PDA

Bekijk Volledige Versie : Rode kruis meld misstanden Israel



John2
08-01-09, 12:03
Rode Kruis hekelt Israël
Het internationale Rode Kruis verwijt het Israëlische leger dat het gewonde Palestijnen in Gaza-stad geen adequate hulp heeft verleend. Ook hekelt het Rode Kruis de 'onaanvaardbare' vertraging waarmee reddingswerkers te kampen kregen die naar een drietal huizen in Gaza wilden waar doden en gewonden waren gevallen en vier kleine kinderen levend naast de lijken van hun moeders zaten.

De reddingswerkers kregen dagenlang geen toestemming om zich naar de huizen in de wijk Zaytun te begeven, zei het Rode Kruis donderdag. De chef van de afdeling Midden-Oosten van het Rode Kruis sprak van een shockerende gang van zaken.

Reddingswerkers kregen uiteindelijk pas woensdag toestemming van het Israëlische leger om naar de huizen, die met mortiervuur waren bestookt, toe te gaan. Zij troffen er vijftien doden en achttien gewonden, onder wie de kinderen, die te zwak waren om op hun benen te staan

knuppeltje
08-01-09, 12:07
Rode Kruis hekelt Israël

Als ik ergens een kuthekel aan heb dan is het wel als mensen een topic openen met een stuk waarover ze zelf geen mening geven.

Magoed, hopelijk ben je nu ten minste ten halve gekeerd.

John2
08-01-09, 12:17
Als ik ergens een kuthekel aan heb dan is het wel als mensen een topic openen met een stuk waarover ze zelf geen mening geven.

Magoed, hopelijk ben je nu ten minste ten halve gekeerd.

Ik heb wel een duidelijke mening knuppeltje, maar ik wens niet mee te dansen met personen die links en rechts van internet iets wegplukken en daar een mening over vormen.
Mevr. verluyten die zelf in de Gaza zit stuurde gisteravond een brandmail naar diverse leden van het rode kruis en kon hem nu pas plaatsen na dat het hoofdkantoor het vrij gaf voor publicatie.

Ik ben dan ook niet voor Israel of Palestina maar voor de burgers die waar ook ter wereld te lijden heeft onder het geweld van anderen.

John2
08-01-09, 12:21
Nog één palestijnse-nederlander vast in de Gaza ondanks pogingen van R. Kruis om hem het land uit te krijgen.
Vermoedelijk gaat dit lukken als er vanavond wederom een staak het vuren komt en de grens even open gaat om mensen met een dubbel paspoort de kans word gegeven Gaza te verlaten.
Tevens hopen de 180 medewerkers wederom de getroffen gebieden in te kunnen.

Zie ook uitzending van RTL 7 die regelmatig up to date meldingen maakt van Gaza.

knuppeltje
08-01-09, 12:26
Ik heb wel een duidelijke mening knuppeltje, maar ik wens niet mee te dansen met personen die links en rechts van internet iets wegplukken en daar een mening over vormen.

Ik ben dan ook niet voor Israel of Palestina maar voor de burgers die waar ook ter wereld te lijden heeft onder het geweld van anderen.

Sorry dat ik vergeten was dat jij nooit iets van het net plukt, weer heel stom van me natuurlijk.

Mwa, daarvoor kies je wel erg makkelijk de kant van de onderdrukker.

John2
08-01-09, 12:38
Sorry dat ik vergeten was dat jij nooit iets van het net plukt, weer heel stom van me natuurlijk.

Mwa, daarvoor kies je wel erg makkelijk de kant van de onderdrukker.

Natuurlijk pluk ik ook wel eens artikelen van het net, maar dan toch vaak nadat ik het check voor ik het plaatst.
En hoezo kies ik de kant van de onderdrukker?
In dit geval kan me alleen worden verweten dat ik antie Hamas ben en dat mag je me dan ook verwijten, omdat ik nooit een kant zou kiezen voor een terroristische groepering.

Joesoef
08-01-09, 12:39
http://jenden.us/storage/JD/img/must_not_feed_the_troll.jpg

Julien
08-01-09, 13:27
:hihi:

tanger'73
08-01-09, 13:53
http://jenden.us/storage/JD/img/must_not_feed_the_troll.jpg


:hihi:

knuppeltje
08-01-09, 13:57
Natuurlijk pluk ik ook wel eens artikelen van het net, maar dan toch vaak nadat ik het check voor ik het plaatst.
En hoezo kies ik de kant van de onderdrukker?
In dit geval kan me alleen worden verweten dat ik antie Hamas ben en dat mag je me dan ook verwijten, omdat ik nooit een kant zou kiezen voor een terroristische groepering.

Hear hear, breaking news.

John2
08-01-09, 14:01
:hihi:


:hihi:

IK kan nog niet eens een glimlach op mijn gezicht krijgen na het horen van het verschrikkelijk nieuws, snap dan ook jullie leedvermaak niet.


Hear hear, breaking news.

Maar ben jij eens met het verhaal over het rode kruis, klop deze gegevens?

knuppeltje
08-01-09, 14:16
Maar ben jij eens met het verhaal over het rode kruis, klop deze gegevens?

Ook al kan ik het vanaf hier allemaal niet controleren, dan nog heb ik alle redenen om ze wel te geloven en dat kutleger niet.

John2
08-01-09, 14:54
Ook al kan ik het vanaf hier allemaal niet controleren, dan nog heb ik alle redenen om ze wel te geloven en dat kutleger niet.

Dan heb je in iedergeval nog een beetje menselijkheid in je lijf gelukkig.

Don Vito
08-01-09, 14:59
Natuurlijk pluk ik ook wel eens artikelen van het net, maar dan toch vaak nadat ik het check voor ik het plaatst.
En hoezo kies ik de kant van de onderdrukker?
In dit geval kan me alleen worden verweten dat ik antie Hamas ben en dat mag je me dan ook verwijten, omdat ik nooit een kant zou kiezen voor een terroristische groepering.

tegen een terroristische beweging zijn rechtvaardight het voor jou om voor terroristische staat te zijn?


krom krom krom

knuppeltje
08-01-09, 15:00
Dan heb je in iedergeval nog een beetje menselijkheid in je lijf gelukkig.

Tja, het feit dat jij dat betwijfelde zegt helaas nogal veel van je, niet dat het me verbaast, dat ook weer niet.
Shit, nu maar weer afwachten of je dit begrepen hebt.

John2
08-01-09, 18:05
tegen een terroristische beweging zijn rechtvaardight het voor jou om voor terroristische staat te zijn?
krom krom krom

Wie zegt dat ik voor Israel ben?


Tja, het feit dat jij dat betwijfelde zegt helaas nogal veel van je, niet dat het me verbaast, dat ook weer niet.
Shit, nu maar weer afwachten of je dit begrepen hebt.

Gezien jou antwoorden en steun aan een terroristische organisatie kun je mijn twijfel ten aanzien van jou enigsinds begrijpen, jou verbazing verbaasde me dan ook.

knuppeltje
09-01-09, 10:30
=John2;3841977]Wie zegt dat ik voor Israel ben?


Ik.

Gezien jou antwoorden en steun aan een terroristische organisatie kun je mijn twijfel ten aanzien van jou enigsinds begrijpen, jou verbazing verbaasde me dan ook.[/QUOTE]

Je bent echt te dom voor woorden.

Don Vito
09-01-09, 12:38
Wie zegt dat ik voor Israel ben?


Ik hoef als Feijenoord supporter niet voor Roda JC te zijn om hun toe te juichen in een wedstrijd tegen Ajax

John2
09-01-09, 13:09
Ik.

Gezien jou antwoorden en steun aan een terroristische organisatie kun je mijn twijfel ten aanzien van jou enigsinds begrijpen, jou verbazing verbaasde me dan ook.

Je bent echt te dom voor woorden.[/QUOTE]
Als je mijn stukjes leest knuppeltje-eigenwijs, had je gezien dat ik Israel net zo veroordeeld op misstanden als Hamas, alleen de misstanden van Israel word hier al genoeg aangekaart en de misstanden van Hamas word hieraan voorbij gegaan.
Dat ik weinig reageer op de misstanden van Israel heb ik mijn persoonlijke redenen voor, omdat behalve de ingelogte personen ook andere mensen meelezen.


Ik hoef als Feijenoord supporter niet voor Roda JC te zijn om hun toe te juichen in een wedstrijd tegen Ajax
Ben ik met je eens, ik weiger dan ook mee te juichen met ieder vorm van geweld door wie waar dan ook ter wereld.
En zou me liever ook neutraal houden in deze zaak, zou het niet wezen dat de ellende die ik dag na dag hoor over Hamas ik mij genoodzaak ziet dit te melden, omdat deze de mensen meer schade geeft dan goed, net zoals ik de misstanden melde van Israel in deze topic en hieruit zeker niet kunt aannemen dat ik maar een stapje dichter bij hamas ben komen te staan.

Don Vito
09-01-09, 13:22
Ben ik met je eens, ik weiger dan ook mee te juichen met ieder vorm van geweld door wie waar dan ook ter wereld.
En zou me liever ook neutraal houden in deze zaak, zou het niet wezen dat de ellende die ik dag na dag hoor over Hamas ik mij genoodzaak ziet dit te melden, omdat deze de mensen meer schade geeft dan goed, net zoals ik de misstanden melde van Israel in deze topic en hieruit zeker niet kunt aannemen dat ik maar een stapje dichter bij hamas ben komen te staan.

Hamas reageert op Israel, eerst de Israeliers aanspreken voordat je de Hamas beschimpt.

Geen Bezetting=Geen Hamas...dat is de context waar in je het moet zien..

mark61
09-01-09, 13:48
Wie zegt dat ik voor Israel ben?

Hoeveel van jouw 2.387 verwarde posts zijn tegen Israel gericht? Je verspreidt monsterlijke leugens over Hamas en vergoeilijkt alles wat Israel doet.

knuppeltje
09-01-09, 14:28
=John2;3843116]Als je mijn stukjes leest knuppeltje-eigenwijs, had je gezien dat ik Israel net zo veroordeeld op misstanden als Hamas, alleen de misstanden van Israel word hier al genoeg aangekaart en de misstanden van Hamas word hieraan voorbij gegaan.
Dat ik weinig reageer op de misstanden van Israel heb ik mijn persoonlijke redenen voor, omdat behalve de ingelogte personen ook andere mensen meelezen.

Klets maar lekker verder hoor.


En zou me liever ook neutraal houden in deze zaak,

Wat je dus helemaal niet lukt, je zegt het zelf.

John2
09-01-09, 14:38
Hoeveel van jouw 2.387 verwarde posts zijn tegen Israel gericht? Je verspreidt monsterlijke leugens over Hamas en vergoeilijkt alles wat Israel doet.
Waar vergoeilijk ik alles wat israel doet?
En waaruit blijkt dat ik de zaken over Hamas die ik aanhaal leugens zijn?
Kom dan tenminste met een feit die de links die ik gaf niet juist zijn?



Wat je dus helemaal niet lukt, je zegt het zelf.
Nee knuppeltje daarin heb jij gelijk, maar dat houd nog niet in dat ik meer partij kiest voor Israel, ik zeg alleen dat Hamas een halt moet worden geroepen wil je de Palestijnen vrede gunnen.

knuppeltje
09-01-09, 14:41
Nee knuppeltje daarin heb jij gelijk, maar dat houd nog niet in dat ik meer partij kiest voor Israel, ik zeg alleen dat Hamas een halt moet worden geroepen wil je de Palestijnen vrede gunnen.

En meteen weer terugkrabbelen dus.

John2
09-01-09, 14:57
En meteen weer terugkrabbelen dus.

Hoezo terug krabbelen ik verklaar juist het zelfde wat ik steeds zegt dat Hamas moet worden gestopt, dat de actie's van Israel buiten proporties is.
Dat ik de Leiders van Hamas liever in den Haag ziet voor het internationale gerechtshof dan sterven door de hand van een jood.

Maar ik durf wel zover te gaan om te zeggen als het niet anders kan dat dan Israel deze Hamas maar moet stoppen, maar dan wel gericht met zo min mogelijk schade aan de burgers en aangezien dit ook niet kan gezien de acties van israel ik eigelijk in een patstelling sta.

Don Vito
09-01-09, 15:03
Maar ik durf wel zover te gaan om te zeggen als het niet anders kan dat dan Israel deze Hamas maar moet stoppen, maar dan wel gericht met zo min mogelijk schade aan de burgers en aangezien dit ook niet kan gezien de acties van israel ik eigelijk in een patstelling sta.

Het hele conflict is ontstaan toen Hamas om de hoek kwam kijken?

Oorzaak gevolg.....eerst dat en het geen tussen je oren op een rijtje krijgen en dan pas iets vinden.

John2
09-01-09, 15:25
=Don Vito;3843461]Het hele conflict is ontstaan toen Hamas om de hoek kwam kijken?
Nee het conflict bestaat al langer dan Hamas, alleen Hamas verergerde nu alleen de situatie voor de Palestijnen.


Oorzaak gevolg.....eerst dat en het geen tussen je oren op een rijtje krijgen en dan pas iets vinden.

Weet het Actie-Reactie zoals overal op de wereld, maar dat neemt niet weg dat de wantoestanden van Israel ook de Wantoestanden van Hamas aan de kaak mag worden gesteld.
Zou het zijn tegen de staat Israel zou ik er mee kunnen leven, maar een strijd leveren tegen je eigen volk om zodoende de volledige macht naar je toe te trekken is dictatuur/terroristme.

knuppeltje
09-01-09, 15:42
=John2;3843442]Dat ik de Leiders van Hamas liever in den Haag ziet voor het internationale gerechtshof dan sterven door de hand van een jood.


En wat met de Israëlische oorlogsmisdadigers?

knuppeltje
09-01-09, 15:48
Nee het conflict bestaat al langer dan Hamas, alleen Hamas verergerde nu alleen de situatie voor de Palestijnen.

Wel nee, dat kwam omdat de Amerikanen en de Israëliërs schrokken van het succes van Hamas bij de verkiezingen en dus gingen dwars liggen. Hamas werd dus meteen tot terreurgroep gebombardeerd, terwijl ze zelf Hamas gevraagd hadden om aan de verkiezing mee te doen.
Je nodigt toch geen terreurgroepen daartoe uit zeker?
Gekker moet het toch niet worden zeker?

John2
09-01-09, 15:57
En wat met de Israëlische oorlogsmisdadigers?

Die worden ook vervolgt er is geen uitzondering voor personen of landen als het gaat om oorlogs misstanden.
Landen die een VN goedkeuring hebben qua rechtsgang kunnen het meestal af met een gang naar eigen rechter zoals Nederland waar het militairrecht niet meer bestaat maar militairen vallen onder het landelijkrecht.
Amerika heeft afgelopen jaar (2008) zijn wet aangepast maar heeft nog geen goedkeuring en voor Israel weet ik het niet, volgens mij vallen deze nog onder het internationaal recht.
Maar dan is de vraag hoever de landen willen gaan ivm uitlevering?

John2
09-01-09, 16:00
Wel nee, dat kwam omdat de Amerikanen en de Israëliërs schrokken van het succes van Hamas bij de verkiezingen en dus gingen dwars liggen. Hamas werd dus meteen tot terreurgroep gebombardeerd, terwijl ze zelf Hamas gevraagd hadden om aan de verkiezing mee te doen.
Je nodigt toch geen terreurgroepen daartoe uit zeker?
Gekker moet het toch niet worden zeker?

En daar heb jij zeker wel een link van dat Amerika Hamas uitnodigden om deel te nemen aan de verkiezingen.
Of gooi je nu weer wat in de ruimte wat je niet hard kan maken.

Don Vito
09-01-09, 20:00
Nee het conflict bestaat al langer dan Hamas, alleen Hamas verergerde nu alleen de situatie voor de Palestijnen.



Weet het Actie-Reactie zoals overal op de wereld, maar dat neemt niet weg dat de wantoestanden van Israel ook de Wantoestanden van Hamas aan de kaak mag worden gesteld.
Zou het zijn tegen de staat Israel zou ik er mee kunnen leven, maar een strijd leveren tegen je eigen volk om zodoende de volledige macht naar je toe te trekken is dictatuur/terroristme.


JIj kiest uit de twee kwaden de kant van de meest kwade....dat is het erge

John2
09-01-09, 22:02
JIj kiest uit de twee kwaden de kant van de meest kwade....dat is het erge

Nee Don, zeker weten van niet, maar geef me 0,01% speling, want ook mijn informatie is niet 100% betrouwbaar al komt deze wel uit betrouwbare bron.
Maar zoals altijd is nieuws uit oorlogsgebieden niet volledig betrouwbaar vnadaar die 0,01%.