PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat moeten/kunnen de Arabische leiders nu doen??



BalleWasser
28-12-08, 10:42
Wat zou de leiders van de Arabische wereld nu bezighouden??? Wat moeten/kunnen de Arabische leiders nu doen??

Niets doen (oftewel toekijken en mondeling afkeuren van acties) = Palestijnen uitgemoord
Iets doen (banden breken met Israel en/of militaire interventie) = (nog meer) Sancties + Oorlog in eigen land

Moeilijke keuze ...., Heeft iemand ideeen wat de Arabische Wereld zou moeten doen? Serieuze suggesties?

Slinger
28-12-08, 10:58
Wat zou de leiders van de Arabische wereld nu bezighouden??? Wat moeten/kunnen de Arabische leiders nu doen??

Niets doen (oftewel toekijken en mondeling afkeuren van acties) = Palestijnen uitgemoord
Iets doen (banden breken met Israel en/of militaire interventie) = (nog meer) Sancties + Oorlog in eigen land

Moeilijke keuze ...., Heeft iemand ideeen wat de Arabische Wereld zou moeten doen? Serieuze suggesties?


Wat dacht je van Hamas tot de orde roepen?

BalleWasser
28-12-08, 11:05
Wat dacht je van Hamas tot de orde roepen?


Oftewel wat men nu aan het doen is ..... Heen en weer de boel tot de orde roepen en acties afkeuren. Heeft volgens mij tot niets geleid.

Witte78
28-12-08, 11:10
Ik betwijfel of het ze echt wat kan schelen. Maar in ieder geval kunnen ze zoveel mogelijk humanitaire hulp bieden.

BalleWasser
28-12-08, 11:17
Ik betwijfel of het ze echt wat kan schelen. Maar in ieder geval kunnen ze zoveel mogelijk humanitaire hulp bieden.

Helemaal mee eens dat er zoveel mogelijk humanitaire hulp moet worden aangeboden, gebeurd nog veel te weinig van Arabische kant. Aan de andere kant blijft Israel alles wat in en uit Palestina komt bewaken en reguleren, wat de Palestijnen niet accepteren.

John2
28-12-08, 11:20
Wat zou de leiders van de Arabische wereld nu bezighouden??? Wat moeten/kunnen de Arabische leiders nu doen??

Niets doen (oftewel toekijken en mondeling afkeuren van acties) = Palestijnen uitgemoord
Iets doen (banden breken met Israel en/of militaire interventie) = (nog meer) Sancties + Oorlog in eigen land

Moeilijke keuze ...., Heeft iemand ideeen wat de Arabische Wereld zou moeten doen? Serieuze suggesties?

Het enigste wat de Arabische leiders kunnen doen is Palestina binnen vallen en Hamas afzetten dan samen met de huidige president een intrem regering vormen, de Hamas strijders vervolgen en Hamas verbieden.
Maar aan de andere kant ben ik dan bang dat Hamas een alles vernietigende slag toe brengt aan hun eigen bevolking.

Julien
28-12-08, 12:01
Europa heeft heel wat kritischer gereageerd op de Israelische wandaden dan Arabische landen, zoals Egypte. Ik denk dat vooral Europa, samen met de Arabische landen, een blok kunnen vormen die voor de rechten van de Palestijnen moeten opkomen.

IbnRushd
28-12-08, 12:08
Europa heeft heel wat kritischer gereageerd op de Israelische wandaden dan Arabische landen, zoals Egypte. Ik denk dat vooral Europa, samen met de Arabische landen, een blok kunnen vormen die voor de rechten van de Palestijnen moeten opkomen.

Ze reageren altijd met een voorzichtige (onpartijdige) kritiek ingeval er een massamoord is gepleegd, maar ondertussen financieren ze Israël met alles wat ze kwijt kunnen, inclusief wapens. Hypocriet?

Wizdom
28-12-08, 12:14
Incompetente leiders moeten aftreden... We hebben meer Nasrallah like leiders nodig....

Julien
28-12-08, 12:19
Ze reageren altijd met een voorzichtige (onpartijdige) kritiek ingeval er een massamoord is gepleegd,
Ze reageren in ieder geval beter dan veel Arabische leiders. En onpartijdig waren de reacties zeker niet. Israel heeft harde kritiek gekregen.


maar ondertussen financieren ze Israël met alles wat ze kwijt kunnen, inclusief wapens. Hypocriet?
Je bedoelt, ze financieren de Palestijnen. Waarom geven die gierige Arabische landen niet zoveel geld aan de Palestijnen? Het is juist de EU die de Palestijnen financieel ondersteunt. Ik weet niet of Europa wapens aan Israel levert op dit moment. Lijkt me sterk. Heb je een bron?

IbnRushd
28-12-08, 12:19
Het enigste wat de Arabische leiders kunnen doen is Palestina binnen vallen en Hamas afzetten dan samen met de huidige president een intrem regering vormen, de Hamas strijders vervolgen en Hamas verbieden.
Maar aan de andere kant ben ik dan bang dat Hamas een alles vernietigende slag toe brengt aan hun eigen bevolking.

Jij spoort niet, maar dat wist je al. Jouw reacties zijn zo erg triest van niveau dat ik me oprecht afvraag hoe jij je over het hart kan krijgen om de massamoord goed te praten. Het is verbazingwekkend om te zien hoe jij er een werk van maakt om Palestijnen in een kwaad daglicht te stellen, terwijl op straat in het enige bestaande concentratiekamp afgerukte Palestijnse ledematen van kinderen en vrouwen verbrand liggen. Maar jij vindt dat allemaal prima en je kan er prettig van slapen?

Koala64
28-12-08, 12:19
VN macht erin. Zal nooit gebeuren maar zou de enige oplossing zijn. Een VN macht die de controle overneemt en streng toeziet op een staakt het vuren.

Sallahddin
28-12-08, 12:24
Al die crimineel Arabisch collaborateurs regimes moeten juist ten val worden gebracht : & zo snel mogelijk ook, met Moebarak's Egypte als de eerste prioriteit :

expect some moves from the Egyptian muslim brothers :

die Arabisch regimes gaan juist niks doen :

sterker nog :

ze zijn medeplichtig aan die israeli war crimes, crimes against humanity , om Hamas helemaal uit te roeien ,zoals het geval was met Hizbollah in de israeli war on lebanon in 2006 :

Hamas will emerge stronger than ever despite the huge losses :

we're talking here 'bout a kindda David vs Goliath :

we salute the amazing bravery & determination ...of Hamas & the Gaza population against these Gaza siege & nazi psychological war fare , crimes against humanity, war crimes ....

Imagine the tremendous huge traumatic mental,psychological
....tensions & pressure those Gaza people are living under :

they are superhumans in my eyes to be able to stand against that huge destruction israel coward safe from the sky war machine ! :fpetaf:

IbnRushd
28-12-08, 12:28
Ze reageren in ieder geval beter dan veel Arabische leiders. En onpartijdig waren de reacties zeker niet. Israel heeft harde kritiek gekregen.

Onpartijdig staat tussen haakjes. Er is overigens wel degelijk onpartijdige kritiek. Verder heeft de gegeven kritiek totaal geen toegevoegde waarde. Dat is hypocriet.



Je bedoelt, ze financieren de Palestijnen. Waarom geven die goerige Arabieren niet zoveel geld aan de Palestijnen. Het is juist de EU die de Palestijnen financieel ondersteunt. Ik weet niet of Europa wapens aan Israel levert op dit moment. Lijkt me sterk. Heb je een bron?

Nee, ik bedoel - zoals het staat - ze financieren Israel. Denk maar de miljarden van VS, (één van) de grootste wapentransport via NL, het leveren van wapens door Belgie, enzovoort.

tanger'73
28-12-08, 13:59
Genoeg Arabische landen die Gaza en Hamas vol willen stouwen met de verfijnste wapentuig, maar dat willen de westerse coalitiemogendheden natuurlijk niet.

John2
28-12-08, 15:11
Jij spoort niet, maar dat wist je al. Jouw reacties zijn zo erg triest van niveau dat ik me oprecht afvraag hoe jij je over het hart kan krijgen om de massamoord goed te praten. Het is verbazingwekkend om te zien hoe jij er een werk van maakt om Palestijnen in een kwaad daglicht te stellen, terwijl op straat in het enige bestaande concentratiekamp afgerukte Palestijnse ledematen van kinderen en vrouwen verbrand liggen.

Prachtige woorden van iemand achter een computertje in een veilig huis.

Ik ben Pro-Palestijnen maar na deze zomer net zo ANTI-HAMAS die in hun eigen regionen de zaken niet voor elkaar hebben en waar de top zichzelf verrijkt over de lijken van de Palestijnen.
Maar van mij mag jij deze terroristen beweging heilig verklaren en hun uitspraken profetisch noemen.
Maar misschien kun jij als aanhanger van Hamas dan ook de volgende vragen oplossen.

1. Waar zijn de 72 Christelijke gezinnen gebleven die zaten in het kamp Gaza stad.
2. Waar zijn de 120ton hulp goederen gebleven die in juni werden afgeleverd.
3. Hoe kunnen medewerkers van het rode kruis op de zwarte markten in Pakistan en India hulpgoederen tegen komen afkomstig uit de goederen die gezonden zijn naar Gaza.
4. Waar zijn de ongeveer 900 mensen gebleven die zijn opgepakt in de Gazastrook waaronder enkele Fatha leiders.
5. Waarom worden er geen mederwerkers toe gelaten in en om de vluchtelingen kampen
6. Waarom is de convooi in november dit jaar onder vuur genomen
7. Waarom worden gewonden transporten richting SA terug gestuurt door Hamas strijders.
8. Waarom werkt Hamas niet mee aan het verzoek van de VN/Abbas om de vier Hamas strijders uit te leveren.
En zo kan ik uren doorgaan over deze mooie Hamas die de vrede zeker bevorderd in het MO.


Maar jij vindt dat allemaal prima en je kan er prettig van slapen?
Nee dat kan ik niet en vandaar dat ik per 1 januari mij terug trekt en me meer gaa bezig houden met mijn eigen gezin en twee organisaties die wel vruchten afwerpen zoals Unicef en Mission Possible.
Vanaf 1979 tot heden heb ik genoeg ellende gezien en meegemaakt met de landen in het MO en Afrika dat ik nu zoiets over mij heb dat ze nu zelf eerst maar eens de hand in eigen boesem moeten steken en intern de zaken moeten ordenen.

Julien
28-12-08, 15:22
Jij spoort niet, maar dat wist je al. Jouw reacties zijn zo erg triest van niveau dat ik me oprecht afvraag hoe jij je over het hart kan krijgen om de massamoord goed te praten. Het is verbazingwekkend om te zien hoe jij er een werk van maakt om Palestijnen in een kwaad daglicht te stellen, terwijl op straat in het enige bestaande concentratiekamp afgerukte Palestijnse ledematen van kinderen en vrouwen verbrand liggen. Maar jij vindt dat allemaal prima en je kan er prettig van slapen?

Nou..nou..de Israeliër's hebben naar mijn mening inderdaad een oorlogsmisdaad begaan en moeten hard aangepakt worden/ gedwongen worden om te onderhandelen. Maar ik snap niet waarom er altijd zo gevoelig, emotioneel en argressief gereageerd wordt als het over dit onderwerp gaat.

Niet lang geleden zijn er ook honderden geloofsgenoten van mij gedood in India en Nigeria door resp. radicale hindoe's en moslims. Moet ik dan ook zo argressief reageren? Dat schiet niet echt op volgens mij.

Flupke.
28-12-08, 15:44
Wat zou de leiders van de Arabische wereld nu bezighouden??? Wat moeten/kunnen de Arabische leiders nu doen??

Niets doen (oftewel toekijken en mondeling afkeuren van acties) = Palestijnen uitgemoord
Iets doen (banden breken met Israel en/of militaire interventie) = (nog meer) Sancties + Oorlog in eigen land

Moeilijke keuze ...., Heeft iemand ideeen wat de Arabische Wereld zou moeten doen? Serieuze suggesties? Een echte leider grijpt in, maar in dit geval hebben wij te maken met lijders.

Bar
28-12-08, 17:54
Incompetente leiders moeten aftreden... We hebben meer Nasrallah like leiders nodig....

Je bedoelt de klootzak die de uit Israël teruggekeerde kindermoordenaar uitvoerig fêteerde?

Ja, dat soort moeten we hebben......

Bar
28-12-08, 17:58
VN macht erin. Zal nooit gebeuren maar zou de enige oplossing zijn. Een VN macht die de controle overneemt en streng toeziet op een staakt het vuren.

Zoals in '67 in Sinaï zeker.

Ja, die Israëlis zijn daar gek. Daar trappen ze nooit meer in.

mulan
28-12-08, 18:28
Zoals in '67 in Sinaï zeker.

Ja, die Israëlis zijn daar gek. Daar trappen ze nooit meer in.

Gek zijn ze niet. Misdadig,moorddadig,barbaars etc wel.

silas
28-12-08, 20:11
Gek zijn ze niet. Misdadig,moorddadig,barbaars etc wel.

Het zjn oorlogsmisdaden die israel pleegt,maarin hetwesten hanteren ze een dubbel moraal wanneer het gaat om deze misdaden te veroordelen.
Metname onze minister Verhagen voor hem zijn mensenrechten heilig behalve als het om de Palestijnen gaat.
Ik denk toch dat je deze misdaden die Israel dagelijks pleegt aan de Arabische staten kunt verwijten.
De Arabische staten hebben elk een eigen agenda en praten met een dubbele tong,,hun belangen gaan voorop dan de Palestijnse zaak anders was deze conflict al lang opgelost.
Zo heeft Egypte zijn eigen belangen nameljks jaarlijks 3 miljard dollar Amerikaanse hulp opstrijken maar daarvoor moeten ze de palestijnen links liggen en dat doet Moebarak ook,grenzen blijven dicht de Palestijnen zitten als ratten in de val.
Jordanie van hetzelfde laken en pak,de Golfstaten die Economische macht m.n hebben m.n S.A die denken alleen hoe ze hun rijkdom kunnen vergroten en schijten alleen gouden w.c potten en willen drank en vrouwen misbruiken,in plaats dat deze hun voornaamste wapen te gebruiken n.l olie om wat voor de Palestina te doen pompen ze hun in de Amerikaanse economie de grootste sponser van Israel.
Marokko bekritiseert ook Israel maar tegelijkertijdhebben ze Israel en de V.S nodig voor hunsteun in de Sahara kwestie,zo heeft elke land eigen belang ze laten liever de Palestijnen uitmoorden

izrinou
28-12-08, 20:58
Wat zou de leiders van de Arabische wereld nu bezighouden??? Wat moeten/kunnen de Arabische leiders nu doen??
Heeft iemand ideeen wat de Arabische Wereld zou moeten doen? Serieuze suggesties?

ze moeten hun bevolking met rust laten en banden breken met Israel
cha3b zal israel binnen 1 week uit het midden oost verwijderen :kalasniko

HenkS
29-12-08, 00:57
Wat zou de leiders van de Arabische wereld nu bezighouden??? Wat moeten/kunnen de Arabische leiders nu doen??

Niets doen (oftewel toekijken en mondeling afkeuren van acties) = Palestijnen uitgemoord
Iets doen (banden breken met Israel en/of militaire interventie) = (nog meer) Sancties + Oorlog in eigen land

Moeilijke keuze ...., Heeft iemand ideeen wat de Arabische Wereld zou moeten doen? Serieuze suggesties?

Die kunnen niets doen want die zijn op de leiders van Iran na (en dat zijn dacht ik geen Arabieren) en hier of daar misschien een enkeling, ruggengraatloos.

tanger'73
29-12-08, 01:13
Hee ballenwasser, hoe ben je trouwens op het idee gekomen zo'n nick te voeren?

Slinger
29-12-08, 10:42
Egypte zou iets kunnen doen, namelijk zijn verantwoordelijkheid weer nemen en de regering van de Gazastrook weer overnemen...

Al Sawt
29-12-08, 11:15
Wat zou de leiders van de Arabische wereld nu bezighouden??? Wat moeten/kunnen de Arabische leiders nu doen??

Niets doen (oftewel toekijken en mondeling afkeuren van acties) = Palestijnen uitgemoord
Iets doen (banden breken met Israel en/of militaire interventie) = (nog meer) Sancties + Oorlog in eigen land

Moeilijke keuze ...., Heeft iemand ideeen wat de Arabische Wereld zou moeten doen? Serieuze suggesties?
Wij dienen onze stallen pardon paleizen uit te mesten. Maar vroeg of laat zijn onze verlichte leiders verleden tijd en dan zal Israel de gevolgen ondervinden van haar agressie beleid.

Stopnaald
29-12-08, 11:15
Ze zullen niets doen. Zoals hierboven al is gezegd, ze hebben allemaal zo hun eigen agenda. Als de palestijnen écht zo belangrijk waren (broeders? duh) dan was die kwestie allang opgelost. Die vluchtelingen waren dan allang door de buurlanden opgenomen en zowel Hamas/Jihad als Fatah hadden nooit een poot aan de grond gekregen.

Voor zover ik kan zien, worden de palestijnen alleen maar gebruikt om de aandacht van andere zaken af te leiden. (zelfs hier in NL).

Stopnaald
29-12-08, 11:18
Wij dienen onze stallen pardon paleizen uit te mesten. Maar vroeg of laat zijn onze verlichte leiders verleden tijd en dan zal Israel de gevolgen ondervinden van haar agressie beleid.

Waar 2 kijven hebben 2 schuld.
Zoals de regering in Israel fout zit, zit ook Hamas/Jihad fout.

De burgerbevolking, zeker het gedeelte dat NIET op deze partijen heeft gestemd, is weliswaar onschuldig, maar helaas wel degene die de rekening betaald!

Al Sawt
29-12-08, 13:49
Waar 2 kijven hebben 2 schuld.
Zoals de regering in Israel fout zit, zit ook Hamas/Jihad fout.

De burgerbevolking, zeker het gedeelte dat NIET op deze partijen heeft gestemd, is weliswaar onschuldig, maar helaas wel degene die de rekening betaald!
Wat een onschuldige maar o zo naieve en zelfs leugenachtige beeld van de werkelijkheid.

Een vraagje: Was WO2 de schuld van de agressie van Nazi-Duitsland of kunnen wij zeggen waar er 2 kijven hebben 2 schuld?

knuppeltje
29-12-08, 13:54
Een vraagje: Was WO2 de schuld van de agressie van Nazi-Duitsland of kunnen wij zeggen waar er 2 kijven hebben 2 schuld?

Ik denk dat dat een moeilijke voor hem is.

Slinger
29-12-08, 14:19
Wat een onschuldige maar o zo naieve en zelfs leugenachtige beeld van de werkelijkheid.

Een vraagje: Was WO2 de schuld van de agressie van Nazi-Duitsland of kunnen wij zeggen waar er 2 kijven hebben 2 schuld?

En hoe zat het ook al weer met de Spaanse Burgeroorlog, volgens jou?

Tomas
29-12-08, 14:24
Ik denk dat dat een moeilijke voor hem is.

Er volgt een wedervraag. Wedden?

knuppeltje
29-12-08, 15:15
En hoe zat het ook al weer met de Spaanse Burgeroorlog, volgens jou?

Volgens mij wilde ie weten hoe het met die andere zat.

John2
29-12-08, 15:25
Kun je uberhoud de ene oorlog of strijd met de andere vergelijken?

Denk het niet.

Tomas
29-12-08, 15:35
Kun je uberhoud de ene oorlog of strijd met de andere vergelijken?

Denk het niet.

Ligt er meestal aan hoe het je uitkomt.

Slinger
29-12-08, 15:38
Volgens mij wilde ie weten hoe het met die andere zat.

Die zijn niet uit elkaar te halen. Tijdens de Spaanse burgeroorlog waren de legers van Hitler en Mussolini al actief. Al Sawt heeft zich meermalen achter deze acties opgesteld...

Al Sawt
29-12-08, 15:40
Die zijn niet uit elkaar te halen. Tijdens de Spaanse burgeroorlog waren de legers van Hitler en Mussolini al actief. Al Sawt heeft zich meermalen achter deze acties opgesteld...

Jij stelde je achter Stalin en zijn zuiveringsoperaties in Spanje.

Al Sawt
29-12-08, 15:42
Ik denk dat dat een moeilijke voor hem is.

Wat zal het zijn simplisme of onwetendheid?

super ick
29-12-08, 15:45
ze moeten hun bevolking met rust laten en banden breken met Israel
cha3b zal israel binnen 1 week uit het midden oost verwijderen :kalasniko

Natuurlijk. Militaire acties van arabische landen tegen Israel zijn in het verleden ook zeeeeeeer succesvol geweest!

Stop eens met die retorische onzin uit te kramen, Israel is een kernmacht en Arabische landen moeten het doen met verouderde shit.

Slinger
29-12-08, 15:47
Jij stelde je achter Stalin en zijn zuiveringsoperaties in Spanje.

Dat is niet waar, maar jij stelde je wel wel achter Guernica en het bloedbad in Sevilla door Marokkaanse huurlingen.

Slinger
29-12-08, 15:48
Wat zal het zijn simplisme of onwetendheid?

Ik denk dat jij eerder een simplistische visie hebt op het conflict in Gaza. Weet je mijn vorige onderschrift nog? Hamas handelt er perfect naar.

Al Sawt
29-12-08, 15:52
Dat is niet waar, maar jij stelde je wel wel achter Guernica en het bloedbad in Sevilla door Marokkaanse huurlingen.
Dus jij stelt dat ik Geurnica en Sevilla heb gerechtvaardigd?

Omdat ik Franco de minst slechte optie vond voor Spanje.

In jouw ogen is links Spanje een betere optie geweest met een Sovjet maniak als bondgenoot.

En vervolgens ontken je dat je achter Stalin staat met zijn moordende zuiveringen in de rangen van links Spanje.

Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Al Sawt
29-12-08, 15:54
Ik denk dat jij eerder een simplistische visie hebt op het conflict in Gaza. .Jouw visie is verhelderend en vooral ruimdenkend. Met een uitverkoren volk dat herenigd is met voor hun, door God, beloofde land.


Weet je mijn vorige onderschrift nog? Hamas handelt er perfect naarGraag bewijzen dat Hamas daarnaar handelt?

Al Sawt
29-12-08, 15:55
Er volgt een wedervraag. Wedden?

Oneliners en oneliners. Wederom een waardevolle bijdrage van je hand.

Tomas
29-12-08, 16:00
Oneliners en oneliners. Wederom een waardevolle bijdrage van je hand.

Die komen tenminste zo af en toe nog 's aan. Het maximum aantal regels ligt ergens rond de vier. Daarboven wordt het al gauw te veel en te ingewikkeld, weet ik uit ervaring.

Slinger
29-12-08, 16:00
Dus jij stelt dat ik Geurnica en Sevilla heb gerechtvaardigd?

Omdat ik Franco de minst slechte optie vond voor Spanje.

In jouw ogen is links Spanje een betere optie geweest met een Sovjet maniak als bondgenoot.

En vervolgens ontken je dat je achter Stalin staat met zijn moordende zuiveringen in de rangen van links Spanje.

Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Ik stel mij op achter de Republikeinen, die later ook nog eens werden aangevallen door de communisten.

De fascist Franco was volgens jou de beste optie voor Spanje. Daarmee stel je je achter het fascisme! En dan niet het fascisme zoals dit tegenwoordig als modewoord gebruikt wordt om tegenstanders uit te schelden, maar het echte fascisme van Guernica en Sevilla, uitgevoerd door het driemanschap Hitler, Mussolini, Franco. Of dacht je dat Franco en zijn legers daar niet voor verantwoordelijk waren?

Dan vond je Hitler ook vast en zeker een minder slechte optie voor Duitsland dan Stalin?

Geloof me, jij hebt de vraag die je hierboven stelde voor je zelf al beantwoord.

Al Sawt
29-12-08, 16:04
Die komen tenminste zo af en toe nog 's aan. Het maximum aantal regels ligt ergens rond de vier. Daarboven wordt het al gauw te veel en te ingewikkeld, weet ik uit ervaring.
Klopt. Want niet iedereen is in staat om zinnigs te zeggen.

tanger'73
29-12-08, 16:05
Wat we moeten of kunnen doen is in ieder geval niet de hoofdweg te verlaten.

Al Sawt
29-12-08, 16:06
Ik stel mij op achter de Republikeinen, die later ook nog eens werden aangevallen door de communisten.

De fascist Franco was volgens jou de beste optie voor Spanje. Daarmee stel je je achter het fascisme! En dan niet het fascisme zoals dit tegenwoordig als modewoord gebruikt wordt om tegenstanders uit te schelden, maar het echte fascisme van Guernica en Sevilla, uitgevoerd door het driemanschap Hitler, Mussolini, Franco. Of dacht je dat Franco en zijn legers daar niet voor verantwoordelijk waren?

Dan vond je Hitler ook vast en zeker een minder slechte optie voor Duitsland dan Stalin?

Geloof me, jij hebt de vraag die je hierboven stelde voor je zelf al beantwoord.Tuurlijk heb ik jouw vragen beantwoord.


Voor jouw tellen de slachtoffers pas als zij door jouw vijanden worden gedood. Kortom: Doden door de republikeinse moordeskadders, geleid door NKVD, zijn geen doden.


Geloof me, jij hebt de vraag die ik jou en jezelf stelde al beantwoord.

Slinger
29-12-08, 16:24
Tuurlijk heb ik jouw vragen beantwoord.


Voor jouw tellen de slachtoffers pas als zij door jouw vijanden worden gedood. Kortom: Doden door de republikeinse moordeskadders, geleid door NKVD, zijn geen doden.


Geloof me, jij hebt de vraag die ik jou en jezelf stelde al beantwoord.

Vervolgvraag: als Je Hitler voor Spanje de beste optie vond, dan was dat zeker ook het geval voor Duitsland? Of niet?

IbnRushd
29-12-08, 18:02
Prachtige woorden van iemand achter een computertje in een veilig huis.

Ik ben Pro-Palestijnen maar na deze zomer net zo ANTI-HAMAS die in hun eigen regionen de zaken niet voor elkaar hebben en waar de top zichzelf verrijkt over de lijken van de Palestijnen.
Maar van mij mag jij deze terroristen beweging heilig verklaren en hun uitspraken profetisch noemen.
Maar misschien kun jij als aanhanger van Hamas dan ook de volgende vragen oplossen.

Wat heeft verdorie pro-palestina of anti-hamas met onze discussie te maken? Je bent net zoals gewoonlijk de draad aan het verschuiven, teneinde Palestijnen c.q. hamas in een kwaad daglicht te stellen. Volgens mij heb je in geen enkele topic laten merken dat Israel buitenproportioneel gedraagt. Je weet net zo goed als elke weldenkende persoon dat Israël nooit vrede wilt en uit is op ruzie, en dat Palestijnen vermoorden c.q. wegjagen uit Gaza hun hoofddoel is.



1. Waar zijn de 72 Christelijke gezinnen gebleven die zaten in het kamp Gaza stad.
2. Waar zijn de 120ton hulp goederen gebleven die in juni werden afgeleverd.
3. Hoe kunnen medewerkers van het rode kruis op de zwarte markten in Pakistan en India hulpgoederen tegen komen afkomstig uit de goederen die gezonden zijn naar Gaza.
4. Waar zijn de ongeveer 900 mensen gebleven die zijn opgepakt in de Gazastrook waaronder enkele Fatha leiders.
5. Waarom worden er geen mederwerkers toe gelaten in en om de vluchtelingen kampen
6. Waarom is de convooi in november dit jaar onder vuur genomen
7. Waarom worden gewonden transporten richting SA terug gestuurt door Hamas strijders.
8. Waarom werkt Hamas niet mee aan het verzoek van de VN/Abbas om de vier Hamas strijders uit te leveren.
En zo kan ik uren doorgaan over deze mooie Hamas die de vrede zeker bevorderd in het MO.

Ik weet echt niet wat de bedoeling van je ongenuanceerde opsomming is? Is dat een geldig excuus dat Israël ruim driehonderd Palestijnen, waaronder veel kinderen en vrouwen, mogen liquideren?



Nee dat kan ik niet en vandaar dat ik per 1 januari mij terug trekt en me meer gaa bezig houden met mijn eigen gezin en twee organisaties die wel vruchten afwerpen zoals Unicef en Mission Possible.
Vanaf 1979 tot heden heb ik genoeg ellende gezien en meegemaakt met de landen in het MO en Afrika dat ik nu zoiets over mij heb dat ze nu zelf eerst maar eens de hand in eigen boesem moeten steken en intern de zaken moeten ordenen.

Waarom bemoei je er dan mee?

tanger'73
29-12-08, 18:09
Wat heeft verdorie pro-palestina of anti-hamas met onze discussie te maken? Je bent net zoals gewoonlijk de draad aan het verschuiven, teneinde Palestijnen c.q. hamas in een kwaad daglicht te stellen. Volgens mij heb je in geen enkele topic laten merken dat Israel buitenproportioneel gedraagt. Je weet net zo goed als elke weldenkende persoon dat Israël nooit vrede wilt en uit is op ruzie, en dat Palestijnen vermoorden c.q. wegjagen uit Gaza hun hoofddoel is.



Ik weet echt niet wat de bedoeling van je ongenuanceerde opsomming is? Is dat een geldig excuus dat Israël ruim driehonderd Palestijnen, waaronder veel kinderen en vrouwen, mogen liquideren?



Waarom bemoei je er dan mee?

beste ibn, mijn broek zakt ook bij hem compleet af. Voor iemand die zegt voor hulporganisaties te werken komt men niet neutraal over.

azulay
29-12-08, 18:10
Het antwoord is kort en krachtig:

Zij kunnen helemaal niets, NADA DE NADA.

Wat ze wel kunnen is hun ouderwets tanks van voor de tweede wereld oorlog en hun soldaten die over geen enkel moraal beschikken, inzitten tegen hun eigen volkeren als ze voor hun rechten opkomen.

tanger'73
29-12-08, 18:15
Het antwoord is kort en krachtig:

Zij kunnen helemaal niets, NADA DE NADA.

Wat ze wel kunnen is hun ouderwets tanks van voor de tweede wereld oorlog en hun soldaten die over geen enkel moraal beschikken, inzitten tegen hun eigen volkeren als ze voor hun rechten opkomen.


Naast de leider van Iran is het met de rest bijzonder treurig gesteld.

tanger'73
29-12-08, 18:44
Deze hele kwestie waar alsmaar geen einde aankomt, bezorgd mij serieus regelmatig slapeloze nachten zoals in onderstaande tekst treffend verwoord.


YouTube - Men at Work Overkill

Stopnaald
29-12-08, 18:53
Wat een onschuldige maar o zo naieve en zelfs leugenachtige beeld van de werkelijkheid.

Een vraagje: Was WO2 de schuld van de agressie van Nazi-Duitsland of kunnen wij zeggen waar er 2 kijven hebben 2 schuld?

Sorry voor de wat late reactie, maar ik heb ook nog een leven buiten dit forum.

Nu inhoudelijk. Imho is het een zwaktebod om WO2 erbij te slepen (oorlogen zijn NIET met elkaar te vergelijken), maar vooruit hoor, ik kom je hierin wel tegemoet.

Als Nazi-Duitsland ons land (NL dus) al langere tijd had bezet en tegenstand alleen maar schade aan onze eigen bevolking had gebracht, dan denk ik dat je er beter aan doet om simpelweg duitser te worden.

Ik ben nl. liever een pragmatisch levend persoon, dan een dode idealist.
Misschien niet het antwoord wat ze zou willen horen, maar wel de waarheid.

Om het even terug te herleiden naar de situatie in Gaza: misschien is het eens tijd voor een andere strategie? Eentje die (voor de verandering) NIET eindigd in een stroom bloed (van VOORAL je eigen bevolking).

John2
29-12-08, 19:06
=IbnRushd;3827720]Wat heeft verdorie pro-palestina of anti-hamas met onze discussie te maken? Je bent net zoals gewoonlijk de draad aan het verschuiven, teneinde Palestijnen c.q. hamas in een kwaad daglicht te stellen. Volgens mij heb je in geen enkele topic laten merken dat Israel buitenproportioneel gedraagt. Je weet net zo goed als elke weldenkende persoon dat Israël nooit vrede wilt en uit is op ruzie, en dat Palestijnen vermoorden c.q. wegjagen uit Gaza hun hoofddoel is.
Laat ik nou precies het zelfde gevoel hebben bij de Hamas beweging.
Verder heb ik diverse keren in het verleden al aangegeven dat Israels akties buiten alle proporties is en ik ook daarom niet de akties van Hamas begrijpt die volledig zinloos en overruled zijn.



Ik weet echt niet wat de bedoeling van je ongenuanceerde opsomming is? Is dat een geldig excuus dat Israël ruim driehonderd Palestijnen, waaronder veel kinderen en vrouwen, mogen liquideren?
Die opsomming die jij ongenuanceerd noemt is de lijst van de VN over de wantoestanden van Hamas de laatste 12 maanden, maar vermoedelijk vind jij een dode palestijn veroorzaakt door Israel belangrijker dan de gedode palestijn door eigen Hamas en dan praat ik nog niet over de andere zaken die Hamas op zijn geweten heeft.


Waarom bemoei je er dan mee?
Dat heb ik mijzelf ook afgevraagd de laatste 12 maanden.


beste ibn, mijn broek zakt ook bij hem compleet af. Voor iemand die zegt voor hulporganisaties te werken komt men niet neutraal over.
Misschien dat je dan eens moet denken aan bretels om je broek op te houden.
En inderdaad Tanger ik kan mijn neutraliteit niet langer garanderen vandaar ik ook stop met mijn functie, want wat heb je eraan als je als organisatie hulp bied, ziet dat het zinloos is en geen kritiek mag uiten omdat je dan je neutraliteit verliest en kans loopt dat hierdoor medewerkers voor de zelfde organisatie kans loopt te worden opgepakt door de zelfde overheid die je even daarvoor heb geholpen.
Ook deze week zijn wederom 900ton hulp goederen de grens overgegaan, zal ik met jou de weddenschap aangaan dat ik over drie vier weken deze goederen kan kopen op de zwarte markt.

tanger'73
29-12-08, 19:11
Laat ik nou precies het zelfde gevoel hebben bij de Hamas beweging.
Verder heb ik diverse keren in het verleden al aangegeven dat Israels akties buiten alle proporties is en ik ook daarom niet de akties van Hamas begrijpt die volledig zinloos en overruled zijn.



Die opsomming die jij ongenuanceerd noemt is de lijst van de VN over de wantoestanden van Hamas de laatste 12 maanden, maar vermoedelijk vind jij een dode palestijn veroorzaakt door Israel belangrijker dan de gedode palestijn door eigen Hamas en dan praat ik nog niet over de andere zaken die Hamas op zijn geweten heeft.


Dat heb ik mijzelf ook afgevraagd de laatste 12 maanden.


Misschien dat je dan eens moet denken aan bretels om je broek op te houden.
En inderdaad Tanger ik kan mijn neutraliteit niet langer garanderen vandaar ik ook stop met mijn functie, want wat heb je eraan als je als organisatie hulp bied, ziet dat het zinloos is en geen kritiek mag uiten omdat je dan je neutraliteit verliest en kans loopt dat hierdoor medewerkers voor de zelfde organisatie kans loopt te worden opgepakt door de zelfde overheid die je even daarvoor heb geholpen.
Ook deze week zijn wederom 900ton hulp goederen de grens overgegaan, zal ik met jou de weddenschap aangaan dat ik over drie vier weken deze goederen kan kopen op de zwarte markt.

Met zo'n instelling heb je er goed aan gedaan de hulporganisatie te verlaten.

Tomas
29-12-08, 19:22
Internet is het walhallah voor fantasten.

izrinou
29-12-08, 19:26
Natuurlijk. Militaire acties van arabische landen tegen Israel zijn in het verleden ook zeeeeeeer succesvol geweest!

Stop eens met die retorische onzin uit te kramen, Israel is een kernmacht en Arabische landen moeten het doen met verouderde shit.

dat is wel zo, maar de kernmacht van Israel is afhankelijk van die vieze arabische leiders, die stinken van oliebronen. jemmer genoeg...

BalleWasser
29-12-08, 20:01
Hee ballenwasser, hoe ben je trouwens op het idee gekomen zo'n nick te voeren?

1e keuze was HandeWasser, maar was niet beschikbaar ...

tanger'73
29-12-08, 21:42
1e keuze was HandeWasser, maar was niet beschikbaar ...


Leuk dat je alsnog deze grafstemming doorbreekt. :)

IbnRushd
29-12-08, 21:52
Om het even terug te herleiden naar de situatie in Gaza: misschien is het eens tijd voor een andere strategie? Eentje die (voor de verandering) NIET eindigd in een stroom bloed (van VOORAL je eigen bevolking).

Er is geen andere strategie. Israel is al tientallen jaren bezig met het liquideren van kinderen, vrouwen en onschuldige mannen. Van 2001 - 2005 zijn er meer dan 400 kinderen door zionistische sluipschutters in koele bloede doodgeschoten. Daar bestaan keiharde cijfers van.

Denk je nou werkelijk dat Israel vrede wilt? Ze hebben maar een doel, en dat is alle Palestijnen uit Gaza krijgen, desnoods met geweld.

IbnRushd
29-12-08, 22:03
Laat ik nou precies het zelfde gevoel hebben bij de Hamas beweging.
Verder heb ik diverse keren in het verleden al aangegeven dat Israels akties buiten alle proporties is en ik ook daarom niet de akties van Hamas begrijpt die volledig zinloos en overruled zijn.

Dat is niet waar. Hamas heeft Israel erkent binnen de grenzen van 1967. En is dus niet uit vernietiging van Israël. Hamas, als democratische gekozen regering, heeft volgens het Internationaal Recht, het recht om zicht te verdedigen tegen de agressor. Dat ze soms niet anders kunnen dan zelfgebouwde en bijna gevaarloze raketten afvuren, moeten we maar voor lief nemen. Het is niet goed te praten als er onschuldige doden vallen, maar ze beschikken de mogelijkheid om te vluchten in tegenstelling tot de Gazanen.



Die opsomming die jij ongenuanceerd noemt is de lijst van de VN over de wantoestanden van Hamas de laatste 12 maanden, maar vermoedelijk vind jij een dode palestijn veroorzaakt door Israel belangrijker dan de gedode palestijn door eigen Hamas en dan praat ik nog niet over de andere zaken die Hamas op zijn geweten heeft.

En dat is mijn punt. Je haalt Hamas erbij, en doet alsof zij de schuldige zijn, terwijl Israël buitenproportioneel en in alle vrijheid willekeurig Palestijnen dood bombarderen. Mijn vraag is waarom probeer je Hamas in een hoek te drukken om zodoende te laten blijken dat wat Israel doet goed is?



Dat heb ik mijzelf ook afgevraagd de laatste 12 maanden.


Ik heb persoonlijk niets tegen jou, maar jouw teksten komen niet bepaald deskundig en neutraal over.

John2
30-12-08, 11:03
=IbnRushd;3828050]Dat is niet waar. Hamas heeft Israel erkent binnen de grenzen van 1967. En is dus niet uit vernietiging van Israël. Hamas, als democratische gekozen regering, heeft volgens het Internationaal Recht, het recht om zicht te verdedigen tegen de agressor. Dat ze soms niet anders kunnen dan zelfgebouwde en bijna gevaarloze raketten afvuren, moeten we maar voor lief nemen. Het is niet goed te praten als er onschuldige doden vallen, maar ze beschikken de mogelijkheid om te vluchten in tegenstelling tot de Gazanen.
Hierin heb jij gelijk Hamas is inderdaad gekozen als regering en heeft ook inderdaad het recht om het land te verdedigen tegen elke vorm van agressie.
Maar het internationaal recht is hier ook heel duidelijk in dat een leger moet bestaan uit alle lagen van de bevolking en een afspiegeling dient te wezen van het land.
Verder is het zelfde internationaal recht ook heel duidelijk over groepen die staan op de internationale lijst van terroristen.



En dat is mijn punt. Je haalt Hamas erbij, en doet alsof zij de schuldige zijn, terwijl Israël buitenproportioneel en in alle vrijheid willekeurig Palestijnen dood bombarderen. Mijn vraag is waarom probeer je Hamas in een hoek te drukken om zodoende te laten blijken dat wat Israel doet goed is?
Ik weet dat jij hier een punt van maakt en daar heb jij gelijk in mits het alleen gaat om de strijd tegen Israel en het onterecht hard terug slaan van Israel door bombaderen wat een hoop burgerslachtoffers kost.
Maar dan vergeet je de strijd die binnen de Hamas en tussen Hamas en de oude PLO bezig is, meerdere keren per dag komen bij diverse hulp organisaties meldingen binnen dat Hamas-strijders mensen oppakken en vermoorden.
Gisteren werden in Egypte 17 mensen binnen gebracht met schotwonden die ze hebben opgelopen tijdens hun vlucht door de gaten in de muur.
En als ik dan alle gegevens optel kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat Hamas bezig is om hun possitie binnen Palestina te verstevigen op een manier die ons bekend is van Stalin en Lenin tijdens het communistme in Rusland.



Ik heb persoonlijk niets tegen jou, maar jouw teksten komen niet bepaald deskundig en neutraal over.
Ik heb ook niets tegen jou, omdat ik weet dat ook jij net als een ieder hier je wilt inzetten voor vrede en veiligheid voor de burgers.
Maar dat mijn teksten afwijken heeft te maken denk ik met de informatie die ik krijg en die nog wel eens afwijkt van de informatie in de media.
En mijn neutraliteit heb ik in september opgegeven toen we niet meer werden toegelaten in de kampen en controle door de Palestijnse overheid onmogelijk werd gemaakt.

Noam
30-12-08, 11:11
Wat zou de leiders van de Arabische wereld nu bezighouden??? Wat moeten/kunnen de Arabische leiders nu doen??

Niets doen (oftewel toekijken en mondeling afkeuren van acties) = Palestijnen uitgemoord
Iets doen (banden breken met Israel en/of militaire interventie) = (nog meer) Sancties + Oorlog in eigen land

Moeilijke keuze ...., Heeft iemand ideeen wat de Arabische Wereld zou moeten doen? Serieuze suggesties?


Wat heeft de stilte (last decades) hun opgebracht? Niks. Tijd voor hard measures? Misschien even de oliekraan dichtdraaien. Vind ik wil toepasselijk tijdens een economische crisis.

Al Sawt
30-12-08, 11:16
Vervolgvraag: als Je Hitler voor Spanje de beste optie vond, dan was dat zeker ook het geval voor Duitsland? Of niet?Duitsland had geen koloniale bezit in Marokko.

Dus Duitsland is een ver van mijn bed show. Hitler en Nazisme waren gewoon een product van Joods Christelijke tradities.


Het is eerder een vraag die jij jezelf moet stellen als een Christen.

Slinger
30-12-08, 11:25
Duitsland had geen koloniale bezit in Marokko.

Dus Duitsland is een ver van mijn bed show. Hitler en Nazisme waren gewoon een product van Joods Christelijke tradities.


Het is eerder een vraag die jij jezelf moet stellen als een Christen.

Jij begon met de vraag te stellen, hoor. Niet ik.
Waarom stelde je hem eigenlijk?

Al Sawt
30-12-08, 11:25
Sorry voor de wat late reactie, maar ik heb ook nog een leven buiten dit forum.Bij deze: Proficiat!


Nu inhoudelijk. Imho is het een zwaktebod om WO2 erbij te slepen (oorlogen zijn NIET met elkaar te vergelijken), maar vooruit hoor, ik kom je hierin wel tegemoet.Zwaktebod van mijn kant? Volgens mij onderschat je me.


Als Nazi-Duitsland ons land (NL dus) al langere tijd had bezet en tegenstand alleen maar schade aan onze eigen bevolking had gebracht, dan denk ik dat je er beter aan doet om simpelweg duitser te worden.Uiteraard een simplistische voorstelling van historische feiten. Duitsers zochten Lebensraum, net als de Zionisten, en wilden een staat met een Arische karakter. Net als Israel met een Joodse karakter.

Ik betwijfel of de Duitsers jouw grootouders een plaats in hun reich hadden gegund.


Ik ben nl. liever een pragmatisch levend persoon, dan een dode idealist.
Misschien niet het antwoord wat ze zou willen horen, maar wel de waarheid.Waarheid dat gekleurd is door simplisme en bepaalde romantisch beeld van een bezettingsmacht.

Dat noem ik je geen pragmaticus. Maar een opportunist. Van zelfde soort Opportunisten die zich voor de NSB en Waffen SS hadden aangemeld, nadat Duitsland overwinningen blijft boeken.


Om het even terug te herleiden naar de situatie in Gaza: misschien is het eens tijd voor een andere strategie? Eentje die (voor de verandering) NIET eindigd in een stroom bloed (van VOORAL je eigen bevolking).
Misschien hadden de volkeren in bezette gebieden zich anders moeten gedragen tegenover de Duitsters. Dan waren de Duitsers nog lief voor hun geweest.


Overigens ben je van alle tijden welkom om vergelijking tussen Israel en Nazisme of een historisch discussie met mij uit te vechten.

Al Sawt
30-12-08, 11:26
Jij begon met de vraag te stellen, hoor. Niet ik.
Waarom stelde je hem eigenlijk?

Jij stelde een wedervraag. Misschien deed je dat uit het feit dat je weinig in te brengen had?

knuppeltje
30-12-08, 11:28
Jij stelde een wedervraag. Misschien deed je dat uit het feit dat je weinig in te brengen had?

Was een totaal gebrek aan argumenten van hem dus.

Al Sawt
30-12-08, 11:29
Was een totaal gebrek aan argumenten van hem dus.Yep. Maar onze Gerrit Jan leeft in een totaal andere wereld.

Slinger
30-12-08, 11:30
Jij stelde een wedervraag. Misschien deed je dat uit het feit dat je weinig in te brengen had?

Maar goed het is dus gebleken, dat jij wel degelijk sympathie hebt voor de fascisten. Je vraag werkt dus als een boemerang. Als iemand dus die vaag bevestigend heeft beantwoord, dan ben jij het wel...

Slinger
30-12-08, 11:32
Was een totaal gebrek aan argumenten van hem dus.

Ach steun je nu ook al een fascistische Franco-aanhanger? Je zakt steeds verder weg...

knuppeltje
30-12-08, 11:34
Maar goed het is dus gebleken, dat jij wel degelijk sympathie hebt voor de fascisten. Je vraag werkt dus als een boemrang. Als iemand dus die vaag bevestigend heeft beantwoord, dan ben jij het wel...

Je lult weer eens uit je nek, een vraag niet willen beantwoorden, door een tegenvraag te stellen die niets anders ten doel heeft dan afleiding, is een teken van gebrek aan argumenten.

knuppeltje
30-12-08, 11:36
Ach steun je nu ook al een fascistische Franco-aanhanger? Je zakt steeds verder weg...

Dat ligt er aan waarin.
Of ie echt Franco steunde, betwijfel ik. In ieder geval zal ik hem dan daarin niet steunen.

Slinger
30-12-08, 11:39
Dat ligt er aan waarin.
Of ie echt Franco steunde, betwijfel ik. In ieder geval zal ik hem dan daarin niet steunen.

Dat hoef je niet te betwijfelen want daar zijn hele topics over geweest. In dit topic gaf hij het ook toe. Als zo iemand probeert anderen klem te zetten met vragen over Hitler-Duitsland, trek ik meteen aan de bel hoor.

knuppeltje
30-12-08, 11:43
Dat hoef je niet te betwijfelen want daar zijn hele topics over geweest. In dit topic gaf hij het ook toe. Als zo iemand probeert anderen klem te zetten met vragen over Hitler-Duitsland, trek ik meteen aan de bel hoor.

Mocht ie dat gedaan heeft dan was dat heel lomp, maar dan nog had je blijkbaar geen enkele argumenten om die vraag te beantwoorden. Ook heel lomp dus.

Slinger
30-12-08, 11:45
Mocht ie dat gedaan heeft dan was dat heel lomp, maar dan nog had je blijkbaar geen enkele argumenten om die vraag te beantwoorden. Ook heel lomp dus.

Probeer het nog eens. En dan nu begrijpelijk alsjeblieft...

knuppeltje
30-12-08, 11:47
Probeer het nog eens. En dan nu begrijpelijk alsjeblieft...

Ik zei toch al eerder dat jouw denkvermogen heel beperkt is.

azulay
30-12-08, 11:55
De ministers van BuZa van de zogenaamde Arabische landen komen morgen (Woensdag) bij elkaar... Eerder was volgens hen niet mogelijk ...

P.S. De ministers van BUZA van de EU komen vandaag al bij elkaar...

Dit illustreert de onmacht van de racistische en dictatoriale Arabische regimes..

HenkS
30-12-08, 13:29
De ministers van BuZa van de zogenaamde Arabische landen komen morgen (Woensdag) bij elkaar... Eerder was volgens hen niet mogelijk ...

P.S. De ministers van BUZA van de EU komen vandaag al bij elkaar...

Dit illustreert de onmacht van de racistische en dictatoriale Arabische regimes..

Wat maakt het uit hoe snel ze voor de zoveelste keer de oorlogsmisdaden van Israel verbaal ondersteunen? Verwacht jij iets van de ruggengraatloze Verhagen die niets liever wil dan de landverrader De Hoop-Scheffer opvolgen?
Merkel, de Duitse Bondskanselierstrut, heeft de schuld al eenzijdig bij Hamas gelegd en duideijk gezegd dat Israel het recht heeft om zo te handelen. Waar ze bij eerdere conflicten nog in enigszins bedekte termen reageerde.
Geloof me nu maar: We zullen de komende maanden merken dat door de kredietcrisis, de Westerse regeringen nog sterker dan al het geval was door de zionisten in de houdgreep zijn genomen.

Al Sawt
30-12-08, 14:15
Maar goed het is dus gebleken, dat jij wel degelijk sympathie hebt voor de fascisten. Je vraag werkt dus als een boemerang. Als iemand dus die vaag bevestigend heeft beantwoord, dan ben jij het wel...En jij hebt sympathie voor fascistisch Israel en Stalin`s SU.

Al Sawt
30-12-08, 14:20
Dat ligt er aan waarin.
Of ie echt Franco steunde, betwijfel ik. In ieder geval zal ik hem dan daarin niet steunen.

Uiteraard steun ik Franco niet. Maar het is een historisch gegeven dat Franco een betere optie was voor Spanje en Marokko, dan links Spanje.

Spanje is een democratie in de jaren 70 geworden. Onder een links bewind was Spanje pas na het val van communisme misschien democratisch geworden. Dan heb ik het uiteraard niet over demografische ramspoed door toe doen van revolutie en linkse hervormingen.

Overigens kan ik gerust conclusie trekken dat Gerrit Jan meer sympathie heeft voor Franco dan voor zijn linkse tegenstanders. Want GJ is een bekrompen conservatief die droomt van vergane koninkrijken en volkeren. Zaken die ook in fascisme en zionisme vaak aandacht verdienen.

Al Sawt
30-12-08, 14:23
Dat hoef je niet te betwijfelen want daar zijn hele topics over geweest. In die topic`s heb ik steekhoudend en helder kunnen duidelijk maken wat mijn argumenten waren.

Ik kan mij niet herinneren dat er iemand was die met een steekhoudende tegenargument kon komen.

knuppeltje
30-12-08, 15:01
Uiteraard steun ik Franco niet. Maar het is een historisch gegeven dat Franco een betere optie was voor Spanje en Marokko, dan links Spanje.

Spanje is een democratie in de jaren 70 geworden. Onder een links bewind was Spanje pas na het val van communisme misschien democratisch geworden. Dan heb ik het uiteraard niet over demografische ramspoed door toe doen van revolutie en linkse hervormingen.

Overigens kan ik gerust conclusie trekken dat Gerrit Jan meer sympathie heeft voor Franco dan voor zijn linkse tegenstanders. Want GJ is een bekrompen conservatief die droomt van vergane koninkrijken en volkeren. Zaken die ook in fascisme en zionisme vaak aandacht verdienen.

Ook al valt achteraf een en ander niet te bewijzen, aan beide zijden werden tijdens de revolutie in ieder geval gruwelijke misdaden begaan.

GJ is gek.

Maryama_Me
30-12-08, 15:19
Naast de leider van Iran is het met de rest bijzonder treurig gesteld.

Het is dan ook te hopen dat Iran binnenkort in staat is kernwapens te produceren zodat er toch iemand op deze wereld is die Israël een beetje tegengewicht kan bieden.Israël speelt nu het spelletje met de Palestijnen wat de Duitser met hen gespeeld hebben.Als ik beelden zag van de holocaust was ik geschokt wel nu, ben ik nog meer geschokt als ik de beelden doden en gewonden Palestijnen zie.Alleen omdat deze daden gepleegd worden door mensen die '40-'45 al vlug vergeten zijn.

Slinger
30-12-08, 16:01
Ook al valt achteraf een en ander niet te bewijzen, aan beide zijden werden tijdens de revolutie in ieder geval gruwelijke misdaden begaan.

GJ is gek.

Maar het blijft buiten kijf dat Al Sawt achter Hitlers misdaden in Spanje staat. Bovendien staaat hij onverschillig tegen Hitlers bewind in Duitsland want dat noemt hij een ver van mijn bed show. Maar hij durft wel aan een andere prikker te vragen of hij ook niet vindt dat in het geval van WOII geldt dat waar twee vechten twee schuld hebben. Zoiets noemen we ernstig hypocriet.

Slinger
30-12-08, 16:03
Uiteraard steun ik Franco niet. Maar het is een historisch gegeven dat Franco een betere optie was voor Spanje en Marokko, dan links Spanje.



In twee opeenvolgende zinnen beweer je precies het tegenovergestelde. Knap hoor.

knuppeltje
30-12-08, 16:07
=Slinger;3829225]Maar het blijft buiten kijf dat Al Sawt achter Hitlers misdaden in Spanje staat.

Dat weet ik zo net nog niet.


Bovendien staaat hij onverschillig tegen Hitlers bewind in Duitsland want dat noemt hij een ver van mijn bed show.

Dat was heel dom gezegd van hem, of ie het echt zo meent?


Maar hij durft wel aan een andere prikker te vragen of hij ook niet vindt dat in het geval van WOII geldt dat waar twee vechten twee schuld hebben. Zoiets noemen we ernstig hypocriet.

Dat was nog steeds een relevante vraag, en het antwoord had ik graag gehoord.

Slinger
30-12-08, 16:22
Dat weet ik zo net nog niet.



Dat was heel dom gezegd van hem, of ie het echt zo meent?



Dat was nog steeds een relevante vraag, en het antwoord had ik graag gehoord.

Ik wel, want ik heb twee topis met hem hierover uitgevochten.

Ik denk dat hij de waarheid heeft gezegd.

Geen relevante vraag maar een discussietechniekje om iemand monddood te maken. Het altijd maar komen aanzetten met WOII leidt nergens toe en slaat elke discussie dood.

knuppeltje
31-12-08, 10:31
[QUOTE=Slinger;3829239]Geen relevante vraag /QUOTE]

Dat maak ik zelf wel uit.

super ick
31-12-08, 13:13
VN macht erin. Zal nooit gebeuren maar zou de enige oplossing zijn. Een VN macht die de controle overneemt en streng toeziet op een staakt het vuren.

Geef jezelf, of je kinderen op dan.

azulay
31-12-08, 15:42
Zij zouden vandaag bij elkaar komen. Waar zijn ze het over eens geworden?

tanger'73
31-12-08, 15:52
Zij zouden vandaag bij elkaar komen. Waar zijn ze het over eens geworden?


Gif in een ei, net als ze Abdelkrim El Khattabi hebben willen aandoen. Maar dan nu voor de Hamas. Want: "We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren" begrijpen onze leiders al heel lang niet meer.