PDA

Bekijk Volledige Versie : Weet links echt niet dat Hamas fascistisch is?



Slinger
11-01-09, 11:57
Weet links echt niet dat Hamas fascistisch is?
7 november 2008

In Washington DC komen niet alleen wetenschappers, maar ook soms de diplomaten naar een wetenschappelijke bijeenkomst. In Nederland of andere Europese landen gaat het anders. Ik heb nog nooit diplomaten gezien, die in Europa een wetenschappelijk symposium zouden willen bijwonen.

Het symposium waaraan ik had deelgenomen werd ook bezocht door een aantal diplomaten uit Palestina. Er waren twee Palestijnse diplomaten die graag met mij wilden spreken.

Na uitwisseling van beleefdheden, hebben we met elkaar van gedachten gewisseld over de toestand van de Palestijnse autoriteit. De diplomaten vertegenwoordigen het Palestijnse zelfbestuur, dat wil zeggen, de Palestijnse staat onder leiding van de PLO.

Verjaagd
De PLO beheerst slechts een deel van Palestina. De Gazastrook valt onder de Hamas. De leden van het Palestijnse bestuur werden door Hamas uit de Gazastrook verjaagd. De Palestijnse president Mahmopud Abbas regeert dus ook over een beperkt deel van zijn land.

Ik vroeg aan de Palestijnse diplomaten waarom ze in Europa niet nadrukkelijk in de media komen om de standpunten van hun staat uiteen te zetten. Deze vraag begrepen ze niet, omdat in de Verenigde Staten alleen zij het Palestijnse volk vertegenwoordigen. Dat is in Europa niet het geval. Hoe gaat het in Europa?

Pro-nazi?
In de Europese media is alleen Hamas aan het woord. En dat komt, legde ik hun uit, doordat de Europese media links zijn en nogal pro-Hamas. Ze hebben geen belangstelling voor het Palestijnse zelfbestuur. Ze begrepen hier werkelijk niks van. Ze vroegen mij daarom om een voorbeeld.

Als voorbeeld heb ik oud-premier Dries van Agt genoemd. Hij ondersteunt de Hamas en wil dat Europa Hamas gaat erkennen. De Palestijnse diplomaten waren buitengewoon verrast: Hamas erkennen? Een oud-premier? ‘Hij was zeker in de jaren veertig van de vorige eeuw, een pro-nazi politicus geweest’, aldus een geschokte Palestijnse diplomaat.

Daarop zei ik dat de heer Van Agt in de jaren veertig veel te jong was om enige serieuze politieke standpunten te kunnen innemen. Bovendien is hij nooit pro-nazi geweest. ‘Weet u het zeker?’, vroeg één van hen. Ja, legde ik hen uit, Van Agt heeft nooit nazisympathieën gehad.

Collaboratie
Daarna ging ik verder met Harry van Bommel. Dit geval was makkelijker uit te leggen. Omdat de Duits- Syrische geleerde, Bassam Tibi, eerder al op de dag de collaboratie tussen links en islamisten uitvoerig aan de orde had gesteld. Daarbij spelen, volgens Tibi, het linkse anti-amerikanisme en antisemitisme een belangrijke rol.

De Palestijnse diplomaten waren echt geschrokken van de Europese houding jegens Hamas. Uiteindelijk vroegen ze aan mij: Weten ze echt niet dat Hamas een bloeddorstige en fascistische beweging is? Ik heb ze beloofd om deze vraag in Nederland aan de orde te stellen. Wie weet misschien dit tot enige bezinning bij Van Bommel en Van Agt kan leiden.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/Afshin-Ellian/Weet-links-echt-niet-dat-Hamas-fascistisch-is.htm

John2
11-01-09, 12:06
He Slinger het was mijn parade paardje om aan te tonen dat de Hamas terroristen fout zaten.

:hihi:

Joesoef
11-01-09, 12:08
Dat Hamas fascistisch is legitimeert nog niet de fascistische ingreep van Israel in Gaza. Zal wel met testosteron en temperament te maken hebben.

mark61
11-01-09, 12:08
Ellian was eerst een slimme leugenaar, maar is nu gedegenereerd tot een domme leugenaar.

tanger'73
11-01-09, 12:10
Weet niemand dan dat het zionisme al het kwaad in de wereld samengevoegd tot een behelst.

Slinger
11-01-09, 12:11
He Slinger het was mijn parade paardje om aan te tonen dat de Hamas terroristen fout zaten.

:hihi:

Ik help je...

Slinger
11-01-09, 12:11
Ellian was eerst een slimme leugenaar, maar is nu gedegenereerd tot een domme leugenaar.

Troll alert!

tanger'73
11-01-09, 12:13
He Slinger het was mijn parade paardje om aan te tonen dat de Hamas terroristen fout zaten.

:hihi:


Zorg eerst maar dat je dan op dat paard tijdens het galopperen niet steeds tegen zijn kont aankijkt.

mark61
11-01-09, 12:14
Troll alert!

Inderdaad. Je bent schizofreen geworden? Je waarschuwt nu mensen tegen jezelf?

Slinger
11-01-09, 12:15
Dat Hamas fascistisch is legitimeert nog niet de fascistische ingreep van Israel in Gaza. Zal wel met testosteron en temperament te maken hebben.

In de eerste plaats is de ingreep van Israël niet fascistisch, maar een geval van legitieme zelfverdediging. Elk land ter wereld heeft niet alleen het recht maar ook de plicht zijn burgers tegen aanvallen van buitenaf te beschermen.

Ten tweede wordt Hmas niet aangevallen omdat het fascistisch is, maar omdat het terroristische acties uitvoert tegen burgers.

Slinger
11-01-09, 12:16
Inderdaad. Je bent schizofreen geworden? Je waarschuwt nu mensen tegen jezelf?

Troll alert!

mark61
11-01-09, 12:18
Troll alert!

Ja, dat zei je al. Of ben je idd een spambot, nieuwste generatie?

John2
11-01-09, 12:19
Ik help je...
Waren er nog kosten aan verbonden? :stout:


Troll alert!
:hihi:


Zorg eerst maar dat je dan op dat paard tijdens het galopperen niet steeds tegen zijn kont aankijkt.
Nou ik moet wel achterste voren op mijn paard zitten om niet in mijn rug te worden geschoten.


Inderdaad. Je bent schizofreen geworden? Je waarschuwt nu mensen tegen jezelf?
Een schizofreen is nooit alleen :p

tanger'73
11-01-09, 12:19
Boven al het recht in de wereld staat het recht van een volk dat aan onderdrukking, illegale bezetting en geweld blootstaat zich daartegen met alle middelen te verzetten!

tanger'73
11-01-09, 12:20
Waren er nog kosten aan verbonden? :stout:


:hihi:


Nou ik moet wel achterste voren op mijn paard zitten om niet in mijn rug te worden geschoten.


Een schizofreen is nooit alleen :p


Daarbij heb je geen enkel benul en overzicht welke richting je oprijdt.

mark61
11-01-09, 12:26
Een schizofreen is nooit alleen :p

Hij heeft jou toch? Of ben jij hem?

Joesoef
11-01-09, 12:39
In de eerste plaats is de ingreep van Israël niet fascistisch, maar een geval van legitieme zelfverdediging. Elk land ter wereld heeft niet alleen het recht maar ook de plicht zijn burgers tegen aanvallen van buitenaf te beschermen.

Ten tweede wordt Hmas niet aangevallen omdat het fascistisch is, maar omdat het terroristische acties uitvoert tegen burgers.


Als iemand mij iets aandoet is het dan legitiem om zijn familie, vrienden en buren aan te pakken?

Aït Ayt
11-01-09, 12:41
He Slinger het was mijn parade paardje om aan te tonen dat de Hamas terroristen fout zaten.

:hihi:

het enige wat je aantoont is dat je over dit onderwerp staat te liegen en opzettelijk desinformatie plaatst..

Slinger
11-01-09, 12:41
Als iemand mij iets aandoet is het dan legitiem om zijn familie, vrienden en buren aan te pakken?

Iedereen weet dat Israël Hmas aanpakt, de organisatie die verantwoordelijk is voor de raketbeschietingen, niet de familie, vrienden en buren.

tanger'73
11-01-09, 12:45
het enige wat je aantoont is dat je over dit onderwerp staat te liegen en opzettelijk desinformatie plaatst..


Naast het feit dat hij daar totaal niet toe in staat en capabel voor is.

Aït Ayt
11-01-09, 12:48
In de eerste plaats is de ingreep van Israël niet fascistisch, maar een geval van legitieme zelfverdediging. Elk land ter wereld heeft niet alleen het recht maar ook de plicht zijn burgers tegen aanvallen van buitenaf te beschermen.


behalve palestijnen want die mogen zich niet verdedigen tegen de aanvallen van israël..
overigens is dit weer eens van je standaard leugens want israël kan GEEN aanspraak maken op het "recht op zelfverdediging".. zolang het ook maar 1 centimeter grondgebied bezethoudt van de palestijnen kan er voor israël van zelfverdediging geen sprake zijn..

ga iemand anders voor de gek houden..

tanger'73
11-01-09, 12:51
behalve palestijnen want die mogen zich niet verdedigen tegen de aanvallen van israël..
overigens is dit weer eens van je standaard leugens want israël kan GEEN aanspraak maken op het "recht op zelfverdediging".. zolang het ook maar 1 centimeter grondgebied bezethoudt van de palestijnen kan er voor israël van zelfverdediging geen sprake zijn..

ga iemand anders voor de gek houden..

Ze mogen er lang en breed overheen gaan, maar tegen een illegale millitaire bezetting is geen enkele retoriek tegen opgewassen.

Aït Ayt
11-01-09, 12:51
Naast het feit dat hij daar totaal niet toe in staat en capabel voor is.

ja dat is waar.. hij doet het ook nog eens erg slecht.. als hij voor likoed-nederland zou werken dan werd hij meteen de eerste dag er al uitgeschopt wegens slechte prestaties..
allemachtig wat staat die vent te rommelen met informatie..

H.P.Pas
11-01-09, 12:55
In de eerste plaats is de ingreep van Israël niet fascistisch, maar een geval van legitieme zelfverdediging.


Anyone who sees it as a defensive war must bear the moral responsibility for its consequences.

Zalig zijn de discalculie-patienten.

mark61
11-01-09, 12:58
Zalig zijn de discalculie-patienten.

Slinger weet bij benadering niet wat 'moraliteit' betekent. Dat is ws. nog zaliger.

Joesoef
11-01-09, 13:01
Iedereen weet dat Israël Hmas aanpakt, de organisatie die verantwoordelijk is voor de raketbeschietingen, niet de familie, vrienden en buren.

Ga dat maar aan de familieleden van de omgekomen burgers uitleggen.

mark61
11-01-09, 13:03
Ga dat maar aan de familieleden van de omgekomen burgers uitleggen.

Die Arabieren begrijpen dat allemaal niet zo goed. Slinger wil het ze best nog een keer uitleggen.

tanger'73
11-01-09, 13:05
ja dat is waar.. hij doet het ook nog eens erg slecht.. als hij voor likoed-nederland zou werken dan werd hij meteen de eerste dag er al uitgeschopt wegens slechte prestaties..
allemachtig wat staat die vent te rommelen met informatie..


Googleamateur.

mulan
11-01-09, 13:22
Weet links echt niet dat Hamas fascistisch is?

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/Afshin-Ellian/Weet-links-echt-niet-dat-Hamas-fascistisch-is.htm

Ik geloof niet dat hij dom is. Hij zit opzettelijk te liegen en te bedriegen. Wat een ongelofelijke kwal is het. Misselijkmakend gewoon.

tanger'73
11-01-09, 13:23
Ik geloof niet dat hij dom is. Hij zit opzettelijk te liegen en te bedriegen. Wat een ongelofelijke kwal is het. Misselijkmakend gewoon.

Typisch een iranees die de islamitische volksrepubliek liever kwijt dan rijk is.

John2
11-01-09, 13:25
Daarbij heb je geen enkel benul en overzicht welke richting je oprijdt.
In indergeval weg van het geweld, want anders had ik wel gewoon op mijn paard gezeten.


Hij heeft jou toch? Of ben jij hem?
Een eventueel huwelijk tussen ons kun je vergeten :ego:


Als iemand mij iets aandoet is het dan legitiem om zijn familie, vrienden en buren aan te pakken?
NEE!!!


het enige wat je aantoont is dat je over dit onderwerp staat te liegen en opzettelijk desinformatie plaatst..

Mag ik jou dan uitdagen om aan te tonen dat mijn informatie niet klopt, dat Hamas in Augustus 2008 geen mensen heeft gevangen genomen en heeft afgevoerd, dat Hamas geen menselijk schild gebruikt, dat Hamas geen gewonden vervoer toeliet, dat Hamas geen dictatuur uitoefend in de gaza.
Nou kneus kom maar met jou bewijzen.

Aït Ayt
11-01-09, 13:28
Googleamateur.

:slaap: hij bezorgt google een slechte naam

tanger'73
11-01-09, 13:29
In indergeval weg van het geweld, want anders had ik wel gewoon op mijn paard gezeten.


Een eventueel huwelijk tussen ons kun je vergeten :ego:


NEE!!!



Mag ik jou dan uitdagen om aan te tonen dat mijn informatie niet klopt, dat Hamas in Augustus 2008 geen mensen heeft gevangen genomen en heeft afgevoerd, dat Hamas geen menselijk schild gebruikt, dat Hamas geen gewonden vervoer toeliet, dat Hamas geen dictatuur uitoefend in de gaza.
Nou kneus kom maar met jou bewijzen.


Nou ik denk dat je achterstevoren op je pony regelrecht in handen van de Hamas zult vallen.

mark61
11-01-09, 13:30
Ik geloof niet dat hij dom is. Hij zit opzettelijk te liegen en te bedriegen. Wat een ongelofelijke kwal is het. Misselijkmakend gewoon.

Tis nu toch opzichtiger dan ooit tevoren.

Aït Ayt
11-01-09, 13:31
Mag ik jou dan uitdagen om aan te tonen dat mijn informatie niet klopt, dat Hamas in Augustus 2008 geen mensen heeft gevangen genomen en heeft afgevoerd, dat Hamas geen menselijk schild gebruikt, dat Hamas geen gewonden vervoer toeliet, dat Hamas geen dictatuur uitoefend in de gaza.
Nou kneus kom maar met jou bewijzen.

je kunt beter jezelf uitdagen want je toont zelf steeds weer aan dat je informatie niet klopt.. daar hoeft de ander niets voor te doen..
je gooit zelf steeds je eigen glazen in.. dat maakt het zo knullig..

tanger'73
11-01-09, 13:32
:slaap: hij bezorgt google een slechte naam


Juist niet, hij is voor google een uitkomst met al die willekeurige hits wat hem helaas echt is aan te zien. Verder geen greintje zelfontplooiing bij hem te bekennen.

tanger'73
11-01-09, 13:34
je kunt beter jezelf uitdagen want je toont zelf steeds weer aan dat je informatie niet klopt.. daar hoeft de ander niets voor te doen..
je gooit zelf steeds je eigen glazen in.. dat maakt het zo knullig..

Pissen in je eigen parochie.

mulan
11-01-09, 13:35
Tis nu toch opzichtiger dan ooit tevoren.

Waarschijnlijk omdat hij zeer gedreven naar zelf gefabriceerde zijwegen is aan het zoeken dat het enorm debiel overkomt.

tanger'73
11-01-09, 13:37
Waarschijnlijk omdat hij zeer gedreven naar zelf gefabriceerde zijwegen is aan het zoeken dat het enorm debiel overkomt.


Iemand die uitsluitend zijwegen bewandeld om aan de tol te ontsnappen, zal op den duur komen te verdwalen.

Slinger
11-01-09, 13:38
Ga dat maar aan de familieleden van de omgekomen burgers uitleggen.

Heb jij wel eens een oorlog gezien waarin geen burgerslachtoffers vallen? De partij die deze oorlog heeft uitgelokt is verantwoordelijk voor de burgerslachtoffers. En dat is Hmas!

tanger'73
11-01-09, 13:48
De aanstichter van al dat geweld is zonder enige twijfel Israël!

Joesoef
11-01-09, 13:49
Heb jij wel eens een oorlog gezien waarin geen burgerslachtoffers vallen? De partij die deze oorlog heeft uitgelokt is verantwoordelijk voor de burgerslachtoffers. En dat is Hmas!


Wat kan het mij GVD schelen. Er vallen onschuldige doden. Iedereen is verantwoordelijk voor het geen wat hij doet, Israel legt de schuld van de burgerdoden bij Hamas en dat is godvergeten schijnheilige hypocrisie!

Slinger
11-01-09, 13:56
Wat kan het mij GVD schelen. Er vallen onschuldige doden. Iedereen is verantwoordelijk voor het geen wat hij doet, Israel legt de schuld van de burgerdoden bij Hamas en dat is godvergeten schijnheilige hypocrisie!

Inderdaad, iedereen is verantwoordelijk voor wat hij doet, want een redelijk mens kan de gevolgen van zijn daden overzien. Hmas wist dat Israël op den duur gedwongen zou zijn te antwoorden en daarom is Hmas verantwoordelijk voor het uitlokken/aanstichten van een oorlog en daarmee voor de dood van de eigen burgers.

Het kenmerkend onderscheid tussen Israël en Hmas is dus dat Israël zorg draagt voor zijn burgers en dat Hmas ze inzet.

Daar komt ook nog eens bij dat het aantal burgerslachtoffers in Gaza toch relatief beperkt is gebleven. Dat is niet te danken aan Hmas maar aan Israël.

tanger'73
11-01-09, 14:03
Palestijnen leven al sinds 1948 in oorlog met israël. Een oorlog dat israël heeft veroorzaakt met haar onwettige acties over de jaren heen. Israël dient als illegale bezetter haar verantwoordelijkheid te nemen de oorzaak van al dit geweld te beëindigen.

Slinger
11-01-09, 14:20
Palestijnen leven al sinds 1948 in oorlog met israël. Een oorlog dat israël heeft veroorzaakt met haar onwettige acties over de jaren heen. Israël dient als illegale bezetter haar verantwoordelijkheid te nemen de oorzaak van al dit geweld te beëindigen.

Onjuist, de staat van oorlog begon al in de jaren dertig en eigenlijk al in 1920. Sommigen gaan zelfs terug tot midden 19e eeuw, want toen al werden gemeenschappen van Joden in Palestina door Arabieren afgeslacht.

tanger'73
11-01-09, 14:29
Onjuist, de staat van oorlog begon al in de jaren dertig en eigenlijk al in 1920. Sommigen gaan zelfs terug tot midden 19e eeuw, want toen al werden gemeenschappen van Joden in Palestina door Arabieren afgeslacht.


Iedereen is het erover eens dat Israël een illegale millitaire bezetting anno 21ste eeuw erop nahoudt. Dat wordt zelfs ondersteund met resoluties. Israël schend met haar illegale millitaire bezetting alle rechtsbeginselen die er zijn. Onder een dergelijke situatie kan een bezetter zich überhaupt nergens op beroepen en is al het verzet daartegen legitiem. Anders is het als er sprake is van een niet millitaire bezetting, waarbij je dan onterecht wordt aangevallen. Dat is bij Israël niet het geval, dus Israël is een bezettingsmacht en schend daarmee alle rechtsbeginselen die er ook maar zijn.

Slinger
11-01-09, 14:57
Iedereen is het erover eens dat Israël een illegale millitaire bezetting anno 21ste eeuw erop nahoudt. Dat wordt zelfs ondersteund met resoluties. Israël schend met haar illegale millitaire bezetting alle rechtsbeginselen die er zijn. Onder een dergelijke situatie kan een bezetter zich überhaupt nergens op beroepen en is al het verzet daartegen legitiem. Anders is het als er sprake is van een niet millitaire bezetting, waarbij je dan onterecht wordt aangevallen. Dat is bij Israël niet het geval, dus Israël is een bezettingsmacht en schend daarmee alle rechtsbeginselen die er ook maar zijn.


Een niet-militaire bezetting? Wat stel je je daar bij voor?

tanger'73
11-01-09, 14:59
Een niet-militaire bezetting? Wat stel je je daar bij voor?

Dat Israël zich conform de resoluties de bezette gebieden ontruimd, zodat de Palestijnen hun eigen staat kunnen stichten en eindelijk zelf de dienst kunnen uitmaken in hun thuis.

Slinger
11-01-09, 15:05
Dat Israël zich conform de resoluties de bezette gebieden ontruimd, zodat de Palestijnen hun eigen staat kunnen stichten en eindelijk zelf de dienst kunnen uitmaken in hun thuis.

Een niet-militaire bezetting bestaat niet. Je spreekt wartaal.

tanger'73
11-01-09, 15:08
Een niet-militaire bezetting bestaat niet. Je spreekt wartaal.


Misschien maar iedereen hier begrijpt wat ik daarmee bedoel, anders dan al die bakken walgelijke wartaal dat uit jouw bakkes komt!

John2
11-01-09, 15:18
Nou ik denk dat je achterstevoren op je pony regelrecht in handen van de Hamas zult vallen.
Ten eerste denk ik dat Hamas dubbel zou liggen van het lachen indien ik inderdaad op een paard hun richting opreed en anders kan ik alleen maar hopen dat een cd met foto helpt.


je kunt beter jezelf uitdagen want je toont zelf steeds weer aan dat je informatie niet klopt.. daar hoeft de ander niets voor te doen..
je gooit zelf steeds je eigen glazen in.. dat maakt het zo knullig..
Je zou een echte Hamas strijder kunnen zijn, je verstoppen en verschuilen achter de menigte maar een open uitdaging durft je niet aan.
Jammer een gemiste kans voor jou en jouw Hamas.