ik neem aan dat zij een gegrond reden hebben.



Relifanaten is een mooi woord dat tevens opgaat voor Hamas.Maar niet voor Israel?



Beantwoord voor mij nu eens 1 vraag:

Waarom schiet je raketten af terwijl je weet wat je bevolking staat te wachten?Opnieuw is onwetendheid aan het licht gekomen.

Misschien omdat Israel ondanks bestand, Gazastrook van buitenwereld heeft afgesloten? Misschien omdat Israel gewoon door ging met schenden van het bestand en misschien omdat zij keer op keer Hamasleden zaten te liquideren met bosjes Palestijnse burgers erom heen.

Wist je dat? Of ben je van mening dat de schuld bij Hamas zit?

Tomas
29-12-08, 16:05
Wist je dat? Of ben je van mening dat de schuld bij Hamas zit?

Dat is niet de kwestie. De schuld van deze massamoord ligt overduidelijk bij de Israeli. Een additionele vraag is, waarom vuurt Hamas raketten af, als je weet dat vroeg of laat de Israeli op deze wijze 'terug' slaan.

Al Sawt
29-12-08, 16:10
Dat is niet de kwestie. De schuld van deze massamoord ligt overduidelijk bij de Israeli. Een additionele vraag is, waarom vuurt Hamas raketten af, als je weet dat vroeg of laat de Israeli op deze wijze 'terug' slaan.

Je hebt gelijk. De Palestijnen kunnen ook voor kiezen om niet te reageren. En gewoon accepteren dat ze sterven door ondervoeding en moordacties.

Zonder dat er enig ruchtbaarheid aan wordt gegeven en dat paar Zionisten hun Sabat rustig kunnen uitslapen.

Tomas
29-12-08, 16:11
Je hebt gelijk. De Palestijnen kunnen ook voor kiezen om niet te reageren. En gewoon accepteren dat ze sterven door ondervoeding en moordacties.

Zonder dat er enig ruchtbaarheid aan wordt gegeven en dat paar Zionisten hun Sabat rustig kunnen uitslapen.

Tja, misschien heb je gelijk en is het inderdaad ingebakken nihilisme.

Yintec
29-12-08, 17:29
leren ze het dan nooit, de mensen, oog om oog , tand om tand..
waar blijven de vredestichters van vroeger?

In Congo ook al slachtpartijen van mensen..alsof het om dieren gaat...
en dat alles in de naam van godsdiensten die vrede en verdraagzaamheid
leren.

super ick
29-12-08, 17:43
Tuurlijk. Je weet van alles van. Alleen jammer dat je het nooit en te nimmer kan vertalen naar jouw reacties. Want nuance en objectiviteit is ver te zoeken. Wat zal het zijn: Onkunde om het te vertalen of ben je te gekleurd om een objectief stuk neer te zetten?


Je geeft geen antwoord op de vraag. Ik denk dat ik minder gekleurd ben in dit conflict dan jij en menig prikker hier.



Wat betreft Hamas en Egypte, moet het nog worden bevestigd door bronnen en motivatie door Hamas. Ik neem aan dat zij een gegrond reden hebben.


Maar natuurlijk. De koorknaapjes van Hamas hebben alleen nobele doelen en drijfveren. Ik heb hier nog geen negatief woord van jou gelezen betreffend Hamas. Alles gaat erin als zoete koek.



Maar niet voor Israel?


Het woordje 'tevens' heb je toch wel gelezen? Of zit je zo om redenen om mij te beledigen verlegen dat je gewoon niet leest?



Misschien omdat Israel ondanks bestand, Gazastrook van buitenwereld heeft afgesloten? Misschien omdat Israel gewoon door ging met schenden van het bestand en misschien omdat zij keer op keer Hamasleden zaten te liquideren met bosjes Palestijnse burgers erom heen.
Wist je dat? Of ben je van mening dat de schuld bij Hamas zit?

Dat wist ik en dat keur ik ook beslist af.
Dat afsluiten van de Gazastrook had ook te maken met de aanslagen. En vooral de sterk oplopende intensiteit daarvan. Men drijft elkaar tot wanhoop, zoveel is wel duidelijk.
De krachten zijn oneerlijk verdeelt. Als de verhouding andersom was geweest had Israel allang niet meer bestaan.

Alle acties over en weer passen in de geweldspiraal en kunnen niet meer los van elkaar beoordeelt worden. Ik heb zojuist nog even een filmpje van Hamas en hun handvest zitten kijken. Moet ik dat plaatsen? Het is te walgelijk voor woorden. Net als de raketaanvallen op Gaza te walgelijk voor woorden zijn.

Ik heb werkelijk niets met welk geloof dan ook. Van mij hadden ze een Israel in bv. Canada mogen stichten.

Hamas weet de gevolgen van hun raketbeschietingen. Zij offeren willens en wetens Palestijnse burgers op. Zij weten dat als de Israelische luchtmacht gaat bombarderen zij niets meer uit kunnen richten.
Inmiddels zitten de kopstukken in de schuilkelders en mag het al veel te lang lijdende Palestijnse volk de bommen opvangen. De Palestijnen zijn niet geholpen met deze vruchteloze vorm van verzet.

Orakel
29-12-08, 21:37
En hoe zit het met de strijd van Hamas? Leunt die niet op een bepaalde godsdienstige ideologie?

Even een kleine zijstap: wat doen mensen die geloven, hier in Europa, op het moment dat ze vastlopen en er niet meer uitkomen? Echt absoluut vast en klem komen te zitten. Juist, die roepen meesentijds hun God aan, zij het in smekende zin, zij het in verketterende zin.

Nou hebben we het niet alleen over mensen, maar over een politieke partij, die begon als en beweging, ontstaan uit de Moslimbroederschap uit Egypte, in een tijdsgewricht dat het geloof er nog meer toe deed dan nu en zelfs gesteund door Israel.
Legitimeert dat? Intereseert me eigenlijk geen barst, zeker niet als Sjors Boes kritiekloos zijn God voor zijn karretje mag spannen.
En om de discussie zuiver te houden en constante jij-bakken te voorkomen: Hamas en Fatah zijn kneuzen die hun bevolking niet verdienen.

Maar Hamas staat zichzelf er niet op voor een democratische rechtstaat te bestieren, een beschaving te vertegewoordigen, Hamas bezet Israel niet en is dus ook niet door VN-resoluties gehouden om te zorgen voor een menselijk bestaan voor de Israeliche bevolking in de bezette gebieden.

Israel is dit alles wel. Gesteund. Door landen die andere landen willen bevrijden. En beschaving willen brengen. En democratie.
Raar dat die Palestijnen dat niet willen. Nog raarder dat ze het ondanks alles wel willen.
Alsof je een Marokkaan spreekt die wel iets ziet in de integratieplannen van die leugenaar Wilders.

De aristocraten van de moraal hebben dezelfde makke als de notoire leugenaar: niemadn die ze gelooft, behalve zijzelf.

super ick
30-12-08, 11:57
Kijk jij maar eens naar het uiteindelijke doel van Hamas.

Gaarne uw speciale aandacht voor de 1 na laatste regel.

Hamas Handvest
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Het Handvest van de Hamas is op 18 augustus 1988 geschreven en bevat diverse doelen. Het Handvest zelf is opgedeeld in zesendertig artikelen en vijf hoofdstukken, exclusief de introductie en epiloog. De epiloog vangt aan met soera Het Geslacht van Imraan 109-111.

Het handvest van Hamas is geen politiek partijprogramma in de westerse zin van het woord, maar een religieus document met een groot aantal verwijzingen naar aya's[1]; de Koran wordt in de islam beschouwd als het zuiver overgeleverde woord van God. Waar een politiek partijprogramma door een partijcongres nog wel eens gewijzigd kan worden, ligt dat door de relatie van het Hamas-handvest met de Koran lastiger[1]. Het handvest is daarmee als het fundament van Hamas te beschouwen.

Naast religieuze beschouwingen geeft het handvest ook een overzicht van het joodse streven naar de wereldheerschappij. Artikel 22 van het handvest is geïnspireerd op de Protocollen van de wijzen van Sion. In dit artikel wordt gemeld dat de joden zitten achter de Franse Revolutie, het communisme en achter het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog, waarbij het islamitische kalifaat werd vernietigd.

Een aantal belangrijke punten uit het handvest zijn:

Uit het voorwoord: Israël zal opkomen en zal overeind blijven tot de islam het elimineert, net zoals die de voorgangers ervan heeft geëlimineerd.
Artikel 1: De Islamitische Verzetsbeweging baseert haar richtlijnen op de islam; ontleent daaraan haar denken, interpretaties en denkbeelden over het bestaan, het leven en menselijkheid; verwijst ernaar voor wat betreft haar handelen; en is erdoor geïnspireerd bij iedere stap die wordt gezet.
Uit artikel 2: De Islamitische verzetsbeweging is één der vleugels van de Moslim Broeders in Palestina. De Moslimbroederschap is een wereldorganisatie, de grootste islamitische beweging in het moderne tijdperk.
Uit artikel 6: De Islamitische Verzetsbeweging is een specifiek Palestijnse beweging die haar trouw aan God verschuldigd is, haar levenswijze aan de islam ontleent en ernaar streeft het vaandel van God over iedere centimeter van Palestina te doen wapperen.
Uit artikel 7: Hamas heeft ernaar verlangd Gods belofte ten uitvoer te leggen, hoeveel tijd dat ook kost. Mohammed ... zei: "De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."
Uit artikel 10: De islamitische verzetsbeweging zal de onderdrukten ondersteunen, zal rechtvaardigheid brengen en de onrechtvaardigheid verslaan, in woord en daad en met al zijn macht en overal waar het kan.
Uit artikel 11: De islamitische verzetsbeweging gaat er vanuit dat Palestina een islamitische waqf is voor de toekomstige moslimgeneraties tot de Dag des oordeels.
Uit artikel 13: Er is geen oplossing voor het Palestijnse probleem dan de jihad.
Uit artikel 28: Nooit mag vergeten worden dat na de verovering van de Heilige Stad door de Joden in 1967 zij bij de Al-Aqsamoskee hebben verkondigd: Mohammed is dood en zijn afstammelingen zijn alle vrouwen. Israël, jodendom en Joden hebben de islam en alle moslims uitgedaagd. Moge de lafaards nooit slapen.
Uit artikel 31: De islamitische verzetsbeweging is een humane beweging. De beweging neemt mensenrechten in acht en wordt geleid door de islamische tolerantie als de beweging handelt met volgelingen van een ander geloof. Het neemt niemand tot tegenstander dan hen die de beweging tot tegenstander maakt.
Uit artikel 32: Het verlaten van de conflictcirkel met Israël is hoogverraad; vervloekt zij degene die dat doet.
Uit artikel 35: De islamitische verzetsbeweging neemt een voorbeeld aan o.a. Saladin en hoe hij Palestina van de Kruisvaarders bevrijdde.

P.s. Voor de echte fans kan ook nog een paar Hamas Promofilmpjes posten. Misschien dat dat de ogen opent voor wat Hamas met de Palestijnen doet.
Het anti-Israel gevoel zit kennelijk zo diep dat men dergelijke groeperingen op handen draagt.
Ik sta gevoelsmatig aan Palestijnse kant. Maar met Hamas wil perse niet geidentificeert worden.

knuppeltje
30-12-08, 12:03
Gaarne uw speciale aandacht voor de 1 na laatste regel.

Hamas Handvest
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Het Handvest van de Hamas is op 18 augustus 1988 geschreven en bevat diverse doelen. Het Handvest zelf is opgedeeld in zesendertig artikelen en vijf hoofdstukken, exclusief de introductie en epiloog. De epiloog vangt aan met soera Het Geslacht van Imraan 109-111.

En ondertussen is er helemaal niets gebeurt natuurlijk.
Dat Hamas ondertussen de staat Israël binnen de grenzen van voor 1967 heeft erkend, was je even vergeten zeker?

Aït Ayt
30-12-08, 12:22
En ondertussen is er helemaal niets gebeurt natuurlijk.
Dat Hamas ondertussen de staat Israël binnen de grenzen van voor 1967 heeft erkend, was je even vergeten zeker?

ga supersick maar eens uitleggen dat het handvest een vlugschrift is dat tijdens de intifadah in de opwinding van de strijdt geschreven werd door 1 persoon die het zonder overleg gepubliceerd heeft..

supersick loopt meer dan 20 jaar achter de feiten aan..

super ick
30-12-08, 12:29
En ondertussen is er helemaal niets gebeurt natuurlijk.
Dat Hamas ondertussen de staat Israël binnen de grenzen van voor 1967 heeft erkend, was je even vergeten zeker?

Hoeraaaaaa, Hamas heeft erkand wat de hele wereld al erkent heeft, chapeau!

Post jij even het herschreven handvest van Hamas? Dit is namelijk nog steeds geldig!

Je kunt helemaal voor de Palestijnse zaak staan, alle begrip, alle steun. Maar verlies niet uit het oog dat dit ordinaire terroristen zijn die de eigen mensen vermoorden! Tot op de dag van vandaag. Hamas mag dan 'democratisch' gekozen zijn, ze gedragen zich misdadig jegens het eigen volk.
Israelantipathie bind kennelijk alles bij sommige moslims.

Tomas
30-12-08, 12:36
Al die MO experts ook altijd.

John2
30-12-08, 15:13
Je hebt gelijk. De Palestijnen kunnen ook voor kiezen om niet te reageren. En gewoon accepteren dat ze sterven door ondervoeding en moordacties.

Zonder dat er enig ruchtbaarheid aan wordt gegeven en dat paar Zionisten hun Sabat rustig kunnen uitslapen.

Sterven door ondervoeding en moordacties van wie en door wie?

knuppeltje
30-12-08, 15:29
=super ick;3828982]Hoeraaaaaa, Hamas heeft erkand wat de hele wereld al erkent heeft, chapeau!

Ook dat het als bezettinsstaat mag opereren?


Post jij even het herschreven handvest van Hamas? Dit is namelijk nog steeds geldig!

Heeft Israël wel eens aangeboden dat ze in ruil daarvoor zich achter de grenzen van voor 1967 zouden terugtrekken?
Dat zou toch een goede optie zijn denk om tot een schriftelijke erkenning te komen door Hamas. Dat aanbod is er nooit gekomen, en zal er ook nooit komen, want dan gaan de zionisten dwars liggen. Palestijnen hebben geen enkel uitzicht op een eigen staat, iedereen hier die daarin gelooft is gek. En iedereen hier die gelooft dat de positie van de Palestijnen in de Gaza goed wordt als ze geen plofraketten meer afvuren, is ook gek. Immers, stel dat de Palestijnen in de Gaza een goed bestaan zouden hebben, dan is het heel lastig voor Israël om dat de ander Palestijnen niet te gunnen, heel Israël zou op zijn kop staan.
Een schriftelijke erkenning door Hamas is dan ook volkomen onzin zolang er dat uitzicht niet is.


Je kunt helemaal voor de Palestijnse zaak staan, alle begrip, alle steun. Maar verlies niet uit het oog dat dit ordinaire terroristen zijn die de eigen mensen vermoorden! Tot op de dag van vandaag. Hamas mag dan 'democratisch' gekozen zijn, ze gedragen zich misdadig jegens het eigen volk.
Israelantipathie bind kennelijk alles bij sommige moslims.

Die ordinaire terroristen rekende wel af met corrupte callaborerende PLO leden, die tot nu toe totaal niets voor de Palestijnse zaak hebben bereikt, maar toch wel zelf graag de macht wilden houden.
Hamas won met grote meerderheid de verkiezingen, maar de PLO wilde zich daarbij niet neerleggen, en kwamen ertegen in opstand. Nog steeds is Hamas populair bij de bevolking in Gaza, als ze zich daar op grote schaal misdadig tegen zouden gedragen, dan was dat allang over.

Heeft allemaal met niets met anti Israël te maken.
Overigens, ik ben dus geen moslim, maar een ongelovige kaaskop.

knuppeltje
30-12-08, 15:30
Sterven door ondervoeding en moordacties van wie en door wie?

Je hebt gelijk.
Zo gauw ze daar bijna als dode muizen voor de broodtrommel liggen gaan de grenzen weer open.

knuppeltje
30-12-08, 15:32
Sterven door ondervoeding en moordacties van wie en door wie?

Mwa, zo'n 300 nu door die onzinnige Israëlische oorlogsmisdaad.

Slinger
30-12-08, 15:52
En ondertussen is er helemaal niets gebeurt natuurlijk.
Dat Hamas ondertussen de staat Israël binnen de grenzen van voor 1967 heeft erkend, was je even vergeten zeker?

Leg mij dan eens uit waarom Hamas raketten afschiet op dat gebied.

knuppeltje
30-12-08, 15:53
Leg mij dan eens uit waarom Hamas raketten afschiet op dat gebied.

Omdat Israël ondanks dat bestand gewoon doorging met hun leiders te liquideren denk.

Slinger
30-12-08, 16:14
Omdat Israël ondanks dat bestand gewoon doorging met hun leiders te liquideren denk.

Vind je dit niet een flinterdun excuus?

Er zijn vier Hamasstrijders gedood die een tunnel groeven naar een Israëlische post. Maar dat was niet de reden dat Hamas weer begon met beschietingen.

Vertel eens, waarom is Hamas het hele bestand door in de weer geweest met het aanleggen van een nieuwe, zeer kostbare, voorraad projectielen?

Waarom zijn ze nog door gegaan met beschietingen toen Israël de grens al lang weer geopend had?

Voor de neutrale waarnemer is er maar één antwoord mogelijk: Hamas heeft deze Israëlische aanval bewust geprovoceerd.

John2
30-12-08, 16:20
Je hebt gelijk.
Zo gauw ze daar bijna als dode muizen voor de broodtrommel liggen gaan de grenzen weer open.
Vreemd, in juni 2008 30 vrachtwagens met hulpgoederen, juli 2008 twee transporten, september 2008 36 vrachtwagens met hulpgoederen, december 2008 120 vrachtwagens met hulpgoederen.
De zakken meel en blikken melkpoeder uit de levering van juni 2008 kwamen medewerkers van het rode kruis tegen op de zwarte markt in Pakistan en India.
Dan vraag ik me af als de honger zo groot is dat gedeeltes van de hulpgoederen regelmatig terecht komen op diverse markten in het buitenland.


Mwa, zo'n 300 nu door die onzinnige Israëlische oorlogsmisdaad.
Het is jammer dat je de doden aan de grens met Egypte niet mee telt, mensen die kapot geschoten worden op de vlucht en de mensen die sterven omdat medische hulp word geweigerd.



Omdat Israël ondanks dat bestand gewoon doorging met hun leiders te liquideren denk.
Je vergeet denk ik maar even de dagelijkse beschietingen van Hamas tijdens het bestand, ook wals je maar even over het feit heen dat hamas als terroristische beweging geen wapens of wapenvoorraden mag hebben.
En kom nou niet met het excusses dat Hamas het enigste is die Palestina kan verdedigen, want vanaf 2005 is de politie en de palestijnse garde ontwapend en aan de kant gezet door de zelfde Hamas.

super ick
30-12-08, 16:45
Ook dat het als bezettinsstaat mag opereren?



Heeft Israël wel eens aangeboden dat ze in ruil daarvoor zich achter de grenzen van voor 1967 zouden terugtrekken?
Dat zou toch een goede optie zijn denk om tot een schriftelijke erkenning te komen door Hamas. Dat aanbod is er nooit gekomen, en zal er ook nooit komen, want dan gaan de zionisten dwars liggen. Palestijnen hebben geen enkel uitzicht op een eigen staat, iedereen hier die daarin gelooft is gek. En iedereen hier die gelooft dat de positie van de Palestijnen in de Gaza goed wordt als ze geen plofraketten meer afvuren, is ook gek. Immers, stel dat de Palestijnen in de Gaza een goed bestaan zouden hebben, dan is het heel lastig voor Israël om dat de ander Palestijnen niet te gunnen, heel Israël zou op zijn kop staan.
Een schriftelijke erkenning door Hamas is dan ook volkomen onzin zolang er dat uitzicht niet is.



Die ordinaire terroristen rekende wel af met corrupte callaborerende PLO leden, die tot nu toe totaal niets voor de Palestijnse zaak hebben bereikt, maar toch wel zelf graag de macht wilden houden.
Hamas won met grote meerderheid de verkiezingen, maar de PLO wilde zich daarbij niet neerleggen, en kwamen ertegen in opstand. Nog steeds is Hamas populair bij de bevolking in Gaza, als ze zich daar op grote schaal misdadig tegen zouden gedragen, dan was dat allang over.

Heeft allemaal met niets met anti Israël te maken.
Overigens, ik ben dus geen moslim, maar een ongelovige kaaskop.

Dus los van Israel is Hamas een soort padvinderij?

Typisch gedrag om Hamas iedere keer te bestempelen als een soort re-actor. Zelf zijn ze volkomen onschuldig en zuiver op de graat alleen ja Israel, Fatah, etc.
Maar Hamas zelf? Nee hoor een prima democratische politieke partij. Staat volkomen onterrecht op de internationale lijst van terroristische organisaties.

Met welk verdrag dan ook zal Israel nooit gevrijwaard zijn van terroristische acties en dus de Palestijnen niet van Israelische terroristische acties.
Stel dat Hamas een soort vrede accepteerd dan is de harde kern altijd wel genegen om dit wederom de grond in te boren met zelfmoordaanslagen of raketbeschietingen.

Hamas is een sta in de weg in het vredesproces.

John2
30-12-08, 16:55
Dus los van Israel is Hamas een soort padvinderij?

Typisch gedrag om Hamas iedere keer te bestempelen als een soort re-actor. Zelf zijn ze volkomen onschuldig en zuiver op de graat alleen ja Israel, Fatah, etc.
Maar Hamas zelf? Nee hoor een prima democratische politieke partij. Staat volkomen onterrecht op de internationale lijst van terroristische organisaties.

Met welk verdrag dan ook zal Israel nooit gevrijwaard zijn van terroristische acties en dus de Palestijnen niet van Israelische terroristische acties.
Stel dat Hamas een soort vrede accepteerd dan is de harde kern altijd wel genegen om dit wederom de grond in te boren met zelfmoordaanslagen of raketbeschietingen.

Hamas is een sta in de weg in het vredesproces.

Hamas zal nooit vrede willen want dan zal na een paar jaar diverse landen vragen om uitlevering van diverse Hamas aanhangers!

Slinger
30-12-08, 17:53
Even een kleine zijstap: wat doen mensen die geloven, hier in Europa, op het moment dat ze vastlopen en er niet meer uitkomen? Echt absoluut vast en klem komen te zitten. Juist, die roepen meesentijds hun God aan, zij het in smekende zin, zij het in verketterende zin.

Nou hebben we het niet alleen over mensen, maar over een politieke partij, die begon als en beweging, ontstaan uit de Moslimbroederschap uit Egypte, in een tijdsgewricht dat het geloof er nog meer toe deed dan nu en zelfs gesteund door Israel.
Legitimeert dat? Intereseert me eigenlijk geen barst, zeker niet als Sjors Boes kritiekloos zijn God voor zijn karretje mag spannen.
En om de discussie zuiver te houden en constante jij-bakken te voorkomen: Hamas en Fatah zijn kneuzen die hun bevolking niet verdienen.

Maar Hamas staat zichzelf er niet op voor een democratische rechtstaat te bestieren, een beschaving te vertegewoordigen, Hamas bezet Israel niet en is dus ook niet door VN-resoluties gehouden om te zorgen voor een menselijk bestaan voor de Israeliche bevolking in de bezette gebieden.

Israel is dit alles wel. Gesteund. Door landen die andere landen willen bevrijden. En beschaving willen brengen. En democratie.
Raar dat die Palestijnen dat niet willen. Nog raarder dat ze het ondanks alles wel willen.
Alsof je een Marokkaan spreekt die wel iets ziet in de integratieplannen van die leugenaar Wilders.

De aristocraten van de moraal hebben dezelfde makke als de notoire leugenaar: niemadn die ze gelooft, behalve zijzelf.


Als ik het goed begrijp vind je dat Hamas niet gehouden is om aan elementaire voorwaarden van menselijkheid te voldoen. Raar dat je dat zegt van een democratisch gekozen regering. Vind je soms dat Palestijnen mensen van een andere orde zijn dan Israëli's?

knuppeltje
31-12-08, 10:48
Er zijn vier Hamasstrijders gedood

En Israël wist van tevoren wat de reactie zou zijn, en deed dat dus bewust om een smoesje te hebben om met Hamas te kunnen afrekenen.
Maar zelfs zonder die reactie van Hamas had Israël gewoon doorgegaan met het liquideren van Hamasleiders.
Het op grote schaal uitschakelen (vermoorden) van de politieagenten is ook doelbewust om nog meer chaos te scheppen, zodat er nog meer dingen gebeuren waarop zelfs Hamas geen controle meer heeft, maar er wel de schuld van zal krijgen. Politieagenten horen als normale burgers beschouwd te worden.
Verder is het op zo'n dergelijke schaal vernielen van de infrastructuur er alleen maar om bedoeld om de bevolking in Gaza nog verder de armoede in te drijven. Als het zo nodig is om Hamasleiders uit te schakelen, dan hadden ze dat op een heel andere manier kunnen doen, dat hebben ze allang bewezen. Maar het enige doel van deze actie is om de Palestijnen in Gaza het leven zo moeilijk te maken, dat ze Hamas zullen laten vallen. Of ze daar honderden burgers voor moeten afslachten zal ze letterlijk een rotzorg zijn.

Slinger
31-12-08, 11:36
En Israël wist van tevoren wat de reactie zou zijn, en deed dat dus bewust om een smoesje te hebben om met Hamas te kunnen afrekenen.
Maar zelfs zonder die reactie van Hamas had Israël gewoon doorgegaan met het liquideren van Hamasleiders.
Het op grote schaal uitschakelen (vermoorden) van de politieagenten is ook doelbewust om nog meer chaos te scheppen, zodat er nog meer dingen gebeuren waarop zelfs Hamas geen controle meer heeft, maar er wel de schuld van zal krijgen. Politieagenten horen als normale burgers beschouwd te worden.
Verder is het op zo'n dergelijke schaal vernielen van de infrastructuur er alleen maar om bedoeld om de bevolking in Gaza nog verder de armoede in te drijven. Als het zo nodig is om Hamasleiders uit te schakelen, dan hadden ze dat op een heel andere manier kunnen doen, dat hebben ze allang bewezen. Maar het enige doel van deze actie is om de Palestijnen in Gaza het leven zo moeilijk te maken, dat ze Hamas zullen laten vallen. Of ze daar honderden burgers voor moeten afslachten zal ze letterlijk een rotzorg zijn.

Je kunt net zo goed zeggen dat Hamas de Israëlische grenspost aanviel om een excuus te hebben. Waarom stouwden ze het gebied anders vol met wapen?

De politieagenten in Gaza zijn sinds de machtsovername allemaal Hamasfuntionarissen. Het 'democratische' Hamas heeft in Gaza alle overheidsinstanties overgenomen.

Er zijn geen honderden burgers afgeslacht, hooguit 50 tot 60. De rest van de doden zijn hamasfunctionarissen. 50 tot 60 burgerslachtoffers is overigens nog te veel, dat geef ik toe.

John2
31-12-08, 12:07
=knuppeltje;3830259]En Israël wist van tevoren wat de reactie zou zijn, en deed dat dus bewust om een smoesje te hebben om met Hamas te kunnen afrekenen.
Kunnen we er dus ook vanuit gaan dat de Palestijnse bevolking wist wat er ging gebeuren toen ze voor Hamas kozen, want je kunt niet het ene oog openen en het andere dicht laten.


Maar zelfs zonder die reactie van Hamas had Israël gewoon doorgegaan met het liquideren van Hamasleiders.
Inderdaad zouden ze daar mee door gaan, maar niet alleen Israel maakt jacht op deze Hamas leiders


Het op grote schaal uitschakelen (vermoorden) van de politieagenten is ook doelbewust om nog meer chaos te scheppen, zodat er nog meer dingen gebeuren waarop zelfs Hamas geen controle meer heeft, maar er wel de schuld van zal krijgen. Politieagenten horen als normale burgers beschouwd te worden.
Sorry maar mag ik jou er op wijzen dat de Politie in Palestina in augustus al zijn vervangen door Hamas leden en je dus deze politie eigelijk niet meer kunt zien als vertegenwoordigers van de wet.


Verder is het op zo'n dergelijke schaal vernielen van de infrastructuur er alleen maar om bedoeld om de bevolking in Gaza nog verder de armoede in te drijven.
In een nog grotere armoede als waarin ze leefden was al niet mogelijk, Stroom en Gas was er al jaren niet meer, water moest worden gehaald uit een gemeenschappelijke pomp of put en koken op een omgebouwde oliebrander.
Verder denk ik dat je moet kijken wat er van de infrastructuur word vernietig als zodanig.
En dat was in eerste instantie de comunnicatie kanalen zoals internet en telefoon verkeer.


Als het zo nodig is om Hamasleiders uit te schakelen, dan hadden ze dat op een heel andere manier kunnen doen, dat hebben ze allang bewezen.
Hoezo makelijk bijna ieder gebouw van Hamas is weggevaagt, Hamas zit ondergedoken bij burgers.
Maar ik denk dat het nu niet meer alleen gaat om Hamas leiders maar om Hamas zelf en dat kan alleen met een grond offensief als je de burgers enigsinds wilt ontzien.


Maar het enige doel van deze actie is om de Palestijnen in Gaza het leven zo moeilijk te maken, dat ze Hamas zullen laten vallen. Of ze daar honderden burgers voor moeten afslachten zal ze letterlijk een rotzorg zijn.
Denk jij dat de Palestijnen nog enige keus heeft, Fatah is zodanig uitgemoord dat deze eigelijk al niet meer bestaat dan alleen nog Abbas en 150 man van de Nationale Garde die hem beschermt tegen eventuele aanvallen.

super ick
31-12-08, 13:02
En Israël wist van tevoren wat de reactie zou zijn, en deed dat dus bewust om een smoesje te hebben om met Hamas te kunnen afrekenen.
Maar zelfs zonder die reactie van Hamas had Israël gewoon doorgegaan met het liquideren van Hamasleiders.
Het op grote schaal uitschakelen (vermoorden) van de politieagenten is ook doelbewust om nog meer chaos te scheppen, zodat er nog meer dingen gebeuren waarop zelfs Hamas geen controle meer heeft, maar er wel de schuld van zal krijgen. Politieagenten horen als normale burgers beschouwd te worden.
Verder is het op zo'n dergelijke schaal vernielen van de infrastructuur er alleen maar om bedoeld om de bevolking in Gaza nog verder de armoede in te drijven. Als het zo nodig is om Hamasleiders uit te schakelen, dan hadden ze dat op een heel andere manier kunnen doen, dat hebben ze allang bewezen. Maar het enige doel van deze actie is om de Palestijnen in Gaza het leven zo moeilijk te maken, dat ze Hamas zullen laten vallen. Of ze daar honderden burgers voor moeten afslachten zal ze letterlijk een rotzorg zijn.

Knuppeltje,

Zoals een andere prikker ook al opmerkt is het niet een 'overheid' met politie-apparaat maar Hamas wat de klok slaat. Andersdenkenden komen echt niet voor. De hele 'overheid' is Hamas.
Over die 'zuivering' hoor ik noch jou noch enig ander hier. Toch mensen die de mond vol hebben over mensenrechten en internationaal recht. Paradoxaal.

knuppeltje
31-12-08, 16:20
=John2;3829238]Vreemd, in juni 2008 30 vrachtwagens met hulpgoederen, juli 2008 twee transporten, september 2008 36 vrachtwagens met hulpgoederen, december 2008 120 vrachtwagens met hulpgoederen.
De zakken meel en blikken melkpoeder uit de levering van juni 2008 kwamen medewerkers van het rode kruis tegen op de zwarte markt in Pakistan en India.
Dan vraag ik me af als de honger zo groot is dat gedeeltes van de hulpgoederen regelmatig terecht komen op diverse markten in het buitenland.

Heb je nog meer onkotroleerbare onzin?



Het is jammer dat je de doden aan de grens met Egypte niet mee telt, mensen die kapot geschoten worden op de vlucht en de mensen die sterven omdat medische hulp word geweigerd.

Bron?




Je vergeet denk ik maar even de dagelijkse beschietingen van Hamas tijdens het bestand, ook wals je maar even over het feit heen dat hamas als terroristische beweging geen wapens of wapenvoorraden mag hebben.
En kom nou niet met het excusses dat Hamas het enigste is die Palestina kan verdedigen, want vanaf 2005 is de politie en de palestijnse garde ontwapend en aan de kant gezet door de zelfde Hamas.

Waarom zou Hamas geen wapens mogen hebben, van mij mogen ze als democratisch gekozen vrijheidspartij. Die stomme Amerikanen hadden beter de verkiezingsuitslag kunnen aanvaarden en met Hamas gaan onderhandelen.

Die Palestijnse garde waren een stelletje corrupte collaborateurs.
Nog even en Habas kan ook inpakken, zijn PLO is nog steeds de voetveeg van Israël, en dat zullen de Palestijnen niet blijven pikken.

knuppeltje
31-12-08, 16:35
=super ick;3830384]Knuppeltje,

Zoals een andere prikker ook al opmerkt is het niet een 'overheid' met politie-apparaat maar Hamas wat de klok slaat. Andersdenkenden komen echt niet voor. De hele 'overheid' is Hamas.

Ja het liefst zien de tegenstanders elke politieagent daar als een terrorist, das duidelijk.


Over die 'zuivering' hoor ik noch jou noch enig ander hier. Toch mensen die de mond vol hebben over mensenrechten en internationaal recht. Paradoxaal.

Dan had je beter moeten opletten, maar nog maar eens een keer dan.
Toen de PLO in de Gaza aan de macht was, was het een corrupte bende, net als in het hele bezette gebied. Arafat en de zijnen bekommerden zich alleen maar om hun eigen positie, en niet meer. Omwille van die ellende is Hamas opgericht door mensen die dat anders wilden hebben. Hamas heeft dus de gezondheidszorg, het onderwijs, en de woningbouw aangepakt. Hiervoor heeft het scholen, ziekenhuizen en huizen gebouwd, etc etc. Dat allemaal terwijl de corrupte PLOers hun zakken vulden, en verder niets.

Nu kun je moeilijk doen over de zogenaamde schending van de mensenrechten van die PLOers, en goedkeuren heb ik ook nog nooit gedaan, maar het waren- en zijn nog steeds collaborateurs. Als je nu terug kijkt op wat er met collaborateurs elders in de wereld gebeurd, dan is daar niet veel verschil in denk. In ieder geval is de PLO in de West Bank nog steeds niet meer dan de voetveeg van de bezetter, en daar hebben de Palestijnen dan ook heel weinig te verwachten.

John2
31-12-08, 16:55
Waarom zou Hamas geen wapens mogen hebben, van mij mogen ze als democratisch gekozen vrijheidspartij. Die stomme Amerikanen hadden beter de verkiezingsuitslag kunnen aanvaarden en met Hamas gaan onderhandelen.

Die Palestijnse garde waren een stelletje corrupte collaborateurs.
Nog even en Habas kan ook inpakken, zijn PLO is nog steeds de voetveeg van Israël, en dat zullen de Palestijnen niet blijven pikken.

Niet alleen de Amerikanen hebben deze verkiezings uitslagen niet geaanvaard, maar ook de andere landen die zijn aangesloten bij de VN/UN, het is dan ook vreemd dat jij alleen Amerika weer eens aanwijst als de bron van het kwaad.
Inderdaad is Hamas democratisch gekozen door de palestijnse bevolking, maar als hamas daarna systeemmatisch de volledige macht naar zich toetrekt heeft het weinig meer te maken met democratie eerder met dictuur zoals we zien in diverse moslim landen.
Zo zijn de tien ergste dictaturen en dictators van 2008 1. Kim Jong-il Noord Korea, 2. Omar Al-Bashir Soedan, 3. Than Shwe Myanmar, 4. Abdullah Saudi Arabië, 5. Hu Jintao China, 6. Robert Mugabe Zimbabwe, 7. Sayyid Ali Khamenei Iran, 8. Pervez Musharraf Pakistan, 9. Islam Karimov Oezbekistan, 10. Isayas Afewerki van Eritrea.
Vermoedelijk kunnen we hier volgend jaar Abdel Aziz al-Rantissi of Khaled Mechaal toevoegen aan deze lijst in 2009.

Zowel jij als ik zijn possitief over de Palestijnen en we vinden allebij dat deze bevolking ontzettend lijdt onder de strijd, zoals ik lees uit jou stukken ben jij een pro Hamas en ik een pro Fatah aanhanger.
Mag ik jou dan vragen wat voor een positiefs jou Hamas de laatste jaren heeft bijgedragen aan de bevolking van Palestina?
Want in mijn ogen is zelfs het klein beetje welstand die de Fatah heeft opgebouwd dank zij Arafat, compleet te niet gedaan en dat in 3 jaar.
Scholen die zijn opgebouwd zijn gesloten of omgebouwd naar het Hamas idee en zelfs Al Zaitun in Gaza-stad door oa mijn bijdrage in 2004 opgezet is gesloten in opdracht van Hamas, de redenen was dat we na gewoon onderwijs ook engels gaven aan deze kinderen en ze via webcam en computer contact hadden met diverse scholen hier in Nederland.
Maar kom jij maar eens met jou story wat voor een goeds Hamas heeft gebracht voor de Palestijnen, kun je me drie punten noemen bied ik jou mijn excusses aan, Deal?

knuppeltje
31-12-08, 18:37
=John2;3830593]Niet alleen de Amerikanen hebben deze verkiezings uitslagen niet geaanvaard, maar ook de andere landen die zijn aangesloten bij de VN/UN, het is dan ook vreemd dat jij alleen Amerika weer eens aanwijst als de bron van het kwaad.

Het is dan ook maf dat jij niet ziet dat grote broer dedene is die echt telt, de rest zijn meelopers en lippendienstbewijzers, die tel ik dus niet mee.


Inderdaad is Hamas democratisch gekozen door de palestijnse bevolking, maar als hamas daarna systeemmatisch de volledige macht naar zich toetrekt heeft het weinig meer te maken met democratie eerder met dictuur zoals we zien in diverse moslim landen.

Je bent maf, ze hadden bijna 100% van de kiezers.


Zo zijn de tien ergste dictaturen en dictators van 2008 1. Kim Jong-il Noord Korea, 2. Omar Al-Bashir Soedan, 3. Than Shwe Myanmar, 4. Abdullah Saudi Arabië, 5. Hu Jintao China, 6. Robert Mugabe Zimbabwe, 7. Sayyid Ali Khamenei Iran, 8. Pervez Musharraf Pakistan, 9. Islam Karimov Oezbekistan, 10. Isayas Afewerki van Eritrea.
Vermoedelijk kunnen we hier volgend jaar Abdel Aziz al-Rantissi of Khaled Mechaal toevoegen aan deze lijst in 2009.

Wat heeft dat met de Palestijnen te maken?


Zowel jij als ik zijn possitief over de Palestijnen en we vinden allebij dat deze bevolking ontzettend lijdt onder de strijd, zoals ik lees uit jou stukken ben jij een pro Hamas en ik een pro Fatah aanhanger.

Ik houd niet zo van corrupte colloborateurs, dat jij die gasten steunt is dan ook uiterst treurig.


Mag ik jou dan vragen wat voor een positiefs jou Hamas de laatste jaren heeft bijgedragen aan de bevolking van Palestina?

Heb ik dus al tig keer gedaan, ben je leesblind of doe je maar zo om maar aan het lullen te blijven, want dan kunnen we beter stoppen.


Want in mijn ogen is zelfs het klein beetje welstand die de Fatah heeft opgebouwd dank zij Arafat, compleet te niet gedaan en dat in 3 jaar.

Die hebben niets opgebouwd anders dan voor zichzelf.


Scholen die zijn opgebouwd zijn gesloten of omgebouwd naar het Hamas idee en zelfs Al Zaitun in Gaza-stad door oa mijn bijdrage in 2004 opgezet is gesloten in opdracht van Hamas, de redenen was dat we na gewoon onderwijs ook engels gaven aan deze kinderen en ze via webcam en computer contact hadden met diverse scholen hier in Nederland.

Nog meer niet te controleren onzin?


Maar kom jij maar eens met jou story wat voor een goeds Hamas heeft gebracht voor de Palestijnen, kun je me drie punten noemen bied ik jou mijn excusses aan, Deal?

Heb ik al tig keer gedaan. Ik blijf niet bezig.

John2
01-01-09, 01:28
Het is dan ook maf dat jij niet ziet dat grote broer dedene is die echt telt, de rest zijn meelopers en lippendienstbewijzers, die tel ik dus niet mee.



Je bent maf, ze hadden bijna 100% van de kiezers.



Wat heeft dat met de Palestijnen te maken?



Ik houd niet zo van corrupte colloborateurs, dat jij die gasten steunt is dan ook uiterst treurig.



Heb ik dus al tig keer gedaan, ben je leesblind of doe je maar zo om maar aan het lullen te blijven, want dan kunnen we beter stoppen.



Die hebben niets opgebouwd anders dan voor zichzelf.



Nog meer niet te controleren onzin?



Heb ik al tig keer gedaan. Ik blijf niet bezig.

Net wat ik dach, behalve mee janken heb je geen antwoorden.

Al Sawt
04-01-09, 18:05
Je geeft geen antwoord op de vraag. Ik denk dat ik minder gekleurd ben in dit conflict dan jij en menig prikker hier..
Dat pleit meer voor mij en andere prikkers.

Want wie nog sympathie kan opbrengen voor Israel, is een stuk vuil.
Zo simpel is het.


Overigens ben je naar mijn mening om twee redenen niet gekleurd.

Want jouw kennis over Palestina en MO is vrijwel zeer en zeer bedroevend slecht. Ik kan mij nooit een discussie met jou herinneren waar je feitenkennis op een rijtje had.

Ten tweede: Jij bent gewoon een hypocriet en een schijnheil. Die niet in staat is om te erkennen dat Israel een agressor is.

Om vervolgens te beweren dat je objectief en minst gekleurd bent. Het is maar dat de materie ernstig is. Anders had ik een zeer cynische reactie geplaats.


Maar natuurlijk. De koorknaapjes van Hamas hebben alleen nobele doelen en drijfveren. Ik heb hier nog geen negatief woord van jou gelezen betreffend Hamas. Alles gaat erin als zoete koek.
Wat voor negatiefs moet ik over Hamas vertellen? Hamas behartig de belangen van haar burgers en probeert ze in vrede en vrijheid te laten leven.

Het is net alsof je in WO2 ook een negatieve woord moet vellen over mensen die tegen de Nazi`s vochten.




Het woordje 'tevens' heb je toch wel gelezen? Of zit je zo om redenen om mij te beledigen verlegen dat je gewoon niet leest?Ik kijk nooit naar woorden. Maar naar algemene boodschap, historie van reacties, standpunten die je in neemt en vooral jouw referentiekader.
Dan maakt het woordje 'tevens' niets meer dan een losse flodder om bepaalde objectiviteit te veinzen.


Dat wist ik en dat keur ik ook beslist af.
Dat afsluiten van de Gazastrook had ook te maken met de aanslagen. En vooral de sterk oplopende intensiteit daarvan. Men drijft elkaar tot wanhoop, zoveel is wel duidelijk. Je zat alleen maar druk te maken over de raketten die Hamas schoot en haar vermeende schuld. Dus bespaar mij jouw geveinzde begrip.

Maar over welke aanslagen heb je het? Graag voorbeelden!


De krachten zijn oneerlijk verdeelt. Als de verhouding andersom was geweest had Israel allang niet meer bestaan.Terecht. Omdat Israel net als Nazi Rijk een schurkenstaat is dat op een racistische ideologie is opgebouwd.

Daar symphatiseer je mee, Superdick! Of niet soms?



Alle acties over en weer passen in de geweldspiraal en kunnen niet meer los van elkaar beoordeelt worden. Ik heb zojuist nog even een filmpje van Hamas en hun handvest zitten kijken. Moet ik dat plaatsen? Het is te walgelijk voor woorden. Net als de raketaanvallen op Gaza te walgelijk voor woorden zijn.Israel is een bezettingsmacht en een agressor. Israel heeft geen recht op verdediging.

Elke actie van Hamas is een uit verdediging. Simpel, dit zijn de feiten.
Handvest van Hamas is opgebouw om Palestina van Zionistisch schorem te bevrijden.

Desondanks heeft Hamas altijd door laten doorschemeren dat zij voorstander zijn van een twee staten oplossing.

Maar dit wist je waarschijnlijk niet. Je zocht de handvest van Hamas op om te laten zien hoe onverzettelijk ze zijn.

Ik suggereer om je te laten verdiepen in Zionisme en handvesten van alle rechtse partijen die in de knesset zitten.

Je zal dan snel beseffen waarom Israel geen vrede wilt.



Ik heb werkelijk niets met welk geloof dan ook. Van mij hadden ze een Israel in bv. Canada mogen stichten.Maar je hebt wel sympathie voor een theocratie!



Hamas weet de gevolgen van hun raketbeschietingen. Zij offeren willens en wetens Palestijnse burgers op. Zij weten dat als de Israelische luchtmacht gaat bombarderen zij niets meer uit kunnen richten.Heb je daar bronnen of voorbeelden dat Hamas de Palestijnse burgers willens en wetens opofferen of zit je wederom onzin te verkondigen?


Inmiddels zitten de kopstukken in de schuilkelders en mag het al veel te lang lijdende Palestijnse volk de bommen opvangen. De Palestijnen zijn niet geholpen met deze vruchteloze vorm van verzetMet welke vorm van bezet zijn ze wel geholpen?


Vertel mij, hoogleraar vredestudie?

mark61
04-01-09, 18:11
Ten tweede: Jij bent gewoon een hypocriet en een schijnheil. Die niet in staat is om te erkennen dat Israel een agressor is.

Ik heb eigenlijk de indruk dat hij niet door heeft hoezeer hij geïndoctrineerd is.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik op school erover te leren kreeg. Toch is het mij met hetzelfde onderwijs in hetzelfde land als hij wel gelukt een euh heldere, waarheidsgetrouwe visie te ontwikkelen

Al Sawt
04-01-09, 19:27
Ik heb eigenlijk de indruk dat hij niet door heeft hoezeer hij geïndoctrineerd is.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik op school erover te leren kreeg. Toch is het mij met hetzelfde onderwijs in hetzelfde land als hij wel gelukt een euh heldere, waarheidsgetrouwe visie te ontwikkelen
Tja, Mark. Niet iedereen is helaas in staat om zichzelf te verheffen en kritisch te staan tegenover informatie die men dagelijks bereikt.

Zelfs met een medium als internet lukt het niet.


Maar dan vraag ik mij af: Waarom ga je in godsnaam dan in discussie!

mark61
04-01-09, 19:46
Maar dan vraag ik mij af: Waarom ga je in godsnaam dan in discussie!

Ja, die overmoed verbaast me ook wel.

Tsja, je moet natuurlijk om te beginnen geïnteresseerd zijn in de waarheid, ook als die niet blijkt te bevallen.