PDA

Bekijk Volledige Versie : Benoeming Aboutaleb



JHvandenHeuvel
06-01-09, 13:58
Ik schaam mij als Nederlander zeer diep voor de wanvertoning, die vele mede-'Nederlanders' hebben laten zien tijdens de benoeming van de heer Aboutaleb tot Burgmeester van Rotterdam.

Het gedrag dat een pleefiguur als Marco Pastors tijdens de raadsvergadering vertoonde is werkelijk ongehoord. Het overtrof de vunzige vertoning van de heer Wilders tijdens de eerste zitting van het huidige kabinet waarin hij, vanwege de dubbele nationaliteit van Albayrak en Aboutaleb een motie van wantrouwen tegen beide indiende. Als er iemand heeft aangetoond waar zijn loyaliteit al jaren ligt en als er iemand het toonvoorbeeld van een geslaagde integratie is, dan is het de heer Aboutaleb wel.

Het is onvoorstelbaar dat zogenaamde Fortuynisten en Leefbaren menen de wijsheid inzake integratie of loyaliteit in pacht te mogen hebben. Was het trouwens niet Fortuyn zelf, die Aboutaleb destijds dolgraag bij zijn club had willen inlijven? Was het trouwens Fortuyn niet die allochtonen met een glansrijke carriere als Aboutaleb juist als voorbeeld stelde voor anderen?

Nogmaals, de wanvertoning voor, tijdens en na de gehele selectieprocedure kan maar door een man zelf worden geloochenstraft en ik weet zeker dat Aboutaleb daarin glansrijk zal slagen. Deze kleinburgerlijkheid (maar meer de angst om door slimme allochtonen te worden voorbijgestreefd) moet maar eens met wortel en tak worden uitgeroeid.

Ahmed, veel succes in Rotterdam!!

knuppeltje
06-01-09, 14:08
IAhmed, veel succes in Rotterdam!!

Zo is dat.

mark61
06-01-09, 19:46
Yo! Ik schaam me zo af en toe dood Hollander te zijn. Kan ik mijn paspoort inruilen? Maar voor wat?

Joesoef
06-01-09, 19:54
Pas mn 2e paspoort ingeleverd, koste nog een hoop poen ook :moe:

Good Kahuna
06-01-09, 21:00
Ik schaam mij als Nederlander zeer diep voor de wanvertoning, die vele mede-'Nederlanders' hebben laten zien tijdens de benoeming van de heer Aboutaleb tot Burgmeester van Rotterdam.


Was knap ranzig ja. Maar die types heb je overal, dus waarom je je zou schamen als Nederlander zie ik niet zo snel.

Ik vind het iig geweldig dat Aboutaleb is gekozen en wens hem veel succes.

Julien
06-01-09, 21:04
Waarom spreken Nederlanders steeds zijn naam verkeerd uit?? Het is toch aXmed (kh-klank) Aboutaleb, en niet aHmed (h-klank), zoals iedereen laatste tijd zegt?

Joesoef
06-01-09, 21:05
Ik weet het nog niet zo met Aboutaleb. Heb hem meegemaakt in Amsterdam en hij kan fantastisch snel schakelen alleen tot op wel niveau. Een burgemeester is meer bestuurder dan politicus.

jang0201
06-01-09, 21:19
Erg jammer dat de Rotterdamse burgers niet hebben mogen kiezen dmv een referendum, dan was het zeker geen Aboutaleb geworden.
Maar ja, de Partij van de Allochtonen hebben het voor het zeggen in de havenstad, nog steeds helaas!

mark61
06-01-09, 21:19
Waarom spreken Nederlanders steeds zijn naam verkeerd uit?? Het is toch aXmed (kh-klank) Aboutaleb, en niet aHmed (h-klank), zoals iedereen laatste tijd zegt?

Het zit er tussenin. Zolang Marokkaanse namen in Nederland in het Frans gespeld worden blijft het een drama met de uitspraak. Daar zouden ze toch es mee op moeten houden, ook in Marokko. In het Nederlands heeft een h aan het eind van een lettergreep geen functie en geen uitspraak.

In dit geval maakt dat natuurlijk niet uit.

Turken zeggen wel Amet tegen Ahmet :hihi:

mark61
06-01-09, 21:23
Ik weet het nog niet zo met Aboutaleb. Heb hem meegemaakt in Amsterdam en hij kan fantastisch snel schakelen alleen tot op wel niveau. Een burgemeester is meer bestuurder dan politicus.

Dondert niet, al was het Balkenende in een crispy maroc jasje. Het gaat om het symbool.

mark61
06-01-09, 21:24
Erg jammer dat de Rotterdamse burgers niet hebben mogen kiezen dmv een referendum, dan was het zeker geen Aboutaleb geworden.

Ik zou maar oppassen what you wish for. Blanken zijn een uitstervend ras in R'dam

Orakel
06-01-09, 22:57
Waarom spreken Nederlanders steeds zijn naam verkeerd uit?? Het is toch aXmed (kh-klank) Aboutaleb, en niet aHmed (h-klank), zoals iedereen laatste tijd zegt?

Neuh, in Maghrib heet de man 7m'd, waarbij de 7 staat voor een zachte h, die je ook in de naam Yahya tegenkomt.
De klank kent geen Europese equivalent, dus lastig om een voorbeeld te geven. Dichts in de buurt komt misschien de klank die we uitstoten bij een soort aha-erlebenis, als het kwartje valt: aaa777, zit dat zo, die h.

Julien
07-01-09, 00:39
Neuh, in Maghrib heet de man 7m'd, waarbij de 7 staat voor een zachte h, die je ook in de naam Yahya tegenkomt.
De klank kent geen Europese equivalent, dus lastig om een voorbeeld te geven. Dichts in de buurt komt misschien de klank die we uitstoten bij een soort aha-erlebenis, als het kwartje valt: aaa777, zit dat zo, die h.

Ik heb nog nooit een Marokkaan zichzelf Aamed horen noemen, daarentegen wel vaak AXmed. Maar volgens jou mag het dus allebei?

JHvandenHeuvel
07-01-09, 07:21
Erg jammer dat de Rotterdamse burgers niet hebben mogen kiezen dmv een referendum, dan was het zeker geen Aboutaleb geworden.
Maar ja, de Partij van de Allochtonen hebben het voor het zeggen in de havenstad, nog steeds helaas!

Wel vreemd dan dat de voltallige selectiecommissie (en die bestond dus uit ALLE in de Rotterdamse Gemeenteraad vertegenwoordigde fracties) unaniem koos voor Aboutaleb, vind je ook niet?

Overigens werd bij een AD-referendum de naam van Albayrak het meeste genoemd, Aboutaleb was toen nog niet in de running.

Voor de rest ben ik fervent tegenstander van welk referendum dan ook, zeker in Nederland met zijn steeds dommer, afgestompte en onverschillig wordende bevolking. Die zijn zelfs nog in staat om Verdonk tot president te kiezen, moge de Here Hod het ten eeuwigen dage verhoeden!!!

Mark
07-01-09, 07:50
Voor de rest ben ik fervent tegenstander van welk referendum dan ook, zeker in Nederland met zijn steeds dommer, afgestompte en onverschillig wordende bevolking. Die zijn zelfs nog in staat om Verdonk tot president te kiezen, moge de Here Hod het ten eeuwigen dage verhoeden!!!

Precies, vieze democratie dat al die domme mensen gaan stemmen op andere meningen dan de mijne :(

Erg jammer, maar goed dat soort onzin schaf ik gelijk af zodra ik aan de macht kom.

JHvandenHeuvel
07-01-09, 09:06
Precies, vieze democratie dat al die domme mensen gaan stemmen op andere meningen dan de mijne :(

Erg jammer, maar goed dat soort onzin schaf ik gelijk af zodra ik aan de macht kom.

Ik denk dat je niet precies begrijpt wat het begrip democratie precies inhoudt.

Democratie houdt in dat de bevolking vertegenwoordigers kiest, die voor hen de besluiten nemen en niets anders. Een volksvertegenwoordiging derhalve, een vertegenwoordiging die de regering controleert.

Referenda hebben niets met democratie te maken. Hoeveel mensen hebben er destijds de Europese Grondwet gelezen en een weloverwogen stem gegeven? Als het 5% van de 'Nee'-stemmers is geweest, dan was dat heel erg veel.

Vele beslissingen zijn niet simpelweg met 'ja' of 'nee' te beantwoorden, doorgaans liggen zaken een stuk genuanceerder. Die genuanceerdheid laat ik liever aan de echte deskundigen over dan aan het plebs (en daar reken ik mezelf ook toe).

Slinger
07-01-09, 09:18
... het plebs (en daar reken ik mezelf ook toe).

Ik jou ook...

Mark
07-01-09, 09:59
Ik denk dat je niet precies begrijpt wat het begrip democratie precies inhoudt.

Democratie houdt in dat de bevolking vertegenwoordigers kiest, die voor hen de besluiten nemen en niets anders. Een volksvertegenwoordiging derhalve, een vertegenwoordiging die de regering controleert.

Referenda hebben niets met democratie te maken. Hoeveel mensen hebben er destijds de Europese Grondwet gelezen en een weloverwogen stem gegeven? Als het 5% van de 'Nee'-stemmers is geweest, dan was dat heel erg veel.

Vele beslissingen zijn niet simpelweg met 'ja' of 'nee' te beantwoorden, doorgaans liggen zaken een stuk genuanceerder. Die genuanceerdheid laat ik liever aan de echte deskundigen over dan aan het plebs (en daar reken ik mezelf ook toe).


Dank je voor je definitie van een representatieve democratie... echter een referendum past wel binnen een directe democratie :)

Bij de beperkte keuze van partijen zoals in nederland (een pot nat) zal je altijd moeten stemmen op een partij die op bepaalde vlakken niet jouw mening vertegenwoordigd. Of die na de verkiezingen compromissen sluit die haaks staan op hun partijbeginselen.

Als jij daadwerkelijk denkt dat de politieke beslissingen in Nederland worden genomen op basis van experts en de beste keuze dan ben je redelijk naief.

Tomas
07-01-09, 10:04
...op basis van experts en de beste keuze dan ben je redelijk naief.

Nou, volgens mij werkt dat wel zo. Een politicus krijgt kriebels in zijn buik en op de wc spontaan een of ander belachelijk idee. Dan zoekt ie net zo lang (meestel mbv Bureau Argumentatie) naar (semi) deskundigen en (zelfbenoemde) experts die het idee enigszins in de verte of na behoorlijk vrije interpretatie, ondersteunen. Dus helemaal zonder enig verband is het echt niet!

Mark
07-01-09, 10:11
Nou, volgens mij werkt dat wel zo. Een politicus krijgt kriebels in zijn buik en op de wc spontaan een of ander belachelijk idee. Dan zoekt ie net zo lang (meestel mbv Bureau Argumentatie) naar (semi) deskundigen en (zelfbenoemde) experts die het idee enigszins in de verte of na behoorlijk vrije interpretatie, ondersteunen. Dus helemaal zonder enig verband is het echt niet!


maar tomas uiteindelijk besluiten de zionisten toch? :maf2:

Tomas
07-01-09, 10:18
maar tomas uiteindelijk besluiten de zionisten toch? :maf2:

Zolang je je daar niet echt bewust van ben heb je een illusie van vrije wil. En er is geen verschil tussen een echte vrije wil en een illusie. Het is nog maar de vraag of zionazis een echte vrije wil hebben.

JHvandenHeuvel
07-01-09, 10:35
Dank je voor je definitie van een representatieve democratie... echter een referendum past wel binnen een directe democratie :)

Bij de beperkte keuze van partijen zoals in nederland (een pot nat) zal je altijd moeten stemmen op een partij die op bepaalde vlakken niet jouw mening vertegenwoordigd. Of die na de verkiezingen compromissen sluit die haaks staan op hun partijbeginselen.

Als jij daadwerkelijk denkt dat de politieke beslissingen in Nederland worden genomen op basis van experts en de beste keuze dan ben je redelijk naief.

Tja, als jij het sluiten van compromissen niet democratisch vindt, dan mankeert er inderdaad iets aan je democratische besef.....

Lees eens wat over de kernpunten van de democratie. We hebben in Nederland al jarenlang het systeem van representatieve democratie of wel de parlementaire democratie genoemd. De meeste westerse democratieën zijn trouwens representatieve democratieën.

Dientengevolge kiezen we 150 kamerleden, die voor ons de beslissingen van een uit hun midden gevormde regering controleren en zelf ook initiatieven kunnen aandragen. Als je die kamerleden niet kundig genoeg vindt, dan moet je jezelf misschien eens kandideren?

Ik ben reuze benieuwd hoe je de vele vraagstukken in een referendum moet gieten omdat het, zoals ik al eerder schrref, doorgaans een genuanceerde keuze is en iets moeilijker ligt dan een simpel ja of nee. Voorbeeld daarvan was de Europese Grondwet, die door veel mensen zonder behoorlijke reden werd weggestemd, simpel en alleen vanwege het feit dat er een fors wantrouwen heerst tegen alles wat uit Den Haag afkomstig is.

Ik ben verder benieuwd hoe je je een referendum inzake een onderwerp als abortus of euthanasie voorstelt. Gewoon ja of nee? Dat is wel heel erg kort door de bocht.

In vredesnaam, geen referenda inzake bestuurders. Popie Jopie wordt dan burgemeester van Lochem omdat hij zo leuk de voetbalclub bestuurt. Het huidige systeem is ook niet ideaal, compromis (wat een eng woord he): laat het aan de Gemeenteraad over, die is immers direct door de bevolking gekozen.

H.P.Pas
07-01-09, 10:40
Democratie houdt in dat de bevolking vertegenwoordigers kiest, die voor hen de besluiten nemen en niets anders.

Volgens die definitie is Zwitserland geen democratie. Elk besluit van een volksvertegenwoordiging (gemeentelijk, kantonaal of federaal) kan hier in principe met een referendum aangevochten worden.
De Zwitsers zelf noemen dat systeem 'directe' (itt 'representatieve') democratie. Het bestaat al meer dan 150 jaar.


Vele beslissingen zijn niet simpelweg met 'ja' of 'nee' te beantwoorden, doorgaans liggen zaken een stuk genuanceerder.

Ook parlementsleden doen niets anders. Ze stemmen vóór of tegen. Punt.


Die genuanceerdheid laat ik liever aan de echte deskundigen over dan aan het plebs (en daar reken ik mezelf ook toe).


Politieke beslissingen zijn meestal belangenafwegingen

H.P.Pas
07-01-09, 10:54
Ik ben reuze benieuwd hoe je de vele vraagstukken in een referendum moet gieten.

Als je daar echt benieuwd naar bent, wat ik betwijfel, zou je de Zwitserse politiek een beetje moeten volgen.
Die werkt nogal anders dan de Nederlandse. Zeker niet slechter, imho.