PDA

Bekijk Volledige Versie : Walgelijk pro-Israel artikel in Volkskrant



Chatoloog
07-01-09, 12:18
Edit: suspected copyright infringement

mulan
07-01-09, 12:31
Ik weiger dit te lezen. Ik heb al genoeg onzin over dit onderwerp gehoord. De laatste alinea kreeg ik jammer genoeg wel mee en die vergelijking alleen al bewijst hoe achterbaks het hele stuk moet zijn. Maar op zich is dat de pr tactiek van Israel. Continue beginnen over moordpartijen uit andere tijden,andere gebieden en deze op miraculeuze wijze verbinden aan het legitieme verzet van de Palestijnen.

Aït Ayt
07-01-09, 12:34
onbegrijpelijk dat dit soort haatdragende pulp geplaatst wordt in de volkskrant

:kotsen::kotsen::kotsen:

John2
07-01-09, 13:08
Inderdaad een schokkend bericht.

Maar wat als het waar is?

Slinger
07-01-09, 13:10
Ik weiger dit te lezen. Ik heb al genoeg onzin over dit onderwerp gehoord. De laatste alinea kreeg ik jammer genoeg wel mee en die vergelijking alleen al bewijst hoe achterbaks het hele stuk moet zijn. Maar op zich is dat de pr tactiek van Israel. Continue beginnen over moordpartijen uit andere tijden,andere gebieden en deze op miraculeuze wijze verbinden aan het legitieme verzet van de Palestijnen.

Open your eyes! Het hele artikel gaat echt over de huidige oorlog hoor.

H.P.Pas
07-01-09, 13:31
Ik weiger dit te lezen. Ik heb al genoeg onzin over dit onderwerp gehoord.

Naar genoeg is het geen onzin. Niet allemaal althans.


De regering Olmert heeft zich lang niet laten provoceren, maar na deze geweldsgolf was er geen andere optie.
Israël sloeg niet buitenproportioneel toe()..


Dat is inderdaad 2x onzin.



Bij deze impasse spint Hamas garen. Israël bedreigen, brengt ze winst. Doet Israël niks, dan wint Hamas de strijd. Slaat Israël wél toe, dan oogst Hamas als underdog het mededogen en de genade van de naïeve wereld. Bij vrede is Hamas allerminst gebaat.


Dit is gewoon waar; Hamas weet dat en maakt er gebruik van.

mulan
07-01-09, 13:49
Ik ben begonnen met lezen en ben wederom afgehaakt. Sinds wanneer snijden moeders in de Palestijnse gebieden in de schedels van hun kinderen?

super ick
07-01-09, 13:50
onbegrijpelijk dat dit soort haatdragende pulp geplaatst wordt in de volkskrant

:kotsen::kotsen::kotsen:

onbegrijpelijk dat jij er hier nog niet afgepleurd bent.

Chatoloog
07-01-09, 13:50
iedereen die denkt dat Israel het 'recht' heeft om zo'n offensief te beginnen wens ik het zelfde lot als de 280 kinderen en 80 vrouwen die door dit 'recht' zijn omgekomen.

mulan
07-01-09, 13:50
Open your eyes! Het hele artikel gaat echt over de huidige oorlog hoor.

Ik had het over de allerlaatste alinea. En die gooien ze er niet voor niets doorheen. Dat wordt gedaan zodat Hamas niet als een verzetsbeweging wordt gezien die voor onafhankelijkheid strijd maar om ze in een rijtje te plaatsen van afslachtende bruten.

Slinger
07-01-09, 13:52
Ik had het over de allerlaatste alinea. En die gooien ze er niet voor niets doorheen. Dat wordt gedaan zodat Hamas niet als een verzetsbeweging wordt gezien die voor onafhankelijkheid strijd maar om ze in een rijtje te plaatsen van afslachtende bruten.

Dat zijn ze ook hoor. Ze schieten wel raketten af op weerloze vrouwen en kinderen.

H.P.Pas
07-01-09, 13:54
Ik ben begonnen met lezen en ben wederom afgehaakt. Sinds wanneer snijden moeders in de Palestijnse gebieden in de schedels van hun kinderen?

Dat is in Libanon (http://cache.daylife.com/imageserve/0fgdbUG8Nucd3/610x.jpg), niet in Palestina, dat klopt.
Een opwekkend tafereel is het desondanks niet.

super ick
07-01-09, 13:59
Ik had het over de allerlaatste alinea. En die gooien ze er niet voor niets doorheen. Dat wordt gedaan zodat Hamas niet als een verzetsbeweging wordt gezien die voor onafhankelijkheid strijd maar om ze in een rijtje te plaatsen van afslachtende bruten.

Aanslagen tegen het leger zou ik nog kunnen zien als daad van verzet. Aanslagen op politici eventueel ook nog. Maar......

Vrouwen en kinderen zichzelf op laten blazen of in de voorste linie plaatsen om je opslagplaats te verdedigen. Dat is bruut.
Aanslagen en raketbeschietingen op onschuldige burgers is bruut. En dom! Ongeveer de helft van de Israeli's willen vrede met de Palestijnen. Die neem je dus ook 'mee' met dergelijke acties.

Israel is bruut maar Hamas is ook bruut.
Israel is bruut omdat ze een te hoge mate van burgerslachtoffers accepteren in de strijd tegen Hamas.

ps.
Dat kan dus ook gewoon hoor in Nederland. Beiden veroordelen. Het sprookje van verzetsbeweging gaat allang niet meer op.

mark61
07-01-09, 14:13
Naar genoeg is het geen onzin. Niet allemaal althans.

Dat is inderdaad 2x onzin.

Dit is gewoon waar; Hamas weet dat en maakt er gebruik van.

Ik lees na 'gericht op het uitroeien van joden' ook niet meer geïnteresseerd verder. Dat er eventueel nog wat tussen staat dat hout snijdt interesseert me dan al niet meer.

Die paar woorden diskwalificeren de auteur onmiddellijk en totaal. In my humble opinion.

Joesoef
07-01-09, 14:42
Ik ben begonnen met lezen en ben wederom afgehaakt. Sinds wanneer snijden moeders in de Palestijnse gebieden in de schedels van hun kinderen?'


Wat doorgedraaide sji-ieten aan het einde van Moharram Ashura .

knuppeltje
07-01-09, 14:51
Vrouwen en kinderen zichzelf op laten blazen of in de voorste linie plaatsen om je opslagplaats te verdedigen. Dat is bruut.

Zoals in die VN scholen bijvoorbeeld bedoel je zeker.

Hoe maf kan een mens zijn. In het zowat dichtst bevolkte stukje grond op de hele wereld zit iedereen automatisch tussen burgers.

Aït Ayt
07-01-09, 14:54
Zoals in die VN scholen bijvoorbeeld bedoel je zeker.

.

en dat met tanks.. welbewust hebben ze burgers beschoten..

knuppeltje
07-01-09, 15:08
en dat met tanks.. welbewust hebben ze burgers beschoten..

Yep, de gsm coördinaten waren van te voren door de VN aan het leger doorgegeven.Na die beschieting waren ze zelf toch wel geschrokken, en hebben uren vergaderd over welke smoes ze naar buiten zouden brengen.
Uiteindelijk kwamen ze met het fantastische verhaal dat vanuit die school 2 raketten waren afgevuurd.
Dat het een reinste oorlogsmisdaad was die ze pleegden, weten ze echt heel goed denk, vandaar dat vergader.

H.P.Pas
07-01-09, 15:37
Ik lees na 'gericht op het uitroeien van joden' ook niet meer geïnteresseerd verder.

Paranoia is, niet geheel onverklaarbaar, in Israël een deel van 'de facts on the ground' als we Spoetnik mogen geloven. In dit geval doe ik dat.

H.P.Pas
07-01-09, 15:51
ps.
Dat kan dus ook gewoon hoor in Nederland. Beiden veroordelen. Het sprookje van verzetsbeweging gaat allang niet meer op.

Ben je nou helemáál..
Het gaat altijd tussen de Goeden en de Slechten. Wist je dat niet ?

John2
07-01-09, 17:02
Yep, de gsm coördinaten waren van te voren door de VN aan het leger doorgegeven.

Wat een vieze vuile gore smerige hond ben jij.

mark61
07-01-09, 19:35
Dat is in Libanon (http://cache.daylife.com/imageserve/0fgdbUG8Nucd3/610x.jpg), niet in Palestina, dat klopt.
Een opwekkend tafereel is het desondanks niet.

Het heeft aber niets met Palestijnen, of zelfs maar soenni's van doen. Laat staan met jihad.

Tis krek wat ik al vermoedde:

Shi'ite Muslims gash their heads with swords during a ceremony marking Ashura in Nabatieh, south Lebanon, January 7, 2009. Ashura, the most important day in the Shi'ite calendar, commemorates the death of Imam Hussien, grandson of the Prophet Mohammad, in the 7th century battle of Kerbala.

Je maakte er wel een zoekplaatje van, maar ik achterhaal het wel :ego:

We zijn wellicht niet allemaal fan van flagellanten, maar het heeft werkelijk NIETS met het onderwerp at hand te maken. Of met 'jihad'

Nausicaä is, unlike haar naamgeefster, een dom en boosaardig wicht. Roemeens zeker? :hihi:

mark61
07-01-09, 19:36
Paranoia is, niet geheel onverklaarbaar, in Israël een deel van 'de facts on the ground' als we Spoetnik mogen geloven. In dit geval doe ik dat.

In Israël ja. Nausea zit hoog en droog in Amsterdam, of waar ze woont.

Dat is dus iets compleet anders dan dat Nausea een partij gaat lopen liegen. Ze is niet Israëlisch en plus.

mark61
07-01-09, 19:41
Wat een vieze vuile gore smerige hond ben jij.

Je toch al piepkleine verstand is nu gedegenereerd tot een kappertje.

Hij spreekt de zuivere waarheid. De VN heeft allang alle coördinaten van hun instellingen daar doorgegeven aan het IDF, om te voorkomen dat ze erop schieten.

De Israeli's deden dat doelbewust toch, als ik de BBC goed begrijp. If not, weigeren ze hun fout toe te geven, excuses te maken, whatever.

Israël heeft, lees Fisk, een lange traditie van glashard liegen over slachtingen van burgers.

H.P.Pas
07-01-09, 19:43
Ze is niet Israëlisch.

Is dat zo? Ik nam aan van wel. Op grond van, toegegeven, niks.

mark61
07-01-09, 19:52
Ik heb even wat rondgegoogled. Nausea heeft het sowieso niet zo op immigranten (sic!), moslims, en Marokkanen :hihi:

Het gaat goed met de Volkskrant.

mark61
07-01-09, 19:53
Is dat zo? Ik nam aan van wel. Op grond van, toegegeven, niks.

Roemeense immigrante. Wellicht joods, maar ik heb geen zin dat uit te zoeken wegens ranzig.

John2
07-01-09, 19:53
Je toch al piepkleine verstand is nu gedegenereerd tot een kappertje.

Hij spreekt de zuivere waarheid. De VN heeft allang alle coördinaten van hun instellingen daar doorgegeven aan het IDF, om te voorkomen dat ze erop schieten.

De Israeli's deden dat doelbewust toch, als ik de BBC goed begrijp. If not, weigeren ze hun fout toe te geven, excuses te maken, whatever.

Israël heeft, lees Fisk, een lange traditie van glashard liegen over slachtingen van burgers.

Hij deed het voorkomen dart de VN de coördinaten hadden doorgegeven zodat ze deze school konden beschieten.
En wat mijn verstand betreft zolang in niet pis en schijt in mijn kamer vind ik het best en zeker wat personen zoals jij en knuppeltje over me denken.
En dat mag maar zal mijn mening ten opzichte van Hamas niet veranderen.

mark61
07-01-09, 20:04
Aanslagen tegen het leger zou ik nog kunnen zien als daad van verzet. Aanslagen op politici eventueel ook nog. Maar......

Vrouwen en kinderen zichzelf op laten blazen of in de voorste linie plaatsen om je opslagplaats te verdedigen. Dat is bruut.
Aanslagen en raketbeschietingen op onschuldige burgers is bruut. En dom!

Het conflict is incongruent. Wil je daar even over nadenken? Dat heeft nl. nogal wat implicaties. Een 'eerlijke' oorlog van staat tot staat, leger tot leger is uitgesloten. Dat begrijp je denk ik wel.

The next best thing is een guerilla. Dat kan alleen onder bepaalde voorwaarden; natuurlijke gesteldheid is de belangrijkste, zou ik zeggen. Zoals Joegoslaven en Grieken tegen de nazi's vochten zou het Nederlandse verzet nooit kunnen vechten bij gebrek aan cover. Een paar hutten in Drenthe en de Peel was alles wat er voor cover was.

Stadsguerilla vereist een zekere dichtheid aan medestanders. Die is in Israël proper ook niet te vinden.

Terrorisme wordt bij zulke absurde machtsverhoudingen dan al snel de enige optie, vooral als je bedenkt dat er bij de machtige partij, die zelf overigens als bende terroristen is begonnen (King David Hotel, daar werden maar zo echte blanken aan stukken gereten) geen enkele lust tot praten of een vergelijk is, al 60 jaar niet.

Ik vind Hamas een enge fundi-organisatie die onherroepelijk ook corrumpeert, en schep geen genoegen in druipende ledematen in bomen en op cafétafels. Maar begrijpen doe ik ze wel.

En hey, je kan alleen met je vijanden vrede sluiten, niet met je vriendjes.


Ongeveer de helft van de Israeli's willen vrede met de Palestijnen. Die neem je dus ook 'mee' met dergelijke acties.

Welnee, dat was vroeger. De vredesbeweging, B'tselem, de meest linkse partij Merets, ze zijn dood. Of staan vierkant achter het optreden van de regering. Overigens wilde zelfs Merets niet alle gestolen land teruggeven. Heb ik nog es opgezocht op de partijsite.


Israel is bruut maar Hamas is ook bruut.

Je daalt weer af naar '2 vechten 2 schuld'. Ik dacht dat je het licht had gezien.


Israel is bruut omdat ze een te hoge mate van burgerslachtoffers accepteren in de strijd tegen Hamas.

Als totaal oppermachtige partij maakt dat ze dubbele oorlogsmisdadigers.


Dat kan dus ook gewoon hoor in Nederland. Beiden veroordelen. Het sprookje van verzetsbeweging gaat allang niet meer op.

Jammer. Je Verlichting duurde nog geen halve dag. Hamas is o.a. een verzetsbeweging met een aan de situatie aangepaste manier van handelen. Het is ook een politieke partij, een verstikkende fundiclub, een Leger des Heils, een Volksuniversiteit, een padvindersclub. Het is van alles en onttrekt zich aan de keurige compartimentering die 'wij' hebben bedacht. Tis niet anders.

Het vereist een speciale, genuanceerde benadering. Als je de waarheid recht wilt doen, natuurlijk. Anders roep je gewoon dat ze 'de joden willen uitroeien'. Das wel zo gemakkelijk ook.

mark61
07-01-09, 20:11
Ben je nou helemáál..
Het gaat altijd tussen de Goeden en de Slechten. Wist je dat niet ?

Dat geldt 100% voor de algemene publieke opinie. Israël kan niets fout doen.

Voor de goede orde wordt er natuurlijk wel wat gebromd, maar met het vooropgezette doel dat dat geen enkele consequentie heeft.

Het 'komische' is bijvoorbeeld dat de onderhandelaars uit alle windstreken voor een staakt-het-vuren eenzijdig een lijst eisen aan Hamas opleggen, en werkelijk niets van Israël eisen in return. Dat komt dus neer op impliciete goedkeuring voor de 'strafexpeditie'.

Als de slechterik op zijn schreden terugkeert kunnen we misschien gaan denken aan enige verlichting van het lot van Gaza.

Dus dat goeien en slechten denken zit echt diep diep verankerd.

Olive Yao
07-01-09, 20:14
Aanslagen tegen het leger zou ik nog kunnen zien als daad van verzet. Aanslagen op politici eventueel ook nog. Maar......

Vrouwen en kinderen zichzelf op laten blazen of in de voorste linie plaatsen om je opslagplaats te verdedigen. Dat is bruut.
Aanslagen en raketbeschietingen op onschuldige burgers is bruut. En dom! Ongeveer de helft van de Israeli's willen vrede met de Palestijnen. Die neem je dus ook 'mee' met dergelijke acties.

Israel is bruut maar Hamas is ook bruut.
Israel is bruut omdat ze een te hoge mate van burgerslachtoffers accepteren in de strijd tegen Hamas.

ps.
Dat kan dus ook gewoon hoor in Nederland. Beiden veroordelen. Het sprookje van verzetsbeweging gaat allang niet meer op.

He super ick, naar mijn mening heb je hier op zich ook gelijk.
Maar je kunt tegen Israëls optreden zijn - niet specifiek nu in Gaza, maar het optreden van de afgelopen decennia - zonder voor Hamas te zijn.

Zoals H.P.Pas schrijft, het is niet de Goeden tegen de Slechten. En we moeten ophouden met denken in termen van de twee partijen Israël tegen Hamas.

We moeten denken aan de mensen die daar leven, aan hun belangen.
(Vergelijk Afghanistan: dat is niet "het westen" tegen "de islam", dat zijn geteisterde, wanhopige mensen).

Wat is in het belang van de mensen?

mark61
07-01-09, 20:17
Hij deed het voorkomen dart de VN de coördinaten hadden doorgegeven zodat ze deze school konden beschieten.

Dat deed hij helemaal niet. Alleen een dombo als jij kan zoiets bedenken. Het geeft maar aan wat voor een zootje het in jouw bovenkamer is. Hoe kom je erop, werkelijk.

Wizdom
07-01-09, 20:25
Steun Israëls optreden tegen Hamas
Nausicaa Marbe, 01-01-2009 18:10

De Chanoeka-oorlog die een eind maakte aan Hamas. Zo zou de Israëlische operatie Cast Lead de geschiedenis in moeten gaan.
Maar de situatie in het Midden-Oosten nodigt niet uit tot hoopvolle scenario’s. Het conflict dat nu de tweede week in gaat maakt duidelijk hoe sterk Hamas’ positie is. Die islamistische beweging bepaalt de regels van het spel.

Door de bloeddorst van Hamas – uit op de vernietiging van Israël en het uitroeien van Joden – is het Palestijns-Israëlische conflict geëscaleerd in oorlog. Lijken op televisie werken altijd in het voordeel van de partij die als agressor Israël aanwijst. Zo werkte het in 2006 in Libanon en zo werkt het nu. Ineens verdwijnt de schuldvraag en is er eensgezindheid over de dader: dat is de eigenaar van de wapens die de meeste doden veroorzaakten. De wereld reageert emotioneel op de gruwelbeelden. Men huilt mee met elke moeder, begrijpt de woede van elke vader.

Wie echter verder kijkt dan deze maar al te menselijke reactie erkent ook de perversiteit van dit tafereel. Dit is precies het schouwspel dat Hamas van pas komt om de haat jegens Israël warm te houden. Hamas op z’n best: martelaarschap als motor, eigen bloed als decor.

Het getoonde verdriet is bar selectief. Hamas weet tenslotte ook goed munt te slaan uit beelden van nabestaanden van zelfmoordterroristen: dan lopen de ouders over van trots op hun geëxplodeerde spruit. In dezelfde traditie knopen Hamasleiders de bomgordels om zwangere buiken en kerven joelende moeders met slachtmessen in de schedels van hun als jihadist verklede peuter tot het bloed voor de camera vloeit.

De tranen van Hamas zijn krokodillentranen. Vallen de doden door toedoen van ‘de Joodse vijand’, dan is sprake van ‘misdaad tegen de menselijkheid’. Vallen Palestijnen echter terwijl ze Joden doden, dan barst het feest los. Dan staat de volgende generatie klaar voor de slachting, want Hamas spoort vrouwen aan om kanonnenvoer te baren. Dat een gezin in Gaza tien kinderen krijgt en die verliest, is ook een oorlogsmanoeuvre van Hamas.

Dát is de ware tragiek van het Palestijnse volk: leiders die geen onderscheid maken tussen mens en bom, leven en dood, kind en soldaat, moskee en wapendepot, vriend en vijand. Leiders die voor terrorisme kiezen, voor het boycotten van vredesakkoorden en het uitroepen van de intifada juist op momenten van hoopvolle detente.

De tranen van Hamas zijn krokodillentranen
Door de geschiedenis heen hebben Palestijnse leiders alle kansen laten schieten land in ruil voor vrede te krijgen en een staat te stichten met alle goodwill en geld van de wereld aan hun kant. Zo hadden ze Israël tot goed buurmanschap kunnen verleiden. Altijd verkeerde keuzes gemaakt, met het eigen volk als slachtoffer.

De laatste jaren drijft Hamas het conflict op de spits met voortdurende rakettenregens. Oog in oog met deze vijand is Israël een toonbeeld van beheersing geweest. Het militaire offensief van nu is het antwoord waar Hamas om gesmeekt heeft, door als eerste te vuren én (toen een tegenaanval uitbleef) te spotten met het ‘laffe’ Israël.

De regering Olmert heeft zich lang niet laten provoceren, maar na deze geweldsgolf was er geen andere optie. Israël sloeg niet buitenproportioneel toe. Het bombardeerde Hamas-doelen, terwijl alle raketten van Hamas juist op burgers gericht zijn. Het turven van lijken in het nieuws is macaber en zinloos. Alsof degene met het grootste aantal slachtoffers het morele gelijk verdient. In een oorlog houdt geen partij schone handen; in dát licht moeten de altijd te betreuren burgerslachtoffers worden bezien.

Geen enkel ander land ter wereld zou jarenlange beschietingen onbeantwoord laten, al breken de extreme Israël-bashers in opinieland hun tongen om ons wijs te maken dat juist de zionistische staat het poeslieve Midden-Oosten belaagt. Israël weet allang dat zijn recht op verdediging weliswaar erkend wordt, maar dat als puntje bij paaltje komt de VN graag ziet dat het land niet meer dan een tuinslang richt op Hamas.

Bij deze impasse spint Hamas garen. Israël bedreigen, brengt ze winst. Doet Israël niks, dan wint Hamas de strijd. Slaat Israël wél toe, dan oogst Hamas als underdog het mededogen en de genade van de naïeve wereld. Bij vrede is Hamas allerminst gebaat.

In dezelfde week van het Gaza-offensief slachtte het Verzetsleger van de Heer in Oeganda ruim vierhonderd burgers af. De Veiligheidsraad van de VN steunt de klopjacht die de legers van Oeganda, Zuid-Soedan en Congo op die moordenaarsbende zijn begonnen. Het zou van inzicht getuigen als dezelfde Veiligheidsraad de noodzaak van Israëls militair offensief tegen Hamas zou inzien.

In het verre verleden kocht ik altijd de volkskrant voordat ik de trein pakte naar Amsterdam. Bij het lezen van de buitenland pagina walgte ik altijd van de partijdige verslaggeving over het Israelisch-Palestijns conflict dat ik op een gegeven moment gewoon gestopt ben met het kopen van die ZIONISTEN krant... Blijkbaar is er in de tussentijd geen wisseling van de wacht geweest... Het is en blijft een ZIONNAZI krant...

mark61
07-01-09, 20:25
Speelde ook door mijn gedachtes. Op grond van haar naam misschien?

Ik ken geen (Israelische) joden die naar Griekse mythologische figuren heten. Het zou kunnen, maar lijkt me sterk. Ronald zou het beslist afkeuren :student:


Duidelijk. In een stuk van Amanda Kluveld las ik dat Hamas in 2007 meer palestijnen gedood heeft dan Israël; of het waar is weet ik niet, maar ook Avaaz Nederland noemt Hamas' extreme acties verwerpelijk. De Israëlhaters / Hamassteuners moeten hun ogen daar niet voor sluiten.

Dat zal zeker wel. De VS heeft Fatah bewapend om de uitkomst van de democratische verkiezingen te vernietigen en Hamas te decimeren. Alleen, het lukte niet. Dat weet jij toch zeker wel?

Ik zie hier nauwelijks blinde Hamasaanhangers. Als ik Gazaan was was de kans groot dat ik Hamassympathisant was. Ik geloof dat veel mensen hier vanuit hun comfortabele positie de dagelijkse vernederingen en al dan niet subtiele verneukerij grotelijks onderschatten.

Dat is het slimme van Israël. De haat die ze veroorzaken met niet-gewelddadige methodes is naar alle waarschijnlijkheid een stuk groter dan het zichtbare geweld. Heb je enig idee hoe het is om op de Westbank naar school te willen, je nicht te bezoeken, naar je werk te gaan, naar de uitverkoop bij de IKEA te willen gaan? Te willen trouwen met het meisje / de jongen van je dromen? En ga zo maar door. Een bouwvergunning te krijgen voor een schuurtje? Denk er eens over na.

De frustratie en haat die al die kleine dingetjes bij elkaar opleveren, daarbij valt een dode oom in het niet.

mark61
07-01-09, 20:36
He super ick, naar mijn mening heb je hier op zich ook gelijk.

Nee, want het is een veel te oppervlakkige manier van kijken. Een kijken dat totaal geen rekening houdt met de psychologische impact van 60 jaar major treiteren. Dat is waar het Israëlische beleid op stoelt. Treiteren, big time.

De Israëli's zijn niet tegen de Palestijnen, ze zijn voor zichzelf. Ze willen etnische zuivering, geen genocide. Ze willen dat die mensen 'vanzelf' weggaan, zodat de wereld niet kan zeggen dat ze verdreven zijn.

Althans, tot voor kort. De gemiddelde Isr. psyche is momenteel zó ziek (zie quote Spoetnik over Israelische die hij sprak in EU-topper), dat ze alleen nog maar willen treiteren op niks af. Ze weten nu dat de Palestijnen niet weggaan. Er is wat uitstroom naar de VS en Europa, voor de gelukkigen of willenden.

Heb je die docu niet gezien die al twee keer vertoond is lately, over afgezwaaide vrouwelijke dienstplichtigen? Het laat de massapsychose in optima forma zien. Israël is collectief geestesziek. Ik overdrijf echt niet.

En dan gaan zitten urmen over die wrede Hamas.


Zoals H.P.Pas schrijft, het is niet de Goeden tegen de Slechten. En we moeten ophouden met denken in termen van de twee partijen Israël tegen Hamas.

De Israeli's zijn gewoon te kwader trouw. De Palestijnen vechten voor wat ze waard zijn, of proberen ervan te maken wat ervan te maken valt. ZIJ hebben geen keus. De Israeli's wel. Dat is het zieke.


dat zijn geteisterde, wanhopige mensen

Dat zijn de Palestijnen, ja. De Israeli's zijn noch geteisterd, noch wanhopig. Ze zijn erfelijk getraumatiseerd, en zeer licht geteisterd. Vergelijk mijn keukentrapjesverhaal. Zoals Fisk zegt: in heel Zuid-Israel zijn in 10 jaar 20 Israeli's omgekomen.

mark61
07-01-09, 20:39
Kep een artikel uit NRC Next over een palestijnse vrouw en een israëlische man die verliefd op elkaar werden. Ze zijn daar maar weggegaan en wonen nu in Duitsland.

Ja, das helemaal moslimneger trouwt keurig blank christenmeisje.

Ik heb het alleen nog maar over 2 Palestijnen die met elkaar willen trouwen.

Wizdom
07-01-09, 20:42
Accoord, maar ik blijf erbij dat het juiste antwoord op zo'n artikel koele analyse is.

Ik heb ook geen zin om een stel ZIONISTEN te financieren...

H.P.Pas
07-01-09, 20:46
Het conflict is incongruent. ()
Hamas is o.a. een verzetsbeweging met een aan de situatie aangepaste manier van handelen. Het is ook een politieke partij, een verstikkende fundiclub, een Leger des Heils, een Volksuniversiteit, een padvindersclub. Het is van alles en onttrekt zich aan de keurige compartimentering die 'wij' hebben bedacht. Tis niet anders.

Het is, tenslotte, ook nog een beweging van OW'ers. Het senior-management dankt zijn positie aan de permanente oorlogstoestand.
Dat is dan weer wel congruent, voor de tegenpartij geldt hetzelfde.

mark61
07-01-09, 20:50
Het is, tenslotte, ook nog een beweging van OW'ers. Het senior-management dankt zijn positie aan de permanente oorlogstoestand.
Dat is dan weer wel congruent, voor de tegenpartij geldt hetzelfde.

Uiteraard. Elke menselijke organisatie heeft dat kenmerk. Zeker een organisatie die idealistisch begint, en op een gegeven moment tot de conclusie komt dat die idealen onhaalbaar zijn. Rather dan je op te heffen doe je dan maar the next best thing: jezelf en de jouwen verrijken.

Bovendien is het uitgangspunt van Hamas in wezen fatalistisch en nihilistisch. Als je een onmogelijk streven in je statuten hebt staan ben je een soort hoofd-tegen-de-muur-bonken-in-een-doodlopend-steegjeclub.

Maar dat is op dit moment allemaal niet zo relevant. Wat relevant is, is dat er naar mijn halfinformed mening prima te praten valt met Mashal en nog zo'n knakker.

mark61
07-01-09, 20:52
Dus om kort te gaan, en zonder het artikel te fileren, ben ik het zomaar eens met de topictitel.

super ick
07-01-09, 21:21
Zoals in die VN scholen bijvoorbeeld bedoel je zeker.

Hoe maf kan een mens zijn. In het zowat dichtst bevolkte stukje grond op de hele wereld zit iedereen automatisch tussen burgers.

Moet je misschien ook eens elders een kijkje nemen dan kan je de feiten zelf tot je nemen.

H.P.Pas
08-01-09, 00:14
Kep inmiddels ook De bevrijding van Solidee gelezen. Zou een aanrader zijn voor dit forum.


Verplichte kost voor de inburgeringscursus.
Als je het mij vraagt. :blij:

reason
08-01-09, 08:23
In het verre verleden kocht ik altijd de volkskrant voordat ik de trein pakte naar Amsterdam. Bij het lezen van de buitenland pagina walgte ik altijd van de partijdige verslaggeving over het Israelisch-Palestijns conflict dat ik op een gegeven moment gewoon gestopt ben met het kopen van die ZIONISTEN krant... Blijkbaar is er in de tussentijd geen wisseling van de wacht geweest... Het is en blijft een ZIONNAZI krant...

Grote onzin van iemand die de wereld met oogkleppen op bekijkt.

De Volkskrant heeft columnisten met diverse meningen.
Die ventileren niet de mening van de krant, maar van hen zelf. Zo heeft Bert Wagendorp in een column al afstand genomen van het verhaal van Marbe. Ook bv. Marcel van Dam en Pieter Hilhorst hebben andere opvattingen.

Door mensen met tegengestelde meningen aan het woord te laten, geef je lezers ruimte om hun mening zelf te vormen.
Heel goed dus, dat de Volkskrant die ruimte geeft.
En heel bekrompen om dat te veroordelen.

knuppeltje
08-01-09, 09:12
Wat een vieze vuile gore smerige hond ben jij.

Hoezo, is het niet waar dan?

reason
08-01-09, 09:23
Hieronder een redactioneel commentaar.
Als je de mening "van de krant" wilt weten, heb je hier meer aan.

Offensief in Gaza niet zonder risico voor Israël
DE VOLKSKRANT, 5 JANUARI 2009
COMMENTAAR
De oorlog in Gaza is een nieuwe fase ingegaan. Na acht dagen van luchtaanvallen zijn zaterdagavond Israëlische grondtroepen de landstrook binnengevallen voor een operatie waarvan de reikwijdte ongewis is. In elk geval ongewis voor de buitenwereld. Volgens de regering in Jeruzalem is Israël er niet op uit Hamas geheel op te rollen, laat staan Gaza opnieuw te bezetten. Dit suggereert dat het gaat om een beperkte, gerichte actie. Maar dat spoort niet met de waarschuwing van minister van Defensie Barak dat de strijd niet snel voorbij zal zijn.
Het is begrijpelijk dat Israël iets heeft willen ondernemen tegen de aanhoudende raketbeschietingen vanuit Gaza en de groeiende dreiging van Hamas. Het probleem met deze militaire operatie is echter dat de missie zo algemeen is geformuleerd, dat moeilijk valt te bepalen wanneer ze is volbracht. En dan wil de militaire logica wel eens een eigen, ongewenste dynamiek krijgen.
Het verklaarde doel is de ‘terroristische infrastructuur’ in Gaza zodanig te ontmantelen dat de inwoners van het aangrenzende Israëlische gebied weer in veiligheid kunnen leven. De luchtaanvallen hebben dat doel kennelijk niet bereikt. Volgens berichten in de Israëlische pers schat de legerleiding dat de bombardementen ongeveer eenderde van alle raketinstallaties hebben verwoest. Er werden zelfs raketten met een groter bereik op Israël afgevuurd. Nu moeten grondtroepen ‘het karwei afmaken’.
Dit offensief zal Hamas ongetwijfeld een zware slag toebrengen. Maar er is voor Israël ook een serieus risico aan verbonden, namelijk dat Hamas niet inboet, maar per saldo wint aan legitimiteit. Dat kan gebeuren als het offensief moeizamer verloopt dan vanwege de Israëlische overmacht zou mogen worden verwacht. Die overmacht maakt dat elke tegenspoed, al is het maar de overmeestering van een of meer Israëlische soldaten, al als een succes voor Hamas zal worden beschouwd en in de straten van de Arabische hoofdsteden zal worden gevierd als een heuse triomf.
Daarnaast zal Israël de politieke en morele weerslag ondervinden van het groeiende aantal slachtoffers onder een burgerbevolking die geen kant opkan. Want al draagt Hamas een ruim deel van de verantwoordelijkheid voor de bloedige escalatie, in een conflict als dit kan de partij die een militaire strafactie onderneemt, zich niet onttrekken aan de vraag of het doel het middel rechtvaardigt. De proportionaliteit van het geweld is geen secundaire kwestie. Terecht maakt de internationale gemeenschap zich ernstig zorgen over de mate van dood en verderf die thans in Gaza wordt gezaaid. Ook regeringen die begrip hebben voor het Israëlische optreden en Hamas zien als een destructieve kracht, kunnen hier niet van wegkijken.
De Israëlische regering heeft tot nu toe een staakt-het-vuren afgewezen omdat er onvoldoende garanties zouden zijn dat Hamas dit niet gebruikt om zich te herbewapenen. Misschien zijn inderdaad betere waarborgen gewenst. Maar anders dan wat in Jeruzalem wordt gezegd, is er in Gaza wel degelijk sprake van een humanitaire crisis. Er moet alles aan worden gedaan om de wapens zo snel mogelijk te laten zwijgen.

knuppeltje
08-01-09, 09:28
Hij deed het voorkomen dart de VN de coördinaten hadden doorgegeven zodat ze deze school konden beschieten.
En wat mijn verstand betreft zolang in niet pis en schijt in mijn kamer vind ik het best en zeker wat personen zoals jij en knuppeltje over me denken.
En dat mag maar zal mijn mening ten opzichte van Hamas niet veranderen.

Hiermee bewijs jij weer maar eens hoe verschrikkelijk debiel je bent.
Met het vermelden van het feit gaf ik juist aan dat ondanks dat de VN die coördinaten had doorgegeven- in de hoop gevrijwaard te worden van beschieting door Israël, Israël zich daar dus niets van aan trok, een regelrechte oorlogsmisdaad pleegde, en ermee toonde dat het geen enkel respect heeft voor de internationale gemeenschap.
Dat jij zo infantiel bent dat je niet eens begrijpend kunt lezen is tot daar aan toe- neem ik je niet een meer kwalijk ook, maar dat zelfs Bak ellende en zijn hofnarren geen enkel kwaad woord over deze oorlogsmisdaad, waarbij zelfs het prestige van de VN aan de laars wordt gelapt, is een knoert van een gotspe.

Dat ook de PvdA hierover zich niet laat horen is is net zo erg.

John2
08-01-09, 11:34
Hiermee bewijs jij weer maar eens hoe verschrikkelijk debiel je bent.
Met het vermelden van het feit gaf ik juist aan dat ondanks dat de VN die coördinaten had doorgegeven- in de hoop gevrijwaard te worden van beschieting door Israël, Israël zich daar dus niets van aan trok, een regelrechte oorlogsmisdaad pleegde, en ermee toonde dat het geen enkel respect heeft voor de internationale gemeenschap.
Dat jij zo infantiel bent dat je niet eens begrijpend kunt lezen is tot daar aan toe- neem ik je niet een meer kwalijk ook, maar dat zelfs Bak ellende en zijn hofnarren geen enkel kwaad woord over deze oorlogsmisdaad, waarbij zelfs het prestige van de VN aan de laars wordt gelapt, is een knoert van een gotspe.
Dat ook de PvdA hierover zich niet laat horen is is net zo erg.

Dus jij denkt dat er maar even een berichtje naar staf-staf van Israel en alle gebouwen van hulp organisatie's zijn gevrijwaard van aanvallen?
Hoe kom je daarbij............?

Hoe vaak word er wel geen militairen geraakt door eigen vuur, dus rekening houden met andere gebouwen behorende tot VN kun je helemaal wel vergeten.

knuppeltje
08-01-09, 12:16
Dus jij denkt dat...

Wat ik denk is dat er zodanig grof wordt tekeer gegaan dat het buiten alle proporties is.
Wat ik nog steeds vind is dat het leger op deze manier daar bezig is met plegen van oorlogsmisdaden. Onder anderen door het bombarderen van die scholen als duidelijk voorbeeld.

John2
08-01-09, 13:52
Wat ik denk is dat er zodanig grof wordt tekeer gegaan dat het buiten alle proporties is.
Wat ik nog steeds vind is dat het leger op deze manier daar bezig is met plegen van oorlogsmisdaden. Onder anderen door het bombarderen van die scholen als duidelijk voorbeeld.
Ik denk niets knuppeltje maar ik weet wel dat er vanuit deze school eerst is geschoten.


Aanval op VN-schoolgebouw: 30 doden

Stuur link naar dit artikel via e-mail
"Aanval op VN-schoolgebouw: 30 doden"
Printversie
Van onze correspondent Alex Burghoorn
gepubliceerd op 07 januari 2009 02:45, bijgewerkt op 7 januari 2009 07:57

JERUZALEM - Het Israëlische leger heeft dinsdag in de Gazastrook een schoolgebouw van de Verenigde Naties met drie granaten beschoten, waarbij zeker 30 doden en 54 gewonden zijn gevallen. De school diende als toevluchtsoord voor 350 Palestijnen die de grondgevechten tussen Israël en Hamas waren ontvlucht. Het leger zegt geschoten te hebben nadat vanuit het schoolcomplex granaten door Hamasstrijders waren afgeschoten.


En wederom kun je dan stellen dat Hamas weer de burgers in gevaar bracht.

knuppeltje
08-01-09, 14:01
=John2;3841605]Ik denk niets knuppeltje maar ik weet wel dat er vanuit deze school eerst is geschoten.

Omdat het Israëlische leger dat zegt, die hebben eerst heel uitgebreid zitten vergaderen over de smoes waarmee ze naar buiten zouden komen.


En wederom kun je dan stellen dat Hamas weer de burgers in gevaar bracht.

Niet het Israëlische leger, terwijl er al maanden van tevoren was besloten om die rattenval aan te vallen?

Mwa, je bent inderdaad een trol.

mulan
08-01-09, 14:02
Ik denk niets knuppeltje maar ik weet wel dat er vanuit deze school eerst is geschoten.

En wederom kun je dan stellen dat Hamas weer de burgers in gevaar bracht.

Wat lul jij uit je nek zeg. Waar weet je dat van? Omdat Israel dat zegt?? Er is niet uit de school geschoten. Dat weet Israel zelfs. Ze proberen er nu omheen te lullen door te zeggen dat ze niet precies weten waar er vanuit geschoten is. Check het interview maar op CNN met die woordvoerder van Israel en de VN meneer. Of is jouw manier van discussieren zoveel mogelijk onzin verkopen en kijken wie er in trapt.

knuppeltje
08-01-09, 14:03
=John2;3841605]Ik denk niets knuppeltje

We weten het Sjonnie, nu niet, dan niet en nooit niet.

Aït Ayt
08-01-09, 14:10
Dus jij denkt dat er maar even een berichtje naar staf-staf van Israel en alle gebouwen van hulp organisatie's zijn gevrijwaard van aanvallen?
Hoe kom je daarbij............?

Hoe vaak word er wel geen militairen geraakt door eigen vuur, dus rekening houden met andere gebouwen behorende tot VN kun je helemaal wel vergeten.

in gaza is er geen friendly fire bij het idf en er is bij hun geen enkel misverstand over de locaties van verschillende gebouwen.. die lui kennen dat gebied met hun ogen dicht.. al meer dan 40 jaar wordt elke centimeter grondgebied in gaza in de gaten gehouden door israël.. ze kennen alle gaten en hoeken en weten precies wat zich daar afspeelt.. als israël spreekt van friendly fire dan betekent dat ze in realiteit zijn neergeschoten door hamas en als je leest dat er vn-locaties zijn bestookt met tanks dan weet je dat ze dat opzettelijk gedaan hebben zoals ze al jaren vn-locaties bestoken.. het is niet zonder reden dat er geen pers aanwezig mag zijn bij hun operatie..
dirty business van het idf kan het daglicht niet verdragen..

John2
08-01-09, 14:14
Omdat het Israëlische leger dat zegt, die hebben eerst heel uitgebreid zitten vergaderen over de smoes waarmee ze naar buiten zouden komen.



Niet het Israëlische leger, terwijl er al maanden van tevoren was besloten om die rattenval aan te vallen?

Mwa, je bent inderdaad een trol.

Natuurlijk knuppeltje, net als de moskee waar alleen maar mensen zaten te bidden en geen wapens aanwezig waren, of het moet zo zijn dat een raket meerdere keren kan exploideren?

http://www.youtube.com/watch?v=jwP_LusgPAw&feature=related

knuppeltje
08-01-09, 14:19
Natuurlijk knuppeltje, net als de moskee waar alleen maar mensen zaten te bidden en geen wapens aanwezig waren, of het moet zo zijn dat een raket meerdere keren kan exploideren?]

Ook weer zoiets oncontroleerbaars zolang het van dat kutleger komt, ga hun eens vertellen dat ze de bezetting moeten opgeven, lijkt me veel beter dan dit.
Dat ze al maanden bezig waren die aanval te plannen zegt jou niets zeker?

John2
08-01-09, 14:26
Wat lul jij uit je nek zeg. Waar weet je dat van? Omdat Israel dat zegt?? Er is niet uit de school geschoten. Dat weet Israel zelfs. Ze proberen er nu omheen te lullen door te zeggen dat ze niet precies weten waar er vanuit geschoten is. Check het interview maar op CNN met die woordvoerder van Israel en de VN meneer. Of is jouw manier van discussieren zoveel mogelijk onzin verkopen en kijken wie er in trapt.

Er word regelmatig geschoten vanuit scholen door Hamas.

http://www.youtube.com/watch?v=zmXXUOs27lI&feature=related
Of woonwijken
http://www.youtube.com/watch?v=JSxOMe9QFwk&feature=related
Waar zelfs wapens liggen opgeslagen.
http://www.youtube.com/watch?v=qG0CzM_Frvc&feature=related

Aït Ayt
08-01-09, 14:54
Er word regelmatig geschoten vanuit scholen door Hamas.


ja net zoals hamas palestijnse burgers in de rug schieten bij de rafah grens.. het schijnt ook dat hamasleden rondlopen in ss-uniformen en dat ze schoolgebouwen gebruiken als gaskamers om ontvoerde joodse kinderen te vergassen.. het hamslogo is een hakenkruis en in het vn-schoolgebouw stond een atoombom om de joden de zee in te verdrijven..
dat kun je allemaal duidelijk zien op nietszeggende filmpjes op het idf-kanaal van youtube.. kijk zelf maar..

Don Vito
08-01-09, 14:56
Johnnie toch.......laat dergelijke complexxe kwesties toch over aan de mensen die er daadwerkelijk wta vanaf weten en zich niet zoals jij laten informeren en voordenken door de zionistische propaganda machine...ik heb andere topics gelezen een waarlijk: gij bakt er niks van

John2
08-01-09, 14:59
ja net zoals hamas palestijnse burgers in de rug schieten bij de rafah grens.. het schijnt ook dat hamasleden rondlopen in ss-uniformen en dat ze schoolgebouwen gebruiken als gaskamers om ontvoerde joodse kinderen te vergassen.. het hamslogo is een hakenkruis en in het vn-schoolgebouw stond een atoombom om de joden de zee in te verdrijven..
dat kun je allemaal duidelijk zien op nietszeggende filmpjes op het idf-kanaal van youtube.. kijk zelf maar..

Liepen ze maar rond in SS uniformen dan waren deze honden makkelijker te herkennen.
De gedragskenmerken hebben ze in iedergeval wel.

Aït Ayt
08-01-09, 15:05
Liepen ze maar rond in SS uniformen dan waren deze honden makkelijker te herkennen.
De gedragskenmerken hebben ze in iedergeval wel.

kijk maar op de site van het rode kruis.. zag ik gisteren op youtube en op die ene site waar ook een ander filmpje stond enzo.. plus nog een rode kruis site en een link naar youtube dat morgen op het nieuws komt met een bericht van het idf over de echte gang van zaken met een link naar een ander bericht waar het ook vermeld staat.. google maar even en dan zie je het zelf staan..

John2
08-01-09, 15:51
kijk maar op de site van het rode kruis.. zag ik gisteren op youtube en op die ene site waar ook een ander filmpje stond enzo.. plus nog een rode kruis site en een link naar youtube dat morgen op het nieuws komt met een bericht van het idf over de echte gang van zaken met een link naar een ander bericht waar het ook vermeld staat.. google maar even en dan zie je het zelf staan..

Waarschijnlijk bedoel jij het stukje dat ik hier plaatste over de wantoestanden van het leger van israel.
Want dit nieuws was gistermiddag intern al bekend maar kon niet eerder naar buiten worden gebracht.
Linken naar filmpjes van youtube heb ik niet gevonden op deze site, maar dat kan ook niet omdat Rode Kruis net als Halve Maan alleen uitgaat van eigen materiaal.