PDA

Bekijk Volledige Versie : Boycot zionazis



HenkS
04-01-09, 16:28
En doe nog meer:

1 Schrijf emailtjes naar de managers van winkels die Israelische producten
verkopen.
2 Wijs klanten die overwegen Israelische producten te kopen er op dat ze van
zionazis afkomstig zijn.
3 Beschadig beetje bij beetje producten die klaarblijkelijk uit Israel
afkomstig zijn. Alle beetjes helpen. Ook mini-sabotage!
Mijn ooms kieperden zelfs wagens met door hun zelf gedolven steenkool de
schacht af om de voor de Duitsers vitale productie van steenkool te
saboteren.

Boycot ook maar Amerikaanse producten. Want des te meer Amerikanen in de gaten krijgen dat ze door de zionisten naar de kloten worden geholpen, des te beter.

Wie heeft nog ideeen om de zionazis te saboteren?

John2
04-01-09, 16:49
En doe nog meer:

1 Schrijf emailtjes naar de managers van winkels die Israelische producten
verkopen.
2 Wijs klanten die overwegen Israelische producten te kopen er op dat ze van
zionazis afkomstig zijn.
3 Beschadig beetje bij beetje producten die klaarblijkelijk uit Israel
afkomstig zijn. Alle beetjes helpen. Ook mini-sabotage!
Mijn ooms kieperden zelfs wagens met door hun zelf gedolven steenkool de
schacht af om de voor de Duitsers vitale productie van steenkool te
saboteren.

Boycot ook maar Amerikaanse producten. Want des te meer Amerikanen in de gaten krijgen dat ze door de zionisten naar de kloten worden geholpen, des te beter.

Wie heeft nog ideeen om de zionazis te saboteren?

En waarom doe jij hierzelf niet aan mee?

IbnRushd
04-01-09, 16:51
Israelian targets

Natuurlijk hoef je niet tot in lengte van dagen op een totale boycotcampagne tegen Israël te wachten. Je kunt zelf aan de slag door bewust geen Israëlische producten te kopen en door actie te voeren bij instellingen en bedrijven die nauwe banden onderhouden met de bezettende macht in het Midden-Oosten.

Voedingsmiddelen

Carmel groenten (cherrytomaten), Fruit (avocado, pompelmoezen) Jaffa (fruit, fruitsappen, vruchtencake, enz), Top (fruit, groenten), Dana (cherry tomaten), Osem (snacks, soep, koekjes, kant-en-klaar gerechten), Tivall (vegetarische producten), Dagir (vis conserven), Holyland (honing, kruiden enz), Amba (conserven), Green Valley (wijn). Overigens herken je de Israëlische producten ook aan de barcode, die begint met '729'.

Reizen

De Israëlische luchtvaartmaatschappij is El Al. Met name D-Reizen promoot El Al veelvuldig. El Al Airlines is gevestigd in de Boelelaan in Amsterdam. Bezoek ook eens de vakantiebeurs in Utrecht.

Software

Verint Systems (voorheen Comverse), Blauw-roodlaan in Zoetermeer. Verder Milonit, Word Point en Dagesh software.

Overige producten

Epilady (haarverwijdering), Gottex (zwem- en sportkleding)

Import/Export

Kamer van Koophandel Nederland - Israël, een vereniging van in Nederland gevestigde bedrijven die een handelsrelatie met Israëlische bedrijven onderhouden. Gevestigd in de Bankrashof te Amstelveen. Optin (Organization for the Promotion of Trade between Israel and the Netherlands), gehuisvest in de ambassade van Israël, Buitenhof in Den Haag.

Annexatiemuur

De muur op Palestijns grondgebied wordt gebouwd met inzet van Caterpillar graafmachines. Dit Amerikaanse bedrijf heeft een vestiging aan de Spaklerweg in Amsterdam, genaamd Caterpillar Financial Services Netherlands BV. Het bedrijf Geveke, met vestigingen in Papendrecht, Heerhugowaard, Aalsmeer, Maasbracht, Deventer en Groningen importeert en verkoopt Caterpillar wagens.

Wapenleveranties

Verschillende Nederlandse bedrijven leveren onderdelen aan het Israëlische leger. Zoals Van Halteren Metaal in Bunschoten (M109 houwitzer simulator en wielen voor de tanks), Delft Electronics Products in Rhoden, prov. Drente (nachtkijkeronderdelen), Thales Munitronics in Eindhoven (batterijen voor ontstekers), Philips in Eindhoven (onderdelen straalmotoren F-16), Metaalwarenfabriek in Tilburg (schakels voor patroonbanden), Thales Communications in Huizen (militaire intercom systemen) en Siemens in Zoetermeer (simulator voor onderzeeboottraining; bedrijf leidde tevens Israëlisch marinepersoneel in Nederland op).

http://www.ravagedigitaal.org/archief_0404/a8.htm

John2
04-01-09, 17:02
Vraag me af of het als moderator verstandig is om deze lijst te plaatsen, ik heb voor minder site's van internet zien verwijderen.

Slinger
04-01-09, 17:06
En doe nog meer:

1 Schrijf emailtjes naar de managers van winkels die Israelische producten
verkopen.
2 Wijs klanten die overwegen Israelische producten te kopen er op dat ze van
zionazis afkomstig zijn.
3 Beschadig beetje bij beetje producten die klaarblijkelijk uit Israel
afkomstig zijn. Alle beetjes helpen. Ook mini-sabotage!
Mijn ooms kieperden zelfs wagens met door hun zelf gedolven steenkool de
schacht af om de voor de Duitsers vitale productie van steenkool te
saboteren.

Boycot ook maar Amerikaanse producten. Want des te meer Amerikanen in de gaten krijgen dat ze door de zionisten naar de kloten worden geholpen, des te beter.

Wie heeft nog ideeen om de zionazis te saboteren?

Ik snap waardoor je geïnspireerd bent...

IbnRushd
04-01-09, 17:13
Boycot Israel

Ter gelegenheid van 60 jaar etnische zuivering tegen de Palestijnen, is de campagne om producten uit de bezette nederzettingen en Israël te boycotten, verhevigd. Een breed front van humanitaire organisaties, inclusief een aantal linkse Joodse organisaties, roept op tot deze boycot.

Jaffa (fruit), Carmel (groenten en fruit), Sabra (etenswaren) Tivall & Planet Green (vegetarisch) zijn de bekendste merken, en liggen in de schappen van zowat alle Belgische en Nederlandse supermarkten.

Maar er zijn nog andere producten waar bloed aan kleeft. Israël vermeldt bewust niet welke producten uit de bezette gebieden, en welke uit Israël komen. Soms wordt ook herkomst Israël verzwegen. Als je twijfelt, kijk dan naar het landnummer op de streepjescode. Als de streepjescode begint met 729, laat het dan in de rekken liggen.

De boycot loopt tot Israël de VN-resoluties en de Conventie van Genève respecteert, en de bezetting, martelingen en racistische wetten stopzet.

http://linksehoek.blogspot.com/2008/07/boycot-israel.html

Slinger
04-01-09, 17:25
Vraag me af of het als moderator verstandig is om deze lijst te plaatsen, ik heb voor minder site's van internet zien verwijderen.

Gelukkig werkt deze lijst twee kanten op...

John2
04-01-09, 17:33
Gelukkig werkt deze lijst twee kanten op...

Daar gaat het denk ik niet om, waar het om gaat is dat er bedrijven op voorkomen die niets van doen hebben met Israel.
En er bedrijven op voor komen die juist veel doen voor de Palestijnen en hierdoor het gevaar bestaat dat als we de volgende keer aankloppen voor hulp we enig medewerking kunnen vergeten.

Wizdom
04-01-09, 20:07
Ik doe mee! Ik zal meteen een aantal langlopende polissen stopzetten... Dat geld belandt uiteindelijk toch in handen van ZIONNAZIS...

ronald
04-01-09, 20:11
En doe nog meer:

1 Schrijf emailtjes naar de managers van winkels die Israelische producten
verkopen.
2 Wijs klanten die overwegen Israelische producten te kopen er op dat ze van
zionazis afkomstig zijn.
3 Beschadig beetje bij beetje producten die klaarblijkelijk uit Israel
afkomstig zijn. Alle beetjes helpen. Ook mini-sabotage!
Mijn ooms kieperden zelfs wagens met door hun zelf gedolven steenkool de
schacht af om de voor de Duitsers vitale productie van steenkool te
saboteren.

Boycot ook maar Amerikaanse producten. Want des te meer Amerikanen in de gaten krijgen dat ze door de zionisten naar de kloten worden geholpen, des te beter.

Wie heeft nog ideeen om de zionazis te saboteren?

Gut, gut, gut.... dit is toch ook op het niveau van Hollandse geitenwollensokken. Held op sokken. Koop een retourtje en steek daar je poten uit; dat zogenaamde zielige gedoe van hieruit.

HenkS
04-01-09, 21:31
Daar gaat het denk ik niet om, waar het om gaat is dat er bedrijven op voorkomen die niets van doen hebben met Israel.
En er bedrijven op voor komen die juist veel doen voor de Palestijnen en hierdoor het gevaar bestaat dat als we de volgende keer aankloppen voor hulp we enig medewerking kunnen vergeten.

Wat een brutale kaltschnautzigkeit, of misschien beter gewoon een gotspe, van iemand die massamoorden goedpraat en dan valt over het publiceren van een lijstje met merknamen.

HenkS
04-01-09, 21:36
Ik snap waardoor je geïnspireerd bent...

Jij bent hooguit nog net in staat om te snappen dat iemand met jou capaciteiten het beste, serviel de baas moet dienen. Wie dat ook op een bepaald moment mag zijn.

HenkS
04-01-09, 21:50
Gut, gut, gut.... dit is toch ook op het niveau van Hollandse geitenwollensokken. Held op sokken. Koop een retourtje en steek daar je poten uit; dat zogenaamde zielige gedoe van hieruit.

Ach Ronald ik weet wel dat het niet zo geweldig veel zoden aan de dijk zet. Als Israel geld tekort wordt dat meteen vanuit de VS en de EU aangevuld. En dan heb je nog Madoff met zijn joodse liefdadigheidsinstellingen. Als driekwart van die 50 miljard, zoals ik gelezen heb, naar Israel verdwenen is dat ongeveer evenveel als wat Israel in acht jaar, volgens officiele gegevens, toegestopt krijgt uit de VS. Dan hebben we het nog niet eens over waar onze pensioenbijdragen terecht zijn gekomen via de kredietcrisis.

HenkS
04-01-09, 21:52
Wat een brutale kaltschnautzigkeit, of misschien beter gewoon een gotspe, van iemand die massamoorden goedpraat en dan valt over het publiceren van een lijstje met merknamen.

Excuseer John, ik geloof dat ik de verkeerde voor heb.

Mark
04-01-09, 21:55
En doe nog meer:

Boycot ook maar Amerikaanse producten. ?

succes nog met internetten.

Slinger
04-01-09, 22:31
Jij bent hooguit nog net in staat om te snappen dat iemand met jou capaciteiten het beste, serviel de baas moet dienen. Wie dat ook op een bepaald moment mag zijn.

Jouw capaciteiten, daar zullen we het maar niet over hebben. Die zijn al op allerlei manieren naar buiten gekomen...

ronald
04-01-09, 22:31
Ach Ronald ik weet wel dat het niet zo geweldig veel zoden aan de dijk zet. Als Israel geld tekort wordt dat meteen vanuit de VS en de EU aangevuld. En dan heb je nog Madoff met zijn joodse liefdadigheidsinstellingen. Als driekwart van die 50 miljard, zoals ik gelezen heb, naar Israel verdwenen is dat ongeveer evenveel als wat Israel in acht jaar, volgens officiele gegevens, toegestopt krijgt uit de VS. Dan hebben we het nog niet eens over waar onze pensioenbijdragen terecht zijn gekomen via de kredietcrisis.

Is er ook maar iets wat jij hard kunt maken?

Wizdom
04-01-09, 22:38
Is er ook maar iets wat jij hard kunt maken?

Heb jij wel eens 50 MILJARD DOLLAR als sneeuw zien verdampen als de Amerikaanse beurs maar 25% in zijn totaliteit heeft verloren?

ronald
04-01-09, 22:43
Heb jij wel eens 50 MILJARD DOLLAR als sneeuw zien verdampen als de Amerikaanse beurs maar 25% in zijn totaliteit heeft verloren?

Dagelijks. Op de beurs. Maar daar ging het niet over sukkel. Je bent met je eigen gedachten, conclussies en complotten al twee stappen te ver.

Wizdom
04-01-09, 22:45
Dagelijks. Op de beurs. Maar daar ging het niet over sukkel. Je bent met je eigen gedachten, conclussies en complotten al twee stappen te ver.


Het probleem is dat degene die het uit moeten zoeken zelf ook besmet zijn.... De SEC... Je zou haast kunnen concluderen dat het niet uitgezocht kan worden omdat het vertrouwen in al die instituties geschonden is... It is one big mess out there...

HenkS
04-01-09, 23:30
succes nog met internetten.

Vind je dat nu zelf niet ook wat afgezaagd en flauw?

Eke
05-01-09, 00:20
En doe nog meer:

1 Schrijf emailtjes naar de managers van winkels die Israelische producten
verkopen.
2 Wijs klanten die overwegen Israelische producten te kopen er op dat ze van
zionazis afkomstig zijn.
3 Beschadig beetje bij beetje producten die klaarblijkelijk uit Israel
afkomstig zijn. Alle beetjes helpen. Ook mini-sabotage!
Mijn ooms kieperden zelfs wagens met door hun zelf gedolven steenkool de
schacht af om de voor de Duitsers vitale productie van steenkool te
saboteren.

Boycot ook maar Amerikaanse producten. Want des te meer Amerikanen in de gaten krijgen dat ze door de zionisten naar de kloten worden geholpen, des te beter.

Wie heeft nog ideeen om de zionazis te saboteren?


*Het niet kopen van Israelische produkten doe je omdat je het niet over je hart kan verkrijgen zo'n buitenproportionele vorm van agressie te steunen door spulletjes van hen te kopen.

*Maar als je massaal produkten of i.d. gaat beschadigen -gaat zich dat keren tegen .....de moslimgemeenschap in Nederland. Niet direkt, maar indirekt.
Natuurlijk niet als jij dat in je eentje doet, Henk S.:loens:

* Ga niet lopen strooien met woorden als Neo-nazi's. Mensen keren zich van je af.

* Ga in diskussie over Hamas. Bij veel mensen springt het licht op rood...

Hoe tolerant zijn ze binnen hun land ? Of mogen alleen strenge Gelovigen meeregeren ?

mark61
05-01-09, 00:32
Vraag me af of het als moderator verstandig is om deze lijst te plaatsen, ik heb voor minder site's van internet zien verwijderen.

Waar slaat dit nou weer op? Je doet me elke keer weer versteld staan met je onnozelheid.

HenkS
05-01-09, 00:45
*Het niet kopen van Israelische produkten doe je omdat je het niet over je hart kan verkrijgen zo'n buitenproportionele vorm van agressie te steunen door spulletjes van hen te kopen.

*Maar als je massaal produkten of i.d. gaat beschadigen -gaat zich dat keren tegen .....de moslimgemeenschap in Nederland. Niet direkt, maar indirekt.
Natuurlijk niet als jij dat in je eentje doet, Henk S.:loens:?

Gewoon even wat steviger dan normaal voelen of de pompelmoesjes of sinasappelen wel hard genoeg zijn. Liefst wel met lange vingernagels. Zo'n heel kistje heb je in twee minuten gedaan. De sporen die zo'n kwaliteitscontrole nalaat (geschat bereik 3 personen per vrucht) kun je beschouwen als symbolen voor de op de teeltgrond gedode en verdreven Palestijnen.
En dat zou zich gaan keren tegen de moslimgemeenschap in Nederland? Dat zal dan toch in ieder geval in verhouding in het niet vallen bij wat Wilders en de zionistenknechten in onze regering op dat gebied presteren.

Eke
05-01-09, 06:41
Gewoon even wat steviger dan normaal voelen of de pompelmoesjes of sinasappelen wel hard genoeg zijn. Liefst wel met lange vingernagels. Zo'n heel kistje heb je in twee minuten gedaan. De sporen die zo'n kwaliteitscontrole nalaat (geschat bereik 3 personen per vrucht) kun je beschouwen als symbolen voor de op de teeltgrond gedode en verdreven Palestijnen.
En dat zou zich gaan keren tegen de moslimgemeenschap in Nederland? Dat zal dan toch in ieder geval in verhouding in het niet vallen bij wat Wilders en de zionistenknechten in onze regering op dat gebied presteren.

HenkS, ik zou bijna zeggen dat ik normaal ook altijd zo'n stevige fruitcontrole toepas :hihi:,maar nu even serieus....

Mijn doel is de-escaleren van de situatie richting vrede. Daarvoor heb ik
juist medestanders nodig die zo snel mogelijk bruggenbouwen.
Dat betekent dat zij om te beginnen inzien dat de Palestijnen met de rug tegen de muur staan en daarom raketten afvuren. Niet om Israel van de kaart te vegen.

Net als jij ben ik woedend en geschokt door dit onbegrijpelijk uiterst agressieve gedrag van de huidige regering van Israel, maar bij elke stap die ik zet zal ik afvragen : brengt me dit richting het doel.

Einde aan dit uitzichtsloze geweld en ruimte voor de Palestijnen en de bewoners van Israël om samen vreedzaam en economisch gezond in die regio te leven.Met ruimte voor hun eigen visie op God en het Leven.

jang0201
05-01-09, 06:48
Gewoon platbombarderen de Gazastrook, zijn we in 1x van het Palestijnenprobleem af, kunnen we weer verder met ons leven.

Slinger
05-01-09, 08:58
Gewoon even wat steviger dan normaal voelen of de pompelmoesjes of sinasappelen wel hard genoeg zijn. Liefst wel met lange vingernagels. Zo'n heel kistje heb je in twee minuten gedaan. De sporen die zo'n kwaliteitscontrole nalaat (geschat bereik 3 personen per vrucht) kun je beschouwen als symbolen voor de op de teeltgrond gedode en verdreven Palestijnen.
En dat zou zich gaan keren tegen de moslimgemeenschap in Nederland? Dat zal dan toch in ieder geval in verhouding in het niet vallen bij wat Wilders en de zionistenknechten in onze regering op dat gebied presteren.


Er bestaan nou eenmaal vieze varkens op deze wereld...

Witte78
05-01-09, 09:15
Gezien ik er volgens mij niks voor hoef te doen doe ik mee met boycotten.

Waarom eigenlijk alleen Israelische producten, en niet gewoon elk product dat uit een land komt waar mensen onderdrukt worden? Of zijn die Chineze producten toch wel handig?

Eni
05-01-09, 10:21
Volgend songfestival geef ik Israel wel zero points. Heb ik mijn burgerplicht ook weer gedaan.

knuppeltje
05-01-09, 10:25
Vraag me af of het als moderator verstandig is om deze lijst te plaatsen, ik heb voor minder site's van internet zien verwijderen.

Haha, nadat jij er bent gaan prikken zeker. :)

knuppeltje
05-01-09, 10:30
Volgend songfestival geef ik Israel wel zero points. Heb ik mijn burgerplicht ook weer gedaan.

Jij bent tenminste een echte held. :giechel:

Tomas
05-01-09, 10:56
Ik heb die urge slechts een paar uur na dergelijke aanvallen. Zodra ik dan weer geconfronteerd ben met de naar superlatieven zoekende jodenhaters en selectief verontwaardigde moslms heb ik het al wel weer gehad.

Bofko
05-01-09, 11:05
Ik heb die urge slechts een paar uur na dergelijke aanvallen. Zodra ik dan weer geconfronteerd ben met de naar superlatieven zoekende jodenhaters en selectief verontwaardigde moslms heb ik het al wel weer gehad.

:handbang: Precies.Het is nog wachten op de term 'ueberzionnazi'
Beyond that ,wordt iedere poging vruchteloos.

Tomas
05-01-09, 11:41
:handbang: Precies.Het is nog wachten op de term 'ueberzionnazi'
Beyond that ,wordt iedere poging vruchteloos.

Was al bang dat ik niet de engie was. Moet ik weer wat anders verzinnen.

Sallahddin
05-01-09, 19:59
En doe nog meer:




Wie heeft nog ideeen om de zionazis te saboteren?

de zionistisch propaganda hier & elders ontmaskeren & tegengaan !

financieel, moreel, & humanitair steun verlenen aan de palestijnen !

....

other measures are not meant to be mentionned here , i guess! :lol:

Siah
08-01-09, 10:42
Boycot zionazis

zoals IbnRushd ook al zei, herken je de Israëlische producten aan de barcode, die begint met '729'.

en hier ook een website:
Boycott Israel Campaign
http://www.inminds.co.uk/boycott-brands.html

naam
08-01-09, 11:15
de zionistisch propaganda hier & elders ontmaskeren & tegengaan !


Ik zou als ik jou was een heel lang betoog schrijven waar de corruptie vandaan komt, waarom het westen zo slecht is en dat het allemaal ligt aan het sociaal Darwinisme.

En dan als ingezonden brief geplaatst krijgen in de Volkskrant ofzo.

Ik denk dat een heleboel mensen dan ineens het licht gaan zien, door je heldere en concrete uiteenzettingen.

:)

knuppeltje
08-01-09, 11:20
IEn dan als ingezonden brief geplaatst krijgen in de Volkskrant ofzo.

Ik denk dat een heleboel mensen dan ineens het licht gaan zien, door je heldere en concrete uiteenzettingen. :)

Laat hem dat maar niet doen, het gaat al zo slecht met de dagbladen. :)

Siah
20-01-09, 12:00
L'Oreal: Makeup for Israeli Apartheid!
Palestinian BDS Campaign calls for boycotting L'Oreal
23 December 2008

In this holiday season, the Palestinian Boycott, Divestment and Sanctions National Committee, BNC*, calls upon people of conscience all over the world to boycott all the products of the French cosmetics giant, L'Oreal**, due to its deep and extensive involvement in business relations with Israel, despite the latter's continued occupation and apartheid policies against the indigenous Palestinian people.

L'Oreal's operations in Israel began in the mid-1990s, motivated in part by political considerations. Since then, L'Oreal Israel, the company's subsidiary in Israel, has operated a factory in the Israeli town of Migdal Ha'emek in the Lower Galilee. The settlement of Migdal Ha'emek was established in 1952 on lands belonging to the ethnically-cleansed Palestinian village of al-Mujaydil, whose original inhabitants are still denied the right to return to their homes. Like almost all other Jewish settlements built in the midst of Palestinian villages in the Galilee, inside Israel, Migdal Ha'emek discriminates against Palestinian citizens of Israel, denying them the right to buy, rent or live on any part of the town, simply because they are "non Jews."

L'Oreal Israel manufacturers a line of products using Dead Sea minerals under the name "Natural Sea Beauty" that is exported to 22 countries. It should be noted that one third of the western shore of the Dead Sea lies in the Israeli-occupied West Bank. While the entire shore and its resources are systematically closed to Palestinians by Israeli military occupation and apartheid practices, Israel exploits the Dead Sea for international tourism, mining, and improving its image.

L'Oreal's activities in Israel are not, however, limited to L'Oreal Israel. While Palestinian academics and students in the occupied territories and Israel are systematically impeded by Israeli occupation roadblocks and other oppressive measures from conducting normal academic life and research, L'Oreal awarded a $100,000 "lifetime achievement" award to a scientist at Israel's Weizmann Institute of Science in July 2008. The Weizmann Institute, since its establishment, has been a major center for clandestine research and development of nuclear, chemical and biological weapons on behalf of Israel's military establishment with which it has close ties. It is, therefore, one of many academic institutions in Israel that are in collusion with the state's violations of international law and Palestinian human rights, and which are targeted for academic boycott by the Palestinian Campaign for the Academic and Cultural Boycott of Israel (PACBI).

The chairman of L'Oreal Israel is Gad Propper who is the founding chairman of the Israel-EU Chamber of Commerce, and has also been heavily involved in promoting trade between Israel and Australia and New Zealand. The French government has recognized the important role that L'Oreal's Israeli operations play in the company's global business by awarding Propper France's highest civilian honor, the Legion d'honneur earlier this month. "The award was in recognition of Propper's contribution to the global success story" of L'Oreal, according to a report in the Jerusalem Post.
In 1994, L'Oreal bought a 30 percent stake in Propper's company Interbeauty, from which L'Oreal Israel was created. Since then Israel has become L'Oreal's commercial center for the entire Middle East.

POLITICAL MOTIVATIONS FOR L'OREAL'S ISRAEL INVESTMENTS

In 1995, L'Oreal agreed to pay $1.4 million to the US government to settle charges that it had cooperated with the Arab League's official boycott of Israel. The company was accused of providing information in the 1980s about its US subsidiaries' ties to Israel, to the now effectively inactive official Boycott Office of the Arab League. The company denied that it had broken US laws designed to prevent American firms from cooperating with the official Arab boycott of Israel, but mounted a campaign to placate Zionist critics by emphasizing its desire to invest in Israel.

Following the settlement, then chairman of L'Oreal, Lindsay Owen-Jones, apologized for the company's actions in a letter to the US-based pro-Israel lobby group the Anti-Defamation League (ADL).

According to the ADL, Owen-Jones thanked the pro-Israel group "for its support of L'Oreal's business and community service activities in Israel," and assured the ADL that "The forward-looking approach that you have taken is an encouragement to L'Oreal and other companies that are already involved in Israel to expand their involvement still further."
One of L'Oreal's most well-known global brands, The Body Shop, boasts that one of its core values is "We've never been afraid to champion the vulnerable and the disadvantaged, and we continue to campaign for social justice and human rights." Yet its parent company's deep politically-motivated and profit-driven involvement with Israeli apartheid indicates, if anything, a flagrant disregard for the human rights of Palestinians and a disservice to justice and peace.

Business-as-usual should not continue with a state that has not only practiced apartheid and colonial rule against an indigenous population for decades, but is also, today, committing grave and persistent war crimes described as "a prelude to genocide" by Richard Falk, a prominent Princeton international law professor and UN Special Rapporteur for Human Rights in the OPT.

Under these circumstances L'Oreal's vast investment in Israel amounts to complicity in severe abuse of human rights, to say the least; it should be stopped at once.

http://www.bdsmovement.net/?q=node/231
-------------------

* The Palestinian BDS National Committee (BNC) includes: Council of National and Islamic Forces in Palestine; General Union of Palestinian Workers; Palestinian General Federation of Trade Unions; Palestinian Non-Governmental Organizations' Network (PNGO); Federation of Independent Trade Unions; Union of Arab Community Based Associations (ITTIJAH); Union of Palestinian Charitable Organizations; Global Palestine Right of Return Coalition; Occupied Palestine and Golan Heights Advocacy Initiative (OPGAI); General Union of Palestinian Women; Palestinian Farmers Union (PFU); Grassroots Palestinian Anti-Apartheid Wall Campaign (STW); Palestinian Campaign for the Academic and Cultural Boycott of Israel (PACBI); National Committee to Commemorate the Nakba; Civic Coalition for the Defense of Palestinian Rights in Jerusalem (CCDPRJ); Coalition for Jerusalem; and Palestinian Economic Monitor.

** Brands owned by L'Oreal as listed on the company's website:
L'Oreal Israel (sold in Australia); L'Oréal Paris; Garnier; Maybelline New York; Softsheen, Carson; CCB Paris