PDA

Bekijk Volledige Versie : Regering stil over Israëlisch geweld



Wizdom
29-12-08, 21:16
Edit: suspected copyright infringement

tanger'73
29-12-08, 21:37
Sporadisch her en der wordt ernaar gekeken, verder haast geaccepteerd.

Eke
29-12-08, 22:03
Den Haag - Ook D66 drong zondagavond aan op een expliciete veroordeling. ‘En dan liefst in Europees verband.’

.

Het is uiterst sloom EN beschamend van ons kabinet-van-normen-en-waarden dat zij zich nog niet uitgesproken hebben tegen de buitenproportionele reaktie (oorlogsvoering !!!)van Israel.


Ik hoop dat ze snel al het mogelijke zullen doen om de situatie voor de mensen daar te verbeteren !

En meteen daarna vredesonderhandelingen.

Ik heb de sites van het CDA< PVDA<D'66<GROENLINKS<SP bekeken. Alleen de laatste heeft betrokkenheid getoondHet is wel zo dat er vakantie is, maar dit is gewoon oorlog wat er gevoerd wordt en dat mag toch wel direkt tot een duidelijk standpunt leiden op de website...
Ik kijk nog even bij de C.U..

Ja hoor...:cheefbek: laatste nieuws ...23 december :'doorschenken onverantwoord' :cola:

Marsipulami
29-12-08, 22:09
Edit: suspected copyright infringement

Eke
29-12-08, 22:30
Sporadisch her en der wordt ernaar gekeken, verder haast geaccepteerd.


Je zou wel willen dat het vandaag al opgehouden was,he,die hele afschuwelijke slachtpartij....

Ik denk echter dat er achter de schermen al heel veel beraadslaagd wordt, wat nu het beste gedaan kan worden.

Ook hoorde ik op de radio dat er onder de Israeli veel mensen zijn die zich wel degelijk wat aantrekken van de afkeuringen van de buitenwereld...en zij zijn ook ondersteboven door de bikkelhardheid van de gebeurtenissen...

tanger'73
29-12-08, 22:42
Je zou wel willen dat het vandaag al opgehouden was,he,die hele afschuwelijke slachtpartij....

Ik denk echter dat er achter de schermen al heel veel beraadslaagd wordt, wat nu het beste gedaan kan worden.

Ook hoorde ik op de radio dat er onder de Israeli veel mensen zijn die zich wel degelijk wat aantrekken van de afkeuringen van de buitenwereld...en zij zijn ook ondersteboven door de bikkelhardheid van de gebeurtenissen...

Nederland kan je alvast uitsluiten.

super ick
30-12-08, 10:01
Verwacht niet teveel van die hypocriete angsthazige NL'ers en hun regering. Die zijn alleen voorstander van mensenrechten als het over homo's gaat.

Ga de kinders in je kelder een bakje water geven vies Belgje.

Slinger
30-12-08, 10:05
Verwacht niet teveel van die hypocriete angsthazige NL'ers en hun regering. Die zijn alleen voorstander van mensenrechten als het over homo's gaat.

Wij hebben tenminste een regering....

Eke
30-12-08, 10:12
Nederland kan je alvast uitsluiten.

Tanger, ik hoop van harte dat je niet gelijk hebt. Dat heeft niets met jou te maken, hoor, dat snap je wel.

Net als bij de Palestijnen is er verdeeldheid over de direkte aanleiding.
Fatahs leider Abbas legde de schuld bij Hamas. Omdat ze zich niet hielden aan de afspraken met Arabische leiders en door hun gedrag de levens van de burgers in gevaar hebben gebracht..

Ik ben het eens met een van de Palestijnen in het filmpje wat ik hier plaats. Abbas is de president en moet spreken als de president.

Ook afgelopen half jaar is er geen millimeter vooruitgang geboekt bij de vredesonderhandelingen. En hoe lang duren die nu al ? Ondertussen gaan extreem-kolonisten door met hun landje-inpikken. Land waarover in '67 een uitspraak is gedaan door de VN. Land van de Palestijnen.

De Israelische regering stelt niet duidelijk paal en perk hieraan. Ze respekteren dus niet de internationale afspraken.

Daarnaast hebben zij Gaza in de tang genomen.Het land kan zich niet herstellen en tot bloei komen. Er heerst bittere armoede en er is een schurend gebrek aan medische zorg. Dat is toch bekend !!!!
En nu proberen ze Hamas te ontkrachten. Door een gruwelijk bloedbad.

Dat is toch absoluut de verkeerde weg die Israel in is geslagen !
Er is een machtsvacuum bij hen. Net zoals in Amerika.
Zie wat haat , dat niet tegengekoppeld wordt,teweeg kan brengen !!!!!!!

Recente uitzending van NOVA
http://www.novatv.nl/novaplayer/player169.html?id=hpe-1-0:

Eke
30-12-08, 10:27
PS. dit is een toevoeging dat gaat over het machtsvacuum in Israel en de VS.

citaat :"Assad zei dat de indirecte onderhandelingen met Israël zijn opgeschort tot dat land een nieuwe premier heeft en dat rechtstreeks overleg met Israël pas kan beginnen als de nieuwe Amerikaanse president is aangetreden. De Israëlische premier Ehud Olmert stapt later deze maand op"

bron :http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/405674/2008/09/05/Syrie-overhandigt-Israel-vredesvoorstel.dhtml

Waarom kon Israel niet wachten ? Omdat krachten in dat land de kust vrij zagen voor hun snode plannen...
Over de hoofden van zovelen..INtriest.

super ick
30-12-08, 11:41
Waarom kon Israel niet wachten ? Omdat krachten in dat land de kust vrij zagen voor hun snode plannen...
Over de hoofden van zovelen..INtriest.

Misschien proberen ze nog eenmaal grote schoonmaak te houden tot Obama aantreedt. Misschien verwachten ze van Obama wel dermate veel sympathie voor de Palestijnen en afname van steun voor hun agressieve methoden jegens de Palestijnen.

Let wel: Geen mening maar een mogelijkheid.

knuppeltje
30-12-08, 11:45
Misschien proberen ze nog eenmaal grote schoonmaak te houden tot Obama aantreedt. Misschien verwachten ze van Obama wel dermate veel sympathie voor de Palestijnen en afname van steun voor hun agressieve methoden jegens de Palestijnen.

Let wel: Geen mening maar een mogelijkheid.

Reële mogelijkheid ook denk, al zullen we dat moeten afwachten.

Eke
30-12-08, 12:55
Misschien proberen ze nog eenmaal grote schoonmaak te houden tot Obama aantreedt. Misschien verwachten ze van Obama wel dermate veel sympathie voor de Palestijnen en afname van steun voor hun agressieve methoden jegens de Palestijnen.

Let wel: Geen mening maar een mogelijkheid.

"Of het Obama wel zal lukken de vredeswens waar te maken, hangt af van de uitkomst van de Israëlische verkiezingen in februari. Als Kadima van Tzipi Livni de verkiezingen wint, worden intensieve pogingen verwacht tot een vredesregeling. Als Likudleider Benjamin Netanyahu als overwinnaar uit de bus komt en samen gaat werken met Kadima en de Arbeidspartij, kunnen de besprekingen ook doorgaan."
bron :http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_uwnews_pi2%5Bart_id%5D=23018&cHash=c0dcea3920

Sorry voor het plakwerk, maar dat gaat het snelst momenteel.

Ik verwacht bruggenbouwerschap.
Dat's hard nodig want geweld brengt geweld voort in deze situatie.

....elke dag die voortduurt brengt onheil voor de betrokkenen. Dus ik hoop dat het veel eerder dan februari geregeld kan worden. Vanavond al. :fpotver:

PS. Superick, die 'grote schoonmakers ' wonen helemaal rechts in Israel..

Eke
30-12-08, 13:21
PS.PS.

Wapenhandelaren....Is het niet zo dat Israel een hele grote wapenindustrie heeft ?

Wie spint er garen bij gewapende strijd ?

Ook zij wonen helemaal rechts in Israel.

HenkS
30-12-08, 13:50
Misschien proberen ze nog eenmaal grote schoonmaak te houden tot Obama aantreedt. Misschien verwachten ze van Obama wel dermate veel sympathie voor de Palestijnen en afname van steun voor hun agressieve methoden jegens de Palestijnen.

Let wel: Geen mening maar een mogelijkheid.

Een mogelijkheid? Een 'lege verzameling' lijkt mij eerder, tenminste als je ziet wie Obama om zich heen heeft verzameld (of moest verzamelen).
De enige hoop die ik heb op ontwikkelingen die de zionistische agressie kunnen indammen is het financieel-economisch failiet van de VS met in hun kielzog de Europeanen. En ja, ik heb daar eventueel graag de helft of meer van mijn overigens goed pensioen en een forse waardedaling, van mijn overigens bijna afbetaalde loonwerkersstulpje, voor over.

Maryama_Me
30-12-08, 15:52
Misschien proberen ze nog eenmaal grote schoonmaak te houden tot Obama aantreedt. Misschien verwachten ze van Obama wel dermate veel sympathie voor de Palestijnen en afname van steun voor hun agressieve methoden jegens de Palestijnen.

Let wel: Geen mening maar een mogelijkheid.

Ik denk niet dat er met Israël zelf een zinnig woord te wisselen valt, maar (hopelijk) wel met Obama. Al heeft deze tot nu toe een duidelijk pro-Israël standpunt ingenomen. Hopelijk is hij in staat dat radicaal te veranderen.

super ick
30-12-08, 16:52
"Of het Obama wel zal lukken de vredeswens waar te maken, hangt af van de uitkomst van de Israëlische verkiezingen in februari. Als Kadima van Tzipi Livni de verkiezingen wint, worden intensieve pogingen verwacht tot een vredesregeling. Als Likudleider Benjamin Netanyahu als overwinnaar uit de bus komt en samen gaat werken met Kadima en de Arbeidspartij, kunnen de besprekingen ook doorgaan."
bron :http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_uwnews_pi2%5Bart_id%5D=23018&cHash=c0dcea3920

Sorry voor het plakwerk, maar dat gaat het snelst momenteel.

Ik verwacht bruggenbouwerschap.
Dat's hard nodig want geweld brengt geweld voort in deze situatie.

....elke dag die voortduurt brengt onheil voor de betrokkenen. Dus ik hoop dat het veel eerder dan februari geregeld kan worden. Vanavond al. :fpotver:

PS. Superick, die 'grote schoonmakers ' wonen helemaal rechts in Israel..

Ik geloof dat je de macht van de president van de VS en de afhankelijkheid van Israel tot erg onderschat. Zonder steun van de VS houdt Israel het niet lang vol. Gedurende dit soort aanvallen staat de wapenimportlijn vanuit de VS nonstop open. Als die hapert of stopt zijn ze snel klaar.

p.s.
Tijdens de laatste aanval op Hezbollah heeft de VS geweigert een speciaal clusterexpolsief te leveren omdat de colleteral damage enorm groot zou zijn. Zo hebben zij toch uiteindelijk grip op dit soort situaties.

super ick
30-12-08, 16:56
Ik denk niet dat er met Israël zelf een zinnig woord te wisselen valt, maar (hopelijk) wel met Obama. Al heeft deze tot nu toe een duidelijk pro-Israël standpunt ingenomen. Hopelijk is hij in staat dat radicaal te veranderen.

De geweldspriraal is al zo lang aan de gang dat niemand er meer in geloofd. De bevolking zal wel willen (want wie niet) maar hebben de moed allang verloren. Vandaar ook die muur.
De bevolking gaat steeds meer voelen voor een totale opruiming van Hamas.
Het ergste is misschien wel dat het nog goed voor te stellen is ook. Als je dag na dag maar bestookt wordt wil je alleen maar dat het eens stopt. Op den duur ten koste van alles.

Maryama_Me
30-12-08, 17:25
De geweldspriraal is al zo lang aan de gang dat niemand er meer in geloofd. De bevolking zal wel willen (want wie niet) maar hebben de moed allang verloren. Vandaar ook die muur.
De bevolking gaat steeds meer voelen voor een totale opruiming van Hamas.
Het ergste is misschien wel dat het nog goed voor te stellen is ook. Als je dag na dag maar bestookt wordt wil je alleen maar dat het eens stopt. Op den duur ten koste van alles.

Wat verwacht men van een grote groep mensen die in een beperkt gebied samengedreven worden, met een minimum aan water en levensmiddelen.
Als men deze mensen uithongerd, zal het nooit rustig worden. Als ik in het nauw gedreven wordt tracht ik er ook op alle mogelijke middelen uit te geraken.

Terrorisme als tegengeweld van de machtelozen en armen zijn wahoopskreten!