PDA

Bekijk Volledige Versie : „Joden moeten in Israël zijn als Messias komt”



Aït Ayt
09-01-09, 17:32
„Joden moeten in Israël zijn als Messias komt”

DEN HAAG - Enkele honderden betogers van Christenen voor Israël en aanverwante organisaties zijn vrijdag bijeengekomen in Den Haag om Israël te steunen in de strijd tegen Hamas. „Wij staan achter Israël, achter de God van Israël.”

Wat er op het Plein in Den Haag moet klinken? „De waarheid”, zegt Leo Markus, lid van Christenen voor Israël, uit Waddinxveen, „de waarheid en anders niets. In Korinthe lees ik dat de bazuin een helder geluid moet voortbrengen. Vandaag brengen wij dat in de praktijk.”

Samen met Ewout Hol en Rob de Rooij is hij in een restaurant neergestreken, om zich op de betoging voor te bereiden. Hij zet een grote ramshoorn aan de mond. „Mannen, voor de God van Abraham, Izak en Jakob, Die het land aan Israël heeft gegeven”, klinkt het. Even later loeit de ramshoorn door het café.

„Wij staan achter Israël, achter de God van Israël”, verklaart Hol zijn aanwezigheid bij de betoging. Hij volgt de berichtgeving in de media over het gewapend conflict tussen het Israëlische leger en Hamas op de voet. „Wat absoluut onderbelicht is gebleven, is waarom onze Joodse broeders en zusters erop gebrand zijn om het land Israël te blijven. Ze moeten er zijn als de Messias komt.”

„Is het je opgevallen”, vraagt De Rooij, „dat er ondanks de talloze raketaanvallen nog maar zo weinig Israëlische slachtoffers zijn gevallen? God Zelf strijdt voor Zijn volk.” In vogelvlucht laat hij de geschiedenis van Israël de revue passeren. „God bracht Israël iedere keer in het beloofde land. Van de Eufraat tot de Tigris; Israël mag het land nooit prijsgeven. Sharon is ongehoorzaam geweest, kijk wat er van hem gekomen is. Hij ligt geveld.” Tegen elven stroomt een hoek van het Plein vol met enkele honderden betogers. Directeur Naftaniel van het CIDI spreekt de sympathisanten toe. Hij vraagt de Nederlandse regering Israël te blijven steunen.

Over het vredesbestand dat in de maak is, is hij positief. „Maar pas op. Het vorige bestand was slechts een opstap voor meer agressie door Hamas,” aldus Naftaniel, die memoreert dat er vrijdagochtend opnieuw elf raketaanvallen op Israël zijn uitgevoerd.

Ook Ziv Hagbi, een 18-jarige inwoner van de Israëlische grensplaats Sderot, en Elisabeth Lubotsky, oud-voorzitter van de jongerenafdeling van het CIDI, roepen de menigte op Israël te blijven steunen.

http://www.refdag.nl/artikel/1384441/Joden+moeten+in+Israel+zijn+als+Messias+komt.html

H.P.Pas
09-01-09, 17:35
[B. Hij zet een grote ramshoorn aan de mond. „Mannen, voor de God van Abraham, Izak en Jakob, Die het land aan Israël heeft gegeven”, klinkt het. Even later loeit de ramshoorn door het café.


Wat is Geloof toch mooi.

mark61
09-01-09, 17:38
Wat is Geloof toch mooi.

En dorstig werk.

VerbalSmaeel
09-01-09, 17:40
Wat is Geloof toch mooi.
Geloven en levensbeschouwelijke overtuigingen verschillen onderling. Zo zijn Torah-joden fel gekant tegen de staat Israel.

H.P.Pas
09-01-09, 18:09
Zo zijn Torah-joden fel gekant tegen de staat Israel.

Waardoor ze zich wel laten onderhouden.

cummonisto
09-01-09, 18:58
Die christenhonden hebben de bijbel nooit gelezen volgens mij. Er staat dat joden Jezus Christus aan het kruis hebben gespijkerd. of zijn ze dat vergeten

Slinger
10-01-09, 11:54
Die christenhonden hebben de bijbel nooit gelezen volgens mij. Er staat dat joden Jezus Christus aan het kruis hebben gespijkerd. of zijn ze dat vergeten

Nee hoor, dat staat er niet. Dat waren de Romeinen. Ik verwijs overigens naar Revius.

knuppeltje
10-01-09, 12:30
Waardoor ze zich wel laten onderhouden.

Volgens mij woonden er altijd al Torah joden in Israël. Gezien de Israëlische staat, over, voor en zonder hen is gesticht, zou ik niet weten waarom ze zich niet door die staat laten onderhouden.
Mwa, ze kunnen ook immigreren denk je?

H.P.Pas
10-01-09, 14:16
Volgens mij woonden er altijd al Torah joden in Israël. Gezien de Israëlische staat, over, voor en zonder hen is gesticht, zou ik niet weten waarom ze zich niet door die staat laten onderhouden.
Mwa, ze kunnen ook immigreren denk je?

Kinderbijslag.
Vraag Spoetnik om details.

super ick
10-01-09, 15:03
„Wij staan achter Israël, achter de God van Israël”, verklaart Hol zijn aanwezigheid bij de betoging. Hij volgt de berichtgeving in de media over het gewapend conflict tussen het Israëlische leger en Hamas op de voet. „Wat absoluut onderbelicht is gebleven, is waarom onze Joodse broeders en zusters erop gebrand zijn om het land Israël te blijven. Ze moeten er zijn als de Messias komt.”

„Is het je opgevallen”, vraagt De Rooij, „dat er ondanks de talloze raketaanvallen nog maar zo weinig Israëlische slachtoffers zijn gevallen? God Zelf strijdt voor Zijn volk.” In vogelvlucht laat hij de geschiedenis van Israël de revue passeren. „God bracht Israël iedere keer in het beloofde land. Van de Eufraat tot de Tigris; Israël mag het land nooit prijsgeven. Sharon is ongehoorzaam geweest, kijk wat er van hem gekomen is. Hij ligt geveld.” Tegen elven stroomt een hoek van het Plein vol met enkele honderden betogers. Directeur Naftaniel van het CIDI spreekt de sympathisanten toe. Hij vraagt de Nederlandse regering Israël te blijven steunen.

Over het vredesbestand dat in de maak is, is hij positief. „Maar pas op. Het vorige bestand was slechts een opstap voor meer agressie door Hamas,” aldus Naftaniel, die memoreert dat er vrijdagochtend opnieuw elf raketaanvallen op Israël zijn uitgevoerd.

Ook Ziv Hagbi, een 18-jarige inwoner van de Israëlische grensplaats Sderot, en Elisabeth Lubotsky, oud-voorzitter van de jongerenafdeling van het CIDI, roepen de menigte op Israël te blijven steunen.

http://www.refdag.nl/artikel/1384441/Joden+moeten+in+Israel+zijn+als+Messias+komt.html

Die Joden hebben het niet goed aangepakt met hun geloof. Jezus was een watje.
Mohammed heeft het beter gedaan in dat opzicht. Een half werelddeel te zwaard onderwerpen, andersdenkenden hooguit tolereren maar niet zelden verjagen of over de kling jagen.
En het heilige land? Daar komt geen bijbel of Christen binnen. Chapeau!

Scheelt een hoop ellende voor de fans in de eeuwen erna.

mulan
10-01-09, 16:48
Die Joden hebben het niet goed aangepakt met hun geloof. Jezus was een watje.
Mohammed heeft het beter gedaan in dat opzicht. Een half werelddeel te zwaard onderwerpen, andersdenkenden hooguit tolereren maar niet zelden verjagen of over de kling jagen.
En het heilige land? Daar komt geen bijbel of Christen binnen. Chapeau!

Scheelt een hoop ellende voor de fans in de eeuwen erna.

Ik zie Christelijke fundamentalisten die misdaden in Israel goedpraten en jij ziet meteen een reden tot het afzeiken van moslims. Moet je maar durven.

Wortel
10-01-09, 16:55
Hij zet een grote ramshoorn aan de mond. „Mannen, voor de God van Abraham, Izak en Jakob, Die het land aan Israël heeft gegeven”, klinkt het. Even later loeit de ramshoorn door het café.

Je hebt natuurlijk godsvrucht en godsvrucht in dat geloof. Om te waarschuwen tegen het gebruik van God als vlag voor je eigen modderschuit is er ook dat gebod binnen de Tien Geboden om Gods naam niet ijdel of leeg te gebruiken. Dat geldt trouwens naar alle kanten. Veel Allah Akbar-gescandeer komt in wezen op het hetzelfde neer: Godsvrucht verwarren met opgeklopt testosteron voor eigen partijzaak.

cummonisto
10-01-09, 23:20
Nee hoor, dat staat er niet. Dat waren de Romeinen. Ik verwijs overigens naar Revius.

in de oude testament staat dat de joden Jezus gespijkerd hebben aan de paal.
Zelfs daar hebben de joden invloed op, en hebben het in Romeinen veranderd.

ronald
10-01-09, 23:25
in de oude testament staat dat de joden Jezus gespijkerd hebben aan de paal.
Zelfs daar hebben de joden invloed op, en hebben het in Romeinen veranderd.

:maf:

H.P.Pas
10-01-09, 23:26
:maf:


:D Kop op !

ronald
10-01-09, 23:34
Geloven en levensbeschouwelijke overtuigingen verschillen onderling. Zo zijn Torah-joden fel gekant tegen de staat Israel.

Je schetst weer een verkeerd beeld en baseert je op zogenaamde kennis die bij jou al zeer snel veralgemeniseerd wordt en bewaarheid. Wordt wel kwalijk zo.
Ten eerste is het deel Tora-Joden zoals jij ze noemt, dat tegen de staat Israel is, à la Neturei Karte, een zeer kleine groep. Niet eens een handjevol op alle Tora-Joden in de wereld. Het is niet eens in promielen uit te drukken.
Ten twee de verbiedt de Tora helemaal niet om in het Heilige Land te wonen en zelfs niet een administatieve organisatie zoals de regering is te hebben.
Ten derde gaat het de Tora alleen maar om wat volgens de Tora verboden danwel toegestaan is. We spreken dan in termen van: opbouw van de Tempel, uitvoeren van de offers, instellen van het Sanhedrin. Naturei Karta kijkt alleen nar het aspect "Koninkrijk" dat dan door de Mashiach gesticht zal worden. Aangezien zo'n figuur in de staat Israel totaal niet in het visier zit, is het overgrote merendeel van de Tora-Joden het niet met Neturei Karta eens.

Ait Ayt zijn keuze titel van dit topic is verleidend. Beter is: "Wanneer de Messias komt, zich openbaart, dan komen de Joden naar het Heilige Land"....en dan nog een heel andere reeks gebeurtenissen die dan zullen gebeuren.

Joesoef
10-01-09, 23:35
in de oude testament staat dat de joden Jezus gespijkerd hebben aan de paal.
Zelfs daar hebben de joden invloed op, en hebben het in Romeinen veranderd.


1e testament en waar?

ronald
10-01-09, 23:39
:D Kop op !

Om moe van te worden ...al die complottheorieen.....:baard:... m'n baard wordt steeds langer.

ronald
10-01-09, 23:40
1e testament en waar?

Waarschijnlijk is het beeld van de heilige Sebastiaan ergens blijven hangen.... En je weet: wat hangt staat vrij van de grond.

cummonisto
10-01-09, 23:46
1e testament en waar?

weet ik veel, die kan ik niet meer vinden in de bibliotheek.

Joesoef
10-01-09, 23:49
weet ik veel, die kan ik niet meer vinden in de bibliotheek.


Probeer je dikke duim of die van Sjon.

cummonisto
10-01-09, 23:52
Jezus Christus is toch door joden aan het kruis gespijkerd..en niet door Romeinen

ronald
10-01-09, 23:58
Jezus Christus is toch door joden aan het kruis gespijkerd..en niet door Romeinen

Je bent de eerste die ik aanraad de film van Mel Gibson te bekijken... Valt me wel mee dat je weet dat spijkers een rol speelden.

Joesoef
11-01-09, 00:10
Je bent de eerste die ik aanraad de film van Mel Gibson te bekijken... Valt me wel mee dat je weet dat spijkers een rol speelden.


Maak je niet druk, zoveelste mps-je van iemand zonder leven.

cummonisto
11-01-09, 12:52
Je bent de eerste die ik aanraad de film van Mel Gibson te bekijken... Valt me wel mee dat je weet dat spijkers een rol speelden.

Ik kan niet tegen bloed, en geloof ook niet in de Amerikaanse fantasiefilms

cummonisto
11-01-09, 12:57
Maak je niet druk, zoveelste mps-je van iemand zonder leven.

jozef???

Slinger
11-01-09, 14:27
Jezus Christus is toch door joden aan het kruis gespijkerd..en niet door Romeinen

Wat denk je, wat voor paspoort hadden die soldaten bij het kruis?

Mark
12-01-09, 13:07
„Joden moeten in Israël zijn als Messias komt”
„Wat absoluut onderbelicht is gebleven, is waarom onze Joodse broeders en zusters erop gebrand zijn om het land Israël te blijven. Ze moeten er zijn als de Messias komt.”

„Is het je opgevallen”, vraagt De Rooij, „dat er ondanks de talloze raketaanvallen nog maar zo weinig Israëlische slachtoffers zijn gevallen? God Zelf strijdt voor Zijn volk.” In vogelvlucht laat hij de geschiedenis van Israël de revue passeren. „God bracht Israël iedere keer in het beloofde land. Van de Eufraat tot de Tigris; Israël mag het land nooit prijsgeven. Sharon is ongehoorzaam geweest, kijk wat er van hem gekomen is. Hij ligt geveld.” Tegen elven stroomt een hoek van het Plein vol met enkele honderden betogers. Directeur Naftaniel van het CIDI spreekt de sympathisanten toe. Hij vraagt de Nederlandse regering Israël te blijven steunen.
http://www.refdag.nl/artikel/1384441/Joden+moeten+in+Israel+zijn+als+Messias+komt.html

LOL

mooi koekje van eigen deeg voor de geloofswaanzinnigen van de "andere partij"

altijd fijn hoe gelovigen hun regeltjes en de effecten daarvan altijd op de een of andere manier moeten opleggen aan anderen.

super ick
12-01-09, 13:37
Ik zie Christelijke fundamentalisten die misdaden in Israel goedpraten en jij ziet meteen een reden tot het afzeiken van moslims. Moet je maar durven.


Ik trek slechts een vergelijking.